*

Αποστολέας Θέμα: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία  (Αναγνώστηκε 24589 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #28 στις: Ιούλιος 26, 2017, 04:32:53 μμ »
Η δυσλεξια δεν είναι κάτι που επιλέγει κάποιο παιδί ή γονιός. Είτε υπάρχει η διάγνωση είτε όχι,  ο δυσλεξικος μαθητής και ο δυσλεξικος άνθρωπος συναντά δυσκολίες με τις οποίες θα παλεύει μια ζωή. Μια από αυτές είναι η αδυναμία αποστήθισης στειρων καταλόγων, η δυσκολία στον προσανατολισμό και η αργή ψυχοκινητικη ταχύτητα. Και ενώ είναι ανόητο να σκαρφίζεται κάνεις μια τέτοια δυσκολία μόνο και μόνο για να αποφύγει την γραπτή εξέταση είναι εξίσου ανόητο να την αγνοεί.
Από την άλλη πλευρά, η προσωπική μου εμπειρία δείχνει ότι κανένας μαθητής που είναι σε θέση να εξεταστεί γραπτά δεν θα προτιμήσει το να σταθεί μπροστά σε 2 καθηγητές και να κληθεί να δώσει απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο. Είναι πολύ πιο στρεσογονα κατάσταση από την γραπτή εξέταση. Τα παιδιά με δυσλεξια αντιμετωπιζονται με ιδιαίτερη δυσπιστία ακριβώς λόγω της ευστροφιας που τα χαρακτηρίζει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:13:03 »

Συνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #29 στις: Ιούλιος 26, 2017, 05:00:28 μμ »
Η δυσλεξια δεν είναι κάτι που επιλέγει κάποιο παιδί ή γονιός. Είτε υπάρχει η διάγνωση είτε όχι,  ο δυσλεξικος μαθητής και ο δυσλεξικος άνθρωπος συναντά δυσκολίες με τις οποίες θα παλεύει μια ζωή. Μια από αυτές είναι η αδυναμία αποστήθισης στειρων καταλόγων, η δυσκολία στον προσανατολισμό και η αργή ψυχοκινητικη ταχύτητα. Και ενώ είναι ανόητο να σκαρφίζεται κάνεις μια τέτοια δυσκολία μόνο και μόνο για να αποφύγει την γραπτή εξέταση είναι εξίσου ανόητο να την αγνοεί.
Από την άλλη πλευρά, η προσωπική μου εμπειρία δείχνει ότι κανένας μαθητής που είναι σε θέση να εξεταστεί γραπτά δεν θα προτιμήσει το να σταθεί μπροστά σε 2 καθηγητές και να κληθεί να δώσει απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο. Είναι πολύ πιο στρεσογονα κατάσταση από την γραπτή εξέταση. Τα παιδιά με δυσλεξια αντιμετωπιζονται με ιδιαίτερη δυσπιστία ακριβώς λόγω της ευστροφιας που τα χαρακτηρίζει.

Η δυσλεξία είναι μόνο μια από τις πολλές μαθησιακές δυσκολίες που υπάρχουν και εν μέρει, είναι και ένας όρος ομπρέλα που περιλαμβάνει ποικιλία συμπτωμάτων, τα οποία δεν εμφανίζονται πάντα στο σύνολό τους. Το δικό μου πρόβλημα είναι ότι από το σύνολο των προφορικά εξεταζομένων που έχω συναντήσει στην πορεία μου μέχρι τώρα στην εκπαίδευση -και είναι 10 χρόνια πλέον, δεν είναι λίγα-, είναι μετρημένες στα δάχτυλα οι περιπτώσεις που ήταν καθαρή δυσλεξία: να είναι δηλαδή ιδιαίτερα εύστροφα παιδιά με τεράστια αδυναμία στο γραπτό λόγο, στον προσανατολισμό, κλπ. Οι υπόλοιπες περιπτώσεις ήταν εντελώς διαφορετικές, για να μην μιλήσω για ένα παιδί που εξέτασα προφορικά στις πανελλήνιες και 1 μήνα μετά που τον συνάντησα τυχαία και με αναγνώρισε, παραδέχτηκε ανοιχτά ότι πήρε το χαρτί στη β' λυκείου γιατί σε ένα χρόνο δεν προλάβαινε να μάθει ορθογραφία. Έτσι του είπε αυτός που τον εξέτασε. Επίσης, έχω βρεθεί σε σχολείο που αυτομάτως όλοι οι προφορικά εξεταζόμενοι ζητούσαν αναβαθμολόγηση, το οποίο σημαίνει επανάληψη της εξέτασης με επιτροπή, γιατί θεωρούσαν δεδομένο ότι οι προφορικοί εξετάζονται δύο φορές.

