*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 644457 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1092 στις: Νοέμβριος 30, 2015, 11:01:32 μμ »
Ναι ναι ανοίγει! Το διάβασα. Από  το όμιλο εκδόσεων συγγραφέων εννοείς την αξιολόγηση από το κεε.? Τα οποία είναι σχετικά παλιά?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:29:10 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1093 στις: Νοέμβριος 30, 2015, 11:04:24 μμ »
Ναι από αυτό εννοώ... Για κάτι περισσότερο δεν γνωρίζω... Πρώτη χρονιά διδάσκω άλλωστε...

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1094 στις: Νοέμβριος 30, 2015, 11:06:14 μμ »
Καλησπέρα σας... θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με τη σύμπτυξη προτάσεων σε μετοχές...
α) ΚΕΙΜΕΝΟ 21 : unde tamen rogatus reversus est
b) ΚΕΙΜΕΝΟ 24 : eique ab ostio qaerenti Ennium ancilla dixisset eum domi non esse
στη σύμπτυξή τους γίνονται αντίστοιχα:
a) tamen rogatus reversus
b) eo ab ostio qaerenti Ennium ancilla dicta eum domi non esse ???
Σας ευχαριστώ..

(τα παιδιά που έχω δεν έχουν διδαχτεί ετυμολογία στα σχολεία...κ εγώ σκοπεύω να τη διδάξω κοντά στα χριστούγεννα)
α) Η πρόταση αυτή δεν μετατρέπεται, γιατί, για να συμπτυχθεί αναφορ. πρόταση σε μετοχή, πρέπει να εισάγεται με αναφορική αντωνυμία σε ονομαστική πτώση και να προσδιορίζει όρο της προηγούμενης πρότασης (χωρίς αυτό το τελευταίο να είναι υποχρεωτικό). Π.χ. (μάθ. 3) Neptunus … urget beluam marinam, quae incolis nocet = (beluam) incolis nocentem· (μάθ. 5) Monumentum eius, quod Neapoli iacebat = (monumentum) Neapoli iacens· (μάθ. 17) Magnus timor exercitum occupavit ex vocibus Gallorum ac mercatorum, qui Germanos ingenti magnitudine corporum et incredibili virtute esse praedicabant = (Gallorum ac mercatorum) Germanos … praedicantium.

β) Και αυτής της πρότασης η σύμπτυξη είναι "τραβηγμένη από τα μαλλιά". Υπάρχουν στο βιβλίο πολύ καλά παραδείγματα για σύμπτυξη. Αν το ρ. της δευ/σας είναι σε ενεργητικό παρακείμενο ή υπερσυντέλικο, το σωστό είναι αυτό το ρ. να έχει αντικ. σε αιτιατική, έτσι ώστε κατά την παθητικοποίηση αυτό το αντικ. να γίνει υποκ. και στη συνέχεια να συμπτυχθεί η πρόταση. Π.χ. (μάθ. 11) Postquam [Hannibal] XIV annos in Italia complevit (= postquam XIV anni ab Hannibale in Italia completi sunt), Carthaginienses eum in Africam revocaverunt = XIV annis ab Hannibale in Italia completis· (μάθ. 24) Cum Ennius eum (= Nasicam) a ianua quaereret, exclamavit Nasica se domi non esse = Nasica, Ennio eum a ianua quaerente, exclamavit …
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1095 στις: Νοέμβριος 30, 2015, 11:07:46 μμ »
Ευχαριστώ πολύ! Καληνύχτα  ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:29:10 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1096 στις: Νοέμβριος 30, 2015, 11:12:24 μμ »
Σ'ευχαριστώ πολύ Sali!!! μμμ... τώρα κατάλαβα... γι'αυτό κ εμένα κάτι δεν μου κόλλαγε... :-\ Να 'σαι καλά...  ;)

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1097 στις: Δεκέμβριος 01, 2015, 02:29:59 μμ »
Καλησπέρα σε όλους. Οι εξαρτημένοι υποθετικοί είναι εκτός ύλης; Ποια άλλα είδη μετατροπών έχουν αφαιρεθεί; Επίσης κάπου διάβασα για λεξιλογική άσκηση. Ξέρει κανείς τίποτα σχετικό; Ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος elli2702

