*

Αποστολέας Θέμα: Διδακτορικό (varia)  (Αναγνώστηκε 252281 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #14 στις: Μάιος 06, 2008, 09:56:32 μμ »
Δε νομίζω ότι κάνει λάθος.


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:19:33 »

Αποσυνδεδεμένος jaffar

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • There is no royal road to geometry.
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #15 στις: Μάιος 07, 2008, 12:12:41 πμ »

  Αυτό άσε να το κρίνουν αυτοί που διαβάζουν το φόρουμ. Δε μπορεί να διαφημίζετε προγράμματα αμφιβόλου ποιότητας που υπόσχονται να βγάλουν ψευτό-διδάκτορες.
Γιατί όμως υπερασπίζεσαι τόσο πολύ το συγκεκριμένο πτυχίο? Μήπως έχεις και εσύ κάτι αντίστοιχο? Αν εσύ την πάτησες γιατί πρέπει να την πατήσουν και άλλοι?

Προφανώς δεν ξέρεις τι λες, ή μάλλον τι γράφεις.
"A mathematician is a device for turning coffee into theorems."
    - Paul Erdos (1913-1996)

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #16 στις: Μάιος 07, 2008, 01:26:34 μμ »
Μια-δυό παρατηρήσεις σε σχέση με ορισμένα πράγματα που γράφθηκαν.

1. Το Ph.D. και το Ed.D. είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Το Ph.D. αφορά πρωτότυπη έρευνα που στο Ηνωμένο Βασίλειο (H.B.) αντιστοιχεί σε 600 credits ή 6000 ώρες εργασίας. Το Ed.D. αντιστοιχεί επίσης σε 6000 ώρες εργασίας ανάλογης δυσκολίας (600 credits) και γι' αυτό χαρακτηρίζεται ισότιμο (όχι ταυτόσημο) με το Ph.D. Σε γενικές όμως γραμμές  οι 2000 ώρες αφορούν παρακολουθήσεις σεμιναρίων και μόνο οι 4000 ώρες αφορούν την πρωτότυπη έρευνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται είτε με μορφή μιας μικρής διατριβής (40-60.000 λέξεις), είτε ως σειρά άρθρων (portfolio of publishable articles). Εξ αιτίας αυτών των διαφορών, είναι νομίζω άστοχο το να κρίνεται ένα πρόγραμμα με τα κριτήρια του άλλου.

Ιστορικά, τα Ed.D. προέκυψαν από την απαίτηση του ESRC (ενός φορέα που χρηματοδοτεί τα πανεπιστήμια) για αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης των στελεχών της εκπαίδευσης. Δηλαδή, υπήρχε ανάγκη για συμβούλους - επιθεωρητές - διευθυντές κλπ. που να έχουν γνώσεις περισσότερες απ' ό,τι θα τους παρείχε ένα Master, αλλά τα επαγγελματικά τους καθήκοντα δεν συμπεριλαμβάνουν την έρευνα. Όπως έλεγε το σκεπτικό, αναφέρονταν σε "academic professionals" και όχι "professional academics". Απόρροια αυτού είναι πως τα Ed.D. δεν ανοίγουν πόρτες για τη διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά δεν ξέρω αν αυτό αρκεί για να χαρακτηρισθούν οι κάτοχοί τους ως "ψευδοδιδακτορες".

