0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ερώτηση προς όλους.Υπάρχει συνεργασία μεταξύ μας μέσα στους συλλόγους; Ιδίως της πρωτοβάθμιας.Υπηρετώ 35 προς 36 έτη. Παλαιοτέρα στην δευτεροβάθμια (εκεί συνεργαζόμαστε πιο στενά ειναι η αλήθεια). Τα τελευταία στην πρωτοβάθμια όπου οι δάσκαλοι είναι οι αφέντες (δυστυχώς) της τάξης. Όλα τα γνωρίζουν κλπ. κλ.π. Πολλά από αυτά που προσπαθεί να επιβάλει ο εκάστοτε υπουργός θα είχαν λυθεί με λίγη καλή πρόθεση και προσπάθεια εκ μέρους μας. Αλλά που τέτοια διάθεση.Σοβαρός αντίλογος με προτάσεις εκ μέρους μας δεν υπάρχουν. Αντίσταση με δήθεν επαναστατικά τσιτάτα, αφορισμούς και κατάρες δεν γίνεται.Ηδη η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ ακολουθούν διαφορετική πορεία από την ΔΟΕ για μέντορα και συντονιστές.Μόνο με σοβαρό αντίλογο και προτάσεις θα ανταπεξέλθουμε στα προβλήματα και τις πιέσεις. Τα υπόλοιπα είναι για να περνά απλά η ώρα.6 Οκτωβρίου 2022Οι θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση πρέπει να συνοδεύονται από οικονομικά κίνητρα και η εφαρμογή των νομοθετημάτων να γίνεται μέσω διαλόγου κι όχι διώξεων!https://www.edweek.gr/nai-leei-i-oiele-se-mentores-kai-endosholikoys-syntonistew-alla-me-apidoma-thesis/12/09/2022Η ΟΛΜΕ προτρέπει τους καθηγητές να μη γίνουν μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστέςhttps://www.esos.gr/arthra/79788/i-olme-protrepei-toys-kathigites-na-mi-ginoyn-mentores-kai-endosholikoi-syntonistes
@lemonpies**Τα σχόλια σου πέραν της απαξίωσης βρίθουν και αντιφάσεων.**
Υπάρχει όμως και ένα άλλο ζήτημα. Η συνεργασία είναι αναγκαία σε μεγάλο βαθμό, όμως τίθεται και το ζήτημα της παιδαγωγικής ελευθερίας. Η εκπαίδευση είναι κατά βάθος προσανατολισμένη στη λογική των πανελληνίων και των επιδόσεων, που τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, μέχρι το λύκειο όμως υπάρχουν άλλα 11 χρόνια εκπαίδευσης. Από τη μια θα ήταν καλό, όταν ξεκινάς ειδικά, να εχεις έτοιμο ένα πλάνο, διδακτικό υλικό, ασκήσεις, για να μην χαθείς και για να μη χρειαχεται να γράφεις βιβλία μόνος σου, όμως αυτό ταυτόχρονα, είναι περιοριστικό. Κρίνοντας από τα δικά μου μαθήματα, τα φιλολογικά, η δυνητική ελευθερια στο τι θα κανεις, είναι μεγάλη, η ύλη επίσης είναι μεγάλη και πολλά που ζητούν, είναι ανέφικτα ή ανουσια. Αναγκαστικά ο καθένας ιεραρχεί και επιλέγει. Αν υπάρχει υποχρεωτικά κοινή γραμμή λόγω ενός συντονιστή, αυτό θα μπορούσε να αποτρέψει κάποια ζητήματα μη συνεργασίας που κατά καιρούς προκύπτουν, όμως θα ήταν και υπερβολικά περιοριστικό αν εξαρτάτο από τις διαθέσεις του κάθε συντονιστή. Κι εγω αν ήμουν συντονίστρια και θα περιόρισα τους άλλους, και το αντίθετο. Αυτό δεν ξέρω πώς θα μπορούσε να λυθεί. Ή μάλλον, ξέρω. Με ποικιλία διδακτικού υλικού σε αποθετηρια, μικρότερη ύλη, θεσμοθετημένο χρόνο για δημιουργικές εργασίες, ώστε να υπάρχει ένα μίνιμουμ κοινών δραστηριοτήτων αλλά και ένας βαθμός ελευθερίας. Χωρίς αυτά, θα είναι απλα επιβολή. Αυτά προφανώς μας προβληματίζουν όλους, αναρψτιεμαι όμως γιατί δεν τα λέμε έτσι όπως είναι; Γιατί μιλάμε μόνο με συνθήματα;
Τι σε κάνει μα πιστεύεις ότι η εκλογή συντονιστή μέσα από το σύλλογο θα είναι σωστή; Εγω προσωπικά δεν θα ηθεκα να με συντονίζει καμία από τις άλλες φιλολόγους του σχολείου μου. Και ούτε αυτές εμένα. Καλά συνεργαζόμαστε αλλά, η μια πάει πολύ γρήγορα, η άλλη πάει υπερβολικά αργά, η παράλλη είναι πολύ παραδοσιακή. Κι αυτές αντιστοιχα θα πουν ότι εγω κατά μια πάω γρήγορα, κατά την άλλη πάω αργά, επειδή δεν θέλω να μαθαίνουν το βιβλίο απ έξω τα κακό μαθαίνω, παρακάμπτω υπερβολικά το βιβλίο και δίνω πολύ δικό μου υλικό, προσπερνώ πολλές ενότητες περιληπτικά γιατί θέλω να έχουν μια γενική αίσθηση του ιστορικού γιγνεσθαι κλπ. Καμία μας δεν είναι απόλυτα σωστή και καμία μας δεν είναι απόλυτα λάθος, απλώς έχουμε διαφορετικές απόψεις γιατί ερμηνεύουμε διαφορετικά το τι πρέπει να κάνουμε με τα ακατάλληλα βιβλία και την απουσία σαφών οδηγιών ή την αναντιστοιχία των νέων προγραμμάτων σπουδών με τη νομοθεσία περί εξέτασης του μαθήματος. Επομένως, το ίδιο περιορισμένη θα ένιωθα όπως κι αν είχε επιλέγει ο συντονιστής.
Ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου σε κάθε σχολείο, αν το σχολείο τον χρειάζεται πραγματικά, πρέπει να εκλέγεται από τους εκπαιδευτικούς.
Συνάδελφε με μόνον τέσσερα χρόνια προϋπηρεσία στο δημόσιο σχολειό όχι μόνο δεν πιάνεις την πολυπόθητη θέση του μέντορα που επιθυμείς, αλλά υποχρεούσαι βάσει νόμου να δεχθείς μέντορα να σε καθοδηγήσει και να σε αξιολογήσει.