Σύνολο ψηφοφόρων: 179
0 μέλη και 10 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παιδιά δε διαφωνώ με την προσαύξηση βαθμού/μορίων, αλλα το ύφος κάποιων ότι εχουν κάνει μεταπτυχιακό και πρέπει να διοριστούν κι ας δεν εχουν καθόλου προϋπηρεσία και οτι η προϋπηρεσία δεν αξίζει τίποτα, δεν μου αρέσει.Οπως και το θεματάκι με τα μεταπτυχιακά στην ειδική που προσπερνούν τους έχοντες πτυχίο των σχολών αυτών. Επειδή μαζεύτηκαν πολλοί και σε βάθος χρόνου δε θα δούλευαν, εγιναν αλλαγές εις βάρος άλλων.Και εγώ ήμουν στη σχολή οταν έγινε ο τελευταίος ΑΣΕΠ. Με κάποιο σύστημα γινόταν οι διορισμοί τότε. Ας διοριστούν οι επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ απο άλλο πίνακα και οι μη απο άλλο.
Ρωτάω ως απλό μέλος χωρίς η άποψη μου να ληφθεί ως άποψη του pde.Αν εργάζεται κάποιος δεν μπορεί να κάνει μεταπτυχιακό σε Πανεπιστήμιο εξ αποστάσεως; Ακόμα και στο ΕΑΠ;Παλιότερα στον ΑΣΕΠ, μιας και το θέμα είναι οι διορισμοί, δεν έπαιζε ρόλο το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό για προσαύξηση βαθμολογίας επιτυχόντων;Οσοι πάνε σε κάποια, δεν μιλάω για όλα τα Πανεπιστήμια αυτών των χωρών, κόβουν βόλτες; Στην Ελλάδα στα κρατικά Πανεπιστήμια δεν πληρώνεις στην πλειοψηφία δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά τους προγράμματα;Πριν 10 χρόνια, μην σου πω και 20, δεν λέγανε στον καθηγητή να μην περάσουν μάθημα αν είναι με χαμηλό βαθμό, μιας και πολλές φορές αποτελούσε κριτήριο ο Μ.Ο. για εισαγωγή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα εδώ ή στο εξωτερικό;@gia 96Ακόμα και στον ΑΣΕΠ κάποια, κατά την ταπεινή μου άποψη, κριτήρια είναι υποκειμενικά μιας και δεν παίζει μόνο ρόλο ο βαθμός επιτυχίας σε γραπτό διαγωνισμό.Π.χ. το πόσες μονάδες θα παίρνουν τα μεταπτυχιακά, το με πόσες μονάδες και πόσοι μήνες θα λογαριάζονται ως προυπηρεσία, τυχόν άλλα κοινωνικά κριτήρια και πως βαθμολογούνται, η πιθανή ύπαρξη κάποιας στιγμής εντοπιότητας ή όχι. Φυσικά και θα ισχύσουν για όλους πλην όμως αυτά τα καθορίζει ο νομοθέτης και πολλές φορές μπορεί να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό ακόμα και την κατάταξη σε γραπτό διαγωνισμό. Μην ξεχνάμε ότι παλιότερα είχε αναφερθεί και το γεγονός να γίνει γραπτός διαγωνισμός χωρίς αριθμό διοριστέων απλά και μόνο να υπάρχει μια δεξαμενή επιτυχόντων για μελλοντικές προσλήψεις.
