*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη  (Αναγνώστηκε 10679 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 02, 2009, 08:52:38 μμ »
να ρωτησω κατι μια δραστηριοτητα μπορει να ειναι διαθεματικη οταν μεσα απο αυτη τα παιδια προσεγγιζουν και μαθηματικα και γλωσσα και περιβαλλον κτλ. ή εφοσον η γλωσσα για παραδειγμα διατρεχει ολα τα γνωστικα αντικειμενα τοτε καποια δραστηριοτητα δεν ειναι διαθεματικη?
μπορεις να γινεις πιο σαφης? δεν καταλαβα....  :(
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:29:12 »

Αποσυνδεδεμένος zoi83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #15 στις: Απρίλιος 02, 2009, 09:09:26 μμ »
εννοω αν ο ορος επεκταση μιας δραστηριοτητας την κανει διαθεματικη

Αποσυνδεδεμένος dionisiac

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 102
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #16 στις: Απρίλιος 02, 2009, 09:14:39 μμ »
καλησπερα σ΄ολη την παρεα...
πολυ καλη ιδεα του συγκεκριμενου θεματος ,αφου πιστευω θα μας βοηθησει ολους να ξεκαθαρισουμε( ??) καποια πραγματακια ....
λοιπον εγω προσωπικα,ενω στην αρχη καπως ''το ΄χα'' το ολο θεμα με την διαθεματικοτητα,οσο περναει οκαιρος και το ψαχνω λιγο ,τοσο περισσοτερο μπερδευομαι...
Σας μεταφερω απο τις σημειωσεις μου...
ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ:
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ= Τροπος οργανωσης Αναλυτ. Προγρ.που καταργει τα διακριτα μαθηματα,ως πλαισιο επιλογης κι οργανωσης της σχολικης γνωσης κι αντιμετωπιζει την γνωση ως ενιαια ολοτητα την οποια προσεγγιζει μεσα απο την συλλογικη διερευνηση θεματων που παρουσιαζουν ενδιαφερον για μαθητες.
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ=
Τροπος οργανωσης Α.Π. που διατηρει  τα διακριτα μαθηματα ως πλαισιο οργανωσης και διαταξης της σχολικης γνωσης, αλλα επιχειρει να συσχετισει μεταξυ τους το περιεχομενο των διακριτων μαθηματων.

ΠΑΠΑΠΡΟΚΟΠΙΟΥ: (απο συνεδριο της omep)
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ=Αποδιδει σε επιπεδο διδακτικης μεθοδολογιας την ολιστικη προσεγγιση της γνωσης
π.χ.(παραδειγμα δικο της) το νερο το εξεταζουμε απο την σκοπια  διαφορων επιστημωνπ.χ.φυσικη =ιδιοτητες νερου,τηξη διαλυτοτητα,λαογραφια=ηθη ,εθιμα περπεριτσα κλπ ,θρησκεια=βαπτιση, Θεοφανεια
ΔΗΛΑΔΗ(εξηγηση δικη της)Χωριζουμε την γνωση σε θεματα ,δουλευοθμε μαζι με τα παιδια αξιοποιωντας στοιχεια απο διαφορα γνωστικα πεδια.

ΧΡΥΣΑΦΙΔΗΣ: (Απο συνεδριο της omep  το προηγουμενο Σαββατο)
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ=Πορεια σχολικης ζωης μεσα απο επεξεργασια ποικιλων θεματικων ενοτητων.Σαν ορος ειναι φτιαχτοςαφου δεν υπαρχει σαν δοκιμη λεξη στο λεξικο του Μπαμπινιωτη,και ο καθενας το ερμηνευει κατα το δοκουν..
ΔΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ=Τροπος προσεγγισης θεματικων προσεγγισεων.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ=Το δασος π.χ., δεν ειναι διαθεματικη προσεγγιση απο μονο του ,παρα μονο αν το εξεταζουμε σε μια ευρυτερη θεματικη ενοτητα,δηλ. η περιοχη  μας.

ΔΑΦΕΡΜΟΥ: (απο την παρουσιαση του οδηγου σε δευτεροετεις στο παν/μιο)
Η διαθεματικοτητα ειναι μια ομπρελα που διαχεει ολο το αναλυτικο προγραμμα και κατω απ΄αυτη εξεταζουμε τα διαφορα θεματα.