2. Το ότι ορισμένα πτυχία είναι αμφίβολης ποιότητας, είναι νομίζω γνωστό σε όλους. Είμαι σίγουρος πως πολλά Ed.D. των 'δευτεροκλασσάτων' αγγλικών πανεπιστημίων ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Είναι επίσης γεγονός ότι πολλά 'teaching universitites' στo Η.Β. προσφέρουν Ed.D. επειδή ακριβώς δεν έχουν το δικαίωμα τα προσφέρουν Ph.D. καθώς δεν παρέχουν εχέγγυα ποιότητας. Αλλά ας μου επιτραπεί να παρατηρήσω πως αυτά τα φαινόμενα δεν αφορούν μόνο τα Ed.D. και μόνο το Η.Β. Χωρίς να θέλω να γενικεύσω, έχω διαβάσει διδακτορικές διατριβές σε μεγάλο (σε αριθμό φοιτητών) ελληνικό πανεπιστήμιο, όπου υπάρχουν ολόκληρα κεφάλαια αντιγραμμένα, κεφάλαια ασυνάρτητα, και συμπεράσματα τετριμμένα. Με αυτό το δεδομένο, πιστεύω πως ένα Ed.D. από λ.χ. το Manchester (αναφέρω τυχαία ένα Αγγλικό πανεπιστήμιο με υψηλή βαθμολογία στα RAE) έχει κατ' αρχήν περισσότερο κύρος από ένα Ph.D. του Παιδαγωγικού τμήματος του οποιουδήποτε περιφερειακού ΑΕΙ της ημεδαπής. Αυτά, βέβαια, στο εξωτερικό...

3. Στα καθ' ημάς, το ότι o ΔΟΑΤΑΠ δεν έχει αποφανθεί για ένα πρόγραμμα, σημαίνει απλώς αυτό - ότι μέχρι τώρα δεν του δόθηκε η ευκαιρία να αξιολογήσει το πρόγραμμα. Το γράφει εξ' άλλου και στην ιστοσελίδα του ΔΟΑΤΑΠ (ή τουλάχιστον το έγραφε παλιότερα). Πάντως γενικά δεν προτίθεμαι να αναγάγω τις αποφάσεις του περίεργου αυτού φορέα σε θέσφατο ακαδημαϊκής καταξίωσης. Εδώ δεν αναγνώριζαν ΒΑ από την Οξφόρδη και το Καίμπριτζ ως ισότιμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου επειδή ήταν -λεεί- τριετούς διάρκειας, και εξακολουθούν να θεωρούν το BA (hons) ως ισότιμο του απλού πτυχίου. Τούτων λεχθέντων, ασφαλώς όποιος επιλέξει να κάνει Ed.D. και θέλει να εργασθεί στην Ελλάδα καλό είναι να έχει υπ' όψη τη δυστοκία του ΔΟΑΤΑΠ σε αυτά τα ζητήματα.
 
4. Σε καμία περίπτωση δεν προτρέπω κανέναν να προτιμήσει το ένα ή το άλλο πρόγραμμα σπουδών. Για την ιστορία και για να μην αμφισβητηθούν τα κίνητρά μου, εγώ επέλεξα να κάνω Ph.D. Θεωρώ όμως πως για να λάβει καθένας μια σωστή απόφαση είναι χρήσιμο να έχει έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με το τι είναι (και τι δεν είναι) ο κάθε τίτλος σπουδών. Υπό το πρίσμα αυτό, νομίζω πως γενικεύσεις του τύπου "δεν υπάρχουν σοβαρά διδακτορικά που είναι part time" ίσως δεν κινούνται στη ορθή κατεύθυνση.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 08, 2008, 12:41:31 πμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος jaffar

