Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Γυμνάσιο => Μήνυμα ξεκίνησε από: minus στις Νοέμβριος 23, 2006, 10:32:55 πμ

Τίτλος: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: minus στις Νοέμβριος 23, 2006, 10:32:55 πμ
Περιμένω ότι αργά ή γρήγορα θα με καλέσουν ως ωρομίσθιο για να διδάξω.
Επειδή θα διδάξω για πρώτη φορά, θα ήθελα βασικές συμβουλές για να ξέρω πως θα οργανώσω την διδασκαλία μου, με βάση το βιβλίο, το σχολικό-αναλυτικό πρόγραμμα κλπ. Είμαι οργανωτικός τύπος και θέλω να έχω τον έλεγχο της διδασκαλίας σε καλό δρόμο, όπως άλλωστε οφείλω να κάνω.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Dr_Michael στις Νοέμβριος 23, 2006, 04:01:56 μμ
Η καλή οργάνωση ξεκινάει από το να μας πεις τι μάθημα θα διδάσκεις...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: lousalome84 στις Νοέμβριος 23, 2006, 09:52:48 μμ
XAXAXA σωστός ο δόκτορας!
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: spaceoddity στις Νοέμβριος 27, 2006, 05:24:57 μμ
Βάζω εδώ το ερώτημά μου για να μου πει ο αγαπητός admin ;) αν είναι λογικό και σκόπιμο να συνεχίσουμε την κουβέντα στο θέμα αυτό (μιας και προσπαθώ κι εγώ να βάλω σε δρόμο τη διδασκαλία μου, και γνώμονα έχω βάλει να κάνω 150% καλύτερη εκμετάλλευση του λίγου εκ των πραγμάτων χρόνου που διαθέτει το ΥΠΕΠΘ για πληροφορική στο γυμνάσιο, ΣΥΝ το γεγονός ότι η διδακτική μου ώρα είναι 35 μόλις λεπτά λόγω εσπερινού) ή αν είναι καλύτερα να ανοίξω καινούργιο θέμα (με τις ευλογίες σου όμως Dr, μη με κυνηγάς και μένα ότι ανοίγω θέματα που ήδη υπάρχουν!).
Ξεκινάω με μια διαπίστωση: η πιάτσα της πληροφορικής έχει γεμίσει αλήτες και απατεώνες που κοιτάνε να "γδύσουν" τον αδαή και ανυποψίαστο χρήστη. Επειδή πρόσφατα μου έχει τύχει να τραβάω τα μαλλιά μου από τα αεριτζίδικα λεφτά που έχουν πληρώσει φίλοι μου για επισκευή (υποτίθεται) του υπολογιστή τους (όταν σκεφτούν να με πάρουν τηλέφωνο, συνήθως είναι ήδη πια αργά), και επειδή είμαι εκπαιδευτικός, δεν μπορώ να το αφήσω να περάσει έτσι και έχω βάλει στόχο μου να φτάσουν οι μαθητές μου στο σημείο να μπορούν να αξιολογήσουν ένα σύστημα, αν αξίζει τα λεφτά του, και να μην μπορεί να τους κοροϊδέψει ο κάθε τυχάρπαστος... έχω στα χέρια μου την ύλη ανά τάξη από το βιβλίο του γυμνασίου, και σήμερα θα τους μοιράσω φυλλάδια από δυο καταστήματα (για να μη θεωρηθεί ότι κάνω και διαφήμιση ;)) και θα δούμε στην πράξη αυτά που κάνουμε ένα μήνα τώρα, και αυτά που θα κάνουμε και στη συνέχεια... (λέω ένα μήνα, γιατί έδωσα μεγάλη έμφαση στο να μάθουν σε πρώτη φάση την ακολουθία b-B-KB-MB-GB-TB γιατί αλλιώς τόσο οι σκληροί, RAM, κάρτες μνήμης, φλασάκια κλπ, όσο και τα αρχεία θα τους φαίνονται κινέζικα... ενώ τώρα πιστεύω να πειστούν για την επιμονή μου, και να τους ανοίξω την όρεξη για παρακάτω... 8)) Πώς σας φαίνεται η ιδέα μου; Η πληροφορική είναι από τα μαθήματα που έχουν ΑΜΕΣΗ σχέση με την καθημερινότητα, και θεωρώ πως δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό... δυστυχώς οι περισσότεροι μαθητές μου δεν έχουν δικό τους υπολογιστή (αν είχαν, μπορεί και να τα ήξεραν ήδη όλα αυτά από την πράξη), είναι σίγουρο όμως ότι όλοι θα αποκτήσουν κάποια στιγμή, είτε το θέλουν είτε όχι θα είναι αναπόφευκτο... σκοπός του σχολείου δεν είναι να βγάζει ενημερωμένους πολίτες;
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Dr_Michael στις Νοέμβριος 27, 2006, 11:29:28 μμ
Βάζω εδώ το ερώτημά μου για να μου πει ο αγαπητός admin ;) αν είναι λογικό και σκόπιμο να συνεχίσουμε την κουβέντα στο θέμα αυτό (μιας και προσπαθώ κι εγώ να βάλω σε δρόμο τη διδασκαλία μου, και γνώμονα έχω βάλει να κάνω 150% καλύτερη εκμετάλλευση του λίγου εκ των πραγμάτων χρόνου που διαθέτει το ΥΠΕΠΘ για πληροφορική στο γυμνάσιο, ΣΥΝ το γεγονός ότι η διδακτική μου ώρα είναι 35 μόλις λεπτά λόγω εσπερινού) ή αν είναι καλύτερα να ανοίξω καινούργιο θέμα (με τις ευλογίες σου όμως Dr, μη με κυνηγάς και μένα ότι ανοίγω θέματα που ήδη υπάρχουν!).
Ξεκινάω με μια διαπίστωση: η πιάτσα της πληροφορικής έχει γεμίσει αλήτες και απατεώνες που κοιτάνε να "γδύσουν" τον αδαή και ανυποψίαστο χρήστη. Επειδή πρόσφατα μου έχει τύχει να τραβάω τα μαλλιά μου από τα αεριτζίδικα λεφτά που έχουν πληρώσει φίλοι μου για επισκευή (υποτίθεται) του υπολογιστή τους (όταν σκεφτούν να με πάρουν τηλέφωνο, συνήθως είναι ήδη πια αργά), και επειδή είμαι εκπαιδευτικός, δεν μπορώ να το αφήσω να περάσει έτσι και έχω βάλει στόχο μου να φτάσουν οι μαθητές μου στο σημείο να μπορούν να αξιολογήσουν ένα σύστημα, αν αξίζει τα λεφτά του, και να μην μπορεί να τους κοροϊδέψει ο κάθε τυχάρπαστος... έχω στα χέρια μου την ύλη ανά τάξη από το βιβλίο του γυμνασίου, και σήμερα θα τους μοιράσω φυλλάδια από δυο καταστήματα (για να μη θεωρηθεί ότι κάνω και διαφήμιση ;)) και θα δούμε στην πράξη αυτά που κάνουμε ένα μήνα τώρα, και αυτά που θα κάνουμε και στη συνέχεια... (λέω ένα μήνα, γιατί έδωσα μεγάλη έμφαση στο να μάθουν σε πρώτη φάση την ακολουθία b-B-KB-MB-GB-TB γιατί αλλιώς τόσο οι σκληροί, RAM, κάρτες μνήμης, φλασάκια κλπ, όσο και τα αρχεία θα τους φαίνονται κινέζικα... ενώ τώρα πιστεύω να πειστούν για την επιμονή μου, και να τους ανοίξω την όρεξη για παρακάτω... 8)) Πώς σας φαίνεται η ιδέα μου; Η πληροφορική είναι από τα μαθήματα που έχουν ΑΜΕΣΗ σχέση με την καθημερινότητα, και θεωρώ πως δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό... δυστυχώς οι περισσότεροι μαθητές μου δεν έχουν δικό τους υπολογιστή (αν είχαν, μπορεί και να τα ήξεραν ήδη όλα αυτά από την πράξη), είναι σίγουρο όμως ότι όλοι θα αποκτήσουν κάποια στιγμή, είτε το θέλουν είτε όχι θα είναι αναπόφευκτο... σκοπός του σχολείου δεν είναι να βγάζει ενημερωμένους πολίτες;

