*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 290343 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1120 στις: Νοέμβριος 11, 2014, 08:51:10 πμ »
Σε μια άσκηση εύρεσης και σχολιασμού σχημάτων λόγου πως ζητάτε από τους μαθητές σας να δομήσουν την απάντηση τους; Σε παράγραφο ή θα ήταν λάθος η αρίθμηση μετά από μια μικρή εισαγωγή; π.χ 1. στίχος 29 μεταφορά "σέρνει την λαλιά του". Σχολιασμός , 2. στίχος 31 υπερβολή "καί ἀντιβουίζει ὀλονυχτίς". Σχολιασμός κ.ο.κ. Παρατηρώ μεγάλη δυσκολία από τους μαθητές στην απάντηση της συγκεκριμένης άσκησης όχι μόνο στο τι θα γράψουν αλλά και στο πως θα το γράψουν. Ο δεύτερος τρόπος είναι πιο εύκολος γι' αυτούς και θα ήθελα να ξέρω αν στην βαθμολόγηση  υπάρχει κάποιο πρόβλημα σχετικά με την παράθεση της απάντησης μ' αυτόν τον τρόπο.

Έχω την εντύπωση οτι η απάντηση σε παράγραφο ειναι προτιμότερη ,αλλά ας μας πει κάποιος που διορθώνει γραπτά ....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:57:00 »

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1121 στις: Νοέμβριος 25, 2014, 11:58:53 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι. Βλέπω ότι συχνά στις εξετάσεις εκτός από τον εντοπισμό των σχημάτων λόγου και εκφραστικών μέσων ζητείται και η ερμηνεία της λειτουργίας τους. Δουλεύω με τα βοηθήματα του μεταιχμίου, αλλά δίπλα από κάθε σχήμα λόγου δεν αναφέρεται και ο σκοπός της επιλογής αυτής. Μήπως γνωρίζει κανείς που θα μπορούσα να βρω κάτι σχετικό; Για παράδειγμα τι επιτυγχάνει ο ποιητής με την χρήση προσωποποίησης, ή με τη χρήση της υπαλλαγής κλπ;

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1122 στις: Νοέμβριος 28, 2014, 10:27:51 πμ »
Κανονικά το κάθε σχήμα λόγου δηλώνει κάτι συγκεκριμένο σε κάθε κείμενο. Άρα τα παιδιά πρέπει να ξέρουν πολύ καλά το κείμενο για να ερμηνεύσουν συγκεκριμένα σχήματα λόγου. Από εκεί και πέρα οι μεταφορές, οι παρομοιώσεις κτλ δηλώνουν τα αυτονόητα. Μπορείς όμως στο τέλος της απάντησης να τους πεις να το δουν και πιο συνολικά, δηλαδή ότι δηλώνουν ζωντάνια, παραστατικότητα, αμεσότητα.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1123 στις: Νοέμβριος 28, 2014, 10:31:07 πμ »
Απλώς δεν έχω βρεί κάπου, ούτε εδώ στο διαδίκτυο, κάποιες πληροφορίες σχετικά με το τι προσδίδει το κάθε σχήμα λόγου. Τα δίνω φυσικά σε κάθε μάθημα, αλλά πουθενά δεν βρίσκω κάπου που να λέει ποιος σκοπός επιτυγχάνεται με την χρήση του κάθε σχήματος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:57:00 »

Αποσυνδεδεμένος beacon

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 46
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Μην προσπερνάς όταν μπορείς να βοηθάς....
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1124 στις: Νοέμβριος 28, 2014, 12:23:11 μμ »
 Καλό μεσημέρι!

Φέτος αγόρασα το βοήθημα των Φλώρου-Στάμου από την Ελληνοεκδοτική. Αν και σε κάποια σημεία θέλει φιλτράρισμα κατά τη γνώμη μου, είναι λεπτομερές και περιλαμβάνει τέτοιου είδους σχολιασμό -όχι βέβαια ενδελεχή-. Σε σχέση με Σαββάλα και Μεταίχμιο  -που είχα μέχρι πέρισυ- το βρίσκω πιο ενημερωμένο. :) :)
"Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω."

