Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Εργασιακά => Αναθέσεις/Ωράριο => Μήνυμα ξεκίνησε από: tomygun31 στις Ιούνιος 25, 2013, 07:53:30 πμ

Τίτλος: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: tomygun31 στις Ιούνιος 25, 2013, 07:53:30 πμ
Όταν 2 συνάδελφοι έχουν και οι 2 κάποιο μάθημα ως δεύτερη ανάθεση ποιός παίρνει τις ώρες;
Συγκεκριμένα χημικός και μαθηματικός σε γυμνάσιο και υπάρχουν ώρες φυσικής. Δεν συμπληρώνει κανένας από τους 2 ωράριο και δεν υπάρχει φυσικός. Τότε ποιός παίρνει τις ώρες, ο παλαιότερα τοποθετηθείς ή ο χημικός ως ΠΕ04;
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: DEKA στις Ιούνιος 27, 2013, 06:25:58 μμ
Δεν παίρνω και όρκο, όμως νομίζω ο χημικός. Τουλάχιστον αυτό γινόταν χρόνια στο γυμνάσιο μου, με τις ώρες της χημείας. Πάντα τις έπαιρναν οι φυσικοί, οι βιολόγοι και την τελευταία χρονιά ο γεωλόγος. Ο ένας μαθηματικός που είχε λίγες ώρες, συμπλήρωνε σε κοντικό γυμνάσιο. Και κανείς ποτέ δεν είχε διαμαρτυρηθεί γιαυτό. Όλοι το θεωρούσαμε αυτονόητο.
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: gio66 στις Ιούνιος 27, 2013, 06:29:57 μμ
Χωρίς να γνωρίζω κάτι συγκεκριμένο (εννοώ νομοθεσία/εγκλύκλιο κλπ) θεωρώ βάσει κοινής λογικής ότι πρέπει να προηγείται ο χημικός. Είναι ΠΕ04, έδωσε φυσική στον ασέπ, η συνάφεια της επιστήμης του είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι του ΠΕ03. Με κάθε επιφύλαξη και βάσει μόνο της κοινής λογικής...

Συν το ότι  φυσική και χημεία είναι κλαδικά μαθήματα...
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: kp στις Ιούνιος 27, 2013, 06:36:50 μμ
Η σειρά κατάταξης των μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης δεν υποδηλώνει καμιά προτεραιότητα.
Σε περίπτωση συνυπηρέτησης εκπαιδευτικών, για τους οποίους προβλέπεται διδασκαλία μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης, τότε, με γνώμονα την παροχή της καλύτερης εκπαίδευσης, προς όφελος του μαθητή, προτεραιότητα έχει ο εκπαιδευτικός με γνωστικό αντικείμενο πλησιέστερο στην ύλη του μαθήματος. Για το θέμα αυτό αποφαίνεται ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου χωρίς να διαταράσσονται οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη σχολική μονάδα.

α) Το μάθημα «Κοινωνιολογία» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ13, ΠΕ09, ΠΕ02.
β) Το μάθημα «Χημεία» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ04.03, ΠΕ04.05, ΠΕ04.04, ΠΕ04.01.
γ) Το μάθημα «Φυσική» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ12.10, ΠΕ04.03, ΠΕ04.02, ΠΕ04.05, ΠΕ04.04, ΠΕ03.
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: scholar στις Σεπτέμβριος 13, 2013, 04:33:35 μμ
σχετικά με την απάντηση του kp προσπάθησα να βρω σχετική νομοθεσία αλλά το μόνο που βρήκα είναι το εξής:


Παρ. 3
http://users.sch.gr/akouts/docs/127070-G2-3.10.2008.zip

Αυτό προφανώς σημαίνει ότι η σειρά αναγραφής των ειδικοτήτων στους πίνακες Α' και Β' ανάθεσης, δεν είναι κατά προτεραιότητα, σωστά?
Το ρωτάω γιατί ο Δ/ντης μου επιμένει ότι η αναγραφή υποδηλώνει σειρά προτεραιότητας. πχ στην Β' ανάθεση Φυσικής, προηγείται ο ΠΕ03 και έπονται οι ΠΕ04 (02,03,04,05) και ΠΕ12.10!!!!!

