*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ60-σχεδια μαθηματος(σχεδ εργασιας-θεματικη/διαθεματικη διδασκαλια)  (Αναγνώστηκε 34615 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
 :-\ :-\ Καλά θα ξαναδιαβάσω και θα επανέλθω :-\ :-[ :-[
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
:-\ :-\ Καλά θα ξαναδιαβάσω και θα επανέλθω :-\ :-[ :-[

δεν ηθελα να φανει σαν παρατηρηση! :-[ δεν το ειπα για σενα!περισσοτερο μια διαπιστωση για όλες μας που μιλαμε μεταξυ μας με τετοιους ορους και τελικα μπορει καποια στιγμη να εχουμε κ προβλημα γιατι αλλο εχει επικρατησει και αλλο (ισως)ισχυει στην πραγματικοτητα! :-X ;)

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Καλέ δεν παρεξηγήθηκα  :) :) :) :)
Απλά νιώθω ότι πολύ εύκολα κλονίζομαι ως προς την άποψή μου, επομένως ακόμη δεν το έχω κατακτήσει το ζήτημα έστω επαρκώς. Συνεπώς πίσω στις πηγές μπας και βγάλω άκρη. Πάντως συμφωνώ μαζί σου ότι γίνεται κατάχρηση των όρων και σε κάποιες περιπτώσεις κακοποίησή τους ιδιαίτερα από περιοδικά και βιβλία που πετάνε έναν πιασάρικο όρο για να βαφτίσουν τα άρθρα και τις δραστηριότητες που προτείνουν. :-\

Γεγονός πάντως είναι ότι και οι παιδαγωγοί δεν έχουν συμφωνήσει πλήρως στο τι ακριβώς εννοούν κάθε φορά...

ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
παντως οοοολα τα καινουρια βιβλια εχουν απ εξω τον ορο διαθεματικοτητα!!αυξανονται και οι πωλησεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Ολες οι δραστηριοτητες ειναι στην πραγματικοτητα διαθεματικες! Οποια δρ/τα και να παρεις θα βρεις πολλες επιδιωξεις που καλυπτει, απο διαφορες γνωστικες περιοχες. Για να ειναι διαθεματικη δεν ειναι απαραιτητο να καλυπτει επιδιωξεις και απο τις πεντε γνωστικες περιοχες. Μπορει να ειναι μονο απο δυο ή απο τρεις, αλλά παλι ειναι διαθεματικη.

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Εξαρτάται τι σου ζητάει. Αν θέλει μια δραστηριότητα θα σου το λέει (όπως έχει γίνει μέχρι τώρα) και τότε στο σχέδιο μαθήματός σου επειδή αναφέρεις έμμεσους στόχους (από άλλα γνωστικά αντικείμενα) ουσιαστικά δίνεις τις πιθανές διαθεματικές προεκτάσεις. Αν σου ζητήσει να προσεγγίσεις διαθεματικά κάποια ενότητα εξακτινώνεις το θέμα στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα (με στόχο για το καθένα) και αναλύεις και μια δραστηριότητα ενδεικτικά ώστε να φανεί ότι ξέρεις να φτιάχνεις πορεία διδασκαλίας (ή σχέδιο μαθήματος).

Ουσιαστικά οι έμμεσοι στόχοι της μιας δραστηριότητας μπορούν να είναι άμεσος στόχος δραστηριοτήτων άλλων γνωστικών πεδίων. Αν δηλαδή σε δρ για τη γλώσσα έχεις βάλει έμμεσο στόχο να περιμένουν τη σειρά τους, αντλαμβάνεσαι ότι αυτός είναι στόχος από τις κοινωνικές επιστήμες. Αυτό συμβαίνει γιατί η γνώση και οι διαδικασίες μάθησης δεν είναι αποκομμένες μεταξύ τους, αλλά διαπλέκονται, αλληλοσυμπληρώνονται και συμβαίνουν ταυτόχρονα. Το φτιαξα λίγο ή σε μπέρδεψα χειρότερα;
Οχι δεν τα μπερδεψες..ισα ισα τα εφτιαξες... :)
Μια τελευταια ερωτηση...δηλαδη εκει που λες οτι εξακτινωνεις...βαζεις τα 5 γνωστικα και για καθε γνωστικο μια τουλαχιστον δραστηριοτητα που να εχει ως βασικη της επιδιωξη καποια απο το συγκεκριμενο γνωστικο?? δηλαδη...1ο γνωστικο γλωσσα-μια δραστηριοτητα με βασικη της επιδιωξη καποια απο τα πλαισια της γλωσσας, 2ο γνωστρικο μαθηματικα-μια δραστηριοτητα με βασικη επιδιωξη απο μαθηματικα...κτλ κτλ???

