Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: gismix στις Νοέμβριος 29, 2022, 01:11:56 μμ

Τίτλος: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: gismix στις Νοέμβριος 29, 2022, 01:11:56 μμ
Θέλω να θέσω ένα πρόβλημα που τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και μεγαλύτερο. Εννοώ την προφορικής εξέταση μαθητών κατά την διάρκεια των διαγωνισμάτων και τεστ του τριμήνου. Με την γιγάντωση των περιπτώσεων μαθησιακών δυσκολίων , είναι ολοένα και μεγαλύτερος ο αριθμός μαθητών που πρέπει να εξετάζονται προφορικά. Για παράδειγμα σε μονόωρο μάθημα χημείας στο γυμνάσιο υπάρχουν σε ένα τμήμα 6 μαθητές για προφορική εξεταση ενώ σε άλλα 2 τμήματα από 4 μαθητές. (Ο μέσος όρος στο σχολείο μου είναι 3 μαθητές ανα τμήμα). Πως μπορούν να εξεταστούν προφορικά σε ώρα 45 λεπτών; Ακόμα και το διάλλειμμα δεν φτάνει. Πως μπορεί να εξεταστεί κάποιος την ώρα που άλλοι γράφουν (καποια παιδιά μένουν όλοι την ώρα). Πόσο δίκαιο είναι να έρχονται την επόμενη ή την μεθ-επόμενη ώρα στο γραφείο να εξεταστούν. Νομίζω ότι το πρόβλημα το έχουμε όλοι. Υπήρχε και παλιά αλλά σε μικρότερο βαθμό (άλλο να έχεις 2 προφορικούς και άλλο να έχεις 5 ή 6). Όταν μάλιστα μερικοί μαθητές νομίζουν ότι το προφορικό είναι "Καλά θα σκεφτώ όταν πάω να τα πω". Το συγκεκριμένο φυσικά και δεν είναι σωστό. Ο προφορικός πρέπει να πάρει την κόλλα του, να σκεφτεί η να κρατήσει σημειώσεις τι θέλει να πει και όχι τα σκεφτομαι εκείνη την ώρα. Υπάρχει όμως κάποιο νομικό πλαίσιο που ν αμας καλύπτει αν τον "μαλώσουμε" γι αυτό; Νομίζω όχι. Φυσικά τι να πουν και οι φιλόλογοι που εξετάζουν πρφορικά έκθεση...
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 29, 2022, 04:41:34 μμ
Ωραίο θέμα. Κι εγω έχω αγανακτήσει φέτος- και πέρσι.

Όταν είχαμε τμήμα ένταξης στο σχολείο, εγω έδινα το διαγωνισμα στον καθηγητη της ένταξης να «εξετάσει» προφορικα. Βασικά εμένα δεν με νοιάζει η εξέταση. Μαθητή με διάγνωση εγω δεν κόβω είτε έχει προφορική εξέταση είτε όχι. Αλλά τελος πάντων αυτό είναι προσωπική μου θέση.

Αυτό στο οποίο επιμενω πολύ είναι να γράφουν για να μην χάνουν την επαφή με το γράψιμο και για να μάθουν να κρατάνε σημειώσεις. Και τους λέω ότι θα είναι πιο απλό να έχουν γράψει κάποια κ πάνω σ αυτά να εξετάσω.
Εξαρτάται πάντα από την περίπτωση. Άλλα παιδθα όντως μπορούν να πουν αλλά όχι να γράψουν, σε άλλα τα βγάζεις με το τσιγκέλι. Ε σ αυτούς δεν επιμενω. Τους λέω να μείνουν στο τέλος που θα είναι λίγα παιδιά κ κάνω κάποιες ερωτήσεις για να φουσκώσω τον βαθμό. Επίσης βοηθάω με επίλυση αποριών την ώρα της εξέτασης.

