*

Αποστολέας Θέμα: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης  (Αναγνώστηκε 118886 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #56 στις: Φεβρουάριος 14, 2008, 10:26:02 μμ »


Πράγματι μετρούν μόνο αμα τις γράψεις στο ποινολόγιο . Στο δικό μου σχολείο , όλες οι αποβολές γράφονται στο ποινολόγιο . Και οταν έρχονται οι γονείς τους διαβάζουμε τα κατορθώματα των τέκνων τους .
Αυτό ισχύει;
Εγώ ξέρω ότι όλες οι απουσίες μετρούν (είτε γράφονται στο ποινολόγιο είτε όχι)  και  ότι , αν κάποιος μαθητής υπερβεί το όριο απουσιών, ενδέχεται να μην ισχύσουν μόνο οι απουσίες που έχουν γραφεί στο ποινολόγιο. Οι απουσίες που οφείλονται σε αποβολές και δεν έχουν γραφεί στο ποινολόγιο μετρούν όπως οι κανονικές απουσίες (που οφείλονται δηλ. σε μη προσέλευση του μαθητή)-εξάλλου  πώς αποδεικνύεται ότι μία απουσία οφείλεται σε αποβολή , αν δεν γραφεί στο ποινολόγιο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:08:50 »

Αποσυνδεδεμένος inspector

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
  • Φύλο: Άντρας
  • -
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #57 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 07:53:57 πμ »
Εγώ ξέρω ότι όλες οι απουσίες μετρούν (είτε γράφονται στο ποινολόγιο είτε όχι)  και  ότι , αν κάποιος μαθητής υπερβεί το όριο απουσιών, ενδέχεται να μην ισχύσουν μόνο οι απουσίες που έχουν γραφεί στο ποινολόγιο.
Συμφωνα με το νόμο για καθε ποινη ωριαίας αποβολής πρεπει να συντχθει υπηρεσιακο σημειωμα προς τον Διευθυντη, που να αναφέρεται ρητα το παραπτωμα του μαθητη και οχι αοριστα, και στη συνεχεια πρεπει να σημειωθει στο Βιβλιο Παραπτωματων. Αν δε συνταχθει Υπηρεσιακο Σημείωμα ή δε σημειωθει το παράπτωμα στο προαναφερομενο Βιβλίο, τοτε υπάρχει παραβαση ουσιώδους τυπου η οποία επιφερει ακύρωση της πράξης, δηλαδή ακυρώνεται η απουσία του μαθητη. Το συμπέρασμα αυτο έχει προκύψει απο δικαστικη αποφαση και νομίζω ότι υπάρχει εγκυκλιος του ΥπΕΠΘ.
Ο happiness έχει δίκιο.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #58 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 03:07:24 μμ »

Συμφωνα με το νόμο για καθε ποινη ωριαίας αποβολής πρεπει να συντχθει υπηρεσιακο σημειωμα προς τον Διευθυντη, που να αναφέρεται ρητα το παραπτωμα του μαθητη και οχι αοριστα, και στη συνεχεια πρεπει να σημειωθει στο Βιβλιο Παραπτωματων. Αν δε συνταχθει Υπηρεσιακο Σημείωμα ή δε σημειωθει το παράπτωμα στο προαναφερομενο Βιβλίο, τοτε υπάρχει παραβαση ουσιώδους τυπου η οποία επιφερει ακύρωση της πράξης, δηλαδή ακυρώνεται η απουσία του μαθητη. Το συμπέρασμα αυτο έχει προκύψει απο δικαστικη αποφαση και νομίζω ότι υπάρχει εγκυκλιος του ΥπΕΠΘ.
Ο happiness έχει δίκιο.

μπορείς να παραθέσεις τον νόμο ο οποίος λέει για υπηρεσιακό σημείωμα; γιατί εγώ μόνο για ποινολόγιο ξέρω.

