*

Ψηφοφορία

Σε ποιο από τα παρακάτω διδακτικά αντικείμενα θα εξεταστείτε;

Αρχαία ελληνικά
9 (29%)
Νέα ελληνικά
6 (19.4%)
Ιστορία
5 (16.1%)
Δεν έχω αποφασίσει ακόμη
11 (35.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 29

Αποστολέας Θέμα: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02  (Αναγνώστηκε 53166 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 424
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #42 στις: Φεβρουάριος 13, 2007, 12:28:05 μμ »
Ναι σωστά, τώρα που το ξαναδιαβάζω και επίθεση στο ήθος του αντιπάλου μπορεί να το θεωρήσει κάποιος...μάλλον εδώ παίρνουν ένα καλό δίδαγμα όλοι αυτοί που προσπαθούν να κάνουν κοπτική - ραπτική στα κείμενα....Αντί να δουν κατά πόσο ένας φιλόλογος μπορεί να εκφραστεί σωστά ασχολούνται με χαζομάρες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:36:42 »

Αποσυνδεδεμένος palaipso

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #43 στις: Φεβρουάριος 13, 2007, 07:33:41 μμ »
[Αν εκεί χωρίσουμε το ποίημα σε ενότητες, τα δίνουμε όλα στο πιάτο.Άλλο. Ξεκινά ο Ψαχουλιας την επεξεργασία με ερωτήσεις....και μάλιστα με ερωτήσεις για θέματα περιεχομένου του ποιήματος. Και άκουσον άκουσον....ξεπερνά τους εκφραστικούς τρόπους....δεν αναφέρει τίποτα ούτε για τα χωρία και τις λέξεις. Και δεν κάνει ΚΑΘΟΛΟΥ επεξεργασία - ερμηνεία. Όσο για τη μέθοδο δεν αναφέρει τίποτα άλλο πέρα από την ερμηνευτική μέθοδο.Στα κείμενα αξιοποιείται και η επικοινωνιακή και εκεί είναι το κλειδί επιτυχίας του καλού εκπαιδευτικού.

Σύμφωνω με όσα γράφεις, αλλά νομίζω ότι τα φροντιστήρια δίνουν ενδεικτικές απαντήσεις, ποιά είναι τα βασικά και μόνο ζητήματα που θα έπερεπε να γράψει ένας υποψηφιος, για να ΄"πιασει" τη βάση. Απ' εκει και περά όσα περισσότερα έχει γράψει κανείς κα ναι έχει σημασία και η ποιότητα του λόγου (τουλάχιστον στους φιλολόγους θα πρέπει να είναι πιο αυστηροί, νομίζω).
Αν και επέλεξα τη διδακτική της ιστορίας, να υπενθιμίσω κάτι που και πολλοί εξεταστές μπορεί και να μην το γνωρίζουν (σε ερωτηση μου σε καθηγήτρια γυμνασίου για το "πως"(μεθοδολογία) χωρίζονται οι ενότητες  μου είπε "ε, το αποφασίζω εκείνη την ώρα!!!!!!!11 ??? ??? Αλλά το επίπεδο των καθηγητών που διδάσκουν στο σχολείο είναι άλλη κουβέντα)
Ο χωρισμός των ενοτήτων γίνεται πάντα σύμφωνα με την παρακάτω μεθοδολογική αρχή:
"Υπενθυμίζεται στους μαθητές ότι η διαίρεση του ποιήματος σε ενότητες γίνεται με βάση την επιλογή ενός και μόνο από τα τέσσερα παρακάτω κριτήρια(αξιοποίηση προϋπάρχουσας γνώσης ) :
1.   το θέμα
2.   τα πρόσωπα
3.   ο χώρος-χρόνος
4.   αφηγηματική τεχνική
"

Και φυσικά δείνεις την ενδεικτική ή τις ενδεικτικές απαντήσεις που περιμένεις να δώσουν οι μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος palaipso

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #44 στις: Φεβρουάριος 13, 2007, 07:35:26 μμ »
να υπενθυμίσω . συγγνώμη για το ορθογραφικό...άτιμη τεχνολογία :)

