*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 291785 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος popie

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
    • Προφίλ
Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« στις: Δεκέμβριος 20, 2007, 09:09:37 μμ »
Γεια σας! Τι αναλύσεις προτιμάτε για τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Λυκείου;; Διδάσκω φέτος για πρώτη φορά το μάθημα στην Α και στη Β Λυκείου και ομολογώ ότι προέκυψε δυσκολότερο από ό,τι περίμενα. Υπάρχουν βιβλία που να απευθύνονται κυρίως στον καθηγητή, με καλές αναλύσεις αλλά και προτεινόμενες ερωτήσεις, για παράδειγμα;;;
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 14, 2011, 06:24:50 μμ από para5 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:41:47 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 20, 2007, 10:31:38 μμ »
Καλή αρχή!
Έχεις απόλυτο δίκιο, η λογοτεχνία είναι πολύ δυσκολότερο μάθημα απ'ότι φαίνεται. Κι εγώ έχω φέτος Α' λυκείου και τα έχω βρει λίγο σκούρα. Αρχικά, θα έλεγα να κοιτάξεις τις Οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο Ενιαίο Λύκειο του Υπουργείου. Φαντάζομαι θα υπάρχει στο σχολείο σου ή μπορείς να το δανειστείς από κάποιο συνάδελφο. Έχει κάποιες κατευθυντήριες γραμμές για το μεγαλύτερο τμήμα της διδακτέας ύλης, και κυρίως τι πρέπει να επισημανθεί σε κάθε ένα από τα κείμενα.

Από εκεί και πέρα, κυκλοφορούν διάφορα βοηθήματα, με απαντήσεις στις ερωτήσεις του βιβλίου και επιπλέον θέματα και αρκετά καλές αναλύσεις. Δεν ξέρω αν μπορώ να αναφέρω κάποια χωρίς να θεωρηθεί διαφήμιση, μπορώ να σου πω ποια χρησιμοποιώ εγώ σε pm. Νομίζω βέβαια ότι η επιλογή είναι προσωπικό ζήτημα, δεν χάνεις τίποτα αν περάσεις λίγο χρόνο σε ένα βιβλιοπωλείο, έτσι ώστε να επιλέξεις κάτι που σου ταιριάζει εσένα!

Επίσης, ρώτα τους συναδέλφους στο σχολείο, αν κάνουν λογοτεχνία σε άλλα τμήματα, πώς χειρίζονται το ζήτημα. Συνήθως, έτσι μαθαίνεις πολύ περισσότερα. Και μην ξεχνάς τον σχολικό σύμβουλο. Μερικές φορές, αν τύχει και έχει όρεξη και δεν έχει τη μύτη στο ταβάνι, μπορεί να δώσει καλές συμβουλές. Η δουλειά του είναι άλλωστε!

ΥΓ. Μόλις τελείωσα Ερωτόκριτο και μετά τα Χριστούγεννα λέω να κάνω Ελληνική Νομαρχία. Εσύ πώς τα πάς;


Αποσυνδεδεμένος mirto

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 24, 2008, 06:18:08 μμ »
καλησπέρα. θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το παράλληλο κείμενο στα σημερινά θέματα. διαβάζοντας το στην αρχή θεώρησα ότι ο Δημουλάς πρόβάλλει μια διαφορετική διαχείρηση της φαντασίας από αυτήν που έχουμε στον Καισαρίωνα, καθώς ο Καβάφης ξεκάθαρα μιλά για ελεύθερη φαντασία ενώ ο Δημουλάς για δεσμευμένη ( δεσμευμένη θεώρησα ότι είναι η φαντασία του Καβάφη μόνο ως προς το πρόσωπο ποου επιλέγει να φανταστεί). άλλωστε στα σχόλια δίνεται ότι η επιλογή ενός προσώπου όχι γνωστού με λεπτομέρειες γίνεται για να αφεθεί ελεύθερη η φαντασία του αναγνώστη. ωστόσο ρίχνοντας μια ματιά στις απαντήσεις διαφόρων φροντιστηρίων διαπίστωσα ότι όλα βρίσκουν απόλυτη ταύτιση ανάμεσα στα δύο ποιήματα ως προς τη στάση τους απέναντι στη φαντασία.