Συγγνώμη, αλλά δεν καταλαβαίνω.Μετρούσαν ποτέ στον γραπτό ΑΣΕΠ για την τελική καάταξη στους πίνακες διοριστέων η εντοπιότητα και τα κοινωνικά κριτήρια (τρίτεκνος, ειδική κατηγορία, μονογονεική οικογένεια);Οι προσαυξήσεις στο βαθμό που έγραφε κάποιος προέρχονταν από το βαθμό πτυχίου, από την προυπηρεσία και από τα μεταπτυχιακά - διδακτορικά μόνο!Εκτός κι αν θεωρείτε ότι κάποιες σχολές είχαν μεγαλύτερη δυσκολία να τις ολοκληρώσεις σε σχέση με κάποιες άλλες, ανάλογα με την πόλη όπου φοιτούσες και τους διδάσκοντες κι ότι σε κάποια τμήματα οι βαθμοί ήταν πιο εύκολοι, ενώ σε κάποια άλλα ακόμη και το (5) ήταν σχεδόν δυσθεώρητο! Τότε, σ' αυτή την περίπτωση, υπάρχει υποκειμενικότητα, αλλά έτσι ανοίγετε κι άλλο θέμα, ακόμη μεγαλύτερο!Αυτό που έχω να υπογραμμίσω είναι ότι δεν πρέπει κανείς να αναμένει τα αμέσως επόμενα χρόνια μαζικούς διορισμούς στην δημόσια εκπαίδευση, πλην των διορισμών δια της δικαστικής οδού, αλλά ταυτόχρονα αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να έχουμε άποψη για τον μελλοντικό τρόπο μονιμοποιήσεων και μάλιστα να την εκφράζουμε ανοιχτά και να αναζητούμε τον αντικειμενικότερο και πιο αδιάβλητο τρόπο, ώστε να μπει νέο και ικανό "αίμα" στα δημόσια σχολεία, ανεξαρτήτως αν αυτό συμφέρει κάποιους ή όχι!
Εκφέρω πάλι προσωπική άποψηΜίλησα για τυχόν άλλα κριτήρια που θα μπορούσαν να μπουν και για το πως βαθμολογούνται τα υπάρχοντα. Π.χ. αν το διδακτορικό έπαιρνε 20 μονάδες ή η προϋπηρεσία 30 μονάδες τότε προφανώς θα μπορούσε να αλλοιωθεί το αποτέλεσμα ενός γραπτού διαγωνισμού και εν τέλει να απαξιωνόταν η χρησιμότητα του. Το ποιες σχολές είναι εύκολες ή δύσκολες δεν προκύπτει από τα λεγόμενα μου οπότε δεν μπαίνω στη λογική του σχολιασμού. Το αν θα γίνουν μαζικοί ή όχι διορισμοί στην εκπαίδευση θα πρέπει να μας διευκρινήσετε το τι εννοείται μαζικούς γιατί κάποιος θα μπορούσε να πει πως και οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ που διορίστηκαν τα τελευταία χρόνια είτε με δικαστικές αποφάσεις είτε χωρίς ήταν μαζικοί. Σε κάθε περίπτωση κανείς φαντάζομαι δεν γνωρίζει το πότε και το αν. Όλοι εικασίες κάνουμε βάσει το τι έχει προηγηθεί. Φυσικά και μπορείτε να έχετε λόγο για το οτιδήποτε. Υπάρχει όμως και ο αντίλογος σε κάθε συζήτηση και καμία άποψη δεν έχει περισσότερη αξία από την άλλη. Όσο για το περί αίματος και το ποιους συμφέρει δεν μπορώ να σας απαντήσω εγώ γιατί δεν εκπροσωπώ όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να μιλώ εκ μέρους τουςΥΓ. Οταν εκφέρω προσωπική άποψη παρακαλώ να με αντιμετωπίζετε ως ισότιμο μέλος με εσάς, χωρίς να ασκώ τα δικαιώματα του διαχειριστή, εκτός αν παραβαίνετε τους κανόνες που ισχύουν κατά την εγγραφή σας.
