*

Αποστολέας Θέμα: Βιολογία και "νέο"Λύκειο  (Αναγνώστηκε 142304 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος λιθοσφαιριστής

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #378 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 12:06:21 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα με τον gvasilis, ειδικά με την πρόταση που καταθέτει στην τελευταία παράγραφο.
Όποιος διαφωνεί με αυτήν, προφανώς θέλει κάτι να παραμείνει κρυφό.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:48:15 »

Αποσυνδεδεμένος Kostas90

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04.01
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #379 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 12:40:43 μμ »
   Όμως, διακρίνω άλλη μία φορά την ύπαρξη αυτού του μικροβίου της "συνωμοσιολογίας" κατά των βιολόγων. Ανέφερες τις 42 από τις 72 περιοχές όπου οι φυσικοί και οι χημικοί κλέβουν τις ώρες των βιολόγων. Γνωρίζεις αν σε αυτές τις περιοχές περιλαμβάνονται νησιά; Όπου σαφώς επειδή τα τελευταία 30 χρόνια οι απαιτήσεις για εκπαιδευτικούς ήταν συντριπτικές υπέρ των φυσικών και των χημικών είναι και αυτοί που τώρα θα παρουσιάζουν πλεόνασμα λόγω των παραγόντων που ήδη αναφέρθηκαν (μείωση ωραρίου, συγχωνεύσεις).
  Από την άλλη πλευρά οι δημογραφικές μεταβολές επιτείνουν το πρόβλημα σε συγκεκριμένες περιοχές σε ότι αφορά την ύπαρξη ελλειμάτων ή πλεονασμάτων σε ότι αφορά τα λειτουργικά κενά. Έτσι, ενώ παλιότερα γίνονταν μεταθέσεις για να καλυφθούν αυτά τα κενά τώρα πια, λόγω μείωσης του μαθητικού πληθυσμού να πλεονάζουν. Δεν έχει αποφασίσει όλο το σύμπαν να είναι εναντίον των βιολόγων! Πάντως όπως ανέφερες για το σύμβουλο που τον βόλευε η κατάσταση που διαμορφώθηκε πέρυσι, δεν είδα κάποιο βιολόγο πέρυσι να διαμαρτυρηθεί...
  Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να σημειώσω ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου να δίνονται τα κενά ανά διεύθυνση ώστε να ξέρει ο καθένας τι γίνεται και να μπορεί να κινηθεί ανάλογα. Όμως και εκεί πάλι ποιος διασφαλίζει ότι τα κενά είναι όπως δίνονται; (όπως το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και σε επίπεδο σχολικής μονάδας). Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ούτως ή άλλως το σύστημα είναι χαοτικό και ανετότατα μπορεί κάποιος να επέμβει για ιδίους λόγους... Όπως βλέπεις δε φταίνε οι φυσικοί. Χθες ωφελήθηκαν (κατά κάποιο τρόπο) οι βιολόγοι, σήμερα οι φυσικοί, αύριο οι χημικοί, μεθαύριο οι γεωλόγοι. Αλήθεια, αν αύριο αναβαθμιστεί η γεωλογία και περισσεύουν βιολόγοι, θα θεωρούσες ότι το υπουργείο θα έπρεπε να αφήσει ξεκρέμαστους τους βιολόγους; Όμως, δε θα θεωρούνταν ριγμένοι οι γεωλόγοι; Μία ισορροπία χρειάζεται. Δες και τους διορισμούς αναπληρωτών φέτος: οι βιολόγοι περίπου 300 και οι φυσικοί περίπου 220 μέχρι στιγμής, τα κενά όμως που έχουν μείνει ακάλυπτα σε φυσικούς είναι περισσότερα (το ΚΥΣΔΕ τα έχει ανακοινώσει αυτά). Τι λες ότι θα πρέπει να κάνουν οι φυσικοί σε αυτήν την περίπτωση;
“Η επιστήμη δεν μπορεί να λύσει το ύψιστο μυστήριο της φύσης. Και αυτό επειδή, σε τελευταία ανάλυση, εμείς οι ίδιοι είμαστε μέρος του μυστηρίου που προσπαθούμε να λύσουμε”
Max Planck

