*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 638017 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #980 στις: Ιούλιος 20, 2015, 01:57:34 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι...μπορώ να ρωτήσω αν κάποιος γνωρίζει πώς μετατρέπω επίθετο σε αναφορική πρόταση;;
Ο επιθετικός προσδιορισμός αναλύεται σε αναφορική πρόταση με τη χρήση του qui, quae,quod και του βοηθητικού sum.Για παράδειγμα στο κείμενο 37,in bellis civilibus μετατρέπεται σε in bellis quae civilia sunt.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:49:34 »

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #981 στις: Ιούλιος 22, 2015, 06:31:16 μμ »
KAΛΗΣΠΕΡΑ! Ας μου επιτραπεί μια ερώτηση:
στο κείμενο 3" Cassiope superba forma sua ......comparat "αν ζητηθεί απαρεμφατική σύνταξη με εξαρτηση Cassiope dicit....  μπορείτε να μου πείτε πώς θα το μετατρέψω?

Σας ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #982 στις: Ιούλιος 25, 2015, 01:05:46 μμ »
KAΛΗΣΠΕΡΑ! Ας μου επιτραπεί μια ερώτηση:
στο κείμενο 3" Cassiope superba forma sua ......comparat "αν ζητηθεί απαρεμφατική σύνταξη με εξαρτηση Cassiope dicit....  μπορείτε να μου πείτε πώς θα το μετατρέψω?

Σας ευχαριστώ!

Νομίζω πως το ερώτημά σου δεν μπορεί να απαντηθεί, γιατί η εξάρτηση είναι λογικώς αδύνατη, αφού τα λόγια του κειμένου δεν ανήκουν στην Κασσιόπη. Θα ήταν προτιμότερη μια άλλη εξάρτηση, όπως: Ovidius dixit/scripsit (αν και το παρόν κείμενο δεν ανήκει στον Οβίδιο). Αν τώρα έπρεπε να παραμείνει αυτή η εξάρτηση, τότε έπρεπε να είναι διαφορποιημένο το κείμενο, δηλαδή κάπως έτσι: Ego, superba forma mea, ... me comparo. Όπως βλέπεις, οδηγούμαστε σε άτοπο!
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #983 στις: Ιούλιος 28, 2015, 12:36:59 μμ »
Καλησπέρα!Σύμφωνα με τη νέα ύλη στα Λατινικά,κάνουμε συντακτική ανάλυση μόνο στα κείμενα που ζητείται μετάφραση;Με μπερδεύει λίγο που λέει γραμματική και συντακτικό τάδε ενοτήτων ...προφανώς εννοεί τις παρατηρήσεις αυτών;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:49:34 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #984 στις: Ιούλιος 28, 2015, 01:16:05 μμ »
Καλησπέρσ. Υπαρχουν καπου σε βοηθημα ή πού μπορει κάποιος να βρει ομαδοποιημένα τα ουσιαστικά της λατινικής  κατά κλίση; (ειτε των 50 κειμένων, είτε αυτων μόνo της νέας ύλης)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 28, 2015, 09:43:25 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Nihil-Nil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #985 στις: Ιούλιος 28, 2015, 03:10:32 μμ »
Αν δεν κάνω λάθος, παλιότερα, οι εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα  είχαν ομαδοποιημένα τα ουσιαστικά τόσο για το βιβλίο της Β΄ όσο και για το βιβλίο της Γ΄ Λυκείου.   

Αποσυνδεδεμένος Kamanina

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #986 στις: Ιούλιος 28, 2015, 04:49:13 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι!! Διάβασα διάφορα και μπερδεύτηκα! Θα ήθελα τη βοήθεια σας!!! Τελικά το νέο βιβλίο των Λατινικών είναι πράγματι τα δύο ήδη υπάρχοντα ;; - της β και γ λυκείου εννοώ-  Επίσης θα ήθελα να ρωτησω τη γνώμη σας στο εξής : πέρυσι έκανα ιδιαίτερα στα Λατινικά σε μαθήτρια της β λυκείου αν και το μάθημα δεν διδάσκονταν στο σχολείο. Καλύψαμε την ύλη της "παλιάς" β λυκείου. Πώς προτείνετε να συνεχίσω από το δεκαπενταύγουστο που θα ξαναρχίσουμε τα μαθήματα μιας και ή ύλη διαφοροποιήθηκε; Σας ευχαριστώ!!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #987 στις: Ιούλιος 28, 2015, 10:03:08 μμ »
Αν δεν κάνω λάθος, παλιότερα, οι εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα  είχαν ομαδοποιημένα τα ουσιαστικά τόσο για το βιβλίο της Β΄ όσο και για το βιβλίο της Γ΄ Λυκείου.

Σε ευχαριστώ Nihil-Nil, θα το ψαξω, αν και νομίζω πως οι εκδόσεις "Ελληνική Γράμματα" έκλεισαν, ή κάνω λάθος;
Προσωπικά, δεν συνηθίζω να δίνω "έτοιμες" σημειώσεις. Αυτό είναι μια εργασία που πρεπει να την κάνει ο ιδιος ο μαθητης. Το ρωτάω γιατι γράφω βιβλίο Λατινικης γραμματικής (όχι βεβαια επιστημονικού χαρακτήρα) αλλά φροντιστηριακού κυρίως τύπου.
Περιέχει ας πούμε για την α' κλίση των ουσιαστικών οσα πρέπει να γνωρίζει κανείς, αλλά ταυτόχρονα θέλω να περιέχει και ένα μέρος αποκλειστικά με την ύλη εισαγωγικών εξετάσεων. Είναι μια εργασία που, δυστυχως, θέλει πολύ χρόνο, υπάρχει όμως μεράκι και στόχος μου είναι αν αποτελεί ένα ευχρηστο εργαλείο σε όποιον ασχολείται με την λατινική γλώσσα.

