*

Αποστολέας Θέμα: Απαλλαγή από Θρησκευτικά  (Αναγνώστηκε 8536 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος itat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« στις: Αύγουστος 04, 2008, 03:49:57 μμ »
Μήπως μπορεί κάποιος να μας δώσει το ακριβές κείμενο της νέας εγκυκλίου του ΥΠΕΠΘ για την απαλλαγή των μαθητών από τα Θρησκευτικά;  Γιατί δεν μπορώ να το βρω πουθενά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:06:50 »

Αποσυνδεδεμένος itat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 05, 2008, 03:56:44 μμ »
Χθες το ΥΠΕΠΘ απέστειλε στα σχολεία και νέα διευκρινιστική εγκύκλιο για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά. Δεν τη βρίσκω όμως πουθενά. Μήπως κάποιος συνάδελφος θεολόγος έχει βρει το κείμενο της εγκυκλίου; Γιατί από Σεπτέμβριο μου φαίνεται θα παραλαμβάνουμε Αιτήσεις απαλλαγής από τα Θρησκευτικά χωρίς αιτιολόγηση! Το θέμα είναι σοβαρό, ειδικά για τους θεολόγους. Αν κάποιος βρήκε το κείμενο των τελευταίων αυτών εγκυκλίων, θα το ήθελα.

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 05, 2008, 04:11:52 μμ »
Εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ απαλλάσσει τους μαθητές από το μάθημα των Θρησκευτικών , τις σχολικές προσευχές και τον εκκλησιασμό, χωρίς εξηγήσεις
31/07/2008 09:36
 
 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr


Στην υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα δεν χρειάζεται να δηλώνεται ο λόγος για τον οποίο ζητείται η απαλλαγή του μαθητή από την παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών , τις σχολικές προσευχές και τον εκκλησιασμό σύμφωνα με εγκύκλιο του υπ. Παιδείας.

Ετσι δεν χρειάζεται πλέον καμμία εξήγηση ή διευκρίνηση πέραν της γραπτής δήλωσης για απαλλαγή βάσει της Εγκυκλίου Γ2/ 61723-13/6/2002 και  Το δικαίωμααυτό  ισχύει για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα το θρήσκευμα.

              H εγκύκλιος

Η εγκύκλιος του υπ. Παιδείας αναφέρει τα ακόλουθα:


«Ύστερα από την υποβολή ερωτημάτων σχετικά με το θέμα της απαλλαγής των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το μάθημα των θρησκευτικών, την προσευχή και τον εκκλησιασμό, σας κάνουμε γνωστό ότι η απαλλαγή αυτή πρέπει να στηρίζεται σε δήλωση του ίδιου του μαθητή αν είναι ενήλικος ή των γονέων του αν είναι ανήλικος στην οποία θα αναφέρει ότι δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει. Σε περίπτωση απαλλαγής του μαθητή από την παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών, στη θέση “θρήσκευμα” στον απολυτήριο τίτλο δεν υπάρχει λόγος αναγραφής ενδείξεως».

                                   Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
 

Ημερομηνία:___________________

 

Υπ'όψην διευθυντή ___________________


 

Βάσει της Εγκυκλίου Γ2/ 61723-13/6/2002 του Υπουργείου Παιδείας, επιθυμώ να απαλλαγεί άμεσα ο γιός μου/ η κόρη μου ________________________ από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των θρησκευτικών, καθώς και από τις σχολικές προσευχές και τον εκκλησιασμό.

 

Με εκτίμηση,


Αποσυνδεδεμένος itat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 13, 2008, 10:59:11 μμ »
ANΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΑΔΟΣ

Αξιότιμο
Κύριο Ευριπίδη Στυλιανίδη
Υπουργό Εθνικής Παιδείας
& Θρησκευμάτων
                                                            Α. Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι
 
            ΘΕΜΑ: «ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ  ΜΑΘΗΜΑ»
 
            Κύριε Υπουργέ,
 
η νέα Εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ (με βάση την Εγκ. Γ2/ 61723-13/6/2002) η οποία απαλλάσσει τους μαθητές από το μάθημα των Θρησκευτικών και το καθιστά πρακτικά προαιρετικό, δημιουργεί θλίψη, απορία και αγανάκτηση.
 
Α. Το Υπουργείο παραβιάζει ασύστολα την παρ. 2 του  άρθρου 16 του Συντάγματος που αναφέρει κατά λέξη:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.»
        Πώς αναπτύσσεται η θρησκευτική συνείδηση, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, όταν το μάθημα    των Θρησκευτικών γίνεται προαιρετικό και στην ουσία αχρηστεύεται; 
            Β. Το Υπουργείο παραβιάζει ασύστολα τον Ν. 1566/1985 (Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις) όπου στο άρθρο 1 ορίζεται ο σκοπός της παιδείας και ρητά αναφέρει ότι οι μαθητές πρέπει:
«α) Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη.»
Πως θα «διακατέχονται από … τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης» όταν η ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας φροντίζει να μην τα διδαχθούν ποτέ; Διότι νομίζετε ότι στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα της ήσσονος προσπαθείας, υπάρχει μαθητής που να θέλει να ταλαιπωρείται με εξετάσεις σε ένα ακόμη μάθημα, ενώ μπορεί να το αποφύγει;
            Γ. Η απόφαση σας προήλθε, κατά δήλωση του Υπουργείου, «Ύστερα από την υποβολή ερωτημάτων σχετικά με το θέμα της απαλλαγής των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το μάθημα των θρησκευτικών».
    Δηλαδή, εάν άλλοι μαθητές ή γονείς θεωρήσουν ότι δεν τους αφορά η επανάσταση του 1821 ή τα άλλα μεγάλα γεγονότα της Πατρίδας μας και δεν επιθυμούν να την διδάσκονται λόγω αντίθετης ιδεολογίας, το Υπουργείο της λεγομένης Εθνικής Παιδείας θα σπεύσει «κατόπιν υποβολής σχετικών ερωτημάτων» να καταστήσει και το μάθημα της Ιστορίας προαιρετικό; Απ’ ό,τι φαίνεται εκεί πάμε. Το ίδιο θα συμβεί και για το μάθημα της Γεωγραφίας για όσους δεν τους ενδιαφέρουν τα βουνά και οι ποταμοί της Ελλάδος; 
          Δ. Το Υπουργείο διατυμπανίζει ως στόχο του την διαπολιτισμική εκπαίδευση και την αλληλοκατανόηση των Ελληνικής καταγωγής μαθητών με τους αλλοδαπούς. Πως συμβάλλει στον στόχο αυτό η περιθωριοποίηση του μαθήματος μέσω του οποίου οι αλλοδαποί μαθητές έρχονται σε επαφή και κατανοούν πολλά, αν όχι όλα, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις της χώρας στην οποία διαμένουν ή  πολύ περισσότερο θέλουν να γίνουν πολίτες της;
           Επειδή η απόφαση του Υπουργείου παραβιάζει κατάφορα το Σύνταγμα και την κείμενη νομοθεσία αλλά και δεν αντέχει σε καμία σοβαρή κριτική, αναμένουμε την άμεση ανάκληση τόσο αυτής όσο και της προγενέστερης εγκυκλίου (Γ2/ 61723-13/6/2002). 
           Η εμμονή στην τήρησή της παρά την παντελή έλλειψη επιχειρημάτων στήριξής της και την προκλητική της παρανομία οδηγεί σε πολύ σοβαρά ερωτήματα για το ρόλο και το σκοπό της.
  Για την ΑΣΠΕ,     
   Ο Πρόεδρος                                                                       Ο Γεν. Γραμματέας 
  Βασίλειος Θεοτοκάτος                                                        Εμμανουήλ Χρυσόγελος


