*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ60-σχεδια μαθηματος(σχεδ εργασιας-θεματικη/διαθεματικη διδασκαλια)  (Αναγνώστηκε 34638 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Νομίζω, ότι μια δραστηριότητα ανά στόχο αρκεί. Rinaki, αυτά που γράφεις είναι πολύ σωστά και τα κατάλαβα όλα...  :) . Πάντως, πιστεύω ότι και λιγότερες λεπτομέρειες να γράψουμε για τη διαδικασία ενός σχεδίου εργασίας δεν είναι απαραίτητα κακό. Εμάς στη σχολή μας τα έκαναν με λιγότερες λεπτομέρειες απ' αυτές που γράφεις. Πάντως στο ίδιο σχεδιάγραμμα και με την ίδια φιλοσοφία. Βέβαια, με το διάβασμα για ΑΣΕΠ, διευρύνει κανείς τις γνώσεις του και θεωρητικά πάνω στη μέθοδο.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Καλησπέρα και από εμένα!!Έχω αρχίσει διάβασμα και έχω μπλοκάρει.ΟΠΟΙΟΣ μπορεί ας βοηθήσει παρακαλώ!Στη θεματική προσέγγιση ισχύει το παρακάτω διάγραμμα?:έναυσμα---σχεδιασμός δράσης------έρευνα πεδίου------ολοκλήρωση------αξιολόγηση----,με το σχεδιάγραμμα στην έρευνα πεδίου όπου για κάθε ερώτημα  έχω 2 στόχους και για κάθε στόχο 3 δραστηριότητες????????Προτείνεται από φροντιστήριο αλλά 3 δραστηριότητες για κάθε στόχο ,έστω και όχι αναλυτικά , μου φαίνεται περίπλοκο! Β ο ή  θ ε ι α !
Χαιρομαι που βοηθησα Demetroula!!  :)
Lastmoican, δεν νομιζω οτι μπορει κανεις να πει ποσες ερωτησεις απο τα παιδια μπρεπει να βαλεις και ποσες δραστηριοτες πρεπει να φτιαξεις, αν αυτο εννοεις βεβαια γιατι δεν καταλαβα και πολυ καλα.. :-\ Βεβαια αν στομ ασεπ ζητησουν μια ολοκληρη θεματικη (που το θεωρω απιθανο λογω χρονου) δεν θα πας να αναπτυξεις 10 δραστηριοτητες γιατι δεν προλαβαινεις. Τωρα οσο αφορα τα βηματα,συμφωνα και με τον οδηγο εχε στο μυαλο σου οτι και στη θεματικη και στο σχεδιο εργασιας ειναι 3. 1η φαση προβληματισμος, ανιχνευση γνωσεων παιδιων, ανιχνευση τι ε\θελουν να μαθουν κτλ, 2η φαση υλοποιηση και 3η φαση ολοκληρωση και αξιολογηση. Καποιες διαφοροποιησεις υπαρχουν μονο αναμεσα σαυτα τα δυο που τις εχω αναφερει σε προηγουμενο μηνυμα εαν δεις.
Τωρα σου τα ειπα λιγο γενικα γιατι δεν καταλαβα και πολυ την απορια σου...αν θες στειλε κατι πιο διευκρινιστικο.. ;)   

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Rinaki, που τελείωσες και πότε αν επιτρέπεται; Έχεις ξαναδώσει ΑΣΕΠ; Πολύ διαβασμένη σε βρίσκω!  :)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος lastmoican

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 164
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Νομίζω ότι με κάλυψες!Ευχαριστώ πολύ!Είναι πολύ ανακουφιστικό και συναδελφικό που απαντάτε!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Rinaki, που τελείωσες και πότε αν επιτρέπεται; Έχεις ξαναδώσει ΑΣΕΠ; Πολύ διαβασμένη σε βρίσκω!  :)
[/quote
Καλησπερα!
Πατρα τελειωσα..και ειναι η πρωτη φορα που δινω ασεπ.. :-\ γιαυτο και ενω λεω καποια πραγματα, πολλες φορες επισημαινω οτι υπαρχουν πολλοι αλλοι εδω μεσα που εχουν περισσοτερη εμπειρια που ισως να μπορουν να βοηθησουν πιο πολυ ή να κανουν καποιες παρεμβασεις ή διορθωσεις σε αυτα που λεμε.
Διαβασμενη ναι ειμαι σχετικα..κι εχω παρακολουθησει και καποια μαθηματα..αλλα χωρις προσωπικο διαβασμα και κριτικη σκεψη δεν γινεται τιποτα. Αυτα που λεω για θεματικη και σχεδια εργασιας βγηκε μετα απο πολυ μπερδεμα...πριν τα ξεκαθαρισω λιγο στο μυαλο μου τα ειχα πολυ μπερδεμενα (οχι πως τωρα εχω ξεμπερδευτει τελειως! :)) γιαυτο και προσπαθω να βοηθησω γιατι κατλαβαινω απολυτα πως ειναι να τα εχεις ενα κουβαρι στο μυαλο σου.  Τα πραγματα ομως τελικα καταλαβα οτι δεν ειναι και τοσο τραγικα..θεματικη και σχεδια εργασιας διαφοροποιουνται σε λιγα σημεια (αν δεις στον οδηγο τα ιδια σταδια λεει και για τα δυο), απλα πιστευω οτι σημαντικο ειναι να εχεις ιδεες για δραστηριοτητες και φυσικα παντα να σχετιζονται με τις επιδιωξεις του ΔΕΠΠΣ.  ;)