Ανέφερα τα διάφορα τμήματα και τις διαφορετικές δυσκολίες του καθενός, μιας και κάνατε λόγο για υποκειμενικά κριτήρια, που μπορούν να επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα ενός γραπτού διαγωνισμού εκπαιδευτικών. Και σκέφτηκα αυτό, αφού το να παίρνει 2 μονάδες ο συνάδελφος για το μεταπτυχιακο του ή 3 για το διδακτορικό του, δεν πιστεύω ότι αλλοιώνει το αποτέλεσμα του γραπτού διαγωνισμού, ούτε φυσικά ότι είναι υποκειμενικό!Το ότι απαιτούνται μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση, δεν το λέω εγώ, αλλά το αποδεικνύει η ανάγκη για 20.000+ προσλήψεις αναπληρωτών κάθε σχολική χρονιά, αφού με την αδιοριστία που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 8 ετών, έχουν δημιουργηθεί χιλιάδες οργανικά κενά στα σχολεία! Και μην μου πείτε πως όλα αυτα τα κενά προέρχονται από διάφορες άδειες των μονίμων, από εγκυμοσύνες ή από μετατάξεις!Θεωρώ, λοιπόν, πως οι διορισμοί 10.000 εκπαιδευτικοί είναι επιβεβλημένοι κι ότι έτσι όπως έχουν σήμερα τα πράγματα (χιλιάδες προσφυγές εκπαιδευτικών στα δικαστήρια και κλονισμός της εμπιστοσύνης του συνόλου των συναδέλφων προς το Υπουργείο λόγω των υποσχέσων που δεν τηρεί) είναι αναγκαία η εξεύρεση ενός τρόπου/συστήματος διορισμών, που θα στηρίζεται στη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα και θα σέβεται τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας!
Εκφέρω πάλι προσωπική άποψηΑντικειμενικό κριτήριο είναι ένας γραπτός διαγωνισμός και μόνο. Ολοι μαζί ανεξαρτήτως γνωστικού υποβάθρου, διαγωνίζονται σε κοινά θέματα βάση της ίδια ύλης. Από κει και πέρα οι όποιες προσαυξήσεις και πόσο θα υπολογίζονται είναι υποκειμενικές του νομοθέτη (θα φύγω εκτός θέματος και θα αναφέρω για άλλες θέσεις στο Δημόσιο ώστε να σας εξηγήσω τι εννοώ, παλιότερα η προϋπηρεσία στο Δημόσιο πριμοδοτούταν με 40% περισσότερο από την προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα άρα κάποιος που ήταν στο Δημόσιο συμβασιούχος είχε περισσότερες πιθανότητας να διοριστεί, παλιότερα η προϋπηρεσία που μοριοδοτούταν ήταν 60 μήνες και τώρα 84 μήνες). Δεν λέω να μην υπάρχουν άλλα κριτήρια πλην του γραπτού διαγωνισμού δεν παύουν όμως αυτά να είναι υποκειμενικά, αν όχι τα ίδια τουλάχιστον ο τρόπος μοριοδότησης τους. Φυσικά με την συμμετοχή και μόνο των διαγωνιζόμενων σε κάθε διαγωνισμό αυτά τα κριτήρια γίνονται με την συμμετοχή αποδεκτά.Για την αδιοριστία μπορώ να σας πω το εξής:Πριν περίπου 10 χρόνια μόνο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δούλευαν παραπάνω περίπου 30.000 μόνιμοι και μιλάω για δευτεροβάθμια μόνο χωρίς τους αναπληρωτές. Το πόσοι λοιπόν χρειάζονται κατά την άποψη μου είναι σχετικό. Παίζει ρόλο το τι σχολεία θέλουμε ως κοινωνία. Μπορεί να χρειάζονται και 40.000 μπορεί να χρειάζονται και 10.000 ή και λιγότεροι. Η διαφορά των αναπληρωτών πάντως με του μόνιμους είναι α) ο τρόπος πληρωμής. Οι πρώτοι είναι κυρίως ΕΣΠΑ και δουλεύουν σε προγράμματα του ΕΣΠΑ που ανά πάσα στιγμή υπάρχει η πιθανότητα να είναι πιλοτικά και να καταργηθούν. Οι δεύτεροι όπως είναι τώρα η κατάσταση και τα τελευταία χρόνια με το που θα προσληφθούν μέχρι να φύγουν από μόνοι τους ή να συνταξιοδοτηθούν πρέπει να απασχολούνται και β) Η πολιτική και κρατική λοιπόν διαχείριση των με από τους δε είναι διαφορετική. Τον έναν τον έχεις να σου εξυπηρετεί ετήσια ανάγκη εκεί που την χρειάζεσαι τον δεύτερο τον έχεις και πρέπει να διαχειριστείς το τι θα τον κάνεις. (Μην τα αναλύσω περισσότερο ήδη κούρασα). Άποψη μου λοιπόν είναι πως χρειάζονται διορισμοί αλλά να μην τους προσλάβει ο ένας για να τους διώξει σε λίγα χρόνια ο άλλος με μόνο κριτήριο ότι απλά περισσεύουν!
