*

Τελευταία νέα

  • Λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015. Ενημέρωση και οδηγίες
  • Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψήφιων αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολ. έτους 2014-2015 για απασχόληση σε σχολικές μονάδες οι οποίες ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Θ΄ και Ι΄ για την Πρωτοβάθμια και ΙΑ΄ και ΙΒ΄ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • ΦΕΚ Διορισμού 5 Μονίμων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (+1 Μετάταξη + Παραιτήσεις από ΚΥΣΔΕ)
  • Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το σχολικό έτος 2014-2015
  • Αποσπάσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε για το διδακτικό έτος 2014-2015 και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το σχολικό έτος 2014-2015

  • Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 44829 φορές)

    0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

    Αποσυνδεδεμένος daffyduck

    • Έμπειρο μέλος
    • ****
    • Μηνύματα: 535
    • Φύλο: Άντρας
    • ΠΕ 02
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #42 στις: Μάιος 31, 2011, 11:11:51 μμ »
    Καλησπέρα soul

    σου παραθέτω τον τρόπο αξιολόγησης της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το σχετικό Π.Δ.:

    Το μάθημα της Λογοτεχνίας (Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Νεοελληνική Λογοτεχνία), σύμφωνα με το Π.Δ. 86/2001, άρθρο 15, εξετάζεται ως εξής:
    Η εξέταση στη Νεοελληνική Λογοτεχνία αναφέρεται σε πεζό ή ποιητικό κείμενο που περιέχεται στη διδαχθείσα ύλη της αντίστοιχης τάξης, το οποίο δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία, μαζί με τις αναγκαίες σημασιολογικές ή άλλες διευκρινίσεις. Το κείμενο συνοδεύεται από πέντε ερωτήσεις που αναφέρονται:
    α) στον συγγραφέα του έργου και σε γραμματολογικά στοιχεία που προκύπτουν άμεσα ή έμμεσα από το κείμενο (1 ερώτηση),
    β) στη δομή του κειμένου, στην επαλήθευση ή διάψευση μιας κρίσης με βάση το κείμενο, σε παρατηρήσεις επί των εκφραστικών μέσων και τρόπων του κειμένου (υφολογική διερεύνηση, αφηγηματικές λειτουργίες, επιλογές του δημιουργού σε διάφορα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης) (2 ερωτήσεις),
    γ) σε σχολιασμό ή στη σύντομη ανάπτυξη, σε 1-2 παραγράφους, ορισμένων χωρίων του κειμένου (1 ερώτηση),
    δ) σε σχολιασμό αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου το οποίο δίνεται στους μαθητές επίσης σε φωτοτυπία και είναι ίσης, κατά προσέγγιση, δυσκολίας με το διδαγμένο (1 ερώτηση).
    Η ερώτηση α βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες, οι δύο ερωτήσεις της β περίπτωσης με είκοσι (20) μονάδες η καθεμία, η ερώτηση γ με είκοσι πέντε (25) μονάδες και η ερώτηση δ με είκοσι (20) μονάδες.
    Σε περίπτωση κατά την οποία μία (1) ερώτηση αναλύεται σε υποερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται γι’ αυτήν κατανέμεται ισότιμα στα υποερωτήματα, εκτός αν κατά την ανακοίνωση των θεμάτων καθορίζεται
    διαφορετικός συντελεστής βαρύτητας γι’ αυτά.