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • There is no royal road to geometry.
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #17 στις: Μάιος 07, 2008, 03:08:45 μμ »
1. Το Ph.D. και το Ed.D. είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Το Ph.D. αφορά πρωτότυπη έρευνα που στο Ηνωμένο Βασίλειο (H.B.) αντιστοιχεί σε 600 credits ή 6000 ώρες εργασίας. Το Ed.D. αντιστοιχεί επίσης σε 6000 ώρες εργασίας ανάλογης δυσκολίας (600 credits) και γι' αυτό χαρακτηρίζεται ισότιμο (όχι ταυτόσημο) με το Ph.D. Σε γενικές όμως γραμμές  οι 2000 ώρες αφορούν παρακολουθήσεις σεμιναρίων και μόνο οι 4000 ώρες αφορούν την πρωτότυπη έρευνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται είτε με μορφή μιας μικρής διατριβής (40-60.000 λέξεις), είτε ως σειρά άρθρων (portfolio of publishable articles). Εξ αιτίας αυτών των διαφορών, είναι νομίζω άστοχο το να κρίνεται ένα πρόγραμμα με τα κριτήρια του άλλου.
Τι θα πει είναι ισότιμο και όχι ταυτόσημο. Πως δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα είναι ισότιμα. Και το βασικότερο πως είναι ισότιμο ένα πτυχίο το οποίο προφανώς παρουσιάζει χαμηλότερου επιπέδου ερευνητικά αποτελέσματα από ένα άλλο?
Επίσης κάτι στο οποίο κάνεις λάθος. Το διδακτορικό δεν αποτιμάται σε ώρες αλλά σε ποιότητα. Ξέρω καλούς επιστήμονες που τους πήρε 5 χρόνια να τελειώσουν το διδακτορικό τους, τι σημαίνει αυτό? Άλλοι μπορεί να τέλειωσαν σε λιγότερο χρόνο και να έκαναν πολύ καλύτερη δουλειά.

Παράθεση
Ιστορικά, τα Ed.D. προέκυψαν από την απαίτηση του ESRC (ενός φορέα που χρηματοδοτεί τα πανεπιστήμια) για αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης των στελεχών της εκπαίδευσης. Δηλαδή, υπήρχε ανάγκη για συμβούλους - επιθεωρητές - διευθυντές κλπ. που να έχουν γνώσεις περισσότερες απ' ό,τι θα τους παρείχε ένα Master, αλλά τα επαγγελματικά τους καθήκοντα δεν συμπεριλαμβάνουν την έρευνα. Όπως έλεγε το σκεπτικό, αναφέρονταν σε "academic professionals" και όχι "professional academics". Απόρροια αυτού είναι πως τα Ed.D. δεν ανοίγουν πόρτες για τη διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά δεν ξέρω αν αυτό αρκεί για να χαρακτηρισθούν οι κάτοχοί τους ως "ψευδοδιδακτορες".
Καλά όλα αυτά, αλλά γιατί όλοι αυτοί να είναι ισότιμοι με όσους κάνουν κανονικό διδακτορικό?

Παράθεση
2. Το ότι ορισμένα πτυχία είναι αμφίβολης ποιότητας, είναι νομίζω γνωστό σε όλους. Είμαι σίγουρος πως πολλά Ed.D. των 'δευτεροκλασσάτων' αγγλικών πανεπιστημίων ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Είναι επίσης γεγονός ότι πολλά 'teaching universitites' στo Η.Β. προσφέρουν Ed.D. επειδή ακριβώς δεν έχουν το δικαίωμα τα προσφέρουν Ph.D. καθώς δεν παρέχουν εχέγγυα ποιότητας. Αλλά ας μου επιτραπεί να παρατηρήσω πως αυτά τα φαινόμενα δεν αφορούν μόνο τα Ed.D. και μόνο το Η.Β. Χωρίς να θέλω να γενικεύσω, έχω διαβάσει διδακτορικές διατριβές σε μεγάλο (σε αριθμό φοιτητών) ελληνικό πανεπιστήμιο, όπου υπάρχουν ολόκληρα κεφάλαια αντιγραμμένα, κεφάλαια ασυνάρτητα, και συμπεράσματα τετριμμένα. Με αυτό το δεδομένο, πιστεύω πως ένα Ed.D. από λ.χ. το Manchester (αναφέρω τυχαία ένα Αγγλικό πανεπιστήμιο με υψηλή βαθμολογία στα RAE) έχει κατ' αρχήν περισσότερο κύρος από ένα Ph.D. του Παιδαγωγικού τμήματος του οποιουδήποτε περιφερειακού ΑΕΙ της ημεδαπής. Αυτά, βέβαια, στο εξωτερικό...
Το δεύτερο λάθος που κάνεις είναι ότι θεωρείς πως η ποιότητα του διδακτορικού έχει να κάνει με το ίδρυμα. Το διδακτορικό είναι καθαρά προσωπική υπόθεση του φοιτητή και του επιβλέποντα. Η ποιότητά του φαίνεται από τις δημοσιεύσεις που έχουν βγει. Υπάρχουν διδακτορικά σε ελληνικά πανεπιστήμια που είναι υψηλότερης ποιότητας από αντίστοιχα διδακτορικά σε Αγγλία και Αμερική (καλών πανεπιστημίων). Το διδακτορικό είναι καθαρή έρευνα. Οτιδήποτε άλλο δε μπορεί να θεωρείται διδακτορικό, πείτε master πείτε EdD ή όπως αλλιώς θέλετε.