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:06:50 »

Αποσυνδεδεμένος Theologius

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Άντρας
  • De nihilo nihil
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 17, 2008, 05:21:34 πμ »


   Προσωπική εκτίμηση μου είναι οτι αξίζουν Θερμά Συγχαρητήρια στην Συνομοσπονδία Πολυτέκνων για την κίνηση της αυτή! Μπράβο!

   Επίσης παρακαλώ πολύ όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τα θέματα αυτά -  υποψήφιοι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ01 και γενικά , να  επισκεφθούν το προσχέδιο Υπομνήματος Ομάδας Μεταπτυχιακών Φοιτητών Θεολογικής ΑΠΘ στο λινκ του PDE "Διαφορα θέματα στην εκπαίδευση" --> "φόρουμ ελεύθερης θεολογικής σκέψης" , ώστε να το διαβάσουν και να προτείνουν ιδέες βελτίωσης και κυρίως δημοσιοποίησης του διαβήματος αυτού ή αν θέλουν απλά να σχολιάσουν.
   Πιστεύω είναι επιτακτική ανάγκη αντί-ΣΤΑΣΗΣ και αντί-ΔΡΑΣΗΣ, στην εντεινόμενη και διακριτικά δυσμενή αντιμετώπιση του θεολογικού κλάδου στην Ελλάδα σήμερα. Παρακαλώ για τις ιδέες σας  ;D
De nihilo nihil

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 17, 2008, 08:55:33 πμ »
          Δ. Το Υπουργείο διατυμπανίζει ως στόχο του την διαπολιτισμική εκπαίδευση και την αλληλοκατανόηση των Ελληνικής καταγωγής μαθητών με τους αλλοδαπούς. Πως συμβάλλει στον στόχο αυτό η περιθωριοποίηση του μαθήματος μέσω του οποίου οι αλλοδαποί μαθητές έρχονται σε επαφή και κατανοούν πολλά, αν όχι όλα, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις της χώρας στην οποία διαμένουν ή  πολύ περισσότερο θέλουν να γίνουν πολίτες της;

Πολυ ευστοχο σχολιο.

Απο την αλλη, η ιδια η Ελλαδα εχει αλλαξει και δεν ειναι πλεον η χωρα που 99% απο τους κατοικους της ηταν χριστιανοι ορθοδοξοι. Το μαθημα των θρησκευτικων θα μπορουσε να παραμεινει υποχρεωτικο μονο αν αλλαζε το περιεχομενο του - οπως το διδαχτηκαμε εμεις ηταν ουσιαστικα κατηχητικο και δε θελω το ιδιο για τα παιδια μου, που αυτα τα μαθαινουν στο αληθινο κατηχητικο! (οποιος γονιος ενδιαφερεται για τη χριστιανικη τους παιδεια, τα στελνει)
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 17, 2008, 08:57:36 πμ από utenar »

Αποσυνδεδεμένος VPTH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΦΟΒΟΙ
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 20, 2008, 07:54:49 μμ »
Σήμερα διάβασα την συζήτηση με θέμα "ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ" όπου διατυπώθηκαν στην πλειοψηφία τους απόψεις γεμάτες απο ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ, ΜΙΣΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΚΑΙ ΔΙΕΣΤΡΑΒΛΩΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ όπως Χριστιανισμός, Εκκλησία, Ορθοδοξία, Θρησκεία. Άλλοι ζητούσαν να γίνει θρησκειολογικό. Άλλοι να καταργηθεί. Άλλοι να μην βαθμολογείται! Άλλοι να γίνει επιλεγόμενο. Όλων των ειδών τις διαλυτικές (για την κοινωνία) απόψεις που εκφράζονται απο ανθρώπους που ψίγματα ξέρουν για την αληθινή Ορθόδοξη Πίστη. Θυμήθηκα την παροιμια "δύο γάϊδαροι μαλώναν σε ξένο αχυρώνα"! Έχω την βεβαιότητα ότι αν τους ρωτούσες να σου πούν τί είναι Εκκλησία, τί Ορθοδοξία, τί Θεός, τί σημαίνει Σωτηρία, τί θρησκεία, θα σου απαντούσαν 100% λανθασμένα!
Όπως και να έχει το πράγμα κλειδώθηκε δυστυχώς στο θέμα και έτσι δεν μπορεί να απαντήσει κανείς στις διάφορες απόψεις που διατυπώθηκαν εκεί.