    Κατά κάποιο τρόπο ναι, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει μια γραμματολογική ερώτηση, η πρώτη, αξιολογείται με 15 μόρια.
    Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:57:51 »

    Αποσυνδεδεμένος soul

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1075
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #43 στις: Ιούνιος 01, 2011, 01:37:36 μμ »
    Χίλια ευχαριστώ συνάδελφε για την απάντηση σου :)
    “Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

    Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

    • Έμπειρο μέλος
    • ****
    • Μηνύματα: 758
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #44 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:00:39 μμ »
    Συνάδελφοι βοήθεια,
    νεοδιόριστή και έχω λογοτεχνία Α' Λυκείου. Στο βιβλίο του καθηγητή και στις οδηγίες των φιλολογικών μαθημάτων δε λέει πόσες ώρες αφιερώνεις σε κάθε κείμενο. Στις οδηγίες των φιλολογικών μαθημάτων μόνο λέει ότι επιλέγει ο διδάσκων κατά την κρίση του 16 κείμενα από όλες τις περιόδους, χωρίς να αναφέρει τις διδακτικές ώρες. Για παράδειγμα αύριο θα άρχισω με "του νεκρού αδερφού". Να αφιερώσω μία ή δύο ώρες και πού μπορώ ακριβώς να τα βρω αυτά;
    help  :-\

    adigoni

    • Επισκέπτης
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #45 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:05:54 μμ »
    Καλησπέρα!Καταρχάς συγχαρητήρια!Κατά δεύτερον, καλύτερα να κάνεις πρώτα την εισαγωγή του βιβλίου για τα δημοτικά τραγούδια, καθώς κι αυτές τις διδάσκουμε και η μία ερώτηση στο τέλος είναι από αυτές.Δύο ώρες το λιγότερο θα χρειαστείς για το συγκεκριμένο κείμενο, καθώς είναι το κατεξοχήν υποψήφιο για το διαγώνισμα του Α Τετραμήνου ή για τις προαγωγικές εξετάσεις.Αν θες κάτι άλλο στείλε πμ. :)

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:57:51 »

    Αποσυνδεδεμένος buble10

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 246
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #46 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:14:07 μμ »
    Το πόσες διαδακτικές ώρες αφιερώνεις σε κάθε κείμενο επαφίεται στον κάθε διδάσκοντα.
    Σίγουρα, πάντως, 16 ( ! ) δεν προλαβαίνεις με τίποτα να διδάξεις.
    Συνήθως φτάνουμε τα 11-12.  ::)
    Δ ι ο ρ ί σ τ η κ α !
    ΠΕ02

    Αποσυνδεδεμένος ioanna89

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 3041
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ02
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #47 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:14:58 μμ »
    Προσοχή: Φέτος αλλάζει το αναλυτικό πρόγραμμα της Λογοτεχνίας της Α΄Λυκείου (όπως και των αρχαίων και της έκθεσης)!
    Διαβάστε τις οδηγίες εδώ (το καλό μας υπουργείο δεν τις έχει στείλει ακόμα στα σχολεία):
    http://www.pde.gr/index.php?topic=23785.0

    Η φιλοσοφία του νέου ΑΠ είναι τελείως διαφορετική.
    - Δεν ισχύει αυτό με τα 16 κείμενα ούτε η διδασκαλία αντιπροσωπευτικών κειμένων από κάθε ιστορική περίοδο.
    - Η ύλη οργανώνεται σε τρεις θεματικές ενότητες-project [ α)το φύλο στη λογοτεχνία, β) από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση, γ) θέατρο] με κείμενα και από τα τρία ανθολόγια του Λυκείου + ολόκληρα έργα (μυθιστορήματα, θεατρικά). Μπορούμε να επιλέξουμε και άλλα κείμενα/βιβλία, πέρα από τα προτεινόμενα στο ΑΠ.
    - Προτείνεται η εξέταση στο τέλος να γίνεται σε αδίδακτο κείμενο, σχετικό με τις θεματικές ενότητες.