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #59 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 04:51:09 μμ »
Συνάδελφοι  κάποια πράγματα για  τις κυρώσεις ΠΔ 104/1979

Άρθρο 26
3. Η προσήκουσα διαγωγή των μαθητών, νοουμένη ως έμπρακτος συμμόρφωσις προς τους διέποντας την σχολικήν ζωήν κανόνας και προς τας ηθικάς αρχάς του κοινωνικού περιβάλλοντος, εντός του οποίου διαβιούν, αποτελεί υποχρέωσιν αυτών, πάσα δε παρέκκλισις εκ ταύτης, εκδηλουμένη δι` υπαιτίου πράξεως ή παραλείψεως, αποτελεί αντικείμενον παιδαγωγικού ελέγχου και εν ανάγκη αντιμετωπίζεται δια σχολικών κυρώσεων κατά τας διατάξεις του παρόντος Π.Δ/τος.
Άρθρο 27
Είδη κυρώσεων ....
α) παρατήρησις,
β) επίπληξις,
γ) ωριαία απομάκρυνσις εκ του διδασκομένου μαθήματος,
δ) αποβολή εκ των μαθημάτων μέχρι 3 ημερών,
ε) αποβολή εκ των μαθημάτων μέχρι 5 ημερών και
στ) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Άρθρο 29
Αρμοδιότης επιβολής κυρώσεων
1.Τας υπό του προηγουμένου άρθρου προβλεπομένας κυρώσεις δύναται να επιβάλλουν: α) Έκαστος των διδασκόντων καθηγητών μόνον τας υπό στοιχ. α΄, β΄ και γ΄ κυρώσεις. β) Ο Διευθυντής του Σχολείου τας υπό στοιχ. α΄, β΄, γ΄ και δ΄ κυρώσεις. γ) Συμβούλιον αποτελούμενον εκ του Διευθυντού του Σχολείου, ως Προέδρου και των διδασκόντων εις την τάξιν του μαθητού καθηγητών ως μελών τας υπό στοιχ. α΄, β΄, γ΄, δ΄ και ε΄ κυρώσεις. δ) Την υπό στοιχ. στ΄ κύρωσιν δύναται να επιβάλλη μόνον η ολομέλεια του Συλλόγου των διδασκόντων του Σχολείου.
2. α. Η παρατήρησις, σκοπούσα εις την προειδοποίησιν του μαθητού, ότι ετέρα αυτού παρέκκλισις δυνατόν να επισύρη κύρωσιν βαρυτέραν, κρίνεται ως η ελαφροτέρα των κυρώσεων μη καταχωριζομένη εις τα οικεία βιβλία του σχολείου. β) Η επίπληξις καταχωρίζεται εις το βιβλίον Επιβολής Κυρώσεων του σχολείου, εφ` όσον κρίνει τούτο επιβεβλημένον το επιβάλλον ταύτην όργανον. γ) Πάσαι αι λοιπαί κυρώσεις του άρθ. 27 του παρόντος επιβαλλόμεναι, καταχωρίζονται εις το βιβλίον Επιβολής Κυρώσεων του Σχολείου, κατόπιν ενυπογράφου σημειώματος προς τον Δ/ντήν του επιβαλόντος την κύρωσιν οργάνου, καταχωριζόμεναι επίσης εις το Ατομικόν Δελτίον του τιμωρηθέντος μαθητού.
3 Οι αποβαλλόμενοι μαθηταί δύναται να παραμένουν εις το σχολείον κατά τας ώρας διδασκαλίας των μαθημάτων, απασχολούμενοι μερίμνη του Δ/ντου του Σχολείου.
Αυτό το "ἁπασχολούμενοι μερίμνη του Δ/ντου του Σχολείου" το καταλάβατε; Μπορεί να του αναθέσει εικονική εργασία στο γραφείο ή κάποια αντιγραφή .Ποιός μαθητής θα το επιθυμούσε αυτό;
Υ.Γ.Σε καμιά περίπτωση δεν τιμωρούμε με ωριαία και αφήνουμε τον μαθητή εντός τάξεως ή να περιφέρεται στο σχολείο.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 15, 2008, 05:06:14 μμ από imak »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:08:50 »

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #60 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 05:43:51 μμ »
δηλ από το 1979 δεν άλλαξε;;

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #61 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 05:51:09 μμ »
Οχι , πλην τροποποιήσεων εξ όσων  γνωρίζω.

