*

Αποστολέας Θέμα: Τμήμα ένταξης στη Β/μια  (Αναγνώστηκε 135779 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος peri2005

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 952
  • Φύλο: Άντρας
  • Με... λατρεύει η εκπαίδευση! (ουυυυυυυ....) ΠΕ03
    • Προφίλ
    • Οι φωτογραφίες μου
Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« στις: Νοέμβριος 13, 2007, 11:58:43 πμ »
Τι γνωρίζετε ; Υπάρχουν τέτοια τμήματα;
Μιλάμε μόνο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή για παιδιά με πρόβλημα συμπεριφοράς , προσαρμογής κ.τ.λ.  ???

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:05:19 »

Αποσυνδεδεμένος peri2005

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 952
  • Φύλο: Άντρας
  • Με... λατρεύει η εκπαίδευση! (ουυυυυυυ....) ΠΕ03
    • Προφίλ
    • Οι φωτογραφίες μου
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 14, 2007, 08:41:05 πμ »
Μιλάμε ουσιαστικά για ΣΜΕΑ; (ειδική αγωγή;)

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 14, 2007, 11:12:02 μμ »
Τώρα το είδα το μήνυμα! Ξέρω πολλά δημοτικά που έχουν τμήμα ένταξης. Στη δευτεροβάθμια δεν ξέρω τι παίζει , πάντως στα δημοτικά δουλεύουν δάσκαλοι με εξειδίκευση (διετή επιμόρφωση ή μεταπτυχιακό). Οι μαθητές που φοιτούν στα τμήματα αυτά έχουν συνήθως μαθησιακές δυσκολίες ή ελαφρια μορφή νοητικής στέρησης. Δεν αποκλείεται να φοιτούν και μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς ,εαν αυτό κριθεί απαραίτητο. Επειδή είσαι μαθηματικός θα σου πρότεινα να διαβάσεις το βιβλίο του Αγαλιώτη  "Μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά", εκδ. Ελληνικά Γράμματα. Καλή αρχή και καλή δύναμη! Αν θες κάτι άλλο , μη διστάσεις να με ρωτήσεις.

Αποσυνδεδεμένος peri2005

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 952
  • Φύλο: Άντρας
  • Με... λατρεύει η εκπαίδευση! (ουυυυυυυ....) ΠΕ03
    • Προφίλ
    • Οι φωτογραφίες μου
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 23, 2008, 11:46:32 μμ »
Τα παιδιά που είναι στα τμήματα ένταξης με ποιον τρόπο εξετάζονται στο τέλος ;

  • προφορικά;
  • γραπτά , αλλά με ποιο εύκολα θέματα;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:05:19 »

Αποσυνδεδεμένος waterland

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 69
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 24, 2008, 10:39:33 πμ »
Καλημέρα! Φίλε Proteas το βιβλίο που προτείνεις ακούγεται εξαιρετικά ενδιαφέρον, μόνο που εγώ είμαι φιλόλογος. Μήπως μπορείς, εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος, να προτείνεις κάτι ανάλογο για γλωσσικά μαθήματα?. Ενδιαφέρομαι για το ζήτημα των παιδιών με "ειδικές ανάγκες", και πιστεύω ότι τις αντιμετωπίζουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί κι όχι μόνο όσοι διδάσκουν στα "ειδικά" σχολεία. Με τη φτωχή μου έως τώρα εμπειρία υποψιάζομαι ότι υπάρχουν πολλά παιδιά σε γυμνάσια και σε λύκεια με προβλήματα τόσο μαθησιακά όσο και συμπεριφοράς, τα οποία απλώς δεν έτυχε να έχουν ανιχνευθεί. Θα ήθελα πολύ να ξέρω τι μπορούμε να κάνουμε. Γνωρίζω την ύπαρξη των ΚΔΑΥ αλλά νομίζω ότι αφορούν μόνο δημοτικό και όχι τις επόμενες βαθμίδες. Αν κάποιος 'εχει παραπάνω πληροφόρηση, ας μας ενημερώσει....

Αποσυνδεδεμένος peri2005

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 952
  • Φύλο: Άντρας
  • Με... λατρεύει η εκπαίδευση! (ουυυυυυυ....) ΠΕ03
    • Προφίλ
    • Οι φωτογραφίες μου
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 25, 2008, 12:30:49 μμ »
Άκουσα ότι η προυπηρεσια στα τμήματα ένταξης σε βάζει κατευθείαν στο ειδικό πίνακα και μπορεί να σε πάρουν με μεγάλο ποσοστό πιθανότητας αναπληρωτή του χρόνου στο ίδιο σχολείο.

