0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Α, και κάτι ακόμα....Ακόμα και αν μπουν αρχαία στο δημοτικό, το βλέπω πολύ χλωμό να διοριστούν φιλόλογοι, γιατί στα παιδαγωγικά διδάσκονατι αρχαία, όπότε δεν ευσταθεί το επιχείρημα ότι οι δάσκαλαι δεν είναι ικανοί να τα διδάξουν.
Χωρίς τα αρχαία δε μαθαίνονται τα νέα ελληνικά.Είτε το θέλουμε, είτε όχι.Καθόλου άκυρη δεν είναι, τα αποτελέσματα της pisa είναι ενδεικτικά....εάν είναι άκυρη γιατί το συζητούν;γιατί μπαίνουν στον κόπο;άρα, έπεται συνέχεια
Για την ώρα είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο για να μάθει κανείς τα νέα ελληνικά με ευκολία.Όποιος γνωρίζει άλλο εργαλείο να μας το πει
Παράθεση από: emmaki στις Μάρτιος 30, 2009, 03:48:10 μμΑ, και κάτι ακόμα....Ακόμα και αν μπουν αρχαία στο δημοτικό, το βλέπω πολύ χλωμό να διοριστούν φιλόλογοι, γιατί στα παιδαγωγικά διδάσκονατι αρχαία, όπότε δεν ευσταθεί το επιχείρημα ότι οι δάσκαλαι δεν είναι ικανοί να τα διδάξουν.Kοιτώντας την κουβέντα εξ'αρχής...είδα κι αυτό....λοιπόν...για να μην λέμε ανακρίβειες...στα Παιδαγωγικά ΔΕΝ διδάσκονται αρχαία...τουλάχιστον στο ΑΠΘ και στης Αλεξαννδρούπολης που το ξλερω από πρώτο χέρι δεν διδάσκονται! Γλωσσολογικά μαθήματα κάνουν στα οποία υπάρχει μια αναφορά στην εξέλιξη της γλώσσας...αλλά ως εκεί! Είπα ξανά πως δεν είμαι υπέρ των αρχαίων στο δημοτικό,αλλά να μην λέμε κι ό,τι θέλουμε...δεν είναι πολυμίξερ οι δάδσκαλοι...όσο κι αν θέλουν να μας τους παρουσιάσουν έτσι....
Παράθεση από: Tao of love στις Δεκέμβριος 20, 2010, 09:23:42 πμΓια την ώρα είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο για να μάθει κανείς τα νέα ελληνικά με ευκολία.Όποιος γνωρίζει άλλο εργαλείο να μας το πει Αυτό είναι ισχυρισμός δικός σου και από ότι γνωρίζω δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Το να κλείνεις το ειμί σε τι ακριβώς σε βοηθάει; Δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχει το μάθημα των αρχαίων ελληνικών, αλλά ότι τα αρχαία ελληνικά σε βοηθούν στην γνώση των νέων ελληνικών είναι μάλλον αυθαίρετο συμπέρασμα.
Παράθεση από: ΛΩΡΑ στις Δεκέμβριος 20, 2010, 02:06:30 πμΠαράθεση από: emmaki στις Μάρτιος 30, 2009, 03:48:10 μμΑ, και κάτι ακόμα....Ακόμα και αν μπουν αρχαία στο δημοτικό, το βλέπω πολύ χλωμό να διοριστούν φιλόλογοι, γιατί στα παιδαγωγικά διδάσκονατι αρχαία, όπότε δεν ευσταθεί το επιχείρημα ότι οι δάσκαλαι δεν είναι ικανοί να τα διδάξουν.Kοιτώντας την κουβέντα εξ'αρχής...είδα κι αυτό....λοιπόν...για να μην λέμε ανακρίβειες...στα Παιδαγωγικά ΔΕΝ διδάσκονται αρχαία...τουλάχιστον στο ΑΠΘ και στης Αλεξαννδρούπολης που το ξλερω από πρώτο χέρι δεν διδάσκονται! Γλωσσολογικά μαθήματα κάνουν στα οποία υπάρχει μια αναφορά στην εξέλιξη της γλώσσας...αλλά ως εκεί! Είπα ξανά πως δεν είμαι υπέρ των αρχαίων στο δημοτικό,αλλά να μην λέμε κι ό,τι θέλουμε...δεν είναι πολυμίξερ οι δάδσκαλοι...όσο κι αν θέλουν να μας τους παρουσιάσουν έτσι.... ΛΩΡΑ μου, θα μου επιτρέψεις να διαγωνήσω.Στην Αλεξανδρούπολη διδάσκονται αρχαια ελληνική γραμματεία (πλέον είναι βέβαια μάθημα επιλογής). Πριν μια δεκαετία που ήμουν εγώ στο πανεπιστήμιο (στο ΠΤΝ, αλλά γνώριζα και τα μαθήματα του ΠΤΔΕ) ήταν υποχρεωτικό.Και φυσικά ΔΕΝ θέλω να παρουσιάσω πολύμίξερ τους δασκάλους! και ΔΕΝ θεωρώ ότι είναι πολυμίξερ, απλά έτσι τους θεωρούν/με.
