*

Ψηφοφορία

Θα έπρεπε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βρίσκονται σε ΝΕΟ τμήμα Ε.Αγωγής;

Ναι
23 (40.4%)
Οχι
17 (29.8%)
Να δημιουργηθούν τμήματα ανάλογα της απόδοσης
11 (19.3%)
Κάτι άλλο
6 (10.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 56

Αποστολέας Θέμα: Δημιουργία ξεχωριστών τμημάτων με βάση: Μαθησιακές δυσκολίες ή Απόδοση μαθητών  (Αναγνώστηκε 30055 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση των μαθητών με κριτήρια όπως, απόδοση, ευφυϊα, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ, είναι απλώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και μου κάνει τρομερή εντύπωση πως έχουν ήδη γραφεί 5 σελίδες στο topic, με απόψεις συναδέλφων, οι οποίοι προσπαθούν να βρούν την "χρυσή τομή".
..................................................................................


Δεν αφορά εμένα, μια και ήμουνα απολύτως σαφής από το πρώτο κιόλας μήνυμα ότι διαφωνώ με τους διαχωρισμούς σε επίπεδα για όλα τα μαθήματα και κυρίως μέχρι το Λύκειο , αλλά αφείλω για την οικονομία της κουβέντας να πω ότι :
   
 α) Την κατηγοριοποίηση με βάση το εισόδημα,την ευφυία ,την  ικανότητα κλπ  δεν θυμάμαι να την πρότεινε κανένας . Πιθανόν να εκφράστηκε κάποιος προβληματισμός για πιθανά οφέλη στην περίπτωση του διαχωρισμού με βάση την επίδοση, αλλά απαντήθηκε ότι η επίδοση αλλάζει από μέρα σε μέρα ή δάσκαλο σε δάσκαλο και δεν μπορεί να επιβληθεί στο μαθητή ως κάτι μόνιμο. Ωστόσο ο προβληματισμός βοηθάει το διάλογο και δεν αποτελεί τίποτα το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ(λέξη που δεν χρησιμοποιείται σε διάλογο , όσο και να διαφωνεί κανένας με τον συνομιλητή του).

  β) Οι κατευθύνσεις στην Β΄η Γ'  Λυκείου δεν είναι  μερικός διαχωρισμός ; Προφανώς είναι και καλά κάνει και είναι . Τα μουσικά, αθλητικά κλπ σχολεία δεν είναι διαχωρισμός ;Δεν πάνε εκεί οι μαθητές που είναι πιο ''καλοί '' στη μουσική ή την αθλητισμό ;  Φυσικά και είναι. Είναι  '' .... τομή '' , όχι ίσως   '' χρυσή τομή '', μια και ούτε και γω ξέρω πως είναι αυτή. Επομένως την πολιτεία την ενδιαφέρει και αυτός ο τομέας , αλλά δεν μπορεί να προχωρήσει με σωστά βήματα και σε άλλες καινοτομίες, διότι πρέπει ... να πληρώσει και τέτοια διάθεση δεν υπάρχει.

 γ) Μια παιδεία και ένα σχολείο που ξεκινά από το Δημοτικό και τελειώνει στην Γ ΄Λυκείου, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις κλίσεις , τις ιδιαιτερότητες , τις αδυναμίες ή τα χαρίσματα των μαθητών είναι μια κακή παιδεία, μια ισωπεδωτική , κουρελισμένη και αναποτελεσματική παιδεία που κυρίως στερεί τη γνώση από τους μαθητές των λαϊκών κυρίως οικογενειών και στρωμάτων.(Τα έχω γράψει αυτά σε άλλα μηνύματα προς συντρόφους -πολιτικά εννοώ - που δεν έχουν καταλάβει ακόμα τι είναι αριστερή άποψη για την παιδεία και επιμένουν σε αναχρονιστικές αντιλήψεις που δεν τις εφάρμοσαν ούτε σοσιαλιστές , ούτε άλλοι  - αν υπήρξαν άλλοι !).

