0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Μην κοροϊδεύουμε τα παιδιά ότι μαθαίνουν τη συνέχεια της γλώσσας τους. Το παιδί αντιλαμβάνεται ότι από την αττική διάλεκτο φθάσαμε κατευθείαν στη δημοτική.
Όλα τ' άλλα, ότι δήθεν δεν μπορεί να μάθει το παιδί τη δημοτική, αν δε γνωρίζει την αττική διάλεκτο, τα βλέπω ανυπόστατα.
Εδώ οι αγράμmατοι πρόγονοί μας δημιούργησαν αξεπέραστα μνημεία του λόγου, και δεν εννοώ μόνο το Μακρυγιάννη, αλλά γενικότερα τη δημοτική μας ποίηση.
Έχετε συνειδητοποιήσει ότι με το σχολαστικισμό μας παράγουμε λειτουργικά αναλφάβητους μαθητές; ... Αφήστε τα παιδιά να μάθουν να γράφουν, να διαβάζουν και να εκφράζονται στη μητρική τους γλώσσα και μετά μιλάμε και για τις κλασικές γλώσσες.
Ε, ναι, αν δεν εκλείψει ο σχολαστικισμός από πλευράς μας (ευτυχώς οι νέοι συνάδελφοι είναι ανοιχτόμυαλοι) η κατάσταση δε διορθώνεται.
Στάλθηκε από: Ioannis Παράθεση Έπρεπε να πάω στην Α΄ Λυκείου και να διδαχθώ γραμματική αρχαίας ελληνικής, για να εμπεδώσω ότι και τα παροξύτονα-προπαροξύτονα ουσιαστικά της Α΄ κλίσης τονίζονται πάντα στη λήγουσα (γεν. πληθ.), γιατί είναι βασικός κανόνας της κλίσης αυτής. Άλλο παράδειγμα; Πώς εξηγούν οι δημοδιδάσκαλοι την κλίση των αρχαιόκλιτων (τριτόκλιτων) επιθέτων σε -ης -ες; Είναι σωστό να παπαγαλίζουν την κλίση τους και να περιμένουν να φοιτήσουν στην Γ΄ Γυμνασίου, για να το συνειδητοποιήσουν;Η γλώσσα είναι ζωντανή ή πάλι παραμύθια μας έχουν πει;
Έπρεπε να πάω στην Α΄ Λυκείου και να διδαχθώ γραμματική αρχαίας ελληνικής, για να εμπεδώσω ότι και τα παροξύτονα-προπαροξύτονα ουσιαστικά της Α΄ κλίσης τονίζονται πάντα στη λήγουσα (γεν. πληθ.), γιατί είναι βασικός κανόνας της κλίσης αυτής. Άλλο παράδειγμα; Πώς εξηγούν οι δημοδιδάσκαλοι την κλίση των αρχαιόκλιτων (τριτόκλιτων) επιθέτων σε -ης -ες; Είναι σωστό να παπαγαλίζουν την κλίση τους και να περιμένουν να φοιτήσουν στην Γ΄ Γυμνασίου, για να το συνειδητοποιήσουν;
Αν δεν ήξερες τον τονισμό των παλιών πρωτόκλιτων, δεν φταίει απαραίτητα ότι δεν είχες μάθει γραμματική της αττικής διαλέκτου, αλλά ότι δεν είχες διδαχθεί τον τρόπο τονισμού τους στη νεοελληνική γραμματική. Όσο για τα σιγμόληκτα επίθετα, δεν νομίζω ότι στη Γ’ Γυμνασίου κάνουν κάτι διαφορετικό από το να παπαγαλίζουν την κλίση τους. Υπάρχουν πολλοί καθηγητές και μαθητές που ασχολούνται με την ετυμολογία των αυτών των τύπων (πώς προκύπτει από το σιγμόληκτο θέμα και την κατάληξη ο τελικός τύπος); Αμφιβάλλω.
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πλέον πολλοί μαθητές στο εξωτερικό που διδάσκονται αρχαία ελληνικά.
Δεν θα έλεγα ότι τα φιλολογικά μαθήματα είναι πιο σημαντικά από τα θετικά. Όλα έχουν τη δική τους αξία.
Έγινε προσωρινή τοπική σύγχυση. Είμαι άλλη εγώ που το ρώτησα.Και εννοούσα αν μαθαίνει τελικά το παιδί τη γλώσσα του ως ζωντανή και λαλέουσα (πώς να το πω) ή περιμένει από τον κανόνα της αρχαίας να μάθει να τονίζει. Με δεδομένο και ότι η νεοελληνική γραμματική διδάσκεται ως δομολειτουργική –επικοινωνιακή (ως εδώ με την ορολογία).