Κατά πόσο ισχύει αυτό ;

Αποσυνδεδεμένος mons

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 19, 2009, 10:46:30 μμ »
Καλησπέρα σε όλους. Γνωρίζει κάποιος σχετικά με την προαγωγή ή μη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες?Δηλ. αν προάγονται απαραίτητα ανεξαρτήτως επίδοσης με βάση τη νομοθεσία.Ευχαριστώ συνάδελφοι

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 19, 2009, 11:58:27 μμ »
εδω ειναι ολοι οι νομοι για τα παιδια με μαθησιακες δυσκολιες και οι εγκυκλιοι


http://www.dyslexia.gr/index.php?categoryid=20

αυτη ειναι η εγκυκιος για την εξεταση:


    Να  διατηρηθεί  μέχρι ..............
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ   
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ   Βαθμός Ασφαλείας ...................
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΔ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΔ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ   Αθήνα  17-5-2000
   Αρ. Πρωτ.Γ2/1846
   Βαθ. Προτερ.Εξαιρετικά Επείγον
Ερμού 15,101 85  Αθήνα   
Πληροφορίες: Μ. Xιόνη,    τηλ. 3235150                         Γ. Γρίβα,     τηλ. 3236970                         Κ. Κούκου,  τηλ. 3231770     
   ΠΡΟΣ: 1. Προϊσταμένους Δ/νσεων &Γραφείων Π/θμιας & Δ/θμιαςΕκπ/σης2.    Σχολικούς Συμβούλους                Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης(μέσω Δ/νσεων και ΓραφείωνΠ.Ε & Δ.Ε)3.    Δ/ντές Δημοσίων & Ιδιωτικών Σχολείων Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης (μέσω Δ/νσεων και Γραφείων Π.Ε & Δ.Ε)   Έδρες τους

                           ΚΟΙΝ. Παιδαγ. Ινστιτούτο
 

Θέμα: Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών



Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο ΥΠΕΠΘ από διάφορες Υπηρεσίες και ενδιαφερόμενους γονείς και σύμφωνα με την Πράξη 8/00 του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των δυσλεξικών μαθητών/τριών, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1.    Η δυσλεξία, γνωστή τα τελευταία χρόνια ως «ειδική μαθησιακή δυσκολία στη γραφή και στην ανάγνωση», είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, η οποία συνίσταται στην αδυναμία των μαθητών/τριών να αποκτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία. Η λειτουργική αυτή αδυναμία εκδηλώνεται, αν και υπάρχει συνήθως επαρκής νοητική ικανότητα, ομαλή συναισθηματική ανάπτυξη, κατάλληλη διδασκαλία  και  πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον. Θεωρείται επίσης ως μια ατέλεια στην επεξεργασία της πληροφορίας.


Τα κύρια συμπτώματα της μαθησιακής αυτής δυσκολίας είναι η αργή και με πολλά λάθη ανάγνωση, η δυσανάγνωστη γραφή και η υπερβολική και ασταθής ανορθογραφία καθώς και η δυσκολία απόδοσης με συνεχή λόγο του περιεχομένου ενός κειμένου, ενώ ο προφορικός λόγος δεν επηρεάζεται αρνητικά από αυτήν. Ο δυσλεξικός μαθητής/τρια κουράζεται εύκολα από το διάβασμα και πολύ συχνά παρουσιάζει διάσπαση προσοχής.
 Από διάφορες έρευνες γνωρίζουμε πως η δυσλεξία συναντάται συχνότερα στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια και σε αναλογία 4 προς 1. Εμφανίζεται με τον ερχομό του παιδιού στο σχολείο και αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη στιγμή που διαγνωστεί και παρασχεθεί στο παιδί η κατάλληλη διδακτική βοήθεια κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

2.    Οι εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν να χαρακτηρίζουν τον μαθητή/τρια ως δυσλεξικό, γιατί η διάγνωση της δυσλεξίας είναι έργο ειδικών  και δεν είναι εύκολη διαδικασία. Οφείλουν όμως, αν παρατηρούν κάποιες ιδιαίτερες δυσκολίες του μαθητή/τριας, να παραπέμπουν τους γονείς στα Κέντρα Διάγνωσης-Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), που θα συσταθούν και θα λειτουργήσουν από το επόμενο σχολικό έτος στην έδρα του κάθε νομού της χώρας, προς διαπίστωση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών. Επιπλέον, ας έχουν υπόψη τους πως ούτε η υπερβολική ανορθογραφία ούτε η κακή γραφή από μόνες τους υποδηλώνουν δυσλεξία.

3.    Η δυσλεξία πλήττει ιδιαίτερα την αυτοεκτίμηση των μαθητών/τριών αυτών, γιατί συναισθάνονται άμεσα τη δυσκολία τους ν’ ανταποκριθούν ικανοποιητικά, όπως οι άλλοι συμμαθητές /τριές τους, στις μαθησιακές απαιτήσεις. Επομένως, είναι αναγκαίο να τους παρασχεθεί ψυχοσυναισθηματική στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση και εξατομικευμένη, όσο είναι δυνατό ,διδακτική καθοδήγηση. Η κατανόηση του προβλήματός τους και η αποφυγή δυσμενούς κριτικής και άστοχων χαρακτηρισμών τούς βοηθούν και ευχάριστα να νιώθουν στη σχολική κοινότητα και περισσότερο να επιμένουν στο επίπονο έργο τους. Οι δυσλεξικοί μαθητές/τριες (φυσικά και οι γονείς τους), ας μην επαναπαύονται στην εξάντληση της επιείκειας εκ μέρους των διδασκόντων, αλλά να προσπαθούν, μέσα στα όρια των δυνατοτήτων τους, να είναι συνεπείς στις καθημερινές μαθησιακές τους υποχρεώσεις.