Ευτυχώς που το θέμα αυτό παραμένει ανοιχτό ώστε τουλάχιστον να παραθέσουμε κάποια κείμενα που φωτίζουν κάποια σημεία και διαλύουν κάποιες προκαταλήψεις όπως αυτές που λένε ότι είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που διδάσκονται Θρησκευτικά! Φυσικά αυτό δεν ισχύει όπως θα δούμε παρακάτω.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι ο Ελληνισμός στηρίχθηκε και διασώθηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο και αν αυτό πονάει κάποιους. Στην Τουρκοκρατία για παράδειγμα η Ελληνική Γλώσσα διασώθηκε μέσω των Λειτουργικών Βιβλίων της Αγιοτάτης Εκκλησίας μας. Οι πρωταγωνιστές της Επανάστασης του 1821 είδαν φανερά και ολοζώντανα την παρουσία  και την βοήθεια του Χριστού και της Υπεραγίας Θεοτόκου, και γι' αυτό απο το πρώτο Σύνταγμα η Ορθοδοξία λάμβανε ιδιαίτερη σημασία για την ανυπολόγιστη προσφορά της (την οποία τόσο γρήγορα και εύκολα ξεχνούν οι Γραικύλοι της σήμερον και τα ξεπουλούν όλα αντι πικανίου φακής!). Στο πρώτο μάλιστα Σύνταγμα ορίζονταν ως Ελληνες αυτοί που πιστεύουν στον Χριστό. Δεν ορίζονταν διαφορετικά. Ας μην επεκταθούμε όμως. Το σημαντικό είναι ότι Ορθοδοξία και Ελληνισμός είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένα. Ορθοδοξία χωρις τον Ελληνισμό θα ζήσει γιατί είναι θείος Οργανισμός ζωντανός και "πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής". Όμως Ελληνισμός χωρίς Ορθοδοξία είναι καταδικασμένος να σβήσει. Άρα πολύ σωστά είναι υποχρεωτικά (ή μάλλον ήταν) η Ορθόδοξη Αγωγή στα σχολεία.
Αρκεί να διδάσκεται με σωστό τρόπο. Δυστυχως όμως οι περισσότεροι λεγόμενοι θεολόγοι μπήκαν επειδή έτυχε να τους πάει το μηχανογραφικό και απο αυτούς πολλοί όπως μπήκαν βγήκαν! Έτσι δεν είναι ικανοί να διδάξουν ορθά το μάθημα και μάλλον το συκοφαντούν και το διαστρέφουν με την όλη στάση τους. Αυτοί νομίζω είναι το πρόβλημα και όχι το μάθημα αυτό καθ' εαυτό που θα πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 23, 2008, 10:56:32 πμ από VPTH »

Αποσυνδεδεμένος VPTH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ.ΧΟΛΕΒΑ
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 20, 2008, 07:57:36 μμ »
Σας μεταφέρω ένα άρθρο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΟΛΕΒΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΟΣ με τίτλο 
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Πολλές συζητήσεις προκάλεσε ἡ νέα σύσταση τοῦ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων γιά τόν τρόπο ἀπαλλαγῆς ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Ἐνῷ μέ Ὑπουργική Ἀπόφαση τοῦ 2002 ὁριζόταν ὅτι ὁ ἐνδιαφερόμενος γονεύς ἔπρεπε νά γράψει στήν σχετική δήλωση ὅτι τό παιδί του δέν εἶναι Ὀρθόδοξος Χριστιανός, τώρα δίδεται τό δικαίωμα ἀπαλλαγῆς μέ μία ἁπλῆ δήλωση χωρίς νά ἀιτιολογεῖται ἡ ἀπαλλαγή. Τό Ὑπουργεῖο δικαιολογήθηκε ὅτι τοῦτο γίνεται γιά τήν προστασία τῶν «Προσωπικῶν Δεδομένων» τῶν πολιτῶν καί ὅτι αὐτό μᾶς ἐπιβάλλει ἡ Εὐρώπη.

Γνωστές δικαιολογίες, τίς ὁποῖες ξανακούσαμε καί στήν περίπτωση τῶν ταυτοτήτων, άλλα δέν μᾶς πείθουν. Φοβοῦμαι ὅτι ὅτι ἡ ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου παγιδεύθηκε ἀπό ἐσφαλμένες εἰσηγήσεις, οἱ ὁποῖοι τείνουν νά ἀποδυναμώσουν τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν μετατρέποντάς το σέ προαιρετικό. Βεβαίως ἐξεδόθησαν ἄλλες δύο διευκρινιστικές καί χρήσιμες Ἐγκύκλιοι τοῦ Ὑπουργείου, μία περί ὑποχρεωτικότητος τοῦ μαθήματος γιά τούς Ὀρθοδόξους καί μία γιά τό ἐναλλακτικό μάθημα πού θά παρακολουθοῦν ὅσοι ἀπαλλάσσονται. Ὅμως ἡ πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων μένει μέ τήν πικρία ὅτι κάποιοι θέλουν νά ἀποκόψουν τή νεολαία μας ἀπό τίς ἑλληνορθόδοξες ρίζες της. Ἄλλωστε εἶναι νωπές οἱ ἀρνητικές ἐντυπώσεις γιά τούς χειρισμούς τοῦ Παιδαγωγικοῦ Ἰνστιτούτου στό ζήτημα τοῦ ἀναξιοπρεποῦς βιβλίου Ἱστορίας τῆς Στ΄ Δημοτικοῦ.

Ἄς δοῦμε, λοιπόν, ἄν εὐσταθεῖ ἡ ἄποψη ὅτι ἡ μέχρι τώρα διαδικασία ἀπαλλαγῆς παρεβίαζε προσωπικά δεδομένα. Θυμίζω ὅτι ἡ νομοθεσία πού ἰσχύει στήν χώρα μας , δηλαδή ὁ Νόμος 2472/10-1-1997 ἔχει τίτλο «Προστασία τοῦ ἀτόμου ἀπό τήν ἐπεξεργασία δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτῆρα». Ὁ Νόμος λοιπόν ἀπαγορεύει τήν ἐπεξεργασία. Δέν ἀπαγορεύει τήν ἁπλῆ δήλωση. Δέν εἶναι παράνομο νά γράψει κάποιος γονεύς ὅτι «τό παιδί μου δέν εἶναι Ὀρθόδοξος Χριστιανός». Παράνομο εἶναι νά πάρει αὐτά τά στοιχεῖα ὁ Διευθυντής τοῦ Σχολείου καί νά ἀνοίξει φάκελλο εἰς βάρος τοῦ παιδιοῦ μέ ἀρνητικές συνέπειες στήν βαθμολογία του και στήν ὅλη σχολική πορεία του. Ὅμως τέτοιο γεγονός δέν ὑπῆρξε, οὔτε ἔγινε ποτέ σχετική καταγγελία. Ἀπηλλάσσοντο οἱ ἑτερόδοξοι καί οἱ ἀλλόθρησκοι, ὅπως εἶναι λογικό, χωρίς προβλήματα.

