PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά Γ' Λυκείου
Τελευταία νέα
Tοποθέτηση εκπαιδευτικών με διετή θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Δ.Ε για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Η εγκύκλιος για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών της Σιβιτανιδείου
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
87
88
89
90
91
...
196
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου (Αναγνώστηκε 651247 φορές)
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
DioniG83
Νέο μέλος
Μηνύματα: 45
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1232 στις:
Φεβρουάριος 11, 2016, 01:25:10 μμ »
Tweet
Συνάδελφοι, ερώτηση: Τι γίνεται με το disco και το doceo; Αν μας ζητήσουν να αλλαχθεί η σύνταξη από ενεργητική σε παθητική, πρέπει να αλλάξουμε και το ρήμα;
Αναλυτικότερα:
Η πρόταση ut corvum doceret parem salutationem θα γίνει ut corvus doceretur parem salutationem
ή ut corvus disceret parem salutationem (το ενεργητικό doceo = διδάσκω, αντικαθίσταται από το παθητικής διαθέσεως disco = διδάσκομαι, μαθαίνω!);;;;;
Στο ψηφιακό βοήθημα δεν αναφέρει κάτι τέτοιο! Αλλά γνωρίζω ότι υπάρχει και αυτή η εκδοχή!
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 10:20:01 »
Sali
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1842
Φύλο:
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1233 στις:
Φεβρουάριος 11, 2016, 02:23:15 μμ »
Και οι δύο εκδοχές είναι σωστές· η πρώτη κατά τον τύπο και τη σημασία, και η δεύτερη κατά τη σημασία.
Καταγράφηκε
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του
DioniG83
Νέο μέλος
Μηνύματα: 45
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1234 στις:
Φεβρουάριος 12, 2016, 11:15:41 μμ »
Ευχαριστώ πολύ. Και κάτι άλλο. Τι κάνουμε με τους εξαρτημένους υποθετικούς; Αναγνωρίζουμε μόνο είδος; Και τέλος, με το debeo και απαρέμφατο; Εγώ τους το έδειξα. Αλλά μόνο στο κείμενο 7 έχουμε να κάνουμε μετατροπή σε Π.Π.Σ.
Καταγράφηκε
Nihil-Nil
Νέο μέλος
Μηνύματα: 38
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1235 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 04:30:08 μμ »
Μία ερώτηση θα ήθελα να θέσω και όποιος συνάδελφος θέλει, ας απαντήσει.
Το ουσιαστικό coniu(n)x, γενική ενικού σχηματίζει και τύπο coniungis εκτός από τον τύπο coniugis;
Το σχολικό βιβλίο δεν είναι απόλυτα σαφές για το συγκεκριμένο θέμα. Το study4exams δίνει και τους δύο τύπους. Ο Σκάσσης ούτε και αυτός το ξεκαθαρίζει.
«
Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 14, 2016, 06:14:05 μμ από Nihil-Nil
»
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 10:20:01 »
DioniG83
Νέο μέλος
Μηνύματα: 45
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1236 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 06:56:21 μμ »
Nihil - Nil
Κοίτα εδώ:http://www.study4exams.gr/latin/course/view.php?id=197#3
Καταγράφηκε
Nihil-Nil
Νέο μέλος
Μηνύματα: 38
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1237 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 07:04:37 μμ »
Αυτό έγραψα και παραπάνω. Tο study4exams προτείνει και τους δύο τύπους. Τον τύπο coniungis όμως δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι άλλα βιβλία τον αναφέρουν. Το σχολικό βιβλίο πίσω στο λεξιλόγιο δίνει μόνο τον τύπο coniugis.
Καταγράφηκε
Sali
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1842
Φύλο:
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1238 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 09:40:18 μμ »
Καλά τα λέει το σχολικό βιβλίο. Οι πλάγιες πτώσεις του ενικού και όλος ο πληθυντικός σχηματίζονται μόνο από το θέμα
coniug-
. Πιστοποιημένo από τα δύο κορυφαία λεξικά της Οξφόρδης: Lewis-Short και Oxford Latin Dictionary.