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3188
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #380 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 02:13:56 μμ »
   Όμως, διακρίνω άλλη μία φορά την ύπαρξη αυτού του μικροβίου της "συνωμοσιολογίας" κατά των βιολόγων. Ανέφερες τις 42 από τις 72 περιοχές όπου οι φυσικοί και οι χημικοί κλέβουν τις ώρες των βιολόγων. Γνωρίζεις αν σε αυτές τις περιοχές περιλαμβάνονται νησιά; Όπου σαφώς επειδή τα τελευταία 30 χρόνια οι απαιτήσεις για εκπαιδευτικούς ήταν συντριπτικές υπέρ των φυσικών και των χημικών είναι και αυτοί που τώρα θα παρουσιάζουν πλεόνασμα λόγω των παραγόντων που ήδη αναφέρθηκαν (μείωση ωραρίου, συγχωνεύσεις).
  Από την άλλη πλευρά οι δημογραφικές μεταβολές επιτείνουν το πρόβλημα σε συγκεκριμένες περιοχές σε ότι αφορά την ύπαρξη ελλειμάτων ή πλεονασμάτων σε ότι αφορά τα λειτουργικά κενά. Έτσι, ενώ παλιότερα γίνονταν μεταθέσεις για να καλυφθούν αυτά τα κενά τώρα πια, λόγω μείωσης του μαθητικού πληθυσμού να πλεονάζουν. Δεν έχει αποφασίσει όλο το σύμπαν να είναι εναντίον των βιολόγων! Πάντως όπως ανέφερες για το σύμβουλο που τον βόλευε η κατάσταση που διαμορφώθηκε πέρυσι, δεν είδα κάποιο βιολόγο πέρυσι να διαμαρτυρηθεί...
  Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να σημειώσω ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου να δίνονται τα κενά ανά διεύθυνση ώστε να ξέρει ο καθένας τι γίνεται και να μπορεί να κινηθεί ανάλογα. Όμως και εκεί πάλι ποιος διασφαλίζει ότι τα κενά είναι όπως δίνονται; (όπως το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και σε επίπεδο σχολικής μονάδας). Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ούτως ή άλλως το σύστημα είναι χαοτικό και ανετότατα μπορεί κάποιος να επέμβει για ιδίους λόγους... Όπως βλέπεις δε φταίνε οι φυσικοί. Χθες ωφελήθηκαν (κατά κάποιο τρόπο) οι βιολόγοι, σήμερα οι φυσικοί, αύριο οι χημικοί, μεθαύριο οι γεωλόγοι. Αλήθεια, αν αύριο αναβαθμιστεί η γεωλογία και περισσεύουν βιολόγοι, θα θεωρούσες ότι το υπουργείο θα έπρεπε να αφήσει ξεκρέμαστους τους βιολόγους; Όμως, δε θα θεωρούνταν ριγμένοι οι γεωλόγοι; Μία ισορροπία χρειάζεται. Δες και τους διορισμούς αναπληρωτών φέτος: οι βιολόγοι περίπου 300 και οι φυσικοί περίπου 220 μέχρι στιγμής, τα κενά όμως που έχουν μείνει ακάλυπτα σε φυσικούς είναι περισσότερα (το ΚΥΣΔΕ τα έχει ανακοινώσει αυτά). Τι λες ότι θα πρέπει να κάνουν οι φυσικοί σε αυτήν την περίπτωση;
Ισχυρίζομαι ότι υπήρξε χειρισμός υπερ των συντεχνιακών συμφερόντων Φυσικών και Χημικών και αναγκαστικά κατά των Βιολόγων ... αλλά και των Γεωλόγων για να είμαστε πιο ακριβείς. Οντως είναι μια ενοχλητική σκέψη ακόμη και για μένα! :) Το "κλέβουν" τις ώρες των Βιολόγων δεν ακούγεται ωραία. Θα έλεγα περιγραφικά ότι απλώς καλύπτουν τα κενά Βιολογίας και Γεωλογίας άλλοτε χωρίς και άλλοτε με την θέλησή τους. Είναι σε πολλές περιπτώσεις αναγκασμένοι να το κάνουν γιατί δεν υπάρχουν άλλα κενά Φυσικής και Χημείας. Άλλοτε υπάρχουν κενά Φυσικής και Χημείας αλλά δεν τα θέλουν και προτιμούν κενό Βιολογίας ή Γεωγραφίας. Το τελευταίο δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται. Το προηγούμενο είναι ένα δυσάρεστο γεγονός.
Δημογραφικά ισχύει το εξής παράδοξο. Το 2007-2008 από τον αριθμο των τμημάτων που δίνει η ελστατ οι ώρες Φυσικής είναι 68.400, και το 2013-2014 είναι 70.100. Ειναι για να σπας το κεφάλι σου. "Ποιά μείωση" λες! " Εμένα αλλιώς μου τα 'πανε" !  ::) Τι να πει κανείς!!!
Στις 42 είναι και κάποια νησιά όχι όλα. Τα νησιά δωδεκανησα και κυκλάδες δεν είχαν παρα 2-3 ονομαστικά υπεράριθμους και τους τοποθέτησαν σε κενά που έλεγαν την αντίστοιχη ειδικότητα μάλλον σωστά. Αλλά τα κενά δεν βγήκαν με ώρες οπότε δεν μπορώ να ελέγξω. Οι "λάθος" τοποθετήσεις που φαίνονται είναι κυρίως σε Αθήνα θεσσαλονίκη και μεγάλες επαρχιακές πόλεις, α και στην Μυτιλήνη. Αν βγάλουν τα κενά με ώρες τότε εγώ δεν μπορώ να ξέρω αν είναι αλήθεια στη γλυφάδα, αλλά μπορώ να μάθω αν οι ώρες είναι σωστές στο διπλανό γυμνάσιο εδώ στην καβάλα. Επίσης μπορώ να δω και τι καθηγητές έχουν στο ιντερνετ. Λες να το ρισκάρουν να γράψουν ψέμματα? (ΜΑ τι λέω ξέρω σε διπλανό νομό που βγάλαν λειτουργικά κενά με ώρες και κρύψαν πλεόνασμα σε ώρες σε γνωστό μου γυμνάσιο) Και όπως πολύ σωστά λες, και τι έκανα; Αρα φταίω και εγώ που δεν αντιδρώ. Αν νομίζεις ότι πρέπει να αντιδράσουμε οι Βιολόγοι  ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΩΛΟΓΟΙ..... ναι. Μάλλον πρέπει, αλλά φοβόμαστε μην μας πουν κοντόφθαλμους, φανατικούς, γραφικούς, οπορτουνιστές, οτι δεν πάμε καλά, ότι δεν έχουμε ψυχραιμία, ότι δεν δώσαμε ΑΣΕΠ, ότι κλάιμε όταν μας δίνουν Β ανάθεση, ότι πάμε μόνο στα Γυμνάσια, ότι είμαστε τρομοκράτες, ότι θέλουμε να γίνουμε χαλίφηδες στη θέση του Χαλίφη (ποιός είναι ο χαλίφης ρε παιδιά?!),
... και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Περιμένω...