Παράθεση
Υπό το πρίσμα αυτό, νομίζω πως γενικεύσεις του τύπου "δεν υπάρχουν σοβαρά διδακτορικά που είναι part time" ίσως δεν κινούνται στη ορθή κατεύθυνση.
Διδακτορικό σημαίνει να επιλέξεις ένα πρόβλημα, να κάνεις επισκόπηση όλης της βιβλιογραφίας για αυτό μέχρι σήμερα και να ενημερώνεσαι συνεχώς για ότι συμβαίνει για το θέμα αυτό σε όλες τις γωνίες του κόσμου. Άρα διαβάζεις συνεχώς, διαβάζεις και μαθαίνεις μόνος σου. Στη συνέχεια εσύ πρέπει να προτείνεις κάτι καλύτερο από ότι έχει προταθεί μέχρι στιγμής για το συγκεκριμένο πρόβλημα και να αποδείξεις την ορθότητα των υποθέσεών σου.
  Αν εσύ πιστεύεις ότι τα παραπάνω μπορούν να γίνουν part-time τι να πω. Πάντως εγώ δεν ξέρω κανέναν σοβαρό επιστήμονα που να έχει κάνει Part-time διδακτορικό. Εδώ άλλοι που κάνουν full-time και πάλι δε μπορούν να τελειώσουν
"A mathematician is a device for turning coffee into theorems."
    - Paul Erdos (1913-1996)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:19:33 »

Αποσυνδεδεμένος youla

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 167
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #18 στις: Μάιος 07, 2008, 03:23:08 μμ »
Mια απορία: ο dAskAlos γιατί "άναψε φωτιές" με την ερώτησή του και μετά εξαφανίστηκε και δε σχολιάζει τα γραφόμενα;;!!
It is better to light a candle than to curse the darkness..

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #19 στις: Μάιος 07, 2008, 03:23:49 μμ »
Και όμως jaffar............ειδικά στο Πολυτεχνείο...............όλα τα διδακτορικά........part time είναι...............
Το κουβέντιαζα με έναν καθηγητή που είχα στο Ηράκλειο και τώρα διδάσκει στους Χημικούς Μηαχανικούς στη Θεσ.
Του είχε κάνει φοβερά άσχημη εντύπωση ότι οι φοιτητές πήγαιναν 4-7 το απόγευμα στη σχολή για δουλειά.........

Και επίσης ,γενικότερα τα θεωρητικά είναι part time,κάτι που δε συμβαίνει με τίποτα στα πειραματικά.................
Ξεκινάς να τρέχεις μια μέτρηση και ένας Θεός ξέρει άμα θα πάνε όλα καλά.

Δεν έχω δει..........ούτε έναν πειραματικό, να κάνει PhD part time.
Οι θεωρητικοί όμως...........και εξ αποστάσεως μπορούν να κάνουν,αφού δεν είναι απαραίτητη η καθημερινή παρουσία τους στη σχολή.

Για την "ποιότητα" ενός PhD,γνώμονας είναι το πλήθος των δημοσιεύσεων και βεβαίως τα περιοδικά στα οποία θα γίνουν αυτές.


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #20 στις: Μάιος 07, 2008, 04:21:26 μμ »
Τι θα πει είναι ισότιμο και όχι ταυτόσημο. Πως δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα είναι ισότιμα.

Το δεύτερο λάθος που κάνεις είναι ότι θεωρείς πως η ποιότητα του διδακτορικού έχει να κάνει με το ίδρυμα.