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Και ΄γω μόλις τελείωσα. Στην Αλεξανδρούπολη. Εμάς μας τα είχαν εξηγήσει πολύ καλά στα σεμινάρια της πρακτικής. Μας τα είχαν κάνει πολύ "νιανιά", με απλά λόγια και απλά βήματα. Γι' αυτό όταν διάβασα αυτά που έγραφες, που ναι μεν ήταν πολύ σωστά και κατανοητά, ξαφνιάστηκα, επειδή εγώ τα ήξερα πιο απλά (λιγότερο επιστημονικά).
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 04, 2008, 09:55:22 μμ από Demetroula »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Και ΄γω μόλις τελείωσα. Στην Αλεξανδρούπολη. Εμάς μας τα είχαν εξηγήσει πολύ καλά στα σεμινάρια της πρακτικής. Μας τα είχαν κάνει πολύ "νιανιά", με απλά λόγια και απλά βήματα. Γι' αυτό όταν διάβασα αυτά που έγραφες, που ναι μεν ήταν πολύ σωστά και κατανοητά, ξαφνιάστηκα, επειδή εγώ τα ήξερα πιο απλά (λιγότερο επιστημονικά).
Ωχ το προηγουμενο μηνυμα μου βκηκε περιεργα..καποια βλακεια πρεπει να εκανα!  :-\ :)
Κοιτα κι εμας στην πρακτικη πιο απλα μας να ελεγαν (οχι οτι ειμαι ικανοποιημενη απο την πρακτικη μας 100%,δεν μπορς να πς οτι μεχει βοηθησει και παρα πολυ)...αλλα πιστευω οτι ο ασεπ δεν τα θελει και τοσο απλα οπως τα καναμε εκει...μαλλον θελει κατι παραπανω....τι λες??

