*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 638220 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1722 στις: Μάρτιος 28, 2017, 08:49:52 μμ »
Από μικρές έως μηδαμινές θα έλεγα...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:20:30 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1723 στις: Μάρτιος 29, 2017, 09:43:22 μμ »
Καλησπέρα σας... Στο σχολείο ενός μαθητή μου, ο καθηγητής τους τους κάνεις μετατροπές αντωνυμιών... π.χ με την αντωνυμία ille-illa illud να δηλώσετε την στάση σε τόπο=illic.. Εσείς κάνετε τέτοιες ασκήσεις μετατροπών;

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1724 στις: Μάρτιος 30, 2017, 10:47:04 πμ »
Από μικρές έως μηδαμινές θα έλεγα...

Μακαρι γιατι εχει φοβηθει το ματι μου... Δεν ξερω αν πρεπει να διδαξω τον τονισμο, κυριως γι αυτο ρωτησα.

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1725 στις: Μάρτιος 30, 2017, 10:49:28 πμ »
Καλησπέρα σας... Στο σχολείο ενός μαθητή μου, ο καθηγητής τους τους κάνεις μετατροπές αντωνυμιών... π.χ με την αντωνυμία ille-illa illud να δηλώσετε την στάση σε τόπο=illic.. Εσείς κάνετε τέτοιες ασκήσεις μετατροπών;

Προσωπικα, οχι. Αλλα τωρα που το ανεφερες ισως και να το κανω!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:20:30 »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1726 στις: Μάρτιος 31, 2017, 10:01:07 πμ »
Τι πιθανοτητα υπαρχει, θεωρειτε, να πεσει τονισμός ή ετυμολογια ή μεταφραση απο ελληνικα στα λατινικα;;;

Εγώ το θεωρώ πολύ πιθανόν την ετυμολογική και την μετάφραση..στο study4exams προστίθενται συνεχώς ασκήσεις τετοιου τύπου σε όλα τα κείμενα...μπείτε να δείτε δείγματα...

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1727 στις: Μάρτιος 31, 2017, 06:26:30 μμ »
Δε νομίζω να υπάρξει τέτοιος αιφνιδιασμός... Το ότι το study4exams προσθέτει τέτοιες ασκήσεις θεωρώ πως δείχνει απλώς την πρόθεσή τους να βάλουν στο μέλλον και ετυμολογικές ασκήσεις. Στην εξεταστέα ύλη δεν αναφέρει κάτι για ετυμολογικές...
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2017, 07:11:41 μμ από ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1728 στις: Μάρτιος 31, 2017, 10:33:50 μμ »
Δε νομίζω να υπάρξει τέτοιος αιφνιδιασμός... Το ότι το study4exams προσθέτει τέτοιες ασκήσεις θεωρώ πως δείχνει απλώς την πρόθεσή τους να βάλλουν στο μέλλον και ετυμολογικές ασκήσεις. Στην εξεταστέα ύλη δεν αναφέρει κάτι για ετυμολογικές...


στο ΦΕΚ του προγράμματος σπουδών του μαθήματος αναφέρει ότι πρέπει να διδαχθούν τα εξής:

Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που διδάσκονται είναι τα εξής:

