*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 643002 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1778 στις: Μάιος 25, 2017, 08:32:26 μμ »
Αχ Sali έχεις τις ίδιες απορίες που έχω και γω. Ουφφ είναι μεγάλη ευθύνη να έχεις παιδιά στη γ λυκείου. Καλύτερα να διδάξεις κάτι επιπρόσθετο παρά να χάσει το παιδάκι εξαιτίας σου.  :'( :'( :'(
Μακάρι να είχα μια απάντηση.  Όποιος γνωρίζει κάτι στάνταρ ας το γράψει, θα ήθελα να ξέρω.
Δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι. Εφόσον δεν υπάρχει κατηγορηματική δήλωση (έτσι νομίζω τουλάχιστον) ότι η απαρεμφατική σύνταξη είναι εκτός ύλης, καλό είναι να τη διδάσκουμε στα παιδιά - δεν είναι και τόσο τρομερό πράγμα να αποκτήσουν μια γνώση παραπάνω, ακόμη κι αν θεωρηθεί επιπρόσθετη, όπως λες. Έτσι όμως είμαστε κατοχυρωμένοι.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:34:12 »

Αποσυνδεδεμένος asts23

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1779 στις: Μάιος 26, 2017, 10:19:10 μμ »
Καλησπέρα! Καινούρια στο forum,αλλά σας παρακολουθώ χρόνια και είναι πολύτιμη η βοήθεια σας.Μια ερώτηση έχω.Η προταση στο 21 pro quo pecuniam acceperunt γίνεται μετοχη και αν ναι pecunia accepta ,δηλ. απόλυτη.

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1780 στις: Μάιος 26, 2017, 10:39:16 μμ »
Συνάδελφοι Καλησπέρα! !2 ερωτήσεις! Υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν παραθετικα επιρρηματοςτου paucus με απάντηση pauciens από τη στιγμή που δεν αναφέρεται στη σχολική γραμματικη;;επιπλέον αν ζητηθεί από τα παιδιά "αναγνωρίστε τις προτάσεις του 1ου κειμενου'' θα πρέπει να γίνει συντακτική αναγνώριση (εισαγωγή, εκφορά κτλ) η"μόνο το είδος της προτασης;;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1781 στις: Μάιος 27, 2017, 09:44:02 πμ »
Καλησπέρα! Καινούρια στο forum,αλλά σας παρακολουθώ χρόνια και είναι πολύτιμη η βοήθεια σας.Μια ερώτηση έχω.Η προταση στο 21 pro quo pecuniam acceperunt γίνεται μετοχη και αν ναι pecunia accepta ,δηλ. απόλυτη.

Galli immensam pecuniam acceperunt et everterunt Romam—> Galli immensa pecunia accepta everterunt Romam
Νομίζω μόνο αυτό γίνεται.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 27, 2017, 10:00:45 πμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:34:12 »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1782 στις: Μάιος 27, 2017, 09:59:55 πμ »
Συνάδελφοι Καλησπέρα! !2 ερωτήσεις! Υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν παραθετικα επιρρηματοςτου paucus με απάντηση pauciens από τη στιγμή που δεν αναφέρεται στη σχολική γραμματικη;;επιπλέον αν ζητηθεί από τα παιδιά "αναγνωρίστε τις προτάσεις του 1ου κειμενου'' θα πρέπει να γίνει συντακτική αναγνώριση (εισαγωγή, εκφορά κτλ) η"μόνο το είδος της προτασης;;
Α)Εγώ το βρήκα pauciens και pauce. :(
Β)Δεν μπορούν να ζητήσουν ανάλυση.

Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1783 στις: Μάιος 27, 2017, 10:21:50 πμ »
Γιατί όμως δεν είναι στην ύλη η απαρεμφατική σύνταξη; Συνάδελφοι, βοηθήστε με να το καταλάβω. Ποιο είναι το πρόβλημα; Το να χαρακτηριστεί ένα απαρέμφατο ως ειδικό και αντικείμενο ρήματος; Ή μήπως το να επισημανθεί ο (κακώς) λεγόμενος "λατινισμός του ειδικού απαρεμφάτου"; Γιατί αυτό είναι η απαρεμφατική σύνταξη. Άλλο αυτό και άλλο να ζητηθεί μετατροπή του ειδικού απαρεμφάτου σε κύρια πρόταση, δηλαδή του πλαγίου λόγου σε ευθύ· αυτό ναι, ξέρουμε όλοι ότι είναι εκτός ύλης (και πολύ σωστά, γιατί αρκετά και "χοντρά" λάθη διέπραξε η ΚΕΕ στο παρελθόν με τον πλάγιο λόγο). Αλλά η απαρεμφατική σύνταξη γιατί;