Αποσυνδεδεμένος fusalida

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
  • ο χρόνος είναι γρήγορος ίσκιος πουλιών
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 31, 2008, 10:47:27 πμ »
mirto, διαβάζωντας τα δύο ποίηματα θεώρησα ότι σκοπός του Δημουλά είναι να φανερώσει την τεχνική του Καβάφη στο συγκεκριμένο ποίημα, δλδ ήθελε να τονίσει ότι πρόκειται για ένα "ποίημα ποιητικής". Ο Καβάφης δεν αφήνει ελευθερη την φαντασία, αλλά καλλιεργείται από το παρελθόν, από τις μνήμες αυτό που μας ανάφέρει και ο Δημουλάς στο ποίημά του. Συμφωνείς με την αυτην την εκδοχή;  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:41:47 »

Αποσυνδεδεμένος pariel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Για να πετύχεις, μην παίρνεις τίποτε προσωπικά
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 31, 2008, 04:42:17 μμ »

Αποσυνδεδεμένος mirto

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 03, 2008, 07:59:49 μμ »
mirto, διαβάζωντας τα δύο ποίηματα θεώρησα ότι σκοπός του Δημουλά είναι να φανερώσει την τεχνική του Καβάφη στο συγκεκριμένο ποίημα, δλδ ήθελε να τονίσει ότι πρόκειται για ένα "ποίημα ποιητικής". Ο Καβάφης δεν αφήνει ελευθερη την φαντασία, αλλά καλλιεργείται από το παρελθόν, από τις μνήμες αυτό που μας ανάφέρει και ο Δημουλάς στο ποίημά του. Συμφωνείς με την αυτην την εκδοχή;  :)
βεβαίως και συμφωνώ και υπέδειξα αυτά στις λύσεις ως κοινά , απλά θεώρησα ότι έπρεπε να επισημανθεί και η διαφορά ως προς τη διαχείρηση της φαντασίας. ευχαριστώ πάντως για την απάντησή σου γιατί χρειαζομαι γνώμες πάνω σε αυτό το θέμα

Αποσυνδεδεμένος mirto

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 03, 2008, 08:02:28 μμ »
δες αυτό: http://www.esos.gr/80/52/panelladikes-problima-25-5-2008.htm
ευχαριστώ για την παράθεση αυτού του σχολίου δεν το είχα υπόψη μου και τουλάχιστον αποδεικνύει το χάος που δημιούργησαν πάλι με ένα θέμα που έχει πολλές οπτικές και παραμέτρους

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 03, 2008, 01:29:25 πμ »
Παρακαλώ, γνωρίζει κάποιος αν επίκειται φέτος αλλαγή του βιβλίου Νεοελληνικών Κειμένων Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου;
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος elena.p

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 28, 2008, 07:50:33 μμ »
Καλησπέρα σε όλους! Σήμερα ανακαλύψα αυτό το site και είμαι πραγματκά χαρούμενη! Αυτό που με προβληματίζει είναι πως διορθώνεται η λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης. Μήπως ξέρει κάποιος να μου πει πώς πρέπει να είναι οργανωμένη μια απάντηση για να θεωρηθεί σωστή. Τι είναι αυτό που ζητάνε επιτέλους στις πανελλήνιες; Έχει υπάρξει κάποιος από εσάς διορθωτής και μπορεί να μου απαντήσει;