 Θωρώ πως στο μέλλον ένα καλό σχολείο, πέρα από τα άλλα , θα είναι αυτό που θα  δίνει στο μαθητή δυνατότητες επιλογής και δεν θα του επιβάλει τα πάντα .Αναφέρομαι για το γυμνάσιο και πάνω.Για παράδειγμα , επιλογή είναι  να μπορεί να μαθαίνει περισσότερα μαθηματικά ή φυσική ή αρχαία ή μουσική  , αν σε αυτούς τους τομείς έχει περισσότερο ταλλέντο ή διάθεση ακόμα.Και αυτό με τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα σπουδών μιας δίωρης ζώνης που θα είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη . Ο βασικός όμως άξονας των μαθημάτων - ας τα πω ''  γενικής παιδείας '' - πρέπει να γίνεται με κριτήριο διαχωρισμού σε τμήματα  μόνο την απόλυτη αλφαβητική σειρά, όπως γίνεται σήμερα(αν και έντεχνα μερικά σχολεία την καταστρατηγούν).Αυτή τη θέση μου την εξήγησα στο πρώτο μήνυμα. Αν ωστόσο προκύψουν νέα στοιχεία που πείθουν για κάτι καλύτερο, είμαι έτοιμος να το ξανασκεφτώ.
                        Μπάμπης

 

 
Εχεις αγαπητέ συνάδελφε υπόψη σου ποιοί μαθητές κατά κύριο λόγο έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο? Είναι (κατά κύριο λόγο, επαναλαμβάνω) αυτοί που οι γονείς τους ανήκουν στα ανώτερα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας. Ετσι το κριτήριο που προανέφερα (κατηγοριοποίηση με βάση το εισόδημα), δεν είναι καθόλου άσχετο με το υπό συζήτηση κριτήριο της επιδοσης.

Οσο καλές προθέσεις και να έχει κάποιος, η κατηγοριοποίηση των μαθητών με οποιοδήποτε κριτήριο, θα μεταφέρει αργά η γρήγορα μέσα στο σχολείο τον ταξικό-κοινωνικό διαχωρισμό που συναντούμε (και βιώνουμε) στην κοινωνία. 

Οσο για την κατηγοριοποίηση η οποία ήδη υπάρχει (κατευθύνσεις, αθλητικά σχολεία, κλπ), πολύ σωστά ειπώθηκε, οτι εδώ ο μαθητής επιλέγει ελεύθερα με βάση τις προτιμήσεις του.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Οσο καλές προθέσεις και να έχει κάποιος, η κατηγοριοποίηση των μαθητών με οποιοδήποτε κριτήριο, θα μεταφέρει αργά η γρήγορα μέσα στο σχολείο τον ταξικό-κοινωνικό διαχωρισμό που συναντούμε (και βιώνουμε) στην κοινωνία. 

Οσο για την κατηγοριοποίηση η οποία ήδη υπάρχει (κατευθύνσεις, αθλητικά σχολεία, κλπ), πολύ σωστά ειπώθηκε, οτι εδώ ο μαθητής επιλέγει ελεύθερα με βάση τις προτιμήσεις του.

Με κατηγοριοποιήσεις ή χωρίς, το σχολείο αντικατοπτρίζει τις ήδη υπάρχουσες ιεραρχίες που συναντάμε έξω στην κοινωνία, είτε μιλάμε για τάξη, φύλο ή φυλή, συχνά προσπαθώντας να κάνει ακριβώς το αντίθετο. Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει ένα σχολείο εκτός κοινωνίας και δεν είμαι σίγουρη και αν θέλουμε να υπάρξει ένα τέτοιο σχολείο. Μπορούμε όμως να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα σχολείο που θα είναι μέσα στην κοινωνία, αλλά θα βγάζει ανθρώπους που θα θέλουν και ίσως και να μπορούν να την κάνουν καλύτερη.