Αν δέχεσαι τα κενά που ανακοινώνει ο Κορδής τότε πρέπει να δοθεί και μια εξήγηση τι γίναν τα 550 κενά Βιολογίας όταν δεν υπήρχε πλεόνασμα Βιολόγου, καθώς και 100 + Γεωγραφίας, επίσης χωρίς πλεόνασμα. Από 100 κενά πήραν 6 Γεωλόγους και έμειναν αλλα 32 νομίζω.
100-6=32
550-300=57
129-220=69  ;D :o
91-120=31 :o  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Αν υπάρχουν και άλλα δημογραφικά, όντως να τα δούμε όλα. Αλλά είπαμε είναι κρυφά. Ας τολμήσουν να βγάλουν ανώνυμα νούμερα να μην λέω και εγώ μπούρδες. ΝΑ εξηγηθεί πλήρως η κατάσταση να ξέρουν όλοι που στεκόμαστε.
Στο τελευταίο έχω ήδη απαντήσει νομίζω καθαρά. Δεν ζητάει κανείς απολύσεις και εξορίες. Δεν υπάρχει η Βιολογία στα σχολεία για να δουλεύουμε εμείς οι Βιολόγοι. Ούτε όμως για να βρίσκουν αποκατάσταση άλλοι εκπαιδευτικοί. Προτεραιότητα είναι το μάθημα και οι μαθητές. Αν δεν χρειάζονται άλλοι Βιολόγοι γιατί να πάρουν και άλλους? Εγώ δεν πληρώνω τους φόρους? Να πάρουν όσους χρειαζόμαστε. ΝΑ δούμε λοιπόν πόσοι χρειάζονται. Πόσα τα σχολεία? Πόσες οι ώρες? Πόσο πλεόνασμα Φυσικών πρέπει να καλυφθεί και μετά βλέπουμε τι περισσεύει!
Ας τα βγάλουν αυτοί και μετά ασε σε μένα ή σε όποιον ενδιαφέρεται να τα ελέγξει.
 

