0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Συνάδελφε θα συμφωνήσω στα περισσότερα, αλλά σε ορισμένα πράγματα, επίτρεψέ μου, να έχω τις ενστάσεις μου:Γράφτηκε, εμμέσως, ότι το χαρτί της ΑΣΠΑΙΤΕ επιστημονικά δεν έχει σχέση με εκπαίδευση ενηλίκων αλλά με εκπαίδευση ανηλίκων. Έχω τελειώσει την ΑΣΠΑΙΤΕ, έχω κάνει και τις περίφημες επιμορφώσεις σχετικές με εκπαίδευση ενηλίκων συνολικά πάνω από πεντακόσιες ώρες, στη σχολή μου επίσης έχω κάνει μαθήματα-σεμινάρια σχετικά με παιδαγωγικά και, επιπρόσθετα, έχω και πιστοποιητικό εξειδίκευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.Οπότε νομίζω μπορώ να έχω μία γνώμη.Φέτος, λοιπόν, παρακολούθησα ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων. Ανάμεσα στους διδάσκοντες ήταν ένας πολύ αξιόλογος και ανιδιοτελής εκπαιδευτικός, δάσκαλος, σχολικός σύμβουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου πλέον, που ασχολείται και με την εκπαίδευση ενηλίκων. Η γνώμη του για το θέμα περί παιδαγωγικής και ανδραγωγικής, που είναι και η βάση του επιστημονικού προβληματισμού που έθεσες, ήταν πάνω-κάτω η εξής: Η παιδαγωγική και η ανδραγωγική δεν είναι αντίθετες έννοιες. Η παιδαγωγική και η ανδραγωγική ποιοτικά ταυτίζονται. Διαφέρουν, ίσως, ως προς την ποσότητα (ποσοτικές διαφορές). Για παράδειγμα, οι ενήλικες έχουν μεγαλύτερη εμπειρία. Αλλά και σε αυτό πλέον δεν μπορούμε να είμαστε δογματικοί, γιατί σήμερα και οι έφηβοι έχουν εμπειρίες αφού οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Μικροί και μεγάλοι μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή σύμφωνα με τις ίδιες θεωρίες μάθησης. Κάθε άνθρωπος, είτε μεγάλος είτε μικρός, έχει τη δική του ταχύτητα μάθησης. Επίσης, τα κίνητρα μάθησης είναι τα ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Μάλιστα, νομίζω ότι, ο Knowles, στα τελευταία του, τα μάζεψε λιγάκι (σχήμα λόγου). Αναθεώρησε και εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει να υπάρχει η ανδραγωγική, αλλά θεώρησε ότι οι μεγάλοι μαθαίνουν σύμφωνα με την παιδαγωγική. Άλλωστε, το “μοντέλο σχολείου” που πρότεινε ήταν βασισμένο στο Brunner, Vygotsky, Skinner. Ένα άλλο λάθος του ήταν ότι ταύτισε την παιδαγωγική με τον δασκαλοκεντρισμό. Και συνεχίζω... Λέγεται ότι οι ενήλικες πρέπει να είναι αυτοκατευθυνόμενοι (αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, μέθοδος ανακάλυψης). Μα και αυτό έχει τη βάση του στους Piaget, Brunner, Montessori, Dewey. H μέθοδος Project στο Dewey, Kilpatrick. Η θεωρία της κοινωνικής αλλαγής και η θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης στο τι διαφορετικό αποσκοπούν από το σκοπό της τυπικής εκπαίδευσης που είναι να κάνουμε ενεργούς συμμετοχικούς δημοκρατικούς πολίτες; Με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή!!!! Θα μπορούσα να εκφέρω και άλλα επιχειρήματα αλλά θεωρώ ότι ήδη βγαίνει η ουσία του πράγματος.