Μα κι αυτό που γράφετε δεν είναι αντικειμενικό, αφού κανένας γραπτός εκπαιδευτικών δεν ήταν ίδιος με τον προηγούμενο! Άλλης δυσκολίας τα θέματα σε κάθε γραπτό διαγωνισμό, περισσότεροι οι υποψήφιοι και λιγότερες οι θέσεις των διοριστέων κάθε δύο χρόνια που διεξαγόταν ο διαγωνισμός, διαφορετική βαθμολόγηση (αρνητική βαθμολόγηση στις πολλαπλές επιλογές από το 2002 και ύστερα) και φυσικά αλλαγή της "βάσης" (50 αντί 55). Για παράδειγμα, στους φιλολόγους ήταν πιο εύκολο να διοριστείς το 2000 (με θέματα πιο βατά, χωρίς αρνητική βαθμολόγηση και 1.000+ διοριστέους) παρά το 2008-09 (με θέματα πανδύσκολα, με αρνητική βαθμολόγηση και μόλις 460 διοριστέους)!Οπωσδήποτε η συμμετοχή σημαίνει και αποδοχή των κριτηρίων και της μοριοδότησής τους, αλλά όταν η συμμετοχή σ' ένα γραπτό διαγωνισμό είναι ο μοναδικός τρόπος που σου εξασφαλίζει ενδεχομένως και την μονιμοποίησή σου, παραβλέπεις κάποια πράγματα, που φαίνονται "μικρά" σε σχέση με τον κύριο στόχο!Το ΕΣΠΑ κυριαρχεί στις προσλήψεις της Α/θμιας κι όχι της Β/θμιας (με εξαίρεση την ειδική αγωγή)!Τα τελευταία χρόνια οι κυβερνώντες δεν ασχολούνται με τα σχολεία που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία, αλλά με τα σχολεία που αυτοί μπορούν να παρέχουν στην ελληνική κοινωνία, χωρίς να ξοδεύονται, αντιθέτως μάλιστα περικόπτοντας από παντού! Γι' αυτό και δεν νοιάζονται αν όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου διδάσκονται τα πανελληνιώς εξεταζόμενα μαθήματα κανονικά από τον Σεπτέμβρη ή όχι (και μετά αναρωτιούνται κάποιοι γιατί υπάρχουν τα φροντιστήρια), ούτε αν δεν υπάρχει παράλληλη στήριξη στην Β΄Λέσβου μέχρι τις αρχές του 2018! Τα χιλιάδες οργανικά κενά -τουλάχιστον στις βασικές ειδικότητες- δεν καλύπτονται με τους αναπληρωτές, αλλά με τους μόνιμους διορισμούς, που όλοι μας έχουμε εμπεδώσει ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να γίνουν μαζικά, έτσι όπως είναι ανάγκη να γίνουν! (ή καλύτερα έπρεπε να είχαν ήδη γίνει).Οι διαφορές μονίμων και αναπληρωτών δεν είναι μόνο αυτές που γράφετε, αλλά κι άλλες πολλές ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πρώτων και των δεύτερων, τη στιγμή μάλιστα που παράγουν το ίδιο έργο, κάτω από τις ίδιες (για να μην γράψω δυσμενέστερες συνήθως) συνθήκες!Τέλος, το αν θα διορίσει μια κυβέρνηση εκπαιδευτικούς και μια άλλη θα τους απολύσει, δεν αποδεικνύει ότι θα απολυθούν όσοι θα μονιμοποιηθούν τελευταίοι, γιατί κανείς δεν γνωρίζει με ποια επιχειρήματα θα απολυθούν εκπαιδευτικοί (αν φυσικά χρειαστεί να απολυθούν, ίσως μέσω κάποιας μορφής αξιολόγησης)!
