*

Αποστολέας Θέμα: Ανακοίνωση του Πανελληνίου Συλλόγου Πανεπιστημιακών Εκπαιδευτικών Μουσικής  (Αναγνώστηκε 2498 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Η μουσική εκπαίδευση στην εκπαιδευτική διαδικασία, αποτελεί αναμφίβολα απαραίτητη προϋπόθεση για να θεωρηθεί ότι ο μαθητής λαμβάνει ολοκληρωμένη μόρφωση στα επίπεδα της καλλιτεχνικής δημιουργίας και κυρίως στα επίπεδα της  καλλιέργειας και ανάπτυξης της αισθητικής.

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε να συμβαίνουν πρωτοφανείς ενέργειες  στον κλάδο μας, όπως απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς  άλλων ειδικοτήτων, προσκομίζοντας ως προσόν τους ωδειακούς τίτλους σπουδών, οι οποίοι είναι αδιαβάθμητοι και προέρχονται ως επί το πλείστον από την ιδιωτική εκπαίδευση. Κατανοούμε όλοι λοιπόν με πόση ευκολία μπορεί ο οποιοσδήποτε να λάβει την ειδικότητα του μουσικού, προσκομίζοντας απλά και μόνο έναν τίτλο σπουδών αδιαβάθμητου ιδιωτικού ιδρύματος, τίτλος που μέχρι πρότινος και πριν από την αριθμητική πλέον ΕΠΑΡΚΕΙΑ των πανεπιστημιακών αποφοίτων μουσικών ΑΕΙ, μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως προσόν διορισμού μετά τη διενέργεια και μόνο γραπτού ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. Το παραπάνω εκτός του ότι είναι απαράδεκτο και επαγγελματικά αντιδεοντολογικό, δείχνει με πόση προχειρότητα αντιμετωπίζεται από τους ιθύνοντες το μάθημα της μουσικής, με το να δίνεται η παραπάνω δυνατότητα σε όποιον εκπαιδευτικό διαθέτει ωδειακό τίτλο σπουδών.

Το τραγικότερο από όλα βέβαια είναι  ότι στον  «πίνακα αντιστοιχίας διδασκομένων μαθημάτων Πιλοτικού Γυμνασίου και κλάδων – ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε Α΄ και Β΄ ανάθεση», μπορούν να διδάξουν το μάθημά μας «λοιποί εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας». Στην ουσία δηλαδή ως Β ανάθεση μπορεί να κάνει μουσική οποιοδήποτε εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας θεωρεί εαυτόν ικανό και πρόθυμο να συμπληρώσει το ωράριό του κάνοντας το συγκεκριμένο μάθημα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι εκτός από την πλήρη απαξίωση του μαθήματός μας, η οποία είναι προφανής με το να δίνεται με τόση ευκολία η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να κάνει το μάθημά μας, υπάρχει μια διάθεση σταδιακού εξοστρακισμού των εκπαιδευτικών μουσικής από την εκπαίδευση και σαφώς μια ανύπαρκτη διάθεση νέων προσλήψεων, μιας και η μουσική θα γίνεται από όποιον εκπαιδευτικό τείνει να "βολευτεί" σε ένα σχολείο, εις βάρος των εκπαιδευτικών μουσικής.

Τέλος, για το μάθημα της μουσικής στα νέα προγράμματα σπουδών αναφέρεται: «Για το Διδακτικό-Μαθησιακό Πεδίο "Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης”, τα πιλοτικά Γυμνάσια θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα που περιλαμβάνει τα δύο μαθήματα Μουσική και Καλλιτεχνικά (Α Πρόγραμμα). Το Β Πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων των δύο ανωτέρω μαθημάτων. »

Θεωρούμε ότι η προσθήκη που αφορά στο Β Πρόγραμμα, αποτελεί παραλλαγή της πρότασης Β και σαφώς είμαστε αρνητικοί ως προς την εφαρμογή της. Ο εμπλουτισμός της εκπαίδευσης με νέα αντικείμενα είναι θεμιτός αρκεί να μη θίγονται με τον ένα ή άλλο τρόπο τα ήδη υπάρχοντα αντικείμενα και στη συγκεκριμένη περίπτωση η μουσική, η οποία θα πρέπει ξεκάθαρα να εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο και όχι να υπάρχει ως δραστηριότητα.

Μετά την έκθεση της υπάρχουσας κατάστασης στον κλάδο μας,

ζητούμε:
1)Να σταματήσει η απρόσκοπτη απόδοση δεύτερης ειδικότητας μουσικής σε εκπαιδευτικούς που  προσκομίζουν οποιονδήποτε αδιαβάθμητο ωδειακό τίτλο σπουδών και όχι πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών.

2)Να αποσυρθεί άμεσα η ΥΑ 118842/Γ2/17-09-2008, η οποία δίνει ως Β ανάθεση το μάθημα μας σε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό.

3)Να αποσυρθεί η προσθήκη «Το Β Πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων των δύο ανωτέρω μαθημάτων», στα πιλοτικά Γυμνάσια.
     
Για το Δ.Σ.
η πρόεδρος                                           η γραμματέας
Β. Παγάνα                                            Σ. Τσομπανάκη


Πηγή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
...τώρα τους έπιασε ο καημός; Μέχρι χτες δηλαδή που απόφοιτοι από τα τμήματα μουσικών σπουδών (όλοι αυτοί εκτός του ΠΑ.ΜΑΚ.) για να διοριστούν στα μουσικά χρησιμοποιούσαν αυτούς τους "αδιαβάθμητους" τίτλους σπουδών (a.k.a. ωδεία) για να μπαίνουν στα μουσικά σχολεία ήταν καλά. Σήμερα πάλι δεν βολεύει την "συντεχνία" μας οπότε τα καταδικάζουμε.