Ακόμα καλύτερα να τους βάλεις δραστηριότητα να πάνε σε μαγαζιά να πάρουν προσφορές από συστήματα και να καταγράψουν τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμές.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: spaceoddity στις Νοέμβριος 28, 2006, 12:10:00 πμ
Λοιπόν το μάθημα σήμερα είχε μεγάλη επιτυχία :D
Με ενδιαφέρον και ζήλο εντόπιζαν τα στοιχεία που καταλάβαιναν, τους ρωτούσα τη γνώμη τους για το αν είναι καλές οι προδιαγραφές (και έπεφταν μέσα!), βρίσκαμε και τις αντίστοιχες σελίδες του βιβλίου και τις σημείωναν στο φυλλάδιο, και γενικά συνδυάσαμε τόσο αρμονικά τη θεωρία με την πράξη που νιώθω απόλυτα ικανοποιημένη (και χαρούμενη με τη δουλειά που επέλεξα να κάνω!), και τα παιδιά πολυ ευχαριστημένα με τον εαυτό τους και με τη χρησιμότητα του μαθήματος της πληροφορικής, τώρα που άρχισαν να καταλαβαίνουν τα "κινέζικα" των τεχνικών προδιαγραφών των συστημάτων Η/Υ... έπεται και συνέχεια ;)
Με το Λύκειο δεν έχω βρει ακόμη ένα "μπούσουλα", αλλά εκεί πατάω στην ευελιξία που μου δίνει το περιβάλλον του εσπερινού, και σε συμφωνία με το διευθυντή κάνω "παραγγελιές": δηλαδή προκειμένου να φέρω τα παιδιά - ακόμα κι αυτούς που φαινομενικά δεν έχουν κανένα σημείο επαφής με το αντικείμενο - να αγαπήσουν τον υπολογιστή και τις δυνατότητές του... έτσι αφού την προηγούμενη βδομάδα καταγράψαμε τις επιθυμίες του καθενός, πήρα μαζί μου το φορητό και CD με μουσική και έγραψα για το βοσκό της Β Εσπερινού Λυκείου - που δεν συμμετείχε καθόλου μέχρι τώρα - ένα CD με Διονυσίου, δείχνοντας σε όλους τη διαδικασία και εξηγώντας ταυτόχρονα τα επιμέρους στοιχεία και τις δυνατότητες του μηχανήματος. Έλαμπε ολόκληρος όταν έφυγε... θέλω να πιστεύω ότι θα αρχίσει να βλέπει το μάθημα με άλλο μάτι από δω και πέρα. Πεποίθησή μου είναι ότι οι γνώσεις αποκτώνται με ΑΓΑΠΗ για τη μάθηση, και αυτός είναι ο στόχος μου μέχρι τα Χριστούγεννα: να μάθουν να αναζητούν, να προβληματίζονται, να ερευνούν... ώστε μετά τις γιορτές να είμαστε έτοιμοι - με τις εργασίες που θα τους αναθέσω για τις διακοπές - να μπούμε σε πιο επιστημονικά πεδία 8)
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: youla στις Νοέμβριος 28, 2006, 03:11:56 μμ
Πολύ σωστά τα σχόλια. Αν δε συσχετίσουν το μάθημα με την καθημερινότητά τους δε θα το αγαπήσουν το ίδιο...

Και τώρα μια ερώτηση σχετική με υπολογιστές και προδιαγραφές:
Το ολοήμερο που κάνω τις 10 ώρες μου έχει καλά μηχανήματα, όλα στο ιντερνετ, έχει εκτυπωτή (χωρίς μελάνι, αλλά αυτό λύνεται) και σκάνερ κλπ, όλα καλά. Αλλά το άλλο που κάνω 2 ώρες έχει κάτι 486 (?) στα 33 ΜΗz (?!), κάτι Windows 95 και στην καλύτερη περίπτωση 98, και γενικά δεν τρέχουν ούτε τα Ramkid... οπότε παίζαμε με Word και Wordart. USB ούτε για δείγμα. Τι να κάνεις σε τέτοια παλιά συστήματα;;; Καμιά ιδέα; Πώς μπορούν να ανανεωθούν; Με δωρεές από εταιρείες; Από το Υπουργείο; Το δήμο;  ??? Γιατι τα παιδιά της 5ης που έκανα χθες έχουν όλα τους καλύτερα PC σπιτι, οπότε αυτά τα ψιλοπεριφρονούσαν. (Να΄ναι καλά το wordart που γράφανε το κάθε παιδι πειράγματα για τα άλλα και πέρασε η ώρα...)