Ὁ Ὑπουργός Δικαιοσύνης, ὁ ὁποῖος ἐπεξεργάσθηκε καί κατέθεσε στήν Βουλή τόν ὡς ἄνω Νόμο περί Προσωπικῶν Δεδομένων ἦταν ὁ ἀείμνηστος Εὐάγγελος Γιαννόπουλος. Ὁ ἴδιος ἔδωσε μία ἔγκυρη μαρτυρία γιά τήν οὐσία καί τόν σκοπό τοῦ Νόμου. Ἔγραψε, λοιπόν, στήν ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ τῆς 31-5-2000, μέ ἀφορμή τήν ἀναγραφή τοῦ θρησκεύματος στίς ταυτότητες, ὅτι τό θρήσκευμα δέν θεωρεῖται προσωπικό δεδομένο. Διότι, ὅπως χαρακτηριστικά τόνιζε: «Ἡ ἀναγραφή δέν θεωρεῖται ἀπό τήν συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων «εὐαίσθητο προσωπικό δεδομένο», ἀλλά προσωπική δημόσια δήλωση τοῦ κάθε Ἕλληνα καί τῆς κάθε Ἑλληνίδας, καί δικαίωμα, ὅπως καί ὑπερηφάνεια πού διακηρύσσεται τό «Χριστιανός Ὀρθόδοξος»...... Πασίδηλο ὅμως τό γεγονός τό μῆ χρῆζον ἀποδείξεως-ὅτι οἱ Ἕλληνες στή συντριπτική πλειοψηφία εἴμαστε Χριστιανοί Ὀρθόδοξοι. Τό δηλώνουμε, τό βροντοφωνάζουμε, τό διακηρύσσουμε». Καί κατέληγε ὁ Εὐ. Γιαννόπουλος μέ τήν πρόταση: «Γι’ αὐτό ὑποστηρίζουμε ὅτι ἡ ἀναγραφή τοῦ θρησκεύματος εἶναι πραιρετική». Ὁ πονευματικός, λοιπόν, πατέρας τῆς σχετικῆς νομοθεσίας ΔΕΝ θεωρεῖ ὅτι ἡ ἀναγραφή τοῦ θρησκεύματος σέ δημόσια ἔγγραφα παραβιάζει τά Προσωπικά Δεδομένα.

Ἡ ἑλληνική ἔννομη τάξη σέ ἄλλες περιπτώσεις ἔχει ἀποδεχθεῖ τήν δημόσια δήλωση τοῦ θρησκεύματος ἀπό Ἕλληνες πολίτες. Γιά παράδειγμα οἱ Μουσουλμάνοι τῆς Θράκης, ἄν δηλώσουν τήν θρησκευτική κοινότητα στήν ὁποία ἀνήκουν, δικαοῦνται νά εἰσαχθοῦν στά ΑΕΙ καί ΤΕΙ ἄνευ Πανελληνίων ἐξετάσεων καί μέ ποσοστό μέχρι 0,5% σέ κάθε Σχολή. Ὀρθῶς ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Μονεμβασίας καί Σπάρτης κ. Εὐστάθιος παρετήρησε σέ πρόσφατο ἄρθρο του στό ΠΑΡΟΝ τῆς Κυριακῆς 17-8-2008: «Τελικά στήν Ἑλλάδα θά ἰσχύει ἡ ἑξῆς ἀντίφαση: Ὅταν ἕνας Μουσουλμάνος ζητεῖ νά ἀπαλλαγεῖ ἀπό τό μάθημα τῶν Ὀρθοδόξων Θρησκευτικῶν, τότε θά τοῦ ἀπαγορεύεται νά ἀποκαλύπτει τό θρήσκευμά του. Ὅταν ὅμως ἕνας Μουσουλμάνος θά ζητεῖ νά ἀπαλλαγεῖ ἀπό τίς εἰσαγωγικές ἐξετάσεις τῶν ΑΕΙ-ΤΕΙ , τότε θά τοῦ ἐπιβάλλεται νά ἀποκαλύπτει τό θρήσκευμά του»!

Οὔτε ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωση ἀπαγορεύει τήν ἀναγραφή τοῦ θρησκεύματος ἐπί δημοσίων ἐγγράφων. Θυμίζουμε ὅτι στήν Γερμανία καλοῦνται οἰ πολίτες νά ἀναγράφουν τό θρήσκευμά τους στήν φορολογική τους δήλωση γιά νά παίρνει τό Κράτος τόν σχετικό φόρο καί νά τόν ἀποδίδει στήν θρησκευτική Ὁμολογία ἤ Κοινότητα, στήν ὁποία ἀνήκει ὁ φορολογούμενος. Οὐδείς Γερμανός ἔχει διαμαρτυρηθεῖ καί οὐδέν Γερμανικό ἤ Εὐρωπαϊκό Δικαστήριο ἔχει διαπιστώσει παρανομία.

