*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 291063 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1134 στις: Δεκέμβριος 26, 2014, 01:02:05 μμ »
Μάλιστα...Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:26:39 »

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1135 στις: Ιανουάριος 13, 2015, 11:21:38 μμ »
Kαλησπέρα!!Ηθελα να ρωτήσω αν πορεύομαι σωστα στην ύλη...έχουμε τελειώσει ποιήματα (τα δίδαξα τον Μάρτιο) Κρητικο, ΒιζυΗνό και τώρα είμαι στην 2η ενότητα του Παπαδιαμάντη...Εσείς πότε υπολογίζετε να τελειώστε την ύλη;;

Αποσυνδεδεμένος ThaliaTh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1136 στις: Ιανουάριος 14, 2015, 02:22:09 πμ »
Καλησπέρα σε όλους!
Στο Αμάρτημα, στο σημείο που ο αφηγητής αναφέρεται στις αντιδράσεις της  μητέρας του όταν έλειπε στην ξενιτιά έχουμε ελεύθερο πλάγιο λόγο και διευρυμένη οπτική γωνία, αφού ο αφηγητής αναφέρεται σε γεγονότα που δεν θα μπορούσε να γνωρίζει. Έχουμε όμως παντογνώστη αφηγητή; Εγώ πιστεύω πως όχι, ο αφηγητής συνεχίζει να είναι δραματοποιημένος- ομοδιηγητικός, γιατί και πάλι όπως τα βιώνει τα λέει..αλλά το είπε καθηγήτρια του σχολείο σε μαθήτρια μου, ότι έχουμε αλλαγή αφηγητή..συμφωνείται;
Επίσης, στο Δαρείο στους στίχους " ο ποιητής μένει ενεός...φαντάσου ελληνικά ποιήματα" ο Μαρωνίτης αναφέρει ότι έχουμε ελεύθερο πλάγιο λόγο. Κάποια βοηθήματα όμως λένε ότι έχουμε σε ευθύ λόγο τα λόγια του Δαρείου-θα μπορούσε να σταθεί κάτι τέτοιο;

Υ.Γ. Είδα σε προηγούμενες σελίδες τη συζήτηση περί "καταστασιακής ειρωνείας" του Καβάφη. Κι εμείς στο νεοελληνικό Αθηνών -όπου κάνω και μεταπτυχιακό - ποτέ δεν είχαμε αναφέρει αυτόν τον όρο. Ακολουθούσαμε τη διάκριση Βαγενά λεκτική- δραματική= καβαφική ειρωνεία. Ο όρος αναφέρεται σε κάποιο βοήθημα; και σε τι διαφέρει από τη δραματική;

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5014
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1137 στις: Ιανουάριος 14, 2015, 11:24:20 πμ »
Αγαπητή ThaliaTh, υπάρχει ο όρος καταστασιακή ειρωνεία και χρησιμοποιείται κυρίως στα  έπη και στην ποίηση του Καβάφη. Είναι μια μορφή της τραγικής ειρωνείας ( η άλλη είναι η λεκτική) και απορρέει από την ίδια την πλοκή του έργου. Η υπόθεση δηλ. του έπους ή του ποιήματος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο, ώστε οι αναγνώστες να γνωρίζουν περισσότερα από τους ήρωες/ πρωταγωνιστές. Οι αναγνώστες ξέρουν την αλήθεια, ενώ οι ήρωες/ πρωταγωνιστές ζουν μέσα σε αυταπάτες. Η καταστασιακή ειρωνεία μοιάζει πολύ και με τη δραματική ειρωνεία και έχει ως σκοπό της να προκαλέσει την κάθαρση.
Για το "Αμάρτημα" δε συμφωνώ πως έχουμε παντογνώστη αφηγητή, όπως είπε η καθηγήτρια στους μαθητές. Εξάλλου, μια τέτοια εστίαση δε θα ταίριαζε με το μυστήριο και το αίνιγμα, που διατηρούνται σε ολόκληρο το διήγημα και αποτελούν σημεία εκκίνησής του. Για το "Δαρείο" έχω να απαντήσω πως η γ΄πρόσωπη αφήγηση μετατρέπεται σε α΄πρόσωπη, γιατί έτσι θα δοθεί αμεσότητα και παραστατικότητα στο ποίημα και ότι ο Καβάφης αφηγείται σε γ΄πρόσωπο συμβάντα που αφορούν άλλους με το προσωπείο του αφηγητή. Δεν ξέρω καθόλου τί αναφέρει ο Μαρωνίτης, δεν τον έχω διαβάσει και δεν μπορώ να απαντήσω πιο ειδικά. Καλή συνέχεια!
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:26:39 »