Καταγράφηκε
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του
Nihil-Nil
Νέο μέλος
Μηνύματα: 38
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1239 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 10:04:21 μμ »
Ευχαριστώ Sali για την απάντηση. Το πρόβλημα περιπλέκεται και από τον Κουμανούδη, ο οποίος ενώ δίνει γενική coniugis στη συνέχεια αναφέρει και τον τύπο coniunges...
Καταγράφηκε
Sali
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1842
Φύλο:
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1240 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 11:00:56 μμ »
Μάλλον δεν έχει δίκιο ο Κουμανούδης. Μετά από μια γρήγορη έρευνα, μέσα από το κατάλληλο λογισμικό, σε όλο το έργο του Καίσαρα, του Κικέρωνα, του Λίβιου και του Βιργίλιου, δεν βρέθηκε ούτε ένας τύπος coniu-n-ges, ενώ βρέθηκαν 44 τύποι coniuges. Αυτό δείχνει κάτι σημαντικό, έτσι δεν είναι;
Καταγράφηκε
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του
DioniG83
Νέο μέλος
Μηνύματα: 45
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1241 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 11:39:59 μμ »
Τι κάνουμε με τους εξαρτημένους υποθετικούς; Και κάτι άλλο που προέκυψε μόλις. Πώς μετατρέπεται η πρώτη κύρια σε μετοχική στην παρακάτω περίοδο;
"Τum terror Cassium concussit et e somno eum excitavit "
Καταγράφηκε
Nihil-Nil
Νέο μέλος
Μηνύματα: 38
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1242 στις:
Φεβρουάριος 14, 2016, 11:51:19 μμ »
Sali προφανώς και αν πράγματι δε βρήκες τον επίμαχο τύπο στα έργα των συγγραφέων που μας ανέφερες, έχεις δίκιο. Τότε για ποιο λόγο τον αναφέρει το ηλεκτρονικό φροντιστήριο;
DioneG83
concussum
Καταγράφηκε
DioniG83
Νέο μέλος
Μηνύματα: 45
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1243 στις:
Φεβρουάριος 15, 2016, 10:19:45 πμ »
Γιατί δεν μετατρέπεται σε αφαιρετκή απόλυτη, αφού είναι μετοχή παρακειμένου; Δεν αλλάζουμε τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική όταν η πρόταση εκφέρεται με ρήμα ενεργητικού ΠΡΚ. /ΥΠΡΣ. και η μτχ τίθεται σε αφαιρετική μαζί με το υποκείμενό της;
Καταγράφηκε
Nihil-Nil
Νέο μέλος
Μηνύματα: 38
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1244 στις:
Φεβρουάριος 15, 2016, 10:45:55 πμ »
Πρόσεξε, οι δύο προτάσεις έχουν στην πραγματικότητα ίδιο αντικείμενο. Το υποκείμενο της μετοχής (concussum) που πρόκειται να θέσεις είναι όρος της πρότασης που ακολουθεί (eum). Άρα, θα θέσεις συνημμένη μετοχή.
Καταγράφηκε
DioniG83
Νέο μέλος
Μηνύματα: 45
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
«
Απάντηση #1245 στις:
Φεβρουάριος 15, 2016, 11:02:12 πμ »
Σύμφωνα με τη θεωρία, επειδή στη λατινική απουσιάζει η ενεργητική μτχ για το παρελθόν, κι επειδή εδώ θα τρέψω σε μτχ παθ. ΠΡΚ. δεν πρέπει αναγκαστικά να αλλάξω και τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική; Και αν το κάνω αυτό δεν τρέπεται και η μτχ. σε αφαιρετική απόλυτη;
π.χ. Quod ut praedones animadverterunt, abiectis armis ianuae appropinquaverunt.
Εδώ παρόλο που το υποκείμενο δευτ/σας και κύριας ταυτίζονται, μετατρέπω την πρόταση σε νόθη αφαιρετική απόλυτη μετοχή. Δηλαδή:
Quo animadverso, adiectis armis ianuae appropinquaverunt.
Και χωρίς μάλιστα να δηλώσω ποιητικό αίτιο, αφού ταυτίζεται με το υποκείμενο τηε κύριας!
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
87
88
89
90
91
...
196
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά Γ' Λυκείου