0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Άμα κάποιος υπουργός θέλει να διορίσει τους... καλύτερους τότε διεξάγει γραπτό στο γνωστικό του καθενός κι επιλέγει τους πιο δυνατούς με τη σειρά. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Ο τωρινός αφορά κριτήρια ψηφοθηρικά (αυτά που θεν οι συνδικαλιστές) κι όχι αξιοκρατικά.
Το θέμα είναι να είναι και από τους καλύτερους στο αντικείμενο διδασκαλίας του- μετά την επιτυχία του στον όποιο γραπτό διαγωνισμό και συνεπώς και μετά τον διορισμό του-γιατί τα μάτια μας έχουν δει πολλά.Και στο λέω ως επιτυχούσα στον ΑΣΕΠ του 2002.(και με πολύ καλή σειρά μάλιστα).Τώρα βέβαια, πάει αλλού η συζήτηση και δε θέλω να παρεκτραπώ, χρονιάρες μέρες..
Το μετά δε μπορεί να τ' αξιολογήσει κανείς πλην των μαθητών. Το πριν αφορά την επιλογή. Τους ΠΕ70 τους έπαιρναν όλους με μια βάση. Και τους υπόλοιπους με το 40%. Οι δάσκαλοι δε γνωρίζουν κι ούτε ποτέ γνώρισαν τι εστί γραπτός. Ρωτήστε φιλολόγους και φυσικομαθηματικούς να σας είπουν. Χρονιάρες μέρες.
Εν μέρει έχεις κάποιο δίκιο, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και στα λέω ως ΠΕ70 που "κατάπια" αμάσητη τη διαδικασία του γραπτού(και όχι μόνο εγώ).Όταν αποφοίτησα εγώ στα μέσα της δεκαετίας του 90, δεν είχαν απορροφηθεί ακόμα στην εκπαίδευση ούτε όλοι οι διετείς απόφοιτοι των ακαδημιών.(αν εξαιρέσουμε κάποιους πονηρούς απόφοιτους της Πρίστινα).Αργότερα, με ρύθμιση του Αρσένη, άλλαξε το ποσοστό προσλήψεων αναπληρωτών αρχικά από 1-9 (ένας απο τεταρτοετή τμήματα, εννέα από όσους δεν είχαν διοριστεί από ακαδημίες και είχαν γυρίσει όλη την Ελλάδα, όπως αυτό γίνεται και τώρα. Ταυτόχρονα, έβγαιναν πάρα πολλοί νέοι απόφοιτοι όχι μόνο από τα Παιδαγωγικά τμήματα, αλλά και από τις υπόλοιπες-όπως είθισται να ονομάζονται- καθηγητικές σχολές.Και μετά ήρθαν οι μέλισσες..κοινώς η κατάργηση της επετηρίδας κι η αντικατάστασή της από τον ΑΣΕΠ. Το 98 συμμετείχαν ελάχιστοι και αν θυμάσαι καλά, είχαν διαδραματιστεί σκηνές απείρου κάλλους στα εξεταστικά κέντρα ανά την επικράτεια και το αλληλοφάγωμα ξεκίνησε, ταυτόχρονα με την εμφάνιση δύο, τριών πινάκων απορρόφησης υποψήφιων αναπληρωτών, μέχρι που φτάσαμε στον επονομαζόμενο ενιαίο.Το 2000 βάλαμε τότε πολλοί νερό στο κρασί μας, ήταν και η χαρά των περιβόητων ΑΣΕΠάδικων φροντιστηρίων και δώσαμε. Όντως τότε είχαν περάσει από τη δική μου ειδικότητα πάρα πολλοί με βάση το 60.Εξαιρούνται ίσως τα "πιτσιρίκια" -και σημερινοί μου συνάδελφοι και δεν το λέω καθόλου απαξιωτικά- που ήταν αρτι αποφοιτήσαντες από τα ΑΕΙ και φυσικά, αρκετοί από αυτούς δεν αποκλείεται να έγραψαν καλύτερα και υπήρχαν τέτοια παραδείγματα.