Κλείνοντας, θέλω να πω το εξής: το πρόβλημα με τις μαθησιακές δυσκολίες -οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στο σχολείο, πολύ σωστά είπες ότι με αυτές τις δυσκολίες παλεύουμε μια ζωή- είναι ότι τις αντιμετωπίζουμε μόνο σε σχέση με τη σχολική επίδοση, όπως κάνουμε με τα πάντα στο εξεταστικοκεντρικό σύστημα. Κοινώς, μας νοιάζει πώς ένα τέτοιο παιδί θα αποδώσει στα διαγωνίσματα και στις εξετάσεις. Τα υπόλοιπα, να 'χαμε, να λέγαμε.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #30 στις: Ιούλιος 26, 2017, 08:31:24 μμ »
Η δυσλεξια δεν είναι κάτι που επιλέγει κάποιο παιδί ή γονιός. Είτε υπάρχει η διάγνωση είτε όχι,  ο δυσλεξικος μαθητής και ο δυσλεξικος άνθρωπος συναντά δυσκολίες με τις οποίες θα παλεύει μια ζωή. Μια από αυτές είναι η αδυναμία αποστήθισης στειρων καταλόγων, η δυσκολία στον προσανατολισμό και η αργή ψυχοκινητικη ταχύτητα. Και ενώ είναι ανόητο να σκαρφίζεται κάνεις μια τέτοια δυσκολία μόνο και μόνο για να αποφύγει την γραπτή εξέταση είναι εξίσου ανόητο να την αγνοεί.
Από την άλλη πλευρά, η προσωπική μου εμπειρία δείχνει ότι κανένας μαθητής που είναι σε θέση να εξεταστεί γραπτά δεν θα προτιμήσει το να σταθεί μπροστά σε 2 καθηγητές και να κληθεί να δώσει απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο. Είναι πολύ πιο στρεσογονα κατάσταση από την γραπτή εξέταση. Τα παιδιά με δυσλεξια αντιμετωπιζονται με ιδιαίτερη δυσπιστία ακριβώς λόγω της ευστροφιας που τα χαρακτηρίζει.

Πολύ γενίκευση βλέπω. Αλλά, έτσι μας μάθανε, ΟΚ.

Ακριβώς:

Η δυσλεξία είναι μόνο μια από τις πολλές μαθησιακές δυσκολίες που υπάρχουν και εν μέρει, είναι και ένας όρος ομπρέλα που περιλαμβάνει ποικιλία συμπτωμάτων, τα οποία δεν εμφανίζονται πάντα στο σύνολό τους.

Κλείνοντας, θέλω να πω το εξής: το πρόβλημα με τις μαθησιακές δυσκολίες -οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στο σχολείο, πολύ σωστά είπες ότι με αυτές τις δυσκολίες παλεύουμε μια ζωή- είναι ότι τις αντιμετωπίζουμε μόνο σε σχέση με τη σχολική επίδοση, όπως κάνουμε με τα πάντα στο εξεταστικοκεντρικό σύστημα. Κοινώς, μας νοιάζει πώς ένα τέτοιο παιδί θα αποδώσει στα διαγωνίσματα και στις εξετάσεις. Τα υπόλοιπα, να 'χαμε, να λέγαμε.

ΑΥΤΟΙ/ΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ. Έτσι μας μάθανε κι εμάς απ'την κοιλιά της μάνας μας.

Δικαιολογημένος...Που λέει και η διαφήμιση...!!

