1
Διάφορα θέματα αδιόριστων / Απ: Διορισμοί και το 2024;
« στις: Μάιος 31, 2024, 10:09:57 μμ »
Σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς
Σε ερωτήματά μου στα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των επικείμενων διορισμών και την κατανομή στις βαθμίδες και τους επιμέρους κλάδους/ειδικότητες (κυρίαρχο θέμα συζήτησης και προβληματισμού όλων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών), οι απαντήσεις που έλαβα ήταν ότι ως τώρα οι πιστώσεις είναι ΜΗΔΕΝ, ότι καμία συζήτηση και επεξεργασία δεν έχει γίνει σχετικά με τις κατανομές κι ότι ως γνωστό αναμένεται από το ΑΣΕΠ η έκδοση των νέων πινάκων της Γενικής με βάση τους οποίους θα γίνουν οι φετινοί διορισμοί.
Η εκτίμηση για το 1-1, δηλ ένας διορισμός για κάθε μία αποχώρηση, στην ουσία λοιπόν για 4.045(+) διορισμούς, πηγάζει από ενημέρωση που είχα μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των παραιτήσεων (μέσα Μαρτίου), ότι το Υπ. Εσωτερικών ζήτησε από το Παιδείας τον συνολικό αριθμό των αποχωρήσεων.
Όμως, η ανάγκη για περισσότερους διορισμούς είναι προφανής. Αποδεικνύεται περίτρανα από την ύπαρξη των χιλιάδων κενών στην εκπαίδευση και τους 50.000+ αναπληρωτές και στις δύο βαθμίδες οι οποίοι καλούνται να μετακινούνται από χρονιά σε χρονιά σε κάθε γωνιά της χώρας για να καλύψουν τα χιλιάδες πάγια κενά των σχολείων και να υπηρετήσουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Ως αιρετός του ΚΥΣΔΕ και υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα όλων των εκπαιδευτικών, ζήτησα και θα επιμείνω να διεκδικώ να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη όλων των πάγιων κενών. Ζήτησα και θα επιμείνω να διεκδικώ να γίνει μια κατά το δυνατόν δίκαιη κατανομή των διορισμών σε Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια (Γενική Εκπαίδευση και ΕΑΕ) και να καλυφθούν, για όλες τις ειδικότητες, ΟΛΑ τα εναπομείναντα οργανικά κενά των μεταθέσεων. Ζήτησα, με συγκεκριμένα παραδείγματα, να υπολογιστούν όλα τα εναπομείναντα οργανικά κενά, καθώς στην εγκύκλιο μετατάξεων εμφανίζονται σημαντικές αποκλίσεις σε κάποιες περιπτώσεις (πχ τα 8 εναπομείναντα οργανικά κενά των ΠΕ04.01 στην Α΄ Μαγνησίας που είναι 0 στην εγκύκλιο μετατάξεων, θα είναι 0 ή 8- στους επικείμενους διορισμούς;;.
Καλώ τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και όλες τις συλλογικότητες των εκπαιδευτικών, από κοινού, να διεκδικήσουμε όλα τα παραπάνω.
Η όλη συζήτηση, με αφορμή τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, γίνεται τελικά για το πώς θα διαχειριστούμε τη φτώχεια μας, τη στιγμή που η δημόσια δαπάνη για την Παιδεία σε ποσοστό επί του ΑΕΠ παραμένει καθηλωμένη (2,8%) και αποκλίνει κατά πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά άνω του 5% .
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίον δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε και να υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε ισότιμο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (σημειωτέον, στις 9 Ιουνίου ψηφίζουμε για το Ευρωκοινοβούλιο και αυτές οι εκλογές είναι εξίσου σημαντικές με τις εθνικές).
Η δημόσια δαπάνη για την Παιδεία είναι/θα πρέπει να θεωρείται ΕΠΕΝΔΥΣΗ και σε καμία περίπτωση σπατάλη.
Διεκδικούμε αυτή η δαπάνη να αυξηθεί τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ, διεκδικούμε αυξήσεις στους μισθούς μας, διεκδικούμε την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας και πολλά ακόμα που αποτελούν αποφάσεις και θέσεις της Ομοσπονδίας (βλ. αποφάσεις 20ου Συνεδρίου ΟΛΜΕ). Η σημαντική εξέλιξη είναι ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε στις 30/4/24 εξώδικο στο ΥΠΑΙΘΑ για την έναρξη διαπραγματεύσεων για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που περιλαμβάνει όλα τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά είχαν ψηφιστεί στο 20ο Συνέδριο (οικονομικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά, συνδικαλιστικά, αξιολόγηση, μονιμοποίηση, δικαιώματα αναπληρωτών/τριών, υπηρεσιακές μεταβολές, σχολική βία κλπ).