Αποσυνδεδεμένος sothito

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #381 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 03:24:44 μμ »
σωστό σε βρίσκω gvasilis

Μάλλον πρέπει, αλλά φοβόμαστε μην μας πουν κοντόφθαλμους, φανατικούς, γραφικούς, οπορτουνιστές, οτι δεν πάμε καλά, ότι δεν έχουμε ψυχραιμία, ότι δεν δώσαμε ΑΣΕΠ, ότι κλάιμε όταν μας δίνουν Β ανάθεση, ότι πάμε μόνο στα Γυμνάσια, ότι είμαστε τρομοκράτες, ότι θέλουμε να γίνουμε χαλίφηδες στη θέση του Χαλίφη (ποιός είναι ο χαλίφης ρε παιδιά?!),
... και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Περιμένω...

Να προσθέσω και το απίστευτο που πέταξε φυσικός(!) σε ενημέρωση 04 εσχάτως "Μα καλά σε τι χρειάζονται όλες αυτές οι γνώσεις βιολογίας στον "απλό" άνθρωπο;" Εννοούσε ο "συνάδελφος" ότι ο "απλός" άνθρωπος πρέπει να γνωρίζει με λεπτομέρεια να λύνει ασκήσεις φυσικής για τροχαλίες, μοχλούς για τη στροφορμή, για το πώς μεταδίδεται το κύμα (για το πώς το τρίβουν το πιπέρι βρε αδερφέ) αλλά δεν είναι και ανάγκη να γνωρίζουν από τι αποτελείται το σώμα τους, τι εστί νευρικό ή μυϊκό κύτταρο!!!
Σε αυτή τη λογική κινούνται οι "συνάδελφοι" φυσικοί που "διδάσκουν" τη βιολογία (του γυμνασίου πρωτίστως αλλά και του λυκείου στην ανάγκη) με διάφορα κόλπα και τεχνάσματα που θα ζήλευαν και οι αλχημιστές του μεσαίωνα...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:48:15 »

Αποσυνδεδεμένος trobadoyros

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 108
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #382 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 03:58:38 μμ »
δεν ειμαι βιολογος,πληροφορικη τελειωσα προ πολλων ετων(εποχη δεσμων)

