Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Εκπαιδευτικά προγράμματα δραστηριοτήτων => Μήνυμα ξεκίνησε από: bella στις Ιούνιος 24, 2011, 11:22:29 μμ
-
Καλησπέρα, θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με ένα θέμα που προέκυψε στο σχολείο μας. Αυτά τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά.λ.π.) ποιος πρέπει να τα αναλαμβάνει και με ποια κριτήρια; Δηλ. Τα αναθέτει ο διευθυντής σε όποιον θέλει απο το σύλλογο ή υπάρχει κάποια άλλη διαδικασία; Στο σχολείο μου υπήρχε φέτος συνάδελφος που δεν συμπληρωνε για 2 ώρες ωράριο, ζήτησε απο το διευθυντή προγραμμα, αυτός του αρνήθηκε και το έδωσε υπερωριακα σε άλλο - ολίγον κολλητό του-. Αυτό που αγνοώ είναι η διαδικασία ανάθεσης τέτοιων προγραμμάτων, αν ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει, κυρίως γιατί έχω βαρεθεί όσους θεωρούν το σχολείο τσιφλίκι τους! Ευχαριστω
-
Πολιτιστικό Πρόγραμμα εκπονεί όποιος έχει ενδιαφέρον.
Είτε για συμπλήρωση ωραρίου, είτε επειδή απλά θέλει να το "τρέξει".
Δεν μπορεί να σε εμποδίσει ο δ/ντης σου να αναλάβεις μία δράση.
Θα συμπληρώσεις το έντυπο με το θέμα και την στοχοθεσία,
θα γίνει σύλλογος διδασκόντων ότι εγκρίνεται
και θα αποσταλλεί στην οικεία Δ/νση / τμήμα πολιτιστικών Προγραμμάτων.
-
Ευχαριστω για την άμεση απάντησή!
-
Πλησιάζουμε στα μέσα Οκτωβρίου και οι περισσότεροι καθηγητές δευτεροβάθμιας έχουν ήδη συμπληρώσει το διδακτικό τους ωράριο σε ένα ή περισσότερα σχολεία. Έτσι, αν επιθυμούν να αναλάβουν πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων (δικαιολολογεί 2 ώρες από το ωράριό τους), θα πρέπει να πάρουν 2 ώρες υπερωρία. Όμως, όπως είχε γίνει και πέρσι, η φετινή εγκύκλιος αναφέρει ότι οι υπερωρίες δεν πληρώνονται.
http://www.pde.gr/index.php?page=5529
Όσοι συνάδελφοι έχουν υλοποιήσει τέτοια προγράμματα στο σχολείο τους γνωρίζουν πολύ καλά ότι στην πραγματικότητα ο εκπαιδευτικός αφιερώνει πολλές ώρες κάθε εβδομάδα για την προετοιμασία τους και για τις συναντήσεις με τους μαθητές που πραγματοποιούνται πάντα σε ώρες εκτός ωρολογίου προγράμματος του σχολείου (μετά τη λήξη των μαθημάτων, απογεύματα ή σαββατοκύριακα). Έτσι λοιπόν, η τακτική μη πληρωμής των υπερωριών έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των προγραμμάτων και την αποθάρρυνση των εκπαιδευτικών για ενασχόλησή τους με αυτά.
-
Τι γνωρίζετε για τους σχολικούς ομίλους;
Έχω βρει μόνο τη νομοθεσία για τα πειραματικά σχολεία. Όμως δεν έχω βρει τον τρόπο που λειτουργούν, πόσοι καθηγητές μπορούν να απασχοληθούν, γράφονται πρακτικά, για μετακίνηση εκτός σχολείου χρείάζεται άδεια κτλ;
-
αν δεν επιθυμείς να αναλάβεις με το τμήμα σου καποιο πρόγραμμα,μπορεί η διευθύντρια να σε υποχρεώσει εφόσον αυτή με το τμήμα της έχει αναλάβει ένα ?
δηλαδή,ένα πρόγραμμα το αναλαμβάνει ολόκληρη η σχολική μονάδα(πχ ένα νηπιαγωγείο με δύο ολοήμερα τμήματα?)ή αν θέλει μόνο ένα τμήμα με τις νηπιαγωγούς του?