4.    Σύμφωνα με τις  ισχύουσες διατάξεις, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών αυτών με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γίνεται με προφορική εξέταση, δεδομένου ότι δυσκολεύονται να διατυπώσουν γραπτά τις σκέψεις τους και την όποια αποκτημένη γνώση τους. Η εξέτασή τους πρέπει να διεξάγεται μέσα σ’ ένα κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού της ιδιαιτερότητάς τους. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα να χρησιμοποιούν το πρόχειρό τους, προκειμένου να σημειώσουν σ’ αυτό οτιδήποτε κρίνουν απαραίτητο για το θέμα, το οποίο στη συνέχεια θα αναπτύξουν προφορικά. Σε καμία περίπτωση οι πρόχειρες σημειώσεις δεν συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό. Πρέπει ακόμα να τους παρέχονται  διευκρινίσεις και να τους δίνεται επιπλέον χρόνος, στην περίπτωση που θα ζητηθεί.
Στα θεωρητικά μαθήματα ενδέχεται ο εξεταζόμενος να μην μπορεί ή να δυσκολεύεται να αποδώσει σε συνεχή λόγο ένα γνωστικό αντικείμενο, οπότε κρίνεται σκόπιμο να απαντά σε ερωτήσεις που θα του υποβάλλονται. Ως προς την εξέταση στο μάθημα της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην παρουσίαση των επιχειρημάτων του. Στην εξέταση στα πρακτικά μαθήματα π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία είναι πιθανό ο μαθητής/τρια να μη χρησιμοποιεί σωστά τα πρόσημα ή να κάνει λάθη στις πράξεις. Τότε ο καθηγητής χρειάζεται να παρεμβαίνει, να επισημαίνει το λάθος και να τον/την υποβοηθεί να προχωρήσει. Επιπλέον, οι εξεταστές ας έχουν υπόψη τους, πως ο δυσλεξικός μαθητής/τρια παρουσιάζει αισθητή αδυναμία στην απομνημόνευση τύπων και ορισμών.
Στη διάρκεια της εξέτασης, αν κάποια στιγμή παρατηρηθεί διάσπαση της προσοχής του μαθητή/τριας-κάτι που είναι αναμενόμενο- η επαναφορά του/της στην εξεταστική διαδικασία ενδείκνυται να επιτευχθεί με διακριτικούς χειρισμούς.
Οι ερωτήσεις των διάφορων μαθημάτων είναι απαραίτητο να διαβάζονται από τον εξεταστή και να παρέχονται εξηγήσεις, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό το περιεχόμενό τους.

5.   Κρίνεται σκόπιμο να συμμετάσχει στις εξεταστικές επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων των Νομαρχιών, για τις εξετάσεις της Β΄ και Γ΄ Λυκείου του σχολ. έτους 1999-2000, καθηγητής με ειδίκευση στη δυσλεξία ή γενικά στις μαθησιακές δυσκολίες ή με πιστοποιημένη σχετική επιμόρφωση.



Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Π/θμιας  και Δ/θμιας Εκπ/σης να φροντίσουν για την άμεση προώθηση αυτής της εγκυκλίου σ’ όλες τις σχολικές μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής της περιφέρειάς τους, προκειμένου να ενημερωθούν ενυπογράφως όλοι οι εκπαιδευτικοί και επιπλέον να παρασχεθεί σχετική ενημέρωση σε κάθε ενδιαφερόμενο.   
     
   Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΙΝΙΚΟΣ
Εσωτερική Διανομή:1.   Γραφείο Υφυπουργού2.   Γραφείο Γενικού Γραμματέα3.   Γραφείο Ειδικού Γραμματέα, κ. Παπαϊωάννου4.   Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε και Δ.Ε5.   Διεύθυνση Σπουδών Δ.Ε., Γραφείο Αγωγής Υγείας 6.   Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε.7.   Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής8.   Διεύθυνση Σπουδών και  Φοιτητικής Μέριμνας,  Τμήμα Εισιτηρίων Εξετάσεων   

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 12:07:20 πμ »
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ

Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών
εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ

 

"Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο ΥΠΕΠΘ από διάφορες Υπηρεσίες και ενδιαφερόμενους γονείς και σύμφωνα με την Πράξη 8/00 του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των δυσλεξία μαθητών/τριών, σας γνωρίζουμε τα εξής
1. Η δυσλεξία, γνωστή τα τελευταία χρόνια ως “ειδική μαθησιακή δυσκολία στη γραφή και στην ανάγνωση”, είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, η οποία συνίσταται στην αδυναμία των μαθητών/τριών να αποκτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία. Η λειτουργική αυτή αδυναμία εκδηλώνεται, αν και υπάρχει συνήθως επαρκής νοητική ικανότητα, ομαλή συναισθηματική ανάπτυξη, κατάλληλη διδασκαλία και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον . Θεωρείται επίσης ως μια ατέλεια στην επεξεργασία της πληροφορίας.
Τα κύρια συμπτώματα της μαθησιακής αυτής δυσκολίας είναι η αργή και με πολλά λάθη ανάγνωση, η δυσανάγνωστη γραφή και η υπερβολική και ασταθής ανορθογραφία καθώς και η δυσκολία απόδοσης με συνεχή λόγο του περιεχομένου ενός κειμένου, ενώ ο προφορικός λόγος δεν επηρεάζεται αρνητικά από αυτήν. Ο δυσλεξικός μαθητής/τρια κουράζεται εύκολα από το διάβασμα και πολύ συχνά παρουσιάζει διάσπαση προσοχής.
Από διάφορες έρευνες γνωρίζουμε πως η δυσλεξία συναντάται συχνότερα στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια και σε αναλογία 4 προς 1. Εμφανίζεται με τον ερχομό του παιδιού στο σχολείο και αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη στιγμή που διαγνωστεί και παρασχεθεί στο παιδί η κατάλληλη διδακτική βοήθεια κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
2. Οι εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν να χαρακτηρίζουν τον μαθητή/τρια ως δυσλεξικό, γιατί η διάγνωση της δυσλεξίας είναι έργο ειδικών και δεν είναι εύκολη διαδικασία. Οφείλουν όμως, αν παρατηρούν κάποιες ιδιαίτερες δυσκολίες του μαθητή/τριας, να παραπέμπουν τους γονείς στα Κέντρα ΔιάγνωσηςΑξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), που θα συσταθούν και θα λειτουργήσουν από το επόμενο σχολικό έτος στην έδρα του κάθε νομού της χώρας, προς διαπίστωση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών .
Επιπλέον, ας έχουν υπόψη τους πως ούτε η υπερβολική ανορθογραφία ούτε η κακή γραφή από μόνες τους υποδηλώνουν δυσλεξία.
3. Η δυσλεξία πλήττει ιδιαίτερα την αυτοεκτίμηση των μαθητών/τριών αυτών, γιατί συναισθάνονται άμεσα τη δυσκολία τους ν’ ανταποκριθούν ικανοποιητικά, όπως οι άλλοι συμμαθητές /τριές τους, στις μαθησιακές απαιτήσεις. Επομένως, είναι αναγκαίο να τους παρασχεθεί ψυχοσυναισθηματική στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση και εξατομικευμένη, όσο είναι δυνατό ,διδακτική καθοδήγηση. Η κατανόηση του προβλήματός τους και η αποφυγή δυσμενούς κριτικής και άστοχων χαρακτηρισμών τούς βοηθούν και ευχάριστα να νιώθουν στη σχολική κοινότητα και περισσότερο να επιμένουν στο επίπονο έργο τους. Οι δυσλεξικοί μαθητές/τριες (φυσικά και οι γονείς τους), ας μην επαναπαύονται στην εξάντληση της επιείκειας εκ μέρους των διδασκόντων, αλλά να προσπαθούν, μέσα στα όρια των δυνατοτήτων τους, να είναι συνεπείς στις καθημερινές μαθησιακές τους υποχρεώσεις.
4. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών αυτών με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γίνεται με προφορική εξέταση, δεδομένου ότι δυσκολεύονται να διατυπώσουν γραπτά Τις σκέψεις τους και την όποια αποκτημένη γνώση τους. Η εξέτασή τους πρέπει να διεξάγεται μέσα σ’ ένα κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού της ιδιαιτερότητάς τους. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα να χρησιμοποιούν το πρόχειρο τους, προκειμένου να σημειώσουν σ’ αυτό οτιδήποτε κρίνουν απαραίτητο για το θέμα, το οποίο στη συνέχεια θα αναπτύξουν προφορικά. Σε καμία περίπτωση οι πρόχειρες σημειώσεις δεν συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό. Πρέπει ακόμα να τους παρέχονται διευκρινίσεις και να τους δίνεται επιπλέον χρόνος, στην περίπτωση που θα ζητηθεί.
Στα θεωρητικά μαθήματα ενδέχεται ο εξεταζόμενος να μην μπορεί ή να δυσκολεύεται να αποδώσει σε συνεχή λόγο ένα γνωστικό αντικείμενο, οπότε κρίνεται σκόπιμο να απαντά σε ερωτήσεις που θα του υποβάλλονται. Ως προς την εξέταση στο μάθημα της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην εννοιών TOU θέματος και στην παρουσίαση των κατανόηση των βασικών επιχειρημάτων του. Στην εξέταση στα πρακτικά μαθήματα π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία είναι πιθανό ο μαθητής/τρια να μη χρησιμοποιεί σωστά τα πρόσημα ή να κάνει λάθη στις πράξεις. Τότε ο καθηγητής χρειάζεται να παρεμβαίνει, να επισημαίνει το λάθος και να τον/την υποβοηθεί να προχωρήσει.
Επιπλέον, οι εξεταστές ας έχουν υπόψη τους, πως ο δυσλεξικός μαθητής/τρια παρουσιάζει αισθητή αδυναμία στην απομνημόνευση τύπων και ορισμών.
Στη διάρκεια της εξέτασης, αν κάποια στιγμή παρατηρηθεί διάσπαση της προσοχής του μαθητή/τριαςκάτι που είναι αναμενόμενο η επαναφορά του/της στην εξεταστική διαδικασία ενδείκνυται να επιτευχθεί με διακριτικούς χειρισμούς.
Οι ερωτήσεις των διάφορων μαθημάτων είναι απαραίτητο να διαβάζονται από τον εξεταστή και να παρέχονται εξηγήσεις, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό το περιεχόμενό τους.

