*

Αποστολέας Θέμα: Βοήθεια για δυσλεξία  (Αναγνώστηκε 20672 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουάριος 27, 2008, 02:45:51 μμ »
και σε  καμιά περίπτωση μην αναφέρεις στους γονείς τη λέξη "πρόβλημα" γιατί πάντα ακούγεται κάπως.....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:27:16 »

Αποσυνδεδεμένος godspeed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 09:19:07 πμ »
Συνάδελφοι ανέλαβα την ενισχυτική διδασκαλία της έκθεσης στη β' λυκείου ιδιωτικού σχολείου. Ένας μαθητής μου είπε ότι έχει δυσλεξία και ότι πρέπει να γράφει τις εργασίες του στον υπολογιστή. Μετά το μάθημα μου είπε ότι θέλει να φέρνει το laptop μέσα στην τάξη και ότι το κάνει σε κάποια μαθήματα γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τα γράμματά του. Μου έδειξε τις σημειώσεις που είχε κρατήσει και πραγματικά δεν καταλάβαινα τίποτα. Εν τω μεταξύ στο μάθημα αργούσε πάρα πολύ να γράψει, έμενε συνέχεια πολύ πίσω και εκεί αισθάνθηκα άσχημα. Εγώ βέβαια θα ρωτήσω τον υπεύθυνο αλλά πρώτα ήθελα αν έχει κάποιος μια εμπειρία στο θέμα να με βοηθήσει γιατί έπαθα σοκ. Δηλαδή εδώ δεν μιλάμε για ένα πρόβλημα ορθογραφίας αλλά για πλήρη αδυναμία γραφής.
Ήθελα λοιπόν να ρωτήσω, επειδή είμαι και άσχετη με το θέμα, αυτό είναι συνηθισμένο στη δυσλεξία; Ή θέλει πολύ πολύ ειδική μεταχείριση; Και το laptop στην τάξη προτείνεται ως λύση;
Να σημειώσω ότι στην ανάγνωση που μου έκανε δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Κόμπιαζε αρκετά, όπως και άλλα παιδιά όμως. Πάντως όχι αυτό που είχα εγώ στο μυαλό μου, να μπερδεύει δηλαδή σειρά συλλαβών και γραμμάτων.

Αποσυνδεδεμένος miltosmpi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #30 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 10:34:34 πμ »
Επέτρεψέ του να ηχογραφεί τα μαθήματα σε ένα mp3 ή mp4 και να τα επεξεργάζεται στο σπίτι.

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #31 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 10:41:12 πμ »
Επέτρεψέ του να ηχογραφεί τα μαθήματα σε ένα mp3 ή mp4 και να τα επεξεργάζεται στο σπίτι.

δεν ειμαι ειδικη αλλα μια ταπεινη γνωμη: δεν θα προσθετει επιπλεον δουλεια στο σπιτι στο παιδι αυτο? θα πρπει ουσιαστικα να απομαγνητοφωνει και θα κουραζεται επιπλεον.... :-\?
ισως καποια αλλη λυση θα ηταν καλυτερη..... :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:27:16 »

Αποσυνδεδεμένος leonigp

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #32 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 11:53:47 πμ »
Δεν έχω κάποια εκτεταμένη γνώση των διαφόρων υποπεριπτώσεων της δυσλεξίας, αλλά, μιλώντας από προσωπική εμπειρία, το έχω συναντήσει αυτό. Έχω συναντήσει και περιπτώσεις που δε γράφουν ούτε στον υπολογιστή, γιατί έχουν βασανιστεί τόσο πολύ στο σχολείο. Η γνώμη μου είναι, αν δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο κώλυμα, να το αφήσεις το παιδί. Πρέπει, όμως, πιθανότατα  να κάνεις μια μικρή εξήγηση στην τάξη, μην και έχεις καμιά επιδημία από άλλους λαπτοπούχους χωρίς όμως το αντίστοιχο πρόβλημα.
Σε περιπτώσεις δυσγραφικών δεν είναι ασυνήθιστο να ενθαρρύνονται να γράφουν στον υπολογιστή. Τους ξεμπλοκάρει από την ανορθογραφία και τον κακό γραφικό χαρακτήρα.
Κι εγώ συμφωνώ ότι η μαγνητοφώνηση αυξάνει υπερβολικά τον όγκο.