Παρόλα αυτά, ποιος προηγείται εν τέλει? Ο παλαιότερος από τους ΠΕ03, ΠΕ04(02,03,04,05), ΠΕ12.10  ή όπως ανέφερε ο kp  αποφαίνεται ο σύλλογος?
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: giokspy στις Σεπτέμβριος 13, 2013, 04:49:13 μμ
Όταν 2 συνάδελφοι έχουν και οι 2 κάποιο μάθημα ως δεύτερη ανάθεση ποιός παίρνει τις ώρες;
Συγκεκριμένα χημικός και μαθηματικός σε γυμνάσιο και υπάρχουν ώρες φυσικής. Δεν συμπληρώνει κανένας από τους 2 ωράριο και δεν υπάρχει φυσικός. Τότε ποιός παίρνει τις ώρες, ο παλαιότερα τοποθετηθείς ή ο χημικός ως ΠΕ04;
Κανονικά πρεπει να οσοκατανέμονται εφοσον προκειτε για διαφορετικές ιδιότητες. Πχ σε γυμνασιο υπαρχουν μαθηματικοι και φυσικοι που δεν καλύπτουν ωράριο και οι διαθέσιμες ωρες Γεωγραφίας ειναι 8. Πρεπει να μοιραστούν 4+4 στους μαθηματικούς και στους φυσικους. Εκει βεβαια υπαρχει ελαστικότητα και δεν τηρείται το παραπανω και οι ωρες δίδονται σε αυτον που χρειαζεται λιγότερες ωρες αλλα χωρις συγκεκριμένη νομοθεσία. Με την προϋπόθεση βεβαια να μην υπαρχει μεγαλύτερη συναφεία. Δηλαδη στους Χημικους συνήθως δίνονται κατα προτεραιοτητα οι φυσικες χωρις να υπαρχει νομική ρύθμιση
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: aeras69 στις Σεπτέμβριος 13, 2013, 04:49:47 μμ
σχετικά με την απάντηση του kp προσπάθησα να βρω σχετική νομοθεσία αλλά το μόνο που βρήκα είναι το εξής:


Παρ. 3
http://users.sch.gr/akouts/docs/127070-G2-3.10.2008.zip

Αυτό προφανώς σημαίνει ότι η σειρά αναγραφής των ειδικοτήτων στους πίνακες Α' και Β' ανάθεσης, δεν είναι κατά προτεραιότητα, σωστά?
Το ρωτάω γιατί ο Δ/ντης μου επιμένει ότι η αναγραφή υποδηλώνει σειρά προτεραιότητας. πχ στην Β' ανάθεση Φυσικής, προηγείται ο ΠΕ03 και έπονται οι ΠΕ04 (02,03,04,05) και ΠΕ12.10!!!!!