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #31 στις: Ιούλιος 26, 2017, 11:41:40 μμ »
Δεν καταλαβαίνω σε ποιο σημείο γενικευω; Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην δυσλεξια από όλες τις υπόλοιπες μαθησιακες δυσκολίες (αν και προσωπικά προτιμώ την άποψη ότι η δυσλεξια αποτελεί διαφορετικό τρόπο μάθησης ή αντίληψης παρά για δυσκολία. Οι διαφοροποιησεις που περιγράφουν ένα δυσλεξικο άτομο μπορεί να ποικίλουν από άτομο σε άτομο αλλά υπάρχει ένα πλαίσιο. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να έχει άψογο προσανατολισμό αλλά αργή ψυχοκινητικη ταχύτητα. Σε τελική ανάλυση τα δυσλεξικα άτομα μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά.)
Το να εξετάζουμε κάποιον προφορικά δεν σημαίνει του χαριζομαστε. Αν στο μυαλό μας έχουμε το να συμπληρωνουμε οι ίδιοι το τεστ ή να βάζουμε τα λόγια στο στόμα τους τότε η παρανόηση βρίσκεται σε εμάς και αδικούμε μαθητές που έχουν ευφυΐα και συχνά την επιθυμία  να πετύχουν με το σπαθί τους. Είναι λάθος να βάζουμε τους μαθητές με δυσλεξια στην ίδια κατηγορία με όλους όσους δικαιούνται προφορική εξέταση.
Αυτό είναι γενίκευση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:13:03 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #32 στις: Ιούλιος 26, 2017, 11:54:37 μμ »
Πραγματικά, οι περιπτώσεις μαθητών με δυσλεξία (πραγματική) και όχι λόγω κάποιας διάγνωσης, με προβληματίζουν ιδιαιτέρως. Είχαμε έναν μαθητή με δυσλεξία, ο οποίος δεν άνοιγε ποτέ βιβλίο όλη την χρονιά. Αυτό είναι φανερό, γιατί ποτέ δεν είχε να απαντήσει κάτι στις ερωτήσεις μας (εγώ ήμουν δεύτερη βαθμολογήτρια). Απαντούσε μόνο τα αυτονόητα, αυτά που δεν θέλουν διάβασμα και αυτά με δυσκολία. Και όμως η διάγνωσή του (προ τριών ετών) έλεγε ότι ο μαθητής αυτός έχει νοημοσύνη πολύ ανώτερη από τον μέσο όρο. Επίσης, με τις απορίες που διατύπωνε περίμενε διευκρινίσεις, που όμως ήταν ουσιαστικά οι απαντήσεις στις ερωτήσεις (φιλολογικά μαθήματα). Μια φορά δεν άντεξα και του λέω: Δεν μπορούμε να το απαντήσουμε αυτό, γιατί είναι σαν να απαντάμε εμείς στην ερώτηση. Μου έχει μείνει η απορία αν έκανα λάθος, αλλά θεωρώ ότι έκανα το σωστό με την στάση μου αυτή.

Συνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #33 στις: Ιούλιος 27, 2017, 01:01:07 πμ »
Πραγματικά, οι περιπτώσεις μαθητών με δυσλεξία (πραγματική) και όχι λόγω κάποιας διάγνωσης, με προβληματίζουν ιδιαιτέρως. Είχαμε έναν μαθητή με δυσλεξία, ο οποίος δεν άνοιγε ποτέ βιβλίο όλη την χρονιά. Αυτό είναι φανερό, γιατί ποτέ δεν είχε να απαντήσει κάτι στις ερωτήσεις μας (εγώ ήμουν δεύτερη βαθμολογήτρια). Απαντούσε μόνο τα αυτονόητα, αυτά που δεν θέλουν διάβασμα και αυτά με δυσκολία. Και όμως η διάγνωσή του (προ τριών ετών) έλεγε ότι ο μαθητής αυτός έχει νοημοσύνη πολύ ανώτερη από τον μέσο όρο. Επίσης, με τις απορίες που διατύπωνε περίμενε διευκρινίσεις, που όμως ήταν ουσιαστικά οι απαντήσεις στις ερωτήσεις (φιλολογικά μαθήματα). Μια φορά δεν άντεξα και του λέω: Δεν μπορούμε να το απαντήσουμε αυτό, γιατί είναι σαν να απαντάμε εμείς στην ερώτηση. Μου έχει μείνει η απορία αν έκανα λάθος, αλλά θεωρώ ότι έκανα το σωστό με την στάση μου αυτή.

Αν έχεις ένα μαθητή όλη τη χρονιά, έχεις εικόνα αν οι αδυναμίες του την ώρα της εξέτασης οφείλονται στην έλλειψη μελέτης ή στις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει, όποιες κι αν είναι αυτές. Μου ΄χει τύχει ευφυέστατος μαθητής να ρωτήσει στην άσκηση συνωνύμων στη γλώσσα "τι σημαίνει αυτή η λέξη;". Γελάσαμε όλοι, συμπεριλαμβανομένου του μαθητή που ήξερε πολύ καλά τι έκανε.