Προσωπικά, θεωρώ ότι κάποιοι καθηγητές που δίδασκαν χρόνια στα σχολεία (δασκαλοκεντρικά όπως έμαθαν), όταν ασχολήθηκαν με την εκπαίδευση ενηλίκων, θεώρησαν την εκπαίδευση ενηλίκων σαν κάτι «τελείως άλλο», "αποκομμένο από την εκπαίδευση ανηλίκων". Κατά τη γνώμη μου, κάποιοι μη γνωρίζοντας την παιδαγωγική, και για διαφόρους λόγους…, εκφράζουν απόψεις υπέρ του ολοκληρωτικού διασχωρισμού της εκπαίδευσης ενηλίκων από την εκπαίδευση ανηλίκων (τυπική εκπαίδευση). Μάλιστα, λέγεται ότι κάποια πράγματα από την εκπαίδευση ενηλίκων περνάνε και στην τυπική εκπαίδευση (π.χ. μέθοδος Project). Μα συγνώμη, θεωρώ ότι αν κάποιοι (π.χ. από τις περίφημες ονομαζόμενες «καθηγητικές σχολές») δεν τα γνώριζαν και δεν τα εφάρμοζαν στην τυπική εκπαίδευση και τα έμαθαν όταν έκαναν σεμινάρια στην εκπαίδευση ενηλίκων, δεν σημαίνει ότι είναι "νέα" πράγματα, «προερχόμενα» και "ανακαλυπτόμενα" στην εκπαίδευση ενηλίκων, γιατί στην πραγματικότητα έχουν τις ρίζες τους στους μεγάλους παιδαγωγούς και ψυχολόγους. Επί του πρακτέου επίσης, θυμίζω ότι στην τελευταία προκήρυξη των Διευθυντών ΙΕΚ, το χαρτί της ΑΣΠΑΙΤΕ μοριοδοτούνταν. Επίσης, μάλλον θα γίνουν διαθέσεις εκπαιδευτικών της τυπικής στα ΙΕΚ.Και αφού λοιπόν, νομίζω ότι υπάρχει «διχασμός» σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων και την τυπική εκπαίδευση, τελευταία υπάρχει «διχασμός» μεταξύ εκπαίδευσης ενηλίκων και κατάρτισης. Ορισμένοι έκαναν ενστάσεις στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ για τις θέσεις των εκπαιδευτών ΚΔΒΜ, όταν στη διδακτική εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων δεν προσμετρήθηκαν οι ώρες από τη διδασκαλία στα ΙΕΚ. Η απάντηση ήταν ότι βάσει του Ν. 3879/2010 η διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ δεν εμπίπτει στην εκπαίδευση ενηλίκων (χωρίς να γίνεται συγκεκριμένη παραπομπή σε παραγράφους και άρθρα του εν λόγω νόμου). Επειδή το έψαξα λιγάκι το θέμα, ο νόμος αυτός μπορεί να δεχτεί διάφορες ερμηνείες στο θέμα αυτό και μόνο με απόφαση Δικαστηρίου μπορεί να βγει άκρη… Νομίζω ότι, επιστημονικά, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Τελικά, αναρωτιέμαι πού αποσκοπούν όλα αυτά;;; Μήπως στην "ισοπέδωση";;; Μήπως κάποιοι ωφελούνται και κάποιοι βλάπτονται;;; Δεν ξέρω… ένα νομίζω ότι στην Ελλάδα συμβαίνει δεν πολύ μετράνε τα πολλά προσόντα, υπάρχουν διάφοροι «τρόποι» να μην τα μετράνε!!! Και νομίζω ότι υπάρχουν διάφοροι «τρόποι» να ταλαιπωρούνται οι ωρομίσθιοι και οι άνεργοι με τέτοιες προκηρύξεις ( ΙΕΚ, ΣΔΕ κτλ), διχάζοντάς τους !!!Συγνώμη αν σας κούρασα αλλά καλό είναι να ακούγονται απόψεις. Ευχαριστώ!!!
