Σύνολο ψηφοφόρων: 179
0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Από τη στιγμή που οι πτυχιούχοι είναι περισσότεροι των θέσεων διορισμού, αναγκαστικά κάποιοι δεν πρόκειται να διοριστούν.Επειδή υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ εχόντων προϋπηρεσία και μη εχόντων, πιο δίκαιο (από την άποψη ότι δίνει πραγματικά ευκαιρία σε όλους να διεκδικήσουν μόνιμη θέση στην εκπαίδευση, χωρίς να πριμοδοτεί καμία κατηγορία εις βάρος της άλλης) είναι ο διορισμός να προκύψει αποκλειστικά από γραπτό διαγωνισμό (γνωστικό+παιδαγωγικά-διδακτική). Οι προϋπηρεσίες και τα κοινωνικά κριτήρια μπορούν να μετρήσουν στις τοποθετήσεις/αποσπάσεις/μεταθέσεις, μετά τον διορισμό. 'Ετσι, ο συνάδελφος αναπληρωτής "που κράτησε το σχολείο ανοιχτό τόσα χρόνια κι έχει 2-3 παιδιά", όπως αναφέρθηκε παραπάνω, θα μπορέσει να διεκδικήσει μια θέση σε σχολείο κοντά στην οικογένειά του, που είναι εντελώς ανθρώπινο και απόλυτα κατανοητό. Αντίστοιχα, τα μεταπτυχιακά και τα άλλα πτυχία (γιατί δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να σηκώνουν το οικονομικό και οικογενειακό βάρος τέτοιων σπουδών), θα μπορούσαν να προσμετρηθούν μετά τον διορισμό στη μισθολογική κατάταξη κι εξέλιξη.Φυσικά, τα παραπάνω είναι η προσωπική μου άποψη και μόνο. Μακάρι να γίνουν διορισμοί και με ένα δίκαιο σύστημα.
Τα μεταπτυχιακά και τα άλλα πτυχία όμως σου δίνουν επιπλέον γνώσεις και σε κάνουν καλύτερο επαγγελματία ενώ τα 2-3 παιδιά όχι... Άρα αν κάτι μετρήσει επιπλέον νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε ποιό είναι περισσότερο συμφέρον για την κοινωνία.,,, Εγω αν πήγαινα να κάνω μια επέμβαση τον καλύτερο επιστήμονα θα έψαχνα να βρω και όχι τον καλύρτερο οικογενειάρχη...Εσείς???
Εγώ πάντως όσους διορισμένους ξέρω με μεταπτυχιακά και διδακτορικά, αυτό που βλέπω να κυνηγούν, είναι ή καμιά θεσούλα διευθυντή και το ανάλογο επιδοματάκι, και βέβαια καθόλου μάθημα στη τάξη, ή καμιά αποσπασούλα στη διεύθυνση και βέβαια πάλι καθόλου μάθημα... Το μόνο που δε τους νοιάζει είναι το συμφέρον της κοινωνίας!!Δεν είμαι κατά των μεταπτυχιακών. Κι εγώ θέλω να κάνω κάποιο. Και συμφωνώ ότι δίνει πολύ περισσότερες γνώσεις. Δε συμφωνώ καθόλου όμως με συναδέλφους που μιλάνε λίγο απαξιωτικά για τα 2 ή 3 παιδιά και το θεσμό της οικογένειας. Εντάξει, κατανοώ απόλυτα ότι τα εφόδια που έχει ο καθένας, αυτά και θα προβάλλει ως καλύτερα, αλλά αν δε γεννηθούν και παιδάκια, κάποια στιγμή δε θα έχουμε και μαθητές και τα εφόδια θα μας μείνουν στο χέρι.Το καθετί έχει την αξία του και κάπου συμβάλλει. Αλλιώς δε θα αποτελούσε κριτήριο.