εγώ δεν ξέρω κανέναν σοβαρό επιστήμονα που να έχει κάνει Part-time διδακτορικό. Εδώ άλλοι που κάνουν full-time και πάλι δε μπορούν να τελειώσουν

Προφανώς δεν ξέρεις τι λες, ή μάλλον τι γράφεις. Πάντως μου κάνει εντύπωση πως ενώ ο Marcus έδωσε μια εμπεριστατωμένη απάντηση, εσύ συνεχίζεις να μιλάς με γενικότητες, και να επιμένεις στις δικές σου θεωρίες. Κανείς δεν σε εμποδίζει φυσικά. Μπορείς να λες και να γράφεις ό,τι θέλεις.

Αποσυνδεδεμένος jaffar

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • There is no royal road to geometry.
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #21 στις: Μάιος 07, 2008, 09:07:41 μμ »
Προφανώς δεν ξέρεις τι λες, ή μάλλον τι γράφεις. Πάντως μου κάνει εντύπωση πως ενώ ο Marcus έδωσε μια εμπεριστατωμένη απάντηση, εσύ συνεχίζεις να μιλάς με γενικότητες, και να επιμένεις στις δικές σου θεωρίες. Κανείς δεν σε εμποδίζει φυσικά. Μπορείς να λες και να γράφεις ό,τι θέλεις.

Αυτά που λες εσύ δεν είναι γενικότητες? ποια είναι τα δικά σου επιχειρήματα? Το ότι δεν μπορεί να γίνει σοβαρό διδακτορικό στο πόδι part-time δεν είναι προφανές? Είναι και αυτό γενικότητα? Και δεν μας απάντησες. Είσαι κάτοχος παρόμοιου πτυχίου ή όχι? Γιατί το υπερασπίζεσαι τόσο πολύ?

@Αγάπη
Στο πολυτεχνείο που λες πολλά διδακτορικά δίνονται ας πούμε συμβολικά σε όσους είναι στη δούλεψη των μεγαλοκαθηγητών σε διάφορα έργα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αυτά είναι σοβαρά. Δηλαδή όλοι αυτοί έχουν κάνει δημοσιεύσεις σε σοβαρά περιοδικά ή συνέδρια? Όταν κριθούν για κάποια θέση θα φανεί η δουλειά που έχουν κάνει. Έχουν πάρει απλά ένα χαρτί, αλλά όλοι ξέρουν ποιοι είναι οι καθηγητές που δίνουν σοβαρά διδακτορικά και ποιοι είναι αυτοί που τα μοιράζουν για πλάκα
"A mathematician is a device for turning coffee into theorems."
    - Paul Erdos (1913-1996)

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #22 στις: Μάιος 07, 2008, 11:31:24 μμ »
Ναι jaffar,έτσι ακριβώς είναι,κάθε επιβλέπων καθηγητής έχει το κύρος του και για να έχει λόγο στην παγκόσμια κοινότητα πρέπει να έχει δώσει δείγματα γραφής στην έρευνα.
Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι,ευτυχώς δεν μου έτυχε κανένας μέχρι τώρα,ούτε στο Ηράκλειο,ούτε στο ΑΠΘ,που κατέχουν τέτοιες θέσεις λόγω καλών συνθηκών.


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #23 στις: Μάιος 08, 2008, 12:20:52 πμ »
Καταλαβαίνω τους προβληματισμούς σου jaffar, αλλά νομίζω πως εδράζονται σε μια κάπως αδικαιολόγητη -για εμένα- καχυποψία. Χωρίς να έχω τη διάθεση να έρθω σε αντιπαράθεση μαζί σου, θα προσπαθήσω να απαντήσω μερικά από τα ερωτήματα που έθεσες.

