0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλημερα και καλή σχολικη χρονιά! Θα ξεκινήσω φέτος μάθημα σε παιδί β΄λυκείου. Γνωρίζετε, αρχικά, αν θα υπάρχει συνεξέταση με λογοτεχνία στο τέλος, στις εξετάσεις;Πώς θα είναι η εξέταση φέτος;
Με βάση τις εξαγγελίες του υπουργείου για το νέο σύστημα, ναι, η εξέταση θα είναι ενιαία. Μάλλον δεν θα είναι απλώς συνεξέταση, αλλά ενιαία θέματα με κοινό νοηματικό άξονα. Δες τα φετινά θέματα των ΕΠΑΛ, για να έχεις μια πρώτη εικόνα. Μέχρι να βγει το ΦΕΚ και να δούμε ακριβώς τι τύπου ερωτήσεις θα μπαίνουν και με πόσα μόρια, πάμε στα τυφλά.
Ευχαριστώ για την απάντησή σου! Έχεις κάποια πρόταση πώς να ξεκινήσω; Επίσης, η συνεξέταση ισχύει και για την α' λυκείου;
Αχ, συγγνώμη για την παρανόηση, δεν κατάλαβα καλά την ερώτηση, υπέθεσα ότι στο τέλος εννοούσες τις πανελλήνιες. Στην β' λυκείου δε φαίνεται να αλλάζει κάτι με βάση τις οδηγίες διδασκαλίας. Για την τελική εξέταση της β' λυκείου δεν έχουμε κάποια αλλαγή προς το παρόν, αλλά δεν έχουμε κάτι για την αξιολόγηση της φετινής χρονιάς. Η αλλαγή αυτή θα ισχύσει για τη γ' λυκείου το 2020. Δες αυτό https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/142758_1%CE%92_%CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%91_%CE%93%CE%95%CE%9B_2018_2019_135979_signed.pdf για να καταλάβεις το πνεύμα του μαθήματος. Καλό θα είναι πάντως να ετοιμάζεις τον/την μαθητή/τρια για την ενιαία εξέταση που θα του χρειαστεί στις πανελλήνιες του χρόνου ούτως η άλλως.
Δεν πειράζει Ναι, κι εγώ σκεφτόμουν να ξεκινήσω ούτως ή άλλως με αυτήν τη μορφή. Οι θεματικοί κύκλοι θα είναι οι ίδιοι, λογικά, σωστά; Το ίδιο ισχύει και για την α' λυκείου; Γιατί μάλλον θα έχω και μαθητή της α' και αναρωτιόμουν αν θα ήταν καλό να ξεκινήσω και σε αυτόν προετοιμασία με αυτήν τη μορφή.
Λογικά ναι. Αλλά δες τα φετινά θέματα των ΕΠΑΛ, είναι πολύ διαφορετικά σε νοοτροπία απ'ό,τι έχουμε συνηθίσει. Η παραγωγή λόγου σπάει σε δύο μικρότερες και ζητήσαν σκέψεις και συναισθήματα. Θα δούμε και τα θέματα των επαναληπτικών σε λίγες μέρες, για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα. Προφανώς και θα είναι δυσκολότερα τα θέματα των ΓΕΛ, αλλά δεν έχουμε καμία ιδέα για την τελική μορφή της εξέτασης. Γενικά, είναι πολύ θολά τα νερά. Όλοι πειράματα θα κάνουμε φέτος.
Σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Ναι, τα έχω δει, πράγματι πολύ διαφορετικά. Επίσης, δεν είχε περίληψη. Δεν ξέρω τι να κάνω. Εσύ θα τη διδάξεις ή όχι;
Δεν είχαν περίληψη τα θέματα, αλλά υπήρχε ως θέμα στα ενδεικτικά που είχε δώσει το ΙΕΠ για τα ΕΠΑΛ, οπότε ναι, η περίληψη πρέπει να διδαχτεί κανονικά στη β' λυκείου. Είναι ούτως ή άλλως στις οδηγίες, οπότε πρέπει να γίνει. Δες και τα φετινά θέματα των επαναληπτικών της γλώσσας των ΓΕΛ, στα οποία ζητήθηκε να δώσουν παραδείγματα που να επιβεβαιώνουν τον αυτοβιογραφικό χαρακτήρα του κειμένου. Φαίνεται ότι υπάρχει μια τάση να επεκταθούν τα θέματα σε είδη κειμένων στα οποία μέχρι τώρα δεν δίναμε πολλή βάση. Εγώ ευτυχώς είμαι αναπληρώτρια, εν αναμονή τοποθέτησης και μεταξύ μας, ελπίζω να μην είμαι σε λύκειο φέτος ακριβώς γι'αυτό το λόγο. Θα δούμε.