*

Αποστολέας Θέμα: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 52884 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #56 στις: Σεπτέμβριος 08, 2017, 11:05:29 μμ »
Καλησπέρα! Όσον αφορά τη Γλώσσα Γ' Γυμνασίου πώς ξεκινάμε τη διδασκαλία του μαθήματος στα ιδιαίτερα; Κάνουμε κάποια επανάληψη της θεωρίας από β' γυμνασίου (δομή παραγράφου, τρόποι ανάπτυξης κλτ);;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:32:14 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #57 στις: Σεπτέμβριος 09, 2017, 10:19:57 πμ »
Επειδή η δομή του μαθήματος είναι αρκετά ελεύθερη, οπότε δεν έχει νόημα να μαντέψεις τι θα κάνει ο φιλόλογος για να βγεις μπροστά του, καλό είναι να βάλεις μια διαγνωστική δοκιμασία κατανόησης και παραγωγής λόγου για να δεθς πού κινείται ο μαθητής, και μετά μια επαναληψη σε θεματα δομης παραγραφου, πλαγιοτιτλων, αναπτυξης παραγραφου, συνδετικων λεξεων. Επαναληψη οχι θεωρητικη, στην πραξη μεσα απο κειμενα, κατα προτιμηση της θρματολογιας της γ ωστε να γινεται και προετοιμασια του παρακατω. Γραμματικη επι της ουσιας δεν θελει η γ, οποτε η περσινη υλη δεν χρειαζεται. Θελει ομως "επαναληψη" το συντακτικο.

Το θεμα ειναι ομως, αν η φιλολογος του σχολειου θα ακολουθησει την πεπατημενη, δηλαδη να δωσει εμφαση στη συντακτικη σναγνωριση δευτερευουσων οπως γινοταν μεχρι προπερσι, η αν και κατα ποσο θα προσαρμοστει στις νεες οδηγιες. Η παλια προσεγγιση ηταν επι της ουσιας ασυμβατη με το λυκειο, οποτε μια εμφαση ατην ασκησιολογια των δευτερευουσων παραμελουσε ουσιαστικα την κατανοηση και παραγωγη κειμενου. Οποτε παλι τιθεται το ερωτημα: προσαρμοζεσαι στα του σχολειου ακομα κι αν ειναι απαρχαιωμενα, μονο για το βαθμο, η δουλευεις αυτα που θα εχει ο μαθητης σναγκη στο μελλον;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #58 στις: Σεπτέμβριος 09, 2017, 10:48:43 πμ »
Συνάδελφε στην τελευταία σου πρόταση κρύβεται όλη η αλήθεια. Νομίζω και τα δύο αν είναι εφικτό, ακόμα και με δυσκολίες. Οι ώρες, η θέληση,οι γονείς και το επίπεδο του παιδιού θα βοηθήσει αλλά εμείς οφείλουμε να προσπαθήσουμε όσο παραπάνω γίνεται.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #59 στις: Σεπτέμβριος 09, 2017, 10:56:51 πμ »
Προτιμώ να δουλεύω όσα θα χρειαστεί ο μαθητής στο μέλλον. Επομένως, θα ετοιμάσω ένα θέμα για να δω πως γράφει. Όταν θα μου δώσει την έκθεσή της, θα βοηθούσε να δούμε μαζί ένα σχεδιάγραμμα του θέματος;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:32:14 »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #60 στις: Σεπτέμβριος 09, 2017, 11:00:15 πμ »
Για αρχή, ώστε να μην αγχωθει, ξεκίνησε ένα θέμα που θα το αναλύσεις και ζητα έκθεση. Θα δεις έτσι το επίπεδο και κατά πόσο παρακολουθεί- προσλαμβάνει όσα διδάσκεις  ;)
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #61 στις: Σεπτέμβριος 15, 2017, 11:19:09 πμ »
Καλησπέρα και πάλι!
Πώς διορθώνουμε μια περίληψη;