Παρόλα αυτά, ποιος προηγείται εν τέλει? Ο παλαιότερος από τους ΠΕ03, ΠΕ04(02,03,04,05), ΠΕ12.10  ή όπως ανέφερε ο kp  αποφαίνεται ο σύλλογος?
Η σειρά αναγραφής είναι αλφαβητική Παναγία μου είναι οφθαλμοφανές!
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: scholar στις Σεπτέμβριος 13, 2013, 10:21:27 μμ
ακριβώς!!! Σε ΟΠΟΙΟ μάθημα και να κοιτάξω, η σειρά είναι κατά αύξουσα αρίθμηση των ΠΕ. Τι να πεις.. Δ/ντης σου λέει και να επιμένει από πάνω  ::)
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: stellitsa12 στις Σεπτέμβριος 14, 2013, 02:18:51 μμ
Κι εγώ έχω μία παρεμφερή απορία. Δύο εκπαιδευτικοί στο ίδιο σχολείο είναι του κλάδου ΠΕ04, ο ένας φυσικός ΠΕ04.01 και ο άλλος βιολόγος ΠΕ04.04, και υπάρχουν ώρες χημείας (μάθημα που το έχουν και οι δύο ως β' ανάθεση) για συμπλήρωση ωραρίου, ποιος προηγείται για τη συμπλήρωση ωραρίου;
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: demeb στις Σεπτέμβριος 14, 2013, 08:03:24 μμ
Κι εγώ έχω μία παρεμφερή απορία. Δύο εκπαιδευτικοί στο ίδιο σχολείο είναι του κλάδου ΠΕ04, ο ένας φυσικός ΠΕ04.01 και ο άλλος βιολόγος ΠΕ04.04, και υπάρχουν ώρες χημείας (μάθημα που το έχουν και οι δύο ως β' ανάθεση) για συμπλήρωση ωραρίου, ποιος προηγείται για τη συμπλήρωση ωραρίου;
O βιολόγος, για τους λόγους που αναφέρει ο kp στις 27 ιουνίου!
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: tomygun31 στις Σεπτέμβριος 15, 2013, 06:28:01 μμ
Η σειρά κατάταξης των μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης δεν υποδηλώνει καμιά προτεραιότητα.
Σε περίπτωση συνυπηρέτησης εκπαιδευτικών, για τους οποίους προβλέπεται διδασκαλία μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης, τότε, με γνώμονα την παροχή της καλύτερης εκπαίδευσης, προς όφελος του μαθητή, προτεραιότητα έχει ο εκπαιδευτικός με γνωστικό αντικείμενο πλησιέστερο στην ύλη του μαθήματος. Για το θέμα αυτό αποφαίνεται ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου χωρίς να διαταράσσονται οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη σχολική μονάδα.

α) Το μάθημα «Κοινωνιολογία» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ13, ΠΕ09, ΠΕ02.
β) Το μάθημα «Χημεία» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ04.03, ΠΕ04.05, ΠΕ04.04, ΠΕ04.01.
γ) Το μάθημα «Φυσική» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ12.10, ΠΕ04.03, ΠΕ04.02, ΠΕ04.05, ΠΕ04.04, ΠΕ03.
Καλά όλα αυτά αλλά υπάρχει νόμος ή εγκύκλιος που να τα αναφέρει;
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: demeb στις Σεπτέμβριος 15, 2013, 09:35:11 μμ
 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ

Αρ.πρωτ.82154/Γ2/11-08-2006/ΥΠΕΠΘ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΘΕΜΑΤΩΝ Ν ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
TΜΗΜΑ Δ΄
Τηλέφωνο: 210 3233051
FAX: 210 3231763

Με την με αριθμ. πρωτ. 69598/Γ2/10-07-2006 Υ.Α. (ΦΕΚ 1050 Β΄) ρυθμίζονται οι αναθέσεις μαθημάτων του Γυμνασίου και του Ενιαίου Λυκείου στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με την παρούσα εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή της ανωτέρω απόφασης:

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

1. Η σύνταξη των πινάκων αντιστοιχίας διδασκομένων μαθημάτων του Γυμνασίου και του Ενιαίου Λυκείου και κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών έγινε με σκοπό την άρτια διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία και το σωστότερο υπολογισμό των κενών για μεταθέσεις, τοποθετήσεις και διορισμό εκπαιδευτικών.

2. Τα κενά για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών υπολογίζονται καταρχήν από τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης. Όμως, σε διαθέσιμα κενά μπορούν να μετατεθούν εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων του ίδιου κλάδου ή εκπαιδευτικοί συναφών ειδικοτήτων, εφόσον είναι δυνατή η κάλυψη του υποχρεωτικού τους ωραρίου με μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης.
Κατά την εφαρμογή της οδηγίας δεν μπορούν να προκύψουν διαθέσιμα κενά, εφόσον στο σχολείο υπηρετούν εκπαιδευτικοί που καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης.

3. Τα κενά για το διορισμό εκπαιδευτικών υπολογίζονται αποκλειστικά από τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης, ύστερα από τη ρύθμιση των υπεραριθμιών και χωρίς να θίγονται οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν οργανικές θέσεις με οποιοδήποτε προηγούμενο καθεστώς.