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 86
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1098 στις: Δεκέμβριος 03, 2015, 10:40:24 μμ »
Καλησπέρα σε όλους. Οι εξαρτημένοι υποθετικοί είναι εκτός ύλης; Ποια άλλα είδη μετατροπών έχουν αφαιρεθεί; Επίσης κάπου διάβασα για λεξιλογική άσκηση. Ξέρει κανείς τίποτα σχετικό; Ευχαριστώ.
labro εγω τους διδαξα.εχει αφαιρεθει ο ευθυς σε πλαγιο αλλά απο οτι βλεπω εδω ολοι κανουν και βουλητικες προτασεις και απαρεμφατα τελικα.δεν ξερω :-\.για τη λεξιλογικη αν διαβασεις παραπανω θα δεις οτι οι γνωμες διιστανται και τριιστανται μην σου πω. ;D

Αποσυνδεδεμένος Nihil-Nil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1099 στις: Δεκέμβριος 03, 2015, 11:30:33 μμ »
Επειδή, η λογική με την ύλη των πανελληνίων κάπου έχει χαθεί... να ρωτήσω κάτι απλό.

Το κείμενο 21 έχουν οι μαθητές να το μάθουν μετάφραση και συντακτικό. Δεν αναφέρεται τίποτα όμως για γραμματική, αν παρατηρήσει κανείς την ύλη, όπως ανακοινώθηκε από του Υπουργείο Παιδείας. Αυτό τι σημαίνει; Ότι μπορεί να μην τεθεί γραμματική άσκηση, αν πέσει το 21; Μου φαίνεται αδιανόητο να καλούν τους μαθητές να μάθουν παπαγαλία τις μεταφράσεις ...

Αποσυνδεδεμένος sxolarxos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1100 στις: Δεκέμβριος 04, 2015, 02:38:00 πμ »
@Nihil-Nil

Το κείμ. 21 στην θεωρία του (δηλ. στις σελίδες μετά το λατινικό κείμενο) δεν αναφέρεται σε κάποιο νέο γραμματικό φαινόμενο. Γι' αυτό και στο ΦΕΚ με την ύλη δεν αναγράφεται "Γραμματική", απλούστατα επειδή περιέχει μονάχα θεωρία συντακτικού (αφαιρετική απόλυτη κτλ.). Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν προβλέπεται να τεθούν ερωτήσεις γραμματικής σχετικές με λέξεις του 21 (απ' όλη την ύλη γραμματικής που είναι προς διδασκαλία), εφόσον βάλουν το συγκεκριμένο κείμενο στις Πανελλαδικές. Μπορεί π.χ. να ζητήσουν τη γενική ενικού του ουσ. iure, το επίρρημα θετικού βαθμού του aequo κ.ο.κ.

Επομένως, αυτό που γράφεις "Το κείμενο 21 έχουν οι μαθητές να το μάθουν μετάφραση και συντακτικό." νομίζω πως δεν είναι ακριβώς σωστό.

Όταν στην ύλη γράφει "Μετάφραση" (όπως στο 21), εννοεί ότι εδώ διδάσκονται τα πάντα : και η μετάφραση και το συντακτικό (των όρων του κειμένου) και η γραμματική (των λέξεων του κειμένου) + η θεωρία που αναγράφεται στη δεξιά στήλη στο ΦΕΚ.

Όταν για κάποια κείμενα ΔΕΝ αναγράφεται "Μετάφραση", αλλά μόνο "Γραμματική" ή/και "Συντακτικό", εννοεί ότι προβλέπεται μονάχα η διδασκαλία της θεωρίας γραμματικής/συντακτικού που ακολουθεί μετά το κείμενο. Εδώ δεν κάνουμε πλήρη συντακτική ανάλυση των όρων του κειμένου, ούτε οφείλει ο μαθητής να μάθει αρχικούς χρόνους κτλ. Στο κείμ. 1 π.χ. το παιδί δεν πρέπει να μάθει τους αρχικούς χρόνους του deploro, ούτε θα του ζητηθεί στις Πανελλαδικές να κλίνει την συνεκφoρά terra gelida, ούτε οφείλει να γνωρίζει ποια η συντακτική λειτουργία του poeta κ.ο.κ. Από το κείμ. 1 διδάσκεις, ωστόσο, την 1η κλίση και ό,τι άλλο από τη θεωρία προβλέπεται στην ύλη και μόνο αυτά.