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 424
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #45 στις: Φεβρουάριος 13, 2007, 07:56:17 μμ »
Χμ, ναι σαφώς και δίνουν επιγραμματικές απαντήσεις αλλά στη διδακτική Νέων ο Ψαχούλιας αφήνει εντελώς αναπάντητα κάποια ερωτήματα... :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:36:42 »

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #46 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 12:54:15 μμ »
θα ήθελα να σας ρωτήσω για την ειδική διδακτική στο δεύτερο σκέλος; ως τρόπο διδακτικής αξιοποιήσης σε γενικές γραμμές του κειμένου έβαλα ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, δηλαδή κάθε ομάδα αναλαμβάνει π.χ. η πρώτη να βρει τη δομή παραγράφου (τίτλος σχόλια κατακλείδα) η άλλη τους τρόπους πειθούς (επίκληση στο συναίσθημα και λογική, ήθος αντιπάλου) η άλλη τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα, λέξεις συναισθηματικά φορτισμένες,τεκμήρια κτλ) πάντα έχοντας ως βάση το κείμενο και άλλη ομάδα να αναζητήσει εποπτικό υλικο για παρόμοια περιστατικά από την ιστορία..τέλος έβαλα ενδεικτικά ασκησούλες. Θα ήθελα τη γνώμη σας γιατί νομίζω ότι έχω βάλει παραπάνω πράγματα και δεν είμαι σίγουρη. Ευχαριστώ πολύ. :-*

eleftheria

  • Επισκέπτης
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #47 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 04:10:23 μμ »
Εμένα πολύ καλό μου φαίνεται. ;)

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #48 στις: Μάρτιος 07, 2007, 10:46:09 μμ »
επίσης ήθελα να ρωτήσω σχετικά με το 2ο σκέλος του πρώτου ερωτήματος στα νέα ελληνικά έπρεπεν αεξηγήσω γιατί έβαλα αυτές τις ερωτήσεις για το τεστ ή ήταν αρκετό να γράψω 4 ερωτήσεις για ένα τεστ? :-*

Αποσυνδεδεμένος Syllas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1893
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ένας φακίρης, πολλοί φουκαράδες
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #49 στις: Μάρτιος 08, 2007, 03:12:57 μμ »
Δε νομίζω ότι έπρεπε να εξηγήσεις, απλά πρέπει οι ερωτήσεις να ελέγχουν πραγματικά αυτό που έχεις ως στόχους να διδάξεις, δηλαδή οι ερωτήσεις να ελέγχουν αν επετεύχθη ο διαδακτικός στόχος.

eleftheria

  • Επισκέπτης
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #50 στις: Μάιος 29, 2007, 10:09:34 μμ »
Ρε παιδιά, έχω μια απορία: με βάση ποια κριτήρια μας βαθμολογούν στην ειδική διδακτική; π.χ με βάση τις οδηγίες διδασκαλίας του Π.Ι.; Και πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση; Όσοι τις προηγούμενες χρονιές γράψατε καλά ή άσχημα, έχετε σχηματίσει κάποια άποψη για το τί έπαιξε ρόλο και γράψατε έτσι; Ας καταθέσουμε τις εμπειρίες μας.

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #51 στις: Μάιος 29, 2007, 10:38:28 μμ »
Rica, πιστεύω πως δίνουν βαρύτητα στις οδηγίες του Π.Ι καθώς και στα βιβλία του καθηγητή. Στο διαγωνισμό του 2002  έγραψα στην Παιδαγωική των Νέων 78. ¨Ηταν πάλι ποίημα στου Καβάφη, είχα μελετήσει το βιβλίο του καθηγητή και απάντησα με βάση αυτό. Στον προηγούμενο Ασέπ έγραψα με βάση τη διδακτική μου εμπειρία και πήρα 73. Σίγουρα θα έπρεπε να ακολουθήσω συγκεκριμένες οδηγίες, αλλά φταίει και διατύπωσή μου. Δεν μπορώ όμως να μην πιστέψω ότι δεν υπεισέρχεται και ο υποκειμενκός παράγοντας. Πώς εξηγούνται τα 90άρια σε Ιστορία και Νέα το 2005;
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος gard