Αποσυνδεδεμένος elytron

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 - Η εκπαίδευση είναι μεγάλο σχολείο
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 30, 2008, 12:41:50 μμ »
Καλημέρα, elena.p. Έχω υπάρξει διορθώτρια στη λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης, και η διόρθωση οργανώθηκε ως εξής (ίσως να περιλάβω και μερικά στοιχεία που ήδη τα ξέρεις, αλλά θέλω να σου μεταφέρω μια ολοκληρωμένη εικόνα της διαδικασίας):
Στο βαθμολογικό κέντρο για κάθε μάθημα υπάρχει ένας συντονιστής και μια επιτροπή. Ο συντονιστής οργανώνει μια πρώτη απαντητική προσέγγιση των θεμάτων - μάλιστα, στο δικό μας βαθμολογικό, με βάση αυτήν την προσέγγιση αξιολογήθηκαν οι φυσικώς αδύνατοι στο μάθημα της λογοτεχνίας κατεύθυνσης. Ο συντονιστής και οι βοηθοί του, κατόπιν, ανοίγουν στην τύχη μερικά γραπτά για να έχουν μια εικόνα των απαντήσεων που δίνουν οι μαθητές και να επισημάνουν σημεία που θέλουν προσοχή κατά τη βαθμολόγηση.
Κατόπιν, καλούνται οι βαθμολογητές και συζητιούνται οι απαντήσεις σε συλλογικό επίπεδο, αντιμετωπίζονται οι διαφωνίες και οι ενστάσεις και στο τέλος συντάσσεται μια λίστα με τα στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη στη βαθμολόγηση κάθε απάντησης (αυτή η λίστα περιλαμβάνει και τις οδηγίες του υπουργείου, αν υπάρχουν - και στο μάθημα της λογοτεχνίας το υπουργείο δεν μας έστειλε οδηγία), καθώς και με τα μόρια που δίνονται ή κόβονται για κάθε στοιχείο. Αν προκύψει περίπτωση που δεν εμπίπτει στο φύλλο οδηγιών, ο βαθμολογητής τη συζητά με το συντονιστή.
Στην αξιολόγηση κάθε απάντησης λαμβάνεται υπόψη:
α) το περιεχόμενο: η απάντηση πρέπει να σχετίζεται με τα ζητούμενα της ερώτησης. Πρέπει επίσης να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που ζητά η ερώτηση, να περιέχει αιτιολόγηση της επιλογής τους καθώς και παραπομπές στο κείμενο (αν χρειάζονται ή αν ζητούνται), και βέβαια όλα αυτά να είναι σωστά. Εξυπνάδες, αερολογίες, γενικότητες και λογοτεχνικές ακροβασίες με στόχο τον εντυπωσιασμό κουράζουν και αφαιρούν, ή πάντως δεν προσθέτουν, μόρια. Ούτε οι ορισμοί λογοτεχνικών όρων βοηθούν τον υποψήφιο, γιατί σκοπός είναι να εντοπίσει τα στοιχεία στο κείμενο και να τα σχολιάσει, δεν έχει δηλαδή σημασία να μας πει π.χ. τι είναι η μεταφορά, αλλά να την εντοπίσει το απόσπασμα και να επισημάνει τη λειτουργία της. Και μιας και μιλάμε για λογοτεχνικούς όρους, άλλο πράγμα είναι ο αφηγητής και το ποιητικό υποκείμενο και άλλο ο συγγραφέας και ο ποιητής - τεράστια διαφορά, πολλοί υποψήφιοι που έλεγαν ότι τα πήγαν περίφημα "την πάτησαν" στο σημείο αυτό και έχασαν πολλά μόρια από εκεί που δεν το περίμεναν. Το περιεχόμενο είναι ο τομέας της απάντησης που βαραίνει περισσότερο βαθμολογικά.
β) η δομή: δε χρειάζεται η απάντηση να είναι ολόκληρη έκθεση (κανείς δεν εντυπωσιάζεται από το μέγεθός της, περιμένει να διαβάσει το περιεχόμενο), καλό είναι όμως να αρχίζει με μια θεματική περίοδο που να εισάγει στην ουσία, όπως π.χ. "Τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο απόσπασμα είναι τα εξής..." (αν η ερώτηση ζητά εκφραστικά μέσα). Επίλογος δε χρειάζεται, εκτός αν πρέπει να εξαχθεί κάποιο σύντομο συμπέρασμα, με το οποίο θα ολοκληρωθεί και η απάντηση. Δεν έχει σημασία αν η απάντηση θα είναι οργανωμένη σε μία παράγραφο ή σε περισσότερες, σημασία έχει να είναι πλήρης και ορθή από πλευράς περιεχομένου και οργανωμένη με τρόπο ώστε να μην "πηδάει" από το ένα στοιχείο στο άλλο και πάλι πίσω.
γ) η έκφραση και η ορθογραφία: στα γραπτά που ξεκινούν με τον τραγικό τρόπο "ΘεωρΙτική Κατεύθυνση" (υπάρχουν και άλλες εξίσου τραγικές παραλλαγές) ο βαθμολογητής ξεκινά κάνοντας από μέσα του "ωχ!". Δεδομένου ότι μιλάμε για θεωρητική κατεύθυνση, οι απαιτήσεις για γλωσσική καλλιέργεια είναι κάπως αυξημένες, σωστά; Η απλή και σαφής έκφραση ανταμείβεται. Λάθη που φαίνονται ότι έγιναν από απροσεξία ή από άγχος (και φαίνονται γιατί δεν επαναλαμβάνονται συστηματικά στο γραπτό) δε λαμβάνονται υπόψη, ούτε λάθη σε δύσκολους όρους (που καλό θα ήταν να τους αποφεύγει ο μαθητής, αν γίνεται). Λάθη όμως που δείχνουν πλημμελή εμπέδωση της επίσημης γραπτής γλώσσας, άγνοια της ορολογίας του μαθήματος ή τρικυμία εν κρανίω οδηγούν σε κόψιμο μορίων. Πόσα μόρια κόβονται; Μια απάντηση που δε γίνεται κατανοητή λόγω ασαφούς ή ακατάλληλης έκφρασης, χάνει μόρια καταρχήν από το περιεχόμενο. Μια ορθή απάντηση με πολλά ορθογραφικά λάθη δε θα πάρει το άριστα, μπορεί να της κοπούν 2-3 μόρια γι αυτόν το λόγο.
δ) η εμφάνιση δε λαμβάνεται και τόσο υπόψη. Οι βαθμολογητές κάνουν τα στραβά μάτια σε μερικές μουντζούρες ή διαγραφές, μερικές παραπομπές που μπορεί να εντοπίσει ο βαθμολογητής (γιατί υπάρχουν και αστερίσκοι που δεν οδηγούν πουθενά), αρκεί η απάντηση να βγάζει νόημα και να πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις. Ας προσέχουν όμως οι υποψήφιοι το γραφικό τους χαρακτήρα, ώστε να είναι ευανάγνωστος. Τα όμορφα γράμματα δε θα σώσουν μια άσχετη απάντηση, αλλά μια απάντηση που δε διαβάζεται, που ο βαθμολογητής θα πρέπει να αποκρυπτογραφεί υποθέτοντας το μπορεί να σημείνουν τα ιερογλυφικά της, σίγουρα δε θα πάρει άριστα, όσο καλές κι αν ήταν οι προθέσεις του συντάκτη της.