Αυτα απο τις σημειωσεις μου ... αν εσεις βγαζετε ακρη... τοτε βοηθηστε κι εμενα :-\ :-\

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #17 στις: Απρίλιος 02, 2009, 09:17:40 μμ »
Τη δραστηριότητα??Νομιζω πως μια δραστηρίοτητα δν μπορει να ειναι διαθεματικη,αλλωστε και το ΔΕΠΠΣ δεν λεει προγραμμα σχεδιασμου και αναπτυξης δραστηριοτήτων Γλωσσας? και μετα προγραμμα σχεδιασμου και αναπτυξης δραστηριοτήτων Μαθηματικών?
Αν ισχυει αυτός ο όρος δεν θα έγραφαν προγραμματα σχεδιασμου και αναπτυξης  διαθεματικών δραστηριοτήτων?
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:29:12 »

Αποσυνδεδεμένος zoi83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 02, 2009, 09:21:35 μμ »
εγω το εχω σκεφτει πιο απλα οτι μεσα απο ενα θεμα οπως το νερο μπορεις να κανεις και δραστηριοτητες μαθηματικων και γλωσσας κτλ. αυτο πιστευω ειναι διαθεματιικοτητα

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #19 στις: Απρίλιος 02, 2009, 09:27:24 μμ »
Το θέμα σχεδιασμένο απο τον εκπαιδευτικο= θεματική προσεγγιση
Το θέμα με την ενεργο συμμετοχη των παιδιών= σχεδιο εργασιας
Διαθεματικότητα: βοηθά στους αλληλοσυσχετισμούς και στην ολιστική αντίληψη της γνωσης και είναι ο τρόπος που συγκροτείται το ΑΠ
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος elleni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 213
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #20 στις: Απρίλιος 02, 2009, 10:10:09 μμ »
Παράθεση
Νομιζω πως μια δραστηρίοτητα δν μπορει να ειναι διαθεματικη

Κι όμως σύμφωνα με τον οδηγό μπορεί. Αυτό το θέμα της διαθεματικής δραστηριότητας το είχαμε ανοίξει και πριν τον ΑΣΕΠ. Το είχα θέσει εγώ γιατί είχα δει τον όρο "διαθεματική δραστηριότητα" στον οδηγό και είχα μπερδευτεί πολύ. Παραθέτω τι είχα γράψει στο άλλο θέμα για όποιον έχει κάποια καινούρια ιδέα :

Παράθεση
Το θέμα έχει ως εξής : στον οδηγό της νηπιαγωγού λέει "η δραματοποίηση μιας αυτοσχέδιας ιστορίας μπορεί να αναδειχθεί ως διαθεματική δραστηριότητα... Διαθεματική γιατί μπορεί να συνδέεται όχι μόνο με τον προφορικό λόγο και τη δραματική τέχνη, αλλά  και με πολλές γνωστικές περιοχές..." (σελ.315). Αυτό είδα και μου δημιουργήθηκε η απορία τι κάνω αν μου ζητήσουν διαθεματική δραστηριότητα, γιατί κι εγώ νόμιζα ότι ο όρος δεν υφίσταται. Επομένως σε αυτή τη δραστηριότητα του οδηγού, για να είναι διαθεματική όπως τη λέει, θα πρέπει να έχω στόχους από όλες τις περιοχές. Νομίζω δηλαδή...

Αποσυνδεδεμένος zoi83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #21 στις: Απρίλιος 02, 2009, 10:22:20 μμ »
ισως εννοει οτι μια δραστηριοτητα με συγκεκριμενο θεμα μπορει να γινει διαθεματικη εφοσον αυτο το θεμα μπορει να συνδεθει με αλλες γνωστικες περιοχες

Αποσυνδεδεμένος Άνναxxx

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 179
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #22 στις: Απρίλιος 03, 2009, 02:49:49 μμ »
Συμφωνω με zoi83.Γιατι δεν μπορει μια δραστηριοτητα να ειναι διαθεματικη?στο συγκεκριμενο θεμα, το νερο ,μπορουμε να κανουμε δραστηριοτητες φυσικης εννοειτε,χειροτεχνιας,μουσικης,θεατρικο παιχνιδι κτλ. διαθεματικη δεν ειναι αυτο?αναλυουμε σε πολλες θεματικες.