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Moderator
  • Έμπειρο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #33 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 01:18:00 μμ »
Μου έδειξε τις σημειώσεις που είχε κρατήσει και πραγματικά δεν καταλάβαινα τίποτα.

Οφείλεις να ετοιμάζεις εσύ ένα φυλλάδιο με όσα θα συζητηθούν στο μάθημα (κάτι που ούτως ή άλλως πρέπει να γίνεται για όλους τους μαθητές και για όλα τα μαθήματα). Ειδικά για ένα μαθητή δυσλεξικό απαιτείται φυλλάδιο που να μην είναι κατεβατό, αλλά σχεδιάγραμμα με τους βασικούς όρους και τα βασικά στοιχεία, χωρίς περιττές λεπτομέρειες και με τη μορφή εικόνας. Είναι λίγο δύσκολο να το περιγράψω, θα έπρεπε να το δεις για να καταλάβεις. Πάντως δεν πρέπει να είναι σαν να ανοίγουμε ένα βιβλίο,αλλά σαν μία ζωγραφιά, έτσι ώστε μελετώντας το φυλλάδιο ο μαθητής, αφενός να μη χάνεται μέσα σε ένα κατεβατό από γνώσεις κι αφετέρου να του μένουν εικονικά.
Με άλλα λόγια, δεν είναι δουλειά του μαθητή να κρατάει σημειώσεις και θα πρέπει να τον απαλλάξεις από αυτό το άγχος για τους εξής λόγους:
1. πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει προφορικά αντί να πασχίζει να γράψει στο λάπτοπ, γιατί μέσα από την ενεργή συμμετοχή του θα κατανοεί περισσότερα και θα θυμάται περισσότερα,
2. χρησιμοποιώντας το λάπτοπ δίνει στόχο και λαβή για σχόλια, οπότε έρχεται σε πιο δύσκολη θέση,
3. κανείς δεν εγγυάται ότι θα μπορέσει μετά να βγάλει άκρη από τις σημειώσεις που κράτησε, γιατί αυτές μπορεί να είναι ορθογραφημένες και σωστά γραμμένες από το πρόγραμμα του υπολογιστή, όμως στερούνται κατευθυντικών γραμμών και οργάνωσης, βασικό στοιχείο δυσλεξίας,
4.δεν είναι φοιτητής για να πρέπει να κρατήσει τις δικές του σημειώσεις κατά την διάρκεια των παραδόσεων, είναι απλός μαθητής.



Μετά το μάθημα μου είπε ότι θέλει να φέρνει το laptop μέσα στην τάξη και ότι το κάνει σε κάποια μαθήματα γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τα γράμματά του.  

Αυτό συμβαίνει διότι προφανώς οι υπόλοιποι καθηγητές προτιμούν να του επιτρέψουν να φέρει το λάπτοπ, παρά να μπουν στη διαδικασία να προσλάβουν ειδικό ή να ετοιμάσουν μόνοι τους αντίστοιχο φυλλάδιο. Πιθανόν ο συγκεκριμένος μαθητής δεν έχει δεχτεί ποτέ την βοήθεια και την καθοδήγηση ενός ειδικού παιδαγωγού, απλώς το σχολικό περιβάλλον επέτρεψε αυτή την τακτική παρακολούθησης του μαθήματος και καλλιέργησε στο μαθητή ένα αίσθημα αυξημένης βαρύτητας στο ρόλο του.



Να σημειώσω ότι στην ανάγνωση που μου έκανε δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Κόμπιαζε αρκετά, όπως και άλλα παιδιά όμως. Πάντως όχι αυτό που είχα εγώ στο μυαλό μου, να μπερδεύει δηλαδή σειρά συλλαβών και γραμμάτων.