Το πλαίσιο για την εξέταση των μαθησιακών δυσκολιών, όχι μόνο την προφορική εξέταση αλλά και αυτά πυ γράφουν οι γνωματεύσεις (χρόνος, κατάτμηση ερωτησεων κλπ), είναι άσχετο με το τι μπορεί να εφαρμοστεί στην τάξη.
Το θέμα είναι να βοηθάμε τα παιδιά όσο μπορούμε. Και το λέω αυτό γιατί έχω δει ανθρώπους που είναι πολύ σχολαστικοι στην προφορική εξέταση και τα παιδια τελικά τα ισοπεδώνουν. Δεν καταλαβαίνω ποιο το νόημα. ¨η ρωτάνε κάτι του στιλ "πες μου τι ξέρεις" Ρε φίλε, αν ήξερε θα το έγραφε.
ΕΠειδή ο δικός μας διευθυντής είναι φορτικός γιατί έχουν γίνει πα΄ραπονα από γονείς για το θέμα αυτό, εγώ τους είπα ότι αν θέλουν, ας φωνάζω την υποδιευθύντρια να επιτηρεί το υπόλοιπο τμήμα όσο εγώ εξετάζω. Μαχαίρι κόπηκε η συζήτηση. "ας κάνει ο κάθε συνάδελφος ό,τι κρινει".
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: harac στις Νοέμβριος 29, 2022, 05:31:31 μμ
Σε εμάς (έχουμε αρκετούς προφορικούς σε πολλά τμήματα), ένας εκπαιδευτικός που έχει κενό (και του λείπουν ώρες) κρατάει το υπόλοιπο τμήμα με απασχόληση, όση ώρα κρατά η προφορική εξέταση από τον εκπαιδευτικό που τους κάνει το μάθημα.
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 29, 2022, 05:40:51 μμ
Σε εμάς (έχουμε αρκετούς προφορικούς σε πολλά τμήματα), ένας εκπαιδευτικός που έχει κενό (και του λείπουν ώρες) κρατάει το υπόλοιπο τμήμα με απασχόληση, όση ώρα κρατά η προφορική εξέταση από τον εκπαιδευτικό που τους κάνει το μάθημα.

Αυτό όμως είναι επιβάρυνση συναδέλφων άνευ λόγου. Άλλο να το κανεις φιλικά άλλο να θεωρείται δεδομένο. Το κενό μας είναι μια αυτονόητη ξεκούραση και ούτως ή άλλως έχουμε και άλλες δουλειές όπως διορθώσεις ή προετοιμασια. (εμείς έχουμε και φύλαξη κενών…)
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: harac στις Νοέμβριος 29, 2022, 06:14:08 μμ
Το ζητά η διεύθυνση για να εξυπηρετούμε την κατάσταση (όπως έγραψα έχουμε πολλούς προφορικούς).
 Τι εννοείς "φύλαξη κενών"; Μήπως "απασχόληση τμήματος" την ώρα του κενού; Άλλη συνηθισμένη τακτική για να μη βγαίνουν στην αυλή και γίνονται μπουλούκι με το συστεγαζόμενο, καθώς  και να μη σχολούν νωρίτερα και κάνουν διάφορες βλακείες μπροστά από το σχολείο μέχρι να περάσει το λεωφορείο για να τους πάρει.
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 29, 2022, 07:02:37 μμ
Το ζητά η διεύθυνση για να εξυπηρετούμε την κατάσταση (όπως έγραψα έχουμε πολλούς προφορικούς).
 Τι εννοείς "φύλαξη κενών"; Μήπως "απασχόληση τμήματος" την ώρα του κενού; Άλλη συνηθισμένη τακτική για να μη βγαίνουν στην αυλή και γίνονται μπουλούκι με το συστεγαζόμενο, καθώς  και να μη σχολούν νωρίτερα και κάνουν διάφορες βλακείες μπροστά από το σχολείο μέχρι να περάσει το λεωφορείο για να τους πάρει.

Εμάς η διεύθυνση ευτυχώς δεν έχει σκεφτεί να το προτείνει ΚΑΙ αυτό.