Συμφωνώ με το συλλογισμό σου, ούτε εγώ το καταλαβαίνω. Αλλά υπάρχει κάπου ρητά στην ύλη;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1784 στις: Μάιος 27, 2017, 06:07:26 μμ »
Καλησπέρα! Καινούρια στο forum,αλλά σας παρακολουθώ χρόνια και είναι πολύτιμη η βοήθεια σας.Μια ερώτηση έχω.Η προταση στο 21 pro quo pecuniam acceperunt γίνεται μετοχη και αν ναι pecunia accepta ,δηλ. απόλυτη.
Όχι, αυτή η πρόταση δεν συμπτύσσεται σε μετοχή. Γενικός κανόνας για τη σύμπτυξη των αναφορικών προτάσεων σε μετοχή είναι η αναφ. αντων. να βρίσκεται σε ονομαστική πτώση (ως υποκ. του ρήματος). Πρέπει να προσθέσω εδώ ότι οι αναφ. προτάσεις που συμπτύσσονται είναι κατά κανόνα προσδιοριστικές σε προηγούμενο όρο. Π.χ. 1. (μάθ. 3) Neptunus … urget beluam marinam, quae incolis nocet = (beluam) incolis nocentem· (μάθ. 5) Monumentum eius, quod Neapoli iacebat = (monumentum) Neapoli iacens.
Αλλά αν το ρ. της αναφορικής βρίσκεται σε ενεργητικό παρακείμενο/υπερσυντέλικο με αντικ. την αναφ. αντων. σε αιτιατική, πρέπει να γίνει παθητικοποίηση της σύνταξης, ώστε η αναφ. αντων. από αντικ. να γίνει υποκ. (σε ονομαστική) και το υποκ. ποιητ. αίτιο. Π.χ. (μάθ. 38) Mortua est Caecilia, quam Metellus multum amavit (= quae a Metello multum amata est) = (Caecilia) a Metello amata.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος asts23

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1785 στις: Μάιος 27, 2017, 06:11:45 μμ »
Ευχαριστώ Sali. Πολύτιμη η βοήθεια σου.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1786 στις: Μάιος 27, 2017, 06:24:10 μμ »
Συνάδελφοι Καλησπέρα! !2 ερωτήσεις! Υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν παραθετικα επιρρηματοςτου paucus με απάντηση pauciens από τη στιγμή που δεν αναφέρεται στη σχολική γραμματικη;;
Σύμφωνα με τα δύο εγκυρότατα λεξικά της Οξφόρδης (Lewis-Short και Oxford Latin Dictionary), υπάρχει όντως επίρρημα paucie(n)s (όχι pauce), χωρίς όμως παραθετικά. Επομένως, όχι μόνο παραθετικά δεν μπορούν να ζητήσουν αλλά και ούτε καν τον θετικό του επιρρήματος, δεδομένου ότι αφενός μεν δεν αναφέρεται σε κανένα σχολικό εγχειρίδιο, αφετέρου δε σχηματίζεται ανωμάλως με κατάληξη -ie(n)s.
επιπλέον αν ζητηθεί από τα παιδιά "αναγνωρίστε τις προτάσεις του 1ου κειμενου'' θα πρέπει να γίνει συντακτική αναγνώριση (εισαγωγή, εκφορά κτλ) η"μόνο το είδος της προτασης;;
Συγγνώμη, αλλά εδώ έπαθα "κοκομπλόκο". Για ποιο 1ο κείμενο μιλάς; "Ο εξόριστος ποιητής"; Μήπως δεν κατάλαβα κάτι;
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1787 στις: Μάιος 27, 2017, 10:02:58 μμ »
Eπειδή συνηθίζουν χρόνια τωρα να βάζουν για μεταφραση καποιες αράδες απο 2 ή και 3 κείμενα και όχι ένα οπως παλαιότερα. Μάλλον αυτό θα εννοει.

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος korina76

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 125
  • Φύλο: Γυναίκα
  • If you're gonna dream, dream high
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1788 στις: Μάιος 28, 2017, 12:07:39 πμ »
Δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι. Εφόσον δεν υπάρχει κατηγορηματική δήλωση (έτσι νομίζω τουλάχιστον) ότι η απαρεμφατική σύνταξη είναι εκτός ύλης, καλό είναι να τη διδάσκουμε στα παιδιά - δεν είναι και τόσο τρομερό πράγμα να αποκτήσουν μια γνώση παραπάνω, ακόμη κι αν θεωρηθεί επιπρόσθετη, όπως λες. Έτσι όμως είμαστε κατοχυρωμένοι.
Η απαρεμφατική σύνταξη είναι κανονικά εντός ύλης και μπορεί να ζητηθεί στις εξετάσεις

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1789 στις: Ιούνιος 01, 2017, 11:37:33 πμ »
Καλημερα θα ηθελα τη βοηθεια σας:
Ante tertium diem στο 25 κειμενο. Άσκηση ζηταει να το μετατρέψουμε σε ισοδυναμη εκφραση, που να εχει το ιδιο νοημα. Πως γινεται; Εχω κολλησει...

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1790 στις: Ιούνιος 01, 2017, 01:29:22 μμ »
ante + αιτιατική
Ο εμπρόθετος προσδιορισμός εκφράζει χρόνο και, συγκεκριμένα, το πριν
πόσο χρόνο έγινε κάτι.
Ισοδύναμη έκφραση: αφαιρετική + ante. Το ante είναι
επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου και η αφαιρετική είναι
του μέτρου ή της διαφοράς (δηλώνει δηλαδή το κατά πόσο κάτι είναι
μικρότερο ή μεγαλύτερο από κάτι άλλο).
Άρα: ante tertium diem = tertio ante die
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 01, 2017, 01:31:36 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1791 στις: Ιούνιος 01, 2017, 10:21:35 μμ »
ante + αιτιατική
Ο εμπρόθετος προσδιορισμός εκφράζει χρόνο και, συγκεκριμένα, το πριν
πόσο χρόνο έγινε κάτι.
Ισοδύναμη έκφραση: αφαιρετική + ante. Το ante είναι
επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου και η αφαιρετική είναι
του μέτρου ή της διαφοράς (δηλώνει δηλαδή το κατά πόσο κάτι είναι
μικρότερο ή μεγαλύτερο από κάτι άλλο).
Άρα: ante tertium diem = tertio ante die


Σ' ευχαριστώ πολύ!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 337
Σύνολο: 353

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.