Εμένα περισσότερο με προβληματίζουν οι περιπτώσεις που δεν είναι σαφής η διάγνωση. Όπως ανέφερα, υπάρχουν κέντρα που δίνουν χαρτί 1 σελίδας όλης κι όλης που γράφει το αμίμητο "Προτείνεται προφορική εξέταση λόγω δυσλεξίας" (sic). Καμία άλλη πληροφορία. Και με προβληματίζουν, γιατί δεν με ενδιαφέρει πώς θα εξετάσω το μαθητή, αλλά το τι πρέπει να κάνω για το μαθητή όλη την υπόλοιπη χρονιά πριν φτάσει στις εξετάσεις. Όταν έρθει η ώρα των εξετάσεων, είναι πολύ αργά. Και με ενοχλεί πάρα πολύ το γεγονός ότι η συζήτηση περί μαθησιακών δυσκολιών περιστρέφεται μόνο γύρω από τον τρόπο εξέτασης και δεν ασχολούμαστε με τον τρόπο διδασκαλίας μέσα στην τάξη.

Δεν βάζουμε εμείς όλους τους προφορικά εξεταζόμενους μαθητές στο ίδιο τσουβάλι. Όταν όμως έχουμε ελλιπείς διαγνώσεις, χωρίς προτάσεις για εξατομικευμένη διδασκαλία, σε 25άρια και 27άρια τμήματα, δεν ξέρω τι ακριβώς μπορούμε να κάνουμε. Μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι δίνεται το χαρτί για προφορική εξέταση για να κρύψουμε το πρόβλημα και όχι για να το λύσουμε.

ΥΓ. Προς θεού, δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω κάτι ιδιαίτερο πάνω στο θέμα. Προβληματισμούς καταθέτω με βάση τις δικές μου εμπειρίες στη σχολική μου καθημερινότητα.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #34 στις: Ιούλιος 27, 2017, 01:21:48 πμ »
Ένα γενικό σχόλιο και στις 2 σας...και όποιος (από όσους και χωρίς καν username εδώ στο pde) κατάλαβε, κατάλαβε. Δεν είναι στόχος μου να πείσω καμιά σας, που έτσι κι αλλιώς έτσι μας μάθανε απ΄την κοιλιά της μάνας μας {να "διαχειριζόμαστε": Λάθος ρήμα για την "ειδική", γενικά, αν και 99,99% ευκολοφόρετο} και αυτό δεν αλλάζει, το έγραψα πιο πριν,
Και χωρίς να ευαγγελίζομαι ότι ΑΚΟΜΑ και να γίνει κατανοητό το παρακάτω που θα γράψω , θα αλλάξει κάτι.

Απλά στα πλαίσια αυτού έγραψα πριν λίγες μέρες:


Η αιτιακή ερμηνεία (στο πως θα επιτευχθούν όλα αυτά) ΔΕ μπορεί να διδαχθεί σε κανένα μεταπτυχιακό ή "μεταπτυχιακό" ΑΝ δεν κατέει ο εκπαιδευτικός το σκοπό (λειτουργική ερμηνεία) και να επεξεργάζεται διαρκώς και σε κάθε "ειδική περίπτωση" (είτε "ειδικής" είτε γενικής εκπαίδευσης) τον τρόπο να φέρει αποτέλεσμα.


Ξεκινώ (και δε με πολυενδιαφέρει να το κατακτήσει κάποιος) : Είναι ήδη το "κουσούρι" που μας παρέδωσαν οι δάσκαλοι/πρόγονοί μας και πανδύσκολο να εντρυφηθεί:

Ο ίδιος ο χαρακτηρισμός ενός ατόμου (ως: "...." πχ) επιφέρει μεταβολές  στη συμπεριφορά του (γενικά αλλά και ειδικότερα σε διάφορες καταστάσεις). Η γνώση του ατόμου ότι (ουσιαστικά) τον αντιμετωπίζουν  ("διαχειρίζονται": Λάθος, όπως προείπα) ως "...." πχ οι δάσκαλοί του, το κάνει να τροποποιεί τον τρόπο "επιβιωσής" του στην όποια ομάδα.