Παράθεση από: sipk στις Αύγουστος 03, 2010, 12:02:01 πμαπαράδεκτη η διδασκαλία των αρχαίων στο δημοτικό. Το δημοτικό έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Η καλύτερη γνώση της νέας ελληνικής προκύπτει από επαφή με τη νέα. Μπορούμε να προσθέσουμε ότι χρειάζεται από τα αρχαια ελληνικά. Επειδή είμαστε πολλοί οι φιλόλογοι δεν πρέπει να διδάσκονται αρχαία στο δημοτικό. Όλα τα αντικέιμενα πρέπει να γίνονται από τους δασκάλους με εξαίρεση τις ξένες γλώσσες. Έχουμε ήδη γίνει ρεζίλι παγκοσμίως που διδάσκουν πληροφορικοί στα δημοτικά. Παγκοσμίως ρεζίλι γίναμε γιατί οι ξένοι διδάσκονται καλύτερα τα αρχαία από ότι οι Έλληνες.
απαράδεκτη η διδασκαλία των αρχαίων στο δημοτικό. Το δημοτικό έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Η καλύτερη γνώση της νέας ελληνικής προκύπτει από επαφή με τη νέα. Μπορούμε να προσθέσουμε ότι χρειάζεται από τα αρχαια ελληνικά. Επειδή είμαστε πολλοί οι φιλόλογοι δεν πρέπει να διδάσκονται αρχαία στο δημοτικό. Όλα τα αντικέιμενα πρέπει να γίνονται από τους δασκάλους με εξαίρεση τις ξένες γλώσσες. Έχουμε ήδη γίνει ρεζίλι παγκοσμίως που διδάσκουν πληροφορικοί στα δημοτικά.
τωρα τί να λέμε πα΄λι όλα τα παιδιά ακόμα και εμείς γνωρίζουμε το να ζει κανεις ή να η ζει αλλά πόσοι ξε΄ρουν ότι πρωτογράφτηκε απο τον Ευριπιδη και βρίσκεται στ αποσπάσματα που σώζονται ,θα το παραθέσω οσονούπω....και συγγνωμη δλδ ποιος μαθητης στη Β λυκειου γνωρίζει άλγεβρα πέρα από τ αστέρια της Θετικής ; όσο για την αττική διάλεκτο δημιουργήθηκε στα πλαίσια της απλοποίησης ,στα πλάισια της α΄παγκοσμιοποίησης για την αυτοκρατορία του Μ αλεξάνδρου και ναι χρησιμοποιήθηκε η αττική γιατι εξυπηρετούσε τις ανάγκες ,είναι αυτο επιχείρημα ότι δεν υπάρχει συνέχεια στη γλώσσα μας΄?τότε μιλούσαν τουρκικά και τώρα κινεζικα οπότε δεν υπάρχει σχέση ;;;;;; δεν είπε κανεις να μαθαίνουν τα μωρα μας συντακτικο!!!!!ηρεμήστε λίγο ορισμένοι ,απλές λεξουλες και ετυμολογικα παιχνιαδάκια ,τραγουδάκια και τα συναφή να μάθαιναν τις παραδόσεις μας όπως για την ερισιόνη τα χριστούγεννα και αλήθεια πως εξηγείτε σενα παιδί γυμνασίου ή λυκείου ότι το ορθό είναι άνθρωποι και όχι ανθρώποι αν δε βασιστείτε στ αρχαία ελληνικα;
apri ο καθένας γράφει ανάλογα με το χρόνο που έχει για την απάντηση του ,μήπως γράφω σε εφημερίδα και δυσκολεύω τον αναγνώστη ;προφανώς και δε δημιουργήθηκε η αττικη κατα την ελληνιστική εποχή ,χρησιμοποιήθηκε ωστόσο συστηματικα για τους λόγους που ανέφερα ....εάν υπάρχει σκεπτικισμός για τ΄αρχαία ελληνικά τότε να υπάρχει και για τ΄αγγλικά που τα ξεκινούν από τη α΄δημοτικού ή για τη θεατρική αγωγή ,η νέα ελληνική έχει αρκετά τρωτά που οδηγούν στην παπαγαλία της ορθογραφίας χωρίς να υπάρχουν κανόνες ,ένας μαθητής δημοτικού θα μπορούσε αφιερώνοντας έστω 1 ώρα την εβδομάδα για αρχαία ελληνικά να κατανοήσει είς βάθος τη γλώσσα του και τη σύνδεση με τη νέα ελληνική ,υπάρχουναρκετά προβλήματα το γνωρίζω ,συνθήκες ,έλλειψη σχολικού χρόνου αλλά το θέμα της γλώσσας,η λεξιπενία και ο αναλφαβητισμός των μαθητών θα έπρεπε ν'αντιμετωπίζετε ήδη από την παιδική ηλικία ....και σε αυτό πιστεύω θα βοηθούσε η σταδιακή ενασχόληση με τα αρχαία μας ελληνικα