Παράθεση
Τι θα πει είναι ισότιμο και όχι ταυτόσημο. Πως δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα είναι ισότιμα. Και το βασικότερο πως είναι ισότιμο ένα πτυχίο το οποίο προφανώς παρουσιάζει χαμηλότερου επιπέδου ερευνητικά αποτελέσματα από ένα άλλο?...γιατί όλοι αυτοί να είναι ισότιμοι με όσους κάνουν κανονικό διδακτορικό?

Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, θεωρούνται ισότιμα όπως είναι ισότιμα ένα χρυσό μετάλλιο στην Άρση Βαρών και ένα χρυσό μετάλλιο στη Ρυθμική Γυμναστική. Για να μεταχειριστώ παραδείγματα από την εκπαίδευση, είναι ισότιμα κατά περίπου τον ίδιο τρόπο που ήταν ισότιμα τα απολυτήρια Γενικού και Κλασσικού Λυκείου, ή κατά τον ίδιο τρόπο που θεωρούνται ισότιμα τα πτυχία των ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και των Στρατιωτικών Σχολών, με την επιφύλαξη ότι στην περίπτωση αυτή μιλάμε για πτυχία που χορηγούνται από το ίδιο ίδρυμα, συχνά με τους ίδιους διδάσκοντες και πάντως με τις ίδιες δικλείδες διασφάλισης ποιότητας. Το περιεχόμενο, οι στόχοι και -σε κάποιο βαθμό- οι μέθοδοι των σπουδών διαφέρουν, αλλά η προσπάθεια που απαιτείται για την απόκτηση του τίτλου (πρέπει να) είναι ανάλογη.

Και για να γίνω πιο σαφής: Αντίθετα από την Ελλάδα, η τριτοβάθμια εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει δύο παράλληλους, εξίσου σημαντικούς αλλά διακριτούς άξονες ή 'κατευθύνσεις', τον ακαδημαϊκό και τον επαγγελματικό (vocational). Στον πρώτο άξονα, ανήκουν τα "κλασσικά" πτυχία όπως τα BA, MA/ΜSc και τελικά PhD. Στον επαγγελματικό εντάσσονται προγράμματα σπουδών που καταλήγουν σε B.Ed., M.Ed. και Ed.D. (ή τα αντίστοιχα σε άλλους επαγγελματικούς χώρους, όπως τα MBA και τα DBA). Τα προγράμματα της επαγγελματικής κατεύθυνσης είναι περισσότερο προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, πράγμα που αξιολογείται από άλλους θετικά και από άλλους αρνητικά. Σε γενικές πάντως γραμμές, η προσπάθεια που απαιτείται για να αποκτήσει κανείς έναν τίτλο και η ποιότητα των σπουδών δεν διαφοροποιείται ανάλογα με την κατεύθυνση. Δηλαδή, αν σ' ένα πανεπιστήμιο το πρόγραμμα Ph.D. είναι απαιτητικό και ποιοτικό, τότε και το πρόγραμμα Ed.D. είναι εξίσου απαιτητικό και ποιοτικό.

Παράθεση
Αν εσύ πιστεύεις ότι τα παραπάνω [σσ. οι διδακτορικές σπουδές] μπορούν να γίνουν part-time τι να πω. Πάντως εγώ δεν ξέρω κανέναν σοβαρό επιστήμονα που να έχει κάνει Part-time διδακτορικό ...δεν μπορεί να γίνει σοβαρό διδακτορικό στο πόδι part-time

Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείς ότι δεν μπορεί να γίνει διδακτορικό part-time. Αυτό που εγώ γνωρίζω είναι πως τουλάχιστον τέσσερα από τα κορυφαία βρετανικά πανεπιστήμια (Cambridge, Durham, Edinburgh, και Oxford) προσφέρουν προγράμματα Ph.D. part-time στην Εκπαίδευση. Ειδικά για το Durham ξέρω πως τα δύο τρίτα των υποψηφίων διδακτόρων είναι part-time, και για το Καιμπριτζ ξέρω ότι πολλοί υποψήφιοι διδάκτορες ενθαρρύνονται να δουλεύουν part-time και παράλληλα να διδάσκουν. Φυσικά, ο καθένας ορίζει τη σοβαρότητα και την επιστημοσύνη με τα δικά του -υποκειμενικά- κριτήρια, αλλά νομίζω πως το κριτήριο σοβαρότητας που ορίζεις εσύ (σπουδές Ph.D. και δη full-time ) είναι μάλλον αυθαίρετο, και σίγουρα δε συνάδει με αυτό που γράφεις αλλού, ότι δηλαδή το διδακτορικό "δεν αποτιμάται σε ώρες". 