Αυτά είναι.

Όταν λέμε αξιολόγηση κατα ειδικότητες πρώτα και μετά όλα τ' άλλα, δεν μας αρέσει. Τώρα καλά να πάθουμε.

Θες Β' ειδικότητα συνάδελφε; Έλα ν' αξιολογηθείς στην ειδικότητα που θες να πας πρώτα και μετά πάρτην αν την αξίζεις. Απλά και όμορφα. Αλλά κανένα δεν συμφέρει το απλά και το όμορφα, γιατί μόνο απλοί και όμορφοι δεν είμαστε.

Αποσυνδεδεμένος adioristi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 31
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
...τώρα τους έπιασε ο καημός; Μέχρι χτες δηλαδή που απόφοιτοι από τα τμήματα μουσικών σπουδών (όλοι αυτοί εκτός του ΠΑ.ΜΑΚ.) για να διοριστούν στα μουσικά χρησιμοποιούσαν αυτούς τους "αδιαβάθμητους" τίτλους σπουδών (a.k.a. ωδεία) για να μπαίνουν στα μουσικά σχολεία ήταν καλά. Σήμερα πάλι δεν βολεύει την "συντεχνία" μας οπότε τα καταδικάζουμε.

Αυτά είναι.

Όταν λέμε αξιολόγηση κατα ειδικότητες πρώτα και μετά όλα τ' άλλα, δεν μας αρέσει. Τώρα καλά να πάθουμε.

Θες Β' ειδικότητα συνάδελφε; Έλα ν' αξιολογηθείς στην ειδικότητα που θες να πας πρώτα και μετά πάρτην αν την αξίζεις. Απλά και όμορφα. Αλλά κανένα δεν συμφέρει το απλά και το όμορφα, γιατί μόνο απλοί και όμορφοι δεν είμαστε.


δεν εχει επιλογη like, να συμφωνησω μαζι σου!
like λοιπον Pris!

Αποσυνδεδεμένος Pris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 78
    • Προφίλ
Όταν λέμε αξιολόγηση κατα ειδικότητες πρώτα και μετά όλα τ' άλλα, δεν μας αρέσει. Τώρα καλά να πάθουμε.
Θυμάστε ένα φεγγάρι που είχαμε μια συζήτηση περι αξιολόγησης-ΑΣΕΠ και ποιος είναι αυτός ο άξιος που θα μας αξιολογήσει κι αν είναι δυνατόν χωρίς χαρτιά ν' αξιολογηθούμε;

Εγώ την θυμάμαι γιατί την βλέπω κάθε μέρα μπροστά μου στην δουλειά μου και στους "συναδέλφους" καθηγητές που ούτε απ' έξω από σχολείο δεν θα έπρεπε να πέρναγαν κάποιοι! Κι ας έχουν 100 χαρτιά!

Η θέση μου εμένα ήταν τότε (και εξακολουθεί να είναι) ότι πρέπει να γίνει ανοιχτή αξιολόγηση ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ έχοντας και μη χαρτιά ΚΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ πριν να δουλέψουμε έστω και μια μέρα. Με τα ίδια κριτήρια για όλους και όποιος είναι καλύτερος πάρτον.

Ξέρεις π.χ. όμποε αλλά δεν έχεις κανένα χαρτί γι αυτό; Θες λοιπόν να προσλάβεις καθηγητή για το μάθημα του όμποε στα μουσικά σχολεία. Αξιολόγησέ τον στην ειδικότητά του (όμποε για μουσικά σχολεία), στην παιδαγωγική του επάρκεια στο μάθημά του και σε γενικές μουσικές γνώσεις κάν' του και μια ψυχολογική αξιολόγηση (αυτό μην το ξεχνάμε-έχει φοβηθεί το μάτι μου με τους ανισόρροπους που κυκλοφορούν μέσα στα σχολεία!!!) κι αν πρωτεύσει μεταξύ των υπολοίπων ασχέτως "χαρτούρας" να τον προσλάβεις.

Είχε λοιπόν τεθεί το ερώτημα τότε σ' εκείνη την συζήτηση, "και γιατί δεν κάνεις το ίδιο και για τους γιατρούς;;;". Είχα απαντήσει λοιπόν τότε ότι η θέση μου εξακολουθεί να είναι η ίδια ΚΑΙ για τους γιατρούς και για οτιδήποτε άλλο.

Και κοίτα να δεις πως τα φέρνει η ζωή! Μόλις σήμερα έπεσα πάνω σ' αυτό. Δεν γνωρίζω κατα πόσο είναι 100% αληθές (φαίνεται να είναι πάντως), αλλά κι αν δεν είναι, εμένα η γνώμη μου εξακολουθεί να είναι η ίδια.

Αξιολόγηση πριν καν δουλέψεις έστω και μία μέρα στην ειδικότητά σου ασχέτως του χαρτιού που έχεις. Τα πανεπιστήμια καλά θα έκαναν να μην νοιάζονται να μετράει παραπάνω το χαρτί τους και μόνο, αλλά να μετράνε παραπάνω οι γνώσεις που αυτό προσφέρει και να το αποδεικνύουν καθημερινά οι απόφοιτοί του με τις επιτυχίες τους  στις αξιολογήσεις. Απλά και όμορφα.

Αλλά όπως ήδη είπα:
Αλλά κανένα δεν συμφέρει το απλά και το όμορφα, γιατί μόνο απλοί και όμορφοι δεν είμαστε.
;)
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 07, 2012, 11:38:52 μμ από Pris »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160888
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 974
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 29
Επισκέπτες: 899
Σύνολο: 928

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.