*

Αποστολέας Θέμα: μήπως καταφέρουμε να δούμε τα γραπτά μας;  (Αναγνώστηκε 3123 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nikosp

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Μπα, λατρεύω άλλα πράγματα
    • Προφίλ
μήπως καταφέρουμε να δούμε τα γραπτά μας;
« στις: Φεβρουάριος 11, 2007, 12:34:20 πμ »
Αντιγράφω από το Alfavita:
Πρόσβαση στα γραπτά των Πανελληνίων
Σύσταση προς το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να επιτρέπει σε όσους συμμετέχουν στις Πανελλήνιες για εισαγωγή στα ΑΕΙ, να μπορούν να βλέπουν τα γραπτά τους ή να λαμβάνουν αντίγραφα μέχρι και ένα χρόνο μετά τις εξετάσεις, απηύθυνε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Η γνωμοδότηση της Αρχής έγινε μετά από προσφυγή δέκα συμμετεχόντων στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2006, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν αποδέχθηκε το αίτημά τους, να δουν τα γραπτά δοκίμιά τους.

Η Αρχή αποφάνθηκε ότι το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων οφείλει να ικανοποιήσει το αίτημα του καθώς αποτελεί δικαίωμα τους το "να είναι σε θέση να ελέγξουν εάν έχουν τηρηθεί από τον υπεύθυνο επεξεργασίας οι όροι και οι προϋποθέσεις θεμιτής επεξεργασίας για τα δεδομένα, που τους αφορούν". Επίσης, στην ανακοίνωση της η Αρχή σημειώνει ότι "η άσκηση του δικαιώματος αυτού μπορεί να διενεργηθεί οποιαδήποτε στιγμή μέσα στο χρόνο, που καθορίζεται από τις κρίσιμες διατάξεις ως χρόνος φύλαξης των δοκιμίων αυτών, δηλαδή έως την 15η Μαΐου του επόμενου σχολικού έτους". Η Αρχή αποφάσισε επίσης το κόστος του απαραίτητου του παράβολου για τη χορήγηση των αντιγράφων στα 10 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΝΕΤ 105.8

Μήπως εδώ ανοίγει ο δρόμος για μια πρώτη διεκδίκηση στην οποία θα συμφωνούμε όλοι όσον αφορά τον ΑΣΕΠ; ότι πρέπει να εφαρμοστεί και εδώ η οδηγία της Αρχής Προστασίας προσωπικών δεδομένων;
Ξέρει κανείς πώς πρέπει και πώς μπορούμε να κινηθούμε; Να προσφύγουμε στην Αρχή; Ποιος προσφέρεται να το κάνουμε;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: μήπως καταφέρουμε να δούμε τα γραπτά μας;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:30:20 »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: μήπως καταφέρουμε να δούμε τα γραπτά μας;
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 11, 2007, 01:24:17 πμ »
Απ' όσο ξέρω έχει βγει απόφαση από το Εφετείο Αθηνών που υποχρεώνει τον Ασεπ να δείχνει τα γραπτά σε όσους το ζητούν. Ο Ασεπ όμως αρνείται να την εφαρμόσει. Φασιστικό;;;

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: μήπως καταφέρουμε να δούμε τα γραπτά μας;
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 11, 2007, 09:08:29 μμ »
Υπάρχει απόφαση και της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που λέει ότι το ΑΣΕΠ υποχρεούται όχι μόνο να δείχνει τα γραπτά, αλλά και να επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να πάρουν φωτοαντίγραφα. Το ΑΣΕΠ αρνείται με διάφορες δικαιολογίες (ότι δεν έχει χρήματα και προσωπικό γι' αυτή τη δουλειά κλπ)!