Εκφέρω πάλι προσωπική άποψηΑντικειμενικό κριτήριο είναι ένας γραπτός διαγωνισμός και μόνο. Ολοι μαζί ανεξαρτήτως γνωστικού υποβάθρου, διαγωνίζονται σε κοινά θέματα βάση της ίδια ύλης. Από κει και πέρα οι όποιες προσαυξήσεις και πόσο θα υπολογίζονται είναι υποκειμενικές του νομοθέτη (θα φύγω εκτός θέματος και θα αναφέρω για άλλες θέσεις στο Δημόσιο ώστε να σας εξηγήσω τι εννοώ, παλιότερα η προϋπηρεσία στο Δημόσιο πριμοδοτούταν με 40% περισσότερο από την προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα άρα κάποιος που ήταν στο Δημόσιο συμβασιούχος είχε περισσότερες πιθανότητας να διοριστεί, παλιότερα η προϋπηρεσία που μοριοδοτούταν ήταν 60 μήνες και τώρα 84 μήνες). Δεν λέω να μην υπάρχουν άλλα κριτήρια πλην του γραπτού διαγωνισμού δεν παύουν όμως αυτά να είναι υποκειμενικά, αν όχι τα ίδια τουλάχιστον ο τρόπος μοριοδότησης τους. Φυσικά με την συμμετοχή και μόνο των διαγωνιζόμενων σε κάθε διαγωνισμό αυτά τα κριτήρια γίνονται με την συμμετοχή αποδεκτά.Για την αδιοριστία μπορώ να σας πω το εξής:Πριν περίπου 10 χρόνια μόνο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δούλευαν παραπάνω περίπου 30.000 μόνιμοι και μιλάω για δευτεροβάθμια μόνο χωρίς τους αναπληρωτές. Το πόσοι λοιπόν χρειάζονται κατά την άποψη μου είναι σχετικό. Παίζει ρόλο το τι σχολεία θέλουμε ως κοινωνία. Μπορεί να χρειάζονται και 40.000 μπορεί να χρειάζονται και 10.000 ή και λιγότεροι. Η διαφορά των αναπληρωτών πάντως με του μόνιμους είναι α) ο τρόπος πληρωμής. Οι πρώτοι είναι κυρίως ΕΣΠΑ και δουλεύουν σε προγράμματα του ΕΣΠΑ που ανά πάσα στιγμή υπάρχει η πιθανότητα να είναι πιλοτικά και να καταργηθούν. Οι δεύτεροι όπως είναι τώρα η κατάσταση και τα τελευταία χρόνια με το που θα προσληφθούν μέχρι να φύγουν από μόνοι τους ή να συνταξιοδοτηθούν πρέπει να απασχολούνται και β) Η πολιτική και κρατική λοιπόν διαχείριση των με από τους δε είναι διαφορετική. Τον έναν τον έχεις να σου εξυπηρετεί ετήσια ανάγκη εκεί που την χρειάζεσαι τον δεύτερο τον έχεις και πρέπει να διαχειριστείς το τι θα τον κάνεις. (Μην τα αναλύσω περισσότερο ήδη κούρασα). Πάντως οι αναπληρωτές καλύπτουν λειτουργικά κενά και όχι οργανικά. Άποψη μου λοιπόν είναι πως χρειάζονται διορισμοί αλλά να μην τους προσλάβει ο ένας για να τους διώξει σε λίγα χρόνια ο άλλος με μόνο κριτήριο ότι απλά περισσεύουν! Οσο για την τελευταία πρόταση συμφωνώ! Αρκεί να συμφωνείτε και οι αναπληρωτές μεταξύ σας ποιο μπορεί να είναι αυτό το σύστημα