    Στη Β΄και στη Γ΄Λυκείου δεν αλλάζει κάτι για φέτος (λογικά του χρόνου θα αλλάξει και της Β΄Λυκείου).
    « Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:31:58 μμ από ioanna89 »

    Αποσυνδεδεμένος buble10

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 246
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #48 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:29:53 μμ »
    Εδώ θα βρείτε το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα φιλολογικά της Α' του Γενικού Λυκείου.
    Κ καλή προσπάθεια σε όσους διδάσκουν Α'.  8)

    http://dide.ser.sch.gr/files/eggrafa2011/fek-1562-2011-programma-spoudwn-arxaia-nea-ellinika-logotexnia-a-taxis-klimaka.pdf
    Δ ι ο ρ ί σ τ η κ α !
    ΠΕ02

    adigoni

    • Επισκέπτης
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #49 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:44:49 μμ »
    Τα ίδια κείμενα προτείνονται κατά βάση.Η οπτική γωνία προσέγγισης οργανώνεται στους τρεις θεματικούς άξονες, δίνοντας μία σύγχρονη ματιά στα κείμενα και απλά μπορούμε να επιλέξουμε, θεωρητικά, από τα 3 βιβλία.Ωστόσο, επειδή σε κάθε τάξη διδάσκουν άλλοι συνάδελφοι και ίσως συγκεκριμένες χρονιές, δε νομίζω να είναι εφικτή αυτή η πρόταση, θα χρειαστεί μία συντονισμένη προσπάθεια και καλόπιστη συνεννόηση μεταξύ των συναδέλφων.Έχοντας όμως εμπειρία από το προηγούμενο σχολείο, όπου το αναλυτικό πρόγραμμα ερχόταν δεύτερο σε σχέση με τη γνώμη των αρχαιότερων, πραγματικά θα ήθελα να δω πώς θα λειτουργήσει αυτό το νέο πρόγραμμα. :)

    Αποσυνδεδεμένος ioanna89

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 3041
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ02
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #50 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:52:04 μμ »
    Τα ίδια κείμενα προτείνονται κατά βάση.Η οπτική γωνία προσέγγισης οργανώνεται στους τρεις θεματικούς άξονες, δίνοντας μία σύγχρονη ματιά στα κείμενα και απλά μπορούμε να επιλέξουμε, θεωρητικά, από τα 3 βιβλία.Ωστόσο, επειδή σε κάθε τάξη διδάσκουν άλλοι συνάδελφοι και ίσως συγκεκριμένες χρονιές, δε νομίζω να είναι εφικτή αυτή η πρόταση, θα χρειαστεί μία συντονισμένη προσπάθεια και καλόπιστη συνεννόηση μεταξύ των συναδέλφων.Έχοντας όμως εμπειρία από το προηγούμενο σχολείο, όπου το αναλυτικό πρόγραμμα ερχόταν δεύτερο σε σχέση με τη γνώμη των αρχαιότερων, πραγματικά θα ήθελα να δω πώς θα λειτουργήσει αυτό το νέο πρόγραμμα. :)

    Τουλάχιστον στη θεματική ενότητα "Από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση" είναι απαραίτητη η διδασκαλία κειμένων και από τα 3 βιβλία.
    Πρακτικά, κι εγώ δεν ξέρω πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό, ιδίως στα μεγάλα σχολεία.
    Θεωρώ, πάντως, τη νέα προσέγγιση ενδιαφέρουσα και δημιουργική.
    « Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:55:12 μμ από ioanna89 »

    Αποσυνδεδεμένος buble10

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 246
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #51 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 10:54:42 μμ »
    Τα ίδια κείμενα προτείνονται κατά βάση.Η οπτική γωνία προσέγγισης οργανώνεται στους τρεις θεματικούς άξονες, δίνοντας μία σύγχρονη ματιά στα κείμενα και απλά μπορούμε να επιλέξουμε, θεωρητικά, από τα 3 βιβλία.Ωστόσο, επειδή σε κάθε τάξη διδάσκουν άλλοι συνάδελφοι και ίσως συγκεκριμένες χρονιές, δε νομίζω να είναι εφικτή αυτή η πρόταση, θα χρειαστεί μία συντονισμένη προσπάθεια και καλόπιστη συνεννόηση μεταξύ των συναδέλφων.Έχοντας όμως εμπειρία από το προηγούμενο σχολείο, όπου το αναλυτικό πρόγραμμα ερχόταν δεύτερο σε σχέση με τη γνώμη των αρχαιότερων, πραγματικά θα ήθελα να δω πώς θα λειτουργήσει αυτό το νέο πρόγραμμα. :)

    Τουλάχιστον στη θεματική ενότητα "Από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση" είναι απαραίτητη η διδασκαλία κειμένων και από τα 3 βιβλία.
    Πρακτικά, πάντως, κι εγώ δεν ξέρω πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό...