Ειδικότερα εμείς οι δασκαλάκοι, είμαστε αβέρτα (χωρίς καμιά φειδώ) στους χαρακτηρισμούς μας ("...." πχ, όπως προείπα) και αυτό ειδικότερα (ιδίως σε 3 χρόνια , erietta) κάνει τους μαθητές μας , ειδικά απέναντι σε μας και όσους το κάνουν (το 99% δλδ) να είναι ακόμα πιο "τροποποημένοι" από ότι είναι με άλλους ανθρώπους ή σε σχέση με το σχολείο γενικά.
Εννοείται agathi ότι δε θα΄θελα ποτέ δάσκαλο να λέει φωναχτά στις ενδοσχολικές εξετάσεις Μαΐου: "Όποιος έχει δυσλεξία να έρθει τώρα να τον εξετάσω προφορικά", μπροστά στους υπόλοιπους συμμαθητές του: Πια. από ένα σημείο και πέρα, αυτός ο μαθητής , τον χαρακτηρισμό ("...." , πχ , μην τα ξαναλέω) τον "κάνει" προτέρημα: You know... Έτσι "δουλεύουν" οι Homo Sapinens και τα Homo Sapiensάκια!!!

Καταλήγω:
Εννοείται ότι όλα αυτά που διαρκώς λέω εδώ στο pde
Είναι υποσκάψεις του ρόλου των ΚΕΔΔΥ. Και εννοείται ότι όταν θίγεται το "ψωμί" (που με "κόπο" αποκτάμε...χα χα!!) η επίθεση είναι άμεση: Εννοείται το γνωρίζω.
Είναι κατακρίσεις του ρόλου μας ως δάσκαλοι και τι ρόλο "βαράμε" στο (κάθε) σχολείο: Αν και είναι και πάλι γνωστόν για το 90% μας..Εννοείται ότι πάλι θα θιχτεί το "ψωμί" Και ειδικά για τους "ειδικούς" δασκάλους.

Εν τέλει (και το λέω σοβαρά):
ΑΝ μας ενδιαφέρει το ουσιαστικό αποτέλεσμα στο κάθε άτομο/νυν παιδί, ίσως να είναι και καλύτερα να μην υπάρχουν "ειδικοί".
Εννοείται θα υπάρξει θύελλα αν κάποιος ασχοληθεί με όσα μόλις έγραψα.
Και εννοείται (και από την εμπειρία μου): Προτιμώ (και με τη νέα Υ.Α. από περσι) σε Τμήματα Ένταξης αποσπασμένους μονίμους χωρίς εμπειρία....Γιατί άμα την "αποκτήσουν" (you know how Masters etc), "βράστα".

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #35 στις: Ιούλιος 28, 2017, 12:16:16 πμ »
Δεν είμαι σίγουρη ούτε ότι καταλαβαίνω απόλυτα ούτε ότι  συμφωνώ. Αν καταλαβαίνω σωστά, διαφωνώ με το ότι ο εκπαιδευτικος μπορεί να βασιστεί στο ένστικτο και στο φιλότιμο του. Στην τελική όλοι αυτό κάνουν άλλα πόσοι έχουν σωστό ένστικτο; Η ένστασή μου κυρίως έχει να κάνει με το ότι σε αυτό το σημείο δεν με αφορα καθόλου το θέμα "ψωμί" αλλά το θέμα παιδί. Και συγκεκριμένα το δικό μου παιδί. Θα προτιμούσα έναν δάσκαλο χωρίς ένστικτο με κάποια όμως κατανόηση και γνώση του πώς να βοηθήσει το παιδί μου παρά τον δάσκαλο που μου λέει κάθε φορά ότι πάλι τον κράτησε μέσα στο διάλειμμα για να γράψει το σεντόνι από τον πίνακα γιατί "χάζευε" όσο έγραφαν οι άλλοι. Ή από τον δάσκαλο που "λαβαίνοντας υπόψη" ότι υπάρχει δυσλεξικος μαθητής βάζει τεστ χωρίς ερωτήσεις ανάπτυξης πάρα μόνο συμπλήρωσης και αντιστοιχισης και ας σημαίνει αυτό ότι ο δυσλεξικος μαθητής πρέπει να διαβάσει τρεις σελίδες με ερωτήσεις. Ή που όταν κάνει λάθη στην ορθογραφία του γράφει από κάτω αδιάβαστος και τον αναγκάζει να ξαναγράψει τις λέξεις κάμποσες φορές πιστεύοντας ότι έτσι θα τις μάθει. Εγώ αυτό το δυσλεξικο παιδάκι το έστειλα σχολείο και ήξερε να διαβάζει και όταν τελείωσε την Α δημοτικού έπρεπε να του ξαναμαθω από την αρχή, μόνο που αυτή τη φορά είχα να αντιμετωπίσω την άρνηση του και να παλέψω με τον" αυστηρό" διευθυντή που επέμενε ότι έπρεπε να επαναλάβει την τάξη, και να μπει σε τμήμα ένταξης παρά το ότι η λεκτικη του ικανότητα ήταν πολύ πάνω από τον μέσο όρο. Προτιμώ κάποιον που να ξέρει κάπως καλύτερα.
Σε αυτό που συμφωνώ απόλυτα ειναι ο καθορισμός του σκοπού. Στο πείσμα μας να "μάθουμε" τον δυσλεξικο να γράφει και να διαβάζει θυσιαζουμε κάθε άλλο πεδίο μάθησης και πνιγουμε τις φοβερές ικανότητες μάθησης που διαθέτουν.

