*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 45628 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #42 στις: Μάιος 03, 2010, 06:31:08 μμ »
Glauki, αν ακολουθήσεις τη σύνταξη που προτείνεις, η μετάφραζει αλλάζει:
"Και ο Ξέρξης, με την ιδέα ότι αποδέχθηκε (ως δεξάμενος) πως αυτά έχουν ειπωθεί καλοπροαίρετα, χάρηκε."

Εμένα δεν μου στέκει ως νόημα.  Τι νόημα έχει να θεωρήσουμε αιτιολογική υποκειμενικής αιτιολογίας το "δεξαμένος"; Ο ίδιος νόμιζε ότι αποδέχθηκε;

Επίσης, το "δέχομαι" δεν συντάσσεται με μετοχή. Συντάσσεται είτε με απλή αιτιατική είτε με τελικό απαρέμφατο. Αλλά ακόμα κι αν μιλάμε για μια σπάνια περίπτωση σύνταξης με κατηγορηματική μετοχή (θα μπορούσαμε λ.χ να πούμε ότι το "δέχομαι" έχει την έννοια του "αναγνωρίζω" βλ. Δέχομαι κάτι ως λανθασμένο), χάνεται από το νόημα το γεγονός ότι το μήνυμα του Σίκινου ήταν τέχνασμα του Θεμιστοκλή. Το θέμα δηλ. δεν είναι ότι ο Ξέρξης αποδέχθηκε ότι το μήνυμα ήταν καλοπροαίρετο. Το θέμα είναι ότι το αποδέχθηκε νομίζοντας ότι ήταν καλοπροαίρετο, ενώ στην πραγματικότητα δεν ήταν.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 03, 2010, 06:33:14 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:29:23 »

Αποσυνδεδεμένος glauki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 138
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #43 στις: Μάιος 03, 2010, 07:01:32 μμ »
αν θεωρούσαμε το ως επίρρημα τροπικό, αναφορικό(= καθώς, σαν);;
ως λελεγμένα εισί απ' ευνοίας;
Κι αυτό θα περάσει...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #44 στις: Μάιος 03, 2010, 09:02:44 μμ »
Και πώς θα μεταφράσεις όλη την πρόταση;

Αν το θεωρήσεις αναφορικό τροπικό επίρρημα, σημαίνει ότι εισάγει και αντίστοιχη δευτερεύουσα πρόταση. Δεν νομίζω ότι προκύπτει από το νόημα αναφορική ή πλάγια ερωτηματική πρόταση.

Αν το θεωρήσεις ειδικό σύνδεσμο και εννοήσεις κάποιον τύπο του ειμί (π.χ λελεγμένα είεν), αλλάζει πάλι το νόημα (δέχθηκε ότι αυτά είχαν ειπωθεί τάχα καλοπροαίρετα...). Αυτό σημαίνει όμως ότι ο Ξέρξης δεν είχε πειστεί ότι ήταν καλοπροαίρετα όσα ειπώθηκαν.

Αν το θεωρήσεις το "ως" μόριο, τότε αυτό συνοδεύει τελική, αιτιολογική ή υποθετική μετοχή. Πιστεύω ότι η αιτιολογική υποκειμενικής αιτιολογίας ταιριάζει περισσότερο με βάση τα συμφραζόμενα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #45 στις: Μάιος 20, 2010, 07:46:37 μμ »
Στις τελικές εξετάσεις το αν θα μπει και παράλληλο κείμενο είναι στη δικαιοδοσία του κάθε καθηγητή ; Μπορεί να δώσει παράλληλο χωρίς όμως να έχει προειδοποιήσει τους μαθητές;
Κάνω επαναληπτικό σε μία μαθήτρια μου και δεν ξέρω πώς να το χειριστώ. Μέχρι τώρα δε ζήτησε η καθηγήτρια ποτέ παράλληλο ούτε σχολίασε κάτι.Ωστόσο σε θέματα που είδα συχνά έχουν και παράλληλο. Πώς να το χειριστώ. Να δουλέψουμε και παράλληλα κείμενα;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:29:23 »

Αποσυνδεδεμένος elena86

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #46 στις: Μάιος 20, 2010, 07:52:37 μμ »
Στις τελικές εξετάσεις το αν θα μπει και παράλληλο κείμενο είναι στη δικαιοδοσία του κάθε καθηγητή ; Μπορεί να δώσει παράλληλο χωρίς όμως να έχει προειδοποιήσει τους μαθητές;
Κάνω επαναληπτικό σε μία μαθήτρια μου και δεν ξέρω πώς να το χειριστώ. Μέχρι τώρα δε ζήτησε η καθηγήτρια ποτέ παράλληλο ούτε σχολίασε κάτι.Ωστόσο σε θέματα που είδα συχνά έχουν και παράλληλο. Πώς να το χειριστώ. Να δουλέψουμε και παράλληλα κείμενα;

αν δεν έχει δώσει η καθηγήτρια παράλληλο κείμενο αποκλείεται να το ζητ'ησει, αν όμως είναι μέσα στην ύλη της και ταΔ(παράλληλο κείμενο) τότε το μόνο που μπορείς να τις κάνεις είναι να της δώσεις τις μεταφράσεις να τις διαβάσει και μόνο αυτό...ουσιαστικά οι ερωτήσεις που τυχον πέσουν είναι σύγκριση ανάμεσα στα δυο κειμενάκια, νοηματικές ας πούμε που βγαίνουν πολύ απλά με τη μετάφραση και μόνο...