Εγώ - όπως και άλλοι- συμμετείχα στον επόμενο διαγωνισμό του 2002 ενώ παράλληλα αυξήθηκε το ποσοστό των αναπληρωτών, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να απορροφηθούν άμεσα στα σχολεία, ακόμα και με τη βεβαίωση σπουδών.Εγώ είχα αποφοιτήσει το 94 και αναπληρώτρια με κάλεσαν μόλις στα τέλη του 2000!! Σίγουρα οι όροι ζήτηση- προσφορά δεν ήταν μάλλον ίσοι για όλους και επιπλέον, αρκετά τότε νέα παιδιά αργότερα- τουλάχιστον μέχρι το 2009-10 μπορούσαν να διοριστούν και άνευ διαγωνισμού, λόγω προϋπηρεσίας. Σαφώς και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα, όπου ναι μεν ήσουν επιτυχών, ακόμα κι αν είχες γράψει πάνω από 70, αλλά όχι διοριστέος. Χωρίς να επεκταθώ παραπάνω και να κουράσω, ούσα σε σχολεία εδώ και είκοσι χρόνια, οι ανισότητες συνεχίζονται, όπως και το δούλεμα από τον εκάστοτε πολιτικό ταγό. Μια ζωή κι εγώ κι εσύ και άλλοι δάσκαλοι, μαθηματικοί, φιλόλογοι κλπ, ήμασταν το target group για τους πειραματισμούς του κάθε πολιτικού "ειδήμονα" και κατ επέκταση το μαθητικό δυναμικό. Δεν ήταν, ας πούμε, ούτε οι εφοριακοί, ούτε οι απόφοιτοι άλλων ΑΕΙ. Ο Θεοδωρικάκος κι ο κάθε Θεοδωρικάκος, ανεξάρτητα από την πολιτική του τοποθέτηση, πλασάρει πολύ έξυπνα το ιδεολογικό του μότο περί αριστείας και επιλογής των καλύτερων στον δημόσιο τομέα, άλλωστε αυτό όμως δεν έκανε παλιότερα και ο Αρσένης, ο Ευθυμίου ή η Διαμαντοπούλου;Το ποιος είναι ικανός για να ανταπεξέλθει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα, πόσο μάλλον όταν αυτό απαιτεί πολύ συγκεκριμένες δεξιότητες όπως αυτό του εκπαιδευτικού, δεν είναι θέμα κυρίως μίας γραπτής δοκιμασίας, όπως και στις πανελλήνιες. Ο κάθε διαγωνισμός ουσιαστικά αφορά την κατάταξη ενός υποψήφιου, είτε φοιτητή, είτε δημόσιου υπάλληλου. Η δίκαιη κατανομή για τους καλύτερους- σχήμα οξύμωρο μεν, αλλά το παρακάμπτω- θα πρέπει να λαμβάνει και άλλες παραμέτρους αναφορικά με τις δεξιότητες που απαιτούνται να διαθέτει ένας υπάλληλος στο αντικείμενο εργασίας του καλείται να διεκπεραιώσει, ίσως κάποια άλλα στανταρντς πέρα από τα τυπικά προσόντα και φυσικά τα ακαδημαϊκά, τα οποία, όσοι είναι πολιτικοί εκπρόσωποι με συγκεκριμένο στόχο μπορούν να τα εφαρμόσουν, όχι το μπάχαλο που ανακυκλώνεται εδώ και δεκαετίες στο Ελάντα με τα τραγελαφικά αποτελέσματα που έχουμε.Εν πάση περιπτώσει, είπα τη γνώμη μου ξάστερα, μακριά από ιδεολογικά προσχήματα και ροζ συννεφάκια.Καλές γιορτές και να ελπίσουμε κάτι πραγματικά καλύτερο για τους καλύτερους!!