Αποσυνδεδεμένος Ioli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #62 στις: Φεβρουάριος 15, 2008, 11:18:07 μμ »
Πολύ ενδιαφέροντα τα μηνύματά σας!Αντιμετωπίζω και εγώ προβλήματα με ένα τμήμα.Έχουν την κακιά συνήθεια να μιλούν μεταξύ τους και για άσχετα θέματα.Επειδή μάλιστα πολλοί μαθητές είναι από άλλη χώρα μιλάνε στη γλώσσα τους.Το αποτέλεσμα;Γίνεται χάβρα Ιουδαίων!Προσπαθώ να επιβάλλω την τάξη,αλλά μάταια.Το χειρότερο είναι ότι σήμερα έκλεισε εντελώς η φωνή μου!Αν έχει κανείς καμιά παρόμοια εμπειρία ας μου πει τη γνώμη του.Έχω και την εξής απορία:στο λύκειο όταν δίνουμε ωριαία αποβολή σε μαθητή,τον βγάζουμε από την τάξη ή όχι.Η διευθύντρια λέει ότι απαγορεύεται.Αποτέλεσμα:τους κρατάω μέσα και συνεχίζουν ακάθεκτοι!
La vita e bella

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #63 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 02:16:25 πμ »
Πολύ ενδιαφέροντα τα μηνύματά σας!Αντιμετωπίζω και εγώ προβλήματα με ένα τμήμα.Έχουν την κακιά συνήθεια να μιλούν μεταξύ τους και για άσχετα θέματα.Επειδή μάλιστα πολλοί μαθητές είναι από άλλη χώρα μιλάνε στη γλώσσα τους.Το αποτέλεσμα;Γίνεται χάβρα Ιουδαίων!Προσπαθώ να επιβάλλω την τάξη,αλλά μάταια.Το χειρότερο είναι ότι σήμερα έκλεισε εντελώς η φωνή μου!Αν έχει κανείς καμιά παρόμοια εμπειρία ας μου πει τη γνώμη του.Έχω και την εξής απορία:στο λύκειο όταν δίνουμε ωριαία αποβολή σε μαθητή,τον βγάζουμε από την τάξη ή όχι.Η διευθύντρια λέει ότι απαγορεύεται.Αποτέλεσμα:τους κρατάω μέσα και συνεχίζουν ακάθεκτοι!

Σε αυτό απάντησε ο imak
Παράθεση
3 Οι αποβαλλόμενοι μαθηταί δύναται να παραμένουν εις το σχολείον κατά τας ώρας διδασκαλίας των μαθημάτων, απασχολούμενοι μερίμνη του Δ/ντου του Σχολείου.
Αυτό το "ἁπασχολούμενοι μερίμνη του Δ/ντου του Σχολείου" το καταλάβατε; Μπορεί να του αναθέσει εικονική εργασία στο γραφείο ή κάποια αντιγραφή .Ποιός μαθητής θα το επιθυμούσε αυτό;
Υ.Γ.Σε καμιά περίπτωση δεν τιμωρούμε με ωριαία και αφήνουμε τον μαθητή εντός τάξεως ή να περιφέρεται στο σχολείο.

Να πεις λοιπόν στην διευθύντριά σου ότι δεν μπορείς να κρατάς τα παιδιά στην τάξη και έαν θέλει να μην περιφέρονται στο προαύλιο τότε πρέπει να τους βρει αυτή κάποια απασχόληση.

Αποσυνδεδεμένος inspector

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
  • Φύλο: Άντρας
  • -
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #64 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 12:50:10 μμ »
ΠΔ 323/2003

Άρθρο 42

Είδη κυρώσεων

Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα προς την διαγωγή έννοια όπως ορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 41 του παρόντος Π.Δ. και ανάλογα με τον βαθμό της παρέκ­κλισης επιβάλλονται στους μαθητές οι παρακάτω κυρώ­σεις:

α) Παρατήρηση.
β) Επίπληξη.
γ) Ωριαία απομάκρυνση από το διδασκόμενο μάθημα.
δ) Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (03) ημέρες.
ε) Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (05) ημέρες και
στ) Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Άρθρο 43

Αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων

1. Τις οριζόμενες στο άρθρο 42 κυρώσεις μπορούν να επιβάλλουν:

α) Κάθε ένας από τους διδάσκοντες καθηγητές τις μετά στοιχεία α), β) και γ) κυρώσεις.
β) Ο Διευθυντής του Σχολείου τις με τα στοιχεία α), β), γ) και δ) κυρώσεις.
γ) Συμβούλιο αποτελούμενο από τον Διευθυντή του Σχολείου ως Πρόεδρο και από τους διδάσκοντες στην τά­ξη του μαθητή καθηγητές ως μέλη, τις με τα στοιχεία α), β), γ), δ) και ε), κυρώσεις.
δ) Την με το στοιχείο στ) κύρωση μπορεί να επιβάλλει η ολομέλεια του Συλλόγου των διδασκόντων του Σχολείου.