Οποιαδήποτε συμβουλή ευπρόσδεκτη! Μπορεί να βοηθηθούν κι άλλοι που έχουν το ίδιο πρόβλημα. (Ή μήπως πέτυχα την περίπτωση με το μόνο παλιό εργαστήριο υπολογιστών στην επικράτεια;!)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων  :)  :)  :)
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Dr_Michael στις Νοέμβριος 28, 2006, 03:50:39 μμ
Πολύ σωστά τα σχόλια. Αν δε συσχετίσουν το μάθημα με την καθημερινότητά τους δε θα το αγαπήσουν το ίδιο...

Και τώρα μια ερώτηση σχετική με υπολογιστές και προδιαγραφές:
Το ολοήμερο που κάνω τις 10 ώρες μου έχει καλά μηχανήματα, όλα στο ιντερνετ, έχει εκτυπωτή (χωρίς μελάνι, αλλά αυτό λύνεται) και σκάνερ κλπ, όλα καλά. Αλλά το άλλο που κάνω 2 ώρες έχει κάτι 486 (?) στα 33 ΜΗz (?!), κάτι Windows 95 και στην καλύτερη περίπτωση 98, και γενικά δεν τρέχουν ούτε τα Ramkid... οπότε παίζαμε με Word και Wordart. USB ούτε για δείγμα. Τι να κάνεις σε τέτοια παλιά συστήματα;;; Καμιά ιδέα; Πώς μπορούν να ανανεωθούν; Με δωρεές από εταιρείες; Από το Υπουργείο; Το δήμο;  ??? Γιατι τα παιδιά της 5ης που έκανα χθες έχουν όλα τους καλύτερα PC σπιτι, οπότε αυτά τα ψιλοπεριφρονούσαν. (Να΄ναι καλά το wordart που γράφανε το κάθε παιδι πειράγματα για τα άλλα και πέρασε η ώρα...)

Οποιαδήποτε συμβουλή ευπρόσδεκτη! Μπορεί να βοηθηθούν κι άλλοι που έχουν το ίδιο πρόβλημα. (Ή μήπως πέτυχα την περίπτωση με το μόνο παλιό εργαστήριο υπολογιστών στην επικράτεια;!)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων  :)  :)  :)

Μάλλον δεν έχεις δει αυτό το θέμα:
http://www.pde.gr/index.php?topic=150.0   ;)
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: youla στις Νοέμβριος 28, 2006, 05:24:55 μμ
Σωστός ο Dr όπως πάντα... Μα πού ήταν κρυμμένο αυτό το θέμα;!
(Θέλει πολλή μελέτη το forum... αλλά λύνεις όλες σου τις απορίες τελικά!)
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: minus στις Δεκέμβριος 05, 2006, 08:40:14 πμ
Παιδια εμενα με ενδιαφερει η διδασκαλια στα οικονομικα μαθηματα. Καμια προταση?
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: lio στις Δεκέμβριος 05, 2006, 10:34:09 πμ
Παιδια εμενα με ενδιαφερει η διδασκαλια στα οικονομικα μαθηματα. Καμια προταση?

Νομίζω η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι χρήσιμη σχολή. Τελικά την έχεις βγάλει ή σκοπεύεις να την βγάλεις;; Για να καταλάβουμε... Σε περιπτώσεις σαν τη δική σου βοηθάει...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: eleanna στις Οκτώβριος 17, 2007, 09:03:36 μμ
Θα μπορούσατε να μου πείτε την γνώμη σας σχετικά με το ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διδασκαλίας σε φροντιστήριο;
Πιστεύετε ότι είναι χρήσιμο να γίνονται και ασκήσεις εκτός του βιβλίου σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά ή θα πρέπει να περιοριζόμαστε μόνο στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου;
Εμένα φέτος μου έτυχε περίπτωση μαθητή που θέλει μόνο να λύνουμε ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο  >:( και καμμία φωτοτυπία που τους δίνει ο καθηγητής του και τίποτα περισσότερο.
Εγώ δεν νομίζω ότι είναι σωστό αυτό αλλά θα ήθελα να ακούσω και άλλες απόψεις. :)
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: thlemaxos355 στις Οκτώβριος 17, 2007, 11:00:03 μμ
αν λειτουργησεις οπως θελει ο μαθητης θα μετατραπεις απλα σε ενα λυσσαριο των γνωστων εκδοτικων οικων..ο μαθητης υποτιθεται οτι ερχεται σε σενα για το κατι παραπανω,για εξασκηση κτλ..μην ακους κανεναν και λειτουργησε οπως εσυ σκεφτεσαι...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: vikoulaki στις Οκτώβριος 17, 2007, 11:24:25 μμ
Καλό είναι να γίνονται και κάποιες ασκήσεις απο το βιβλίο σαν παραδείγματα κατα την διαρκεια παράδοσης της θεωρίας.Μετά να τους κάνεις και ασκήσεις εκτός βιβλίου κλιμακούμενης δυσκολίας για να δεις κατά πόσο εμπέδωσαν το μάθημα.Το θέμα είναι τώρα με τα νέα βιβλία του Γυμνασίου τα παιδιά δεν είναι μαθημένα σε αυτό το στυλ οπότε μια και είναι και η πρώτη χρονιά να λύνεις απο εκει αρκετές ασκήσεις χωρίς βέβαια να καταλήξεις όπως είπε και ο thlemaxos355 το λυσάριο τους.Πρωταρχικός σκοπός σου θα είναι τα παιδιά να μάθουν να αγαπούν τα Μαθηματικά και να σκέφτονται μαθηματικά
Αν είναι Μαθητές Λυκείου και ειδικά Γ΄Λυκείου πρέπει οι ασκησεις του βιβλίου να γίνουν όλες.Μέσα στο τμήμα και στο σπίτι κάποιες.Οπως και το ιδιο για κατεύθυνση Β΄Λυκειου
Να τους δίνεις και φυλλάδιο με ασκήσεις-ερωτήσεις σε κάθε θεματική ενότητα.