Φαίνεται, λοιπόν, ὅτι πίσω ἀπό τον βαρύγδουπο τίτλο «Προστασία Προσωπικῶν Δεδομένων» ἔχει ἐξυφανθεῖ ἕνας ἀμφιβόλου δημοκρατικότητος μηχανισμός, ὁ ὁποῖος βραχυκυκλώνει Ὑπουργούς καί ἁρμοδίους καί τούς ἀναγκάζει νά λαμβάνουν μέτρα ἀνούσια, προκλητικά καί ἀντίθετα μέ τό περί δικαίου αἴσθημα τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ. Πέραν, ὅμως, τῆς νομικῆς –δημοκρατικῆς πτυχῆς, ὑπάρχει καί ἡ παιδευτική καί πολιτιστική πτυχή. Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν εἶναι ἀπαραίτητο γιά τήν ἀγωγή τῶν νέων μας σέ μία ἐποχή, κατά τήν ὁποία αὐξάνονται τά κρούσματα ναρκωτικών, νεανικῆς βίας, ἐγκληματικότητος καί ὅταν βλέπουμε τα ἀγόρια μας καί τά κορίτσια μας νά παραδέρνουν χωρίς ἀξίες καί ἰδανικά. Ἡ Ὀρθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία, ἔστω καί ἀποσπασματικά δοσμένη μέσα ἀπό τά σημερινά βιβλία Θρησκευτικῶν, εἶναι ἡ καλύτερη παιδαγωγική μέθοδος γιά νά βοηθήσουμε τά παιδιά μας. Ἄν τό Σχολεῖο δέν ἀκολουθήσει μία ἀγωγή «ἐν Παιδείᾳ καί νουθεσίᾳ Κυρίου» τότε ποιά πρότυπα θά διδάξει; Τοῦ ἀτομοκεντρισμοῦ καί τοῦ εὐδαιμονισμοῦ;

Χαρακτηριστική εἶναι ἡ ἐπισήμανση τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς κ. Νικολάου, ὁ ὁποῖος μιλῶντας στήν Κόνιτσα στίς 24-8-2008 -ἑορτή τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ- εἶπε: «Ἡ ἐπιλεκτική παρακολούθηση τῶν Θρησκευτικῶν δέν εἶναι πρόοδος, ἀλλά ὀπισθοχώρηση. Σέ ἕνα πρόσφατο ταξίδι μου στήν Ρωσία, μοῦ λέει ἕνας Ρῶσος ὑπουργός:Τί μαθαίνουμε, βγάζετε τά Θρησκευτικά ἀπό τά σχολεῖα;Ἐμεῖς τά βάζουμε τά Θρησκευτικά στά σχολεῖα μετά ἀπό δεκαετίες θρησκευτικοῦ διωγμοῦ».

Ὁ δέ Κοσμήτωρ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἰωάννης Κογκούλης μέ ἀνοικτή ἐπιστολή του στίς 26-8-2008 λέγει: «Εἶναι ἄχρηστο τό σχολεῖο, κύριε Ὑπουργέ, πού ἁπλᾶ καθιστᾶ τούς μαθητές ρεζερβουάρ πληροφοριῶν καί δέν προσφέρει σ’ αὐτούς Παιδεία μέ τήν τρισυπόστατη διάστασή της ὡς ἐκπαίδευσης, μόρφωσης καί ἠθικῆς καλλιέργειας. Καί κάτι ἀκόμη ὡς πρός αὐτό τό σημεῖο. Δέν ὑπάρχει οὐδέτερη γνώση, ἐνῷ παράλληλα ἡ ἄχρωμη ἠθική ὁδηγεῖ τόν νέο σέ καταστάσεις ἀνασφάλειας, ἀπάθειας καί ἀπροσάρμοστης συμπεριφορᾶς» . Καί ὁ νοῶν νοείτω.

Υ.Γ. Ἐπειδή ἀκοῦμε συχνά τήν φράση «ἡ Εὐρώπη μᾶς πιέζει γιά τά Προσωπικά Δεδομένα» σᾶς δίνω μία πρόσφατη ... γεύση Εὐρώπης ἀπό τόν Τύπο τῆς 10-9-2008. Ἡ κυβέρνηση τῆς Γαλλίας, κατόπιν ἐγκρίσεως τῶν ἁρμοδίων νομικῶν ὑπηρεσιῶν της, δημιούργησε τό σύστημα Ἐντβίζ, μέ τό ὁποῖο θά συγκεντρώνονται προσωπικά δεδομένα ἀτόμων πού δραστηριοποιοῦνται σέ πολιτικές, συνδικαλιστικές καί θρησκευτικές ὀργανώσεις, ἀκόμη καί παιδιῶν κάτω τῶν 13 ἐτῶν!

Αποσυνδεδεμένος VPTH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
Μύθοι καί ἀλήθειες για τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 20, 2008, 08:01:24 μμ »
Ένα άλλο πολύ καλό άρθρο είναι το ακόλουθο με τον τίτλο
Μύθοι καί ἀλήθειες για τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν

Περί τά τέλη Ἰουλίου τ.ἔ. μία Ἐγκύκλιος τοῦ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Παιδείας καί Θρησκευμάτων προκάλεσε συζητήσεις καί ἀντιδράσεις ἀπό τόν ἐκκλησιαστικό καί τόν ἐκπαιδευτικό χῶρο. Ἐνῶ μέχρι σήμερα ἀπηλλάσσοντο ἀπό τά Θρησκευτικά οἱ ἀλλόθρησκοι καί οἱ ἑτερόδοξοι  μαθητές, ἄν βεβαίως τό ἤθελαν, ἡ νέα Ἐγκύκλιος ὁρίζει ὅτι ὁ ὁποιοσδήποτε μπορεῖ νά ἀπαλλαγεῖ μέ μία ἁπλῆ δήλωση τῶν γονέων, χωρίς νά ἐξηγεῖ τούς λόγους, καί τοῦτο διότι «εἶναι ἀπαίτηση τῆς Εὐρ. Ἑνώσεως». Τίς ὧρες πού γράφονται αὐτές οἱ γραμμές  ἀναμένεται διευκρινιστική Ἐγκύκλιος τοῦ Ὑπουργείου, ὅμως ἤδη ἄνοιξε ὁ ἀσκός τοῦ Αἰόλου. Πολλοί Ἕλληνες ἀνησυχοῦν, διότι βλέπουν μία σειρά κτυπημάτων κατά τῆς ἐθνικῆς, θρησκευτικῆς καί πολιτιστικῆς μας ταυτότητος ξεκινῶντας ἀπό τήν ἀποτυχημένη –εὐτυχῶς- ἀπόπειρα ἀφελληνισμοῦ τῆς Ἱστορίας στήν Στ΄ Δημοτικοῦ, περνῶντας ἀπό τήν ἐμφανῆ γλωσσική ἔνδεια τῶν νέων, προχωρῶντας πρός τήν ὑποβάθμιση τῶν Ὀρθοδόξων Θρησκευτικῶν καί ... μή χειρότερα! Σχετικῶς μέ τό θέμα τῆς ἀπαλλαγῆς μαθητῶν ἀπό τά Θρησκευτικά μέ ἁπλῆ δήλωση τῶν γονέων ἔχω τίς ἀκόλουθες παρατηρήσεις:

            Α) Δέν μπορῶ νά δεχθῶ ὅτι εἶναι εὐρωπαϊκή ἐντολή νά μήν ἀποκαλύπτονται γραπτῶς οἱ λόγοι ἀπαλλαγῆς ἀπό τά Θρησκευτικά . Ἄν ἴσχυε αὐτό, τότε θά ἔπρεπε ἡ Εὐρ. Ἕνωση καί ἡ πολυπράγμων Ἀρχή Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων νά εἶχαν πρό πολλοῦ διαμαρτυρηθεῖ γιά τήν ἀπαλλαγή τῶν Μουσουλμάνων τῆς Θράκης ἀπό τίς ἐξετάσεις στά Πανεπιστήμια καί ΤΕΙ, ἡ ὁποία γίνεται μέ ρητή δήλωση τοῦ θρησκεύματός τους. Ὅταν οἱ μαθητές καί οἱ μαθήτριες τῆς Γ΄ Λυκείου συμπληρώνουν τό ἔντυπο συμμετοχῆς στίς Πανελλήνιες ἐξετάσεις, ὑπάρχει καί ἕνα τετραγωνάκι τό ὁποῖο ἐρωτᾶ: Εἶσθε μέλος τῆς μουσουλμανικῆς μειονότητος; Ὅποιος ἀπαντήσει ΝΑΙ, ἀπαλλάσσεται ἀπό τό ἄγχος τῶν ἐξετάσεων καί οἱ γονεῖς του ἀπαλλάσσονται ἀπό τά ἔξοδα τῶν Φροντιστηρίων. Οἱ Μουσουλμανόπαιδες εἰσάγονται σέ ὅποια Σχολή θέλουν μέχρι ποσοστοῦ 0,5% ἐπί τοῦ συνολικοῦ ἀριθμοῦ εἰσακτέων.  Μέ τόν ἴδιο τρόπο διορίζονται σέ Δημόσιες ὑπηρεσίες ἐκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ. Πρόκειται γιά σαφῆ περίπτωση δημοσίας δηλώσεως θρησκεύματος ἐπί δημοσίου ἐγγράφου. Αὐτό δέν ἐνοχλεῖ τούς προστάτες τῶν Προσωπικῶν Δεδομένων στήν Ἑλλάδα καί στήν Εὐρώπη. Μόνον τά Ὀρθόδοξα Θρησκευτικά τούς ἐνοχλοῦν;

 

            Β) Ἐκεῖνο, τό ὁποῖο προσωπικά μέ προβληματίζει εἶναι ὅτι τό μέτρο ἐφαρμόζεται στήν Ἑλλάδα μέ τρόπο λανθασμένο, διότι οἱ μαθητές πού ἀπαλλάσσονται ἀπό τά Θρησκευτικά βγαίνουν στήν αὐλή καί παίζουν μπάσκετ κλπ. Ἄρα δημιουργεῖται ἕνα κίνητρο «τεμπελιᾶς», τό ὁποῖο ἴσως ὠθήσει ἀκόμη καί μαθητές Ὀρθοδόξους νά ζητοῦν ἀπαλλαγή ἀπό τό μάθημα αὐτό. Ἀντιθέτως στήν Ἱσπανία καθώς καί στά λεγόμενα Εὐρωπαϊκά Σχολεῖα, δηλαδή τά σχολεῖα πού χρηματοδοτεῖ ἡ Εὐρ. Ἕνωση γιά τά παιδιά τῶν ὑπαλλήλων της, τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν (ὁμολογιακό καί ὄχι θρησκειολογικό)  ἔχει ὡς ἐναλλακτική λύση ἕνα μάθημα Ἠθικῆς ἤ Φιλοσοφίας, τό ὁποῖο ἐξετάζεται, βαθμολογεῖται καί συνήθως εἶναι δυσκολότερο ἀπό τά Θρησκευτικά. Πρέπει, λοιπόν, καί στήν χώρα μας νά ἰσχύσει τό ἐναλλακτικό μάθημα γιά ὅσους ἀπαλλάσσονται ἀπό τά Θρησκευτικά.

            Γ) Ἡ δικαιολογία ὅτι τό μάθημα ἔχει κατηχητικό χαρακτῆρα καί ὅτι ἡ Κατήχηση εἶναι ἔργο μόνο τῆς Ἐκκλησίας δέν εὐσταθεῖ. Τά σημερινά βιβλία Θρησκευτικῶν -κατόπιν ὑποδείξεως τοῦ Παιδαγωγικοῦ Ἰνστιτούτου- δίνουν ἔμφαση σέ μία  ἐγκυκλοπαιδική –κοινωνιολογική προσέγγιση ἐμπλουτισμένη μέ κάποια στοιχεῖα Ὀρθοδοξίας καί πόρρω ἀπέχουν τῆς Κατηχήσεως. Ἐξ ἄλλου σέ μία εὐνομούμενη πολιτεία τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἐξυπηρετεῖ εὐρύτερους παιδαγωγικούς καί κοινωνικούς σκοπούς καί θά ἔπρεπε ἡ ἴδια ἡ Πολιτεία νά τό προστατεύει καί νά τό ἀξιοποιεῖ ὡς μέσον ἠθικοποιήσεως καί κοινωνικοποιήσεως τῶν πολιτῶν της. Σέ μία ἐποχή διαφθορᾶς καί σκανδάλων μόνο ἕνα μάθημα Θρησκευτικῶν βασισμένο στήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική Πίστη μπορεῖ νά δώσει πρότυπα ἀλληλεγγύης, αὐτοθυσίας, ἀνθρωπισμοῦ καί ὑπερβάσεως τοῦ ἀτομισμοῦ. Ἡ διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου καί τῶν Πατέρων, τό μαρτύριο καί ἡ μαρτυρία τῶν Ἁγίων, ἠ ἐθνική καί παιδευτική προσφορά τοῦ Πατροκοσμᾶ, εἶναι ἀπαραίτητα διδάγματα γιά νά μαλακώσει ἡ ἀγχωμένη ψυχή τῶν νέων μας. Μέ τήν στήριξη τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί μέ μία γενικότερη ἀναβάθμιση τῆς Ἀνθρωπιστικῆς παιδείας (Ἀρχαία Γραμματεία, Ἱστορία, διδασκαλία σοβαρῶν καί ὄχι περιθωριακῶν Λογοτεχνῶν) θά δημιουργήσουμε μία κοινωνία μέ ἀρχές καί ἀξίες καί θά πλάσουμε νέους μέ δημοκρατικό ἦθος, κοινωνική ὑπευθυνότητα καί ὑγιῆ πατριωτισμό μακρυά ἀπό ρατσισμούς καί μισαλλοδοξίες.