Ο δυσλεξικός μαθητής δεν μπερδεύει στην ανάγνωση σειρά συλλαβών και γραμμάτων, αυτό συμβαίνει μόνο στα γραπτά του, όπου και ενδείκνυται η χρήση υπολογιστή για να απαντάει στις εργασίες που του ανατίθενται. ΄Ίσως σε πολύ μικρές τάξεις να συμβαίνει να προφέρει διαφορετικά κάποια γράμματα ή να μην μπορεί να διαβάσει κάποιες λέξεις, αλλά αυτό σε μικρότερες ηλικίες.

Με λίγα λόγια, μην απογοητεύεσαι και μη σοκάρεσαι. Προσπάθησε να βοηθήσεις τον μαθητή σου οργανώνοντας καλύτερα το μάθημα με δικές σου σημειώσεις, λίγο πιο επιμελημένες και απαλλαγμένες από περιττές λεπτομέρειες. Δώσ' του την δυνατότητα να γίνει ενεργητικός και να συμμετέχει στο διάλογο της τάξης, γιατί αυτό λειτουργεί τόσο γνωστικά, όσο και μεταγνωστικά, δηλαδή αφενός προσεγγίζει το αντικείμενο καλύτερα και αφετέρου μαθαίνει πώς να μαθαίνει, αφού ο διάλογος είναι βασική μέθοδος διδασκαλίας και προσέγγισης ενός θέματος. Προσπάθησε να σημειώνεις εσύ τους βασικούς άξονες των όσων συζητούνται στο πίνακα, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να προσέχουν εσένα και να μην αγωνιούν να κρατούν σημειώσεις, έτσι αποφεύγεις και την διαφοροποίηση. Στο τέλος του μαθήματος μοιράζεις και το φυλλάδιο. Εννοείται ότι μπορείς στο συγκεκριμένο μαθητή να δώσεις διαφοροποιημένο φυλλάδιο.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως, αν και είναι δύσκολο να μεταφέρω ακριβώς την μέθοδο.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 01, 2010, 01:20:43 μμ από Lucinda »

Αποσυνδεδεμένος godspeed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #34 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 01:55:21 μμ »
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις.

Lucinda να διευκρινίσω πως δεν κράτησαν πολλές σημειώσεις γιατί ό,τι λέω μέσα στην τάξη τους το δίνω σε φωτοτυπίες στις οποίες αποφεύγω τα κατεβατά, που κουράζουν όλα τα παιδιά. Προσπαθώ όσο γίνεται να είναι σχεδιαγραμματικές σημειώσεις -αν κάτι τέτοιο εννοούσες-. Οι συγκεκριμένες σημειώσεις ήταν μόνο κάποιοι πλαγιότιτλοι σε ένα κείμενο που διαβάσαμε στην τάξη. Κάτι τέτοιο δηλαδή πρέπει να το δουλεύουμε με τα παιδιά εκείνη την ώρα. Βέβαια, επειδή ξέρω φυσικά πάνω κάτω που θα κινηθούμε, σκέφτομαι να του δίνω μετά κάποια φωτοτυπία με τους πλαγιότιτλους. Γενικά, επειδή είναι μάθημα έκθεσης, τέτοια θέματα θα προκύψουν αρκετά. Πάντως σκέφτομαι να δουλέψω κάπως έτσι και να αποφύγω προς το παρόν τον υπολογιστή κι αν τον δω να δυσανασχετεί πάλι να το ξανασυζητήσω και μαζί του.

Αποσυνδεδεμένος leonigp

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #35 στις: Οκτώβριος 01, 2010, 03:01:18 μμ »
Οι πολύ χρήσιμες συμβουλές από Lucinda μου θύμισαν μια συμβουλή που είχα διαβάσει για τους δυσλεξικούς (στο πανεπιστήμιο όμως), ότι τους βοηθάει να έχουν από πριν ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, κάτι που είναι ωφέλιμο και για τους υπόλοιπους. Έτσι θα μπορούσε αποφευχθεί και ο αρνητικός σχολιασμός των άλλων, αφού δε θα γινόταν αντιληπτό ως διάκριση "υπέρ" του συμμαθητή τους.

Αν δεις ότι κάτι βοηθάει, γράψ'  το κι εδώ, όταν προλάβεις.