Θοδωρής Κατσωνόπουλος
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ, εκλεγμένο με τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις
Σε ερωτήματά μου στα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των επικείμενων διορισμών και την κατανομή στις βαθμίδες και τους επιμέρους κλάδους/ειδικότητες (κυρίαρχο θέμα συζήτησης και προβληματισμού όλων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών), οι απαντήσεις που έλαβα ήταν ότι ως τώρα οι πιστώσεις είναι ΜΗΔΕΝ, ότι καμία συζήτηση και επεξεργασία δεν έχει γίνει σχετικά με τις κατανομές κι ότι ως γνωστό αναμένεται από το ΑΣΕΠ η έκδοση των νέων πινάκων της Γενικής με βάση τους οποίους θα γίνουν οι φετινοί διορισμοί.
Η εκτίμηση για το 1-1, δηλ ένας διορισμός για κάθε μία αποχώρηση, στην ουσία λοιπόν για 4.045(+) διορισμούς, πηγάζει από ενημέρωση που είχα μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των παραιτήσεων (μέσα Μαρτίου), ότι το Υπ. Εσωτερικών ζήτησε από το Παιδείας τον συνολικό αριθμό των αποχωρήσεων.
Όμως, η ανάγκη για περισσότερους διορισμούς είναι προφανής. Αποδεικνύεται περίτρανα από την ύπαρξη των χιλιάδων κενών στην εκπαίδευση και τους 50.000+ αναπληρωτές και στις δύο βαθμίδες οι οποίοι καλούνται να μετακινούνται από χρονιά σε χρονιά σε κάθε γωνιά της χώρας για να καλύψουν τα χιλιάδες πάγια κενά των σχολείων και να υπηρετήσουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Ως αιρετός του ΚΥΣΔΕ και υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα όλων των εκπαιδευτικών, ζήτησα και θα επιμείνω να διεκδικώ να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη όλων των πάγιων κενών. Ζήτησα και θα επιμείνω να διεκδικώ να γίνει μια κατά το δυνατόν δίκαιη κατανομή των διορισμών σε Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια (Γενική Εκπαίδευση και ΕΑΕ) και να καλυφθούν, για όλες τις ειδικότητες, ΟΛΑ τα εναπομείναντα οργανικά κενά των μεταθέσεων. Ζήτησα, με συγκεκριμένα παραδείγματα, να υπολογιστούν όλα τα εναπομείναντα οργανικά κενά, καθώς στην εγκύκλιο μετατάξεων εμφανίζονται σημαντικές αποκλίσεις σε κάποιες περιπτώσεις (πχ τα 8 εναπομείναντα οργανικά κενά των ΠΕ04.01 στην Α΄ Μαγνησίας που είναι 0 στην εγκύκλιο μετατάξεων, θα είναι 0 ή 8- στους επικείμενους διορισμούς;;.
Καλώ τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και όλες τις συλλογικότητες των εκπαιδευτικών, από κοινού, να διεκδικήσουμε όλα τα παραπάνω.
Η όλη συζήτηση, με αφορμή τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, γίνεται τελικά για το πώς θα διαχειριστούμε τη φτώχεια μας, τη στιγμή που η δημόσια δαπάνη για την Παιδεία σε ποσοστό επί του ΑΕΠ παραμένει καθηλωμένη (2,8%) και αποκλίνει κατά πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά άνω του 5% .
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίον δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε και να υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε ισότιμο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (σημειωτέον, στις 9 Ιουνίου ψηφίζουμε για το Ευρωκοινοβούλιο και αυτές οι εκλογές είναι εξίσου σημαντικές με τις εθνικές).
Η δημόσια δαπάνη για την Παιδεία είναι/θα πρέπει να θεωρείται ΕΠΕΝΔΥΣΗ και σε καμία περίπτωση σπατάλη.
Διεκδικούμε αυτή η δαπάνη να αυξηθεί τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ, διεκδικούμε αυξήσεις στους μισθούς μας, διεκδικούμε την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας και πολλά ακόμα που αποτελούν αποφάσεις και θέσεις της Ομοσπονδίας (βλ. αποφάσεις 20ου Συνεδρίου ΟΛΜΕ). Η σημαντική εξέλιξη είναι ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε στις 30/4/24 εξώδικο στο ΥΠΑΙΘΑ για την έναρξη διαπραγματεύσεων για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που περιλαμβάνει όλα τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά είχαν ψηφιστεί στο 20ο Συνέδριο (οικονομικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά, συνδικαλιστικά, αξιολόγηση, μονιμοποίηση, δικαιώματα αναπληρωτών/τριών, υπηρεσιακές μεταβολές, σχολική βία κλπ).
Θοδωρής Κατσωνόπουλος
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ, εκλεγμένο με τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις