*

Αποστολέας Θέμα: Βιολογία και "νέο"Λύκειο  (Αναγνώστηκε 142265 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #126 στις: Ιούλιος 24, 2013, 08:38:05 μμ »
Καμμια μειωση δεν προβλεπω στη βιολογια απλα αν....τα ελκυστικα επαγγελματα ολα μαζι κανουν μια δικια τους δεσμη χωρις τα μαθηματα μας.... ΤΟΤΕ; θα χασουμε ολοι ...και οπως ειπε ενας φιλος μου ''δυο γαιδαροι μαλωνανε σε ξενο αχυρωνα''! ;) :( :( :( :( ::)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:34:52 »

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3188
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #127 στις: Ιούλιος 24, 2013, 08:40:16 μμ »
Καμμια μειωση δεν προβλεπω στη βιολογια απλα αν....τα ελκυστικα επαγγελματα ολα μαζι κανουν μια δικια τους δεσμη χωρις τα μαθηματα μας.... ΤΟΤΕ; θα χασουμε ολοι ...και οπως ειπε ενας φιλος μου ''δυο γαιδαροι μαλωνανε σε ξενο αχυρωνα''! ;) :( :( :( :( ::)
Η μπορώ να πω και εγώ ανεβήκαμε και οι δυό σε λάθος καράβι

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #128 στις: Ιούλιος 24, 2013, 08:47:33 μμ »
Καμμια μειωση δεν προβλεπω στη βιολογια απλα αν....τα ελκυστικα επαγγελματα ολα μαζι κανουν μια δικια τους δεσμη χωρις τα μαθηματα μας.... ΤΟΤΕ; θα χασουμε ολοι ...και οπως ειπε ενας φιλος μου ''δυο γαιδαροι μαλωνανε σε ξενο αχυρωνα''! ;) :( :( :( :( ::)
Η μπορώ να πω και εγώ ανεβήκαμε και οι δυό σε λάθος καράβι
Κοιτα Βασιλη δεν ανεβηκαμε σε λαθος καραβι ,ηταν το καραβι που θελαμε απλα η Ιθακη χαθηκε απο τον οριζοντα ,αρα ειμαστε ατυχοι ως προς τη χρονικη επιλογη!
Δουλευα 14 χρονια παντα σε δυο φροντιστηρια εντατικα ...εκανα παιδια και αρχισα να ζοριζομαι εκτος απ'αυτο ομως μου ελειπε το ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ  του σχολειου....
Καλο το γνωστικο αλλα καθε Μαιο εβλεπα στον υπνο μου  90, 95 ,92 ,100 ....ετσι εβλεπα τους μαθητες μου!


Ατυχησα ,τωρα πια ,στο ξαναγραφω, ''αυτοι εχουν αλλα σχεδια για μας...'' :-[ :( :-[
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 24, 2013, 08:49:40 μμ από anixia »

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #129 στις: Ιούλιος 24, 2013, 08:52:26 μμ »
Γιατι ωραια ειναι και καλο να ξερουμε για το σωμα μας και για το περιβαλλον, αλλα και οι γνωσεις της γεωλογιας ηταν πολυ αξιολογες για τη χημεια ειναι αυτονοητη η χρησιμοτητα της...
Προσοχη: Σε καμια περιπτωση δε θα πω για καποιο μαθημα να μειωθουν οι ωρες του ή οτι καποιο αλλο ειναι πιο βασικο /πιο σημαντικο κλπ απλα προσπαθω να θιξω και τις δυο οψεις του νομισματος και αυτο γιατι εδω ακουγοταν μονο η μια οψη.

Δεν ειναι η μια οψη διοτι δε θα βρεις βιολογο που θελει να μειωθουν οι ωρες διδασκαλιας αυτων των μαθηματων. Αλλά δε βλεπουμε αναλογη υποστηριξη για το δικο μας μαθημα! Βγηκε ποτέ καποιος φυσικος ή χημικος ή γεωλογος να διαμαρτυρηθει που τοσα χρονια η βιολογια ειναι το μοναδικο μονοωρο στο λυκειο ή να διαμαρτυρηθει που θα γινοταν επιλογης στο Νεο λυκειο; Ενω οι βιολογοι εχουμε διαμαρτυρηθει που η χημεια ειναι μονοωρη στο γυμνασιο! (η ΠΕΒ μαλιστα επισημως)

Βασιλη, επειδη δεν υπαρχει απο ενας διορισμενος βιολογος σε καθε σχολειο, αν το μαθημα γινει επιλογης δεν προκειται να δημιουργηθουν τμηματα παρολο που οι μαθητες θα το θελουν. Ειδικα στα μικρα σχολεια, λογω του περιορισμου των 15 μαθητων, το μαθημα θα καταδικαστει. Ακριβως αναλογη ειναι η κατασταση με τα Ιταλικα, που δεκαδες χιλιαδες μαθητες τα ηθελαν ως 2η ξενη γλωσσα, αλλά επειδη δεν υπηρχε μονιμος Ιταλικος επρεπε να βολευτουν οι Γαλλικοι και Γερμανικοι κι ετσι δε δημιουργουνταν τμηματα Ιταλικων. Για να καταλαβεις, πριν 3-4 χρονια ημουν σε σχολεια οπου οι διευθυντες δεν ελεγαν καν στους μαθητες οτι στη Β' λυκειου υπηρχε η Βιολογια Επιλογης! Οι μαθητες δεν ειχαν ιδεα οτι αυτο το μαθημα υπαρχει καν, ποσο μαλλον να το επελεγαν! Απλά οι διευθυντες εφτιαχναν τμηματα Αστρονομιας (για να βολευτει ο μονιμος φυσικος) και Πληροφορικης (για τον μονιμο πληροφορικο). Κι αυτο ακριβως σε ακομη χειροτερη εκδοχη το αντιμετωπισα πριν 2 χρονια σε συγκεκριμενη ΔΔΕ, οπου εδιναν στους μαθητες Β'λυκειου την τεραστια λιστα μαθηματων επιλογης με ενα και μοναδικο μαθημα να λειπει απο τη λιστα! :o (μαντεψε ποιο...)

anixia, μακαρι να εχεις δικιο κι η βιολογια να μη γινει επιλογης, ετσι ωστε να μη μειωθει. Αυτην την προβλεψη τη δινεις διοτι γνωριζεις κατι εκ των εσω ή ειναι δικη σου μονο προβλεψη;

Γιατι σε λαθος καραβι, συναδελφοι; Γιατι να ειναι διορισμενοι ανθρωποι που δεν κανουν ουτε ενα εργαστηριο (εγραψα σε προηγουμενο ποστ για τους τρεις εκπαιδευτικους ΦΕ στο ενα μου σχολειο) ή που ενδιαφερονται μονο για τα ιδιαιτερα τους, αντι για εμας που εχουμε την ορεξη για δουλεια;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:34:52 »

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #130 στις: Ιούλιος 24, 2013, 08:58:03 μμ »
Διοτι θελουν να μειωσουν το κρατος biov ,τι να κανουν ν'απολυσουν τους αλλους για μας;

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #131 στις: Ιούλιος 24, 2013, 09:12:52 μμ »
Δυστυχως αυτοι που ετοιμαζουν το νεο σχολειο μονο πολιτικες σκοπιμοτητες θελουν να εξυπηρετησουν και να το πλασάρουν ως κατι καινοτομο. Πρωτη προτεραιότητα ειναι η εξοικονομιση κοστους και μετα ολα τα αλλα.   
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος oparin

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 167
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #132 στις: Ιούλιος 24, 2013, 10:56:33 μμ »
Τα λόγια είναι περιττά..δείτεhttp:
//www.youtube.com/watch?v=0EwAT-1NtAk

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #133 στις: Ιούλιος 25, 2013, 12:32:05 πμ »


debio, εγω εχω μεγαλη επιτυχια με τους μαθητες στη βιολογια της Α'λυκειου, παρολο το τεραστιο προβλημα του μονοωρου (περυσι προλαβα να ολοκληρωσω την υλη, φετος οχι κι ηταν η πρωτη φορα σ'ολοκληρη τη ζωη μου που δεν προλαβα να ολοκληρωσω υλη σε μαθημα που διδασκα!). Να φανταστεις οτι ο σχολικος συμβουλος (χημικος) μας ελεγε να τη διδασκουμε επιδερμικα γιατι δηθεν ειναι πολυ δυσκολη για τους μαθητες και σου-πα μου-πες, αλλα αν εβλεπε τις τελικες εξετασεις θα ετριβε τα ματια του και θ'αλλαζε γνωμη. Αυτο το μαθημα εμεις το διδασκομασταν στο γυμνασιο (τωρα το εβαλαν στην Α'λυκειου) και δεν ειχαμε προβλημα, γιατι λοιπον να εχουν τωρα οι μαθητες; Ναι μεν συμπεριλαμβανει θεματα οπως η νευρικη ωση, που εμεις δεν ειχαμε στην υλη ως μαθητες γυμνασιου, αλλά απο τη στιγμη που το διδαχθηκαμε στο Πανεπιστημιο, γνωριζουμε πώς να το διδαξουμε. Εγω χρησιμοποιω αφενος το βιβλιο και τις πολυτιμες εικονες του, αφετερου τον πινακα της αιθουσας οπου σχεδιαζω τους νευρωνες και τις συναψεις κι επιπλεον βιντεακια των φαινομενων και διαδραστικο προγραμματακι στον ΥΗ οπου ο μαθητης μπορει να δημιουργησει μονος του νευρικη ωση. Τον ΥΗ ζηταω να τον χρησιμοποιησω απο τον υπευθυνο του εργαστηριου. Η μεγαλη δυσκολια εγκειται στην πιστη τηρηση του χρονοδιαγραμματος διοτι δεν μπορεις να ξεφυγεις απο το μονοωρο, που σημαινει οτι γι'αυτη την ενοτητα μπορεις να χρησιμοποιησεις μονο μια διδακτικη ωρα! :o (τωρα πειτε μου γιατι αυξησαν τη φυσικη στην Α'λυκειου σε 3 ωρες αλλά για τη βιολογια εβαλαν μονο 1, ειδικα οταν σκοπευαν να τη βγαλουν απο τις αλλες ταξεις!!! :o Ξερετε τι μου ελεγαν οι μαθητες φετος; "Γιατι κυρια πρεπει να κανουμε 6 ωρες Αρχαια και 3 ωρες Αγγλικα, αλλά Βιολογια μονο μια;" Το μονο που απαντουσα εγω, ως ευπρεπης εκπαιδευτικος που δεν ηθελα να θιξω κανενα μαθημα, ηταν οτι ολα τα μαθηματα χρειαζονται και θα προσπαθησουμε να κανουμε οσα πρεπει μεσα σ'αυτην τη μια ωρα...)
Εγώ την πρώτη χρονιά αποφάσισα να κάνω όσο περισσότερη ύλη μπορούσα, σε βάρος της εμβάθυνσης. Τη δεύτερη χρονιά αποφάσισα ότι δε θα βγάλω όλη την ύλη, γιατί δεν βγαινει με μονόωρη διδασκαλία, που συχνά χάνεται, και έτσι δίδαξα 1,5 κεφάλαιο λιγότερο. Όμως ασχολήθηκα όπως έπρεπε με τα υπόλοιπα, με εργασίες, με πληροφορίες και εικόνες και βίντεο που είχαν σχέση με το κάθε ανθρώπινο σύστημα. πολλή δουλειά, πολλή αναστάτωση, γιατί κάναμε και ομαδικές εργασίες, αλλά βγήκε ένα ωραίο αποτέλεσμα-προσωπικά ένοιωθα ικανοποιημένη από την ανταπόκριση που βρήκα από τους μαθητές.
Με τον πρώτο τρόπο ήμουν συνεπής σε ενδεχόμενο έλεγχο από το σχολικό σύμβουλο. Με το δεύτερο τρόπο ήμουν συνεπής στο πτυχίο μου και στον εαυτό μου.
Αποκλείω από τον εαυτό μου να μπορέσω να διδάξω όλη την ύλη και σωστά -μόνο επιφανειακά γίνεται.
Προσπαθώ να σκεφτώ τι τακτική και με ποιο τρόπο θα την εφαρμόσω του χρόνου, αν το μάθημα της βιολογίας θα διδάσκεται ακόμη.

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3188
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #134 στις: Ιούλιος 25, 2013, 12:51:31 πμ »


debio, εγω εχω μεγαλη επιτυχια με τους μαθητες στη βιολογια της Α'λυκειου, παρολο το τεραστιο προβλημα του μονοωρου (περυσι προλαβα να ολοκληρωσω την υλη, φετος οχι κι ηταν η πρωτη φορα σ'ολοκληρη τη ζωη μου που δεν προλαβα να ολοκληρωσω υλη σε μαθημα που διδασκα!). Να φανταστεις οτι ο σχολικος συμβουλος (χημικος) μας ελεγε να τη διδασκουμε επιδερμικα γιατι δηθεν ειναι πολυ δυσκολη για τους μαθητες και σου-πα μου-πες, αλλα αν εβλεπε τις τελικες εξετασεις θα ετριβε τα ματια του και θ'αλλαζε γνωμη. Αυτο το μαθημα εμεις το διδασκομασταν στο γυμνασιο (τωρα το εβαλαν στην Α'λυκειου) και δεν ειχαμε προβλημα, γιατι λοιπον να εχουν τωρα οι μαθητες; Ναι μεν συμπεριλαμβανει θεματα οπως η νευρικη ωση, που εμεις δεν ειχαμε στην υλη ως μαθητες γυμνασιου, αλλά απο τη στιγμη που το διδαχθηκαμε στο Πανεπιστημιο, γνωριζουμε πώς να το διδαξουμε. Εγω χρησιμοποιω αφενος το βιβλιο και τις πολυτιμες εικονες του, αφετερου τον πινακα της αιθουσας οπου σχεδιαζω τους νευρωνες και τις συναψεις κι επιπλεον βιντεακια των φαινομενων και διαδραστικο προγραμματακι στον ΥΗ οπου ο μαθητης μπορει να δημιουργησει μονος του νευρικη ωση. Τον ΥΗ ζηταω να τον χρησιμοποιησω απο τον υπευθυνο του εργαστηριου. Η μεγαλη δυσκολια εγκειται στην πιστη τηρηση του χρονοδιαγραμματος διοτι δεν μπορεις να ξεφυγεις απο το μονοωρο, που σημαινει οτι γι'αυτη την ενοτητα μπορεις να χρησιμοποιησεις μονο μια διδακτικη ωρα! :o (τωρα πειτε μου γιατι αυξησαν τη φυσικη στην Α'λυκειου σε 3 ωρες αλλά για τη βιολογια εβαλαν μονο 1, ειδικα οταν σκοπευαν να τη βγαλουν απο τις αλλες ταξεις!!! :o Ξερετε τι μου ελεγαν οι μαθητες φετος; "Γιατι κυρια πρεπει να κανουμε 6 ωρες Αρχαια και 3 ωρες Αγγλικα, αλλά Βιολογια μονο μια;" Το μονο που απαντουσα εγω, ως ευπρεπης εκπαιδευτικος που δεν ηθελα να θιξω κανενα μαθημα, ηταν οτι ολα τα μαθηματα χρειαζονται και θα προσπαθησουμε να κανουμε οσα πρεπει μεσα σ'αυτην τη μια ωρα...)
Εγώ την πρώτη χρονιά αποφάσισα να κάνω όσο περισσότερη ύλη μπορούσα, σε βάρος της εμβάθυνσης. Τη δεύτερη χρονιά αποφάσισα ότι δε θα βγάλω όλη την ύλη, γιατί δεν βγαινει με μονόωρη διδασκαλία, που συχνά χάνεται, και έτσι δίδαξα 1,5 κεφάλαιο λιγότερο. Όμως ασχολήθηκα όπως έπρεπε με τα υπόλοιπα, με εργασίες, με πληροφορίες και εικόνες και βίντεο που είχαν σχέση με το κάθε ανθρώπινο σύστημα. πολλή δουλειά, πολλή αναστάτωση, γιατί κάναμε και ομαδικές εργασίες, αλλά βγήκε ένα ωραίο αποτέλεσμα-προσωπικά ένοιωθα ικανοποιημένη από την ανταπόκριση που βρήκα από τους μαθητές.
Με τον πρώτο τρόπο ήμουν συνεπής σε ενδεχόμενο έλεγχο από το σχολικό σύμβουλο. Με το δεύτερο τρόπο ήμουν συνεπής στο πτυχίο μου και στον εαυτό μου.
Αποκλείω από τον εαυτό μου να μπορέσω να διδάξω όλη την ύλη και σωστά -μόνο επιφανειακά γίνεται.
Προσπαθώ να σκεφτώ τι τακτική και με ποιο τρόπο θα την εφαρμόσω του χρόνου, αν το μάθημα της βιολογίας θα διδάσκεται ακόμη.
Άλλωστε αν το ζητούμενο είναι να κάνουμε ότι λέει το βιβλίο, τότε όντως μπορεί να το κάνει το μάθημα και ο θεολόγος. Το συγκρητικό μας πλεονέκτημα είναι η εμβάθυνση, το πείραμα, οι πραγματικές εφαρμογές, οι απορίες, οι εργασίες. Δεν με νοιάζει καθόλου τι θα πει ένας άσχετος σύμβουλος με την επιστήμη μου. Αλλιώς τι γυρεύει ένας βιολόγος στο σχολείο;

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #135 στις: Ιούλιος 25, 2013, 02:15:05 πμ »
Διοτι θελουν να μειωσουν το κρατος biov ,τι να κανουν ν'απολυσουν τους αλλους για μας;

Ακριβως αυτο να κανουν, συναδελφισσα, οταν οι αλλοι δε δουλευουν! Εσυ κι εγω τους πληρωνουμε, το ξεχασες; Οταν εγω ημουν η μονη απο τους 4 που εκτελουσα ολα μου τα καθηκοντα κι οι αλλοι περα βρεχει επειδη ειχαν το απυροβλητο της μονιμοτητας, νομιζεις οτι μ'ενδιαφερει αν απολυθουν; Δε μ'ενδιαφερει ποσώς, οπως βεβαια δεν ενδιεφερε κι εκεινους οτι εγω θ'απολυομουν το καλοκαιρι. Να φανταστεις στον τελευταιο συλλογο δεν ηθελαν καν να κανουν τη μια μερα εφημερια! Οι αναπληρωτες εκεινη την ωρα γυρισαμε να κοιταξουμε ο ενας τον αλλον λεγοντας "ας δωσουν 50 ευρω σ'εναν αναπληρωτη (ουτε καν ολοκληρο το μισθο του Αυγουστου) και θα δεις ποσοι θα ερθουν εκεινη τη μερα να κανουν την εφημερια!" Κατι τετοιοι ειναι που εχουν βγαλει κακο ονομα σ'ολους ανεξαιρετως τους εκπαιδευτικους. Κι ουτε θελω το παιδι μου να εχει τετοιους "εκπαιδευτικους" στο σχολειο - για να μαθει το στελνω, οχι για παιδοφυλαξη. Γι'αυτο κι ειμαι τοσο κατά της Β'αναθεσης σε αντικειμενα που ο εκπαιδευτικος δεν μπορει να διδαξει ικανοποιητικα.

Με τον πρώτο τρόπο ήμουν συνεπής σε ενδεχόμενο έλεγχο από το σχολικό σύμβουλο. Με το δεύτερο τρόπο ήμουν συνεπής στο πτυχίο μου και στον εαυτό μου.
Αποκλείω από τον εαυτό μου να μπορέσω να διδάξω όλη την ύλη και σωστά -μόνο επιφανειακά γίνεται.
Προσπαθώ να σκεφτώ τι τακτική και με ποιο τρόπο θα την εφαρμόσω του χρόνου, αν το μάθημα της βιολογίας θα διδάσκεται ακόμη.
Άλλωστε αν το ζητούμενο είναι να κάνουμε ότι λέει το βιβλίο, τότε όντως μπορεί να το κάνει το μάθημα και ο θεολόγος. Το συγκρητικό μας πλεονέκτημα είναι η εμβάθυνση, το πείραμα, οι πραγματικές εφαρμογές, οι απορίες, οι εργασίες. Δεν με νοιάζει καθόλου τι θα πει ένας άσχετος σύμβουλος με την επιστήμη μου. Αλλιώς τι γυρεύει ένας βιολόγος στο σχολείο;

Συναδελφοι, συμφωνω με την εμβαθυνση περαν του σχολικου βιβλιου (αλλωστε ειπα οτι χρησιμοποιησα βιντεακια και διαδραστικες δραστηριοτητες στο εργαστηριο των ΥΗ), αλλά το συγκεκριμενο μαθημα θελει πολλη προσοχη στις οδηγιες του Π.Ι. διοτι αφενος το βιβλιο δε γραφτηκε για γενικης παιδειας (δεν ειναι νεο βιβλιο!) κι αφετερου η υλη ειναι εκτεταμενη και δεν την εχουν περικοψει οπως εκαναν προπερσι στη Β'λυκειου. Συνεπως, δεν μπορει καποιος να εμβαθυνει υπερβολικα οταν κανει θεματα γενικης παιδειας , εις βαρος του ευρους της υλης που αποσκοπει στο να παρει βασικες γνωσεις για διαφορα συστηματα του ανθρωπινου οργανισμου το συνολο των μαθητων.

Δε σκοπευω προσωπικα να παραμεινω για 2η ωρα (εβδομαδα!) στην ιδια ενοτητα εις βαρος σημαντικοτατων κεφαλαιων για την καθημερινη ζωη, οπως οι ορμονες και τα αισθητηρια οργανα. (φυσικα και το ερειστικο, αλλά υποτιθεται οτι μερος απο αυτο οι μαθητες το διδαχθηκαν στο γυμνασιο στη Φυσικη Αγωγη - αν και κανεις γυμναστης δε φαινεται να εχει διδαξει τιποτα σχετικο!) Μην ξεχναμε οι μαθητες δε θα ξανασυναντησουν ποτέ τετοια θεματα στο σχολειο κι ειναι η μονη τους ευκαιρια να παρουν αυτες τις βασικες γνωσεις πριν βγουν στην κοινωνια. Μαλιστα, πολλοι απο αυτους δειχνουν εντονο ενδιαφερον, ειτε διοτι εχουν γονεις/συγγενεις με παθησεις (θυρεοειδη, διαβητη κλπ), ειτε διοτι πασχουν οι ιδιοι. Και φυσικα τους ενδιαφερουν οι ασκησεις με εικονες ματιων κι αυτιων ή με τη διαπιστωση οτι το πικρο το γευονται στο πισω μερος της γλωσσας κλπ.

Γι'αυτο και συμφωνω με το πνευμα του χρονοδιαγραμματος του Π.Ι. για τις διδακτικες ωρες ανα κεφαλαιο, στα πλαισια του μονοωρου μαθηματος. Προφανως, ακολουθωντας το χρονοδιαγραμμα αναγκάστηκα να διδαξω επιδερμικα τις ορμονες και τα αισθητηρια, διοτι επρεπε να προχωρησω στο ερειστικο, αλλά τουλαχιστον οι μαθητες εμαθαν πού βρισκεται ο θυρεοειδης αδενας και τι κανει, απο πού παραγεται η ινσουλινη, πώς λειτουργει ο οφθαλμος και το αυτι, τις ονομασιες των βασικων οστων του σωματος, κλπ. Θεωρω οτι σωστα εκρινε το Π.Ι. οτι ειναι πολυ σημαντικοτερο να ξερει ο μαθητης αυτα τα θεματα παρα να γνωριζει τις λεπτομερειες π.χ. της μορφης των διαφορων κυτταρων του επιθηλιακου ή ερειστικου ιστου ή ακομη και τις λεπτομερειες της ωογενεσης ή των εμβρυικων μεμβρανων. Η διαφωνια μου με τη συμβουλη που μας εδωσε ο σχολικος συμβουλος αλλης ειδικοτητας δεν ηταν στο ποσο θα εμβαθυνω εκτος βιβλιου, αλλά στο οτι θεωρουσε τις εννοιες του βιβλιου πολυ δυσκολες για τους μαθητες, το οποιο προφανως και δεν ισχυει, οπως απεδειξε και το αποτελεσμα.


Τα λόγια είναι περιττά..δείτεhttp:
//www.youtube.com/watch?v=0EwAT-1NtAk

Εξαιρετικο, μια μαθητρια της Β' ηταν αναμεσα τους! :D Μπραβο στους μαθητες και κριμα που δεν τους παρουσιασε και καποιο ιδιωτικο καναλι, μιας κι η περισσοτερη Ελλαδα αυτη τη στιγμη δεν μπορει να δει ΝΕΤ. :-\


Και να κανω edit για να πω στον giokspy που τον ενοχλησε ο βιολογος στο Μουσικο Γυμνασιο Κορινθου (διοτι μου εκατσε στο λαιμο αυτη η αδικη κατηγορια για τους μονιμους βιολογους), οτι στο 6ο Γυμνασιο Γαλατσιου υπαρχουν 4 καθηγητες ΦΕ: 3 φυσικοι (ενω επρεπε να ειναι 1Φ-1Β-1Γ) και 1 χημικος! Και γυμνασια σαν κι αυτο υπαρχουν πληθος στην Αθηνα αλλά και σ'ολη την Ελλαδα! Οταν αντι να τους αφησουν στη διαθεση, οπως οφειλουν συμφωνα με τη νομοθεσια, τους δινουν οργανικες θεσεις σε κενα αλλων, ε τι να πουμε πια οι αδιοριστοι, αλλά κι οι μονιμοι βιολογοι που διοριστηκαν με ΑΣΕΠ και διωχνονται απο τα σχολεια τους ως οι τελευταιοι τοποθετηθεντες!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 25, 2013, 02:34:08 πμ από biov »

Αποσυνδεδεμένος λιθοσφαιριστής

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #136 στις: Ιούλιος 25, 2013, 02:16:06 μμ »
Δεν ειναι η μια οψη διοτι δε θα βρεις βιολογο που θελει να μειωθουν οι ωρες διδασκαλιας αυτων των μαθηματων. Αλλά δε βλεπουμε αναλογη υποστηριξη για το δικο μας μαθημα! Βγηκε ποτέ καποιος φυσικος ή χημικος ή γεωλογος να διαμαρτυρηθει που τοσα χρονια η βιολογια ειναι το μοναδικο μονοωρο στο λυκειο ή να διαμαρτυρηθει που θα γινοταν επιλογης στο Νεο λυκειο; Ενω οι βιολογοι εχουμε διαμαρτυρηθει που η χημεια ειναι μονοωρη στο γυμνασιο! (η ΠΕΒ μαλιστα επισημως)

Τι να πούμε κι εμείς οι ανύπαρκτοι;
Εδώ δε διαμαρτυρηθήκαμε για την κατάργηση της Γεωλογίας κάποτε...