            Δ) Γιά ὅσους ἀναζητοῦν νομικά ἐπιχειρήματα γιά τό ἐν λόγῳ ζήτημα  θυμίζω τό ἄρθρο 1, παράγραφος 3 τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος. Ἡ διάταξη αὐτή, ἡ ὁποία ΔΕΝ ἀναθεωρεῖται, ἀναφέρει ὅτι «ὅλες οἱ ἐξουσίες πηγάζουν ἀπό τόν Λαό, ὑπάρχουν ὑπέρ τοῦ Λαοῦ καί τοῦ Ἔθνους καί ἀσκοῦνται ὅπως ὁρίζει τό Σύνταγμα». Βλέπουμε ὅτι οἱ ἐξουσίες ὑπάρχουν, δηλαδή πρέπει νά λειτουργοῦν, ὄχι μόνον ὑπέρ τοῦ Λαοῦ, ἀλλά καί τοῦ Ἔθνους. Τό Ἔθνος ἔχει διάσταση γεωγραφική (Κύπρος, Β. Ἤπειρος, Ἀπόδημοι κ.ἄ.) καί διάσταση ἱστορική –πολιτιστική. Δηλαδή περιλαμβάνει τό ὅμαιμον, τό ὁμόγλωττον, τό ὁμόθρησκον καί τά ὁμότροπα ἤθη κατά τόν κλασσικό ὁρισμό τοῦ Ἡροδότου. Ὅλες, ἑπομένως, οἱ κρατικές λειτουργίες καί πρωτίστως ἡ Παιδεία ὀφείλουν νά στηρίζουν καί νά ἀναδεικνύουν τήν ἱστορική μας συνείδηση, τήν διαχρονική πορεία τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας, τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική κληρονομιά καί τήν πολιτιστική μας ταυτότητα. Εἶναι δέ ὑποχρέωση κάθε δημοκρατικοῦ πολίτη νά ἀπαιτεῖ μέ κάθε νόμιμο μέσο τήν πιστή τήρηση τοῦ Συντάγματος.


Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικός Ἐπιστήμων, 6-8-2008
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 23, 2008, 10:59:45 πμ από VPTH »

Αποσυνδεδεμένος geochem

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1020
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΦΟΒΟΙ
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 20, 2008, 08:05:04 μμ »

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι ο Ελληνισμός στηρίχθηκε και διασώθηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο και αν αυτό πονάει κάποιους. Στην Τουρκοκρατία για παράδειγμα η Ελληνική Γλώσσα διασώθηκε μέσω των Λειτουργικών Βιβλίων της Αγιοτάτης Εκκλησίας μας. Οι πρωταγωνιστές της Επανάστασης του 1821 είδαν φανερά και ολοζώντανα την παρουσία  και την βοήθεια του Χριστού και της Υπεραγίας Θεοτόκου, και γι' αυτό απο το πρώτο Σύνταγμα η Ορθοδοξία λάμβανε ιδιαίτερη σημασία για την ανυπολόγιστη προσφορά της (την οποία τόσο γρήγορα και εύκολα ξεχνούν οι Γραικύλοι της σήμερον και τα ξεπουλούν όλα αντι πικανίου φακής!). Στο πρώτο μάλιστα Σύνταγμα ορίζονταν ως Ελληνες αυτοί που πιστεύουν στον Χριστό. Δεν ορίζονταν διαφορετικά. Ας μην επεκταθούμε όμως. Το σημαντικό είναι ότι Ορθοδοξία και Ελληνισμός είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένα. Ορθοδοξία χωρις τον Ελληνισμό θα ζήσει γιατί είναι θείος Οργανισμός ζωντανός και "πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής". Όμως Ελληνισμός χωρίς Ορθοδοξία είναι καταδικασμένος να σβήσει.
Άρα πολύ σωστά είναι υποχρεωτικά (ή μάλλον ήταν) η Ορθόδοξη Αγωγή στα σχολεία.
Αρκεί να διδάσκεται με σωστό τρόπο. Δυστυχως όμως οι περισσότεροι λεγόμενοι θεολόγοι μπήκαν επειδή έτυχε να τους πάει το μηχανογραφικό και απο αυτούς πολλοί όπως μπήκαν βγήκαν! Έτσι δεν είναι ικανοί να διδάξουν ορθά το μάθημα και μάλλον το συκοφαντούν και το διαστρέφουν με την όλη στάση τους. Αυτοί νομίζω είναι το πρόβλημα και όχι το μάθημα αυτό καθ' εαυτό που θα πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει


τα παραπάνω επιχειρήματα εκτός του είναι ανιστόρητα στερούνται πειθούς.δεν έχει νόημα να μιλάμε για την βοήθεια της ορθόδοξης εκκλησίας προς τους Έλληνες του 1821 μιας και σε άλλες κρίσιμες στιγμές του έθνους (δικτατορία),η Εκκλησία ήταν επιδεικτικά απούσα.
Σήμερα η ταύτιση ορθοδοξίας και ελληνισμού είναι αυθαίρετη και δεν έχει καμία σχέση με την σημερινή πραγματικότητα εντός ή εκτός σχολείου.τέτοιες δογματικές απόψεις το μόνο που καταφέρνουν είναι να ενισχύουν τα επιχειρήματα περί συνολικής αλλαγής των σχέσεω εκκλησίας και κράτους