-
Αν η διευθύντρια είναι στο κλασσικό κι εσύ στο ολοήμερο, δε μπορεί να σας υποχρεώσει όλες να ακολουθήσετε το δικό της πρόγραμμα. Αν, όμως, είναι στο ίδιο τμήμα (ολοήμερο) με σένα, δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς! Στο τελευταίο, βεβαιώσεις θα πάρετε στο τέλος και οι 2, η πρώτη σαν υπεύθυνη του προγράμματος κι εσύ που βοήθησες στην υλοποίηση του προγράμματος.
Προϊσταμένη κι εγώ για παράδειγμα, πήραμε σε ολοήμερο από 1 πρόγραμμα αλλά τα δουλέψαμε μαζί και τα 2, άρα 2 βεβαιώσεις. Βέβαια, με τυχόν άρνηση στο αρχικό, αν έχει εμπάθεια, μπορεί σε μια ενδεχόμενη αξιολόγηση να σας κάνει νούμερα! Από κάτι τέτοια η αξιολόγηση γίνεται διάτρητη!
-
σ'ευχαριστώ για την απάντηση.
δεν εννοώ όμως να είμαστε στο ίδιο τμήμα με την διευθύντρια.αυτή σε άλλη τάξη με τη συνάδελφό της ένα ολοήμερο τμήμα,και γω με τη συνάδελφό μου στη διπλανή τάξη δεύτερο ολοήμερ.τμήμα.του ίδιου σχολείου.
Τότε μπορεί να υποχρεώσει το τμήμα μας να συμμετέχει σε πολιτιστικό κλπ, πρόγραμμα?
-
σ'ευχαριστώ για την απάντηση.
δεν εννοώ όμως να είμαστε στο ίδιο τμήμα με την διευθύντρια.αυτή σε άλλη τάξη με τη συνάδελφό της ένα ολοήμερο τμήμα,και γω με τη συνάδελφό μου στη διπλανή τάξη δεύτερο ολοήμερ.τμήμα.του ίδιου σχολείου.
Τότε μπορεί να υποχρεώσει το τμήμα μας να συμμετέχει σε πολιτιστικό κλπ, πρόγραμμα?
Θα κάνετε όλοι μαζί σύλλογο διδασκόντων, θα ψηφίσετε και τα πρακτικά θα καταγραφούν στο βιβλίο πράξεων. Αν η πλειοψηφία το θέλει, θα το κάνετε, αν όχι...όχι! Σε ισοψηφία, πιθανό να βρει τη λύση η σύμβουλος. Καταγράψτε τα πάντα.
-
σ'ευχαριστώ και πάλι :)
-
Από τη φετινή εγκύκλιο σχολικών δραστηριοτήτων:
"Επισημαίνεται ότι για όλα τα προγράμματα της παρούσας εγκυκλίου δεν προβλέπεται συμπλήρωση ωραρίου."
Με τις υγείες μας...
-
Τόσο το χειρότερο και για τα προγράμματα και για τους εκπαιδευτικούς >:(! Να δούμε ποιος θα θέλει να πάρει πρόγραμμα τώρα, που αν του λείπουν ώρες, δεν γίνεται με αυτό να συμπληρώσει ωράριο.
-
Ουσιαστικά καταργούν τα προγράμματα.
Στα σχολεία που πάω, κανείς τώρα δεν θέλει να πάρει πρόγραμμα. Πήραν μόνο κάποιοι συνάδελφοι στο Λύκειο που θέλουν να πάνε τα παιδιά εκδρομή στο εξωτερικό με το Erasmus+ και μία συνάδελφος στο Γυμνάσιο που θέλει να συνεχίσει κάτι από πέρισυ.
Ένα πρότζεκτ όπου συμμετέχουμε σε συνεργασία με ελληνικό και γαλλικό πανεπιστήμιο, στο ΓΕΛ, το περάσαμε με απόφαση συλλόγου, στο "κοινωνικό σχολείο".
-
Προφανώς πρόγραμμα αναλαμβάνει πλέον μόνο όποιος έχει όρεξη και μεράκι και όχι για συμπλήρωση ωραρίου αφού αυτό δεν προβλέπεται πλέον.
¨Ομως και όρεξη να έχεις, θέλω να ρωτήσω πως υλοποιείται πρακτικά σε ΛΥΚΕΙΟ ένα πρόγραμμα τη στιγμή που η Α και Β τάξη έχουν 35 ώρες εβδομαδιαίο πρόγραμμα, δηλαδή κάθε μέρα 7ωρο; Πότε θα βρεθείς με τα παιδιά; Δεν υπάρχει ούτε ένα 5ωρο ή έστω ένα 6ωρο να τους πεις καθίστε 1 ώρα παραπάνω. Επίσης τα περισσότερα παιδιά έχουν αμέσως μετά φροντιστήρια ή λεωφορεία κλπ.