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #137 στις: Ιούλιος 25, 2013, 02:51:06 μμ »
κανένας δεν είναι ανύπαρκτος και όλοι υποστηρίζουν την επιστήμη τους και καλά κάνουν. όμως η μονόωρη χημεία στο γυμνάσιο , που θα παραμείνει έτσι μαθαίνω , είναι μακράν το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ουσιώδες πρόβλημα στο αναλυτικό πρόγραμμα στην δευτεροβάθμια. για πολλούς λόγους διαφόρων ενδιαφερόντων. η μονόωρη βιολογία στο λύκειο , δεν παύει να υπήρχε σαν μάθημα γενικής σε όλες της τάξεις και την επέλεγαν μάλιστα στην τρίτη από όλες τις κατευθύνσεις πολλά παιδιά -να μην ξεχνιόμαστε. ξέχωρα το δίωρο στο γυμνασιο και για βιολογία και για γεωλογία. είδατε φίλοι , ότι ο κάθε κλάδος έχει κάτι να πει, δεν έχει νόημα στην τελική.

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3188
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #138 στις: Ιούλιος 25, 2013, 05:20:49 μμ »
κανένας δεν είναι ανύπαρκτος και όλοι υποστηρίζουν την επιστήμη τους και καλά κάνουν. όμως η μονόωρη χημεία στο γυμνάσιο , που θα παραμείνει έτσι μαθαίνω , είναι μακράν το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ουσιώδες πρόβλημα στο αναλυτικό πρόγραμμα στην δευτεροβάθμια. για πολλούς λόγους διαφόρων ενδιαφερόντων. η μονόωρη βιολογία στο λύκειο , δεν παύει να υπήρχε σαν μάθημα γενικής σε όλες της τάξεις και την επέλεγαν μάλιστα στην τρίτη από όλες τις κατευθύνσεις πολλά παιδιά -να μην ξεχνιόμαστε. ξέχωρα το δίωρο στο γυμνασιο και για βιολογία και για γεωλογία. είδατε φίλοι , ότι ο κάθε κλάδος έχει κάτι να πει, δεν έχει νόημα στην τελική.
Οι αριθμοί λένε άλλα. Δες πιο πάνω.
Τα μονόωρα μαθήματα πρέπει να καταργηθούν! Το μόνο που εξυπηρετεί η μονόωρη βιολογία στο λύκειο είναι για να συμπληρώνουν ωράριο όλοι οι ΠΕ04, εκτός από τους βιολόγους. Ας καταργηθεί λοιπόν η μονόωρη βιολογία στη β και Γ λυκείου να δούμε που θα κρυφτούν οι φυσικοί και οι χημικοί. Αυτή την λύση βλέπω πια σαν την πιο συμφέρουσα. Αν δεν θέλετε να κάνουν τα παιδιά σας βιολογία, δικαίωμα και πρόβλημά σας!
Τα παιδιά μας βγαίνουν ήδη αμόρφωτα στη γεωλογία, νομίζουν ότι την γη την έφτιαξε ο θεός και ότι ο σεισμός είναι ο εγκέλαδος. ΝΑι για αυτό φταίνε οι συντεχνίες κυρίως των φυσικών και θα έλεγα και των μαθηματικών, άντε και λίγο τα θρησκευτικά  :-\.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 25, 2013, 05:26:15 μμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος zzz

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #139 στις: Ιούλιος 25, 2013, 05:31:26 μμ »
Χωρις πλακα οταν διδασκα βιολογια ειχα αρκετους γνωστους βιολογους που δεν ηθελαν να διδαξουν σε φροντιστηριο( με βοηθησαν βεβαια αρκετα στην αρχη) δεν το λεω απο προσωπικη εμπαθεια

Ουδείς πιο αχάριστος του ευεργετηθέντος. Βγάζε χολή για τους βιολόγους που διδάσκεις το μάθημά τους μόνο και μόνο γιατί σου επετράπη όντας άσχετος! Αυτή είναι η παιδεία του σύγχρονου Έλληνα... και αναρωτιόμαστε γιατί εκλέγεται η Χρυσή Αυγή! Διότι ο μέσος Έλληνας (ανεξαρτήτως μόρφωσης) στερείται παιδείας και εργασιακής ηθικής  :P

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160634
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 847
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 393
Σύνολο: 413

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.