5. Κρίνεται σκόπιμο να συμμετάσχει στις εξεταστικές επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων των Νομαρχιών, για Τις εξετάσεις της Β’ και Γ’ Λυκείου του σχολ. έτους 19992000, καθηγητής με ειδίκευση στη δυσλεξία ή γενικά στις μαθησιακές δυσκολίες ή με πιστοποιημένη σχετική επιμόρφωση.

Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης να φροντίσουν για την άμεση προώθηση αυτής της εγκυκλίου σ’ όλες τις σχολικές μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής της π;εριφέρειάς τους, προκειμένου να ενημερωθούν ενυπογράφως όλοι οι εκπαιδευτικοί και επιπλέον να παρασχεθεί σχετική ενημέρωση σε κάθε ενδιαφερόμενο".

 

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ
Π.Δ.246/98 Άρθρο 30
Εξέταση των μαθητών με ειδικές ανάγκες­
1. Οι μαθητές που αναφέρονται στο άρθρο 32 του Ν. 1566/1985 εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περί­πτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους και αξιολογού­νται με βάση το ένα (1 ) από τα δύο (2) προβλεπόμενα είδη εξέτασης και μόνο. Ειδικότερα:
α) Εξετάζονται μόνον προφορικά:
i. Μαθητές τυφλοί και όσοι πάσχουν από σοβαρές δια­ταραχές στην όραση.
ii. Μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέτα­ση εξαιτίας μόνιμης ή παροδικής σωματικής βλάβης.
iii. Μαθητές, η επίδοση των οποίων δεν μπορεί να ελεγ­χθεί με γραπτή δοκιμασία, λόγω ειδικής διαταραχής του λόγου (λεγασθένεια, δυσλεξία).
β) Εξετάζονται μόνο γραπτά μαθητές κωφοί, βαρήκοοι σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προ­βλήματα διαταραχής στο λόγο (δυσάρθρια, κεκεδισμό κλπ).
2. Οι παθήσεις των περ. i και ii του εδαφίου α΄ και του ε­δαφίου β' της προηγούμενης παραγράφου βεβαιώνονται από την οικεία Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, η ο­ποία εκδίδει σχετική γνωμάτευση ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων.
3. Η πάθηση των μαθητών της περ. iii  του εδαφίου α΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου βεβαιώνεται με ει­δική διαγνωστική έκθεση αναγνωρισμένου δημόσιου Ιατροπαιδαγωγικού. Κέντρου ή Σταθμού που εκδίδεται, ύ­στερα από αίτηση των ενδιαφερομένων και ισχύει για τρία (3) συνεχόμενα χρόνια από την έκδοσή της.
4.Οι μαθητές του άρθρου αυτού εξετάζονται ταυτόχρο­να με τους μαθητές της τάξης στην οποία ανήκουν και στα ίδια Θέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Ει­δικά, οι Μαθητές του εδαφίου α΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου εξετάζονται ενώπιον επιτροπής, την ο­ποία συγκροτεί για το σκοπό αυτό ο Διευθυντής του Λυ­κείου και την αποτελούν ο ίδιος ή ο Υποδιευθυντής, ως Πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ή συγγενούς ειδικότητας. Ο μέσος όρος (ΜΟ) των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
5.Κατ' εξαίρεση οι βαθμοί των μαθητών του εδαφίου β' της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου στα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών και της Αισθητικής Αγωγής δεν λαμ­βάνονται υπόψη κατά την εξαγωγή του αποτελέσματος της ετήσιας προόδου ούτε στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης.
6.Οι ειδικές γνωματεύσεις που βεβαιώνουν τις παραπά­νω παθήσεις κατατίθενται στη Διεύθυνση του Σχολείου.
 
 

Γ2/2959/ 30 .8.2000 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
 
Εξετάσεις μαθητών
Ύστερα από ερωτήματα που γίνονται σχετικά με τις εξετάσεις των μαθητών σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:
            Όσοι μαθητές της  Β΄ τάξης Ημερησίου και  Γ΄ τάξης   Εσπερινού Λυκείου  έχουν αναπηρία 67% και   ενώ είχαν καταθέσει τη σχετική βεβαίωση στο σχολείο τους, δεν  εξετάστηκαν  κατά την εξεταστική περίοδο του Ιουνίου 2000 στα σχολεία φοίτησής τους και σε θέματα που ορίζει ο οικείος Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.4 α του Π.Δ. 153/2000, έχουν τη δυνατότητα εφόσον το επιθυμούν να εξεταστούν στα μαθήματα, στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής τους είναι μικρότερος του εννέα και μισό (9,5), στο σχολείο φοίτησής τους κατά την  εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2000.
   