2. α) Η παρατήρηση, η οποία αποβλέπει στην προειδο­ποίηση του μαθητή ότι άλλη παρέκκλιση είναι δυνατόν να επισύρει βαρύτερη κύρωση, κρίνεται ως η ελαφρότερη των κυρώσεων και δεν καταχωρίζεται στα οικεία βιβλία του σχολείου.
β) Η επίπληξη καταχωρίζεται στο βιβλίο επιβολής κυρώ­σεων του σχολείου κατά την κρίση του επιβάλλοντος την κύρωση εκπαιδευτικού.
γ) Όλες οι υπόλοιπες κυρώσεις του άρθρου 42 του πα­ρόντος Π.Δ., καταχωρίζονται στο Βιβλίο Επιβολής Κυρώ­σεων του Σχολείου μετά από ενυπόγραφο σημείωμα του επιβάλλοντος την κύρωση εκπαιδευτικού προς τον Διευ­θυντή του σχολείου και καταχωρίζονται επίσης στο Ατο­μικό Δελτίο του μαθητή που έχει τιμωρηθεί.

3. Οι μαθητές που έχουν αποβληθεί είναι δυνατόν να πα­ραμένουν στο σχολείο κατά τις ώρες διδασκαλίας των μα­θημάτων και να απασχολούνται με την ευθύνη του Διευ­θυντή του σχολείου.


Γ/4790/31.7.69 Εγκύκλιος ΥΠ.Ε.Π.Θ.
ΙΙ. Βιβλίο Επιβολής κυρώσεων
Είναι κοινή διαπίστωση, πως οι πειθαρχικές κυρώσεις, που επιβάλλονται από τους μαθητές από τα αρμόδια όργανα του σχολείου, δεν αποφασίζονται πάντοτε με νόμιμες διαδικασίες.
Έτσι όχι σπάνια δε μπορούμε να ενημερώσουμε τους γονείς και κηδεμόνες για κάθε συγκε-κριμένη περίπτωση επιβολής κυρώσεως. Η βιασύνη στη λήψη αποφάσεων, το αναπολόγητο των μαθητών, το αναιτιολόγητο των αποφάσεων και το ανορθόδοξο των πειθαρχικών διαδικασιών είναι φαινόμενα συνηθισμένα, με αποτέλεσμα τον κλονισμό της πίστεως των μαθητών στη δικαιοκρισία των καθηγητών, με τις γνωστές δυσάρεστες συνέπειες στις σχέσεις μαθητών - κηδεμόνων και σχολείου.
Για τον τρόπο συντάξεως των πειθαρχικών αποφάσεων βλ. ΥΠΟΔ. Νο 5. Το μέχρι τώρα χρησιμοποιούμενο Ποινολόγιο καταργείται.


Γ2/5098/18.9.92 Εγκύκλιος ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στην υπηρεσία μας ......... σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:
α)Επειδή κατά πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας " η παράλειψη ουσιώδους τύπου επάγεται ακυρότητα της όλης διαδικασίας και της τελικής εκτελεστής πράξεως " και " η δράση της δημόσιας διοίκησης δεν είναι νόμιμη, όταν δεν τηρούνται οι τύποι οι επιβαλλόμενοι από τους νόμους στις διοικητικές ενέργειες ",παρακαλούμε κατά την επιβολή σε μαθητές των κυρώσεων (ωριαίας απομακρύνσεως ή της αποβολής από τα μαθήματα) που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, να τηρείται η διαδικασία που προβλέπεται για μεν τα ΤΕΛ και τις ΤΕΣ από το άρθρο 31 του Π.Δ. 294/79 ,για δε τα Γυμνάσια και τους λοιπούς τύπους Λυκείων από τις διατάξεις της § 2γ' του άρθρου 28 του Π.Δ. 104/79.
Σε διαφορετική περίπτωση οι καταχωριζόμενες απουσίες θεωρούνται μη νόμιμες και δεν πρέπει να προσμετρώνται στο σύνολο των απουσιών ενός μαθητή κατά τον ετήσιο χαρακτηρισμό της φοίτησης του.