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Moderator
  • Έμπειρο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #36 στις: Οκτώβριος 02, 2010, 12:19:08 πμ »

... σκέφτομαι να δουλέψω κάπως έτσι και να αποφύγω προς το παρόν τον υπολογιστή κι αν τον δω να δυσανασχετεί πάλι να το ξανασυζητήσω και μαζί του.

Καλό είναι να του εξηγήσεις ότι το μάθημα θα γίνεται με τέτοιο τρόπο που δεν θα χρειαστεί τον υπολογιστή του για να σημειώνει. Δεν είναι ανάγκη να φανεί ότι δεν συμφωνείς με αυτή του την τακτική. Πες του ότι σε ενδιαφέρει περισσότερο η συμμετοχή στο καθημερινό μάθημα κι όχι τόσο αν θα συγκρατήσει όλες τις λεπτομέρειες του μαθήματος για την επόμενη φορά. Έτσι τον απαλλάσσεις από το άγχος και θα λειτουργεί πολύ καλύτερα σε καθημερινή βάση, αλλά ταυτόχρονα θα αποδεσμεύσει τον εαυτό του και από το άγχος της εξέτασης. Εσύ μπορείς να καταλάβεις αν μελέτησε και χωρίς να φαίνεται ότι τον εξετάζεις.

Οι πολύ χρήσιμες συμβουλές από Lucinda μου θύμισαν μια συμβουλή που είχα διαβάσει για τους δυσλεξικούς (στο πανεπιστήμιο όμως), ότι τους βοηθάει να έχουν από πριν ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, κάτι που είναι ωφέλιμο και για τους υπόλοιπους.

Αυτό μπορείς να το κάνεις σε ένα τμήμα ένταξης, κι εκεί με επιφυλάξεις. Αν η γνώση δεν ανακαλύπτεται σταδιακά και ομαδοσυνεργατικά μπορεί αφενός να μην ξεκαθαριστούν τα δύσκολα σημεία του μαθήματος κι αφετέρου να χάσεις σε χρόνο μηδέν την προσοχή των μαθητών σου. Πόσο μάλλον σε μία γενική τάξη, έστω και ενισχυτικής διδασκαλίας, όπου αν μοιράσεις το φυλλάδιο εξαρχής κάποιοι μαθητές θα επαναπαυτούν ότι δεν χρειάζεται να προσέχουν κι όποτε θέτεις ένα ερώτημα θα απαντούν με βάση το φυλλάδιο χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν. Οπότε όλη η ώρα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα χαμένη. Γνώμη μου είναι το φυλλάδιο να δίνεται στο τέλος γιατί αυτό κρατάει ενεργούς τους μαθητές, όσο είναι δυνατόν βέβαια.

Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3646
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #37 στις: Οκτώβριος 02, 2010, 09:11:13 πμ »
Ένας μαθητής ΣΟΥ είπε ότι έχει δυσλεξία, εσύ είδες κάποιο χαρτί που να το πιστοποιεί αυτό;
Η δυσλεξία είναι κάτι διαφορετικό από τη δυσγραφία. Δεν σημαίνει ότι όποιος είναι δυσγραφικός είναι και δυσλεξικός, ούτε και το αντίστροφο (αν και συχνά συμβαίνει).
Η δυσλεξία έχει σχέση με την αντίληψη του χώρου και ό,τι αυτό συνεπάγεται (δυσκολία ανάγνωσης, δυσκολία προσανατολισμού, δυσκολία έκρασης των σκέψεων, δυσκολία "να βάλεις στο χαρτί τη σκέψη σου").
Η δυσγραφία είναι με πολύ απλά λόγια το να κάνεις πολύ άσχημα γράμματα.
Υπάρχει και η δυσαριθμησία, που είναι άλλο πράγμα, επίσης.