Γ2/2312/13.6.00 ΥΠΕΠΘ

"Εξετάσεις μαθητών Β', Γ' τάξεων Ημερήσιων Ενιαίων Λυκείων.
Εξετάσεις μαθητών Γ', Δ' τάξεων Εσπερινών Ενιαίων Λυκείων".

Για τους μαθητές των τάξεων Β', Γ' Ημερήσιων και Γ', Δ' Εσπερινών Ενιαίων Λυκείων που εξετάζονται στο σχολείο τους με θέματα που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων, ισχύουν τα ακόλουθα:
1. Δε θα γίνει προσαρμογή του προφορικού βαθμού προς το γραπτό, εάν υπάρχει διαφορά βαθμολογίας ανάμεσα στο μέσο όρο (Μ.Ο.) των τετραμήνων και στο βαθμό των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.
2. Οι μαθητές αυτοί έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν αναβαθμολόγηση των γραπτών τους δοκιμίων. Ο βαθμός της αναβαθμολόγησης θα είναι και ο τελικός βαθμός του μαθήματος όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 5, αρ. 27, Π.Δ. 246/98.
3. Η έκδοση των αποτελεσμάτων θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 246/98 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 94/99 και το Π.Δ. 153/2000.
 
Γ6/106/3.4.1992 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
1.
2. Πολλά παιδιά (περίπου 5% στην Ελλάδα) είναι δυσλεξικά. Η δυσλεξία, κατά την άποψη των ειδικών, οφείλεται σε πολλές αιτίες και κυρίως σε θεμελιακή υπολειτουργία μαθησιακών μηχανισμών και είναι κατά βάση κληρονομική. Η διάγνωση της δυσλεξίας, όταν δεν είναι καθαρά εμφανής, πρέπει να γίνεται από    αναγνωρισμένη ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία. Το δυσλεξικό άτομο είναι ανορθόγραφο όχι με την έννοια της γραμματικής ή ιστορικής ορθογραφίας, αλλά και με την έννοια της ορθής σειράς στη γραφή και την ανάγνωση των γραμμάτων και των συλλαβών των λέξεων, ενώ κατά τον ελεύθερο προφορικό λόγο δεν παρατηρείται πρόβλημα. Βέβαια κάθε ανορθόγραφο άτομο και ιδίως παιδί   των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου δεν πρέπει να θεωρείται δυσλεξικό. Ούτε ο κακογράφος είναι πάντοτε δυσλεξικός. Απαιτείται όμως εγρήγορση από την πλευρά των εκπαιδευτικών ώστε έγκαιρα με την βοήθεια των γονέων και γιατρού, όπου χρειάζεται  να αντιμετωπίζεται το πιθανό πρόβλημα του παιδιού ώστε να το βοηθήσουμε στην πράξη.
 3. .......
Οι δυσλεξικοί μαθητές σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις απαλλάσσονται από τις πάσης φύσεως γραπτές εξετάσεις και εξετάζονται μόνον προφορικά. Η όλη αξιολόγηση  πρέπει να γίνεται με κατανόηση, διακριτικότητα, αγάπη και εξάντληση  της επιείκειας από όλους τους εκπαιδευτικούς με απώτερο στόχο την ενίσχυση και ενθάρρυνση του δυσλεξικού μαθητή.  Ας σημειωθεί ότι η επανάληψη της τάξης από έναν δυσλεξικό μαθητή και μάλιστα  στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό - Γυμνάσιο) μπορεί να οδηγήσει στην εγκατάλειψη της προσπάθειας για μάθηση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων του, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να του δημιουργήσει ψυχολογικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα. Επισημαίνεται όμως ότι δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να διαφαίνεται από την πλευρά του καθηγητή προς τον δυσλεκτικό μαθητή η επιβαλλομένη διακριτική μεταχείριση
4 .......
 
Γ6/83/29.2.96 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Απαντώντας στο ... , σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και οι τρεις διατυπώσεις των Κ.Ψ.Υ. που αναφέρετε εμπίπτουν στις διατάξεις των Π.Δ. 420/78 και Π.Δ. 465/1981.
Κάθε γνωμάτευση, η οποία στη διατύπωση της αναφέρει τον όρο δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες δυσλεκτικού τύπου  ή τύπου δυσλεξίας, υπάγεται στις διατάξεις των ανωτέρω προεδρικών διαταγμάτων , που πρεβλέπουν αντικατάσταση των γραπτών εξετάσεων από προφορικές.
Διατυπώσεις όπως: στοιχεία δυσλεξίας ή υπολείμματα δυσλεξίας δεν υπάγονται στα εν λόγω Π.Δ.., γιατί δεν καλύπτουν το πνεύμα του νομοθέτη   και κατά συνέπεια δεν παραπέμπουν σε προφορικές εξετάσεις.
Αυτά ισχύουν σύμφωνα με την  νομοθεσία που υπάρχει σήμερα και με την επιφύλαξη της πιθανής τροποποίησής της.
 