αυτονοητα η χημεια εχει μικροτερο ευρος και απο την βιολογια και απο την φυσικη και υπερβολικα εξειδικευμενο για να διδασκεται  πολλες ωρες στο σχολειο.επισης ειναι μαθημα που για να διδασκεται σωστα η ουσια του απαιτει εργαστηριο..δεν χρειαζεται ιδιαιτερη κουβεντα γι αυτο οποιος εχει ασχοληθει με αυτα τα μαθηματα ηδη απο το σχολειο το κατανοει.
δεν λεω πως δεν πρεπει να διδασκεται.λεω πως οι ωρες που δινονται τωρα για την χημεια ειναι υπεραρκετες και η μονη διορθωση που χρειαζεται ειναι στις κατευθυνσεις στην γ λυκειου οπου το μαθημα της πληροφορικης θα πρεπει να την αντικαταστασει για μερικες δεκαδες περιπτωσεων(σχολων)
κατα τα αλλα το προγραμμα το βρισκω μια χαρα ...εγω μια μετατροπη θα εκανα στο γυμνασιο..τις σπασμενες μονοωρες σε μια διωρη για ενα χρονο...πιθανον μαλιστα να μειωνα τις ωρες στην φιλολογια που τις βρισκω υπερβολικες προς οφελος της πληροφορικης και κυριως ενος μαθηματος με τιτλο δικαιο διαδικτυου το οποιο θεωρω πως πρεπει τον 21 αιωνα να διδασκεται στους ελληνες
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2014, 04:00:20 μμ από trobadoyros »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #383 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 04:03:05 μμ »
Επίσης, πρέπει να διδάσκεται από το δημοτικό ο νέος κλάδος της νομικής με τίτλο "δίκαιο ηλιακού συστήματος" (ναι υπάρχει στο εξωτερικό στις νομικές σχολές).
Έχουμε ξεφύγει τελειώς με τις εγωκεντρικές απόψεις  :)

Όποιος θεωρεί ότι η χημεία διδάσκεται υπερβολικά στο ελληνικό σχολείο, μάλλον δεν έχει ιδέα για τι μιλάει, ή το λέει υποκειμενικά λόγω ιδίου συμφέροντος (και όχι, δεν είμαι χημικός).
Να τα ξαναπούμε.. υπάρχουν τα μαθηματικά (απαραίτητα για όλους, ανεξαρτήτως κλάδου) και μετά στα θετικά μαθήματα υπάρχουν οι 3 βασικές επιστήμες: φυσική, χημεία, βιολογία (φυσικά υπάρχουν και άλλες επιστήμες, όπως γεωλογία, που δυστυχώς έχει αποβληθεί από το ελληνικό σχολείο). Η πληροφορική φυσικά και πρέπει να διδάσκεται, αλλά όχι εις βάρος των άλλων μαθημάτων.
Και επειδή εδώ το θέμα αφορά τη βιολογία, το ξαναλέω.. πρέπει να αναβαθμιστεί (μαζί με τη χημεία) πρώτα στο γυμνάσιο, και μετά συζητάμε και για τις αλλαγές στο λύκειο.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2014, 04:08:37 μμ από Landau »
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος xhm32

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 448
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ04.02
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #384 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 04:37:23 μμ »
δεν ειμαι βιολογος,πληροφορικη τελειωσα προ πολλων ετων(εποχη δεσμων)