Παράθεση από: ms στις Δεκέμβριος 20, 2010, 10:18:03 πμΠαράθεση από: Tao of love στις Δεκέμβριος 20, 2010, 09:23:42 πμΓια την ώρα είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο για να μάθει κανείς τα νέα ελληνικά με ευκολία.Όποιος γνωρίζει άλλο εργαλείο να μας το πει Αυτό είναι ισχυρισμός δικός σου και από ότι γνωρίζω δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Το να κλείνεις το ειμί σε τι ακριβώς σε βοηθάει; Δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχει το μάθημα των αρχαίων ελληνικών, αλλά ότι τα αρχαία ελληνικά σε βοηθούν στην γνώση των νέων ελληνικών είναι μάλλον αυθαίρετο συμπέρασμα.Όχι...δεν είναι ισχυρισμός δικός της....απλά δεν το έθεσε σωστά....πιο σωστά μπορούμε να πούμε: είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο για να μάθει κανείς τα νέα εεληνικά σωστότερα και με μεγαλύτερη ευκολία!Καθηγητής Κωνσταντίνος Βαρμάζης,διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών στο ΑΠΘ....σε κάθε μάθημα μας το έλεγε και μας το τόνιζε!! Και μπορεί να γίνει κατανοητό με μερικά απλά παραδείγματα,που πάρα πολλοί κάνουν λάθη...Κανείς δε ξέρει να κλίνει στην γενική τα δικατάληκτα επίθετα π.χ το αληθές,του αληθούς Κανείς δεν ξέρει να πει σωστά στην προστακτική το ρήμα υπογράφω,που είναι "υπόγραψε" και όχι υπέγραψε" Κανείς δεν ξέρει να πει σωστά πολλά σύνθετα ρήματα στον αόριστο όπως το ενέχει=ενείχε και άλλα τέτοιαΝα μην πω και για την ορθογραφία...ποιος ξέρει να γράψει σωστά το "επανειλημμένα" που προέρχεται από τον παρακείμενο του λαμβάνω στα αρχαία...; Και στην ορθογραφία είναι τα περισσότερα λάθη...Φυσικά δεν μιλάω για εκπαιδευτικούς,αλλά για τον πολύ κόσμο...αν και έχω δει πολλά λάθη και από εκπαιδευτικούς...εδώ πέρσι ο διευθυντής του σχολείου που ήμουν έλεγε το περιβόητο "καλύβω"!! Επίσης ένα κείμενο γραμμένο από δικηγόρο δύσκολα μπορούν να το κατανοήσουν αρκετοί....και είναι βασικά πράγματα αυτά...δεν ξέριες πότε θα σου χρειαστεί να διαβάσεις ένα επίσημο έγγραφο!! Επίσης εμένα τα αρχαία με βοηθάνε να καταλάβω και τοπικές ιδιόλεκτους και διαλέκτους,όπως τα Κρητικά και τα Ποντιακά...γιατί πολλές λέξεις κρατάνε απ'τα αρχαία...ήρθα πέρσι στην Κρήτη να μείνω και δεν δυσκολεύτηκα τόσο να μιλήσω και να συνεννοηθώ ακόμη και με ανθρώπους με βαριά προφορά...αντιθέτως μια κοπέλα που δεν έχει ιδέα από αρχαία δεν καταλαβαίνει γρι και μάλιστα πρέπει και να τους εξυπηρετεί εκεί που δουλεύει...γιατί τα αρχαία,ακόμη κι αν δεν έχει κάποιος κλίση στις γλωσσικές δεξιότητες,του αναπτύσσουν παρόλ'αυτά την γλωσσική αίσθηση!Φυσικά όχι μόνο τα αρχαία και τα προσωπικά διαβάσματα!! Αυτά τα ολίγα για να μην λέμε κι ό,τι θέλουμε!
Λώρα, δεν θα διαφωνήσω γενικά στη χρησιμότητα της γνώσης αρχαιών ελληνικών για τη βαθύτερη γνώση της γλώσσας μας. Ας μην υπερβάλλουμε όμως. Η γνώση τους βοηθά οπωσδήποτε στο να καταλάβουμε αρχαιοπρεπή στοιχεία της νέας ελληνικής, να εμπεδώσουμε κάποιους μηχανισμούς της. Δεν είναι όμως το α και το ω, για να μάθουμε νέα ελληνικά. Πολλά από τα παραδείγμα που αναφέρεις θα μπορούσαν κάλλιστα να διδαχθούν στο πλαίσιο της νεοελληνικής γραμματικής. Μη μου πεις ότι, για να ξέρει κάποιος το "καλύπτω", πρέπει να ξέρει αρχαία ελληνικά. Μη μου πεις ότι, για να μάθεις να κλίνεις το "αληθής", πρέπει οπωσδήποτε να μάθεις τρίτη κλίση, γιατί ούτως ή άλλως οι μαθητές μαθαίνουν την κλίση παπαγαλία. Για να μη σου πω ότι αν πας να διδάξεις φαινόμενα της νέας ελληνικής βασιζόμενος στην αρχαία γραμματική, μπορεί να καταλήξεις σε λάθη. Αν π.χ στηριχθείς στην αύξηση των αρχαίων ελληνικών, για να διδάξεις την αύξηση στα νέα ελληνικά, ενδεχομένως να καταλήξεις σε αδόκιμους τύπους, γιατί η αύξηση στα νέα ελληνικά δεν ακολουθεί ακριβώς τους ίδιους κανόνες.Θα πεις λ.χ "επίτρεψέ μου", "επέτρεψα". Θα πεις όμως και "επίστρεψε γρήγορα" ή "επεστρέψαμε";