Παράλληλα με αυτό δουλεύω εδώ και αρκετό καιρό ένα άλλο "βιβλίο" με τα θέματα των αρχαίων ελληνικών που δόθηκαν στις εισαγωγικές εξατάσεις επί δικτατορίας (1967-1973)!

Kamanina, είναι τα ηδη υπάρχοντα που μεγάλωσαν γενιές και γενιές  ;D και που πλεον τα διδάσκει κανείς χωρίς να κρατά το βιβλίο.
 ;D Οσο αφορά το β ερωτημα σου, θα σου έλεγα από τον άλλο μήνα να συνεχίσεις κανονικά διδάσκοντας πλέον μόνο την νέα ύλη.Τα κείμενα για μετάφραση με τον γνωστό πιά τρόπο και στα υπόλοιπα κείμανα τα γραμματικά και συντακτικά σχόλια, όπου χρειαζεται. Μην ξεχνας να συμβουλεύεσαι και το "βιβλιο καθηγητή" (εχει αρκετο πράμα μέσα). Καλή επιτυχία!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Nihil-Nil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #988 στις: Ιούλιος 28, 2015, 10:56:35 μμ »
Έχεις δίκιο MARKO. Στα περισσότερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία φαίνεται ότι  τα 2 βιβλία του Βασίλη Σουγλέ και της Ειρήνης Μπαλαδάκη είναι εξαντλημένα.

Δεν ξέρω αν στο link που σε παραπέμπω, μπορείς να τα  βρεις.

http://www.ebooks.gr/gr/%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1-324/%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-9

Όπως και να έχει, καλή δύναμη.




anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #989 στις: Ιούλιος 29, 2015, 12:37:32 πμ »
Καλησπέρσ. Υπαρχουν καπου σε βοηθημα ή πού μπορει κάποιος να βρει ομαδοποιημένα τα ουσιαστικά της λατινικής  κατά κλίση; (ειτε των 50 κειμένων, είτε αυτων μόνo της νέας ύλης)
Δες στα βιβλία-βοηθήματα του Μπαχαράκη...είναι φοβερά...

Αποσυνδεδεμένος prigipessa

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #990 στις: Αύγουστος 11, 2015, 10:56:16 πμ »
στα κείμενα δηλαδή που είναι εκτός ύλης κάνουμε κανονικά συντακτική ανάλυση,κλίνουμε ουσιαστικά,ρήματα κλπ αλλά δεν μαθαίνουμε μετάφραση;;εσεις ξεκινάτε την παράδοση από το πρώτο κείμενο ή πηγαίνετε κατευθείαν στο τρίτο;;

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #991 στις: Αύγουστος 11, 2015, 11:45:26 πμ »
στα κείμενα δηλαδή που είναι εκτός ύλης κάνουμε κανονικά συντακτική ανάλυση,κλίνουμε ουσιαστικά,ρήματα κλπ αλλά δεν μαθαίνουμε μετάφραση;;εσεις ξεκινάτε την παράδοση από το πρώτο κείμενο ή πηγαίνετε κατευθείαν στο τρίτο;;
Ξεκινάμε από το πρώτο κείμενο διότι έχει φαινόμενα που δεν γίνεται να παραβλέψουμε.....διδάσκουμε εκ του μηδενός τα συντακτικά και γραμματικά φαινόμενα διότι τα λατινικά ξεκινούν πλέον να διδάσκονται από την γ λυκείου.Όσα κείμενα είναι εκτός ύλης κάνουμε τις κλήσεις και κάθε στοιχείο που είναι απαραίτητο για να καταλάβει το παιδί τα φαινόμενα.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 11, 2015, 11:48:22 πμ από anemona »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #992 στις: Αύγουστος 11, 2015, 12:20:02 μμ »
Ξεκίνησα απο το 3ο κείμενο (στα 2 πρωτα εγιναν τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα και συμφωνα παντα με το βιβλιο καθηγητή)
Πλήρη συντακτική αναλυση ΜΟΝΟ στα υπό μετάφραση κείμενα. Στα υπόλοιπα μόνο τα γραμματικά και συντακτικά σχόλια.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #993 στις: Αύγουστος 11, 2015, 01:06:11 μμ »
Ξεκίνησα απο το 3ο κείμενο (στα 2 πρωτα εγιναν τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα και συμφωνα παντα με το βιβλιο καθηγητή)
Πλήρη συντακτική αναλυση ΜΟΝΟ στα υπό μετάφραση κείμενα. Στα υπόλοιπα μόνο τα γραμματικά και συντακτικά σχόλια.
Νομίζω ότι ο συνάδελφος τα έθεσε πιο ορθά. Έτσι είναι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158543
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 356
Σύνολο: 370

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.