Άρα, για να συνοψίσω, μια άριστη απάντηση στο μάθημα της λογοτεχνίας θεωρητικής κατεύθυνσης πρέπει να είναι συναφής με την ερώτηση, ορθή και πλήρης από πλευράς περιεχομένου, με ορθές παραπομπές στο κείμενο, στέρεα δομημένη χωρίς περιττούς προλόγους κι επιλόγους, ευανάγνωστη, με σαφή και λιτή έκφραση, και με σεβασμό στους, στοιχειώδεις, έστω, κανόνες ορθογραφίας.

Αποσυνδεδεμένος fivo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1774
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 30, 2008, 01:08:24 μμ »
πολυ χρησιμα ολα οσα μας καταθετεις.  :)
2-3 μορια στα ποσα;

Αποσυνδεδεμένος elytron

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 - Η εκπαίδευση είναι μεγάλο σχολείο
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 30, 2008, 09:36:43 μμ »
Αναλόγως. Μιλάμε για την κλίμακα του 100. Πάνω από 5 μόρια στο συνολικό γραπτό δεν κόβονται λόγω ορθογραφίας, από ό,τι ξέρω και έχω συζητήσει. 5 μόρια ωστόσο είναι ένας ολόκληρος βαθμός στους 20, έτσι;
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 30, 2008, 09:40:24 μμ από elytron »

Αποσυνδεδεμένος elena.p

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #12 στις: Αύγουστος 31, 2008, 12:04:41 μμ »
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Όσα έγραψες είναι χρήσιμα και κυρίως διαφωτιστικά..

Αποσυνδεδεμένος elenaa

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 01, 2008, 01:07:42 πμ »
Ωραία και πολύ χρήσιμα όλα όσα αναφέρθηκαν για τον τρόπο βαθμολόγησης. Να θέσω ένα άλλο ζήτημα όμως για το μάθημα λογοτεχνίας. Ακούγεται ότι θα αλλάξει το βιβλίο και γενικά ο τρόποσ εξέτασης του μαθήματος. Άκουσα συγκεκριμένα για θεωρία λογτεχνίας, την οποία θα διδασκονται τα παιδιά με σκοπό να την χρησιμοποιούν ως εργαλείο για την ανάλυση σγνώστων κειμένων. Με λίγα λόγια φημολογείται ότι για τη λογοτεχνία τα παιδιά θα εξετάζονται σε κείμενα που δεν θα έχουν διδαχτεί. Ισχύει κάτι τέτοιο ή όχι;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32297
  • Τελευταία: tt777
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160101
  • Σύνολο θεμάτων: 19214
  • Σε σύνδεση σήμερα: 564
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 469
Σύνολο: 475

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.116 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.