Ελπίζω οι διευκρινίσεις αυτές να σε κάλυψαν, και δε σκοπεύω να επανέλθω. Παρά τις διαφωνίες μας στα παραπάνω σημεία, νομίζω πως συμφωνούμε γενικά στο ότι τελικά αυτό που έχει σημασία είναι η ποιότητα των σπουδών και το τι αποκόμισε κανείς από αυτές, όχι οι επιμέρους λεπτομέρειες όπως ο τόπος και η διάρκειά τους ή το ...μέγεθος της διδακτορικής διατριβής. Για το λόγο αυτό, πιστεύω πως η ουσιαστική μαθητεία κοντά σε καλούς ακαδημαϊκούς -έστω και με τη μορφή Ed.D.- είναι, σε μερικές τουλάχιστον περιπτώσεις, πιο ωφέλιμη από ένα μέτριο Ph.D. από το οποίο ο υποψήφιος αποκόμισε μόνο τον τίτλο του Διδάκτορα.

Αυτά, όχι με τη διάθεση να επηρεάσω την απόφαση κανενός, ούτε -φυσικά- για να ισχυριστώ πως τα Ed.D. υπερέχουν των Ph.D. Εξ άλλου, δεδομένης της διαφορετικότητας των προγραμμάτων, κάθε τέτοια σύγκριση θα ήταν κατ' αρχήν άτοπη. Έκρινα όμως σκόπιμο να παρέμβω, θεωρώντας πως είναι άδικο να απαξιώνονται συλλήβδην η δουλειά πολλών καθηγητών και οι προσπάθειες των σπουδαστών τους, μόνο και μόνο επειδή δε διαφοροποιούνται από τα παραδοσιακά ακαδημαϊκά πρότυπα. Ελπίζω πως οι πληροφορίες που παρέθεσα να βοηθήσουν να αμβλυνθεί η καχυποψία που υπάρχει προς τα μη συμβατικά προγράμματα σπουδών, είτε πρόκειται για Ed.D. είτε για part-time Ph.D.. Αν δεν το κατάφερα αυτό, ελπίζω τουλάχιστον οι πληροφορίες να βοηθήσουν το daskalo να κατανοήσει πληρέστερα τους στόχους και τη φύση αυτών των προγραμμάτων, ώστε να αποφασίσει πιο υπεύθυνα αν είναι κατάλληλα γι' αυτόν.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 08, 2008, 12:47:08 πμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος jaffar

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • There is no royal road to geometry.
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #24 στις: Μάιος 08, 2008, 12:39:15 πμ »
  Η ισοτιμία που περιγράφεις με τα μετάλλια δε νομίζω ότι ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση και θα σου πω γιατί. Για να είναι ισότιμο οποιοδήποτε πτυχίο με ένα PhD θα πρέπει να παράγει νέα γνώση με τη μορφή κάποιας πρωτότυπης δουλειάς αποτελέσμα της οποίας είναι οι δημοσιεύσεις που θα προκύψουν. Αν το EdD δεν κάνει κάτι τέτοιο τότε σίγουρα δεν είναι ισότιμο με διδακτορικό. Για τα part-time διδακτορικά μου αναφέρεις μόνο Αγγλικά Πανεπιστήμια αν και στο Cambridge πολύ αμφιβάλλω αν υπάρχει phd part time. Σε αμερικάνικα πανεπιστήμια όπως MIT, stanford ας πούμε δε νοείται Phd part time. Εκεί το full time είναι 5 χρόνια στην καλύτερη περίπτωση!!