4. Σε καμιά περίπτωση δεν προσλαμβάνεται αναπληρωτής ή ωρομίσθιος εκπαιδευτικός, όταν υπάρχουν στο σχολείο ή σχολεία του ίδιου ΠΥΣΔΕ μόνιμοι εκπαιδευτικοί συναφών προς το μάθημα ειδικοτήτων ή εκπαιδευτικοί που μπορούν ή επιβάλλεται για τη λειτουργία του σχολείου να διδάξουν το μάθημα και δεν συμπληρώνουν ωράριο, ανεξάρτητα από το αν αυτό το μάθημα συμπεριλαμβάνεται ή όχι στην ομάδα μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης της ειδικότητάς τους.

5. Σε καμιά περίπτωση δεν δίνεται υπερωρία αν υπάρχει μόνιμος εκπαιδευτικός με ελλιπές ωράριο, ο οποίος μπορεί να διδάξει το μάθημα σε συνδυασμό και με την οδηγία 4.

6. Όταν μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν και άλλο πτυχίο επιπλέον του τυπικού προσόντος διορισμού ή μετάταξης (συμπεριλαμβανομένου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου), μπορούν να διδάξουν, για συμπλήρωση ωραρίου μαθήματα της ειδικότητας του δεύτερου πτυχίου με την προϋπόθεση ότι έχει καλυφθεί και με μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης το ωράριο όλων των άλλων υπηρετούντων εκπαιδευτικών.

7. Οι εκπαιδευτικοί της ειδικότητας ΠΕ12.10 διδάσκουν σε δεύτερη (Β΄) ανάθεση το μάθημα "Χημεία" του Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου, εφόσον δεν συμπληρώνουν ωράριο με μαθήματα της ειδικότητάς τους.

8. Η σειρά κατάταξης των μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης δεν υποδηλώνει καμιά προτεραιότητα.
Σε περίπτωση συνυπηρέτησης εκπαιδευτικών, για τους οποίους προβλέπεται διδασκαλία μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης, τότε, με γνώμονα την παροχή της καλύτερης εκπαίδευσης, προς όφελος του μαθητή, προτεραιότητα έχει ο εκπαιδευτικός με γνωστικό αντικείμενο πλησιέστερο στην ύλη του μαθήματος. Για το θέμα αυτό αποφαίνεται ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου χωρίς να διαταράσσονται οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη σχολική μονάδα.
Ειδικότερα :

    α) Το μάθημα «Κοινωνιολογία» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ13, ΠΕ09, ΠΕ02.
    β) Το μάθημα «Χημεία» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ04.03, ΠΕ04.05, ΠΕ04.04, ΠΕ04.01.
    γ) Το μάθημα «Φυσική» διδάσκεται κατά σειρά προτεραιότητας από εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ12.10, ΠΕ04.03, ΠΕ04.02, ΠΕ04.05, ΠΕ04.04, ΠΕ03.

9. Τα κενά για τα μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη (Α΄) ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων του ενός κλάδων κατανέμονται ισομερώς σε όλους τους κλάδους. Σε περίπτωση που τα κενά δεν είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του αριθμού των κλάδων, τότε η ισομερής κατανομή θα επιτυγχάνεται σε περισσότερα από ένα έτη. Η επιμέρους κατανομή σε ειδικότητες ενός κλάδου θα γίνεται με βάση την ικανοποίηση των εκάστοτε εκπαιδευτικών αναγκών.

10. Για να καλύπτονται ορθά και επαρκώς οι ανάγκες διδασκαλίας, αφενός του μαθήματος «Τεχνολογία» στο Ενιαίο Λύκειο και αφετέρου του κλάδου «Τεχνολογία» του μαθήματος «Πληροφορική-Τεχνολογία» στο Γυμνάσιο, θα πρέπει τα κενά να υπολογίζονται χωριστά για το κάθε μάθημα.

11. Κατά την κατανομή των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο στην περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στο σχολείο του.

12. Για την εφαρμογή των οδηγιών αυτών, μόνιμοι εκπαιδευτικοί θεωρούνται και οι υπηρετούντες με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθώς και οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι.