Σαββατοκύριακα, άντε να τους κατεβάσεις στο σχολείο, ειδικά αν μένουν σε χωριά...
Μπορεί κάποιος να με κατευθύνει για το πως θα δουλέψω ένα πρόγραμμα με τα παιδιά;
Μήπως οι συναντήσεις γίνονται μόνο σε διαλείμματα στα γρήγορα;
-
Κανείς δεν πρόκειται να καθήσει μία ώρα παραπάνω ή να έρθει το Σάββατο όπου όλοι πάνε φροντιστήριο. Μπορείς όμως να δουλεψεις περισσότερο με την Α' Λυκ. που έχει δύο ώρες πρότζεκτ. Είναι καλή ιδέα, αν έχετε διαλέξει ένα θέμα για το πρόγραμμα το οποίο να συνδέεται με αυτό. Αν μπορεί ο καθηγητής του πρότζεκτ, ο πληροφορικός ή ο καλλιτεχνικός στην καλλιτεχνική παιδεία (ανάλογα με το θέμα φυσικά) να τους δώσει λίγη ώρα, ας δουλέψουν και λίγο μαζί του. Το πρόγραμμα άλλωστε βασίζεται στη διαθεματικότητα και στη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων.
1. Ναι, οι συναντήσεις γινονται στα γρήγορα, στα διαλείμματα ή αν περισσεύει ένα πεντάλεπτο από το μάθημα.
2. Ζητάς να φέρουν και εργασίες από το σπίτι. Θα χωριστούν σε ομάδες και θα δουλέψουν ομαδικά ή ατομικά.
3. Εκμεταλλεύεσαι τα πάντα, ακόμα και λίγη ώρα από τους σχολικούς περίπατους (αν ταιριάζει με το θέμα σας πχ να παρατηρήσουν, καταγράψουν ή φωτογραφίσουν κάτι).
4. Στο πλαίσιο του προγράμματος μπορείς να φέρεις και άλλα πρόσωπα στο σχολείο να μιλήσουν με τα παιδιά ή να παρουσιάσουν κάτι (πχ. συγγραφέα ή κάποιο επιστήμονα) ζητώντας άδεια από τον σύμβουλο της β/θμιας (συνήθως δεν αρνούνται, αλλά πρέπει να το φροντίσεις έγκαιρα).
Ξεκινώντας τώρα πρόγραμμα στην Α' Λυκ. (etwinning) θα δω και εγώ πως θα μπορέσω να τα βολέψω και να δουλέψω καλύτερα με τα παιδιά σε ένα τελείως δασκαλοκεντρικό/εξετασιοκεντρικό σχολείο.
-
Στο τέλος της χρονιάς, καταθέτεις κάποιο υλικό στο γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων πχ κάποια έντυπη έκθεση;
-
Το μόνο που μας ζητούν να καταθέσουμε στο γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων είναι ένα cd (ppt) με μία παρουσίαση ή με ένα "ημερολόγιο" του προγράμματος. Αν θες συμπληρώνεις στο ίδιο cd με ένα word μία έκθεση ή ότι άλλο νομίζεις απαραίτητο. Καλύτερα, έτσι δεν μπαίνουμε σε έξοδα.
-
Οκ. Καποιες αποριες ακομα...
1) το cd καταληγει απλα σε καποιο ραφι ή γινεται καποια παρουσιαση?
2)Η ομαδα των μαθητων πρεπει να ειναι συγκεκριμενη? Δηλαδη υποβαλλω κατασταση με συγκεκριμενα ονοματα μαθητων?
ή παιρνω το προγραμμα και οποιους βρω καθε φορα δουλευω?
3)σκεφτομαι οτι οι μαθητες εχουν ηδη τα προτζεκτ στην Α και στη Β και φορτο εργασιας στο σπιτι για αυτα. Πως και γιατι να θελησουν να εμπλακουν σε επιπλεον εργασια οταν μαλιστα αυτη δεν μετραει βαθμολογικα. Πως να τους πεισει κανεις?