Αποσυνδεδεμένος titi6984

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 149
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #23 στις: Απρίλιος 03, 2009, 08:37:35 μμ »
αυτό που περιγράφεις άννα ειναι το να κάνεις πολλές δραστηριότητες για ένα θέμα από διαφορετικούς τομείς, δηλ. έχεις το νερό κ θα κάνετε φυσική, γλώσσα, μουσική κλπ. Αυτό δεν είναι διαθεματική δραστηριότητα! Διαθεματικότητα είναι αυτό που περιγράφεις! δηλ. να εξετάζουμε ΕΝΑ θέμα από διάφορες γνωστικές πειοχές και να τις συνδέουμε μεταξύ τους. Διαθεματική δραστηριότητα από την άλλη είναι μέσα από ΜΙΑ δραστηριότητα-προσοχή όχι ένα θέμα αλλά μια δραστηριότητα-να μπορέσεις να ασχοληθείς με παραπάνω από μια γνωστικές περιοχές. Συνήθως 2-3 το πολύ μετά γίνεται πιο δύσκολο και ίσως ξεφύγεις από τη δραστηριότητα σου και περάσεις σε καμία άλλη. Και θα δώσω ένα παράδειγμα γτ με τις θεωρίες το μυαλό μπερδεύεται.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:
θέμα νερό
κάνεις συζήτηση για το νερό-γλώσσα
μετράτε λίτρα κλπ- μαθηματικά
τήξη κ πήξη-φυσική κλπ κλπ κάτι πολύ απλό σαν παράδειγμα 3 δραστηριότητες για το ίδιο θέμα που έχουν μια λογική συνέχεια αλλά τις κάνεις ξεχωριστά, δεν μπαίνει η μια μέσα στην άλλη

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
θέμα νερό
δραστηριότητα ζωγραφικής: ζητάς από τα παιδιά την ώρα που ζωγραφίζουν κάτι σχετικό με το νερό να λένε ταυτόχρονα σε μαγνητόφωνο τι κάνουν, ποιο υλικό χρησιμοποιούν, πόσα χρώματα έχουν χρησιμοποιήσει, ποια χρώματα έχουν αναμείξει κ τι χρώμα βγαίνει κλπ κλπ. η δραστηριότητα ουσιαστικά είναι μία. ζωγραφική. καλές τέχνες δλδ, παράλληλα όμως υπάρχει κ γλώσσα γτ μιλάνε κ εξηγούν, υπάρχουν μαθηματικά γτ μετρούν τα χρώματα, υπάρχει φυσική γτ ανάμειξαν χρώματα κλπ. ουσιαστικά είανι πολλές γνωστικές περιοχές μαζί δεμένες, ο διαχωρισμός τους δεν είναι διακριτός. οι στόχοι που έχεις θέσει δλδ για αυτή τη μια δραστηριότητα δεν είναι μόνο να ζωγραφίσουν ή να αναπτύξουν λεπτοκινητικές δεξιότητες πχ, αλλά κ να μιλήσουν, να μετρήσουν, να κάνουν δοκιμές κλπ

Τα γράφω αυτά γτ διακρίνω μια γενική σύγχυση κ θέλω να βοηθήσω γτ προσωπικά τα έχω πολύ ξεκάθαρα στο μυαλό μου. συγκεκριμένοι ορισμοί δεν ξέρω αν υπάρχουν αλλά πρακτικά είναι όπως τα περιέγραψα νομίζω. άλλο να δουλέψεις ένα θέμα διαθεματικά κι άλλο να δούλέψεις μια δραστηριότητα διαθεματικά. και χαλαρώστε λίγο γτ βλέπω πολύ ένταση στο forum αυτές τις μέρες κ είναι κρίμα γτ υποτίθεται είμαστε ενήλικες, τα προσωπικά του καθενός σε προσωπικό μήνυμα, για να μην πω ότι δεν υπάρχει καν λόγος ούτε σε π.μ. να υπάρχει ένταση! αυτός είναι κ ο λόγος που δεν γράφω συχνά. ουφ!πολλά έγραψα!χιχι! ελπίζω να βοήθησα!φιλούρες!

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #24 στις: Απρίλιος 03, 2009, 08:42:25 μμ »
Να ρωτήσω κάτι; Στο τέλος μιας τέτοιας δραστηριότητας τα αξιολογείς όλα αυτά; και οι στόχοι που πρέρχονται από τα άλλα γνωστικά αντικείμενα είναι αυτό που τα παλιά τα χρόνια λέγαμε έμμεσοι στόχοι; (δηλ στόχοι από άλλα γνωστικά αντικείμενα που καλύπτονται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα)  ??? ??? ???
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Άνναxxx

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 179
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #25 στις: Απρίλιος 03, 2009, 10:53:05 μμ »
Αααα...μας εχουν πριξει με τους ορους!αν και το εχω κανει αυτο σε δραστηριοτητες δεν ηξερα οτι λεγεται διαθεματικοτητα...δεν εδωσα ασεπ γιατι μου την σπανε αυτα!εννοειτε οτι οταν κανεις μια δραστηριοτητα θα υπαρχουν στοχοι και υποστοχοι...εννοειτε οτι θα εμπλακουν και αλλα γνωστικα αντικειμενα...τι βλακειες μωρε!!!!

