*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 643011 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1904 στις: Απρίλιος 20, 2018, 02:50:35 μμ »
Σ'ευχαριστώ πολύ,Sali! Άρα και η μετοχή secuti ως αιτιολογική εξαρτωμενη απο το dicerent θα αναλυθεί με παρακείμενο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:32:54 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1905 στις: Απρίλιος 20, 2018, 04:06:13 μμ »
Ναι, με ιστορικό παρακείμενο βέβαια (quia secuti sunt), αν και δεν είμαι σίγουρος ότι η μτχ. είναι μόνο αιτιολογική· δηλαδή μπορεί κάλλιστα να σταθεί και ως τροπική (εκφράζοντας όχι τον τρόπο εν στενή εννοία αλλά γενικώς τις συνθήκες) ή να συνδυάζει και τις δύο χρήσεις. Εγώ τουλάχιστον δεν θα έδινα ποτέ αυτή τη μετοχή για ανάλυση.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1906 στις: Μάιος 13, 2018, 02:57:13 μμ »
Καλησπέρα! Θα ήθελα τη γνώμη σας για την παρακάτω μετατροπή από το κείμενο 43 : τα ονοματικα συνολα immatura mors, longa servitus εξαρτώνται από το ρήμα manet (ενεστωτας)...Στο s4e κατά την ανάλυση τους σε δευτερεύουσα ανηφορική πρόταση εκφερονται με οριστική μέλλοντα  (erit)  [λόγω νοήματος, πιστεύω]...Είναι δοκιμη σαν μετατροπή ή πρέπει να αναλυουμε αυστηρά βασει του χρόνου εξάρτησης;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1907 στις: Μάιος 13, 2018, 09:06:23 μμ »
Σωστά αναλύει το s4e. Το όλο χωρίο αναφέρεται σε κάτι που αναμένεται να γίνει (υπό προϋποθέσεις, βέβαια). Αν κάναμε χρήση οριστικής του ενεστώτα (est), θα έπρεπε να δεχτούμε ότι εκφράζεται κάτι πραγματικό στο παρόν, δηλαδή κάτι συγκεκριμένο που όντως συμβαίνει - πράγμα που δεν ευσταθεί.

Άλλωστε, το να εκφράζεται το υστερόχρονο (με οριστική μέλλοντα ή με οριστική της ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας) στις αναφορικές προτάσεις είναι κάτι λογικό: liber quem cras legam pulcher existimatur, το βιβλίο που θα διαβάσω αύριο θεωρείται θαυμάσιο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:32:54 »

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1908 στις: Μάιος 14, 2018, 05:10:57 μμ »
Ευχαριστώ πολύ!!!

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1909 στις: Μάιος 24, 2018, 01:01:19 πμ »
Καλησπέρα! Έχω δει την παρακάτω πρόταση να συμπτύσσεται με διαφορετικούς τρόπους : (Dentatus) Samnitium divitias contempsit et Samnites paupertatem eius mirati sunt :

α) A Dentato suis divitiis contemptis Samnites paupertatem eius mirati sunt
(Από τη στιγμή που προκύπτει μία κύρια πρόταση, η επανάληψη του εθνικού Samnites-Samnitium είναι αδόκιμη. Γι’ αυτό αντικαθιστούμε τη γενική κτητική Samnitium με την αντωνυμία suis που εκφράζει κτήση και έμμεση αυτοπάθεια)
ή
Suis divitiis contemptis Samnites paupertatem Dentati mirati sunt (αντικατάσταση της επαναληπτικής αντωνυμίας με το ουσιαστικό στο οποίο αναφερόταν, άρα δεν δηλώνεται το ποιητικό αίτιο αφού αποτελεί όρο της πρότασης) --> s4e και Μπαχαράκης. O Ράμμος δηλώνει το ποιητικό αίτιο αλλά δεν αντικαθιστά το Samnites με το suis.

β) Divitiis Samnitium contemptis, Samnites paupertatem eius mirati sunt --> Η απάντηση του ΟΕΦΕ στα θέματα 2018 Β' φάσης.