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1138 στις: Ιανουάριος 14, 2015, 11:42:07 πμ »
Συμφωνώ, τα έγραψες πολύ σωστά.
Χρόνια με ταλαιπωρούσε το ζήτημα της ύπαρξης ή μη παντογνώστη αφηγητή στο συγκεκριμένο σημείο του Βιζυηνού. Παλιά έλεγα πως έχουμε παντογνώστη σε αυτό το σημείο. Μετά από πολλή σκέψη και διάβασμα κατέληξα στο ότι έχουμε διευρυμένη εσωτερική εστίαση. Εξάλλου και οι απαντήσεις του ΚΕΕ (οι υποσημειώσεις κάτω από τις ερωτήσεις) το μόνο που λένε σε αυτό το σημείο είναι: "στην πρώτη υιοθεσία ο αφηγητής είναι αυτόπτης μάρτυρας, στη δεύτερη υιοθεσία το αφηγούμενο "εγώ" αναδιηγείται τα γεγονότα ως "παντογνώστης αφηγητής" ."-->  Άρα μοιάζει μόνο με παντογνώστη, δεν είναι.... αυτό δεν υποννοεί η παρομοίωση;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 21, 2015, 11:43:55 πμ από Margr »

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1139 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 10:49:46 πμ »
Καλημέρα σε όλους! Τι πιστεύετε ότι χρειάζεται για το άριστα στις πανελλήνιες στο συγκεκριμένο μάθημα;

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1140 στις: Ιανουάριος 21, 2015, 11:47:38 πμ »
Για το άριστα:
-άψογη γνώση του περιεχομένου του κάθε κειμένου (νοηματικού κέντρου ανά παράγραφο και γενικότερων στοιχείων)
-γενικές γνώσεις λογοτεχνίας
-σωστή δομή λόγου και ευχέρεια στη χρήση του
-λίγη τύχη
 

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1141 στις: Φεβρουάριος 03, 2015, 12:00:15 μμ »
διδασκω λογοτεχνια απο το 2010, πιστευω οτι εχω εμβαθυνει αρκετα στα κειμενα μετα απο πολλες ωρες μελετης . ομως ο καθηγητης του σχολειου της μαθητριας μου τους λεει κατι σχολια τα οποια δεν τα εχω διαβασει και δεν τα εχω ακουσει ποτε και ερχομαι σε αμηχανια φετος που η μαθητρια μου μου λεει οτι εμεις δεν τα εχουμε κανει. για παραδειγμα στο ονειρο στο κυμα ενα σχολιο ηταν για τη λεξη παιδισκη που αφορα τη μοσχουλα και οτι εσκεμμένα ο παπαδιαμαντης επιλεγει αυτο το υποκοριστικο γιατι υπηρχε το στερεοτυπο εκεινη την εποχη σε ενα ζευγαρι η γυναικα να ειναι μικροτερη απο τον αντρα για να την προστατευει και να τον εχει ως προτυπο  και να εχει λιγοτερες εμπειριες αφου ηλικιακα θα ειναι μικροτερη και να τον εχει στηριγμα κι αυτος να την προστατευει μες στην αγκαλια του. ειναι πολλα τα παραδειγματα που μου λεει η κοπελα. μου φαινονται πολυ λεπτομερειες αυτα τα σχολια και θα ηθελα να μου πειτε τη γνωμη σας ή αν εχω ελλειψεις στις σημειωσεις να ανατρεξω και σε αλλες πηγες.
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1142 στις: Φεβρουάριος 03, 2015, 10:47:44 μμ »
Προσωπικά, ούτε εγώ το έχω διαβάσει κάπου και ασχολούμαι με λογοτεχνία από το 2008 και συνεχώς προσπαθώ να ενημερώνομαι. Το μόνο που έωχ βρει για τη λέξη παιδίσκη είναι ότι είναι λέξη εκκλησιαστική (χρησιμοποιείται δηλ. συχνά στην Κ. Διαθήκη), μέχρι εκεί όμως. Το άλλο μου φαίνεται περιττό και αυτονόητο.

