*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλή σε αρχάρια για ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές δημοτικού  (Αναγνώστηκε 8214 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος maredu95

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Γεια σας!! Το καλοκαίρι τελείωσα το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής. Από εκεί που δεν είχα κανένα παιδάκι για ιδιαίτερα μαθήματα   προέκυψαν δυο παιδάκια και αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μέσα στη βδομάδα. Πως μου προτείνετε να δουλεύω- να οργανωθώ;;! Έχω ένα γενικό πλάνο απλά θα ήθελα να ακούσω και άλλες γνώμες από εσάς που είστε πιο έμπειροι.. :) :) :D !!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Εγώ είμαι της δευτεροβάθμιας και καθόλου αρμόδια, αλλά απαντάω για να κινηθεί το θέμα :)

Τι τάξη είναι τα παιδάκια; Τι συμφωνία έχεις κάνει με τους γονείς; Θέλουν μελέτη (τουτέστιν babysitting με πτυχίο), εμπέδωση και επίλυση αποριών ή προετοιμασία για τα παρακάτω; Ή λίγο απ' όλα; Πόσες φορές την εβδομάδα θα κάνετε; Αν αυτά δεν τα έχετε συζητήςει, να το κάνεις πριν αρχίσετε για να ξέρεις πώς θα οργανωθείς εξαρχής. Αν θέλουν μελέτη, προετοιμάσου ψυχολογικά για πολλές ακυρώσεις, όποτε δεν έχουν σχολείο...

Τα παιδιά βοηθιούνται πολύ αν κάποιος τους δείξει πώς να μελετούν και πώς να απαντούν τις ασκήσεις, για να μάθουν να δουλεύουν μόνα τους. Οι γονείς βέβαια συνήθως περιμένουν έτοιμες απαντήσεις στον μικρότερο δυνατό χρόνο, αλλά προσπάθησε όσο σε παίρνει να τα εξασκήσεις.

Χωρίς να ξέρω τον τρόπο εργασίας του δημοτικού, δεν μπορώ να διακινδυνεύσω να σου πω κάτι άκυρο. Με την πείρα οπμως των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στα φιλολογικά του γυμνασίου, θα σου έλεγα, αν έχεις περιθώριο για κάτι παραπάνω, στη Γλώσσα να επιμείνεις στα εξής:
- κατανόηση κειμένου / κατανόηση νοημάτων από τα συμφραζόμενα, αν υπάρχουν άγνωστες λέξεις / κατανόηση άγνωστων λέξεων από την ετυμολογία τους
- εύρεση των βασικών θεμάτων ενός κειμένου
- παράφραση αποσπασμάτων
- συγκροτημένες απαντήσεις σε ερωτήσεις κατανόησης
- παραγωγή λόγου με οργανωμένες παραγράφους και αφού έχει προηγηθεί σχεδιάγραμμα
- από γραμματική κυρίως αναγνώριση μερών του λόγου
- βασικά στοιχεία συντακτικού (χωρισμό προτάσεων χωρίς αναγνώριση απαραίτητα, εύρεση κύριων όρων)

Αποσυνδεδεμένος maredu95

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Είναι τρίτη και πέμπτη δημοτικού. Είπαμε για 2 δίωρα την εβδομάδα το καθένα. Το έχει αφήσει πάνω μου για το πως θα δουλεύουμε..Μου είπε ότι εγώ είμαι η αρμόδια για να κρίνει αν το μάθημα θα γίνεται για να προχωράμε παρακάτω ή για να λύνουμε τα της επόμενης μέρας. Εγώ έχω σκοπό εξ αρχής στα παιδιά να θέσω κάποιους κανόνες αλλά και να τους δείξω και κάποια τρικ για το πως να διαβάζουν σε όλα τα μαθήματα. Επίσης στα πρώτα θα δω σε τι επίπεδο βρίσκονται τα παιδιά και θα ξεκινήσουμε με το να καλύψουμε τα όποια κενά υπάρχουν. Ήταν πολύ δεκτική και στο ενδεχόμενο των ωρών. Μου είπε ότι αν δω πως χρειάζονται περισσότερες ώρες, θα τις κάνουμε!!

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Δύο δίωρα προφανώς δεν είναι μελέτη, από κάποιες απόψεις είναι καλό αυτό, ως προς την ελευθερία κινήσεων που θα έχεις, μπορεί να γίνει κ πιο δημιουργική η διυλειά σου. Σίγουρα πρέπει να δεις το επίπεδό τους πριν φτιάξεις πλάνο. Η κάλυψη κενών είναι πολύ σημαντική, αν πχ το τριτάκι κολλάει στην ανάγνωση, τώρα είναι η κατάλληλη ώρα να λυθεί αυτό. Γενικά είμαι της άποψης, αν κ είναι παρακινδυνευμένο, να εστιάσεις σε καλή κατάκτηςη των βάσεων στις οποίες θα στηριχθεί η νέα γνώση σε επόμενες τάξεις κ όχι σε πιο δύσκολα φαινόμενα που θα κάνουν αναλυτικά αργότερα. Αυτό έχει το ρίσκο βέβαια να δυδκολευτεί το παιδί σε κάποιο πιο τσιμπημένο τεστάκι κ να δοθεί η εντύπωση ότι δν δουλεύεις, οπότε παρακολουθείς κ τη δουλειά του δασκάλου κ αν βλέπεις ότι δεν επιμένει σε πολύ δύσκολα πράγματα (που τα ξανακάνουν ούτως ή άλλως αργότερα), δεν επιμένεις ούτε εσύ. Αν επιμένει, επιμένεις ανάλογα με τη δεκτικότητα του παιδιού. Αν το παιδί δεν είναι έτοιμο, καλύτερα μην το πιέσεις, ας έχει τις βάσεις κ σε 2-3 χρόνια μπορεί να είναι. Η ύλη έτσι κι αλλιώς έχει πολλές επικαλύψεις από τάξη σε τάξη κ από βαθμίδα σε βαθμίδα. Για τη γλώσσα ας πούμε, στο γυμνάσιο το συντακτικό το κάνουμε εξ αρχής κι ας το έχουν ξσνακάνει. Άντε να θεωρήσουμε αυτονόητο το Υ-Ρ-Α. Ούτε καν το κατηγορούμενο. Θεωρούμε φυσικά αυτονόητη τη γραμματική κ την ορθογραφία. Επίσης υπάρχουν πράγματα που τα θεωρούμε αυτονόητα, όπως το τι σημαίνει απαντώ με δικά μου λόγια σε ερώτηση κατανόησης κειμένου, που τελικά δεν είναι...

Δυστυχώς ως φιλόλογος κάτι άλλο δν μπορώ να συμβουλεύσω, εκτός από το ότι στο σχολείο γενικά δν μας αρέσει να βλέπουμε μαθητές να ξέρουν το παρακάτω. Δεν προσφέρει κ κάτι αν δν είσαι σε μάθα κατεθ´θυνσης στο λύκειο! Οπότε αν δν το ζητήσουν οι γονείς, μην το κάνεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος maredu95

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Και εγώ είμαι αυτής της άποψης...το παρακάτω να μην το κάνουμε!!! Πρώτα θα δω το επίπεδο τους και μετά θα πράξω αναλόγως!! Σ΄ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου!!!

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Κάποιος/α που να έχει αναλάβει παιδάκι Γ' δημοτικού για ιδιαίτερα; Πώς λειτουργείτε στο μάθημα της Γλώσσας και των Μαθηματικών;;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158524
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 26
Επισκέπτες: 532
Σύνολο: 558

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.