Γ2/6019/23-12-91 Εγκ. ΥΠ.Ε.Π.Θ.
             §4.Μαθητές τυφλοί, κωφοί, βαρύκοοι κλπ καθώς και μαθητές   που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού, θα εξεταστούν, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Κατά τις εξετάσεις αυτές να δίνεται επαρκής χρόνος απάντησης στους   μαθητές, ανάλογα με τα ιδιαίτερα προβλήματα που ο καθένας παρουσιάζει.
 
 

Γ2/5550/16.10.96 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
2892/3-10-96 Γνωμ. Ν.Σ.Κ.
 
Στο άρθρο 9 του Π.Δ. 429/1978 ορίζεται ότι:
.................................
Από τη διάταξη αυτή προκύπτει σαφώς ότι οι γραπτές δοκιμασίες των μαθητών που πάσχουν από λεγασθένεια, δυσλεξία , υποκαθίστανται από προφορικές, εφόσον και αφότου καταθέσουν στο σχολείο την ως άνω ειδική διαγνωστική έκθεση. Μέχρι της ημέρας αυτής, της καταθέσεως δηλαδή της εκθέσεως, οι μαθητές αυτοί  θα πρέπει σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, να εξετάζονται γραπτά, όπως και οι υπόλοιποι μαθητές.


Αποσυνδεδεμένος mons

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 24, 2009, 10:51:52 πμ »
Χίλια ευχαριστώ συνάδελεφε για τον κόπο σου να ψάξεις ολόκληρη τη νομοθεσία.Το πρόβλημα είναι ότι αν καταλαβαίνω καλά ο νόμος αφήνει πολλά κενά ελεύθερα να ερμηνευτούν σύμφωνα με την κρίση του καθενός.Συγκεριμένα, απο το σύνολο των μαθησιακών δυσκολιών σαφείς οδηγίες δινονται μόνο για την περιπτωση της δυσλεξίας.Και δεύτερον, δεν αναφέρεται τίποτα σχετικά με την προαγωγή των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, αν δηλ. ένα παιδί ποι φοιτά στο τμήμα ένταξης προάγεται απαραίτητα.Αυτόι είναι οι προβληματισμοί μου γιατί τι θέμα έχει πολλές προεκτάσεις σε σχέση με το γενικό σχολείο στο οποίο εντάσσεται το τμήμα ένταξης, την αντίληψη που έχει ο ίδιος ο μαθητής με Μ.Δ, οι γονείς του, και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί,και σε βαθύτερη ανάλυση,την αποτελεσματικότητα του τμήματος ένταξης.Έχω υπ' όψη μου τη νομοθεσία,και νομίζω ότι λόγω των νομικών κενών εφαρμόζονται άγραφοι νόμοι που εν τέλει βλάπτουν την ειδική αγωγή και ακυρώνουν και τον ρόλο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Ευχαριστώ και πάλι όλους.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 24, 2009, 10:53:27 πμ από mons »

Αποσυνδεδεμένος Nokoleta

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 54
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 07, 2009, 10:16:04 μμ »
θα ήθελα πολύ να ανταλλάξουμε πληροφορίες σχετικά με το πώς είναι οργανωμένα τα τμήματα ένταξης στο σχολείο που υπηρέτησε ο καθένας μας, καθώς και τι βιβλία χρησημοποιήσαμε στην τάξη, τι τρόπους διδασκαλίας και τελικά με τι κριτήρια βαθμολογήσαμε τους μαθητες, με σκοπό να αξιολόγησουμε τι λειτούργησε καλά και τι όχι...   

στο σχολείο που ήμουν τα τμήματα χωρίστηκαν με βάση την ηλικία και όχι την ανάγκη των μαθητών. Ενώ μπορούσε να δημιουργηθεί τμήμα μόνο με παιδιά με δυσλεξία που θα με διευκόλυνε για παράδειγμα να ακολουθήσω τακτικά το πρόγραμμα της Φλωράτου. Μπορώ να πώ ότι αυτή η διαφορετικότητα των αναγκών μεσα στα τμήματα με δυσκόλεψε και φοβάμαι ότι λειτόύργησε εις βάρος ορισμένων ΄μαθητών. Από τα βιβλία του οργανισμού χρησιμοποίησα μόνο Κείμενα και Ομηρικά έπη, από τα οποία επιλεκτικά ασχοληθήκαμε και με τον παραδοσιακό αλλά κυρίως με εναλλακτικούς τρόπους (ζωγραφική, θεατρικό παιχνίδι, ιντερνετ, dvd, παρουσιάσεις από τα παιδιά κ.α.) με συνέπεια αφαλώς να μην καλύψουμε την ίδια ύλη των τμημάτων γενικής ως προς την έκταση και το περιεχόμενο. Αρχαία δεν δίδαξα καθόλου. Για Γλώσσα και έκθεση χρησιμοποίησα ανάλογα με τισ ανάγκες τόυ κάθε παιδιου φωτοτυπημένο υλικό απο βιβλία (Φλωράτου, Μπούκα, ανοίγω το παράθυρο), απο internet και δικό μου. Η βαθμολογία που έδωσα αξιολογούσε την προσπάθεια σε συνδυασμό με τις δυνατότητες κάθε παιδιού, και όχι την επίδοση
Υπάρχουν ζητήματα ηθικής και νομοθεσίας που χρειάζονται πολύ συζήτηση. Αλήθεια έιχατε συνεργασία με τους συναδέλφους της γενικής, τους γονείς, τα κεδδυ, ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΑ??
περιμένω τα σχόλια σας και τις εμπειρίες σας     