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #62 στις: Οκτώβριος 19, 2017, 03:58:20 μμ »
Συνάδερφοι κι εγώ έχω ένα ερώτημα που αφορά στην βαθμολόγηση της παραγωγής γραπτού λόγου. Οκ, βαθμολογείται με 10 μονάδες. Πώς κατανέμονται όμως αυτές; Απ' ό,τι κατάλαβα, οι συνάδερφοι με τους οποίους το συζήτησα μου λένε ότι ποτέ δεν εξηγούν στους μαθητές πώς βαθμολόγησαν την έκθεση. Ένας συνάδερφος μου είπε ακόμη ότι γράφει μόνο σχόλια και ποτέ βαθμό. Και όταν οι μαθητές τον ρωτάνε τον βαθμό, τους λέει ότι "αυτό είναι δικό μου ζήτημα και όχι δικό σας". Εσείς τι κάνετε; Επειδή προέρχομαι από Λύκειο, το θεωρώ αδιανόητο να μην εξηγώ ειδικά σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου πώς έγραψαν ή πού υστερούν κλπ. Ο παλιότερος συνάδερφος που το συζήτησα μού είπε ότι διορθώνει με την πείρα του και μόνο. Αυτά....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 19, 2017, 04:00:55 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #63 στις: Οκτώβριος 19, 2017, 08:31:52 μμ »
Η αλήθεια είναι ότι στο Γυμνάσιο οι περισσότεροι σπάνια βάζουμε βαθμό. Εγώ προσωπικά στην Α Γυμνασιου στις πρώτες εκθέσεις γράφω μόνο παρατηρήσεις και για τον εαυτό μου τις ταξινομώ με αβγδ. Αργότερα γράφω τον χαρακτηρισμό αυτό και στα διορθωμένα γραπτά. Στη Γ βαθμολογώ στα 10, όπως στα διαγωνίσματα. Τυπικά προσπαθώ να ακολουθήσω ένα σχήμα περιεχόμενο - δομή - γλώσσα (έχω βρει κσ´ποιες οδηγίες από σύμβουλο, θα ψάξω να τις αναρτήσω), στην ουσία όμως βαθμολογώ συγκριτικά. Ακόμα κ στην τρίτη γυμνασίου είναι ανώριμα στην σνάπτυξη κειμένου και μέσες άκρες, οι πολύ κσλοί θα έχουν και κσλό περιεχόμενο και καλή έκφραση και καλή δομή, οπότε θα πάρουν 9 ή 10, και πάει λέγοντας. Πάντως αν γράψεις μόνο παρατηρήσεις, υπάρχει μια πιθανότητα να ασχοληθούν με αυτές. Αν έχεις και βαθμό και παρατήρηση, θα δουν μόνο το βαθμό και θα υον συγκρίνουν με του διπλανού....

Καλή δύναμη, γιατί αν έχεις συνηθίσει λύκειο, η γ γυμνασίου θα σου φανεί δράμα. Σ' εμένα πάλι, που συνήθως  μου δίνουν πρώτη, η Γ φαίνεται σαν να διαβάζω κείμενα για Πούλιτζερ!