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 188
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #52 στις: Μάιος 30, 2007, 12:29:58 πμ »
Για το δευτερο υποερώτημα του Β ερωτήματος στη διδακτική Αρχαίων τι λέτε ; Υπάρχει κάποιο κείμενο , σύγγραμμα ή βιβλίο με βάση το οποίο θα μπορούσε κανείς να απαντήσει ; Εγώ δεν είχα διαβάσει κάτι σχετικό και έτσι έγραψα Εκθεση ιδεών............
Να σημειώσω ότι πιάνει 25 μονάδες !

Αποσυνδεδεμένος Syllas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1893
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ένας φακίρης, πολλοί φουκαράδες
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #53 στις: Μάιος 30, 2007, 03:20:28 μμ »
Ακριβώς στην ειδική διδακτική θα υπάρξουν και οι περισσότερες αναβαθμολογήσεις, δεν έχει να κάνει όμως με τις οδηγίες. Τι εννοώ; Κάποια στιγμή στο φόρουμ της εδρας εκπ. κάποια συνάδελφος είχε γράψει αυτό που την είχαν συμβουλέψει στο φροντιστήριο που πήγαινε και συμφωνώ απόλυτα (δεν μπορώ να το βρω και να σας το παραθέσω) ότι δηλαδή θα πρέπει: να κάνουμε το σχέδιο μαθήματος στα στάδιά του και να συμπεριλάωουμει επιστημονική ανάλυση (προτοιμασία του καθηγητή με ανάγνωση βιβλιογραφίας κοκ), μεθοδολογική ανάλυση (προσδιορισμό στόχων και αρχών διαδασκαλίας, επιλογή μεθόδου ανάλογα με ό,τι μας ζητάνε, μορφών, τρόπων και μέσων διαδασκαλίας) και διδακτική ανάλυση (σχεδιασμός βήμα-βήμα του μαθήματος). Η διδακτική ανάλυση είναι το σχέδιο επι χάρτου που μας ζητάνε να γράψουμε και μέσα σε αυτό ενσωματώνουμε πρώτα την επιστημονική ανάλυση, μετά την μεθοδολογική ανάλυση και μετά γράφουμε τα βήματα, αφού ενσωματώσουμε όπου εμείς κρίνουμε σωστό τα ζητούμενα α), β) γ) των ερωτημάτων στις εξετάσεις. Οι οδηγίες τους απ' ότι έχω ακούσει έχουν την εξής μορφή: αν γράφει αυτό και αυτό το παίρνουμε ως σωστό, αν γράφει αυτό όχι, το σχέδιό του πρέπει να έχει αυτή τη μέθοδο, αυτή και όχι άλλες κοκ. Η υποκειμενικότητα της βαθμολόγησης οφείλεται στα πολλά και κακώς γραμμένα συγγράμματα για ειδική διδακτική που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Αυτά είναι ανοργάνωτα, με λάθη σωβαρά που παραπλανούν τον υποψήφιο και εντέλει δεν μαθαίνει πως πρέπει να γράψει σχέδιο επί χάρτου. Προτείνω λοιπόν 2 συγγράμματα του Δ. Χατζηδήμου 'εισαγωγή στην θεματική της διδακτικής' όπου μαθαίνουμε για την μεθοδολογική ανάλυση και το 'Προετοιμασία και σχέδιο μαθήματος' του ίδιου συγγρ. για την διδακτική ανάλυση, δηλ. το σχέδιο επί χάρτου. Για την επιστημ ανάλυση είναι όλα αυτά που διαβάζετε για το γνωστικό μέρος. Εγω έγραψα στους δύο τελευταίους διαγων. 75, αλλά ξέρω γιατί έχω γράψει τόσο, τα σχέδια μαθήματός μου ήταν απόλυτα σωστά, αλλά δεν είχα διαβάσει καλά θεωρία και έχανα από εκει. Τα θέματα ειδ. διδακτικής νέων φέτος ήταν παραπλανητικά, γιατί τα ζητούμενα ήταν σε λάθος σειρά σε σχέση με αυτήν που πρέπει να έχει ένα σχέδιο μαθήματος, σε ανάγκαζε ή να τα αλλάξεις ή να τα ακολουθήσεις ρισκάροντας. Γι΄αυτό έγραψα φέτος αρχαία. Ελπίζω να σας βοηθήσουν όλα αυτά.


