Σύνολο ψηφοφόρων: 179
0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Μια χαρά μπορεί να είναι η προϋπηρεσία, είτε ένα από τα κριτήρια σε σύστημα μοριοδότησης, είτε αποκλειστικό κριτήριο, αρκεί όλα να ελέγχονται από το ΑΣΕΠ.
Οι κυβερνήσεις λαικίζουν γιατί εμάς μας αρέσει να μας χαιδεύουν τα αυτιά. Ας συμφωνήσουμε σε ένα σύστημα νόμιμο και δίκαιο, χωρίς να προσπαθεί ο καθένας να διασφαλίζει απλώς τα συμφέροντά του. Προσωπικά ντρέπομαι να πω στους μαθητές μου: " Ξέρετε, γεννηθήκατε σε λάθος εποχή και δεν έχετε καμμία ελπίδα". Κι ας έχω δώσει τόσους ασεπ κι ας έχω αδικηθεί, αφού αποδείχθηκε ότι έδωσαν αλλού τις θέσεις που δικαιούμασταν...Το μόνο έντιμο είναι ένα σύστημα με διαγωνισμό ως βάση και με πρόσθεση άλλων χαρακτηριστικών. Αυτά μπορεί να τα διαπραγματευτεί κανείς. Ωστόσο αυτοί που έχουν π.χ. διδακτορικό..ε πώς να το κάνουμε, έχουν αυξημένα προσόντα! Και η σκέψη του υπουργείου πρέπει να είναι στο να επιλέγει τους καλύτερους!
Αποκλειστικό κριτήριο με έλεγχο της εκ των υστέρων από το ΑΣΕΠ, όχι δε μπορεί να είναι. Δε νομίζω να εννοεί το ΣτΕ να ελέγξει απλά το ΑΣΕΠ τις βεβαιώσεις προϋπηρεσίας. Εννοεί να υπάγεται όλη η διαδικασία στο ΑΣΕΠ και αυτό δε γίνεται ούτε και τώρα, μιας και την προκήρυξη δεν τη βγάζει το ΑΣΕΠ. Το ΑΣΕΠ απλά φτιάχνει τους πίνακες...
Γι' αυτό που θα έπρεπε να ντρεπόμαστε και εμείς και οι προηγούμενοι, είναι για το πόσο σημαντικό σχεδόν μονόδρομος είναι για χιλιάδες πτυχιούχους πολλών διαφορετικών ειδικοτήτων μια θέση στη δημόσια εκπαίδευση, επειδή δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές επιλογές. Αυτό είναι ντροπή ως κοινωνία. Να μαλώνουμε ποιος έχει πιο πολύ δικαίωμα στην εργασία. Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στη μέθοδο. Αν δείτε τη μέθοδο πρόσληψης στις περισσότερες χώρες της δύσης δεν διυλίζουν τόσο τον κώνωπα, γιατί πολύ απλά έχουν το αντίστροφο πρόβλημα με εμάς. Υπάρχουν κενές θέσεις σε αρκετές ειδικότητες, αλλά οι πτυχιούχοι προτιμούν να στραφούν αλλού για επαγγελματική αποκατάσταση. Το δικό μας πρόβλημα μόνο έτσι λύνεται. Από τη στιγμή που στην εκπαίδευση μας έχουμε 120.000 ανθρώπους που εργάζονται, είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές και πρόσθετους 100.000 που δεν εργάζονται, αλλά θέλουν επιτακτικά να εργαστούν στην εκπαίδευση, γιατί οι εναλλακτικές είναι λίγες, τότε κανένα σύστημα δεν θα είναι δίκαιο για έναν πολύ μεγάλο αριθμό από αυτούς. Αν χρειάζεται να κάνεις διδακτορικό για να διεκδικήσεις μια θέση στη δευτεροβάθμια ή την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τότε έχουμε χάσει το δρόμο μας ως κοινωνία.
Δεν θα το πάρεις επί τούτου το διδακτορικό - παρανοήθηκε η θέση μου- αλλά αν το κατέχεις είναι λογικό να προσμετρηθεί, αφού ενισχύει την επιστημονική σου επάρκεια. Αυτό είναι προσόν. Τα κοινωνικά κριτήρια όμως ουδεμία σχέση έχουν με την αξιοσύνη κάποιου να διδάσκει. Το ζήτημα που θίγεται από αρκετούς ότι οι πτυχιούχοι διεκδικούν θέση στη δημόσια εκπαίδευση κλπ. αποκλειστικά, είναι πιο σύνθετο. Και σίγουρα είναι άλλου "θέματος" κουβέντα. Πάντως για εκείνους που επέλεξαν τη σχολή τους, γιατί θέλουν να εργαστούν σε σχολείο, είναι αδιανόητο, ανήθικο, ανεπίτρεπτο, να υποστηρίζουμε συστήματα που τους αποκλείουν! Τέλος, η επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού στις δυτικές χώρες γίνεται κάτω από αυστηρά κριτήρια. Στις Η.Π.Α. όπου εργάζονται συγγενείς μου είναι υποχρεωτικό το μεταπτυχιακό. Στην Αγγλία, όπου εργάστηκε η κολλητή μου για λίγο (χωρίς να της αναγνωριστεί ολόκληρη η προυπηρεσία στην Ελλάδα), οι περισσότεροι συνάδελφοί της είχαν κ διδακτορικό. Γενικώς, παίζει ρόλο το βιογραφικό σου σε μεγάλο βαθμό! Δεν ξέρω ποιες δυτικές χώρες βέβαια έχετε εσείς υπόψη σας.
Σε κάποια επίσης ιδιωτικά ή στα πρότυπα, ζητούν και επιτυχία στον ΑΣΕΠ. Ο διαγωνισμός - επαναλαμβάνω- απαραίτητος και να συνυπολογίζονται η προϋπηρεσία, τα επιπλέον προσόντα που έχει κανείς τα σχετικά με το αντικείμενό του (ξένες γλώσσες, η/υ τα θεωρώ άσχετα...εκτός αν μας αναγνωριστεί και το διοικητικό έργο που καλούμαστε στα σχολεία να φέρουμε εις πέρας), ο βαθμός πτυχίου. Τα κοινωνικά κριτήρια πρέπει να λαμβάνονται υπόψη μονάχα στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Έτοιμο το σύστημα! Εξάλλου αν δεν κλείσουν οι εκκρεμότητες με τον ΑΣΕΠ του 2008 (εσκεμμένα δεν τις έκλειναν τόσα χρόνια), νέο σύστημα ή διορισμούς δεν πρόκειται να δούμε.
Η προϋπηρεσία δεν αποκτιέται επί ίσοις όροις για να μετράει σαν κριτήριο διορισμού! Γι' αυτό δεν πρέπει να μετρήσει.Κάθε χρόνο δουλεύουν ως αναπληρωτές και αποκτούν μόρια προϋπηρεσίας οι ίδιοι από τον πίνακα εχόντων ήδη ασεπ και προϋπηρεσία. Πώς ειδικά οι φιλόλογοι που βρίσκονται στον πίνακα μηδενικής και που έχουν πάρει πτυχίο από το 2009 και μετά (που δεν ξανάγινε γραπτός ΑΣΕΠ), να λάβουν νόμιμα, αξιοκρατικά, με διαφάνεια την προϋπηρεσία για να μπορέσουν με βάση αυτό το κριτήριο να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας; Τόσα χρόνια από το 2009 μέχρι και σήμερα αδικείται κόσμος.