*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ60-σχεδια μαθηματος(σχεδ εργασιας-θεματικη/διαθεματικη διδασκαλια)  (Αναγνώστηκε 19016 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1625
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50, ΠΕ 21
    • Προφίλ
Καλησπερα!
Θα ηθελα απο οποιες εχουν δωσει/θα δωσουν ΑΣΕΠ να προτεινουν καποια ολοκληρωμενα σχεδια μαθηματος(βηματα για αναπτυξη δραστηριοτητων, διαθεματικων δραστηριοτητων, θεματικων προσεγγισεων, project). Επειδη αναλογα με τον συγγραφεα υπαρχουν πολλες διαφορετικες αποψεις σχετικα με τα παραπανω θεωρω οτι αυτη η ανταλαγη αποψεων θα μας βγαλει απο ενα μεγαλο αγχος!
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 26, 2008, 10:04:04 μμ από vasilikiP »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2765
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Τι εννοείς ακριβώς; Δεν κατάλαβα. Βήματα για το σχεδιασμό μιας δραστηριότητας ή ενός σχεδίου εργασίας; Θέματα για μελέτη με σχέδια εργασίας και διαθεματική προσέγγιση;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1625
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50, ΠΕ 21
    • Προφίλ
Ολα αυτα που αναφερεις!
 Για να σου δωσω ενα παραδειγμα για το project υπαρχουν καποια "βηματα" πχ. α φαση: σχεδιασμος, β φαση αναπτυξη δραστηριοτητων γ. φαση ολοκληρωση-παρουσιαση. Ωστοσο επειδη υπαρχουν πολλα βιβλια για το θεμα και οι διαφοροι θεωρητικοι διαφοροποιουν αυτα τα βηματα θα ηθελα να δω πως τα εχετε βρει εσεις. Το ιδιο και για μια απλη δραστηριοτητα ή για θεματικη προσεγγισεις κτλ.
Καταλαβες;; ???

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2765
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Από η σχολή για τν προετοιμασία δραστηριότητας μας έδωσαν το παρακάω δχεδιάγραμμα:

  • Κυρίαρχο γνωστικό αντικείμενο
  • Άλλα εμπλεκώμενα γνωστικά αντικείμενα
  • Άμεσος στόχος
  • 'Εμμεσοι στόχοι
  • Χρονική στιγμή μέσα στο ημερήσιο πρόγραμμα (σύντομη αιτιολόγηση)
  • Προβλεπόμενη διάρκεια δραστηριότητας
  • Χώρος διεξαγωγής της δραστηριότητας
  • Αριθμός παιδιών
  • Τρόπος δουλειάς (ατομικά, συλλογικά, σε μικρές ομάδες)
  • Σύντομη αιτιολόγηση
  • Προβλεπόμενο υλικό

Έχω να σου γράψω κι άλλα, αλλά αυτό θα γίνει σε μερικές μέρες που θα 'χω πιο πολύ χρόνο. Εσας από τη σχολή δε σας έδωσαν ένα πλάνο;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1625
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50, ΠΕ 21
    • Προφίλ
Aπ οσο θυμαμαι στη σχολη  καναμε μεμονομενες δραστηριοτητες όπως στον οδηγο της νηπιαγωγου ..Ωστοσο οταν συγκρινα οδηγο και το βιβλιο της Τζεκακη που ειχαμε παρει στα μαθηματικα ειχαν διαφορες...
Λογικα δεν πρεπει να ζητησουν μια δραστηριοτητα ξεκομμενη αλλα μια διαθεματικη διδασκαλια, ετσι δεν ειναι;;
Νομιζω πως τα χω χασει απο τα πολλα βιβλια-σημειωσεις και εχει κολλησει το μυαλο μου!

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2765
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Δεν το 'χω ψάξει αυτό που λες. Θα το δω και θα σου πω σε μερικές μέρες.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος tsilib

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 165
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Η ταπεινη μου γνωμη ειναι ο τροπος που θα απαντησεις να δειχνει καλη γνωση της διαθεματικοτητας, δηλαδη παιρνω ενα θεμα και γυρω απο αυτο οργανωνω δραστηριοτητες για γλωσσα, μαθηματικα, περιβαλλον, εκφραση-δημιουργια κτλ, και του ΔΕΠΠΣ για το νηπιαγωγειο. Το σχημα ( ο ηλιος όπου στο κεντρο το θεμα) και η εξακτινωση ,οπου στις ακτινες οι δραστηριοτητες σε καθε γνωστικο πεδιο, προσωπικα με βοηθησαν στον προηγουμενο ΑΣΕΠ, να γραψω πανω απο 90 στη διδακτικη. Παρακατω βεβαια, αναλυεις ΄την καθε δραστηριοτητα ξεχωριστα απο μια παραγραφο στην καθε μια. Εννοειται δε, οτι στην αρχη, αναφερεις την αφορμηση, απο την οποια ξεκινας το θεμα και στο τελος αξιολογηση. Ο οδηγος νομιζω τα εχει με μεγαλη σαφηνεια, ολα αυτα. Ελπιζω να βοηθησα. Βεβαια, σε ολα τα παραπανω πρεπει να προσθεσεις και τυχη, μιας και νομιζω οτι παιζει κι αυτη το ρολο της.