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Κορίτσια...επειδή αυτό το άγχος του "ξεμπερδέματος" το είχα κι εγώ (στάδια...και πώς το αναλύω το ένα...πώς το άλλο... :-\) θα ήθελα απλά να δώσω μία εντελώς φιλική "συμβουλή" (δε μου αρέσει η λέξη γιατί δεν είμαι και αρμόδια σε αυτό! :P)
Τα πράγματα δεν είναι ούτε τόσο μπερδεμένα τελικά ούτε τόσο τραγικά. Λόγω της φύσης του διαγωνισμού, είναι πολύ δύσκολο, κατά τη γνώμη μου, να ζητήσουν ανάπτυξη ολόκληρης θεματικής (αν πιάσεις όλα τα γνωστικά αντικείμενα καλύπτεις σελίδες!) και πολύ περισσότερο σχέδιο εργασίας (την στιγμή που είναι κάτι που κατευθύνεται αποκλειστικά από τα παιδιά, τόσο ως προς την πορεία-διαδικασία όσο και ως προς τους στόχους).
Πάντα ζητούν μεμονωμένες δραστηριότητες. Το θέμα είναι γράφοντας μία απλή δραστηριότητα να δείξεις ότι κατέχεις τη φιλοσοφία του νέου αναλυτικού, δηλαδή την περιβόητη "διαθεματική προσσέγγιση της γνώσης".
Κρίνοντας λοιπόν από τη δική μου εμπειρία, ξεκίνησα γράφοντας τα περί αφόρμησης κλπ, συνέχισα γράφοντας το περιβόητο πείραμα με το νερό (ένσταση σε μία άποψη που ακούστηκε παραπάνω γιατί εστιάζεις πάντα στην αύξηση θερμοκρασίας και όχι στο βρασμό) και αφού τελείωσα τα περί αξιολόγησης, κάθισα κι έγραψα στο τέλος "πιθανές διαθεματικές προεκτάσεις" ,αναφέροντας επιγραμματικά μία δραστηριότητα για κάθε γνωστικό αντικείμενο (πχ ΓΛΩΣΣΑ:σύνθετες λέξεις με τη λέξη βροχή, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΕΚΦΡΑΣΗ:δραματοποίηση "το ταξίδι μιας ψιχάλας" κλπ). Απλά, χωρίς ΚΑΜΙΑ αναφορά σε κάποιον θεωρητικό της παιδαγωγικής-ψυχολογίας.
Πιστεύω ότι αυτό που θέλουν είναι να δουν αν μπορείς όμορφα κι ωραία να "βγάλεις" μία δραστηριότητα όπως θα την έκανες αν ήσουν μπροστά στα παιδιά. Θέλουν αν δουν αν κατέχεις το αντικείμενό σου...έτσι τουλάχιστον κατάλαβα εγώ (αναλύοντας και τη βαθμολογία μου σε αυτή τη Θεματική που ήταν πολύ υψηλή, ξέροντας ότι έχω χάσει και 3 μονάδες από τις πολλαπλές... :-\)
Βάλτε τον εαυτό σας (τουλάχιστον στο θέμα της διδακτικής) μέσα στην τάξη και σκεφτείτε τι θα κάνατε και πώς θα το οργανώνατε.  Και μην πελαγώνετε με τα πλάνα για σχέδιο μαθήματος-δραστηριότητας. Κυκλοφορούν άπειρα και όλα διαφέρουν σε κάτι μεταξύ τους!!!!
Με πολλή πολλή συναδελφική αλληλεγγύη!  :-* :-* :-* (γιατί ακόμα δεν έχω ξεπεράσει αυτήν την εμπειρία του ΑΣΕΠ... :P ::))
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 04, 2008, 11:23:25 μμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
"πιθανές διαθεματικές προεκτάσεις" ,αναφέροντας επιγραμματικά μία δραστηριότητα για κάθε γνωστικό αντικείμενο (πχ ΓΛΩΣΣΑ:σύνθετες λέξεις με τη λέξη βροχή, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΕΚΦΡΑΣΗ:δραματοποίηση "το ταξίδι μιας ψιχάλας" κλπ). Απλά, χωρίς ΚΑΜΙΑ αναφορά σε κάποιον θεωρητικό της παιδαγωγικής-ψυχολογίας.
Να σε ρωτησω κατι?? μπορει να ναι και χαζομαρα αλλα με μπερδευει πολυ....μια διαθεματικη δραστηριοτητα δεν εχει επιδιωξεις απο διαφορα γνωστικα?? εσενα η δραστηριοτητα π.χ. που λες απο τη γλωσσα πιανεται για διαθεματικη αφου εχει μονο απο γλωσσα??? μπορει να ναι και ακυρο αυτο που ρωταω..αλλα τααχω μπερδεψει μαλλον λιγο.. :-\
Θα ρωτησω κατι πιο γενικο μηπως και διευκρινιστει καλυτερα..εδω στην ουσια υποτιθεται οτι εβαλες εσυ τη βροχη στη μεση της εξακτινωσης κι αφου εκανες μια δραστηριοτητα απο φυσικες επιστημες( που ηταν και το βασικο που επρεπε να κανεις) μετα συνεχισες και με αλλα γνωστικα αντικειμενα..αυτο θωρειται διαθεματικοτητα?? φτιαχνω δηλαδη μια δραστηριοτητα απο καθε γνωστικο? εγω νομιζα οτι στη διαθεματικοτητα κανεις δραστηριοτητες και καθε μια εχει απο διαφορα γνωστικα επιδιωξεις... :-\

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Συμφωνώ με τη Σοφία!!!
Να συμπληρώσω (και ίσως έτσι βοηθήσω λίγο) ότι ένα project ενδέχεται να προκύψει από μια θεματική ενότητα (πχ εκεί που μελετάτε το φθινόπωρο κάποιος να κολλήσει με το μήλο,δηλαδή έρευνα σε βάθος για ένα μικρό κομμάτι του θέματος πολύ κοντά στο βίωμα των παιδιών) κι επίσης ότι εφόσον βάζετε έμμεσους στόχους στην ουσία δίνετε τις πιθανές διαθεματικές προεκτάσεις που προαναφέρθηκαν, με την έννοια οτι οι έμμεσοι στόχοι προέρχονται από άλλη γνωστική περιοχή από αυτή του άμεσου στόχου. όταν δηλαδή ο άμεσος στόχος σου είναι στη γλώσσα, μπορεί ο έμμεσος να είναι φυσικές επιστήμες, κοινωνικές σπουδές μπλα μπλα...

