*

Αποστολέας Θέμα: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 47266 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #42 στις: Μάιος 19, 2020, 09:23:03 μμ »
Δει νομίζω ότι κάνεις λάθος. Και στα Αρχαία έχουν κάνει λάθη. Π.χ, γράψανε ότι η Ευκτική διδάσκεται στην Β΄ Γυμνασίου, ενώ πλέον διδάσκεται στην Γ΄! Σε 2-3 ώρες θα βγάλουμε την ύλη 3 μηνών, ναι οπωσδήποτε, τι άλλο θα σκεφτούν αυτοί οι άσχετοι....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:59:09 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4182
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #43 στις: Μάιος 19, 2020, 09:49:48 μμ »
Οδηγίες για την ιστορία έβγαλαν; δεν είδα κάτι. Στη Γλώσσα μας λένε ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα έι της ουσίας. Στα κείμενα όμως είναι large. Να μην
αγχωθουμε λέει για την ποσότητα. Εντάξει ησυχασα γιατι ειχα μεγαλο αγχος ποσα πολλα κειμενα προλαβαινω σε 4 ωρες. Ειλικρινα αυτοι οι ανθρωποι εχουν καταλαβει ποσες ωρες μαθημα μενουν; Ήθελα να ξερά και ποσό πληρώνονται αυτοί οι σοφοί στο ΙΕΠ που θα μας πουν ποιες ενότητες είναι σημαντικές. Οι φιλολογοι του σχολειου να καθομασταν λιγες ωρες, καλυτερες οδηγιες θα βγαζαμε.

Αποσυνδεδεμένος dstntvip

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος triffid

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #45 στις: Μάιος 14, 2024, 02:18:39 μμ »
Καλησπέρα. Στο Γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα δύο τρίτα ή τα τρία πέμπτα; Επιπλέον (και από τη στιγμή που έχει ήδη διδαχθεί το 50% της διδακτέας) έχει ο εκπαιδευτικός την ευχέρεια να κινηθεί ανάμεσα στο 50% και το 66% (αν η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι "δύο τρίτα" ή πρέπει υποχρεωτικά να βάλει το 66%;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:59:09 »

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 444
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #46 στις: Μάιος 14, 2024, 04:57:17 μμ »
Είναι τα 2/3 της ύλης που δίδαξε, με την προϋπόθεση ότι δεν θα πέφτει κάτω από το 50 % αυτήε που έπρεπε να διδαχθεί. Δηλαδή
Αν έπρεπε να διαδαχθούν 100 σελίδες η ύλη που θα μπει δεν μπορεί να είναι κάτω από 50
Παράδειγμα 1 : Εστω ότι δίδαξε 90 σελίδες. Τα 2/3 των 90 είναι 60 σελίδες. Αυτή είναι η ύλη. Δεν μπορεί να βαλει κάτω από 60 σελίδες.
Παράδειγμα 2: Έ

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 444
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #47 στις: Μάιος 14, 2024, 04:59:05 μμ »
Παράδειγμα 2: Έστω ότι δίδαξε 60 σελίδες. Τα 2/3 του 60 είναι το 40. Δεν μπορεί να βάλει 40 σελίδες. θα βάλει υποχρεωτικά το μισό αυτού που έπρεπε να διδάξει δηλαδή 50. Επομένως θα αφαιρέσει 10 σελίδες.

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 444
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #48 στις: Μάιος 14, 2024, 05:00:23 μμ »
Δηλαδή από τις 60 που δίδαξε θα βάλει τις 50 (λόγω ορίου διδακτέας).