4) η ιδια ερωτηση ισχυει και για καθηγητες. Γιατι να παρεις προγραμμα τελικα και επιπλεον φορτο εργασιας?
Ποιο το κινητρο?
-
1) Στο τέλος της χρονιάς γίνεται εκδήλωση παρουσίασης της εργασίας του προγράμματος στο χώρο του σχολείου (ή και σε χώρο εκτός σχολείου), όπου μπορούν να προσκληθούν γονείς μαθητών, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αρχής, διάφοροι φορείς κλπ.
2) Κατά την υποβολή του προγράμματος για έγκριση στη Δ/νση Β/θμιας στέλνεις και ονομαστική κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν (εθελοντικά) στο πρόγραμμα. Μετά την έγκριση του προγράμματος η σύνθεση της ομάδας των μαθητών δύσκολα μπορεί να αλλάξει γιατί θέλει νέο πρακτικό.
3) Σε αρκετά προγράμματα ένα ισχυρό κίνητρο συμμετοχής για τους μαθητές είναι οι εκδρομές. Υπάρχουν όμως και άλλα (π.χ. θεατρική παράσταση σε πολιτιστικό πρόγραμμα) που οι μαθητές δεν πάνε εκδρομή και δηλώνουν συμμετοχή, απλά επειδή τους αρέσει και θέλουν να απασχοληθούν δημιουργικά αξιοποιώντας κάποια ταλέντα τους.
4) Γιατί το έχεις μεράκι και θέλεις να κάνεις διαφορετικά πράγματα με τους μαθητές. Είναι να μην κολλήσεις το μικρόβιο...
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Κατατοπιστηκα πλήρως! Ειδικά για το 4 με βρίσκει σύμφωνο 100%. Έτσι είναι.
Αλλά ρε παιδί μου πολύ ασφικτικά τα πραγματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την Α & Β τάξη που έχουν 35 ώρες την βδομααδα μάθημα, δηλαδή κάθε μέρα 7ωρο. Πότε να τους βρεις; Ξέρω, σε κάνενα διαλειμμα, σε κανενα κενο, σε καμια εκδρομή... Στα κλεφτά δηλαδή!
Εγω εχω σκεφτει τη δημιουργία μιας κλειστής ομαδας στο facebook όπου εκεί θα μιλαμε με τα παιδιά! όταν θελω κατι να τους πω ή να πουν αυτα θα ποσταρεται εκει το μήνυμα και οχι να τα ψαχνω στο σχολειο στην αυλή! Ελπίζω να δουλεψει! Δεν ξερω αν συνηθίζεται αυτός ο τρόπος επικοινωνίας.
Συνήθως πόσοι μαθητές πρεπει να ειναι σε ενα προγραμμα;
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Κατατοπιστηκα πλήρως! Ειδικά για το 4 με βρίσκει σύμφωνο 100%. Έτσι είναι.
Αλλά ρε παιδί μου πολύ ασφικτικά τα πραγματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την Α & Β τάξη που έχουν 35 ώρες την βδομααδα μάθημα, δηλαδή κάθε μέρα 7ωρο. Πότε να τους βρεις; Ξέρω, σε κάνενα διαλειμμα, σε κανενα κενο, σε καμια εκδρομή... Στα κλεφτά δηλαδή!
Εγω εχω σκεφτει τη δημιουργία μιας κλειστής ομαδας στο facebook όπου εκεί θα μιλαμε με τα παιδιά! όταν θελω κατι να τους πω ή να πουν αυτα θα ποσταρεται εκει το μήνυμα και οχι να τα ψαχνω στο σχολειο στην αυλή! Ελπίζω να δουλεψει! Δεν ξερω αν συνηθίζεται αυτός ο τρόπος επικοινωνίας.
Συνήθως πόσοι μαθητές πρεπει να ειναι σε ενα προγραμμα;
Η εγκύκλιος των σχολικών προγραμμάτων αναφέρει ότι οι συναντήσεις με τους μαθητές πρέπει να γίνονται ένα δίωρο κάθε εβδομάδα εκτός ωρολογίου προγράμματος. Το πιο συνηθισμένο είναι μετά τη λήξη του ημερήσιου προγράμματος (όγδοη ώρα), αλλά δεν είναι λίγοι οι συνάδελφοι που δουλεύουν Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα με την όγδοη ώρα είναι ότι αν κάποιο τμήμα σχολάσει νωρίτερα (π.χ. λόγω απουσίας καθηγητή), κάποιοι μαθητές του τμήματος που είναι στο πρόγραμμα δεν περιμένουν μέχρι την όγδοη ώρα και φεύγουν. Όσο για την επικοινωνία του καθηγητή με τους μαθητές μέσω internet, καλύτερη λύση είναι η χρήση κάποιας εκπαιδευτικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας (π.χ. Moodle, Edmodo κλπ).