13. Οι ανωτέρω ρυθμίσεις έχουν εφαρμογή σε όλες ανεξαρτήτως τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Ενιαία Λύκεια). Προηγούμενες εγκύκλιοι που ρυθμίζουν σχετικά θέματα, καταργούνται.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Καθ. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: ioanna89 στις Σεπτέμβριος 15, 2013, 09:49:15 μμ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ

Αρ.πρωτ.82154/Γ2/11-08-2006/ΥΠΕΠΘ
...

Η εγκύκλιος αυτή έχει αντικατασταθεί από νεότερη του 2008*:

Παράθεση
Αρ.Πρωτ.119052/Γ2/17-09-2008/ΥΠΕΠΘ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Δ
Τηλέφωνο : 210-3443010-2227 ΠΡΟΣ:
FAX: 210-3442365 (an. 51)
Πληροφορίες: Α. Νικολόπουλος
ΘΕΜΑ: "Οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς Δ.Ε.".

Με την υπ’ αριθμ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. (ΦΕΚ 1984/2008 Β) (http://dide.fth.sch.gr/lows/fek_2008_1984b.pdf‎) καθορίζονται οι αναθέσεις μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου, του Επαγγελματικού Λυκείου και των Επαγγελματικών Σχολών στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε Α΄ και Β΄ ανάθεση.

1. Με την παρούσα εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες για την καλύτερη και ορθότερη εφαρμογή της
ανωτέρω απόφασης.

2. Η σύνταξη των πινάκων αντιστοιχίας διδασκόμενων μαθημάτων και κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έγινε με κύριο στόχο την άριστη λειτουργία της εκπαιδευτικής πράξης, τη βελτίωση της ποιότητας του διδακτικού τους έργου κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, την ορθή διαχείριση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ και την αξιοποίησή του κατά κλάδο και ειδικότητα στο μέγιστο βαθμό.

3. Τα κενά για το διορισμό και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών υπολογίζονται από τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης, σύμφωνα με την εγκύκλιο για τον υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται για το σκοπό αυτό κάθε φορά.

4. Το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) είναι αρμόδιο, σύμφωνα με το άρθρο 12 του Π.Δ. 1/2003 και την υπ’ αριθμ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/08-10-2002 Υ.Α. (ΦΕΚ 1340 Β΄), όπως συμπληρώθηκε, τροποποιήθηκε και ισχύει, για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων και αποφασίζει, μετά από εισήγηση του προέδρου του, για τις αποσπάσεις και τις διαθέσεις των εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες.

5. Είναι σκόπιμο να μην προσλαμβάνεται αναπληρωτής ή ωρομίσθιος εκπαιδευτικός, όταν υπάρχουν στο σχολείο ή σε σχολεία του ίδιου ΠΥΣΔΕ μόνιμοι εκπαιδευτικοί που μπορούν να καλύψουν τις λειτουργικές διδακτικές ανάγκες σε μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης, εφόσον οι γεωγραφικές συνθήκες το επιτρέπουν.

6. Σε καμία περίπτωση δεν δίνεται υπερωρία, αν υπάρχει εκπαιδευτικός με ελλιπές ωράριο, ο οποίος μπορεί να διδάξει το μάθημα.

7. Όταν στην αρμοδιότητα του ΠΥΣΔΕ υπηρετούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί που έχουν επιπλέον του τυπικού προσόντος διορισμού και άλλο πτυχίο διορισμού ή μετάταξης και δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, μπορούν να διδάξουν, εφόσον το επιθυμούν, για συμπλήρωση ωραρίου, μαθήματα της ειδικότητας του δεύτερου πτυχίου, σε Α΄ και Β΄ ανάθεση, με την προϋπόθεση ότι έχει ολοκληρωθεί η κατανομή των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης στους άλλους συνυπηρετούντες εκπαιδευτικούς.

8. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν έχουν εξεταστεί όλες οι περιπτώσεις της Β΄ ανάθεσης μαθημάτων και αφού παραμένουν αδιάθετες μέχρι 6 ώρες μαθήματος, μπορούν να διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου σε εκπαιδευτικό που κατέχει δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, εφόσον υπάρχει η συνάφεια προς το διδακτικό αντικείμενο.