Αποσυνδεδεμένος Ioli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #65 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 04:52:30 μμ »
Happiness η διευθύντρια ισχυρίζεται ότι απαγορεύεται να τους βγάζουμε έξω,γιατί αν τυχόν τους συμβεί κάτι φέρουμε εμείς την ευθύνη.Και μιλάμε για παιδιά λυκείου,όχι δημοτικού!Και σιγά να μην ασχοληθεί η ίδια με τα παιδιά.Εδώ την πρώτη μέρα μου είπε να μπω στο τμήμα και να τους κάνω ό,τι θέλω!
La vita e bella

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #66 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 06:16:23 μμ »
Για να λειτουργεί σωστά το σχολείο πρέπει να έχει και αξιόλογο προσωπικό, αρχικά έναν διευθυντή με προσωπικότητα, γνώσεις και εμπειρία, να απευθύνετααι σε ειδικούς για σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς, να έχει γνώσεις πάνω σε θεματα διαχείρισης μιας σχολικής τάξης και να είναι συνεργάσιμος με τους καθηγητές. και πάνω από όλα όσο μπορεί να ειναι δικαιος και αμερόληπτος με όλους. Σημαντικό ρόλο παίζει και ο υποδιευθυντής, καθώς έχει κι αυτός σημαντικά καθήκοντα. Η ψυχή όμως του σχολείου θα πρέπει να είναι ο σύλλογος καθηγητών, να ειναι μονιασμένοι, να βοηθά ο ένας τον άλλον και κυρίως οι παλιοί που έχουν την εμπειρία της τάξης. Σαφ'ως και χρειαζόμαστε και έναν δυναμικό και συνεργάσιμο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, Αυτοί είναι οι άμεσα εμπλεκ΄μενοι με το σχολείο και τους μαθητές. Από κει και πέρα εν έτει 2008, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τους ειδικούς αλλά και τη συνεχή μας επιμόρφωση.
Όποιος συνάδελφος γνωρίζει τα καθήκοντα ενός υποδιευθυντή, ας μας τα αναφέρει.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #67 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 06:35:01 μμ »
Happiness η διευθύντρια ισχυρίζεται ότι απαγορεύεται να τους βγάζουμε έξω,γιατί αν τυχόν τους συμβεί κάτι φέρουμε εμείς την ευθύνη.Και μιλάμε για παιδιά λυκείου,όχι δημοτικού!Και σιγά να μην ασχοληθεί η ίδια με τα παιδιά.Εδώ την πρώτη μέρα μου είπε να μπω στο τμήμα και να τους κάνω ό,τι θέλω!

Ioli δεν κατάλαβες.... σύμφωνα με τον νόμο είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ σου να αποβάλεις παιδιά από την τάξη (δλδ να τα βγάζεις έξω από την αίθουσα) και είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της να τα απασχολεί σε εκείνο το χρονικό διάστημα. Η ευθύνη για αυτό το χρονικό διάστημα είναι ΔΙΚΗ ΤΗΣ. Αυτό είναι (νομίζω) σαφές από τον νόμο. Μην την αφήνετε οι συνάδελφοι να σας παραμυθιάζει επειδή αυτή θέλει να χει και το κεφάλι της ήσυχο και τον κώλο της καλυμένο (συγνώμη για την έκφραση) και προτιμάει να ταλαιπωρεί εσάς. Συζήτησε με τους υπόλοιπους συναδέλφους σου και συννενοηθείτε να το θέσετε το θέμα στην διευθύντρια είτε ανεπίσημα σε μια συζήτηση είτε πιο επίσημα σε μία συνεδρίαση συλλόγου.

Αποσυνδεδεμένος Anast77

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #68 στις: Φεβρουάριος 16, 2008, 07:03:08 μμ »
Μπηκα στο φορουμ σημερα προκειμενου να θεσω ενα θεμα σχετικα με τη διαχειριση προβληματων στη σχολικη ταξη - συγκεκριμενα στο δημοτικο σχολειο - και τελικα βρηκα το τοπικ να υπαρχει ηδη.
Σιγουρα υπαρχουν κοινα σημεια με το γυμνασιο και το λυκειο, αλλά υπάρχουν άλλες τοσες διαφορες τοσο ως προς την κατασταση όσο και ως προς τις πιθανες λυσεις.