Το ποιος είναι ικανός για να ανταπεξέλθει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα, πόσο μάλλον όταν αυτό απαιτεί πολύ συγκεκριμένες δεξιότητες όπως αυτό του εκπαιδευτικού, δεν είναι θέμα κυρίως μίας γραπτής δοκιμασίας, όπως και στις πανελλήνιες. Ο κάθε διαγωνισμός ουσιαστικά αφορά την κατάταξη ενός υποψήφιου, είτε φοιτητή, είτε δημόσιου υπάλληλου. Η δίκαιη κατανομή για τους καλύτερους- σχήμα οξύμωρο μεν, αλλά το παρακάμπτω- θα πρέπει να λαμβάνει και άλλες παραμέτρους αναφορικά με τις δεξιότητες που απαιτούνται να διαθέτει ένας υπάλληλος στο αντικείμενο εργασίας του καλείται να διεκπεραιώσει, ίσως κάποια άλλα στανταρντς πέρα από τα τυπικά προσόντα και φυσικά τα ακαδημαϊκά, τα οποία, όσοι είναι πολιτικοί εκπρόσωποι με συγκεκριμένο στόχο μπορούν να τα εφαρμόσουν, όχι το μπάχαλο που ανακυκλώνεται εδώ και δεκαετίες στο Ελάντα με τα τραγελαφικά αποτελέσματα που έχουμε.Εν πάση περιπτώσει, είπα τη γνώμη μου ξάστερα, μακριά από ιδεολογικά προσχήματα και ροζ συννεφάκια.Καλές γιορτές και να ελπίσουμε κάτι πραγματικά καλύτερο για τους καλύτερους!!
Οι «καθηγητικές» σχολές έχουν κι άλλες διεξόδους. Δεν εισάγονται άπαντες με σκοπό να διοριστούν ως καθηγητές στο δημοσιο
Δε διαφωνώ με την εκτενή τοποθέτησή σου. Η λύση θα ήτο κάθε χρόνο να παίρνουν τόσους φοιτητές οι παιδαγωγικές και καθηγητικές σχολές όσους ημπορούν ν' απορροφηθούν στα σχολεία. Τότε ούτε ΑΣΕΠ θα χρειαζόταν ούτε ανεργία θα υπήρχε κι ο διορισμός των δασκάλων και καθηγητών θα ήτο άμεσος με την αποφοίτησή τους. Αλλά προτιμώνται απ' τις κυβερνήσεις οι στρατιές ανέργων πτυχιούχων όπου θα μετατρέπονται σε πελάτες βουλευτών και σε φτηνούς εργαζόμενους στις γαλέρες της ιδιωτικής παιδείας.
Είναι ζήτημα αξιοκρατίας. Όταν οι υποψήφιοι για μια θέση είναι πολλοί πρέπει η διαλογή να γίνεται με τον πιο αδιάβλητο τρόπο: εξετάσεις!!! Σίγουρα είναι και άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν την αξία ενός δασκάλου, αλλά δεν είναι αντικειμενικά μετρήσιμα. Μια καλή ιδέα όμως δίνεται στην εξέταση των Παιδαγωγικών. Το χάλι το μαύρο που έχουμε ζήσει όλα αυτά τα χρόνια με τους ευνοούμενους πότε του ενός και πότε του άλλου, πονά! Είναι θετικό που δημιουργήθηκε ο ένας ενιαίος πίνακας επιτέλους. Το επόμενο βήμα είναι ο γραπτός διαγωνισμός στο 100% για όλους να υπάρχει ισοτιμία στις ευκαιρίες. Εξαιρετικά μυαλά και ταλεντάκια αποφοιτούν τα τελευταία χρόνια από καθηγητικές σχολές και είναι κρίμα να μην μπορούν να δουλέψουν για το δημόσιο σχολείο. Αντιθέτως, δόθηκε προβάδισμα σε όσους κέρδισαν προϋπηρεσία γλείφοντας...όχι όλοι, αλλά αρκετοί είναι τέτοιοι με υψηλές προϋπηρεσίες. Ένας γραπτός καθαρός...