Σχετικό δημοσίευμα στο "Ποντίκι" της 24/8/2006:

Παράθεση

 Αρνούνται να φωτοτυπήσουν τα ύποπτα διαγωνίσματα

«Χαστούκι» στην πρακτική του ΑΣΕΠ, που για έναν… ανεξήγητο λόγο δεν επιτρέπει στους υποψηφίους των διαγωνισμών του να παίρνουν αντίγραφα των γραπτών τους, αποτελεί πρόσφατη απόφαση (40/2006) της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Με αυτή όχι μόνο κρίνεται παράνομη η εμμονή του ΑΣΕΠ να αρνείται τη φωτοτύπηση των γραπτών, αλλά επιπλέον διατυπώνονται – «κομψές» είναι η αλήθεια – επικρίσεις για το γεγονός ότι το ΑΣΕΠ ουσιαστικά αλωνίζει μόνο του όσον αφορά στις προσλήψεις στο Δημόσιο απαγορεύοντας οποιονδήποτε έλεγχο!

Η απόφαση της Αρχής εκδόθηκε με αφορμή προσφυγή υποψήφιας η οποία ζήτησε να πάρει αντίγραφα των γραπτών της. Όταν λοιπόν υπέβαλε τη σχετική αίτηση, έκπληκτη η γυναίκα πληροφορήθηκε ότι οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ μπορούν μόνο να της επιδείξουν τα γραπτά κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού και να της επιτρέψουν να τα αντιγράψει επιτόπου, όχι όμως και να τα φωτοτυπήσει!

Στην καλύτερη των περιπτώσεων, δηλαδή, η γυναίκα θα έπρεπε να ξοδέψει τουλάχιστον μια εργάσιμη ημέρα προκειμένου να αντιγράψει με το χέρι τα γραπτά της, αφού χρειάστηκε τρεις ώρες για το καθένα όταν έδινε εξετάσεις, αντί να ξεμπερδεύει μέσα σε λίγα λεπτά!
 

Απίστευτο υπόμνημα

Όταν λοιπόν προσέφυγε διαμαρτυρόμενη στην Αρχή, τότε το ΑΣΕΠ κλήθηκε σε εξηγήσεις, αλλά απάντησε μ’ ένα αδιανόητο υπόμνημα. Σε αυτό, ούτε λίγο ούτε πολύ, επικαλείται μία απόφαση της ολομέλειάς του (δηλαδή δική του), την υπ’ αριθμόν 34/2005, σύμφωνα με την οποία «ο υποψήφιος γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ δεν έχει δικαίωμα να λάβει αντίγραφο του γραπτού του δοκιμίου, αλλά μόνο δικαίωμα γνώσης με επίδειξη προς αυτόν».

Κι εδώ αρχίζουν τα ωραία: για να δικαιολογήσει την άρνηση, το ΑΣΕΠ υποστήριξε ότι με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται η όχληση που θα προέκυπτε για τις υπηρεσίες από τη φωτοτύπηση των γραπτών, που θα προκαλούσε «τρομερές δυσλειτουργίες» . Επιπλέον, στην απάντηση που έστειλε το ΑΣΕΠ στην Αρχή, εκτός του ότι αφήνει να εννοηθεί ότι (η Αρχή) δεν έχει αρμοδιότητα να ασχολείται με τις προσφυγές των υποψηφίων, τονίζει:

«Το ΑΣΕΠ αγωνιά να εκδώσει τα αποτελέσματα και τα ολίγα σχετικά φωτοτυπικά μηχανήματα που διαθέτει, με μεγάλη δυσκολία μπορούν να καλύψουν τις λειτουργικές του ανάγκες, οι οποίες θα πρέπει να εγκαταλειφθούν για να απασχολούνται άσκοπα τα φωτοτυπικά του μηχανήματα, και το ολιγαρκέστατο προσωπικό του στη φωτοτύπηση χιλιάδων σελίδων για ιδιωτικούς ελέγχους αντί των επίσημων ιδικών του»! Με άλλα λόγια, το ΑΣΕΠ εμφανίζεται να κατέχει το αλάθητο του Πάπα και αποκλείει οποιονδήποτε έλεγχο αν δεν προέρχεται από τους δικούς του μηχανισμούς.