Ποια από τις εκδοχές θεωρείτε σωστή και αποδεκτή;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1910 στις: Μάιος 24, 2018, 04:21:49 μμ »
Κατά τη γνώμη μου, η εκδοχή του Ράμμου είναι η σωστή. Το ποιητικό αίτιο πρέπει οπωσδήποτε να δηλωθεί, και δεν έχει ουδεμία σημασία αν το πρόσωπο του ποιητικού αιτίου επαναλαμβάνεται μέσω της αντωνυμίας eius: divitiis Samnitium a Dentato contemptis Samnites paupertatem eius mirati sunt. Το ποιητικό αίτιο δεν δηλώνεται, αν στην αρχική δομή τα δύο υποκείμενα ταυτίζονται. Π.χ. μάθημα 14: Quem simul aspexit Cassius (= qui simul a Cassio aspectus est), timorem concepit [Cassius] = quo aspecto Cassius … Αλλιώς, αν δηλαδή τα δύο υποκείμενα είναι διαφορετικά στην αρχική δομή, το ποιητικό αίτιο δηλώνεται, γιατί η μη δήλωσή του προκαλεί ασάφεια ως προς τον φορέα της πράξης της παθητικής μετοχής. Π.χ. μάθημα 35: Scipionis filiae … acceperunt, quia nihil illis reliquerat pater (= quia nihil illis relictum erat a patre) = nulla re illis relicta a patre.

Όσο για την επανάληψη Samnitium-Samnites, όντως ακούγεται "κάπως", αλλά δεν είναι αδόκιμη· φτάνει να θυμίσω το μάθημα 40: cum Sulla minitans ei instaret, dixit is Sullae. Επίσης, μπορεί ίσως κανείς να χρησιμοποιήσει στη θέση του υποκειμένου Samnites μια δεικτική αντωνυμία (π.χ. illi, η οποία μπορεί να αναφέρεται σε όρο που προηγείται, αλλά αυτό δεν θα ήταν η καλύτερη λύση). Ωστόσο, αν θέλει κανείς να αποφύγει αυτή την επανάληψη και να χρησιμοποιήσει το suis αντί για το Samnitium, νομίζω πως μπορεί να το κάνει, αλλά προτιμότερο είναι να προτάξει το υποκείμενο Samnites, ώστε να είναι σαφές πού αναφέρεται η αντωνυμία: Samnites, suis divitiis a Dentato contemptis, paupertatem eius mirati sunt.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1911 στις: Ιούνιος 01, 2018, 08:36:13 μμ »
Καλησπέρα σας!
Να ρωτήσω ,η ενεργητική περιφραστική συζυγία στην υποτακτική πώς θα μεταφραστεί;;;,πχ amaturus sim/essem;;
Αντίστοιχα η παθητική περιφραστική συζυγία στην υποτακτική;πχ amandus sim/essem;;;

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1912 στις: Ιούνιος 14, 2018, 01:43:45 μμ »
Μια ερώτηση! !!Για την δήλωση της αλληλοπαθειας στην υλη είναι μόνο inter.+αιτιατικη πλήθυντικου προσωπικής αντωνυμία σωστα;;;;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1913 στις: Ιούνιος 15, 2018, 11:27:10 πμ »
Πώς σας φάνηκαν τα θέματα; Ήταν αρκετά βατά κατά τη γνώμη μου και μπορούσες να φύγεις γρήγορα. Εύχομαι καλά αποτελέσματα σ' όλους και καλό καλοκαίρι.  :-* :-* :-* :-*
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1914 στις: Ιούνιος 15, 2018, 12:03:53 μμ »
Θεωρω οτι ηταν απο τα ευκολοτερα ολων των ετων. Η γραμματικη τιποτα το ιδιαιτερο, ισως η ασκηση με τα παραθετικα δυσκολεψει καπως τους μαθητες. Οσο για το συντακτικο τα απολυτως αναμενομενα. Εκτιμω οτι αδικηθηκαν απο τα θεματα οι αριστοι μαθητες.

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1915 στις: Ιούνιος 15, 2018, 01:17:43 μμ »
Η μαθήτρια μου έδωσε 2 απαντήσεις στην άσκηση αντικαταστασης του cum ώστε να δηλωνει προτεροχρονο.θα της αφαιρέσουν μοναδες,;;;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1916 στις: Ιούνιος 15, 2018, 05:13:31 μμ »
Η μαθήτρια μου έδωσε 2 απαντήσεις στην άσκηση αντικαταστασης του cum ώστε να δηλωνει προτεροχρονο.θα της αφαιρέσουν μοναδες,;;;

Δύο απαντήσεις ως προς τι; Ως προς τον εισαγωγικό σύνδεσμο (π.χ. postquam, ubi), τον χρόνο του ρήματος (παρακείμενος, υπερσυντέλικος) ή και ως προς τα δύο; Εν πάση περιπτώσει, δεν νομίζω πως θα της αφαιρεθούν μονάδες.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1917 στις: Ιούνιος 15, 2018, 09:31:09 μμ »
Οι απαντήσεις της ειναι:postquam+οριστικη πρκ και cum (χρονικος)+οριστικη υπερσυντελικου!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 312
Σύνολο: 328

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.