αυτονοητα η χημεια εχει μικροτερο ευρος και απο την βιολογια και απο την φυσικη και υπερβολικα εξειδικευμενο για να διδασκεται  πολλες ωρες στο σχολειο.επισης ειναι μαθημα που για να διδασκεται σωστα η ουσια του απαιτει εργαστηριο..δεν χρειαζεται ιδιαιτερη κουβεντα γι αυτο οποιος εχει ασχοληθει με αυτα τα μαθηματα ηδη απο το σχολειο το κατανοει.
δεν λεω πως δεν πρεπει να διδασκεται.λεω πως οι ωρες που δινονται τωρα για την χημεια ειναι υπεραρκετες και η μονη διορθωση που χρειαζεται ειναι στις κατευθυνσεις στην γ λυκειου οπου το μαθημα της πληροφορικης θα πρεπει να την αντικαταστασει για μερικες δεκαδες περιπτωσεων(σχολων)
κατα τα αλλα το προγραμμα το βρισκω μια χαρα ...εγω μια μετατροπη θα εκανα στο γυμνασιο..τις σπασμενες μονοωρες σε μια διωρη για ενα χρονο...πιθανον μαλιστα να μειωνα τις ωρες στην φιλολογια που τις βρισκω υπερβολικες προς οφελος της πληροφορικης και κυριως ενος μαθηματος με τιτλο δικαιο διαδικτυου το οποιο θεωρω πως πρεπει τον 21 αιωνα να διδασκεται στους ελληνες
  Βλέπω πως έχεις εμπάθεια απέναντι στην Χημεία με κύριο σκοπό την αύξηση των ωρών της πληροφορικής. Επομένως ότι λες το λες για ιδίον συμφέρον. Η πληροφορική πρέπει να μπει ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλήνιες. Αλλά δεν μπορείς να έχεις άποψη για το εύρος της χημείας μιας και τη διδάκτηκες μόνο ως μαθητής. Αν ήταν η βιολογία αντί της χημείας  στη  θετική κατεύθυνση τα ίδια θα έλεγες και για τη βιολογία άλλα μάλλον  θα τα έλεγες σε forum χημικών. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που δε διδάσκονται στα σχολεία και δεν είναι εξειδικευμένα. Οι ώρες που διδάσκεται η χημεία δεν είναι υπερβολικές μην ξεχνάμε το μονοώρο στο γυμνάσιο και όχι σε όλες τις τάξεις. Καλό είναι να ξεφύγεις απο το τρυπάκι να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις ώρες των άλλων ειδικοτήτων για να αυξήσουμε τις δικές μας. Μακάρι να υπάρχει κάποια λύση ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι, επιθέσεις τέτοιου είδους να μην γίνονται.

Αποσυνδεδεμένος xhm32

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 448
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ04.02
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #385 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 04:44:28 μμ »
  Βλέπω πως έχεις εμπάθεια απέναντι στην Χημεία με κύριο σκοπό την αύξηση των ωρών της πληροφορικής. Επομένως ότι λες το λες για ιδίον συμφέρον. Η πληροφορική πρέπει να μπει ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλήνιες. Αλλά δεν μπορείς να έχεις άποψη για το εύρος της χημείας μιας και τη διδάκτηκες μόνο ως μαθητής. Αν ήταν η βιολογία αντί της χημείας  στη  θετική κατεύθυνση τα ίδια θα έλεγες και για τη βιολογία άλλα μάλλον  θα τα έλεγες σε forum χημικών. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που δε διδάσκονται στα σχολεία και δεν είναι εξειδικευμένα. Οι ώρες που διδάσκεται η χημεία δεν είναι υπερβολικές μην ξεχνάμε το μονοώρο στο γυμνάσιο και όχι σε όλες τις τάξεις. Καλό είναι να ξεφύγεις απο το τρυπάκι να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις ώρες των άλλων ειδικοτήτων για να αυξήσουμε τις δικές μας. Μακάρι να υπάρχει κάποια λύση ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι, επιθέσεις τέτοιου είδους να μην γίνονται.
επίσης θα ήθελα να με εξηγήσεις ότι είναι αυτονόητο ότι η χημεία έχει μικρότερο εύρος από την βιολογία.