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
α! δεν υπαρχουν πλεον αμεσοι και εμμεσοι στοχοι, μόνο επιδιώξεις.

Σε όσα εχετε αναφέρει παραπάνω, ουσιαστικά μιλατε για θεματικη προσεγγιση, με εξακτίνωση στα πεντε γνωστικα, οχι για διαθεματικη. Διαθεματικη ας πουμε, ειναι το θεμα με τη Χιονατη που επεσε στον προηγούμενο ασεπ.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Για να ειναι διαθεματικη δεν ειναι απαραιτητο να καλυπτει επιδιωξεις και απο τις πεντε γνωστικες περιοχες. Μπορει να ειναι μονο απο δυο ή απο τρεις, αλλά παλι ειναι διαθεματικη.
Συμφωνώ. όπως επίσης και για τη χρήση του όρου επιδιώξεις έναντι του όρου στόχοι (θα μπορούσε να λέγεται και μαθησιακά αποτελέσματα, ανάλογα με το συγγραφέα που διαβάζεις κάθε φορά).

Rinaki εννούσα ότι επιλέγεις 1 γνωστικό πεδίο και αναλύεις μία δρ γι' αυτό, ενώ για τα υπόλοιπα αναφέρεις επιγραμματικά από μια δραστηριότητα. Όμως τα πάντα είναι πολύ σχετικά και εξαρτώνται καθαρά από τη διατύπωση του ερωτήματος που καλείσαι να απαντήσεις.
Για τα υπόλοιπα χρειάζομαι στ' αλήθεια χρόνο να τα ξαναδιαβάσω (γιατί πάει πολύς καιρός από τότε που ασχολήθηκα με αυτά) και χρειάζομαι φρεσκάρισμα. Μη σας πάρω και στο λαιμό μου. :-[ :-X
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος tsilib

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 165
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ρε παιδια διαθεματικη ηταν και το νερο που επεσε και στον προηγουμενο ΑΣΕΠ. Το οποιοδηποτε θεμα το προσεγγιζεις διαθεματικα.

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Ρε παιδια διαθεματικη ηταν και το νερο που επεσε και στον προηγουμενο ΑΣΕΠ.
Επειδή εχω κοιταξει τη Χιονατη για αυτο αναφέρθηκα σε αυτο, για το νερο δεν το εχω κοιταξει ακομα και δεν μπορώ να εκφέρω αποξη.
Απλά με τον τροπο που περιγραφτηκε μου θυμισε θεματικη προσεγγιση. Ειπα ομως οτι και η θεματικη εχει διαθεματικες δραστηριοτητες.
Το οποιοδηποτε θεμα το προσεγγιζεις διαθεματικα.
+φωνω