Αν δεν υπάρχει χαρτί για δυσλεξία (και μόνο για δυσλεξία), το ΄παιδί δίνει ΚΑΝΟΝΙΚΑ εξετάσεις. Αν δεν μάθει, λιπόν, να γράφει τι θα κάνει; (πρακτική ερώτηση)
Το σχεδιάγραμμα είναι μια καλή λύση, αλλά μήπως έτσι τι παιδί τα παίρνει έτοιμα μπροστά του και δεν παρακολουθεί το μάθημα; Επίσης, ο τρόπος που κρατά ο καθένας σημειώσεις είναι τελέιως προσωπικός. Το δικό σου το σχεδιάγραμμα θα βοηθάει τα παιδιά;
Είναι άλλο πράγμα να κάνεις μάθημα σε ένα δυσλεξικό χρησιμοποιώντας σχεδιάγραμμα με τα βασικά σημεία του μαθήματος, και άλλο πράγμα να δίνεις σε όλα τα παιδιά σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Και άλλο σχεδιάγραμμα στην κάθε περίπτωση (άλλη δομή, άλλη μορφή). Στο κάθε δυσλεκτικό παιδίο κανονικά πρέπει να δίνεις τέτοιο σχεδιάγραμμα που να βοηθά το συγκεκριμένο παιδί, όχι ένα σχεδιάγραμμα για όλους.

Για μένα το πιο πρακτικό είναι η ηχογράφηση του μαθήματος σε συνδυασμό με το να κρατά το παιδί τις σημειώσεις του μέσα στο μάθημα. Έτσι και θα γράφει, αλλά και θα έχει και την ηχογράφηση για βοήθεια σε περίπτωση που δεν βγάζει τα γράμματα του.

Και το ξαναλέω, το πρόβλημα θα προκύψει στις εξετάσεις. Πώς θα δώσει εξετάσεις; Τι μορφή θα έχει η εξέταση του; Απαίτησε να δεις διάγνωση, η οποία θα προτείνει και τρόπους αντιμετώπισης (ΕΕΠ)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος godspeed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #38 στις: Οκτώβριος 02, 2010, 09:35:11 πμ »
emmaki το πρώτο πράγμα που τον ρώτησα ήταν αν θα δώσει προφορικά εξετάσεις και μου είπε ναι. Για διάγνωση δίστασα να τον ρωτήσω γιατί μου το είπε μπροστά σε όλη την τάξη και δεν ήθελα να το συνεχίσω. Σκοπεύω όμως να τον ρωτήσω.
Αυτό που λες όμως για εξάσκηση στη γραφή το σκέφτηκα ούτως ή άλλως. Δηλαδή αν δεν δίνει γραπτά εξετάσεις, δεν πειράζει να μη γράφει;!
Εννοείται ότι τις σημειώσεις από αυτά που θα λέμε περίπου στο μάθημα θα του τις δίνω μετά! Δεν είναι δυνατόν να βγάζουμε με τα παιδιά πλαγιότιτλους και ένας μαθητής να τους έχει μπροστά του!

Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3646
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #39 στις: Οκτώβριος 02, 2010, 09:41:34 πμ »
emmaki το πρώτο πράγμα που τον ρώτησα ήταν αν θα δώσει προφορικά εξετάσεις και μου είπε ναι. Για διάγνωση δίστασα να τον ρωτήσω γιατί μου το είπε μπροστά σε όλη την τάξη και δεν ήθελα να το συνεχίσω. Σκοπεύω όμως να τον ρωτήσω.
Αυτό που λες όμως για εξάσκηση στη γραφή το σκέφτηκα ούτως ή άλλως. Δηλαδή αν δεν δίνει γραπτά εξετάσεις, δεν πειράζει να μη γράφει;!
Εννοείται ότι τις σημειώσεις από αυτά που θα λέμε περίπου στο μάθημα θα του τις δίνω μετά! Δεν είναι δυνατόν να βγάζουμε με τα παιδιά πλαγιότιτλους και ένας μαθητής να τους έχει μπροστά του!


Για μένα πρέπει να γράφει.
Ακόμα και αν δώσει προφορικά εξετάσεις (οφείλεις να ζητήσεις διάγνωση, βασικά έπρεπε να σε ενημερώσει ο διευθυντής από την πρώτη μέρα ότι υπάρχει παιδί με πρόβλημα στην τάξη ώστε και εσύ να μην έρθεις σε άβολη θέση και φυσικά ούτε το παιδί) κάποια στιγμή τση ζωή του θα χρειαστεί να γράψει κάτι! Για πρακτικούς και μόνο λόγους πρέπει να εξασκείται στη γραφή (ακόμα και αν δεν εξετάζεται). Και τα δυσλεκτικά παιδια στο σχολείο γράφουν (εάν θέλουν και εάν συμφωνεί ο καθηγητής), άσχετα αν τα γραπτά τους δεν μετράνε και αμέσως μετά σκίζονται.
Σου είπα, η καλύτερη λύση για μένα είναι κανονική συμμετοχή στην τάξη (με ό,τι συνεπάγεται αυτό) και παράλληλη χρήση μέσου ηχογράφησης, για να βοηθηθεί στο σπίτι.
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος leonigp