Στο θέμα μας τώρα. Η επιλογή των μαθητών σε σχέση με τις κατευθύνσεις και γενικότερα σε οποιαδήποτε επιλογή γίνεται μέσα στο σχολείο δεν γίνεται τυχαία ούτε ελεύθερα. Μελέτες έχουν δείξει ότι παιδιά από συγκεκριμένες ομάδες τείνουν να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές. Το ίδιο ισχύει και για το φύλο. Δεν είναι απαράβατος κανόνας, υπάρχουν φυσικά και εξαιρέσεις, αλλά ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδας είναι ελάχιστες. Και dimstella, ο οικονομικός-ταξικός παράγοντας είναι ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν τις επιλογές των παιδιών, τις οποίες δεν είμαι σίγουρη αν μπορούμε να τις αποκαλέσουμε ελεύθερες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι φιλοσοφικές σχολές, όπου στα προπτυχιακά υπάρχει μια συντριπτική υπεροχή των κοριτσιών απέναντι στα αγόρια, ενώ στα μεταπτυχιακά οι όροι αλλάζουν εντελώς. Είναι ένα τεράστιο θέμα πως μεταβιβάζονται στα παιδιά συγκεκριμένα "πρότυπα" ή "κουλτούρες" (η κοινωνιολογία έχει δώσει διάφορους όρους πάνω σε αυτό το θέμα), παραμένει όμως γεγονός ότι οι επιλογές που υποτίθεται είναι ελεύθερες τείνουν να περιορίζονται από παράγοντες όπως το φύλο, η οικονομική κατάσταση (ή τάξη, αν θέλετε) ή η φυλή (κυρίως όταν μιλάμε βέβαια για άλλες χώρες). Προτείνω εδώ το Madeleine Arnot, Διαδικασίες Αναπαραγωγής του Φύλου, Εκπαιδευτική Θεωρία και Φεμινιστικές Πολιτικές, Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2004 (Κάνω διαφήμιση εδώ;  :-\), το οποίο δείχνει πολύ καθαρά πώς διαπλέκονται οι παράγοντες κυρίως του φύλου και της κοινωνικής τάξης στο σχολείο, έτσι ώστε να ευνοείται η αναπαραγωγή των υπαρχουσών ιεραρχιών και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις με την βοήθεια όλων όσων λέμε ότι παλεύουμε εναντίον τους. Εμένα με βοήθησε πάρα πολύ να αναστοχαστώ τη δική μου στάση μέσα στην τάξη και να συνειδητοποιήσω ότι πολλές φορές η στάση μου μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το ακριβώς αντίθετο από αυτό που επιδιώκω. Όχι ότι είναι εύκολο να άλλαξουν στάσεις και νοοτροπίες χρόνων από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά είναι καλό να ξέρουμε που στεκόμαστε μέσα στο σχολείο.

Πρέπει να εδώ να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενη που ανοίγουν τέτοιες συζητήσεις στο forum. Μου κάνει πάρα πολύ καλό να βλέπω και άλλες οπτικές πάνω σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητα μας μέσα στο σχολείο.  :D

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
.....................

Οσο καλές προθέσεις και να έχει κάποιος, η κατηγοριοποίηση των μαθητών με οποιοδήποτε κριτήριο, θα μεταφέρει αργά η γρήγορα μέσα στο σχολείο τον ταξικό-κοινωνικό διαχωρισμό που συναντούμε (και βιώνουμε) στην κοινωνία. 

Οσο για την κατηγοριοποίηση η οποία ήδη υπάρχει (κατευθύνσεις, αθλητικά σχολεία, κλπ), πολύ σωστά ειπώθηκε, οτι εδώ ο μαθητής επιλέγει ελεύθερα με βάση τις προτιμήσεις του.