Στη μικρη μου πορεια ως εκπαιδευτικος στην Α/βαθμια εχω συναντησει προβληματα που με εχουν κανει (ευτυχως οχι πολυ συχνα) να αντιδρασω ακομα και σαν τη συναδελφο που απο τα νευρα της πεταξε στον τοιχο την κιμωλια... Πραγμα που μετα με εκανε να θυμωνω με τον εαυτο μου και να τον κακιζω που δεν μπορεσα να αντιδρασω με καλυτερο τροπο.
Στα 5 χρονια της εμπειριας μου εχω αγανακτησει, εχω απελπιστει, εχω ξαναβρει το θαρρος μου, εχω ξοδεψει πολλες πολλες ωρες σχεδιαζοντας στρατηγικες για να αντιμετωπισω τα προβληματα, εχω κανει πολλη ενδοσκοπιση (μηπως ειμαι υπερβολικα φιλοτιμη, μηπως ειμαι υπερβολικα υποχωρητικη με τα παιδια και μου "παιρνουν τον αερα"..), εχω προσπαθησει να κοπιαρω τακτικες συναδελφων που ανετα επιβαλλουν την ταξη, εχω απογοητευτει απο αδιαφορους και αναποτελεσματικους διευθυντες... Εχω φερει γονεις στο σχολειο, εχω στεναχωρηθει και εχω κουβαλησει τα προβληματα της ταξης απειρες φορες στο σπιτι μου και στην οικογενεια μου... Κι ακομα το παλευω...

Λογω του οτι ειμαι ειδικοτητα (Αγγλικα), μπαινω σε πολλα τμηματα και απο λιγες ωρες. Φετος μαλιστα μου ανατεθηκαν και μεμονωμενα τμηματα απο μια ωρα στο καθενα να κανω ... αισθητικη αγωγη (!), με αποτελεσμα ακομα να προσπαθω να μαθω ονοματα και το "χαρακτηρα" καθε ταξης.
Ολο αυτο απο μονο του δυσχεραινει την κατασταση.
Πολυ συχνα υπαρχει φασαρια, τσακωμοι μεταξυ των παιδιων, παιδια που δεν βγαζουν καν το βιβλιο πανω στο θρανιο, παιδια που δεν δειχνουν ουτε στο ελαχιστο σεβασμο, που δεν μπορουν να διακρινουν διαφορά αναμεσα στην ωρα διαλειμματος και στην ωρα μαθηματος...

Οταν νευριασω και βαλω τις φωνες ησυχαζουν για λιγο ... για πολυ λιγο.. μετα παλι τα ιδια και χειροτερα.
Εχω δοκιμασει να μιλαω ηρεμα και χαμηλοφωνα και να μη βαζω τις φωνες και αυτο που γινεται ειναι να διαμαρτυρονται οι καλοι μαθητες "Μα γιατι κυρια δε μαλωνετε τον ταδε που μιλαει συνεχεια και με ενοχλει;;"
Οσοι συναδελφοι ειστε στο δημοτικο τα ξερετε... "Κυρια, ο ταδε με χτυπησε/με σκουντησε/με κοροιδεψε/με εβρισε, πειτε του τιποτα..." σε μια κατασταση που μοιαζει διχως τελος...
Ποση υπομονη να εχει κανεις;;

Εχω σκεφτει να πω στην ταξη οτι στο τελος του τριμηνου θα βαθμολογησω ολο το "πακετο" και οχι μονο την επιδοση, πραγμα που σημαινει οτι θα χαμηλωσω βαθμους απο κακη συμπεριφορα. Εκει βεβαια με μπλοκαρει το οτι ακουω απο συναδελφους οτι υπαρχει ατυπη συμφωνια να μην μπαινει βαθμος κατω του 8 (στα 10)...  
Σκεφτομαι επισης να αρχισω να γραφω συστηματικα παρατηρησεις στο τετραδιο για να τα διαβαζουν οι γονεις - παρατηρησεις οχι μονο διδακτικου περιεχομενου, αλλά και σχετικα με τη συμπεριφορα των παιδιων.

Απο τους διευθυντες μου δεν περιμενω σχεδον τιποτα, ειναι αχρωμοι, αοσμοι και νομιζω οτι τα παιδια δεν τους φοβουνται ιδιαιτερα...