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 422
    • Προφίλ
Aπ οσο θυμαμαι στη σχολη  καναμε μεμονομενες δραστηριοτητες όπως στον οδηγο της νηπιαγωγου ..Ωστοσο οταν συγκρινα οδηγο και το βιβλιο της Τζεκακη που ειχαμε παρει στα μαθηματικα ειχαν διαφορες...
Λογικα δεν πρεπει να ζητησουν μια δραστηριοτητα ξεκομμενη αλλα μια διαθεματικη διδασκαλια, ετσι δεν ειναι;;
Νομιζω πως τα χω χασει απο τα πολλα βιβλια-σημειωσεις και εχει κολλησει το μυαλο μου!
Νομιζω πως ζητανε και μια δραστηριοτητα μονη της...π.χ. ειχαν ζητησει αποτι θυμαμαι μια δραστηριοτητα για την βροχη.
Τα σχεδια εργασιας απο τη θεματικη διαφερουν : α) στην αφορμηση, στα σχεδια εργασιας γραφεις οτι προηλθε απο τα παιδια ενω στη θεματικη το εχεις επιλεξει εσυ. β) στα σχεδια εργασιας το τελικο σου διαγραμμα (εξακτινωση), οι στοχοι σου δηλαδη, εχει προελθει απο τα παιδια οποτε μπορει να μην εχει ολα τα γνωστικα αντικειμενα, ενω στη θεματικη εχεισ κανει ηδη ενα διαγραμμα εσυ με το τι εχεισ σκεφτει να διδαξεις και παντα με βαση τις αναγκες των παιδιων με ολα τα γνωστικα αντικειμενα και απλα μετα απο τη συζητηση με τα παιδια μπορεις να το συμπληρωσεις ή να το τροποποιησεις γ) στα σχεδ.εργ.γινεται μεγαλη εμβαθυνση ενω στη θεματικη οχι τοσο.
Θα προσπαθησω να σου δωσω ενα σχεδιαγραμμα για τα σχεδια εργασιας και παραλληλα οπου διαφερει απο τη θεματικη θα στο γραφω διπλα...
Α φαση
1) αφορμηση. αναλογα αν ειναι θεμ.προσ. ή σχεδ.εργ. γραφεις κατι αναλογο.
2)τι ξερουν τα παιδια?? (για να δεις τις προυπαρχουσες γνωσεις)
    φτιαχνεις το πρωτο διαγραμμα με το θεμα στο κεντρο και γυρω γυρω τι ξερουν τα παιδια, η νηπιαγωγος ενθαρυνει τα παιδια να μιλησουν και κανει το σχεδ σε χαρτι του μετρου με συμβολικη αναπαρασταση διπλα (απο τα ιδια τα παιδια)
3)τι θελουν να μαθουν τα παιδια??? (ανιχνευση ιδεων)
   φτιαχνεις δευτερο ιστογραμμα με τις ιδεες. Στο σχεδιο εργασιας τις ομαδοποιηεις π.χ. αν ειναι το θεμα σου τα ζωα και σου πουν δυο παιδια τι γενναει η κοτα? και τα πουλια κανουν μικρα πουλακια?? μποριες να τις βαλεις μαζι και να γραψεις αναπαραγωγη. Δεν ειναι απαραιτητο να καλυψεις ολα τα γνωστικα αντικειμενα πας οπυ σε πανε τα παιδια. Στη θεματικη εχεις ηδη εναν προγραμματισμο δικο σου με τα γνωστικα αντικειμενα κι αφου εχεις ρωτησει τα παιδια πας μετα και κοιτας να δεις εχεις καλυψει τις αναγκες των παιδιων, μηπως πρεπει να συμπληρωσεις κατι??
4)καθορισμος υποθεματικων ενοτητων. Δηλ. στο σχεδ.εργ. αυτο που ειπαμε πριν, ενα σχεδιαγραμμα με τις επιμερους ενοτητες που εχουν βγει απο τις ερωτησεις των παιδιων (συμφωνα με αυτο το σχεδιαγραμμα χωριζεις και τα παιδια σε ομαδες καθε παιδι γραφει το ονομα του κατω απο την ενοτητα που θελει να δουλεψει) και στη θεμ.προσ. κατι αντιστοιχο (σχεδιαγραμμα) με τα γνωστικα.
5)συνδεεις τις ενοτητες με αντιστοιχες επιδιωξεις απο το ΔΕΠΠΣ.
Β φαση
στη θεματικη ειναι η υλοποιηση δραστηριοτητων
στα σχεδια εργασιας χωριζεται σε α) προετοιμασια ερευνας (που θα βρειτε πληροφοριες, τι θα επισκεφτειτε κτλ) β) γινεται η ερευνα συγκεντρωνονται οι πληροφοριες μαζευεται καθε ομαδα και τις αξιοποιει (μαζι με την νηπιαγωγο). Μετα καθε ομαδα κανει δραστηριοτητες π.χ. ζωγραφικη, κατασκευη, παρασταση, δραματοποιηση κτλ κτλ συμφωνα βεβαια με την ενοτητα της και της πληροφοριες που εχει. γ) γινεται παρουσιαση απο καθε ομαδα του υλικου και των κατασκευων.
Γ φαση
αξιολογηση (ιδια και στις δυο)
α)αρχικη αξιολογηση β) διαμορφωτικη γ) τελικη.