Αποσυνδεδεμένος titi6984

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 149
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #26 στις: Απρίλιος 04, 2009, 03:07:30 πμ »
ritalamp φυσικά και τα αξιολογείς στο τέλος είτε άμεσα είτε έμμεσα και εφόσον σκοπός σου (ή στόχος;;;;) είναι να κάνεις με διαθεματικό τρόπο τη δραστηριότητα δεν νομίζω ότι είναι έμμεσοι στόχοι, αλλά άμεσοι. σαν έμμεσους στόχους θα μπορούσες να βάλεις πιο γενικά πράγματα στηριζόμενη σε όλες τις γνωστικές περιοχές που συμπεριέλαβες πχ στο παράδειγμα που έδωσα θα είχα σαν έμμεσο στόχο το να οικειοποιηθούν τα παιδιά το μαγνητόφωνο κ τη λειτουργία του. υποτίθεται πως όταν κάνεις μια διαθεματική δραστηριότητα δίνεις περίπου την ίδια βάση σε όλες τις γνωστικές περιοχές που κάνεις δλδ κάνοντας ζωγραφική μην θεωρήσεις ότι κάνεις καλές τέχνες, μην το βάλεις σε καλούπι δλδ, κάνεις καλές τέχνες κ γλώσσα κ μαθηματικά κ φυσικές επιστήμες, τώρα το κατά πόσο θα γίνει αυτό στην πράξη είναι άλλο θέμα, εγώ μιλάω πάντα για τον σχεδιασμό, αλλά θεωρώ πως αυτή η πολυπλοκότητα θα έχει ενδιαφέρον στην τάξη για να δεις πως αντιδρούν τα παιδιά όταν μια δραστηριότητα ζητά να αναπτύξουν παράλληλα κ ταυτόχρονα κυρίως κάποιες γνωστικές περιοχές. σκεφτείτε να μας έλεγαν εμάς στο σχολείο την ώρα που λύνουμε μια εξίσωση να μιλάμε κ να εξηγούμε τι πως κ γιατί και παράλληλα να κάνουμε κ κάτι άλλο;εμείς θα χανόμασταν, νομίζω πως τα μικρά μας όμως όχι είναι τετραπέρατα σε αυτές τις μικρές ηλικίες! Αννούλα σιχαίνομαι κ εγώ τους ορισμούς, μου αρέσουν τα απλά πράγματα με φαντασία κ πιστεύω πως το επάγγελμα μας αυτό χρειάζεται, μεράκι, φαντασία κ αγάπη κ όχι την παπαγαλία κ τις στείρες γνώσεις που μας επιβάλλει ο ασεπ κ πολλές φορές οι σχολές μας!

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
« Απάντηση #27 στις: Απρίλιος 04, 2009, 11:03:17 πμ »
Ευχαριστώ! :) :) :) Κατάλαβα τι εννοείς. 8) 8) 8) Γενικά όμως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει. Οι ορισμοί και οι λοιπές μπουρδολογίες χρησιμεύουν στο βαθμό που μας βοηθούν να ξέρουμε τι κάνουμε και γιατί κάθε στιγμή, κοινώς για να έχουμε ένα θεωρητικό πλαίσιο στο μυαλό μας και να μην πορευόμαστε διαισθητικά. Στην πράξη όμως, θέλει πολλή εξάσκηση για να μπορείς να έχεις τεκμηριωμένο στο κεφάλι σου αυτό που κάνεις και να μην παρασύρεσαι από τη συνήθεια. Πάντως κορίτσια εμένα αυτό το ζήτημα της διαθεματικότητας συνεχίζει να μπερδεύει. Άμα ποτέ το ξεκαθαρίσω (λέμε τώρα) θα σας τα πω να μου πείτε τη γνώμη σας.
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160560
  • Σύνολο θεμάτων: 19220
  • Σε σύνδεση σήμερα: 926
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 701
Σύνολο: 713

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.122 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.