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #64 στις: Οκτώβριος 19, 2017, 09:31:33 μμ »
Παράθεση
Η αλήθεια είναι ότι στο Γυμνάσιο οι περισσότεροι σπάνια βάζουμε βαθμό. Εγώ προσωπικά στην Α Γυμνασιου στις πρώτες εκθέσεις γράφω μόνο παρατηρήσεις και για τον εαυτό μου τις ταξινομώ με αβγδ. Αργότερα γράφω τον χαρακτηρισμό αυτό και στα διορθωμένα γραπτά. Στη Γ βαθμολογώ στα 10, όπως στα διαγωνίσματα.
Και εγώ αυτό είχα σκοπό να κάνω, χωρίς το Α,Β,Γ,Δ για την Α΄ Γυμνασίου, αλλά Πολύ καλά, κλπ. Ωστόσο, στην Γ΄θεωρώ χρήσιμο το Περιεχόμενο, Γλώσσα, Δομή, απλώς δεν θυμάμαι πόσες μονάδες στην καθεμιά περίπτωση. Κι εγώ είχα κάποιες σημειώσεις συμβούλου, αλλά τις έχασα και τώρα ψάχνομαι. Πάντως, το υφάκι του συναδέρφου "Εγώ διορθώνω με την πείρα μου" το βρήκα προσβλητικό.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #65 στις: Οκτώβριος 20, 2017, 10:22:04 πμ »
Λοιπόν βρήκα το αρχείο με τα κριτήρια αξιολόγησης γραπτού λόγου και το παραθέτω:
Περιεχόμενο 4/10
Σωστή σύλληψη και κατανόηση του θέματος
• Επαρκής ανάπτυξή του (κάλυψή του σε πλάτος και βάθος)
• Παράθεση θέσεων/απόψεων/στοιχείων που αφορούν το
συγκεκριμένο μόνο θέμα (να μην είναι δηλ. εκτός θέματος)
• Σωστός κατατοπισμός σχετικά με στοιχεία που απαιτούνται
σε περιπτώσεις περιγραφής ή αφήγησης (π.χ. χώρος,
χρόνος, πρόσωπα, συνθήκες κ.τ.λ.)
• Πρωτοτυπία ιδεών
• Τεκμηρίωση των θέσεων με λογικά και πειστικά
επιχειρήματα
• Επίγνωση του σκοπού για τον οποίο γράφεται το κείμενο
και ανταπόκριση σ’ αυτόν

Έκφραση 3/10
Συντακτική ορθότητα/ορθή διατύπωση/ποιότητα λόγου
• Εκφραστική επάρκεια (σαφήνεια/ακριβολογία, χωρίς
επαναλήψεις /πλατειασμούς)
• Χρήση πλούσιου λεξιλογίου
• Ζωντάνια – παραστατικότητα
• Σωστό ύφος για κάθε περίπτωση (π.χ. επίσημο ή οικείο
όταν είναι επικοινωνιακό)

Δομή 2/10
Ιεράρχηση ιδεών – ξεκάθαρη πορεία/ Λογική αλληλουχία
• Παράθεση στοιχείων στη σωστή σειρά
• Ανάπτυξη μερών ανάλογη με τη σημασία τους
• Ορθή δομή των παραγράφων
• Συνοχή του κειμένου (σωστή σύνδεση παραγράφων και
νοηματικών ενοτήτων)

Ορθογραφία 1/10
Ορθή χρήση των γραμματικών κανόνων της γλώσσας
• Ορθή χρήση των σημείων στίξης
• Ευανάγνωστο γράψιμο

Αποσυνδεδεμένος Yell

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #66 στις: Οκτώβριος 30, 2017, 03:22:27 μμ »
Καλησπέρα. Θα μπορούσε κάποιος να με ενημερώσει πόσων λέξεων είναι οι εκθέσεις που ζητούνται στο γυμνάσιο;

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5014
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #67 στις: Οκτώβριος 30, 2017, 03:24:57 μμ »
Καλησπέρα. Θα μπορούσε κάποιος να με ενημερώσει πόσων λέξεων είναι οι εκθέσεις που ζητούνται στο γυμνάσιο;
Συνήθως ζητούν 3-4 παραγράφους, δηλ. γύρω στις 300 λέξεις.
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #68 στις: Οκτώβριος 30, 2017, 06:21:39 μμ »
Οι οδηγίες πλέον καθορίζουν αριθμό λεξεων και όχι παραγράφων, όπως στνηθίζαμε. Αλλά δεν έχω εύκαιρες τις οδηγίες τώρα για το ανώτατο κ το κατώτατο όριο.

Αποσυνδεδεμένος Yell

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #69 στις: Οκτώβριος 30, 2017, 11:16:06 μμ »
Άρα 3-4 παραγράφους των 70 περίπου λέξεων και 30-40 πρόλογος και άλλες τόσες ο επίλογος.
Ευχαριστώ. Αν υπάρχουν οι οδηγίες θα ήταν χρήσιμες πάντως.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159501
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 322
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 258
Σύνολο: 263

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.097 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.