9. Οι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι διαφορετικών πανεπιστημιακών τμημάτων ή τμημάτων ΤΕΙ που εντάσσονται στον ίδιο κλάδο ή ειδικότητα, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πράξης και η ποιότητα του διδακτικού τους έργου, προτείνεται, εφόσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη τους, να αναλαμβάνουν μαθήματα σχετικά με την ιδιαίτερη εξειδίκευση που απέκτησαν ως πτυχιούχοι διαφορετικών τμημάτων.

10. Κατά την ανάθεση των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους ή στην ίδια ομάδα σχολείων με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο σε περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου.

11. Θα πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, ώστε οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στο κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα σε σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου Δήμου. Όταν αυτό είναι αντικειμενικά αδύνατο, μπορούν να συμπληρώνουν το ωράριό τους υπηρετώντας διάφορους υποστηρικτικούς θεσμούς (Ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής, φροντιστηριακά τμήματα κ.λ.π.). Ειδάλλως, κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, ανατίθενται οι ώρες αυτών σε ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

12. Σε περίπτωση που τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους στο ίδιο σχολείο και οι ώρες που υπολείπονται για συμπλήρωση του ωραρίου τους είναι ως άθροισμα μέχρι τρεις (3) και εφόσον δεν υπάρχει σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων για να συμπληρώσει το ωράριό του ο τελευταίος τοποθετηθείς, τότε παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.

13. Για τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. ισχύουν επιπλέον των ανωτέρω οδηγιών και τα εξής, σχετικά με τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων που διεξάγονται στα εργαστήρια κατεύθυνσης των ΣΕ ή ΣΕΚ, όπως αυτά προβλέπονται από την υπ’ αριθμ. Γ2/6098/13-11-2001 Υ.Α. του ΥΠΕΠΘ (ΦΕΚ 1588 Β):

α. Η διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δώδεκα (12) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκατρείς (13) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων ο πρώτος θα είναι κλάδου ΠΕ και ο δεύτερος κατά προτεραιότητα κλάδου ΤΕ01, με την προϋπόθεση ότι έχει την ιδιότητα του μονίμου εκπαιδευτικού και δεν παραβιάζονται οι διατάξεις των Π.Δ. 50/1996 και 100/1997. Ελλείψει αυτού, ο δεύτερος εκπαιδευτικός θα είναι κλάδου ΠΕ.

Στα δυσπρόσιτα σχολεία και σε σχολεία με γεωγραφικές - συγκοινωνιακές συνθήκες που δυσκολεύουν τη μετάβαση των εκπαιδευτικών ή σε ολιγομελή τμήματα που η λειτουργία τους έχει εγκριθεί από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, η διδασκαλία των εργα-στηριακών μαθημάτων και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων μπορεί να διεξαχθεί από δύο (2) εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων ο πρώτος θα είναι κλάδου ΠΕ και ο δεύτερος κλάδου ΤΕ01, εφόσον έχει την ιδιότητα του μονίμου εκπαιδευτικού και είναι υπεράριθμος.

Στις παραπάνω κατηγορίες σχολείων με ολιγομελή τμήματα δύναται να διδάξει μόνον ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ ή κλάδου ΤΕ01, ελλείψει εκπαιδευτικών του ενός ή του άλλου κλάδου αντίστοιχα.

β. Στα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα της Πληροφορικής ο δεύτερος εκπαιδευτικός διατίθεται σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκαεπτά (17) και άνω.

γ. Η διδασκαλία των σχεδιαστικών μαθημάτων των τομέων των ΕΠΑ.Λ. και των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δεκαε-πτά (17), διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρα-κολουθούντων μαθητών από δεκαεπτά (17) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων ο πρώτος θα είναι κλάδου ΠΕ και ο δεύτερος κατά προτεραιότητα κλάδου ΤΕ01, με την προϋπόθεση ότι έχει την ιδιότητα του μονίμου εκπαιδευτικού και δεν παραβιάζονται οι διατάξεις των Π.Δ. 50/1996 και 100/1997. Ελλείψει αυτού, ο δεύτερος εκπαιδευτικός θα είναι κλάδου ΠΕ.