Θα σκίσετε
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 04, 2008, 11:58:35 μμ από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Επιπλέον δεν υπάρχει μια διαθεματική δραστηριότητα αλλά μια συνολική προσέγγιση κάποιου ζητήματος (θέματος, εννοιολογικής ενότητας, όπως θέλεις παρ' το) μέσα από δραστηριότητες οι άμεσοι στόχοι των οποίων αντλούνται από διαφορετικές περιοχές της γνώσης. Άρα όταν μιλάμε για διαθεματικότητα μιλάμε για πλέγμα δραστηριοτήτων στο πλαίσιο μια ολοκληρωμένης προσέγγισης.
Καλά δεν τα λέω ρε παιδιά;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Συμφωνώ με τη Σοφία!!!
Να συμπληρώσω (και ίσως έτσι βοηθήσω λίγο) ότι ένα project ενδέχεται να προκύψει από μια θεματική ενότητα (πχ εκεί που μελετάτε το φθινόπωρο κάποιος να κολλήσει με το μήλο,δηλαδή έρευνα σε βάθος για ένα μικρό κομμάτι του θέματος πολύ κοντά στο βίωμα των παιδιών) κι επίσης ότι εφόσον βάζετε έμμεσους στόχους στην ουσία δίνετε τις πιθανές διαθεματικές προεκτάσεις που προαναφέρθηκαν, με την έννοια οτι οι έμμεσοι στόχοι προέρχονται από άλλη γνωστική περιοχή από αυτή του άμεσου στόχου. όταν δηλαδή ο άμεσος στόχος σου είναι στη γλώσσα, μπορεί ο έμμεσος να είναι φυσικές επιστήμες, κοινωνικές σπουδές μπλα μπλα...

Θα σκίσετε
Δηλαδη σε μια θεματικη πρεπει να χουμε 5 δραστηριοτητες τουλαχιστον μια απο καθε γνωστικο?? π.χ. μια με κυρια επιδιωξη απο γλωσσα, μια απο μαθηματικα κτλ?? κι ας εχουν μετα εμμεσους στοχους απο αλλα γνωστικα??
δεν αρκει να κανεις δραστηριοτηες που απλα να περιεχουν επιδιωξεις απο διαφορα γνωστικα?? :-\ πρεπει να υπαρχει οπωσδηποτε μια δραστηριοτητα που να αντιπροσωπευει καθε γνωστικο..δηλαδη ναχει βασικη της επιδιωξη, επιδιωξη απο το συγκεκριμενο γνωστικο???

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Εξαρτάται τι σου ζητάει. Αν θέλει μια δραστηριότητα θα σου το λέει (όπως έχει γίνει μέχρι τώρα) και τότε στο σχέδιο μαθήματός σου επειδή αναφέρεις έμμεσους στόχους (από άλλα γνωστικά αντικείμενα) ουσιαστικά δίνεις τις πιθανές διαθεματικές προεκτάσεις. Αν σου ζητήσει να προσεγγίσεις διαθεματικά κάποια ενότητα εξακτινώνεις το θέμα στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα (με στόχο για το καθένα) και αναλύεις και μια δραστηριότητα ενδεικτικά ώστε να φανεί ότι ξέρεις να φτιάχνεις πορεία διδασκαλίας (ή σχέδιο μαθήματος).

Ουσιαστικά οι έμμεσοι στόχοι της μιας δραστηριότητας μπορούν να είναι άμεσος στόχος δραστηριοτήτων άλλων γνωστικών πεδίων. Αν δηλαδή σε δρ για τη γλώσσα έχεις βάλει έμμεσο στόχο να περιμένουν τη σειρά τους, αντλαμβάνεσαι ότι αυτός είναι στόχος από τις κοινωνικές επιστήμες. Αυτό συμβαίνει γιατί η γνώση και οι διαδικασίες μάθησης δεν είναι αποκομμένες μεταξύ τους, αλλά διαπλέκονται, αλληλοσυμπληρώνονται και συμβαίνουν ταυτόχρονα. Το φτιαξα λίγο ή σε μπέρδεψα χειρότερα;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
τελικα ο ορος διαθεματικα εχει μπερδευτει με τον ορο διεπιστημονικα.ολες οι προσεγγισεις απο αλλες περιοχες ειναι διεπιστημονικες προσεγγισεις.διαθεματικα σημαινει οτι μπορεις απο το ενα θεμα να μεταβεις στο αλλο ομαλα,απο την μια εννοια στην αλλη ομαλα.βεβαια ακομα και ο χρυσαφιδης παρολο που ειχε τοποθετηθει,καταλαβαινε ότι οι οροι ειναι συγκεχυμενοι ακομα και οτι χρησιμοποιειται η "διαθεματικοτητα "στη θεση της "διεπιστημονικοτητας"

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159773
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 556
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 490
Σύνολο: 502

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.