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ: α) τα γένη των ονομάτων, β) κλίση ουσιαστικών συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτεροτήτων (ετερογενή, ετερόκλιτα, αφθονούντα,ελλειπτικά), γ) η κλίση των επιθέτων και τα ανώμαλα επίθετα, δ) η κλίση των μετοχών, ε) η κλίση των αριθμητικών,στ) ο σχηματισμός των παραθετικών των επιθέτων, ιδιαίτερος σχηματισμός, ανώμαλα παραθετικά, ελλειπτικά  παραθετικά, περιφραστικά παραθετικά, ζ) επιρρήματα, σχηματισμός παραθετικών επιρρημάτων και ανώμαλα
παραθετικά επιρρημάτων, η) κλίση αντωνυμιών, θ) αντωνυμικά επιρρήματα, αριθμητικά, ι) κλίση ρημάτων όλων
των συζυγιών, αποθετικά ρήματα, ημιαποθετικά ρήματα, ανώμαλα ρήματα, περιφραστική συζυγία, ρήματα σε io,
ελλειπτικά ρήματα, απρόσωπα ρήματα, ια) προθέσεις ιβ) σύνδεσμοι.
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ: α) όροι της πρότασης και η συμφωνία τους, β) η συντακτική χρήση των πτώσεων ουσιαστικών,
επιθέτων, αντωνυμιών, αντωνυμικών επιθέτων, γ) οι ονοματικοί τύποι του ρήματος (απαρέμφατο, μετοχή, γερούνδιο
, γερουνδιακό− χωρίς τη γερουνδιακή έλξη), δ) οι ανεξάρτητες προτάσεις και οι ευθείες ερωτήσεις (χρόνοι και
εγκλίσεις), ε) οι εξαρτημένες προτάσεις (εισαγωγή, χρόνοι και εγκλίσεις, η ακολουθία των χρόνων, συντακτική
θέση− εκτός των ενδοιαστικών προτάσεων). Σ’ αυτό το πλαίσιο, δίνεται έμφαση σε συντακτικές δομές που ακο−
λουθούν διαφορετικούς κανόνες σε σχέση με τα αρχαία ελληνικά κείμενα ή απαιτούν περισσότερη άσκηση για
την εμπέδωση (όπως αυτοπάθεια− αλληλοπάθεια, το φαινόμενο του λατινισμού και της άρσης του, η αφαιρετική
απόλυτη μετοχή και η ανάπτυξή της σε πρόταση και το αντίστροφο, ο β όρος σύγκρισης και η απόλυτη σύγκρι−
ση, η μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική και το αντίστροφο, ιδιομορφία ως προς την ακολουθία
των χρόνων, δοτική του σκοπού κλπ).
ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ: επισήμανση πρωτότυπων, παράγωγων και σύνθετων λέξεων στα διδασκόμενα κείμενα...

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1729 στις: Απρίλιος 01, 2017, 09:13:21 μμ »
Εγώ το θεωρώ πολύ πιθανόν την ετυμολογική και την μετάφραση..στο study4exams προστίθενται συνεχώς ασκήσεις τετοιου τύπου σε όλα τα κείμενα...μπείτε να δείτε δείγματα...

Ενδιαφέρον...Θεωρείς πως θα μπορούσαν να βάλουν ενδεχομένως και τονισμό; Μιας και το σχολικό βιβλίο έχει και τέτοιες ασκήσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο πρέπει να αφιερώσω χρόνο στη διδασκαλία του,

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1730 στις: Απρίλιος 02, 2017, 07:01:34 μμ »

στο ΦΕΚ του προγράμματος σπουδών του μαθήματος αναφέρει ότι πρέπει να διδαχθούν τα εξής:

Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που διδάσκονται είναι τα εξής:

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ: α) τα γένη των ονομάτων, β) κλίση ουσιαστικών συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτεροτήτων (ετερογενή, ετερόκλιτα, αφθονούντα,ελλειπτικά), γ) η κλίση των επιθέτων και τα ανώμαλα επίθετα, δ) η κλίση των μετοχών, ε) η κλίση των αριθμητικών,στ) ο σχηματισμός των παραθετικών των επιθέτων, ιδιαίτερος σχηματισμός, ανώμαλα παραθετικά, ελλειπτικά  παραθετικά, περιφραστικά παραθετικά, ζ) επιρρήματα, σχηματισμός παραθετικών επιρρημάτων και ανώμαλα
παραθετικά επιρρημάτων, η) κλίση αντωνυμιών, θ) αντωνυμικά επιρρήματα, αριθμητικά, ι) κλίση ρημάτων όλων
των συζυγιών, αποθετικά ρήματα, ημιαποθετικά ρήματα, ανώμαλα ρήματα, περιφραστική συζυγία, ρήματα σε io,
ελλειπτικά ρήματα, απρόσωπα ρήματα, ια) προθέσεις ιβ) σύνδεσμοι.
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ: α) όροι της πρότασης και η συμφωνία τους, β) η συντακτική χρήση των πτώσεων ουσιαστικών,
επιθέτων, αντωνυμιών, αντωνυμικών επιθέτων, γ) οι ονοματικοί τύποι του ρήματος (απαρέμφατο, μετοχή, γερούνδιο
, γερουνδιακό− χωρίς τη γερουνδιακή έλξη), δ) οι ανεξάρτητες προτάσεις και οι ευθείες ερωτήσεις (χρόνοι και
εγκλίσεις), ε) οι εξαρτημένες προτάσεις (εισαγωγή, χρόνοι και εγκλίσεις, η ακολουθία των χρόνων, συντακτική
θέση− εκτός των ενδοιαστικών προτάσεων). Σ’ αυτό το πλαίσιο, δίνεται έμφαση σε συντακτικές δομές που ακο−
λουθούν διαφορετικούς κανόνες σε σχέση με τα αρχαία ελληνικά κείμενα ή απαιτούν περισσότερη άσκηση για
την εμπέδωση (όπως αυτοπάθεια− αλληλοπάθεια, το φαινόμενο του λατινισμού και της άρσης του, η αφαιρετική
απόλυτη μετοχή και η ανάπτυξή της σε πρόταση και το αντίστροφο, ο β όρος σύγκρισης και η απόλυτη σύγκρι−
ση, η μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική και το αντίστροφο, ιδιομορφία ως προς την ακολουθία
των χρόνων, δοτική του σκοπού κλπ).
ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ: επισήμανση πρωτότυπων, παράγωγων και σύνθετων λέξεων στα διδασκόμενα κείμενα...
Συνάδελφε ασφαλώς έχω υπόψη το εν λόγω ΦΕΚ. Αναφερόμουν, όμως, σαφώς στην εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών 2017 στην οποία ουδεμία αναφορά σε ετυμολογικές ασκήσεις δε γίνεται. Οπότε προς τι ο πανικός;;;
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2017, 07:09:46 μμ από ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ »

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1731 στις: Απρίλιος 02, 2017, 07:10:56 μμ »
Ενδιαφέρον...Θεωρείς πως θα μπορούσαν να βάλουν ενδεχομένως και τονισμό; Μιας και το σχολικό βιβλίο έχει και τέτοιες ασκήσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο πρέπει να αφιερώσω χρόνο στη διδασκαλία του,
Πρωταπριλιάτικο αστείο να υποθέσω πως είναι αυτό;;;; .....

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1732 στις: Απρίλιος 03, 2017, 12:05:19 πμ »
Συνάδελφε ασφαλώς έχω υπόψη το εν λόγω ΦΕΚ. Αναφερόμουν, όμως, σαφώς στην εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών 2017 στην οποία ουδεμία αναφορά σε ετυμολογικές ασκήσεις δε γίνεται. Οπότε προς τι ο πανικός;;;

στην εξεταστέα ύλη -αν δεν κάνω λάθος -αναφέρει μόνο τα κείμενα που ειναι προς εξέταση και την θεωρία γραμματικής και συντακτικού..αναφέρει καπου το είδος των ασκήσεων που μπαινουν ; κάτω από το κάθε κείμενο στο σχολικο βιβλιο δεν έχει ετυμολογικά σχόλια ;το ΦΕΚ δεν "απαιτει" απο τους διδασκοντες την ύλη να διδάσκουν και ετυμολογία ; γιατί αποκλείουμε λοιπον την ετυμολογική ασκήση σε συνδυασμό -επαναλαμβάνω- με τις ασκήσεις τετοιου τύπου που "ανεβαίνουν" συνεχώς στο study4exams τον τελευταίο καιρό;

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1733 στις: Απρίλιος 03, 2017, 11:20:13 πμ »
Πρωταπριλιάτικο αστείο να υποθέσω πως είναι αυτό;;;; .....

Οχι, ηταν ειλικρινης απορια.

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1734 στις: Απρίλιος 03, 2017, 11:24:12 πμ »
στην εξεταστέα ύλη -αν δεν κάνω λάθος -αναφέρει μόνο τα κείμενα που ειναι προς εξέταση και την θεωρία γραμματικής και συντακτικού..αναφέρει καπου το είδος των ασκήσεων που μπαινουν ; κάτω από το κάθε κείμενο στο σχολικο βιβλιο δεν έχει ετυμολογικά σχόλια ;το ΦΕΚ δεν "απαιτει" απο τους διδασκοντες την ύλη να διδάσκουν και ετυμολογία ; γιατί αποκλείουμε λοιπον την ετυμολογική ασκήση σε συνδυασμό -επαναλαμβάνω- με τις ασκήσεις τετοιου τύπου που "ανεβαίνουν" συνεχώς στο study4exams τον τελευταίο καιρό;

Θα συμφωνησω.

Αποσυνδεδεμένος Filso

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1735 στις: Απρίλιος 17, 2017, 11:20:36 πμ »
Όταν διδάσκετε υποθετικούς λόγους, διδάσκετε και τους εξαρτημένους υποθετικούς λόγους; είναι εντός ύλης οι εξαρτημένοι;  Βοηθήστε παρακαλώ, γιατί έχω διαφωνία με συνάδελφο...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 530
Σύνολο: 546

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.