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1125 στις: Νοέμβριος 28, 2014, 01:17:53 μμ »
Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1126 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 09:39:59 πμ »
Τα ποιήματα "Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου" και "Δαρείος" σε ιδιαίτερο σε πόσες ώρες τα βγάζετε;

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1127 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 10:52:23 πμ »
Για τον Ιάσωνα θέλω 3 ώρες (ανάλυση, φυλλάδιο, ερωτήσεις ΚΕΕ) και για τον Δαρείο απαιτούνται 4-5 ώρες (ανάλυση, φυλλάδιο, ερωτήσεις ΚΕΕ)

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1128 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 11:10:59 πμ »
Εγώ σκέφτομαι να κάνω τις ερωτήσεις του ΚΕΕ στην επανάληψη

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1129 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 10:40:39 μμ »
Εσύ το ρυθμίζεις αυτό!

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1130 στις: Δεκέμβριος 26, 2014, 09:40:38 πμ »
Καλημέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά και καλά! Γνωρίζει κάποιος να μου απαντήσει πως λειτουργεί ο εγκιβωτισμός; Ποιος είναι δηλαδή ο σκοπός της λειτουργίας του;

Ρεγγίνα Φιλίππου

  • Επισκέπτης
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1131 στις: Δεκέμβριος 26, 2014, 12:00:44 μμ »
Καλημέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά και καλά! Γνωρίζει κάποιος να μου απαντήσει πως λειτουργεί ο εγκιβωτισμός; Ποιος είναι δηλαδή ο σκοπός της λειτουργίας του;
Χρονια πολλα και καλα. Εγκιβωτισμος ειναι η παρεμβολη μιας αφηγησης στο εσωτερικο της κυριας. Στο ''ονειρο στο κυμα'' η ιστορια του Σισωη αποτελει εγκιβωτισμενη αφηγηση. Στοχος παντα υπαρχει. Η μνεια στο δασκαλο με τον οποιο εμαθε τα πρωτα γραμματα, αρα ενδειξη σεβασμου. Αλλα κυριως ο παραλληλος βιος των δυο ανδρων, δηλαδη, αγιοτητα, αμαρτια ερωτικη, μετανοια και τελος λυτρωση και σωτηρια. Μονο στο τελικο σταδιο υπαρχει διαφορα διοτι ο συγγραφεας δεν λυτρωθηκε. Αρα η αναφορα δεν ειναι τυχαια. Ειναι στοιχειο που σχετιζεται με τη ζωη του ηρωα και τονιζει τις επιλογες του.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 26, 2014, 01:02:03 μμ από Ρεγγίνα Φιλίππου »

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1132 στις: Δεκέμβριος 26, 2014, 12:21:34 μμ »
Γενικότερα πως λειτουργεί ο εγκιβωτισμός;;

Ρεγγίνα Φιλίππου

  • Επισκέπτης
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1133 στις: Δεκέμβριος 26, 2014, 12:55:13 μμ »
Γενικότερα πως λειτουργεί ο εγκιβωτισμός;;
Ειναι μια αφηγηση που παρεμβαλλεται. Αλλα ο ρολος της σχετιζεται με το εκαστοτε κειμενο και το στοχο του συγγραφεα. Εγκιβωτισμενη ειναι και η ιστορια της μανας προς το τελος, στο ''αμαρτημα της μητρος μου''.Στοχος εκει να δειξει πως αθελα σκοτωσε το παιδι και πως ποτε δεν ξεπερασε αυτο το τραυμα. Επισης αυτη η αφηγηση βοηθα να μαθουμε για τον πατερα στοιχεια και τις σχεσεις του ζευγαριου και ταυτοχρονα προσφερει λαογραφικες πληροφοριες για το γαμο κ.τ.λ.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 26, 2014, 01:09:07 μμ από Ρεγγίνα Φιλίππου »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158543
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 335
Σύνολο: 354

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.