Προσοχή όμως στα φυλλάδια που φέρνουν απο το σχολείο.Σκέψου αν έχεις ένα τμήμα με 10 παιδιά και κάθε φορά σου φέρνουν και απο μια άσκηση δεν θα μπορέσεις να κάνεις μάθημα.Πρέπει να ξεκαθαρίσεις την θέση σου πάνω σε αυτό ή στο διάλλειμα ή κάποιες οδηγίες για το πως λύνεται.Μια χρονι΄λα την είχα πατήσει έτσι.Είχα 2 παιδιά Β΄Λυκείου που μου έφερναν φυλλάδια ασκήσεων και Αλγεβρα και Γεωμετρία.Στην αρχη για να μην παρεξηγηθώ απο αυτά, έλυνα τις ασκήσεις και έχανα πολύτιμο χρόνο απο το μάθημα ,αλλά και τα άλλα παιδιά κάποια στιγμή διαμαρτυρήθηκαν και με το δίκιο τους.Απο τότε το έκοβα απο την αρχή.Αν και κάποιες φορες το έδινα και στα άλλα παιδιά και λύναμε τις ασκήσεις σαν εκτος βιβλίου
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: eleanna στις Οκτώβριος 17, 2007, 11:52:40 μμ
Ευχαριστώ πολύ thlemaxos355 και εσένα vikoulaki για τις απαντήσεις.Πρόκειται για Γεωμετρία Α Λυκείου και καταλαβαίνω ότι τους φαίνεται δύσκολο μιας και είναι η πρώτη χρονιά που κάνουν γεωμετρία αλλά δεν μπορώ να περιοριστώ μόνο στις ασκήσεις του βιβλίου όπως μου ζητάει το ένα παιδί από το τμήμα.Είμαι σε δίλλημα. :(
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: killbill στις Οκτώβριος 18, 2007, 12:01:00 πμ
Εγώ αποφεύγω να λύνω απο φυλλάδια που μου φέρνει ο καθε μαθητής. Υπάρχουν πολλοί καθηγητές στα σχολεία που θέλουν να την σπάσουν στους φροντιστές βάζοντας πολύ δύσκολες ασκήσεις από ολυμπιάδες μαθηματικών ή πολύ ψαγμένες ασκήσεις κλπ. Πάντα είχα και έχω την ανασφάλεια να μου φέρει κάποιος φυλλάδιο και να κολλήσω να λύσω την άσκηση επι τόπου. Ο μαθητής θα πει "α δεν μπορεσε να την λύσει ο καθηγητής μου..."
Ήθελα να ξέρω αν έχετε και εσεις τέτοια ανασφάλεια ή ότι και να σας φέρουν το λύνετε αμέσως σε δευτερόλεπτα...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: psych@ra στις Οκτώβριος 18, 2007, 12:32:29 πμ
Ευχαριστώ πολύ thlemaxos355 και εσένα vikoulaki για τις απαντήσεις.Πρόκειται για Γεωμετρία Α Λυκείου και καταλαβαίνω ότι τους φαίνεται δύσκολο μιας και είναι η πρώτη χρονιά που κάνουν γεωμετρία αλλά δεν μπορώ να περιοριστώ μόνο στις ασκήσεις του βιβλίου όπως μου ζητάει το ένα παιδί από το τμήμα.Είμαι σε δίλλημα. :(
Προφανώς το παιδί αυτό έχει ως στόχο να του λύνουν τις ασκήσεις και όχι να μάθει.
Προσπάθησε να κάνεις παρόμοιες ασκήσεις με αυτές του βιβλίου και μετά οι ίδιοι οι μαθητές θα είναι ικανοί να λύσουν αυτές του βιβλίου
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: vikoulaki στις Οκτώβριος 18, 2007, 10:22:29 πμ
Εγώ αποφεύγω να λύνω απο φυλλάδια που μου φέρνει ο καθε μαθητής. Ήθελα να ξέρω αν έχετε και εσεις τέτοια ανασφάλεια ή ότι και να σας φέρουν το λύνετε αμέσως σε δευτερόλεπτα...