Τα παραπάνω φοβερά «επιχειρήματα» φυσικά δεν έμειναν αναπάντητα από την Αρχή, η οποία επιστράτευσε ένα πλέγμα νόμων και διατάξεων, τόσο από την ελληνική νομοθεσία όσο και από τις ευρωπαϊκές οδηγίες, που κατοχυρώνουν το πλήρες δικαίωμα πρόσβασης του υποκειμένου στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που το αφορούν. Έτσι λοιπόν στην απόφασή της υπογραμμίζει ότι «σε καμία περίπτωση το δικαίωμα αυτό δεν είναι δυνατόν να νοηθεί ως ένα απλό αίτημα προς επίδειξη, το οποίο εξαντλείται με τη λήψη αντιγράφου».

Παράνομη άρνηση

Συνεπώς, σύμφωνα με την Αρχή, παρανόμως αρνείται το ΑΣΕΠ να χορηγήσει στους υποψηφίους γραπτών διαγωνισμών του αντιγράφων των γραπτών δοκιμίων τους, επιδιώκοντας ουσιαστικά να αποφευχθεί κάθε ενδεχόμενο διασταύρωσης της ορθότητας της βαθμολογίας από ειδικούς, άλλους από τους βαθμολογητές του ΑΣΕΠ, κάνοντας λόγο για «ιδιωτικούς ελέγχους αντί των επίσημων ιδικών του».

Λιγότερη όχληση

Όσο για την τρομερή «όχληση της υπηρεσίας» που επικαλέστηκε το ΑΣΕΠ προκειμένου να βγάλει φωτοαντίγραφα των γραπτών των υποψηφίων, η Αρχή είπε τα αυτονόητα, τα οποία θα μπορούσε να καταλάβει ακόμη κι ένα μικρό παιδί:

«Η όχληση είναι σε κάθε περίπτωση δεδομένη, αφού ήδη οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μεταβαίνουν στην έδρα της προκειμένου να τους επιδειχθούν τα γραπτά τους, ενώ η φωτοτύπηση αυτών για χορήγηση αντιγράφων ελάχιστο φόρτο εργασίας επιφέρει για την υπηρεσία.

Αντίθετα, η όχληση που θα προκύψει για τις υπηρεσίες του ΑΣΕΠ από τη χορήγηση στους υποψηφίους γραπτών διαγωνισμών των αντιγράφων των γραπτών δοκιμίων τους θα είναι οπωσδήποτε μικρότερη από την ήδη υπάρχουσα, αφού προς το παρόν οι υπηρεσίες του ΑΣΕΠ αξιώνουν από τους ενδιαφερόμενους υποψηφίους να εγκατασταθούν στην έδρα της υπηρεσίας για μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να αντιγράψουν διά χειρός τα ζητηθέντα γραπτά τους δοκίμια. Ενώ η φωτοτύπηση αυτών οπωσδήποτε απαιτεί λιγότερο χρόνο και προκαλεί λιγότερες οχλήσεις, που σε καμία περίπτωση δεν προκαλούν ουσιώδη δυσλειτουργία της αρμόδιας υπηρεσίας, όπως ισχυρίζεται το ΑΣΕΠ».

Σύμφωνα με την Αρχή, εξ άλλου, ο κάθε υποψήφιος έχει το δικαίωμα να ζητήσει αντίγραφα εντός των χρονικών ορίων που απαιτούνται  τουλάχιστον για την παραγραφή των ενδεχόμενων απαιτήσεών του για καταβολή αποζημίωσης.

Η απόφαση της Αρχής ολοκληρώνεται μ’ ένα «φαρμακερό» σχόλιο αφήνοντας να εννοηθεί ότι το ΑΣΕΠ έχει και... «καβούρια στην τσέπη». Έτσι λοιπόν προσδιόρισε σε 10 ευρώ το παράβολο για το κόστος αναπαραγωγής των ζητηθέντων αντιγράφων, ώστε να μην υπάρχει ούτε η ελάχιστη δικαιολογία που να επιτρέπει την άρνηση χορήγησής τους. Όχι τίποτε άλλο δηλαδή, αλλά μην πέσει και το Δημόσιο έξω…

Περιορισμός διαφάνειας

Χωρίς πλάκα, αυτή η ιστορία δεν είναι τίποτε άλλο από μια ακόμη απόδειξη της... διάθεσης της κυβέρνησης να περιορίσει στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τη διαφάνεια στο θέμα των προσλήψεων. Δεν είναι άλλωστε λεπτομέρεια η αδυναμία ενός υποψηφίου να ελέγξει εάν κρίθηκε νομότυπα ή αν το γραπτό του πήγε φούντο προς χάριν άλλων εκλεκτών.