Αποσυνδεδεμένος VPTH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ SITE
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 20, 2008, 08:06:26 μμ »
Για να μην κουράζω τους αναγνώστες μεταφέροντας άρθρα στον χώρο αυτό, θα σας υποδείξω να μπείτε στο ακόλουθο site όπου υπάρχουν αρκετά κείμενα σχετικά με το θέμα μας, στα οποία δίνεται αποστομωτική απάντηση σε όλους όσους "προφασίζονται προφάσεις εν αμαρτίαις"!

http://www.antibaro.gr/special/folders/8rhskeutika.html


ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 23, 2008, 11:00:26 πμ από VPTH »

Αποσυνδεδεμένος VPTH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
Απ: ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΦΟΒΟΙ
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 20, 2008, 08:19:42 μμ »
τα παραπάνω επιχειρήματα εκτός του είναι ανιστόρητα στερούνται πειθούς.δεν έχει νόημα να μιλάμε για την βοήθεια της ορθόδοξης εκκλησίας προς τους Έλληνες του 1821 μιας και σε άλλες κρίσιμες στιγμές του έθνους (δικτατορία),η Εκκλησία ήταν επιδεικτικά απούσα.
Σήμερα η ταύτιση ορθοδοξίας και ελληνισμού είναι αυθαίρετη και δεν έχει καμία σχέση με την σημερινή πραγματικότητα εντός ή εκτός σχολείου.τέτοιες δογματικές απόψεις το μόνο που καταφέρνουν είναι να ενισχύουν τα επιχειρήματα περί συνολικής αλλαγής των σχέσεω εκκλησίας και κράτους

Δυστυχώς ανιστόρητες είναι οι δικές σου απόψεις. Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει καμμια Ιστορία απροκατάληπτη για να δείς την σημασία και την ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ όντως προσφορά της Εκκλησίας. Αυτά που λες μόνο γραικύλοι της σήμερον τα λένε ή ανιστόρητοι εντελώς. Θα μπορούσα να σε παραπέμψω σε έγκριτους ιστορικούς αλλά απο ό,τι φαίνεται είσαι προκατειλλημενος και φέρεσαι φανατικά γι' αυτό αφού έχεις τέτοιο φανατισμός σε αφήνω στο μαύρο σκοτάδι σου.
Τους καλοπροαίρετους αναγνώστες θα τους παραπέμψω στα αριστουργήματα της Ιστορίας που έγραψαν οι πιο έγκριτοι Ιστορικοί: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΟΜΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ), Ο Άγγλος Ιστορικός-Βυζαντινολόγος Σερ ΣΤΗΒΕΝ ΡΑΝΣΙΜΑΝ.Ας κοιτάξει κάποιος και το επιστημονικότατο σύγγραμα του Καθηγητού Θεολογίας, φιλόλογου και με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία, Κοινωνιολογία, π.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ με τον τίτλο "ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ" εκδ.Ακρίτας. Αυτά προς το παρόν για όσους θέλουν να ανοίξουν τα μάτια τους!...
Όσοι δεν θέλουν θα τους ευχηθούμε καληνύχτα!
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 23, 2008, 11:01:44 πμ από VPTH »

Αποσυνδεδεμένος geochem

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1020
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 21, 2008, 12:33:01 πμ »
ούτε φανατισμένος είμαι ούτε κάτι από αυτά που αναφέρεις.προφανως ανήκεις σε αυτούς οι οποίοι πρέπει να συμφωνούν μαζί σου σε όλα χωρίς καμία διάθεση προβληματισμού, ειδάλλως είναι γραικύλοι ανθέλληνες και διάφορα άλλα τα οποία εκστομίζονται κατά καιρούς από φανατισμένους δήθεν θρησκευόμενους σαν και σενα.
η ορθοδοξία και οι πεσόντες της πατρίδας δεν έχουν την ανάγκη να ταυτισθούν ντε και καλά με την ορθοδοξία επειδή έτσι το θέλετε εσείς. τις απόψεις εξέφρασες τις σέβομαι, τις ακούω από τότε που ήμουν μικρό παιδάκι.
ο αφορισμός που εκπέμπεις με όσους διαφωνούν μαζί σου δυστυχώς αποδυναμώνει τα επιχειρήματα σου.εγώ θα πω μόνο ένα όσο λαικίστικο και αν ακουστεί.
ας δώσει η εκκλησία την τεράστια περιουσία της στον πραγματικά φτωχό έλληνα βιοπαλαιστή της ελληνικής υπαίθρου ο οποίος δίνει το αίμα του για να μεγαλώσει αξιοπρεπώς την οικογένοια του σε συνθήκες απόλυτης φτώχιας, και στη συνέχεια θα ακούσουμε όλοι για την συμβολή της εκκλησίας στην αναγέννηση του έθνους. ευτυχώς κάποιοι άγιοι κληρικοί μοχθούν και βοηθούν τον απλό και φτωχό λαό. οι υπόλοιποι οι οποίοι ονειρεύονται ένα θεοκρατικό κράτος στυλ χωμεϊνι μπορούν να συνεχίσουν να ονειρεύονται άφοβα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απαλλαγή από Θρησκευτικά
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 21, 2008, 02:09:58 πμ »
.
ας δώσει η εκκλησία την τεράστια περιουσία της στον πραγματικά φτωχό έλληνα βιοπαλαιστή της ελληνικής υπαίθρου ο οποίος δίνει το αίμα του για να μεγαλώσει αξιοπρεπώς την οικογένοια του σε συνθήκες απόλυτης φτώχιας, και στη συνέχεια θα ακούσουμε όλοι για την συμβολή της εκκλησίας στην αναγέννηση του έθνους. ευτυχώς κάποιοι άγιοι κληρικοί μοχθούν και βοηθούν τον απλό και φτωχό λαό.
+++++++
(Για να μη μιλήσουμε για το τελευταίο σουξέ Μονή Βατοπεδίου)
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32304
  • Τελευταία: Aira
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160417
  • Σύνολο θεμάτων: 19218
  • Σε σύνδεση σήμερα: 746
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 597
Σύνολο: 609

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.154 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.