Αυτό έκανα και εγω.Δεν είναι θέμα ανασφάλειας.Απλά θεωρώ οτι εκέινη την στιγμή έχω στο μυαλό μου το μάθημα και την ύλη που έχω προγραμματίσει να διδάξω.Πιθανόν μια δύσκολη άσκηση να την λύσω αμέσως και να κολλησω σε μια εύκολη.Οταν ο χρόνος είναι περιορισμένος ολα είναι πιθανά.Εξάλλου δεν γίνεται  να λύνω συνέχεια ασκήσεις που έχουν τα παιδιά απο το σχολείο( που όντως κάποιοι καθηγητές το κάνουν και επιτηδες ) γιατι τότε θα γίνεται σε βάρος των υπολοίπων και θα εχω όντως πρόβλημα μια και θα νομίζουν οτι ασχολούμαι με συγκεκριμένους μαθητές .Στα Φροντιστήρια σε κάθε τμήμα τα παιδιά είναι απο διαφορετικά σχολεία.Οπότε πρέπει να ακολουθήσω μια γραμμή τέτοια ώστε να καλύπτονται όλοι
Επειδή ομως και κάποιοι μαθητές είναι απαιτητικοί και ίσως προβάλλουν την άρνηση μου αυτή ως ανικανότητα να λύσω τις ασκήσεις μερικές φορές αν είναι σε περίοδο που περιμένουν διαγώνισμα θα πάρω το φυλλάδιο και θα γράψω γενικές οδηγίες σε κάθε άσκηση στο διαλειμμα.
Πρόκειται για Γεωμετρία Α Λυκείου
Για εμένα η  Γεωμετρία της Α΄έχει πάρα πολύ θεωρία και καταντά κουραστική.Απαραίτητη βέβαια ,αλλά θα το διαπιστώσεις και εσυ.Απο το 3 κεφ. και μετά τα παιδιά αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.Εγω πολλές φορές τις αποδείξεις των θεωρημάτων δεν τις έκανα γιατι έπρεπε να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στο να οικοδομήσουν την γνώση και να την εφαρμόσουν οπως πρέπει στις ασκήσεις
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: eleanna στις Οκτώβριος 19, 2007, 02:46:05 μμ
Δεν ξέρω έχω προβληματιστεί αρκετά για το ποιο είναι το σωστό.Το θέμα είναι ότι βλέπω και το επίπεδο των παιδιών αυτών και βλέπω ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις επιπλέον ασκήσεις και πρόσθετα ότι δεν κάνουν τον κόπο ούτε να τις  διαβάσουν.Μπορεί όντως να τους μπερδεύουν οι πρόσθετες ασκήσεις όμως μπορώ να περιοριστώ μόνο στη λύση των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου και στη θεωρία και να μην τους κάνω ασκήσεις εμπέδωσης πάνω στη θεωρία;
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: sirina στις Οκτώβριος 19, 2007, 03:34:58 μμ
Θα μπορουσες να κανεις στον πινακα ασκησεις παρεμφερεις με αυτες του βιβλιου και ισως τις πολυ βασικες του βιβλιου και να βαζεις στο σπιτι τις υπολοιπες. Το σιγουρο ειναιοτι επιβαλλεται να κανεις ολες -σχεδον- τις ασκησεις του βιβλιου.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: xouzoura στις Αύγουστος 30, 2008, 06:22:44 μμ
Καλησπέρα. Πρόκειται να εργαστώ φέτος- πρώτη φορά- σε ένα φροντιστήριο, και να διδάσκω φυσικοχημεία δευτέρας και τρίτης γυμνασίου.
Αυτό που δεν ξέρω είναι αν την ίδια διδακτική ώρα (δηλαδή το 45λεπτο) κάνω φυσική και χημεία μαζί, αν μια ώρα από τις δύο κάνω φυσική και την άλλη χημεία. Γενικά υπάρχει κάποιος κανόνας, ή το καθορίζω εγώ ή μήπως κάθε φροντιστήριο έχει τον δικό του κανονισμό?
Όποιος μπορεί ας με βοηθήσει
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: snowhite στις Σεπτέμβριος 03, 2008, 01:14:04 μμ
από τη στιμή που είναι δύο διαφορετιικά μαθήματα νομίζω ότι πρέπει κ εσύ να τα κάνεις ξεχωριστά, άσε που τα 45 λεπτά δεν είναι κ τόοσα πολλά για να κάνεις δύο μαθήματα.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: xouzoura στις Σεπτέμβριος 04, 2008, 01:30:14 μμ
Ευχαριστώ πολύ. Έχεις δικιο, κυρίως για τον χρόνο!!
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 15, 2011, 04:01:46 μμ
θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με την οργάνωση της διδασκαλίας που δεν ξέρω πως να το μεθοδεύσω και βασικά μου έχουν δημιουργηθεί 500 απορίες!!

Ας πουμε ότι βάζετε κάποιες ασκήσεις για το επόμενο μάθημα.
στο επόμενο μάθημα πως θα ελέξετε τα γραπτά των μαθητών;

Περνάτε μια "βόλτα' πάνω από τα θρανία και ρίχνετε ένα βλέμμα στο ποιός έγραψε και ποιός οχι;

Πως θυμόσαστε και πως σημειώνετε όμως ποιός έγραψε και ποιός όχι;

Ακόμα και να δεις ότι κάποιος ασχολήθηκε, που ξέρεις αν αυτά που έγραψε είναι σωστά; δεν πρέπει να το δείτε ξεχωριστά το κάθε τετράδιο και να αφιερώσετε 5 λεπτά;

Μαζεύετε τα τετράδια σε κάθε μάθημα και τα διορθώνετε σπίτι; Όμως έτσι δημιουργούνται τα εξής θέματα:
1. για την επόμενη φορά που θα γράψουν οι μαθητές αφού τους έχετε πάρει τα τετράδια;
2. θα πρέπει να έχετε ένα φορτηγό στο τέλος της ημέρας για να κουβαλήσετε τα τετράδια σπίτι
3. καθημερινά θα έχετε έναν τεράστιο όγκο για διορθωση οπότε θα πρέπει από το πρωι μέχρι.... το άλλο πρωι να διορθώνετε

ή μήπως δειγματοληπτικά εξετάζετε 2-3 άτομα στον πίνακα να σας λύσουν τις ασκήσεις και τους λέτε "σήκω στον πίνακα με το τετράδιό σου", οπότε έτσι βλέπεις αν την ξέρει την άσκηση, αγνοώντας τους υπόλοιπους 20 για το αν δούλεψαν

ή μήπως συγκεντρώνετε τα τετράδια 1-2 φορές στο τετράμηνο να δείτε γίνεται;

Πως το χειρίζεστε αυτό το θέμα;

Εγώ αυτό που δοκίμασα φέτος (για 1η φορά) πειραματικά ήταν το εξής:
τους είπα αντί για τετράδιο να έχουν ένα ντοσιέ.
Σε κάθε μάθημα θα μου δίνουν τις ασκήσεις που είχαν σε ένα φύλο. Το διορθώνω, τους το επιστρέφω και το βάζουν στο ντοσιέ
Κάπως έτσι επικοινούμε.

Τα αποτελέσματα από αυτό το "πείραμα" είναι τα εξής:
1. μπορώ να βλέπω ο κάθε μαθητής πολύ συγκεκριμένα τι λάθη κάνει, που μπερδεύεται και τι σκαμπάζει.
2. μέσα σε 1 βδομάδα ήξερα ο καθένας τι κάνει. Με την συμμετοχή στην τάξη και τα προφορικά καμιά φορά αργεις να καταλάβεις τελικά αν ο άλλος του κόβει
3. δεν είναι και τόσο χρονοβόρο (καμια φορά είναι όμως!) τελικά γιατί δεν φέρνουν και όλοι ασκήσεις, τις διορθώνω στα διαλλείμματα και στα κενά μου, επίσης επειδή μου δίνουν φύλα και όχι όλο το τετράδιο μπορώ και να καθυστερήσω και 1 βδομάδα να τις επιστρέψω
4. γράφω παρατηρήσεις πάνω στα γραπτά , οπότε έτσι βοηθάω προσωπικά τον μαθητή στα δικά του λαθη


Αναφέρομαι σε Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γυμνάσιο ή Λύκειο και αφορά (σχεδόν) οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: new_pe06 στις Δεκέμβριος 15, 2011, 07:47:36 μμ
θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με την οργάνωση της διδασκαλίας που δεν ξέρω πως να το μεθοδεύσω και βασικά μου έχουν δημιουργηθεί 500 απορίες!!