Έτσι είναι-δε νομίζω να διαφωνεί κανένας -  και γιαυτό δεν θέλουμε να πάει προς τα εκεί η εκπαίδευση , ούτε καν να αρχίσουν τέτοιες συζητήσεις σε πολιτικούς κύκλους . Όπως όμως έγραψε και η elanna,τίποτα δεν μπορεί να είναι απόλυτα αταξικό  ή ουδέτερο στην εκπαίδευση , όσο καλή πρόθεση και να έχει κάποιος . Πέρυσι που διορθώσαμε στη Χαλκίδα ξανά γραπτά από την ανατολική Αττική - μέσα σε αυτά ήταν και τα γραπτά από τα κολλέγια , Αρσάκειο, Βαρβάκειο , τα γνωστά καλά ιδιωτικά κλπ -  έγινε αμέσως αισθητή η μέση  ανωτερότητα  των γραπτών .Δεν εύρισκες γραπτό με υπογραφή στην πρώτη σελίδα, κάτι που το βλέπαμε τις χρονιές που είχαμε γραπτά από εργατικές περιοχές ή τις δυτικές συνοικίες. Ίσες λοιπόν ευκαιρίες στους μαθητές δεν υπάρχουν . Αυτό είναι μόνο μια θεωρητική διατύπωση.Επιπλέον το κακό σχολείο είναι υπέρ των ανώτερων στρωμμάτων.
 
    Σε αυτή τη φάση και περίοδο η κουβέντα πρέπει να εστιαστεί  στο πώς θα στηθεί ένα πιο ζωντανό και ευχάριστο σχολείο, καλό όμως και σοβαρό  , που θα δίνει επιλογές , μορφωτικά και γνωστικά εφόδια στα παιδιά , θα λαμβάνει υπόψιν την εποχή μας , δεν θα τα αποκόπτει από το συνολικό κοινωνικό γίγνεσθαι και θα καλλιεργεί σωστά αισθητήρια κλπ. Τα ξέρετε αυτά καλύτερα από μένα. Μένει το ερώτημα πώς θα γίνει αυτό το σχολείο και ποιες προτερειότητες θα δοθούν.Διότι αυτοί που θα πάρουν τις αποφάσεις ούτε θα μας ρωτήσουν αλλά και δεν σκέφτονται όπως εμείς . Άλλα είναι τα κριτήρια που θα θέσουν.
   
 Το θέμα που ανοίξατε και συζητήσαμε είναι πολύ καλό και πάντα επίκαιρο.Δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο . Χαίρομαι που έχω συναδέλφους , όπως εσείς ,  που στοχάζονται για την παιδεία και το μέλλον των παιδιών της πατρίδας μας .Ελπίζω να μπορέσω να βρω -και στο μήνα που έρχεται -χρόνο για να για να απολαύσω τις τόσο ωραίες τοποθετήσεις σας  σε τόσο σημαντικά ζητήματα.
 
   Νάστε καλά -  Μπάμπης

 