Όλοι άλλωστε γνωρίζουμε την περίφημη υπόθεση της συνέντευξης ως κριτηρίου πρόσληψης, η οποία τόσες και τόσες αντιδράσεις ξεσήκωσε. Όπως και  το όργιο προσλήψεων που έγινε μέσα στον Ιούλιο, καθώς τον μήνα αυτόν διορίστηκαν 17.000 άτομα με συμβάσεις έργου ή ορισμένου χρόνου, καθώς και (οι μισοί απ’ αυτούς) ως ωρομίσθιοι, ώστε να ενισχύσουν δήμους και νομαρχίες που κατά 70%-80% έχουν γαλάζιο χρώμα στον χάρτη των εκλογικών αποτελεσμάτων.

Από την αρχή της χρονιάς μάλιστα έχουν προσληφθεί 61.500 συμβασιούχοι, εν όψει των δημοτικονομαρχιακών εκλογών, προκαλώντας ακόμη και την αντίδραση του ΑΣΕΠ, το οποίο έκανε λόγο για αδιαφανείς και «φωτογραφικές» διαδικασίες. Όσο για το τι ακριβώς γίνεται αυτή την εποχή, καθώς οι εκλογές πλησιάζουν, αυτό θα είναι μετρήσιμο σε λίγο καιρό, όταν το όργιο του ρουσφετιού θα έχει, δυστυχώς, ολοκληρωθεί.

Τώρα, ύστερα απ’ όλα αυτά, το ΑΣΕΠ έρχεται να υποστηρίξει πρακτικές αδιαφάνειας και μάλιστα με επιχειρήματα τα οποία δεν αντέχουν ούτε σε στοιχειώδη λογικό έλεγχο. Ευτυχώς που η Αρχή έβαλε ένα τέλος σε όλα αυτά, αλλά το πρόβλημα είναι δεδομένο: ότι η «ανασυγκρότηση», «επαναθεμελίωση» (ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε την) του κράτους, μέχρι να πάρει γαλάζιο χρώμα, είναι ένα έργο με πολλά επεισόδια και όσο πλησιάζουμε προς τις «μεγάλες» εκλογές, τις βουλευτικές, μας περιμένει όλο και μεγαλύτερο... σασπένς.

(Ποντίκι, 24.8.2006)


http://www.topontiki.gr/Pontiki/index.php?option=com_content&task=view&id=1002&Itemid=62

Οπότε καλό θα ήταν να υπάρξει συντονισμένη πίεση στο ΑΣΕΠ...

eleftheria

  • Επισκέπτης
Απ: μήπως καταφέρουμε να δούμε τα γραπτά μας;
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 04, 2007, 04:52:41 μμ »
Παραθέτω επιστολή διαμαρτυρίας συναδέλφου μαθηματικού, είμαι πεπεισμένη, όμως, ότι εκφράζει και το φιλόλογο, τον οικονομολόγο, τη νηπιαγωγό, τον κοινωνιολόγο... Καλό θα'ταν να απομονώσουμε κάποια από τα λεγόμενά του προς συζήτηση στη συνάντηση για το σύλλογο.