elranna, πολύ φοβάμαι ότι οι περισσότεροι ενσυνειδητοι εκπαιδευτικοι μοιράζονται τους ίδιους προβληματισμούς με εσένα. Σε αυτό το σημείο συμφωνώ με Sapore για τον καθορισμό στόχων ή σκοπού. Όμως για να το κάνουμε αυτό πρέπει να κατανοήσουμε και να γνωρίσουμε τις ικανότητες και τα όρια των μαθητών ανάλογα με τις δισκολιες τους. Τα όποια ΚΕ.Δ.Δ.Υ είναι κάποιος τρόπος, δεν ξέρω αν είναι καλός ή κακός τρόπος αλλά ειλικρινά πόσοι από εμάς διαβάζουμε όλες τις διαγνώσεις και ακολουθούμε τις υποδείξεις.;. Όταν ζήτησα φέτος από τον διευθυντή μου τις διαγνώσεις των μαθητών με κοίταξε τόσο περίεργα. Κανείς δεν με είχε ενημερώσει για το ποια παιδιά αντιμετωπιζουν δυσκολίες παρά το ότι διδάσκω γλωσσικό μάθημα. Και από την άλλη χρειάστηκε να ζητήσω επανειλημμένα να ενημερωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοι που μπαίνουν στην τάξη του δικού μου παιδιού. Ακόμα και όσοι έχουν ενημερωθεί δεν έχουν διαβάσει την διάγνωση.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 28, 2017, 12:36:54 πμ από aghathi »

Συνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #36 στις: Ιούλιος 28, 2017, 02:05:41 πμ »
elranna, πολύ φοβάμαι ότι οι περισσότεροι ενσυνειδητοι εκπαιδευτικοι μοιράζονται τους ίδιους προβληματισμούς με εσένα. Σε αυτό το σημείο συμφωνώ με Sapore για τον καθορισμό στόχων ή σκοπού. Όμως για να το κάνουμε αυτό πρέπει να κατανοήσουμε και να γνωρίσουμε τις ικανότητες και τα όρια των μαθητών ανάλογα με τις δισκολιες τους. Τα όποια ΚΕ.Δ.Δ.Υ είναι κάποιος τρόπος, δεν ξέρω αν είναι καλός ή κακός τρόπος αλλά ειλικρινά πόσοι από εμάς διαβάζουμε όλες τις διαγνώσεις και ακολουθούμε τις υποδείξεις.;. Όταν ζήτησα φέτος από τον διευθυντή μου τις διαγνώσεις των μαθητών με κοίταξε τόσο περίεργα. Κανείς δεν με είχε ενημερώσει για το ποια παιδιά αντιμετωπιζουν δυσκολίες παρά το ότι διδάσκω γλωσσικό μάθημα. Και από την άλλη χρειάστηκε να ζητήσω επανειλημμένα να ενημερωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοι που μπαίνουν στην τάξη του δικού μου παιδιού. Ακόμα και όσοι έχουν ενημερωθεί δεν έχουν διαβάσει την διάγνωση.

Όταν πάω σε καινούριο σχολείο -δηλαδή κάθε χρονιά, αναπληρώτρια γαρ- ρωτάω πάντα 2 πράγματα πριν μπω στην τάξη. Πού είναι οι διαγνώσεις των προφορικά εξεταζόμενων και αν έχω μαθητές που έχουν χάσει μέλος της οικογένειας τους ή αντιμετωπίζουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να ξέρω. Και δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα διευθυντής/τρια να με κοιτάξει περίεργα, ακριβώς το αντίθετο θα έλεγα. Θα το ξαναπώ όμως: δεν φτάνει η διάγνωση, αν δεν έχω συγκεκριμένες προτάσεις εξατομικευμένης διδασκαλίας. Η μέση διάγνωση συνήθως έχει μια διατύπωση του τύπου "αγάπη, φροντίδα και προδερμ". Και σε αυτό συμφωνώ απόλυτα με το sapore. Ο στόχος που έχει τεθεί για τα συγκεκριμένα παιδιά είναι εντελώς γενικός και αόριστος. Και για να είμαστε ειλικρινείς, υπόρρητα, ο στόχος είναι να περάσουν την τάξη με οποιονδήποτε τρόπο. Το τι θα έχουν αποκομίσει όλη τη χρονιά είναι δευτερεύουσας σημασίας και μάλλον δεν ενδιαφέρει και κανένα.