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
@Dimstella: Εγώ με την σειρά μου να παρατηρήσω Dimstella πως απαντάς χωρίς να έχεις μελετήσει το όλο θέμα. Απλά λειτουργεί η προκατάληψη μέσα σου και το μυαλό σου πάει ενστικτωδώς στην καταστροφολογία. Δεν είμαστε έτοιμοι σαν κοινωνία φυσικά να δεχτούμε ένα τέτοιο σύστημα. Μιας και το απορρίπτουμε με το άκουσμα του.. διαχωρισμός!!! Αμαρτία.. τζιζ... λες και σήμερα δεν υπάρχει διαχωρισμός στην τάξη.. λες και όλοι σήμερα θεωρούνται ίδιοι!!! Να καταργήσουμε άμεσα και τμήματα Ειδικής Αγωγής.. άμεσα..!!!Δεν έχεις διαβάσει τα μηνύματα που γράψαμε και απλά έγραψες μια απάντηση!!!. Αν θες διάβασε τα και απάντησε πάνω στις συγκεκριμένες ερωτήσεις που έκανα. Αν βαριέσαι θα σου πω σε δυο προτάσεις την περίληψη. Το τωρινό σύστημα ευνοεί τους έχοντες, τους έχοντες βοήθεια στο σπίτι, τους έχοντες λεφτά για φροντιστήριο και ιδιαίτερα. Οπότε αν διαφοροποιηθούν οι τάξεις θα μπορέσει ο εξειδικευμένος καθηγητής να ασχοληθεί με εκείνο το άκρο που δεν τα καταλαβαίνει, που χρειάζεται περισσότερο χρόνο, προσπάθεια κτλ.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
@Dimstella: Αν εσύ σαν καθηγητής καλύπτεις αυτό το άκρο, αλλά παράλληλα καλύπτεις και το άλλο άκρο που θέλει να εμβαθύνει και θέλει να εμβαθύνει, μέσα στην ίδια ώρα, απλά πες μας πως. Δώσε μας ένα παράδειγμα από το τελευταίο σου μάθημα, τις προκλήσεις που είχες και τους στόχους που πέτυχες. Πιστεύω πως καλό θα ήταν να μπεις στον κόπο αργότερα και να διαβάσεις τα μηνύματα που στείλαμε.. αν θες να κάνουμε διάλογο και όχι παράλληλους μονολόγους.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3648
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
@w1red: Καλό θα ήταν να μην μπερδεύουμε στο θέμα τα τμήματα ένταξης (αν αυτά εννοούσες με το "Τμήματα Ειδικής Αγωγής" που ανέφερες). Το θέμα, όπως έχω καταλάβει ότι έχει εξελιχθεί μέχρι τώρα, δεν αφορά τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά τα παιδιά που για άλλους λόγους (πολλοί από τους οποίους αναφέρθηκαν και δεν θεωρώ χρήσιμο να ξαναναφέρω) δεν προχωρούνε με τους ίδιους ρυθμούς με τα πιο "καλά" παιδιά σε επίπεδο επίοδσης.
Τα παιδιά που θα μπουν σε Τμήμα Ένταξης αυτομάτως χαρακτηρίζονται ως Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ναι ταμπελάκι), και πρέπει πολύ προσεκτικά και μόνο μετά από πρόταση ΚΕΔΔΥ ΚΑΙ συμφωνία γονέων να εντάσσονται σε αυτά.
Τώρα το πώς λειτουργούν στην Ελλάδα και πώς θα έπρεπε να λειτουργούν.....άααααλλο τεράστιο θέμα!!!
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Δηλαδή πριν μπουν στα τμήματα αυτά, δεν χαρακτηριζόταν παιδιά με ειδικές ανάγκες;  ??? Πως ακριβώς τα βλέπανε οι συμμαθητές τους και τι λέγανε για αυτά; Πως θα τα βλέπουν όμως όταν μετά από τα τμήματα ειδικής αγωγής βελτιωθούν αισθητά; Έχω πολλά παραδείγματα με παιδιά τα οποία έχουν ειδικές ανάγκες, άλλα τα προσέχουν και άλλα τα έχουν παρατήσει και ασχολούνται "όπως με όλα τα παιδιά". Η διαφορά είναι μέρα με την νύχτα.  Φυσικά αν γίνει κάτι τέτοιο, οι γονείς πρέπει να έχουν τον λόγο και το δικαίωμα να λειτουργήσουν, σε βάρος των παιδιών τους αλλά υπέρ του εγωισμού τους και να βάλουν το παιδί τους σε διαφορετικό τμήμα. Αυτό που θέλω να πω, είναι πως όλα τα παιδιά έχουν ειδικές ανάγκες. Όμως τα παιδιά τα οποία δεν τα πάνε καλά με τα μαθήματα, θα έπρεπε να έχουν και μια ειδική βοήθεια, έναν ειδικό παιδαγωγό, έναν πραγματικό παιδαγωγό, ο οποίος θα τα βοηθήσει. Και τα παιδιά που είναι άριστα, και αυτά θα πρέπει να έχουν μια ειδική βοήθεια, έτσι ώστε να νοιώθουν πως κάθε στιγμή ανακαλύπτουν και κάτι, εμβαθύνουν και βελτιώνονται.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 26, 2009, 09:48:10 μμ από w1red »