Kάθομαι και γράφω για να διοχετεύσω το θυμό μου. Αρχικά σκέφτηκα να γράψω με τη θεραπευτική μέθοδο της αυτόματης γραφής αλλά το μετάνιωσα γιατί σκέφτηκα πως κάτι τέτοιο θα ήταν δυσανάγνωστο και έχω την επιθυμία να μοιραστώ τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου.
Σήμερα ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για τους μαθηματικούς από το ΑΣΕΠ. Βαθμολογήθηκα στην ειδική διδακτική των μαθηματικών με 44 (άριστα το 100). Φαίνεται, λοιπόν, ότι δεν είχα διαβάσει αρκετά για να καταφέρω να πείσω τους εξεταστές μου για τις ικανότητες και τις γνώσεις μου. Έκριναν ότι αξίζω ένα βαθμό κάτω από τη βάση. Θυμός. Νιώθω έναν απέραντο θυμό για τους ανθρώπους που με έκριναν άχρηστο, άσχετο και ακατάλληλο για το δημόσιο σχολείο.
Είμαι πτυχιούχος του τμήματος μαθηματικών του ΑΠΘ, είχα ξεκινήσει ένα διδακτορικό στον τομέα μαθηματικής ανάλυσης και έπειτα από τον αιφνίδιο θάνατο του δασκάλου μου, παρακολούθησα το μεταπτυχιακό στα καθαρά μαθηματικά το οποίο και απέκτησα με βαθμό 8,4. Ήμουν ομιλητής στο διεθνές συνέδριο μιγαδικής και αρμονικής ανάλυσης που έγινε τον περασμένο Μάη στη Θεσσαλονίκη. Έχω εκπαιδευθεί επί τρία χρόνια στη μη κατευθυντική παρεμβατική μέθοδο του Michel Lobrot. Διδάσκω τέσσερα χρόνια σε φροντιστήρια, δυο χρόνια πρόσθετη διδακτική στήριξη ( αλήθεια πότε θα μας πληρώσετε κύριοι;) και πέντε χρόνια ιδιαίτερα μαθήματα.
Καθόλου δεν αμφισβητώ ότι θα μπορούσα να μην γράψω καλά, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν το πιστεύω και νομίζω ότι τουλάχιστον έχω την δυνατότητα να ξέρω τι έχω γράψει και τι όχι. Αναρωτιέμαι:

1) Αυτοί που βαθμολογούν τα γραπτά είναι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της τριτοβάθμιας ή κάτι άλλο;

2) Αμφισβητώ το βαθμό που μου έβαλαν οι ειδικοί της διδακτικής των μαθηματικών ( αλήθεια είναι ειδικοί; ). Πως μπορώ να μάθω τα λάθη μου;

3) Ποιες είναι οι σωστές απαντήσεις κύριοι; Μπορώ να μάθω και εγώ ο μικρός μαθηματικός που δεν κουβαλάω τα χρόνια και την πείρα σας τις απαντήσεις για να βελτιωθώ ή είναι για σας μυστικό; Δεν πειράζει χαλάλι σας…

Βαρέθηκα όλη αυτή τη μυστικοπάθεια που αγγίζει τα όρια της χαζομάρας. Βαρέθηκα να μην ξέρω ποιοι με κρίνουν και με ποια κριτήρια. Δεν γουστάρω που δεν έχω το δικαίωμα να μάθω επιτέλους ποιο είναι το σωστό. Γιατί κρύβεστε; Τι φοβάστε; Πού αποσκοπείτε; Δεν αντέχω άλλο αυτήν την βλακεία. Δεν μας λέτε ποιοι είστε, το υπουργείο μας κοροϊδεύει με τα χρήματά μας. Σας βαρέθηκα. Είμαι 28 χρονών και θέλω να προσφέρω. Δεν είστε ικανοί να διαχειριστείτε τη διάθεση μου αυτή. Αν δεν θέλετε να απαντήσετε σε μένα τότε απαντήστε στην έγκυο υποψήφια που καθόταν δίπλα μου και γεμάτη αγωνία με ρωτούσε αν οι αριθμοί 1,23999… και ο 1,24 είναι ίσοι. Εγώ της απάντησα. Εσείς μπορείτε;
Θεσσαλονίκη, 01/06/2007

Τραπεζανλίδης Θεόφιλος

Μαθηματικός Μ.Sc.

www.alfavita.gr

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32305
  • Τελευταία: Efiu
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160462
  • Σύνολο θεμάτων: 19219
  • Σε σύνδεση σήμερα: 836
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 746
Σύνολο: 752

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.