   Η καχυποψία που λες ότι έχω (και το δέχομαι φυσικά) προκύπτει από το γεγονός ότι σε αυτή τη χωρά έχουν ξεφτυλιστεί όλα τα πτυχία. πτυχία καλών ΑΕΙ είναι ισότιμα με πτυχία εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου ΤΕΙ, και πλέον και η κουτσή μαρία κάνει μεταπτυχιακό και σιγά σιγά απαξιώνονται και τα διδακτορικά. Ειδικά στην εκπαίδευση εξαιτίας της υποκειμενικότητας που διακρίνει τα ερευνητικά αποτελέσματα επιπλέουν πολλοί φελλοί. Δε χρειάζεται να κοιτάξετε πολύ μακριά. Απλά δείτε τα διδακτορικά που έχουν πολλοί από τους νέους σύμβουλους πληροφορικής και θα καταλάβετε τι εννοώ.
   Οπότε στη χώρα που ζούμε ναι είμαι καχύποπτος. Ήδη τα διδακτορικά ξεφτιλίζονται από καθηγητές που τα μοιράζουν χωρίς καμία αξιολόγηση. Αυτό που λες το EdD και πτυχία σαν και αυτό που θα έρθουν μετά ίσως να αποτελέσουν και την "νόμιμη" απαξίωση των διδακτορικών και γενικότερα της έρευνας σε αυτή τη χώρα

Τέλος  η άποψή μου είναι πως όσο καλός και να είσαι δεν είναι δυνατόν να βγάλεις σε πέρας διδακτορικό Part time και να έχεις κάνει καλή δουλειά, και όσοι έχουν διδακτορικό καταλαβαίνουν τι εννοώ.
"A mathematician is a device for turning coffee into theorems."
    - Paul Erdos (1913-1996)

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #25 στις: Μάιος 08, 2008, 12:59:28 πμ »
Θεμιτοί νομίζω οι προβληματισμοί σου, και πολλούς τους συμμερίζομαι και εγώ.

Απλώς για να μη μένουν απορίες, παραθέτω ένα σύνδεσμο για τα part-time Ph.D. του Καιμπριτζ (προς το τέλος της σελίδας).

http://www.admin.cam.ac.uk/univ/gsprospectus/subjects/education/education1d.html

Αυτά προς το παρόν, και Καλή νύχτα.  :)

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #26 στις: Μάιος 08, 2008, 01:02:32 πμ »
Νομίζω,ότι δε θα έπρεπε να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι όλα τα PhD.

Ξέρω άτομο που κάνει διδακτορικό σε παιδαγωγικό τμήμα και δε μένει καν στην πόλη που βρίσκεται η σχολή................
Πάει εκεί όποτε χρειάζεται.
Και δεν είναι η μοναδική περίπτωση.
Γενικώς οι θεωρητικοί μπορούν να κάνουν Part time PhD,γιατί τους το επιτρέπει η φύση της επιστήμης του.
Έχω δει θεωρητικούς φυσικούς να κάνουν και 5-6 ώρες ιδιαίτερα το απόγευμα..................
Τους είναι πιο εύκολο να ργανώσουν το χρόνο τους.
Δεν έχω δει όμως,ούτε έναν πειραματικό να αφήνει το πείραμα στη μέση και να λέει στον καθηγητή του: πάω για ιδιαίτερο.


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #27 στις: Αύγουστος 09, 2009, 02:24:22 μμ »
Ρωτάω εκ μέρους ενός φίλου μου. Είναι μαθηματικός με μεταπτυχιακό σε Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης από το Πα.Πει. Ενδιαφέρεται όμως να κάνει διαδακτορικό στον τομέα της εκπαίδευσης. Έχετε κάτι υπόψη σας; Με μια γρήγορη αναζήτηση που κάναμε στο google, δε βρήκαμε κάτι αξιόλογο.
Μπορεί να βοηθήσει κανείς; Ευχαριστούμε εκ των προτέρων...
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159771
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 529
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 468
Σύνολο: 477

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.104 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.