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Δεν νομίζω να γίνει στην πράξη αυτό που προτείνω, μιας και τους περισσότερους Έλληνες δεν τους αφήνει η καχυποψία και η προκατάληψη τους να δούνε κάτω από την επιφάνεια. Να δούνε μήπως τελικά αυτό θα ήταν υπέρ ΟΛΩΝ των παιδιών. Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων κάνουμε, μιας και στο τέλος μπορεί να καταλήξω να έχω την αντίθετη θέση. Δεν θα φοβηθώ να την αλλάξω, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω ακούσει και κάποιο επιχείρημα που να στέκει και να με οδηγήσει προς την άλλη κατεύθυνση.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Να σου πω, δεν κάνεις και μια πιο επιστημονική προσέγγιση στο ζήτημα; Ψάξε λίγο σχετικές έρευνες κ.λ.π., μπορεί στο τέλος να κάνεις και τη δική σου έρευνα και τη δική σου δημοσίευση. ;) ;) ;) Αν μένεις σε μεγάλη πόλη ρίξε μια ματιά στα περιοδικά των παιδαγωγικών τμημάτων, όλο και κάτι θα βρεις σχετικά. Γκούγκλαρε και τις λέξεις streaming, setting και mixed ability classrooms. Θυμήσου μετά να μας πεις και τι βρήκες μήπως  και τελικά αλλάξουμε εμείς γνώμη. :) :) :) Έτσι γεννιέται η επιστήμη. Ένα μεταπτυχιακό που έκανα, αλλά και το διδακτορικό που κάνω τώρα ξεκίνησαν με αφορμές από την τάξη. (ε, καλά δε λέω ότι θα φτιάξω και τη σούπερ νέα γνώση, αλλά τουλάχιστον στην πορεία θα μάθω πολλά).
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Θα το ψάξω μιας και ακόμα δεν έχω καταλάβει, όταν λέμε mixed ability, δηλαδή μικτών δυνατοτήτων τάξεις τι ακριβώς εννοούν στην πράξη. Δηλαδή ακόμα και στην τάξη που προτείνω όλοι έχουν την ίδια δυνατότητα; Έλεος.. ακόμα και εκεί θα υπάρχουν οι "καλύτεροι", οι οποίοι λειτουργούν ως κίνητρο για την βελτίωση των υπολοίπων. Έχω κάνει διδακτορικό σε άλλο τομέα των Μαθηματικών και γνωρίζω πολύ καλά πως πολλές έρευνες δεν βρίσκουν εφαρμογή για όλες τις περιπτώσεις και δεν λειτουργούν ως παγκόσμιος τυφλοσούρτης. Ειδικά όταν μιλάμε για θέματα Παιδείας! Έχω διαβάσει έρευνες του εξωτερικού, στις οποίες δεν έδιναν συγκεκριμένα στοιχεία της έρευνας, απλά ανέφεραν μερικά επιχειρήματα (που εύκολα καταρρίπτονται) για να εξηγήσουν τα αποτελέσματα.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Όπως και να έχει υπάρχει κάποια έρευνα στον Ελληνικό χώρο, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Αν ναι από ποιον, που, πότε, ποιος δίδασκε, σε ποια σχολεία, με ποια αποτελέσματα και που στηρίχτηκαν οι μετρήσεις; Επίσης πόσο ανεπηρέαστο (unbiased) ήταν το δείγμα; Πολλές έρευνες ανάλογα με την τάση που επικρατεί τείνουν να αυτοεκπληρώνονται. Γι΄αυτό το λόγο μετά από χρόνια όταν αλλάζει η τάση, οι νέες έρευνες οδηγούν σε άλλα αποτελέσματα  ;) ;) ;) Αν έχεις κάποια έρευνα στην Ελληνική πραγματικότητα, θα με ενδιέφερε πολύ. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Όσον αφορά για την γνώμη, σου λέω, με δικά μου δεδομένα, από προσωπική πείρα, βλέπω πως έχω αυτά τα αποτελέσματα, τα οποία είναι μετρήσιμα και αυτά τα επιχειρήματα. Δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα, αλλά τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα. Αν κάνεις μάθημα σε ΕΠΑΛ και σε ΓΕΛ, τότε θα δεις τα αποτελέσματα στα παιδιά που δεν τα πήγαιναν καλά με το σχολείο. Αλήθεια ποια είναι τα επιχειρήματα υπέρ των μικτών τάξεων; Μπορείς να τα αναφέρεις;
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Δεν έχω ψάξει τόσο βαθιά το ζήτημα έχω διαβάσει τρεις τέσσερις έρευνες σε ξένα περιοδικά που συγκλίνουν στα αποτελέσματά τους, τεκμηριωμένες και ωραίες. Τα ευρήματα στα περιέγραψα νωρίτερα ξανακοίτα τα προηγούμενα μηνύματά μου.. Αφού σε ενδιαφέρουν τα πιο παιδαγωγικά θέματα, γιατί δεν το ψάχνεις λίγο προς τα εκεί; Αν όχι σε επίπεδο τίτλου, έστω σε επίπεδο ανασκόπησης βιβλιογραφίας. Κερδισμένος θα βγεις. Με την action research μπορείς να ερευνήσεις τα τμήματά σου. Κοίτα το λίγο.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 26, 2009, 10:44:48 μμ από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Διάβασα τις αναφορές που έχεις κάνει, αλλά σου ζήτησα να γράψεις εδώ κάποιες σκέψεις, μιας και δεν νομίζω να έχουν κάνει όλοι το ίδιο. Ακόμα και στην διακήρυξη της Σαλαμάνκας, αναφέρετε πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, χαρισματικοί θα έλεγα εγώ στην πράξη, μιας και στην "θεωρία όλα γίνονται με την επιμόρφωση". Πρέπει να αλλάξουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και η κοινωνία ολόκληρη. Μου άρεσαν όλες οι ιδέες που παρουσιάστηκαν και έδωσαν μια ωραία οπτική της παιδείας. Μήπως όμως είναι το κλασσικό.. τάζουμε τον παράδεισο σε ένα κομμάτι της ζωής μας, και το θεωρούμε εφικτό, με την μόνη προϋπόθεση, να είναι παράδεισος και τα υπόλοιπα κομμάτια της! Συμφωνώ πως το σχολείο πρέπει να αλλάξει πρόσωπο και κατεύθυνση, αλλά μέχρι τότε τι κάνουμε; Αυτό είναι το ερώτημα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 26, 2009, 11:27:45 μμ από w1red »
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
 Ίσως έχεις δίκιο.. ίσως το θέμα αυτό να είναι δευτερεύων και θα έπρεπε να ασχοληθούμε με την ολική αλλαγή της παιδείας μας. Εγώ προσωπικά δεν περιμένω παραδείσους και προσπαθώ να λύνω τα προβλήματα με τα δεδομένα που έχω. Όταν καταφέρουμε να αλλάξουμε τα δεδομένα, τότε θα αλλάξουμε και τις λύσεις στα προβλήματα. Δεν πείστηκα αλλά σταματώ να συμμετέχω στο θέμα, μιας και δεν θα ήθελα να αποπροσανατολίσω τους συναδέλφους δείχνοντας ένα δέντρο, το οποίο θα μας δώσει άμεσα καρπούς, αλλά δεν θα μας βοηθήσει στην καλλιέργεια ποιο σημαντικών δέντρων, με καρπούς παραδεισένιους. Καλή συνέχεια και καλό κουράγιο στη αναζήτηση του παραδείσου.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32301
  • Τελευταία: Almanaki
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160357
  • Σύνολο θεμάτων: 19217
  • Σε σύνδεση σήμερα: 661
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 279
Σύνολο: 281

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.098 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.