-
Καλή λύση το Edmodo, έχει πολλές δυνατότητες.
Δύσκολο να κάθονται όγδοη ώρα στο σχολείο. Σε εμένα είναι αδύνατο διότι δεν υπάρχει λεωφορείο μετά την έβδομη. Τους βάζουμε να κάνουν εργασίες στο σπίτι και να τις φέρνουν στο σχολείο.
-
Προτάσεις από την ΠΕΕΚΠΕ για ένα θεσμό που φθίνει διαρκώς:
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/294134_peekpe-epistoli-pros-ti-nea-igesia-shetika-me-tin-periballontiki
-
Σειρά έχει και η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης), η οποία ζητά συνάντηση με τη νέα Υπουργό Παιδείας:
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/294117_epistoli-tis-panellinias-enosis-ekpaideytikon-politistikon-thematon
Οι θεσμοί των Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών Προγραμμάτων έχουν υποβαθμιστεί και τα προγράμματα έχουν μπει στο περιθώριο της σχολικής ζωής χωρίς να δίνονται αρκετά κίνητρα και υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (προσμέτρηση ωρών στο ωράριο των εκπαιδευτικών, σεμινάρια, εκπαιδευτικό υλικό, διάχυση αποτελεσμάτων κλπ). Προσπαθούν να καταργήσουν τις εκδρομές που τους είναι μπελάς και για αυτό τον λόγο την πληρώνουν οι υπεύθυνοι και τα προγράμματα στο σύνολό τους.
-
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στα σχολεία υποβαθμίζεται διαρκώς.
Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) εκφράζει την έντονη ανησυχία του, για τη μη εύρυθμη λειτουργία του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διότι πέντε περίπου μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 δεν έχουν επιλυθεί ζητήματα άμεσης προτεραιότητας:
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/310111_apoysa-i-periballontiki-ekpaideysi-sta-sholeia
-
Εγώ φέτος το έλυσα το πρόβλημα, παίρνοντας Project με θέμα παρόμοιο με το πολιτιστικό πρόγραμμα που έχω δηλώσει. Οι μαθητές που είναι δηλωμένοι στο πολιτιστικό πρόγραμμα είναι οι ίδιοι με το τμήμα project. Δύο σε ένα! Με ένα σπάρο δυο τρυγόνια :)
Το πολιτιστικό πρόγραμμα το δουλεύουμε την ώρα του Project!
Να μένουμε στο σχολείο μέχρι τις 4 μια φορά την βδομάδα; Να έρχονται τα παιδιά Σάββατα; Να μαζευόμαστε απόγευμα κάπου έξω ή στο σχολείο? και υπεύθυνος μην συμβεί κάτι ποιος θα είναι αυτές τις ώρες; Ας μου βρουν λύση.
-
Το είχα προτείνει και εγώ παλαιότερα.
Εφ' όσον οι μαθητές είναι κοινοί και στα δύο, μπορείτε να δουλέψετε το θέμα σας άνετα στην ώρα του project!
-
Παρέμβαση της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) στη διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το Σχέδιο Νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Η Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. κατέθεσε τις απόψεις, τις θέσεις, τους προβληματισμούς και τα αιτήματά, που προέκυψαν μετά τη δημοσιοποίηση και κατάθεση στη Βουλή, του υπό συζήτηση νομοσχεδίου. Αναλυτικά η παρέμβαση της Ένωσης:
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/354174_periballontiki-ekpaideysi-parembasi-sto-nomoshedio-toy-ypaith
-
Η Περιβαλλοντική εκπαίδευση σήμερα, την περίοδο των πυρκαγιών και των πλημμυρών.
Άρθρο του Φ. Ποντικάκη, Υπεύθυνου του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Βάμου
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/427031_i-periballontiki-ekpaideysi-simera-tin-periodo-ton-pyrkagion-kai-ton-plimmyron
Πλήρης αδιαφορία για θέματα που κυριολεκτικά καίνε...