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #40 στις: Οκτώβριος 02, 2010, 12:25:17 μμ »
Παράθεση
Αυτό μπορείς να το κάνεις σε ένα τμήμα ένταξης, κι εκεί με επιφυλάξεις. Αν η γνώση δεν ανακαλύπτεται σταδιακά και ομαδοσυνεργατικά μπορεί αφενός να μην ξεκαθαριστούν τα δύσκολα σημεία του μαθήματος κι αφετέρου να χάσεις σε χρόνο μηδέν την προσοχή των μαθητών σου. Πόσο μάλλον σε μία γενική τάξη, έστω και ενισχυτικής διδασκαλίας, όπου αν μοιράσεις το φυλλάδιο εξαρχής κάποιοι μαθητές θα επαναπαυτούν ότι δεν χρειάζεται να προσέχουν κι όποτε θέτεις ένα ερώτημα θα απαντούν με βάση το φυλλάδιο χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν. Οπότε όλη η ώρα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα χαμένη. Γνώμη μου είναι το φυλλάδιο να δίνεται στο τέλος γιατί αυτό κρατάει ενεργούς τους μαθητές, όσο είναι δυνατόν βέβαια

Ισχύει αυτό. Πάντως είχα στο μυαλό μου κάτι πιο σχεδιαγραμματικό, σα χάρτη της διδασκαλίας. Και στο τέλος οι όποιες αναλυτικές σημειώσεις.

Ισχύει και ότι, αν σταματήσει να γράφει εντελώς, θα έχει μεγάλο πρόβλημα αργότερα. Το έχω δει στην πράξη. Το πρόβλημα είναι ότι ίσως η προσπάθεια να εξασκηθεί μέσα στην τάξη τον αποπροσανατολίσει τελείως από την παρακολούθηση. Αυτά είναι πράγματα που μόνο κατά περίπτωση μπορείς να τα δεις φαντάζομαι.

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Moderator
  • Έμπειρο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βοήθεια για δυσλεξία
« Απάντηση #41 στις: Οκτώβριος 02, 2010, 02:14:09 μμ »
Μα δεν θα σταματήσει να γράφει...αυτό που είπα είναι να μην χρειάζεται να πρέπει να προλάβει όσα λέγονται και ταυτόχρονα να πρέπει να παρακολουθεί της εξέλιξη της συζήτησης για τον ίδιο λόγο που αναφέρεις στο τελευταίο μήνυμα (άλλωστε το ανέφερα κι εγώ παραπάνω αυτόν τον λόγο). Εννοείται πως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και πρέπει να το δεις στην πράξη, όλα όσα διατυπώνονται εδώ, λέγονται με κάθε επιφύλαξη και αποτελούν περισσότερο γενικές κατευθύνσεις από συνάδελφο σε συνάδελφο. Αλίμονο αν εφαρμόζαμε κατά γράμμα μια απλή συμβουλή :)

Συμφωνώ με emnaki σε όσα είπε. Πρέπει να ζητήσεις διάγνωση, όχι βέβαια από το μαθητή, αλλά από τον διευθυντή και την έκθεση με προτάσεις του ΚΕΔΔΥ. Επίσης συμφωνώ κι έχω προαναφέρει ότι δίνεται διαφοροποιημένο φυλλάδιο στο δυσλεξικό μαθητή κι ότι αυτό καλό είναι να μην δίνεται στην αρχή του μαθήματος. Το πρόβλημά του όμως με τη γραφή δεν αντιμετωπίζεται στο μάθημα, αλλά σε τμήμα ένταξης με ειδικό παιδαγωγό.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 317
Σύνολο: 332

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.