0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Οκ, ό,τι πεις
Καλό βράδυ και μη βλέπεις οπαδικά το θέμα. Γιατί θα συγχύζεσαι.
apri φιλικά σου απαντώ ότι συγχέεις ξανά το κράτος με τον πολίτη. Το κράτος ορίζει τις σχέσεις. Δεν ορίζει τις πεποιθήσεις. Θεωρείς εσύ ότι σωστά το κράτος κάνει επίκληση στην ορθοδοξία. Λάθος. Στο ξανάπα. Θεωρείς ότι άμα δε συμβεί αυτό τότε θα προσβληθούν οι ορθόδοξοι. Οι μη ορθόδοξοι, τότες, γιατί δεν προσβάλλονται με την επίκληση; Παραβιάζει, λοιπόν, βασικά νεωτερικά προτάγματα το τριαδικό στο σύνταγμα.
Η Μεταφυσική κι η Ηθική είναι κλάδοι της Φιλοσοφίας.
Η Θρησκειολογία θ' ασχολείτο με τα συναφή ζητήματα. Η Κατηχητική δεν είναι κλάδος της Φιλοσοφίας.
Φυσικά η λογική αφορά, ως επιστήμη, μόνον τα μαθηματικά και το υπέρλογο, ως μεταφυσική, τα θρησκευτικά.
Γιατί βάζεις μαζί τα θρησκευτικά και τη φιλοσοφία; Από πού κι ως πού μια επιστήμη που αναζητά την αλήθεια μαζί με μιαν άλλη που θέλει να λέγεται επιστήμη ενώ δέχεται άκριτα την εξ αποκαλύψεως αλήθεια;
"Η θρησκεία ως στοιχείο πολιτισμού δεν μπορεί να μην υπάρχει στην ταυτότητα ενός κράτους και μιας κοινωνίας, εφόσον ένα σημαντικό ποσοστό της κοινωνίας είναι θρήσκο."Εδώ είναι που διαφωνώ. Το κράτος στις αρχές του και δεχόμενο το κοινωνικό συμβόλαιο σύμφωνα με τα διαφωτιστικά προτάγματα οφείλει να μην εξετάζει ποσοστά. Αν οι πιότεροι πολίτες είναι χριστιανοί ή μουσουλμάνοι ή ποίου δόγματος είναι. Ορίζει τις σχέσεις των πολιτών μεταξύ τους και με τις τρεις εξουσίες. Το Σύνταγμα δεν είν' επιφορτισμένο να εμπεδώσει την ορθόδοξη πίστη. Εσύ θεωρείς την ορθοδοξία ως συστατικό στοιχείο της ρωμέικης κοινωνίας οπότε να γίνεται επίκληση. Είναι, πράγματι, συστατικό στοιχείο. Έχεις δίκιο. Είναι, όμως, το μόνο; Μα όχι! Όχι. Είναι και πολλά ακόμη κι άλλα δόγματα κι άλλες θρησκείες κι άλλα "πιστεύω" συστατικά στοιχεία.