Ελπιζω να βοηθησα καπως  :)......και να μην εμπλεξα περισσοτερο τα πραγματα και ελπιζω να ειναι σωστα αυτα που εχω γραψει...γιατι η εμπειρια μου στην πραξη δεν ειναι και πολυ μεγαλη. :-\
Αυτο που ξερωσιγουρα ειναι οτι μπορει καποιοι να διαφερουν στο πως χωριζουν τα σταδια αλλα αυτο πιστευω δεν εχει και πολυ μεγαλη σημασια...σημασια πιστευω εχει να γραψεις καποια βασικα πραγματα που δεν γινεται να τα παραληψεις π.χ. αφορμηση, στοχοι, σχεδιαγραμμα, χωρισμος σε ομαδες στα σχεδ.εργ.! κτλ κτλ...τωρα καποιος που ειναι πιο παλιος ισως μας βοηθησει περισσοτερο σε αυτο.. :)


Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1625
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50, ΠΕ 21
    • Προφίλ
Δεν το 'χω ψάξει αυτό που λες. Θα το δω και θα σου πω σε μερικές μέρες.
Οποτε εχεις χρονο εδω ειμαστε! ;)

Κοριτσια ευχαριστω πολυ. Rιnaki και εγω καπως ετσι τα ειχα στο μυαλο μου αλλα τωρα που τα εγραψες και εσυ νομιζω ξεκαθαριζουν σιγα-σιγα  :) :)
Να σε ρωτησω και κατι αλλο..Μεμονομενη δραστηριοτητα ηταν η βροχή;;; Με μια γνωστη μου που το συζητησα μου ειχε πει πως δεν βαζουν μια μονο δρστηριοτητα αλλα διαθεματικη ή προτζεκτ :-\ εγω ομως απ οτι καταλαβα η βροχη ηταν μια δραστηριοτα!
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 29, 2008, 12:38:56 μμ από vasilikiP »

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 422
    • Προφίλ
Συμφωνα με την εκφωνηση, ελεγε : γραψτε μια δραστηριοτητα για την βροχη. Φυσικα, νομιζω πως επειδη σου λενε γραψε μια δραστηριοτητα δεν θα πας να γραψεις μια παραγραφο οπως καναμε στη πρακτικη μας π.χ. κανω ενα πειραμα με το γκαζακι και τους υδρατμους (πραγμα το οποιο ειναι και λαθος γιατι εκει δεν τους κανεις για τη βροχη αλλα για τον βρασμο!) αλλα θα γραψεις κατι πιο εκτεταμενο, τωρα και εγω δεν ξερω καλα υποθετω...ας πουμε μπορεις να γραψεισ παρατηρουμε με τα παιδια τη βροχη, μετα συζηταμε για το τι γνωριζουν τι θα ηθελαν να μαθουν και τους κανουμε μια δραστηριοτητα(αναλυεις τη δραστηριοτητα), στη συνεχεια μπορεις να βαλεις και ενα παιχνιδι για να δεις εαν καταλαβαν αυτα που κανατε στη δραστηριοτητα και συζητησατε, για εμπεδωση....δεν ειμαι και σιγουρη αλλα καπως ετσι πιστευω. Παντως στην εκφωνηση αυτοι δραστηριοτητα ζητουσαν, οποτε λογικα ειναι λαθος να πας και να τουσ γραψεις ολοκληρο σχεδ.εργασ. ή θεματικη. Μπορεις ισως στην αρχη να την ενταξεις την δραστηριοτητα σου σε μια θεματικη προσεγγιση π.χ. να αναφερεις απλα οτι αυτη η δραστηριοτητα μπορει να γινει στα πλαισια μιας θεματικης με θεμα τα καιρικα φαινομενα???  ??? δεν ξερω...
Χαιρομαι που βοηθησα παντως... :)

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1625
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50, ΠΕ 21
    • Προφίλ
βοηθησες και πολυ μαλιστα! thanks

Αποσυνδεδεμένος elleni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 208
    • Προφίλ
Στη δραστηριότητα για τη βροχή νομίζω ότι θα έπρεπε κανείς να γράψει τη δραστηριότητα απλά ακολουθώντας ένα απλό σχεδιάγραμμα π.χ. :
- τίτλος
- στόχοι (άμεσοι, έμμεσοι, προσωπικοί)
- υλικά
- αφόρμηση
- περιγραφή της δραστηριότητας
- περαιτέρω εμπέδωση
- καινούριες λέξεις
- αξιολόγηση
Επίσης Rinaki νομίζω ότι τη δραστηριότητα με το γκαζάκι θα μπορούσες να τη γράψεις, αφού έτσι θα μπορούσες να περιγράψεις στα παιδιά πως δημιουργείται η βροχή.

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 422
    • Προφίλ
Στη δραστηριότητα για τη βροχή νομίζω ότι θα έπρεπε κανείς να γράψει τη δραστηριότητα απλά ακολουθώντας ένα απλό σχεδιάγραμμα π.χ. :
- τίτλος
- στόχοι (άμεσοι, έμμεσοι, προσωπικοί)
- υλικά
- αφόρμηση
- περιγραφή της δραστηριότητας
- περαιτέρω εμπέδωση
- καινούριες λέξεις
- αξιολόγηση
Επίσης Rinaki νομίζω ότι τη δραστηριότητα με το γκαζάκι θα μπορούσες να τη γράψεις, αφού έτσι θα μπορούσες να περιγράψεις στα παιδιά πως δημιουργείται η βροχή.
Στην ουσια αυτο που ειπα κι εγω πριν για την βροχη, τα σταδια που λες καλυπτει...π.χ. αφορμηση ειναι που παρατηρουσαμε τη βροχη, περαιτερω εμπεδωση ειναι ενα παιχνιδι κτλ. Αυτο που λες και συ ηθελα να πω..οτι δεν γραφουμε μια δραστηριοτητα μια παραγραφο αλλα αναλυτικα με σταδια..πλουσια!
Οσον αφορα το πειραμα, πιστευω οτι τα παιδια θα συνδεσουν τον βρασμο με τη βροχη και μετα θα ψαχνουν να δουν αν βραζει η λιμνη ή η θαλασσσα! Απλα πιστευω οτι υπαρχουν πολυ καλυτερες δραστηριοτητες απο αυτη του πειραματος να γραψει κανεις.....αποψη μου βεβαια και δεν ξερω και κατα ποσο ειναι σωστη... :) :-\

Αποσυνδεδεμένος lastmoican

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 164
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Καλησπέρα και από εμένα!!Έχω αρχίσει διάβασμα και έχω μπλοκάρει.ΟΠΟΙΟΣ μπορεί ας βοηθήσει παρακαλώ!Στη θεματική προσέγγιση ισχύει το παρακάτω διάγραμμα?:έναυσμα---σχεδιασμός δράσης------έρευνα πεδίου------ολοκλήρωση------αξιολόγηση----,με το σχεδιάγραμμα στην έρευνα πεδίου όπου για κάθε ερώτημα  έχω 2 στόχους και για κάθε στόχο 3 δραστηριότητες????????Προτείνεται από φροντιστήριο αλλά 3 δραστηριότητες για κάθε στόχο ,έστω και όχι αναλυτικά , μου φαίνεται περίπλοκο! Β ο ή  θ ε ι α !

 

Pde.gr, © 2005 - 2014

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 24182
  • Τελευταία: tangobsession
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 790712
  • Σύνολο θεμάτων: 14138
  • Σε σύνδεση σήμερα: 354
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 30
Επισκέπτες: 124
Σύνολο: 154

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.