Η διδασκαλία όμως των σχεδιαστικών μαθημάτων του Γενικού Λυκείου και της Α΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ. διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών του τμήματος.

14. Ο εκπαιδευτικός που επιστρέφει από μακροχρόνια άδεια επανέρχεται στην οργανική του θέση.

Κάθε προηγούμενη σχετική εγκύκλιος παύει να ισχύει.


Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

Α. Θ. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ

*Κάποια σημεία τροποποιήθηκαν με την πρόσφατη εγκύκλιο.
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: loumbago στις Ιούνιος 17, 2016, 04:17:29 μμ
Συνάδελφοι, με τις νέες αναθέσεις, στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής Γ' γυμνασίου ποιος προηγείται στη β' ανάθεση μεταξύ του ΠΕ02 και του ΠΕ15;
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: sliver στις Ιούνιος 17, 2016, 04:38:03 μμ
αυτος που ειναι παλαιοτερα τοποθετημενος στην σχολικη μοναδα
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: loumbago στις Ιούνιος 23, 2016, 10:38:26 μμ
Σε ευχαριστώ πολύ.
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: ion31 στις Αύγουστος 30, 2016, 12:38:00 μμ
Τελικά υπάρχει νόμος/εγκύκλιος που να ορίζει ποιος προηγείται στην επιλογή των μαθημάτων δεύτερης ανάθεσης ; Ειδικά αν δεν τίθεται θέμα μεγαλύτερης συνάφειας του βασικού τίτλου σπουδών. Παράδειγμα : Για ανάθεση μαθηματικών μεταξύ ενός ΠΕ04 και ενός ΠΕ19 ποιος προηγείται ; Εννοείται οτι μιλάω για την περίπτωση που δεν τα συμφωνούν. Υπάρχει ή όχι προτεραιότητα του αρχαιότερου και αν υπάρχει ξέρει κάποιος τη σχετική νομοθεσία και αν ναι μπορεί να παραπέμψει;
Τίτλος: Απ: Ποιος προηγείται στις δεύτερες αναθέσεις;
Αποστολή από: grosso10 στις Αύγουστος 20, 2021, 01:11:00 μμ
καλησπερα !

Υπαρχει ένα θέμα και θέλω να ρωτήσω τους master της νομοθεσίας !

Σε Γυμνάσιο φυσικός με 18 ώρες υποχρεωτικό ωράριο Επιλέγει να πάρει μόνο κάποιες ώρες φυσικής συγκεκριμένα τα δίωρα στη Β + Γ γυμνασιού συγκεντρώνει έτσι 12 ώρες . Άφήνει τις 3 ώρες φυσικής στην Α Γυμνασίου και πάει στα μαθήματα της Β ειδικότητας όπου παίρνει Γεωγραφίες της Β Γυμνασιου 2*3 = 6 ωρες . Ακολουθει συνάδελφος Οικιακής Οικονομίας με β ειδικότητα Φυσικός Παίρνει 2*3 =6 ωρες Οικιακής Οικ. και ζηταεί να συμπηρώσει με Γεωγραφια ( Β ανάθεση ) και μετά αντί με ΚΠΑ ( που ετσι κι αλλιως υπάρχει άτομο να πάρει αλλα δημιουργειται και κενό φιλολόγου -κπα και φιλολογικά ) ζητάει να πάρει φυσική και Χημείες που έχει αφήσει ο φυσικός δηλ να ακολουθηθεί η ιδια διαδικασια που έκανε και ο φυσικός : αφησε κατι απο την Α ανάθεση για να προχωρήσει στη Β . Με την ίδια λογική να αφήσει και αυτος τησ Β Ανάθεση Α ειδικότητας και να προχωρήσει στη Β ειδικότητα. Υπάρχει όμως από πέρισυ βιολόγος στο σχολέιο ο οποίος ισχυρίζεται οτι δικαιούται την φυσική και τις χημείες λόγω β ανάθεσης .Βάση εγκυκλιου τι ειναι το σωστο να συμβει ? κάπου διαβασα για για τον νομο 4186