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
      Rinaki, στη σχολή και μας απλά μας τα είπαν. Κατά τη γνώμη μου καλύτερα έτσι επειδή τα καταλάβαμε καλά. Η πρακτική μας με βοήθησε αρκετά, επειδή εφάρμοσα και διαθεματικό και project.
      Πάντως, τώρα που διαβάζω για ΑΣΕΠ, πολλά απ' αυτά που έκανα στις πρακτικές μου τα αναθεωρώ. Π.χ. στο "Σύγχρονες Τάσεις Προσχολικής Αγωγής" της Ντολιοπούλου λέει ότι με ένα project μπορούν να ασχοληθούν όλα τα παιδιά ή μία μόνο ομάδα παιδιών. Μπορεί, επίσης, να εξελίσσονται δύο project ταυτόχρονα από δύο ομάδες παιδιών. Τα παιδιά που δεν θέλουν να ασχοληθούν με κάποιο θέμα μπορούν να δραστηριοποιούνται ήσυχα στις γωνιές. Εμάς στη σχολή το θεωρούσαν αυτονόητο ότι όλα τα παιδιά θα ήθελαν να ασχοληθούν με το project που είχαμε προετοιμάσει εμείς (οι φοιτήτριες), αλλά δεν λαμβάναμε υπ' όψιν τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Όταν κάποιο παιδί δεν ήθελε να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα, οι επόπτριες το θεωρούσαν αρνητικό ως προς το σχεδιασμό μας. Ότι εμείς δεν είχαμε κάνει το σωστό σχεδιασμό και γι' αυτό κάποια παιδιά δεν ενδιαφέρονταν. Όμως, μέσα στο βιβλίο λέει ότι ένας λόγος που τα παιδιά μπορεί να μην ενδιαφερθούν για μια δραστηριότητα είναι ότι μπορεί αυτή να μην εμπίπτει στη "ζώνη της επικείμενης ανάπτυξής τους". Σκεπτόμενη τώρα αυτά που εφάρμοσα, έτσι όπως τα εφάρμωσα, μου φαίνονται περισσότερο Ενιαία Συγκρεντρωτική Διδασκαλία με στολή project. Πάντως, όταν με το καλό... θα μπω στην τάξη θα εφαρμώσω (όσο μπορώ βέβαια) τη μέθοδο που εφαρμώζεται στο Reggio Emilia.
      Όσον αφορά τη διαθεματικότητα, όταν μελετάμε ένα θέμα και το εξακτινώνουμε σε υποθέματα, βρίσκουμε πρώτα το υποθέμα που θέλουμμε να μελετήσουμε και μετά το "βάζουμε" σε ένα γνωστικό αντικείμενο. Π.χ. Θέμα: σπίτια. Υπόθεμα: σπίτια ανά το κόσμο. Γνωστικό αντικείμενο: εικαστικά ή φυσικό περιβάλλον, κ.τ.λ. Και όχι το αντίστροφο.
     Αυτά ξέρω. Τι γνώμες σας παρακαλώ! :)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Που τελείωσες; Εγώ Θεσσαλονίκη 2008
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Εγώ Αλεξανδρούπολη 2008.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
      Rinaki, στη σχολή και μας απλά μας τα είπαν. Κατά τη γνώμη μου καλύτερα έτσι επειδή τα καταλάβαμε καλά. Η πρακτική μας με βοήθησε αρκετά, επειδή εφάρμοσα και διαθεματικό και project.
      Πάντως, τώρα που διαβάζω για ΑΣΕΠ, πολλά απ' αυτά που έκανα στις πρακτικές μου τα αναθεωρώ. Π.χ. στο "Σύγχρονες Τάσεις Προσχολικής Αγωγής" της Ντολιοπούλου λέει ότι με ένα project μπορούν να ασχοληθούν όλα τα παιδιά ή μία μόνο ομάδα παιδιών. Μπορεί, επίσης, να εξελίσσονται δύο project ταυτόχρονα από δύο ομάδες παιδιών. Τα παιδιά που δεν θέλουν να ασχοληθούν με κάποιο θέμα μπορούν να δραστηριοποιούνται ήσυχα στις γωνιές. Εμάς στη σχολή το θεωρούσαν αυτονόητο ότι όλα τα παιδιά θα ήθελαν να ασχοληθούν με το project που είχαμε προετοιμάσει εμείς (οι φοιτήτριες), αλλά δεν λαμβάναμε υπ' όψιν τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Όταν κάποιο παιδί δεν ήθελε να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα, οι επόπτριες το θεωρούσαν αρνητικό ως προς το σχεδιασμό μας. Ότι εμείς δεν είχαμε κάνει το σωστό σχεδιασμό και γι' αυτό κάποια παιδιά δεν ενδιαφέρονταν. Όμως, μέσα στο βιβλίο λέει ότι ένας λόγος που τα παιδιά μπορεί να μην ενδιαφερθούν για μια δραστηριότητα είναι ότι μπορεί αυτή να μην εμπίπτει στη "ζώνη της επικείμενης ανάπτυξής τους". Σκεπτόμενη τώρα αυτά που εφάρμοσα, έτσι όπως τα εφάρμωσα, μου φαίνονται περισσότερο Ενιαία Συγκρεντρωτική Διδασκαλία με στολή project. Πάντως, όταν με το καλό... θα μπω στην τάξη θα εφαρμώσω (όσο μπορώ βέβαια) τη μέθοδο που εφαρμώζεται στο Reggio Emilia.
      Όσον αφορά τη διαθεματικότητα, όταν μελετάμε ένα θέμα και το εξακτινώνουμε σε υποθέματα, βρίσκουμε πρώτα το υποθέμα που θέλουμμε να μελετήσουμε και μετά το "βάζουμε" σε ένα γνωστικό αντικείμενο. Π.χ. Θέμα: σπίτια. Υπόθεμα: σπίτια ανά το κόσμο. Γνωστικό αντικείμενο: εικαστικά ή φυσικό περιβάλλον, κ.τ.λ. Και όχι το αντίστροφο.
     Αυτά ξέρω. Τι γνώμες σας παρακαλώ! :)
Στη δικη μας τη σχολη, στην πρακτικη, δεν εμβαθυναν και τοσο πολυ σε θεματικη και σχεδια εργασιας...για την ακριβεια στην ουσια μονο θεματικη εφαρμοσαμε. Σε εργασιες εφαρμοσαμε σχεδια εργασιας.
Οσον αφορα το οτι καποια παιδια δεν ηθελαν να συμμετεχουν γιατι π.χ. βαριοντουσαν ισως ειναι τελικα λιγο αρνητικο και οχι συγκεντρωτικη διδασκαλια(φυσικα αναλογως πως τα επανεφερες)...γιατι εαν σκεφτεις το σχεδιο εργασιας αναδυεται απο το ενδιαφερον ολων των παιδιων, η νηπιαγωγος προσπαθει να κραταει αμειωτο το ενδιαφερον και δουλευει και εξατομικευμενη διδασκαλια(σαυτο την βοηθανε οι μικρες ομαδες)...οποτε αν καποια παιδια δεν θελουν να συμμετεχουν οι νηπιαγωγος δεν πρεπει να κανει καποιες ενεργειες ωστε να αρχισουν να θελουν??? (φυσικα οχι αυταρχικες..καταλαβαινιεις πως το εννοω).
Στη διαθεματικη θα προσπαθησω να εξηγησω το που "κολαω"εγω..μηπως τελικα βρουμε καποια απνατηση  :) Ξεκιναμε μια θεματικη : 1ο κανουμε εξακτινωση με τι ξερουν τα παιδια 2ο κανουμε εξακτινωση με τι θελουν να μαθουν (ερωτησεις) 3ο μαζευουμε τις ερωτησεις και κανουμε υποθεματα (οπως ειπες εσυ με τα σπιτια) στο 4ο τωρα βημα κανουμε εξακτινωση με τα γνωστικα αντικειμενα και κατω απο καθε γνωστικο βαζουμε τις επιδιωξεις (τις οποιες θα συναντησουμε στις δραστηριοτητες που θα αναλυσουμε παρακατω)????  :-\ πως δηλαδη κανουμε συνδεση υποενοτητων και επιδιωξεων????? π.χ. εχω θεμα τα σπιτια και υποθεμα τα ειδη σπιτιων..και σκεφτομαι πως εγω για να δειξω στα παιδια τα ειδη σπιτιων θα εφαρμοσω 2 διαθεματικες δραστηριοτητες..στη συνεχεια κανς το ιδιο και για τα αλλα υποθεματα? και στο τελος μαζευω ολες τισ απιδιωξεις και τις χωριζω ανα γνωστικο αντικειμενο σε μια εξακτινωση???  :-\

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159623
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 444
Σύνολο: 454

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.09 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.