Αποσυνδεδεμένος VICA

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 401
  • "...κάθε αναπνοή είναι νοσταλγία..."
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #54 στις: Μάιος 30, 2007, 08:39:54 μμ »
Να' σαι καλά Syllas για τις επεξηγήσεις σου αυτές. Επιτέλους -αν και αργά- κατάλαβα γιατί μου προκαλούσαν πάντα τέτοια σύγχυση τα συγγράματα του εμπορίου-γι' αυτό και τελικά δεν τ' ξανάνοιξα- και διαφωτίστηκα λιγάκι ως προς το τι ζητάνε ακριβώς.
Μου μένει,όμως, πάντα μια απορία: πώς εγώ το 2005 βαθμολογήθηκα με 68 στη διδακτική χωρίς να έχω εφαρμόσει τίποτε από όσα αναφέρεις, γιατί απλώς δεν είχα ιδέα από μεθόδους,στάδια και θεωρίες διδακτικής; Περίμενα να είμαι πολύ κάτω από τη βάση...Μήπως τελικά η διόρθωση της διδακτικής είναι εντελώς άναρχη και απρόβλεπτη; Ή έπεσα σε "φιλάνθρωπο" διορθωτή;
Να πληρώνεσαι μόνος σου
Χωρίς έξωθεν αναμονές
Και
Με την πληρότητά σου
Πορεύσου
Μαζί τους

eleftheria

  • Επισκέπτης
Απ: Ειδική Διδακτική ΠΕ 02
« Απάντηση #55 στις: Μάιος 30, 2007, 09:45:27 μμ »
Κάτι ανάλογο και με μένα VICA. Πάω το 2005 μια βόλτα από το εξεταστικό, επειδή πιο πολύ με πίεσε η μητέρα μου, έτσι για την εμπειρία. Πατώνω στο γνωστικό και γράφω 80 ειδική διδακτική Νέων. Τί οδηγίες του Π.Ι. και κολοκύθια τούμπανα, χαμπάρι δεν είχα. Ό,τι ζητούσαν απλά το έγραφα. Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο. Φυσικά, εξυπακούεται, ούτε λόγος για (συνειδητή τουλάχιστον) εφαρμογή των οδηγιών διδασκαλίας του Π.Ι., του βιβλίου του καθηγητή, κλπ.
Αυτό, λοιπόν, με κάνει να ψιλιάζομαι, με μεγάλη ανησυχία θα έλεγα, ότι δεν δίνουν και τόσο βάση οι διορθωτές σε αυστηρά πλάνα διδασκαλίας και εφαρμογές θεωριών διδακτικής και...και...και... Και πάω φέτος, προετοιμασμένη απκλειστικά και μόνο για Νέα, ακολουθώ κατά γράμμα τις οδηγίες του Π.Ι. κι όμως πώς μπορώ να πω ότι θα βαθμολογηθώ καλά; Αφού και πέρισυ βαθμολογήθηκα καλά που δεν ήξερα καν τι σημαίνει "διδακτική"! Γι' αυτό άνοιξα και τη συζήτηση, να δούμε πάνω κάτω τί γίνεται μπας και προετοιμαστούμε ψυχολογικά για το όποιο αποτέλεσμα...

Άγνωσται αι βουλαί... ::)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32305
  • Τελευταία: Efiu
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160464
  • Σύνολο θεμάτων: 19219
  • Σε σύνδεση σήμερα: 837
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 718
Σύνολο: 724

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.115 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.