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #49 στις: Μάιος 17, 2024, 08:57:37 μμ »
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος με βεβαιότητα αν στην ύλη της Βιολογίας του Γυμνασίου υπάγονται και οι εικόνες του βιβλίου με τις πληροφορίες τους;
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 444
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #50 στις: Μάιος 18, 2024, 09:07:09 πμ »
Ναι. Φυσικά και υπάγονται , οπως σε όλα τα βιβλία. Οι εικόνες είναι κανονική διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Πάντα όμως με βάση 2 πρϋποθέσεις
α) Κατά την διάρκεια της χρονιάς ο καθηγητής έχει δώσει σημασία τις εικόνες και έχει κάνει ερωτήσεις και παραδόση σε αυτές
β) Πρέπει να το τονίσει στους μαθητές την ημέρα που θα δώσει την ύλη. "προσοχή οι εικόνες είναι στην εξεταστέα ύλη. Δηλαδή μπορεί να σας δωθεί μία από αυτές π.χ ο καρυότυπος στην σελ .... η η τροφική αλυσίδα στην σελ....και να σας ζητηθεί κάποια ερώτηση ή τι μας δείχνει. Αρα λοιπόν διαβάζετε και τις εικόνες..."
Γενικά οτιδήποτε βρίσκεται μέσα στις παραγράφους που αναφέρονται στις οδηγίες του υπουργείου, αποτελεί διδακτέα και επομένως εξεταστέα ύλη. Πάντα με βάση τον διδάσκοντα.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #51 στις: Μάιος 18, 2024, 11:34:13 πμ »
Αυτό θα έμοιαζε λογικό (αν και η ύλη και οι οδηγίες της δεν μπορεί να είναι θέμα του κάθε καθηγητή αφού υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες από το υπουργείο για το τι διδάσκεται σε κάθε ενότητα. Δεν βρήκα κάποια αναφορά όμως σε αυτές του Γυμνασίου).
Σε κάθε περίπτωση, τίθεται το εξής εύλογο ερώτημα: Πώς μπορεί οι εικόνες και οι λεζάντες στη Βιολογία του Γυμνασίου να λέμε πως είναι εντός ύλης, όταν για τη Βιολογία του Λυκείου (που είναι και πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα!) υπάρχει η εξής οδηγία:
" Επισημάνσεις
Στην εξεταστέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:
α) Τα ένθετα - παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών/μαθητριών.
β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
γ) Οι εικόνες και οι λεζάντες που τις συνοδεύουν ως αναπόσπαστο μέρος τους. Δύνανται, ωστόσο, να χρησιμοποιηθούν στην επεξήγηση δομών, λειτουργιών και διαδικασιών που ήδη αναφέρονται στο κείμενο των σχολικών βιβλίων.
δ) Οι Εργαστηριακοί Οδηγοί που συνοδεύουν τα σχολικά βιβλία."


βλέπε εδώ, τελευταία σελίδα:

https://ekfe.dra.sch.gr/wp-content/uploads/2023/09/%CE%95%CE%9E%CE%95-113280-2023-%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%92%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%95%CF%83%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D-%CE%93%CE%95%CE%9B.pdf
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 18, 2024, 12:09:48 μμ από ppil »
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4182
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #52 στις: Μάιος 18, 2024, 01:29:58 μμ »
Χωρίς να είμαι γνωστης του θέματος, έχω ακούσει πολλές φορές παράπονα στο σχολείο μου από γονείς σχετικά με λεζάντες εικόνων στη Βιολογια, για πολλούς διαφορετικούς καθηγητές. Εικάζω ότι το βιβλίο είναι γραμμένο με τέτοιον τρόπο ώστε οι λεζάντες να περιέχουν αναγκαίες πληροφορίες και ότι λόγω της μικρής ύλης ενός εξεταζόμενου μονοωρου μαθήματος (το οποίο είναι οξύμωρο), είναι κι ένας τρόπος να εμπλουτιστεί η ύλη. Σε εμάς τα παράπονα ήταν για το αν είχε διευκρινιστεί ότι έπρεπε να διαβάσουν τις λεζάντες (σε διαγωνίσματα, δεν έχει γίνει σε εξέταση), που τελικά αποδεικνυόταν ότι ο καθηγητής το είχε πει, τα μισά παιδιά τον είχαν αγνοήσει και μετά έβρισκαν τη δικαιολογία ότι τα θέματα ήταν εκτός ύλης.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #53 στις: Μάιος 18, 2024, 01:46:22 μμ »
Τα δυο βιβλία της Βιολογίας του Γυμνασίου περιέχουν εικόνες με λεζάντες που είναι ολόκληρο μάθημα, πολύ πιο δύσκολο και με πάρα πολλές λεπτομέρειες και που σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν στο κυρίως κείμενο. Είναι ολοφάνερο πως υπάρχουν για μια σφαιρική, καλύτερη κατανόηση του κειμένου και για το κάτι παραπάνω σε όσους ενδιαφέρονται. Είναι φυσικό να αναφέρονται στο μάθημα και να δίνονται εξηγήσεις στις πληροφορίες. Οι αναλυτικές οδηγίες ζητούν οι μαθητές να έχουν κατανοήσει τα βασικά σε κάθε μάθημα και αυτά είναι πολύ περισσότερα από αυτά.
Σε μας έγινε τεράστιο ζήτημα φέτος σε διαγώνισμα, που στηρίχθηκε στις πληροφορίες των εικόνων και ήταν σε πολλές ενότητες. Το κρατήσαμε σε ήπιους τόνους με τα χίλια ζόρια. Ο καθηγητής όμως θέλει να βάλει πάλι όλες αυτές τις πληροφορίες στην εξεταστική (αναγνωρίζει πως δεν είναι στο σώμα του κειμένου και είναι πολλές)...Καταλαβαίνεις τι θα γίνει...
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4182
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #54 στις: Μάιος 18, 2024, 05:28:22 μμ »
Άρα είναι κάτι που κάνουν γενικα πολλοί Βιολόγοι. Γι αυτό το ανέφερα. Εγω δεν έχω δει το βιβλίο οπότε δεν μπορώ να κρίνω το τι ζητείται. Γενικα είμαι και τελείως άλλης φιλοσοφίας ως προς του τι ζητάμε στις εξετάσεις, ειδικά για τα μαθήματα που θεωρούνται μαθήματα απομνημόνευσης. Αλλά καταλαβαίνω τη δυσκολία να κανεις μια σοβαρή επιστήμη σε μονόωρο μάθημα και να πρέπει να βάλεις και 9 διαφορετικά ερωτήματα.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #55 στις: Μάιος 18, 2024, 06:01:03 μμ »
Ένας έμπειρος βιολόγος δεν νομίζω πως έχει αμφιβολίες για το αν θα εξετάσει αυτά που η εγκύκλιος ζητά να κατανοήσει ο μαθητής. Σε μας δεν υπήρξαν ποτέ τέτοιες διαμαρτυρίες στο παρελθόν. Αν όμως ο σκοπός είναι να μπουν θέματα που θα ζορίσουν ακόμη και τον "άριστο" -κατά τις βαθμολογίες πάντα- μαθητή, που θα αυξήσουν την αίγλη του μαθήματος ή θα λύσουν τα χέρια στον βιολόγο για να βάλει μεν θέματα αποστήθισης, αλλά που δεν θα τα γράψουν όλοι όσοι θα διαβάσουν, τότε καταφεύγει και στις εικόνες. Επειδή έχω γνώση των βιβλίων αυτών με παιδί στο Γυμνάσιο, καταλαβαίνω πως δεν είναι θέμα μικρής ύλης ή ύπαρξης θεμάτων, αλλά απειρίας. Είναι μεν μονόωρο μάθημα αλλά δεν είναι ασήμαντο καθόλου και οι οδηγίες είναι σαφείς.
Εμείς οι φιλόλογοι θα είχαμε λύσει το θέμα της ύλης των παραθεμάτων-εικόνων με άπειρα τηλ στον σύμβουλο, ακόμη και με ερωτήσεις στο υπουργείο. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ξέφυγε τέτοιο θέμα, που μπορεί να τινάξει στο αέρα την εξέταση του μαθήματος από γονείς που θα το ψάξουν.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32307
  • Τελευταία: Alexandrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160776
  • Σύνολο θεμάτων: 19223
  • Σε σύνδεση σήμερα: 417
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 429
Σύνολο: 436

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.071 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.