659
Ειδική Αγωγή / Απ: Καταργούνται τα τμήματα ένταξης στην ειδική αγωγή;
« στις: Μάιος 20, 2010, 12:29:17 μμ »
Καλημέρα συνάδελφοι.Δέχομαι απόλυτα ότι ο εκπαιδευτικός δεν είναι σε καμία περίπτωση ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός όπως και ο ψυχολόγος-χωρίς ειδίκευση στην σχολική ψυχολογία-δεν μπορεί να επωμίζεται την ευθύνη της παιδαγωγικής αξιολόγησης ενός μαθητή, πράγμα το οποίο συμβαίνει σε κάποιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες.Ο δάσκαλος δεν έχει κανένα δικαίωμα να χορηγήσει π.χ. WISC ή να κάνει λήψη κοινωνικού ιστορικού αλλά ούτε και ο ψυχολόγος, εφόσον δεν έχει ειδίκευση, δεν μπορεί να αξιολογεί το μαθησιακό προφίλ ενός μαθητή (ζητούν από τα παιδιά να διαβάσουν μια παράγραφο, να γράψουν άλλη μία, να κάνουν 1-2 πράξεις, άντε να πούνε και τις εποχές). Η αξιολόγηση των μαθησιακών δυνατοτήτων και αδυναμιών ενός παιδιού είναι πολύ βαρύ χαρτί και απαιτεί χρόνο και κόπο τόσο εκ μέρους του ειδικού δασκάλου όσο και του μαθητή. Ένα ακόμη σχόλιο. Ένας εκπαιδευτικός, με πρώτο πτυχίο από κάποια παιδαγωγική/καθηγητική σχολή αλλά με μεταπτυχιακές ή ακόμη και διδακτορικές σπουδές στην Ειδική Αγωγή, με επάρκεια στη γνώση της Νοηματικής και πιστοποίηση στη γραφή Braille (δεν βάζω την ιδιωτική επιμόρφωση βλ. σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες) δε θεωρείται ειδικός δάσκαλος. Τι πρέπει να έχει κάποιος για να είναι ειδικός εκπαιδευτικός??? Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες είδικός εκπαιδευτικός είναι αυτός που είναι εξειδικευμένος στην ειδική αγωγή μέσω συγκεκριμένων τίτλων σπουδών. Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχουν ειδικοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι πέραν της καλής διάθεσης (για μένα δεν αρκεί) στηρίζονται και στις εξειδικευμένεις γνώσεις τους. Όσο καλή διάθεση και αν έχεις δεν μπορείς να κάνεις μάθημα σε μαθητή μΕ ΝΥ και προψυχωτικά συμπτώματα. Φαντάζομαι emmaki ότι αναφέρεσαι σε κάποιους "αλεξιπτωτιστές" της ειδικής αγωγής, εκ των οποίων πολλοί έχουν καλή διάθεση και προσπαθούν αλλά πολλοί δεν μπαίνουν καν στον κόπο να αποκτήσουν...λίγη διάθεση γαι το καλό των παιδιών.