Ας πουμε ότι βάζετε κάποιες ασκήσεις για το επόμενο μάθημα.
στο επόμενο μάθημα πως θα ελέξετε τα γραπτά των μαθητών;

Περνάτε μια "βόλτα' πάνω από τα θρανία και ρίχνετε ένα βλέμμα στο ποιός έγραψε και ποιός οχι;

Πως θυμόσαστε και πως σημειώνετε όμως ποιός έγραψε και ποιός όχι;

Ακόμα και να δεις ότι κάποιος ασχολήθηκε, που ξέρεις αν αυτά που έγραψε είναι σωστά; δεν πρέπει να το δείτε ξεχωριστά το κάθε τετράδιο και να αφιερώσετε 5 λεπτά;

Μαζεύετε τα τετράδια σε κάθε μάθημα και τα διορθώνετε σπίτι; Όμως έτσι δημιουργούνται τα εξής θέματα:
1. για την επόμενη φορά που θα γράψουν οι μαθητές αφού τους έχετε πάρει τα τετράδια;
2. θα πρέπει να έχετε ένα φορτηγό στο τέλος της ημέρας για να κουβαλήσετε τα τετράδια σπίτι
3. καθημερινά θα έχετε έναν τεράστιο όγκο για διορθωση οπότε θα πρέπει από το πρωι μέχρι.... το άλλο πρωι να διορθώνετε

ή μήπως δειγματοληπτικά εξετάζετε 2-3 άτομα στον πίνακα να σας λύσουν τις ασκήσεις και τους λέτε "σήκω στον πίνακα με το τετράδιό σου", οπότε έτσι βλέπεις αν την ξέρει την άσκηση, αγνοώντας τους υπόλοιπους 20 για το αν δούλεψαν

ή μήπως συγκεντρώνετε τα τετράδια 1-2 φορές στο τετράμηνο να δείτε γίνεται;

Πως το χειρίζεστε αυτό το θέμα;

Εγώ αυτό που δοκίμασα φέτος (για 1η φορά) πειραματικά ήταν το εξής:
τους είπα αντί για τετράδιο να έχουν ένα ντοσιέ.
Σε κάθε μάθημα θα μου δίνουν τις ασκήσεις που είχαν σε ένα φύλο. Το διορθώνω, τους το επιστρέφω και το βάζουν στο ντοσιέ
Κάπως έτσι επικοινούμε.

Τα αποτελέσματα από αυτό το "πείραμα" είναι τα εξής:
1. μπορώ να βλέπω ο κάθε μαθητής πολύ συγκεκριμένα τι λάθη κάνει, που μπερδεύεται και τι σκαμπάζει.
2. μέσα σε 1 βδομάδα ήξερα ο καθένας τι κάνει. Με την συμμετοχή στην τάξη και τα προφορικά καμιά φορά αργεις να καταλάβεις τελικά αν ο άλλος του κόβει
3. δεν είναι και τόσο χρονοβόρο (καμια φορά είναι όμως!) τελικά γιατί δεν φέρνουν και όλοι ασκήσεις, τις διορθώνω στα διαλλείμματα και στα κενά μου, επίσης επειδή μου δίνουν φύλα και όχι όλο το τετράδιο μπορώ και να καθυστερήσω και 1 βδομάδα να τις επιστρέψω
4. γράφω παρατηρήσεις πάνω στα γραπτά , οπότε έτσι βοηθάω προσωπικά τον μαθητή στα δικά του λαθη


Αναφέρομαι σε Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γυμνάσιο ή Λύκειο και αφορά (σχεδόν) οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο.

Ναι στο γυμνάσιο δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τις ασκήσεις σε φυλλάδια. Εγώ και στο δημοτικό το χρησιμοποιούσα γιατί πολύ απλά ημουν ωρομίσθια και δεν γινόταν να κουβαλάω στα χέρια τα τετράδια ούτε και να μένω στο σχολείο για να τα διορθώσω. Μπορείς να τους ζητάς πέρα απο την ημερομηνία που γράφουν πάνω να αριθμούν τα φυλλάδια στα οποία έχουν γράψει τις ασκήσεις. Έτσι μπορείς πολύ γρήγορα να βλέπεις αν το ντοσιέ είναι πλήρες και δεν έχουν χάσει τα φυλλάδια. Επίσης με αυτό το τρόπο αναγκάζονται να κάνουν και τις ασκήσεις απο τις μέρες που λείπανε γιατί ήταν άρρωστοι.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 15, 2011, 08:37:22 μμ
οπότε είσαι και εσύ της άποψης να μου δίνουν τις ασκήσεις τους σε καθημερινή βάση, και έτσι καθημερινά να υπάρχει μεγάλος όγκος διόρθωσης από τη μεριά μου;

Αυτό που μαρεσει και αρέσει και στους μαθητές από αυτόν τον τρόπο είναι ότι έχουν μόνιμα έλεγχο!
Οι παρατηρήσεις που γράφω στον καθένα χωριστά, βοηθάνε πολύ. Αν εγώ δεν έβλεπα τι λάθη μπορεί να κάνει κάποιος, ίσως ποτέ να μην τα εντόπιζα και ο μαθητής ποτέ να μην το διόρθωνε.
Θέλει όμως σε καθημερινή βάση αυτό....

Δεν νομίζω ότι η πλειοψηφία δουλευει πάντως έτσι...
Αλλά τι άλλο μπορεις να κάνεις αν θες στενό έλεγχο των μαθητών σου;
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: new_pe06 στις Δεκέμβριος 15, 2011, 09:48:30 μμ
οπότε είσαι και εσύ της άποψης να μου δίνουν τις ασκήσεις τους σε καθημερινή βάση, και έτσι καθημερινά να υπάρχει μεγάλος όγκος διόρθωσης από τη μεριά μου;

Αυτό που μαρεσει και αρέσει και στους μαθητές από αυτόν τον τρόπο είναι ότι έχουν μόνιμα έλεγχο!
Οι παρατηρήσεις που γράφω στον καθένα χωριστά, βοηθάνε πολύ. Αν εγώ δεν έβλεπα τι λάθη μπορεί να κάνει κάποιος, ίσως ποτέ να μην τα εντόπιζα και ο μαθητής ποτέ να μην το διόρθωνε.
Θέλει όμως σε καθημερινή βάση αυτό....

Δεν νομίζω ότι η πλειοψηφία δουλευει πάντως έτσι...
Αλλά τι άλλο μπορεις να κάνεις αν θες στενό έλεγχο των μαθητών σου;


Είμαι 100% των ασκήσεων και του ελέγχου τους σε καθημερινή βάση. Μα αν δεν παίρνω τις ασκήσεις τους δεν ξέρω τι κατάλαβαν, τι δεν κατάλαβαν κτλ. για να ξέρω πως να κινηθώ και γω στα επόμενα μαθήματα. Δεν μπορώ να περιμένω το διαγώνισμα για να κρίνω. Στο μάθημα κοιτάς να κυλάει το μάθημα, να απαντάς σε απορίες κτλ. Δεν έχεις το μυαλό να προσέξεις και να απομνημονεύεις το τι καταλαβαίνει και το που συμμετέχει ο κάθε μαθητής χωριστά.
Θα δείς οτι επειδή οι ασκήσεις είναι κοινές για όλους θα τα ελέγχεις πολύ πιο γρήγορα απ ότι φαντάζεσαι. Δεν χρειάζεται άλλωστε να βάζεις βαθμούς. Μόνο τικ ή κάποια περιγραφική αξιολόγηση (Πολύ καλά, συνέχισε έτσι κτλ) και καμία σημείωση εκεί που πιστεύεις οτι χρειάζεται και έχεις κάτι να πεις.

Όσο για τον έλεγχο εδώ εμείς τον χρειαζόμαστε που είμαστε και ενήλικες, πόσο μάλλον τα παιδιά.

Στην ειδικότητα μου η πλειοψηφία πιστεύω δουλεύει έτσι. π.χ. οι περισσότεροι βάζουν ορθογραφία ( ή κάποια άσκηση για να ελέγξουν λεξιλόγιο) και πολλοί βάζουν αντιγραφή. Αυτά πρέπει να τα ελέγχεις σε καθημερινή βάση. 

Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: killbill στις Δεκέμβριος 15, 2011, 10:25:05 μμ
ωραία, χαίρομαι που το επιβεβαιώνεις όσον αφορά αυτόν τον τρόπο.

Τώρα έχω ένα άλλο θέμα, που λέγεται λυσσάρι!
Στα μαθηματικά αλλά και σε άλλα μαθήματα, στους μαθητές δίνονται τα λυσσάρια. Πολλοί αντιγράφουν τις λύσεις και μου δίνουν ασκήσεις. Αυτό με μπερδεύει πολύ. Δεν μπορώ να ξέρω αν ο μαθητής πράγματι έλυσε την άσκηση ή την αντέγραψε.
Αν είναι τελείως άσχετος μπορώ να το διαπιστώσω αν τον σηκώσω στον πίνακα, οπότε εκεί ξέρω ότι αντέγραψε από το λυσσάρι. Όμως συνήθως οι μαθητές είναι μια μπερδεμένη κατάσταση. Μέτριοι, ψιλομέτριοι κλπ Άλλοι βλέπω ότι ξέρουν αλλά όταν γράφουν δεν τα πάνε καλά και το αντίθετο.
Δεν μπορώ να ξέρω αν αντέγραψε την λύση. Και να τον εξετάσω μπορεί να την αποστήθισε ας πουμε. Είναι λίγο μπέρδεμα αυτό το θέμα.
Θα μπορούσα να μην βάζω ποτε ασκήσεις από το βιβλίο αλλά δικές μου αλλά αυτό και χρόνο θα μου φάει και γενικά βολεύει να τους λέω από την σελίδα τάδε καντε αυτές τις ασκήσεις και τελείωσα. Αλλιώς θα πρέπει να τις γράφω στον πίνακα ή να βγάζω φωτοτυπίες όλη την ώρα κάτι που δεν το θέλω....

Πως να το αντιμετωπίσω αυτό; όταν έχω υποψία να τον σηκώνω στον πίνακα με το μου παραδώσει άσκηση ώστε να δω αν την ξέρει; ή να του την τροποποιήσω λίγο ώστε να δω αν ξέρει;
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: daffyduck στις Δεκέμβριος 15, 2011, 10:49:19 μμ
killbill έχεις και τις ερωτήσεις και...τις απαντήσεις :-)

Καταρχήν, αν όντως θέλεις να ελέγχεις κανονικά και τακτικά την πρόοδο των μαθητών σου, δεν υπάρχει άλλη λύση από το...ατελείωτο διόρθωμα. Μπορείς να βρεις διάφορους τρόπους να το κάνεις λίγο πιο εύκολο, να το αυτοματοποιήσεις κάπως κλπ κλπ αλλά αυτά είναι ψευτοπαρηγοριά...η αλήθεια είναι ότι απαιτείται καθημερινό διόρθωμα big time... :-))
Φαντάσου τώρα εμείς στα φιλολογικά τι τραβάμε που διορθώνουμε ερμηνευτικές ερωτήσεις κλπ κλπ. Αστα...φέτος τουλάχιστον στις κατευθύνσεις έχω μικρά τμήματα, κάτι πάει κι έρχεται, βέβαια είμαι μονίμως με τετράδια και γραπτά στο χέρι...ο γραφικός του συλλόγου! (γιατί όπως καταλαβαίνεις η μέθοδος αυτή δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη).

Κάθε φορά που δοκίμασα κάτι άλλο βγήκα εκτός...Πχ να διαβάζουμε απαντήσεις ή να λύνουμε ασκήσεις στην τάξη παίρνει πάρα πολύ χρόνο και μένω πίσω. Να παίρνω τα τετράδια λίγα λίγα, κάθε φορά κι από άλλους, μπερδεύομαι και μένουν κάποιοι πίσω...Να ελέγχω δειγματοληπτικά αδικεί κάποιους...Να τα παίρνω 2-3 φορές κάθε τετράμηνο δεν αρκεί γιατί αυτοί εντωμεταξύ μπορεί να γράφουν τέρατα εκεί μέσα κι εγώ να μην το έχω αντιληφθεί...