Δεν απαξιώνω καθόλου τα παιδάκια κανενός ούτε προβάλλω αυτό που με συμφέρει.. Έκανα μια πολύ σαφή ερώτηση .. Σε θέματα υγείας αν είχατε να επιλέξετε ανάμεσα σε ένα ν φοβερά εξειδικευμένο γιατρό κι σε έναν λιγότερο εξειδικευμένο που είχε δώσει προτεραιότητα στην προσωπική του ζωή ποιόν θα διαλέγατε. Επίσης δεν προσπαθούν να βολευτούν μόνο οι έχοντες μεταπτυχιακό σε θέσεις. Το να έχεις φιλοδοξίες -εφόσον διαθέτεις και τα προσόντα και δεν πας καθαρά βυσματικά- να γίνεις διευθυντής δεν θεωρώ ότι είναι κακό. Να σου πω εγώ πόσοι με 3-4 παιδάκια δεν κάνουν εφημερίες λόγω παιδιών, ή δεν θέλουν να πηγαίνουν εκδρομές ή άλλα που αρνούνται να κάνουν??? Γιατί? και στην εφημερία ούτως ή άλλως στο σχολείο βρίσκεσαι και οι εκδρομές εντός ωραρίου σου πραγματοποιούνται...
Να σου δώσω λοιπόν μια πολύ σαφή απάντηση. Θα πήγαινα σ'αυτόν, που κατά κοινή ομολογία θα ήταν ο καλύτερος για την επέμβαση που θα έκανα. Δε θα ρωτούσα ούτε για μεταπτυχιακά, ούτε για παιδιά. Απλά να ήταν ο καλύτερος. Πως??? Δικό του θέμα. Δε θα με αφορούσε.
Καλά τα λες, να βοηθήσουν τους αναπληρωτες να κάνουν παιδάκια, όχι να προσθέσουν και άλλα παιδάκια όσοι έχουν 2-3 ήδη. Να δώσουν κίνητρο στους ανθρώπους να αποκτήσουν παιδάκια που Δεν έχουν
νεμι, προφανώς και δεν εξισώνω τα μεταπτυχιακά και τα λοιπά ακαδημαϊκά προσόντα με την ικανότητα/δυνατότητα τεκνοποίησης.Την άποψή μου εξέφρασα, ως προς τον τρόπο της αντικειμενικής επιλογής διοριστέων. Συμφωνώ ότι τα μεταπτυχιακά και τα λοιπά πτυχία είναι ένδειξη γνώσεων (όταν αποκτώνται με τη νόμιμη οδό και όχι δια τις παραπλεύρου). Ωστόσο, δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα σε καιρό κρίσης να αναλάβουν το κόστος ενός μεταπτυχιακού (πλέον όλα σχεδόν είναι με διδακτρα και για όσα δεν έχουν δίδακτρα, οι διαθέσιμές θέσεις είναι ελάχιστες) και ό,τι αυτό συνεπάγεται (μετακίνηση ή και διαμονή για την παρακολούθηση των μαθημάτων, ελεύθερος χρόνος για διάβασμα κι εργασίες κλπ) που όταν πρέπει να εργαστείς για το ζην, δύσκολα εξασφαλίζονται. Γνώμη μου είναι ότι μόνο ο γραπτός διαγωνισμός εξασφαλίζει ίση κι αντικειμενική αντιμετώπιση όλων των υποψηφίων. Μετά τον διορισμό, προφανώς θα πρέπει να είναι μετρήσιμα τα κοινωνικά κριτήρια και τα ακαδημαϊκά προσόντα, για να μην αδικείται κανείς. Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς, για τις τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις μετράνε τα κοινωνικά κριτήρια και για το ΜΚ τα ακαδημαϊκά.
Δεν νομίζω ότι το Υπουργείο έχει πρόθεση να κάνει διορισμούς και ειδικά μαζικούς διορισμούς. Αν ήθελε, θα δεχόταν οι αναπληρωτές να έχουν πενταετή σύμβασή όπως είχαν και οι πυροσβέστες πριν μονιμοποιηθούν. Ξέρει καλά ότι εάν οι αναπληρωτές ήταν πενταετούς θητείας με προσφυγή στα δικαστήρια θα είχαν πολλές ελπίδες να μονιμοποιούνταν.