Δε νομίζω ότι ο sapore μιλάει για ένστικτο. Μιλάει για ανθρώπους που ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους. Γιατί θεωρητικά, είμαι σίγουρη, ξέρουμε να κάνουμε πολλά. Αλλά τι από αυτά εφαρμόζουμε στην τάξη με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει αποτέλεσμα είναι εντελώς άλλο θέμα.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #37 στις: Ιούλιος 28, 2017, 11:27:58 πμ »
Συναδέλφισσες, προφανώς και δεν μιλάω για ένα "αυθαίρετο" ένστικτο, "και ό,ποιος το'χει"!!

Αλλά,
δε σας προβληματίζει που εδώ και 1 βδομάδα έχουμε "μονοπωλήσει" το "θέμα" 3-4 άτομα, έχοντας επιδωθεί, ουσιαστικά, σε ένα "καταιγισμό" των καλύτερων λογυδρίων;

Πέρα απ'τα λόγια υπάρχει και η πράξη.
Και ας πούμε ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των (άλλων) συναδέλφων δεν υπάρχει ικανότητα "ωραίων λογυδριών", ΟΚ σ'αυτό, αλλά είναι "καλοί" στις πράξεις, ΟΚ: Δεν είναι απαραίτητο (πχ στον πιθανό μέλλοντα αξιολογητή του, χα χα!!) να επιδείξει "ωραία λόγια" ο (κάθε) εκπαιδευτικός, αλλά "ωραίες πράξεις"...

Σας "δείχνει" αυτό η εμπειρία σας;
Εμένα: ΟΧΙ.
Ελαχιστότατοι συνάδελφοι έχουν αναρωτηθεί έστω 1 ερώτηση από αυτά: Τι πρέπει να προσφέρει το σχολείο στον μαθητή του 21ου αιώνα;
Έχουν €νδιαφερθεί για άλλα που όλοι μας γνωρίζουμ€, και για αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς οι 3-4 , τίποτα. Και αυτό θα συνεχίσει, και συνεχίζει είτε μας διαβάζουν εδώ , είτε όχι: Δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα.
Και αναφέρομαι πολύ περισσότερο στους "ειδικούς" εκπαιδευτικούς, κάποιοι έχουν ήδη εκφραστεί στην 1η σελίδα αυτού του thread και εγκατέλειψαν μετά, όπως το εξελίξαμε το thread...Άλλα "ξέρουν" αυτοί ή (να το πω απλά): Για την "ειδική", δεν "πιστεύουν" σε όσα "λόγια" λέμε εμείς οι 3-4 και εγκατέλειψαν πια:
Έτσι κι αλλιώς ο μισθός θα π€φτει, συμμετέχουν ή όχι εδώ..

Μπορεί να αλλάξει έτσι κάτι, στην εκπαίδευση γενικά αναφέρομαι, όχι μόνο στην "ειδική";

Απάντηση:
ΟΧΙ.
Και δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε , ΤΑ ΛΟΓΙΑ, έτσι; Αν δεν "πηγαίνουμ€ για σύμβουλοι" εμείς οι 3-4, έτσι;

Εγώ εγκαταλείπω το thread, δεν έχει νόημα, και διαρκώς μου αποδεικνύεται, Δεν πρόκειται ν'αλλάξει τίποτα.
Ό,τι διαγωνισμό "ωραίων λόγων" κι αν διεξάφουμε εμείς οι 3-4:
Δείτε τα άλλα thread του pde, απλά...!