οπότε...προμηθεύσου κόκκινα στυλό και δώστου!

Όσο για τα λυσσάρια: εγώ προσπαθώ να το απενοχοποιήσω αυτό στην τάξη, αλλά κάπως ...πονηρά: θέλετε να χρησιμοποιήσετε εξωσχολική βοήθεια;;;κάντε το, αλλά α) να ξέρετε ότι εγώ ξέρω πολύ καλά τι μπορεί πραγματικά να κάνει ο καθένας σας και β) περιμένω να κάνετε δημιουργική χρήση της βοήθειας αυτής, σιγά σιγά να βελτιώνεστε και  σταδιακά να ανεξαρτητοποιείστε  και να τις λύνετε μόνοι σας! Επίσης ξεκαθαρίζω ότι λυμένες ασκήσεις που βασίζονται μονίμως σε λύσεις από αλλού απλά δεν λαμβάνονται υπόψη από ένα σημείο και μετά, όπως επίσης ότι όταν διαπιστώνω συνεχώς μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις ασκήσεις από το σπίτι και στην απόδοση στην τάξη αυτό είναι εις βάρος τους...
Βασικά δηλαδή κάνε ακριβώς αυτό που λες; σήκωσε τον στον πίνακα να δεις τι παίζει (το θεωρώ λίγο απίθανο να απομνημονεύει και τις λύσεις πια....) και βάλτου παραλλαγές, όχι την ίδια άσκηση...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση διδασκαλίας μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: new_pe06 στις Δεκέμβριος 15, 2011, 10:54:18 μμ
ωραία, χαίρομαι που το επιβεβαιώνεις όσον αφορά αυτόν τον τρόπο.

Τώρα έχω ένα άλλο θέμα, που λέγεται λυσσάρι!
Στα μαθηματικά αλλά και σε άλλα μαθήματα, στους μαθητές δίνονται τα λυσσάρια. Πολλοί αντιγράφουν τις λύσεις και μου δίνουν ασκήσεις. Αυτό με μπερδεύει πολύ. Δεν μπορώ να ξέρω αν ο μαθητής πράγματι έλυσε την άσκηση ή την αντέγραψε.
Αν είναι τελείως άσχετος μπορώ να το διαπιστώσω αν τον σηκώσω στον πίνακα, οπότε εκεί ξέρω ότι αντέγραψε από το λυσσάρι. Όμως συνήθως οι μαθητές είναι μια μπερδεμένη κατάσταση. Μέτριοι, ψιλομέτριοι κλπ Άλλοι βλέπω ότι ξέρουν αλλά όταν γράφουν δεν τα πάνε καλά και το αντίθετο.
Δεν μπορώ να ξέρω αν αντέγραψε την λύση. Και να τον εξετάσω μπορεί να την αποστήθισε ας πουμε. Είναι λίγο μπέρδεμα αυτό το θέμα.
Θα μπορούσα να μην βάζω ποτε ασκήσεις από το βιβλίο αλλά δικές μου αλλά αυτό και χρόνο θα μου φάει και γενικά βολεύει να τους λέω από την σελίδα τάδε καντε αυτές τις ασκήσεις και τελείωσα. Αλλιώς θα πρέπει να τις γράφω στον πίνακα ή να βγάζω φωτοτυπίες όλη την ώρα κάτι που δεν το θέλω....

Πως να το αντιμετωπίσω αυτό; όταν έχω υποψία να τον σηκώνω στον πίνακα με το μου παραδώσει άσκηση ώστε να δω αν την ξέρει; ή να του την τροποποιήσω λίγο ώστε να δω αν ξέρει;


Το ότι φαίνεται να τα ξέρουν αλλά να μην τα πάνε καλά στο διαγώνισμα μπορεί να συμβαίνει φαντάζομαι με μαθητές που δεν είναι και τόσο μαθηματικά μυαλά. Δηλ. προσπαθούν, μαθαίνουν την θεωρία αλλά μπορεί στο τεστ το μυαλό τους να μην στροφάρει αρκετά για να λύσουν το δύσκολο πρόβλημα. Δεν πειράζει όμως. Δεν θα πάρουν καλό βαθμό μόνο στο διαγώνισμά και θα πέσει λίγο ο βαθμός τους στο τρίμηνο αλλά θα είναι πάλι σχετικά υψηλός οπότε θα έχουν πάρει την ικανοποίηση του ότι διάβασα και πήρα καλούτσικο βαθμό και στα μαθηματικά.
Αν κάποιος μπει στην διαδικασία να αποστηθίσει την λύση σημαίνει για μένα οτι είναι τόσο 'θεωρητικό μυαλό' που ο μόνος τρόπος που μπορεί να βρει για να ανταπεξέλθει είναι να αποστηθίσει μια άσκηση ( κάτι που θεωρώ αρκετά δύσκολο και επομένως ας πάρει το βαθμό και ως ανταμοιβή για την προσπάθεια που κάνει να τα πάει καλά. Στο τέλος στο διαγώνισμα δεν θα μπορέσει να γράψει οπότε θα ισορροπήσει η κατάσταση βαθμολογικά).

Όσο για αυτούς που δεν ξέρουν και ξαφνικά γράφουν στο διαγώνισμα εγώ θα υποψιαζόμουν αντιγραφή απο τους διπλανούς τους. Βάλε διαφορετικά θέματα (2 και 3 αν μπορεις).

Τώρα για το λυσσάρι. Όλες οι ασκήσεις που βάζεις στο σπίτι δεν μπορείς να ξέρεις πως έγιναν. Σε εσάς υπάρχει το λυσσάρι, σε εμάς η βοήθεια απο τα μεγαλύτερα αδέφια ή τους γονείς γιατί όλοι ξέρουν αγγλικά. Άσε που υπάρχει και η αντιγραφή απο τους συμμαθητές λίγο πριν να μπεις εσύ για μάθημα. Δεν πειράζει. Όλα μέσα στο πρόγραμμα είναι. Αν εξετάζεις 2 μαθητές στον πίνακα σε κάθε μάθημα νομίζω όλα θα πάνε καλά.