Δεν μπορεί εσαεί η εκπαίδευση να είναι ο φτωχός συγγενής. νομίζω ότι τα χρόνια της κρίσης και πολύ περισσότερο τα δύο τελευταία έχουν γίνει διορισμοί στο δημόσιο τομέα πλην της εκπαίδευσης. Το σύστημα δεν μπορεί να στηριχτεί στους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Τι να σου προσφέρει ένας αναπληρωτής όταν από το Γενάρη και μετά σκέφτεται την επόμενη χρονιά αν θα δουλέψει, ποιες επιλογές περιοχών θα κάνει, αν θα πρέπει να αφήσει για ακόμη μια φορά πίσω την οικογένεια του, όταν τέλος τέλος νιώθει σαν βαλίτσα. Καταλαβαίνω απόλυτα τη διαχειριστική λογική ότι είναι μια μάζα που μπορείς εύκολα να τη μεταβάλεις ή και να την εξαφανίσεις (στο κράτος αναφέρομαι) αν δεις τα σκούρα, εκπαίδευση όμως έτσι δε φτιάχνεις ακόμη κι αν φορτώσεις με εξτρά έργο τους μονίμους. Τέλος δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να λέμε ότι οι αναπληρωτές καλύπτουν λειτουργικά και μόνο κενά. Στη β/βαθμια στην οποία αποχώρησαν 17000(άτομα (στο περίπου οι αριθμοί) στα χρόνια της κρίσης να λέμε ότι οι περίπου 3000 που προσλαμβάνονται καλύπτουν λειτουργικά κενά(μιλώ για την γενική αγωγή). Και όλα αυτά μετά από αυξήσεις ωραρίου, συγχωνεύσεις, ξεχείλωμα αναθέσεων, αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα και δε ξέρω τι άλλο. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να καλυφθούν τα κενά στις ειδικότητες που πραγματικά υπάρχουν και να μη γίνουν ξανά τα λάθη του παρελθόντος και σταδιακά να επανέλθει η κανονικότητα. Πρέπει επιτέλους η εκπαίδευση να πάψει να αντιμετωπίζεται μόνο λογιστικά.
Εκφέρω πάλι προσωπική άποψηΚαταρχήν δεν διαφωνώ με όλα αυτά που λέτε μιας και είμαι εκπαιδευτικός και συνεργάζομαι με συναδέλφους και αυτά τα ακούω καθημερινά. Κάνω είτηδες τον αντίλογο σαν να είμαι μια απρόσωπη μηχανή μιας και το εκάστοτε κράτος δεν δουλεύει και πολύ διαφορετικά και το μόνο που βλέπει είναι αριθμοί.Δείτε λοιπόν λίγο τι λεώ παραπάνω για το τι έχει κάνει και μπορεί να κάνει η Διοίκηση. Τα λάθη του παρελθόντος δεν ήταν ακριβώς λάθη αλλά αλλαγή νοοτροπίας των ανθρώπων που καθόριζαν κάθε φορά στο Υπουργείο το τι εκαπίδευση θέλει να παρέχει (ειδικότητες και ώρες αυτών στα σχολεία όλων των βαθμίδων). Για το τελευταίο το εύχομαι ολόψυχα αλλά δυστυχώς τα τελευταία πολλά χρόνια μόνο λογιστικά δέιχνει να το βλέπουν. Η΄μάλλον διαχειριστικά το που μπορούν να κατανέμουν πόρους κυρίως του ΕΣΠΑ.