    Θα λειτουργήσει πιλοτικά...  ;D  ;D  ;D
    Δ ι ο ρ ί σ τ η κ α !
    ΠΕ02

    Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

    • Έμπειρο μέλος
    • ****
    • Μηνύματα: 758
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #52 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 11:06:36 μμ »
    Και πόσα κείμενα θα επιλέγουμε από την κάθε θεματική ενότητα. πχ τα φύλα στη λογοτεχνία. Προτείνονται τα κείμενα που προσφέρονται γι αυτό το θέμα αλλά πάλι δε λέει πόσα κείμενα θα διδαχθούν.

    Αποσυνδεδεμένος ioanna89

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 3041
    • Φύλο: Γυναίκα
    • ΠΕ02
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #53 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 11:23:19 μμ »
    Δεν υπάρχει περιορισμός ως προς τον αριθμό των κειμένων. Προφανώς όσα μπορέσουμε/προλάβουμε, ανάλογα και με το επίπεδο κάθε τάξης, την ανταπόκριση των παιδιών...

    adigoni

    • Επισκέπτης
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #54 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 11:26:28 μμ »
    Να θυμάσαι απλά ότι μέσα στη χρονιά, για να εφαρμόσεις και την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και τις εργασίες-project, θα σου χρειαστούν πολλές ώρες πέραν των προγραμματισμένων, οπότε ένας ενδεικτικός αριθμός είναι τα 12 κείμενα συνολικά στη χρονιά, κι αν θες τα κατανέμεις αναλόγως, ισόποσα.Το πρόβλημα θα είναι αρχαιότερων συναδέλφων σου που δεν έχουν εξοικειωθεί με τις νέες μεθόδους και θα επιμείνουν στο να διδάξεις υποχρεωτικά ορισμένα κείμενα και να αποφύγεις "τη φασαρία" των projects.

    Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

    • Έμπειρο μέλος
    • ****
    • Μηνύματα: 758
      • Προφίλ
    Απ: Λογοτεχνία Α' Λυκείου
    « Απάντηση #55 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 10:47:25 μμ »
    Συνάδελφοι, ευχαριστώ.
    Δηλαδή, εγώ υπολογίζω περίπου στα 12-14 κείμενα μέσα στη χρονιά και θα τα κατανείμω σε κάθε μια από τισ τρεις θέματικες ενότητες  περίπου ισόποσα. οκ αυτό.
    Αντιγόνη, εγώ που διδάσκω και τα δύο τμήματα του σχολείου στην Α΄Λυκείου θα πρέπει να συνεννοηθώ με τις συναδέλφους που κάνουν λογ. στη Β και Γ; Φαντάζομαι πως όχι. Και για τις εργασίες- project, στο μάθημα της λογοτεχνίας θα είναι απαραίτητες; ή θα πρέπει να γίνουν αν τα παιδιά επιλέξουν project σχετικό με το μάθημα της λογοτεχνίας;

     

    Pde.gr, © 2005 - 2014

    Το pde σε αριθμούς

    Στατιστικά

    μέλη
    • Σύνολο μελών: 23875
    • Τελευταία: ELEGROB
    Στατιστικά
    • Σύνολο μηνυμάτων: 776403
    • Σύνολο θεμάτων: 14003
    • Σε σύνδεση σήμερα: 658
    • Σε σύνδεση έως τώρα: 1668
    • (Σεπτέμβριος 27, 2013, 10:58:55 μμ)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 81
    Επισκέπτες: 381
    Σύνολο: 462

    Πληροφορίες

    Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

    Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

    Επικοινωνία >

    Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
    TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

    Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.