Εμείς δεν το λέμε απασχόληση για να παριστάνουμε ότι δεν είναι υπερωριακή εργασθα. Το λέμε επίβλεψη. Τα παιδιά παίζουν στην αυλή κ κάποιος μπαστακας του κοιτάζει σαν μ….. στο κρύο κ το αγιάζι ή στον καύσωνα. Επειδή έχουν 3-4 άτομα κενό, μοιράζεται η δουλειά αλλά είναι επιβάρυνση. Θα έλεγα κιόλας ότι ο διευθυντής δεν θα ήθελε να βοηθάει κανείς στα διαγωνίσματα ακριβώς για να είναι διαθέσιμος για την επιτήρηση. Έχω σκεφτεί κ εγω ανεπισημς να φωνάξω κάποιον από το γραφείο φετις γιατί πάλι δεν έχουμε ένταξη και είναι πολλά τα παιδιά. Αλλά θα φώναζα την υποδιευθύντρια αν ήταν διαθέσιμη και όχι συναδελφο.
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: Schoolikui στις Νοέμβριος 29, 2022, 07:30:27 μμ
Η προφορική εξέταση περιλαμβάνει περισσότερα από το να "λέει" το παιδί όσα αλλιώς θα έγραφε. Οι περισσότεροι αρκούνται στο να εξετάζουν τις ερωτήσεις ανάπτυξης. Αλλά τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πραγματικά ανάγκη να τους διαβάζει κάποιος τις εκφωνήσεις και να βεβαιώνεται ότι κατάλαβαν ακόμα και αν είναι ασκήσεις γεωμετρίας, φυσικής, κτλ. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής!
Χρειάζεται να τους διαβάζονται τα κείμενα, τα παραθεματα στην ιστορία. Ακόμη και αν έχουν μελετήσει εκ των προτέρων καλά, δύσκολα θα ξαναδιαβασουν το κείμενο που τους δίνεται την ώρα που γράφουν γιατί κάτι τέτοιο θα απαιτούσε πολύ χρόνο αλλά έτσι κινδυνεύουν να ξεχάσουν πράγματα που γνωρίζουν.
Τίτλος: Απ: προφορικές εξετάσεις μαθητών
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 29, 2022, 07:38:59 μμ
Η προφορική εξέταση περιλαμβάνει περισσότερα από το να "λέει" το παιδί όσα αλλιώς θα έγραφε. Οι περισσότεροι αρκούνται στο να εξετάζουν τις ερωτήσεις ανάπτυξης. Αλλά τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πραγματικά ανάγκη να τους διαβάζει κάποιος τις εκφωνήσεις και να βεβαιώνεται ότι κατάλαβαν ακόμα και αν είναι ασκήσεις γεωμετρίας, φυσικής, κτλ. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής!
Χρειάζεται να τους διαβάζονται τα κείμενα, τα παραθεματα στην ιστορία. Ακόμη και αν έχουν μελετήσει εκ των προτέρων καλά, δύσκολα θα ξαναδιαβασουν το κείμενο που τους δίνεται την ώρα που γράφουν γιατί κάτι τέτοιο θα απαιτούσε πολύ χρόνο αλλά έτσι κινδυνεύουν να ξεχάσουν πράγματα που γνωρίζουν.

Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό φυσικά κάνουμε τον Ιούνιο. Εγω τουλάχιστον τους διαβάζω και το κείμενο. Και τονίζω κάπως με έμφαση σημεία με ενδιαφέρον. Στην πράξη όμως αυτό δεν γίνεται στα διαγωνίσματα. Δεν υπάρχει χρόνος. Εμένα μα βόλευε πολύ να ασχοληθεί με το διαγωνισμα η καθηγήτρια της ένταξης. Και θεωρώ ότι ήταν και πιο δίκαιο για τα παιδια.

Με την ευκαιρία όμως θέλω να πω κάτι. Πέρα από τις προφανείς δυσκολίες (εννοώ τα δυς-), τα άλλα παιδθα που έχουν γνωματεύσεις για γενικευμένες μαθησιακές δυσκολίες κλπ, που δεν δικαιολογούν προφορική εξέταση αλλά έχουν κάποιες οδηγίες για διευκολύνσεις, τα παιδιά αυτά λοιπόν είναι παιδιά που είχαν την τύχη να το ψάξουν οι γονείς τους στο κεδασυ. Σε κάθε τμήμα υπάρχουν άλλα τόσα παιδιά που δεν τα έχουν πάει και που έχουν ανάγκη την ίδια βοήθεια. Είναι λεπτό ζήτημα αυτό. Πιστεύω ότι πολλούς μαθητές αν τους βοηθούσαμε λίγο, θα έγραφαν καλύτερα. Φέτος να πω την αλήθεια άφησα κάθε ενδοιασμό περί ίσως ευκαιριών - διαφάνειας- τι θα πουν οι άλλοι κλπ και στην Α τάξη βοήθησα όσα παιδιά από το τμήμα έκρινα ότι ήθελαν ενθάρρυνση ή κάποια επεξήγηση ή ίσως και κάποια νύξη για το τι να κάνουν. Ασχέτως αν έχουν χαρτι ή όχι.