Αποσυνδεδεμένος elena86

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #47 στις: Μάιος 20, 2010, 07:54:54 μμ »
εγώ ΄΄οσα παιδιά έχω στη β γυμνασίου στο δημόσιο σχολείο σε κανένα δεν έχουν κάνει παράλληλα κείμενα και είναι από διαφορετικά σχολεία...ενώ τα παιδάκια μου που πάνε στο ιδιωτικό η καθηγητριά τους τους τα ζήτησε, φυσικά τα είχαν κάνει όλη τη χρονιά...ελπίζω να σε βοήθησα κάπως :)

Αποσυνδεδεμένος dimfil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 350
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #48 στις: Μάιος 20, 2010, 08:07:43 μμ »
Η νομοθεσία υποχρεώνει να μπει το κείμενο Α μαζί με παράλληλο. 3 ερωτήσεις κατανόησης, εκ των οποίων η μία αφορά σύγκριση των δύο κειμένων. Τώρα τι κάνει ο καθένας είναι άλλο θέμα. Εγώ πάντως θα βάλω το κείμενο 9 και το παράλληλο.
ΑΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #49 στις: Μάιος 20, 2010, 08:11:22 μμ »
Ωραία, ούτε τα ζήτησε ολη τη χρονιά, ούτε στην ύλη τα ανέφερε οπότε εντάξει. Απλά τώρα που κοίταζα θέματα παρατήρησα ότι σε κάποια σχολεία είχαν βάλει και παράλληλο  και μπερδεύτηκα!
Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος Stiliani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ελπίζω, άρα ζω.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #50 στις: Μάρτιος 07, 2011, 08:41:03 μμ »
   Πειτε μου παρακαλω τη δοτικη του ενικου και πληθυντικου το τριτοκλητου   μήν -  μηνός.
Ακολουθει την κλιση του Ελλην -Ελληνος, αλλα ....
Τα όνειρα γι' αυτούς που ξέρουν να τα βλέπουν
και τα τραγούδια γι' αυτούς που ξέρουν να τ' ακούν.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #51 στις: Μάρτιος 07, 2011, 08:52:33 μμ »
   Πειτε μου παρακαλω τη δοτικη του ενικου και πληθυντικου το τριτοκλητου   μήν -  μηνός.
Ακολουθει την κλιση του Ελλην -Ελληνος, αλλα ....

Δοτική ενικού: τῷ μηνί
Δοτική πληθυντικού: τοῖς μησί
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #52 στις: Μάρτιος 07, 2011, 08:55:29 μμ »
Ενικός:
μήν, μηνός, (δοτ) μηνί, μηνα,μήν ( η αιτιατικη παιρνει περισπωμένη, γι΄αυτο την αφησα άτονη)

πληθυντικός:
μηνες, μηνων (στη ληγουσα ο τονος, περισπωμένη), (δοτ) μησί(ν), μηνας, μηνες (οπου εχω αφησει ατονη τη λεξη βαλε περισπωμενη)
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 07, 2011, 08:57:01 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Stiliani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ελπίζω, άρα ζω.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #53 στις: Μάρτιος 07, 2011, 09:28:34 μμ »
    Παιδια ευχαριστω πολυ. Ετσι το γνωριζα και εγω  μεχρι που ειδα τη δοτικη πληθυντικου
  <<  μήνεσι  >> και αρχισα να αμφιβαλλω. Λογικα εχουμε αποβολη του  -ν- πριν την καταληξη -σι.
Τα όνειρα γι' αυτούς που ξέρουν να τα βλέπουν
και τα τραγούδια γι' αυτούς που ξέρουν να τ' ακούν.

Αποσυνδεδεμένος ellitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 106
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #54 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 02:11:11 μμ »
καλησπέρα!μπορει καποιος να με βοηθησει με τις ελλειπτικες προτασεις;Επαυσαν Τιμοθεου της στρατηγιας.ειναι ελλειπτική;

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #55 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 01:56:12 πμ »
Συνάδελφε, το παράδειγμα είναι λανθασμένο. Το σωστό είναι:  Ἔπαυσαν τὸν Τιμόθεον τῆς στρατηγίας.
Γενικά, εάν λείπει το ρήμα ή το υποκείμενο σε μία πρόταση, είναι ελλειπτική.
Τι το θες, όμως, αυτό στα αρχαία; ???
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 23, 2011, 02:02:36 πμ από karxarias29 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159786
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 511
Σύνολο: 514

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.