Mην νομίζεις ότι καταλαβαίνουν όλοι αυτά που γράφεις, σίγουρα είναι πιο εύκολο να τα καταλάβεις αν τελειώσεις ΑΣΠΑΙΤΕ και έχεις γνώσεις εκπαιδευτικής ψυχολογίας. Αυτό ακριβώς ισχυρίζομαι και εγώ ότι η εκπαίδευση ενηλίκων έχει παρα πολύ μεγάλη σχέση με οποιαδήποτε άλλη εκπαιδευτική διαδικασία. Οι θεωρίες μάθησης είναι ίδιες
βγηκαν τα προγραματα σπουδων, δειτε τα εδω: http://www.gsae.edu.gr/el/toppress/969-neaprogrammata
Τόνισα ότι μιλάω για το ΕΠΠΑΙΚ και όχι για την 4-ετή σχολή της ΑΣΠΑΙΤΕ. Οι επιστημονικές απόψεις σου είναι σεβαστές και κατανοητές. Ωστόσο στην παρούσα συζήτηση εμένα προσωπικά με ενδιαφέρει αν δικαιολογείται σήμερα (που τρέχει η προκήρυξη) νομικά (και μόνο) μια μοριοδότηση με το χαρτί του ΕΠΠΑΙΚ (και των όποιων άλλων δικαιολογητικών). Από ότι αναφέρθηκε πιο πάνω, υπάρχει διάσταση επιστημονικών απόψεων μεταξύ της δικιάς σου γνώμης και της (επιστημονικής) απάντησης που έδωσε ή ίδια η ΑΣΠΑΙΤΕ (δηλαδή των καθηγητών σου) για το ΕΠΠΑΙΚ: είπαν δηλαδή από την ΑΣΠΑΙΤΕ ότι «το ΕΠΠΑΙΚ δεν είναι εκπαίδευση ενηλίκων» κάτι που καταλαβαίνει ο καθένας εύκολα και από το πρόγραμμα σπουδών (τα μαθήματα δηλαδή) που είναι αναρτημένο στο site της ΑΣΠΑΙΤΕ στην επιμόρφωση ΕΠΠΑΙΚ http://education.aspete.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=394&Itemid=363&lang=el (ούτε ένα μάθημα με την λέξη "ενήλικας"). Αν τώρα αυτό που «ειπώθηκε» από την ΑΣΠΑΙΤΕ είναι επίσημο (δηλαδή γραπτό και με αριθμό πρωτοκόλλου) τότε αποτελεί και επιστημονική άποψη και διοικητική πράξη. Ένα το κρατούμενο.Πέραν των παραπάνω αξίζει κανείς να κοιτάξει τους δυο σχετικούς νόμους: Ν.3027/2002 και Ν.3848/2010. Στον πρώτο δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόβλεψη «εκπαίδευσης ενηλίκων» για το ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ ενώ στον δεύτερο υπάρχει σαφέστατη πρόβλεψη για την απαραίτητη «εκπαίδευση ανηλίκων» που το ΕΠΠΑΙΚ προσφέρει (= δηλ στον Ν.3848/2010 διασφαλίζεται ότι όποιος έχει ΕΠΠΑΙΚ, διαθέτει την απαραίτητη παιδαγωγική επάρκεια για να κατέβει σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ Καθηγητών). Αυτοί οι δύο νόμοι,Ν.3027/2002 και Ν.3848/2010, αρκούν για οποιονδήποτε φοιτητή νομικής δευτέρου έτους για να καταρρίψει οποιαδήποτε «επιστημονική αλήθεια που βρίσκεται κάπου στην μέση» … και να δείξει ότι το ΕΠΠΑΙΚ ουδεμία σχέση έχει (νομικό επίπεδο) με την εκπαίδευση ενηλίκωνΤέλος αν δεχθούμε τις επιστημονικές παρατηρήσεις, ότι δηλαδή το ΕΠΠΑΙΚ είναι και «εκπαίδευση ενηλίκων» τότε θα πρέπει να δεχθούμε ότι και το