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1143 στις: Φεβρουάριος 03, 2015, 11:08:42 μμ »
ας μας πουν και οι εμπειροτεροι της παρεας γιατι δεν ξερω τι να της πω. ειναι τοσα πολλα τα περιεργα που τους λεει ο καθηγητης (ο οποιος ειναι πολυ αξιολογος και βαθμολογητης στις πανελληνιες) που ερχομαι σε δυσκολη θεση και βλεπω οτι και το παιδι εχει μια ανασφαλεια κι εγω εχω αγχωθει παρα πολυ!!!
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος ellitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 106
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1144 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 12:07:09 μμ »
διδασκω λογοτεχνια απο το 2010, πιστευω οτι εχω εμβαθυνει αρκετα στα κειμενα μετα απο πολλες ωρες μελετης . ομως ο καθηγητης του σχολειου της μαθητριας μου τους λεει κατι σχολια τα οποια δεν τα εχω διαβασει και δεν τα εχω ακουσει ποτε και ερχομαι σε αμηχανια φετος που η μαθητρια μου μου λεει οτι εμεις δεν τα εχουμε κανει. για παραδειγμα στο ονειρο στο κυμα ενα σχολιο ηταν για τη λεξη παιδισκη που αφορα τη μοσχουλα και οτι εσκεμμένα ο παπαδιαμαντης επιλεγει αυτο το υποκοριστικο γιατι υπηρχε το στερεοτυπο εκεινη την εποχη σε ενα ζευγαρι η γυναικα να ειναι μικροτερη απο τον αντρα για να την προστατευει και να τον εχει ως προτυπο  και να εχει λιγοτερες εμπειριες αφου ηλικιακα θα ειναι μικροτερη και να τον εχει στηριγμα κι αυτος να την προστατευει μες στην αγκαλια του. ειναι πολλα τα παραδειγματα που μου λεει η κοπελα. μου φαινονται πολυ λεπτομερειες αυτα τα σχολια και θα ηθελα να μου πειτε τη γνωμη σας ή αν εχω ελλειψεις στις σημειωσεις να ανατρεξω και σε αλλες πηγες.
Δεν ειμαι καμια τρομερα εμπειρη, αλλα για το θεο μου φαινεται τοσο λεπτομερεια της λεπτομερειας ω λεπτομερεια!!!εχουν τοσα πολλα να μαθουν τα παιδια που αυτα μου φαινονται αστεια!και πολλες φορες οι καθηγητες στα σχολεια, αν κρινω απο αυτους στην περιοχη μου, το κανουν σκοπιμα.ο νοων νοειτω!

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1145 στις: Φεβρουάριος 19, 2015, 09:15:49 πμ »
Στο ποιημα της Κικής Δημουλά μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι σημαίνει μηχανισμός της λυρικής αφαίρεσης???
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος inw

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2305
    • Προφίλ
    • http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1146 στις: Φεβρουάριος 19, 2015, 09:49:57 πμ »
1.    Ένα απλό, καθημερινό και ασήμαντο εξωτερικό ερέθισμα, το άγαλμα μιας γυναίκας με δεμένα χέρια, αποτέλεσε την αφορμή για να δημιουργηθεί μέσω του μηχανισμού της «πολλαπλασιαστικής ευαισθησίας» ένα άλλο έργο τέχνης, το ποίημα Σ.Α.. Η Δ. βλέπει πέρα από τον αρχικό εθνικό συμβολισμό του αγάλματος, και τον εμπλουτίζει δίνοντας τη δική της ερμηνεία που δεν είναι άλλη από το σύμβολο της διαχρονικής καταπίεσης του γυναικείου φύλου. Παρατηρεί τα δεμένα χέρια, το μάρμαρο, την αγωνία του αγάλματος να διαφύγει από τα δεσμά, και τα συνδέει με τα δεινά που υφίσταται η γυναίκα όλων των εποχών, που δεν σταματούν εξαιτίας της αδιαφορίας της κοινωνίας, η οποία ίσως εξυπηρετείται από την κοινωνικά περιορισμένη θέση της γυναίκας (στ.14-15). Ο μηχανισμός της «λυρικής αφαίρεσης» εντοπίζεται στους στ. 16-18, όπου η γυναίκα παρουσιάζεται να στερείται τις μικρές καθημερινές χαρές της ζωής. Έτσι, η αιχμαλωσία της γυναίκας αισθητοποιείται πιο παραστατικά και καθίσταται σαφές ότι, εφόσον η γυναίκα δεν είναι σε θέση να απολαύσει τα απλά και ασήμαντα, δεν είναι σε θέση να χαρεί και τα σπουδαία. Παράλληλα, αν δεχτούμε ότι το «αίσθημα» (στ. 27) είναι ο συναισθηματικός κόσμος των γυναικών, η Δ. υπονοεί το μέγεθος της τυραννίας που νιώθουν οι γυναίκες, αφού ένας υποθετικός αγώνας των αγαλμάτων «για ελευθερίες και ισότητες» θα είναι μάταιος (στ. 28-30).
http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 336
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 311
Σύνολο: 312

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.