Αποσυνδεδεμένος tttzzz

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2290
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02.50
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 07, 2009, 10:58:15 μμ »
Εμένα δυστυχώς οι 9 από τις 13 περιπτώσεις των παιδιών που είχα δε γνώριζαν ούτε την αλφάβητο. Οπότε ασχοληθήκαμε εξολοκλήρου με τη Γλώσσα, ασκήσεις επιπέδου δημοτικού με πολλές εικόνες χρώμα και χρήση υπολογιστή. Με τα δύο παιδιά με δυσλεξία ετοίμαζα ασκήσεις προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα του καθενός για να κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και να θυμούνται πιο εύκολα το περιεχόμενο,όλες κατηγοριοποιημένες και με συνεχείς επαναλήψεις.Με τα παιδιά αυτά χρησιμοποίησα και τα σχολικά βιβλία Γλώσσας και Αρχαίων και μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Πάντως σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι βοήθεια βρήκα στο ιντερνετ κυρίως. Για τις περιπτώσεις παιδιών που απλά δε γνώριζαν Ελληνικά δε θα σχολιάσω τίποτα γιατί δεν έπρεπε να βρίσκονται στα τμήματα ένταξης αλλά σε τμήματα υποδοχής τα οποία φυσικά δε λειτουργούν..
Μην αφήνεις ό,τι σε τρώει να χορτάσει..

Αποσυνδεδεμένος sparos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #12 στις: Αύγουστος 08, 2009, 12:22:07 πμ »
Εγώ είχα λίγα παιδιά και έτσι την πολυτέλεια να κανω εξατομικευμένη διδασκαλία. Χρησιμοποίησα τα βιβλία της νεοελληνικής γλώσσας για να διδάξω τεχνικές κατανόησης κειμένου,απάντηση ερωτήσεων, περίληψη.  Οδύσσεια, Ιλιαδα και Ελένη διδασκα με αφήγηση και δραματοποίηση περισσότερο. Τα αρχαία και την ιστορία τα αγγιξα μόνο πριν τις εξετάσεις γιατί με πίεσαν οι καθηγήτριες της γενικής εκπαίδευσης. Κατά τα άλλα έκανα ασκήσεις γραφής, ορθογραφίας, περιγραφή εικόνων, φωνολογική ενημερότητα, κοινωνικές δεξιότητες. Τέλος έκανα και ότι μπορούσα απο μαθηματικά (προπαίδειες, πράξεις κτλ). Στον Η/Υ είχα προγράμματα άσχετα με τις δυσκολίες των παιδιών( π.χ για τυφλά και κωφά παιδιά που δεν υπήρχαν στο τμήμα ) και έτσι δεν βοήθησε και ιδιαίτερα. Από το σύμβουλο και τα κεδδύ δεν είχα καμία κατεύθυνση..όταν πήρα τηλ. μου είπαν ότι αυτό που πρέπει να κάνω είναι προφανές και δεν χρειάζεται διευκρινήσεις...Οι βαθμοί εννοείται πως δεν ανταποκρίνονταν στις πραγματικές δυνατότητες αλλά στην προσπάθεια και πρόοδο..

Αποσυνδεδεμένος Nokoleta

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 54
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήμα ένταξης στη Β/μια
« Απάντηση #13 στις: Αύγουστος 08, 2009, 01:13:01 πμ »
Εμένα δυστυχώς οι 9 από τις 13 περιπτώσεις των παιδιών που είχα δε γνώριζαν ούτε την αλφάβητο. Οπότε ασχοληθήκαμε εξολοκλήρου με τη Γλώσσα, ασκήσεις επιπέδου δημοτικού με πολλές εικόνες χρώμα και χρήση υπολογιστή. Με τα δύο παιδιά με δυσλεξία ετοίμαζα ασκήσεις προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα του καθενός για να κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και να θυμούνται πιο εύκολα το περιεχόμενο,όλες κατηγοριοποιημένες και με συνεχείς επαναλήψεις.Με τα παιδιά αυτά χρησιμοποίησα και τα σχολικά βιβλία Γλώσσας και Αρχαίων και μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Πάντως σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι βοήθεια βρήκα στο ιντερνετ κυρίως. Για τις περιπτώσεις παιδιών που απλά δε γνώριζαν Ελληνικά δε θα σχολιάσω τίποτα γιατί δεν έπρεπε να βρίσκονται στα τμήματα ένταξης αλλά σε τμήματα υποδοχής τα οποία φυσικά δε λειτουργούν..
Στα αρχαία τι κάνατε?

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 399
Σύνολο: 401

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.09 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.