0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Τα Μουσικά/Καλλιτεχνικά σχολεία καλύπτουν μεγάλα αστικά κέντρα και προορίζονται μόνο για συνειδητοποιημένους μαθητές που ήδη ξέρουν τι θέλουν από πολύ νωρίς. Ελλάδα, όμως, δεν είναι μόνο η πρωτεύουσα και δύο-τρεις μεγάλες πόλεις, αλλά και η επαρχία, τα νησιά κλπ. Με το κόψιμο των μαθημάτων τέχνης στα Γενικά Λύκεια, χάνονται οι ίσες ευκαιρίες πρόσβασης για όλους. Πολλά παιδιά, επί πλέον, χρειάζονται μία πρώτη συστηματική επαφή με το αντικείμενο και αποφασίζουν αργότερα τι θέλουν να κάνουν, στις μεγαλύτερες τάξεις του Λυκείου. Ο μαθητής πρέπει να έχει γνώση και άποψη πριν αποφασίσει με τι θα ασχοληθεί στο μέλλον (για αυτό είναι απαραίτητα και τα μαθήματα επιλογής στην Α' Λυκείου). Ναι, δήλωσαν κάτι για νέα εγκύκλιο. Περιμένουμε. Δεν γνωρίζω τι ετοιμάζουν. Ίσως, τελικά, το αναθεωρήσουν για τη Γ' .Η υπερενασχόληση με τις τέχνες, όπως γράφεις, δεν είναι το ζητούμενο, αλλά η ουσιαστική επαφή. Τα εργαστήρια είναι πολύ σημαντικά για βιωματική επαφή με την τέχνη. Θα έπρεπε, κανονικά, να υπάρχει ένα σε κάθε σχολείο. Παρ όλα αυτά ο κάθε εκπαιδευτικός κάνει ό,τι μπορεί για να διδάξει το μάθημα με τα λίγα μέσα που διαθέτει κάθε παιδί (μπλοκ, χαρτιά και μολύβια) με πολύ καλά αποτελέσματα και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό.Όπως γράφεις, η τέχνη δεν είναι εργαλείο μόνο,για συγκεκριμένες σπουδές. Καλλιεργεί τη δημιουργική σκέψη, ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, δεξιότητες και αισθητική. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο μας αφορά όλους και δεν είναι συντεχνιακό το ζήτημα. Κάθε μάθημα έχει τον σκοπό του. Δεν υπάρχουν σημαντικότερα ή λιγότερο σημαντικά μαθήματα. Σήμερα κόβονται τα καλλιτεχνικά, αύριο, κάποια άλλο μάθημα.
@JureΤο επιχείρημα δηλαδή είναι ότι, επειδή δε μπορώ να σχηματιστούν τμήματα για επιλεγόμενα σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, ας τα καταργήσω και εκεί που υπάρχουν; Αν θέλω να λέω ότι παλεύω για ισότητα, καλό θα είναι να φροντίζω να παίρνουν δικαιώματα αυτοί που δεν έχουν, όχι να τα χάνουν αυτοί που μέχρι τώρα τα είχαν!!! Δεν έχει νόημα η ισότητα αν τους εξισώνω όλους προς το χειρότερο!
Το παρόν ωρολόγιο δημιουργεί τη διαφορά που έκανε ο εμπνευσμένος καθηγητής σου με τη θεατρική ομάδα. Ό,τι δουλεύει σε αυτό το σύστημα, δυστυχώς επαφίεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Έστω και αυτές τις ώρες, τις ελάχιστες, στα λίγα σχολεία που σχηματίστηκαν τμήματα, κάποιοι συνάδελφοι έκαναν θαύματα. Τώρα δε θα μπορούν. Προφανώς και χρειάζονται βελτιώσεις στο σύστημα συνολικά και οριζόντια. Η συγκεκριμένη όμως αλλαγή δεν είναι θετική.
Μουσικοί, εικαστικοί, χορευτές, θεατρολόγοι και όσοι εμπλέκονται, θα μπορούσαν να ενωθούν και να διεκδικούν έντονα. Αλλά πιθανότατα είναι και οι ίδιοι διασπασμένοι σε χίλια κομμάτια και αλληλοτρώγονται, όπως κι όλες οι άλλες ειδικότητες.
Θα ήθελα να ήμουν στο σχολείο που δουλεύεις, τη στιγμή της εμπνευσης σου, να σε κάνω χάζι...
..Αποκαλεί "fake news" τον εξοβελισμό της τέχνης από τα σχολεία.....
Δεν ισχύει. Ενωμένοι είμαστε και διεκδικούμε από κοινού.