Υ.Γ.: Ούτε με απλές εικονοκλαστικές "φιλοσοφίες" μπορεί να μην έχουν ανοίξει link ούτε 1 φορά στη ζωή τους:
Χρήστος Γιανναράς: «Ζούμε σε ένα πολιτισμικό παράδειγμα, όπου τα πάντα είναι θωράκιση του εγώ»

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
« Απάντηση #38 στις: Ιούλιος 29, 2017, 01:10:23 πμ »
Οι απαντησεις του μαθητη καταγραφονται απο τον καθηγητη αυτολεξει και αποτελουν την επισημη απαντηση.....οδευτερος εκπ/κος που παραβρισκετε στην εξεταση ειναι κατα προτιμηση εκπ/κος εαε.
[/quote
Δεν ισχύει κάτι τέτοιο/

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #39 στις: Ιούλιος 29, 2017, 01:38:11 πμ »
Παράθεση
Αν έχεις ένα μαθητή όλη τη χρονιά, έχεις εικόνα αν οι αδυναμίες του την ώρα της εξέτασης οφείλονται στην έλλειψη μελέτης ή στις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει, όποιες κι αν είναι αυτές.

Παραπάνω αναφέρθηκα σε έναν μαθητή με δυσλεξία τον οποίο δεν είχα διδάξει ποτέ γιατί δεν είχα το τμήμα του. Έπρεπε όμως να του βάλω βαθμό ως δεύτερη βαθμολογήτρια. Εκεί μόνο εντύπωση μπορείς να έχεις και κυρίως ενημέρωση από τον διδάσκοντα και πρώτο εξεταστή.
sapore, συμμερίζομαι την απογοήτευσή σου, αλλά να επισημάνω ότι και όσοι ενδιαφερόμαστε για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες προσκρούουμε στο ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι ίδιοι οι διευθυντές, π.χ. σου λένε ότι ο τάδε μαθητής εξετάζεται προφορικά και τέλος. Είχα μια διευθύντρια, από τις θεωρούμενες καλές, (κατ' εμέ όχι), που έκανε δημόσιες σχέσεις με τους γονείς, ότι δήθεν ενδιαφερόμαστε, και λοιπά, και μετά ερχόταν στον Σύλλογο και κουτσομπόλευε τον μαθητή και τους γονείς του και αυτό ήταν. Ενδιαφέρον κανένα. Οι γονείς δεν έρχονται καν να μιλήσουν με τους καθηγητές για τα παιδιά τους. Κι αυτοί που έρχονται τους λες κάτι με ωραίο τρόπο και δεν το ακούνε, γιατί δεν θέλουν να το ακούνε. Η μέχρι τώρα ελάχιστη πείρα μου μου λέει ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στην Ελλάδα είναι συνήθως "καταδικασμένα" στην έλλειψη ουσιαστικής βοήθειας. Ας μην μιλήσω για τα παιδιά με διάφορες αναπηρίες κλπ. που βρίσκονται στο "έλεος του Θεού".

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #40 στις: Ιούλιος 29, 2017, 12:00:22 μμ »
sapore υπάρχουμε και μεις που σας διαβάζουμε χωρίς να συμμετέχουμε, και μαθαίνουμε από εσάς που το έχετε ψάξει/ έχετε προβληματιστεί περισσότερο :)

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Προφορική εξέταση μαθητή με δυσλεξία
« Απάντηση #41 στις: Ιούλιος 29, 2017, 01:10:51 μμ »
erietta να προσθέσω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις και ειδικά για τους αναπληρωτες το τέλος της χρονιάς, όταν πια έχουμε λίγο πολύ, δει δυνατότητες και αδυναμίες είναι πολύ πολύ αργά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τις ενοχές μας και τα αισθήματα ανεπάρκειας αλλά αυτό δεν μπορεί να ωφελήσει κανένα μαθητή.
Ακόμα και όταν στις διαγνώσεις δεν υπάρχουν οδηγίες, μπορούμε και οφείλουμε να ζητάμε διευκρινήσεις και από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ και από τον σύμβουλο ειδικής αγωγής. Χρειάστηκε να το κάνω για το δικό μου παιδί γιατί δεν νοιαστηκε και δεν κατάλαβε κανείς και τώρα ενώ υπάρχει διάγνωση και οδηγίες χρειάζεται να παρακαλώ τους δασκάλους να τις διαβάσουν. Συνεχίζει όμως ο καθένας να κάνει ό,τι νομίζει γιατί υπάρχει αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης στις διαγνώσεις ή γιατί ο καθένας "ξέρει καλύτερα". Χαίρομαι πολύ που βλέπω εδώ ότι υπάρχουν συνάδελφοι που ψάχνουν τρόπο να βοηθήσουν. Ο μηδενισμός καταστρέφει κάθε προσπάθεια.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158512
  • Σύνολο θεμάτων: 19197
  • Σε σύνδεση σήμερα: 534
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 487
Σύνολο: 503

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.075 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.