Να με διορθώσει κάποιος συνάδελφος, αν κάνω κάπου λάθος.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 04, 2015, 03:57:42 πμ από sxolarxos »

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1101 στις: Δεκέμβριος 04, 2015, 08:41:58 πμ »
Ναι συμφωνώ. Όταν λέει μετάφραση εννοεί τα πάντα. Καλημέρα. :)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 04, 2015, 08:43:43 πμ από anemona »

Αποσυνδεδεμένος Nihil-Nil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1102 στις: Δεκέμβριος 04, 2015, 09:09:20 πμ »
@ sxolarxos

Έχεις δίκιο.

Αν δεν κάνω λάθος, η όποια αναφορά στη γραμματική, που γίνεται μέσα από την ύλη ανά κείμενο, είναι περιττή από τη στιγμή που ο μαθητής μαθαίνει τη γραμματική που μάθαιναν οι υποψήφιοι  και των προηγούμενων ετών.

Και σίγουρα, βέβαια, δεν καλύπτει τις απαιτήσει των Πανελληνίων η θεωρία Γραμματικής που υπάρχει στις σελίδες του σχολικού βιβλίου των Σαββαντίδη - Πασχάλη. Γι’ αυτό, εξάλλου, και στο κείμενο 27 όπου γίνεται αναφορά στα παραθετικά των επιρρημάτων και των επιθέτων, υπάρχει η σημείωση ότι ο μαθητής  πρέπει να διαβάσει τις εξαιρέσεις τους στη σχολική Γραμματική του Τζάρτζανου.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1103 στις: Δεκέμβριος 04, 2015, 09:29:22 πμ »
Μπορεί να μου πει καποιος με βεβαιότητα ποιες συντακτικές μετατροπές είναι στην ύλη;

Αποσυνδεδεμένος baobar

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Φιλόλογος
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1104 στις: Δεκέμβριος 05, 2015, 04:15:54 μμ »
Συνάδελφοι, σε ποιο κείμενο έχετε φθάσει στο σχολείο;; Κάνετε τα φαινόμενα γραμματικής-συντακτικού με τη σειρά των κειμένων ή προχωράτε ανεξάρτητα από τη σειρά τους στο βιβλίο;
"...μπορούν η ελευθερία και η φροντίδα να συνυπάρχουν ή να προσπαθούμε να αφανίσουμε ο ένας τον άλλο, να τον μεταμορφώνουμε σ' αυτό που μας ταιριάζει"

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1105 στις: Δεκέμβριος 09, 2015, 10:29:43 πμ »
Μπορεί να μου πει καποιος με βεβαιότητα ποιες συντακτικές μετατροπές είναι στην ύλη;
Καλημέρα. Απαντώ εδώ καλύτερα ώστε να το δουν όλοι. Συντακτικές μετατροπές....Αλληλοπάθεια,αυτοπάθεια,χρονικές προτάσεις,τροπή ιδιόμορφης αφαιρετικής απόλυτης σε πρόταση,απαγόρευση,β όρος σύγκρισης, τόπος και χρόνος πως εκφέρονται, αιτιολογικές προτάσεις- τελικές-επιρρ.συμπερασμ.Από 39 έως 42 κείμενο έχουμε εναντιωματικές, απλές μόνο παραβολικές και αναφορικές λόγω κειμένου 42 που ζητούν μετάφραση.Ευθείες και πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις, βουλητικές. Άρα από πλάγιο λόγο αν δοθεί καμία απλή πρόταση μόνο να μετατραπεί σε απαρέμφατο. Δεν μπορεί να τεθεί κάτι άλλο. Ανάλυση μετοχών, σύμπτυξη προτάσεων εντός επίσης.Ελπίζω να διαφώτισα.Αν τοποθέτησα και γραμματικά φαινόμενα δεν πειράζει.Είναι πρωί και δεν κοιμήθηκα καλά. Αν κάποιος διαφωνεί σε κάτι να μου το πει.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 09, 2015, 10:34:16 πμ από anemona »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 352
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 371
Σύνολο: 371

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.