Μεταπτυχιακό Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του ΠΑΜΑΚ είναι «παιδαγωγικά επαρκές» για να μπορεί κάποιος να κατέβει σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Με παρόμοια επιστημολογική αν δεχθούμε και αυτό που ειπώθηκε παραπάνω «να βάλω την ειδική αγωγή στην εκπαίδευση ενηλίκων;» τότε θα πρέπει και όσοι έχουν ΕΠΠΑΙΚ ή Μεταπτυχιακό ΠΑΜΑΚ Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης να είναι αυτόματα και επιμορφωμένοι – καταρτισμένοι στην Ειδική Αγωγή. Βλέπουμε πως με τις κατάλληλες «επιστημονικές παρεμβάσεις» είναι εφικτό να δημιουργούμε "ισότητες". Το θέμα όμως σε αυτήν την συζήτηση όμως δεν είναι οι δυνητικές ισότητες, οι επιστημονικές απόψεις και η γνώμη μας … αλλά ότι ισχύει σε νομικό επίπεδο για ΣΗΜΕΡΑ που τρέχει η προκήρυξη.Όσον αφορά την μοριοδότηση οποιουδήποτε χαρτιού (ΕΠΠΑΙΚ, MSc Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση κτλ) και όπως είπα όμως και παραπάνω (*) η προκήρυξη που προέβλεπε μια τέτοια μοριοδότηση (διοικητική πράξη) και (*) η τελική μοριοδοτήση κάποιων διευθυντών (και άλλη διοικητική πράξη) δεν είναι απαραίτητα σύννομες. Υπάρχουν βλέπεις συνάδελφε τα νομικά εργαλεία για να αποδειχθεί αν τελικά ορθώς συνεκτιμήθηκαν τα παραπάνω χαρτιά σε κάποιον διαγωνισμό, αρκεί βέβαια να υπάρχει έστω ένας υποψήφιος με έννομο συμφέρον και λίγη διάθεση να το κυνηγήσει. Το τονίζω αυτό: οι πράξεις τις «Διοίκησης» δεν είναι αυτόματα σύννομες. Δύο τα κρατούμενα.Από όλη την συζήτηση που κάνουμε με λύπη διαπιστώνω πως υπάρχει σύγχυση μεταξύ επιστημονικής άποψης, προσωπικής άποψης, νομοθετικών – κανονιστικών διατάξεων, ορθότητας διοικητικών πράξεων. Ακόμα χειρότερα από λεπτότερα σημεία αντιλαμβάνομαι ότι ελάχιστοι γνωρίζουν το Σύνταγμα και την σχέση των Νόμων (και ΠΔ, ΥΑ, ΚΥΑ, διοικητικών πράξεων, κώδικα διοικητικής διαδικασίας κτλ) με αυτό. Διαπιστώνω ότι δεν διαβάζουμε αριθμούς πρωτοκόλλων, ημερομηνίες, δεν ξέρουμε πώς να απευθυνθούμε στην «Διοίκηση», αρκούμαστε σε προφορικές διαπιστεύσεις, σε emails χωρίς στοιχεία αποστολέα κ.α πολλά τραγικά. Και όλα αυτά διαιωνίζονται και συνέχεια γυρνάνε μπούμερανγκ εναντίων μας. Αυτό όμως που με λυπεί ακόμα πιο πολύ είναι ότι «αρμόδιοι » γνωρίζουν την παραπάνω κατάσταση και μας εμπαίζουν με φαιδρό και συνάμα γλοιώδη τρόπο. Τρία τα κρατούμενα και δυστυχώς μόνο με αυτά και στο χέρι.
Εάν δεν το προσέξατε όλα τα εξάμηνα είναι με 20 ώρες την εβδομάδα. Δηλαδή 4ώρα καθε μέρα. Δηλαδή άγριο κόψημο ωρών.
η χρήση Η/Υ καταργήθηκε από όλες τις ειδικότητες ΙΕΚ!!!κιάλλο χτύπημα στην πληροφορική.
Όχι από όλες. Σε κάποιες υπάρχει ακόμα.