PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά Γ' Λυκείου
Τελευταία νέα
Συμπληρωματική μετάθεση, ανακλήσεις μετάθεσης και διορθώσεις μονάδων μετάθεσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, έτους 2024
Tοποθέτηση εκπαιδευτικών με διετή θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Δ.Ε για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Η εγκύκλιος για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών της Σιβιτανιδείου
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
194
195
196
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου (Αναγνώστηκε 652612 φορές)
0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
nikolaos 0305
Νέο μέλος
Μηνύματα: 14
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2730 στις:
Μάιος 11, 2024, 06:27:27 μμ »
Tweet
Όμως, σε παράδειγμα "Romani parere senatui debent", το ποιητικό αίτιο δηλώνεται με δοτική, παρόλο που υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης.
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 19:19:38 »
Sali
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1848
Φύλο:
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2731 στις:
Μάιος 12, 2024, 11:20:30 πμ »
Ναι, το γνωρίζω, αλλά φαίνεται πως για τους συγγραφείς του βιβλίου δεν υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης. Το νόημα δηλαδή είναι: "οι Ρωμαίοι οφείλουν να υπακούνε στη σύγκλητο" και σε καμία περίπτωση το αντίθετο.
Καταγράφηκε
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5715
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2732 στις:
Μάιος 12, 2024, 11:45:34 πμ »
Όμως, σε κάθε περίπτωση αυτή είναι η απάντηση που δίνουν σε μια άσκηση Έλληνες συγγραφείς, όχι Ρωμαίοι.
Τώρα, κατά πόσο υπήρχε περίπτωση ένας Ρωμαίος να μην ενδιαφέρεται να είναι σαφής και να θεωρεί αυτονόητο ποια δοτική προσώπου είναι το ποιητικό αίτιο είναι άγνωστο. Μπορεί και να το έκανε στον προφορικό λόγο. Φαντάζομαι όμως ότι στον γραπτό λόγο που δεν είναι τόσο εύκολες οι διευκρινίσεις θα το απέφευγε επιμελώς.
Διότι το τι είναι αυτονόητο είναι σχετικό.
Ας πούμε, μια τέτοια πρόταση έχει σημασία σε ποια χρονική περίοδο θα λεγόταν. Δεν ήταν πάντα αυτονόητο πως η Σύγκλητος ήταν αυτή που αποφάσιζε και ο λαός υπάκουε. Ο Ιούλιος Καίσαρας, για παράδειγμα, όταν η (αριστοκρατική) Σύγκλητος έθετε βέτο στα μέτρα του, κατέφευγε στις λαϊκές συνελεύσεις (Comitia) τις οποίες χειραγωγούσε, για να του εγκρίνουν τα μέτρα. Το επιχείρημα ήταν ότι ο ρωμαϊκός λαός είναι αυτός που αποφασίζει και όλοι οι υπόλοιποι υπακούουν.
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
Sali
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1848
Φύλο:
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2733 στις:
Μάιος 12, 2024, 12:47:07 μμ »
Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου, apri. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια η εκφώνηση της άσκησης δεν αφήνει αμφιβολίες για το ποιος υπακούει σε ποιον: Romani senatui parere debuerunt. Αν όμως κανείς αγνοήσει αυτό το δεδομένο και ακούσει ή διαβάσει για πρώτη φορά Romanis senatui parendum fuit, δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το ποιος είναι ο φορέας της ενέργειας και ποιος ο δέκτης.
Καταγράφηκε
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 19:19:38 »
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5715
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2734 στις:
Μάιος 12, 2024, 01:00:47 μμ »
Ναι, αλλά υποτίθεται πως τη γλώσσα τη μαθαίνουμε, όχι για να απαντάμε σε ασκήσεις όπου μας δίνονται διευκρινίσεις, αλλά για να καταλαβαίνουμε εκφωνήματα σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές συνθήκες.
Στην πράξη δηλαδή μπορεί σε ένα κείμενο να φαινόταν από τα κειμενικά ή ιστορικά συμφραζόμενα ποιος είναι το ποιητικό αίτιο, μπορεί και όχι.
Μπορεί ένας ομιλητής να ήταν άθελά του ασαφής θεωρώντας αυτονόητο ποιος είναι το ποιητικό αίτιο, μπορεί και να το έκανε ηθελημένα για να παραπλανήσει τους αναγνώστες και να κάνει ο καθένας την ανάγνωση της προσδοκίας του.
Επομένως, σε επίπεδο άσκησης, νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι δεκτές και οι δύο απαντήσεις ως δυνατές επιλογές που είχε στη διάθεσή του ένας ομιλητής ανάλογα με τις προθέσεις του.
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
nikolaos 0305
Νέο μέλος
Μηνύματα: 14
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2735 στις:
Μάιος 12, 2024, 06:50:51 μμ »
Προσωπικά μιλώντας, πίστευα ότι π ά ν τ α το ποιητικό αίτιο με χρήση παθητικής περιφραστικής συζυγίας δηλωνόταν με απλή δοτική, ανεξάρτητα από το αν υπήρχε κίνδυνος σύγχυσης. Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν παραδείγματα από τη Λατινική Γραμματεία με εμπρόθετη αφαιρετική και παθητική περιφραστική συζυγία.
Καταγράφηκε
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5715
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2736 στις:
Μάιος 12, 2024, 09:24:04 μμ »
Δες στη Γραμματική των Allen&Greenough, στην υποσημείωση 1
https://dcc.dickinson.edu/grammar/latin/dative-agent
Και στη Γραμματική του Gildersleeve στη σημείωση στην αρχή της σελίδας 227
https://archive.org/details/gildersleeveslat00gild/page/226/mode/2up?view=theater
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
tiel
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 951
Φύλο:
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2737 στις:
Μάιος 15, 2024, 12:06:03 μμ »
Συνάδελφοι, οι βουλητικες, ενδοιαστικες κ οι quominus quin μπορούν να συμπτυχθούν μόνο σε τελικό απαρέμφατο κ όχι σε μετοχή, σωστά;
Καταγράφηκε
super3kef
Νέο μέλος
Μηνύματα: 84
Φύλο:
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #2738 στις:
Μάιος 15, 2024, 12:55:22 μμ »
Καλημέρα, έχουμε τα θέματα του ΟΕΦΕ 2024 για τα Λατινικά; Υπάρχει κάποια παραπομπή;
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Καταγράφηκε
Να ζεις , να αγαπάς και να μαθαίνεις...
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
194
195
196
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά Γ' Λυκείου