Δεν ξερω, μερικες φορες - ενω ξερω καλα οτι εχω αριστη γνωση του αντικειμενου μου και μπορω να κανω παρα πολυ καλο μαθημα οταν οι συνθηκες ειναι καλες, αμφιβαλλω για την ικανοτητα μου να επιβληθω μεσα στην ταξη και νιωθω πολυ ασχημα γι'αυτο... Νιωθω οτι ψυχικα φθειρομαι ανεπανορθωτα, οτι οι αντοχες μου φτανουν σε οριακο σημειο ... :'(
Και γιατι; Για ποιο λογο; Αξιζει τον κοπο ολο αυτο; Πρεπει να υπαρχουν λυσεις, δεν μπορει...

Θα με ενδιεφερε πολυ να ακουσω δικες σας εμπειριες, ειδικα απο συναδελφους του δημοτικου.
Συγγνωμη αν φλυαρησα και συγγνωμη για την ελλειψη τονων αλλα γραφω με το ενα χερι λογω προβληματος στο αλλο.
 
 

  

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
« Απάντηση #69 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 11:15:53 μμ »
Π'οσο σε νιώθω να ξερες !!!! Είμαι εκείνη που πέταξε την κιμωλία . Αγγλικά στο δημοτικό και εγώ.

Δεν νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Εγώ πάντως δεν ακολουθώ καμία άτυπη συμφωνία. Οι δάσκαλοι κάνουν πολλά διαφορετικά μαθήματα στα ίδια παιδιά και έχουν το περιθώριο να έχουν ποικιλία στους βαθμούς εμείς όχι. Εκείνοι βλέπουν τα παιδιά κάθε μέρα για περίπου ΄πέντε ώρες (24 την εβδομάδα) , εμείς μόνο τρεις . Λογικό να τους έχουν συνηθίσει περισσότερο και να επικοινωνούν καλύτερα μαζί τους.

Γύρισε συνάδελφος δάσκαλος και μου είπε. "Ε δεν πειράζει! Ας έχουν και μια ώρα ξεκούρασης τα παιδιά ¨ Και τι είμαι εγώ ; Παιδική χαρά; Νταντά για το κάθε κακομαθημένο που πιστεύει ότι το σχολείο είναι το φέουδο του και εσύ ο χαμάλης του ;

Συγχύζομαι γιατί ξέρω ότι έχουν σε υπόληψη τους δασκάλους τους στο φροντιστήριο και όχι εμένα που στις περισσότερες περιπτώσεις έχω πολύ περισσότερες γνώσεις. Αν βάλω μία άσκηση είναι πολύ. 'εμαθα ότι γονείς έτοιμάζονταν να πάνε στον προϊστάμενο γιατί τα βλαστάρια τους έπαιρναν δέκα λέξεις ορθογραφία κάθε φορά (30΄λέξεις  την εβδομάδα ) ενώ σε αντίστοιχο επίπεδο στα ιδιαίτερα έβαζα 20.

Λυπάμαι πολύ αλλά νομίζω πως μου κόβουν τα φτερά , με το ένα και με το άλλο και τελικά σε κάνα δύο χρόνια θα γίνω αυτό που όλοι θεωρο΄΄υν τους δημοσίους υπαλλήλους ¨τεμπέλα¨. Ποιός αναγνωρίζει την δουλειά μου και σε τι μου φταίει η οικογένεια να ακούει τον πόνο μου κάθε φορά;

Εγώ πάντως σκέπτομαι ή να αλλάξω βαθμίδα , πράγμα που δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι ή να δω τι άλλοι διαγωμνισμοί σε νομαρχίες ή δεν ξέρω που αλ΄λού γίνονται και να δοκιμάσω. Μου φαίνεται αδ΄΄υνατο να παραμείνω ψυχικά υγιής για τα υπόλοιπα 33 χρόνια και συγγνώμη αλλά δεν είμαι διατεθιμένη να ρισκάρω την ζω'η μου για οποιοδήποτε παιδί . άρα μόνο να γράψω την δουλει'α μου στα παλιά μου τα παπούτσια μένει και να καλοπερνάω .
To teach or not to teach?

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32307
  • Τελευταία: Alexandrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160776
  • Σύνολο θεμάτων: 19223
  • Σε σύνδεση σήμερα: 472
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 402
Σύνολο: 414

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.