Αποσυνδεδεμένος animanim

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 117
  • Je suis εκπαιδευτικός
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #386 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 05:06:30 μμ »
don't feed the troll  :P

Αποσυνδεδεμένος Kostas90

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04.01
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #387 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 05:14:02 μμ »
  Πραγματικά gvasili πιστεύεις ότι όταν ένας φυσικός έχει να επιλέξει μεταξύ κενού Φυσικής και κενού Βιολογίας ή Χημείας να επιλέγει Βιολογία; Γιατί; Για να βγάζει επιπλέον διαγωνίσματα, για να κάνει επιπλέον προετοιμασία στο σπίτι του ή περισσότερες εισηγήσεις στις εξετάσεις; Μία τέτοια υπόθεση θα έστεκε μόνο αν μιλάμε για κενά σε διαφορετικά σχολεία και βολεύει η Βιολογία όταν το σχολείο είναι πιο κοντινό. Μα όλοι το ίδιο θα έκαναν! Όχι γιατί έχουν κατά νου να βγάλουν κάπου αλλού επιπλέον κενό φυσικού αλλά γιατί έτσι επιτάσσουν οι ανάγκες του! (πάλι "συνωμοσιολογία" μου μυρίζει εδώ... :))
  Όσο για την αύξηση των τμημάτων και των ωρών αυτές δεν είναι σε ευθεία αναλογία με τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού. Σου το ανέφερα σαν έναν παράγοντα και πραγματικά ισχύει σε κάποιες περιοχές. Αλλά για πες μου κάτι άλλο, έχεις ψάξει την κατανομή του μαθητικού πληθυσμού μεταξύ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις χρονολογίες που αναφέρεις; Μία αύξηση έστω και λίγο των μαθητών των ΕΠΑΛ χωρίς να δίνει ιδιαίτερη μείωση των τμημάτων στα ΓΕΛ θα μπορούσε κάλλιστα να αυξήσει το συνολικό αριθμό τμημάτων που αφορούν τις ώρες της Φυσικής. Αλήθεια αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ωφελούνταν η Βιολογία ή η Φυσική στην αύξηση ωρών; Επαναλαμβάνω, το σύστημα και οι παράμετροι που το καθορίζουν είναι χαοτικοί. Πιστεύω ότι κάθε προσπάθεια να εστιάσουμε σε κάποιους επιμέρους τομείς μας απομακρύνει από το επιθυμητό: θα πρέπει να συνεργαστούν οι κλάδοι μας και να καταλήξουμε σε γενικές γραμμές που θα εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο παιδαγωγικό υπόβαθρο στους μαθητές. Όσο το βλέπουμε το πράγμα συντεχνιακά τόσο θα απομακρυνόμαστε από το στόχο αυτό και θα γινόμαστε έρμαια των κάθε λογής συμβούλων που θα θέλουν να κάνουν τα δικά τους... 
 
“Η επιστήμη δεν μπορεί να λύσει το ύψιστο μυστήριο της φύσης. Και αυτό επειδή, σε τελευταία ανάλυση, εμείς οι ίδιοι είμαστε μέρος του μυστηρίου που προσπαθούμε να λύσουμε”
Max Planck

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3188
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #388 στις: Σεπτέμβριος 28, 2014, 06:03:03 μμ »
τμήματα
2007-2008
Ημερήσια ΓΕΛ Α:3649  Β:3255 Γ:3206
Ημερήσια ΕΠΑΛ Α:1152 Β:1358 Γ:1453
2013-2014
Ημερήσια ΓΕΛ Α:3713  Β:3586 Γ:3485
Ημερήσια ΕΠΑΛ Α:879 Β:1065 Γ:1105

Άρα η ανάλυσή σου είναι σωστή!

Αν τώρα υπονοείς ότι ξέρεις ότι θα αυξηθούν πάλι τα επάλ και άρα θα ξαναχρειαστούν όλοι οι φυσικοί, τότε το 2007 δεν ήξεραν ότι θα μειωθούν τα επαλ άρα δεν θα χρειάζονται τώρα; Εχω ξαναδιαβάσει το επιχείρημα ότι στο μέλλον θα επανέλθει ισορροπία. Μηπως όμως κάποιοι φτιάχνουν το μέλλον με βάση την εξυπηρέτηση του παρόντος? Από την άλλη, αν αυτό είναι συνωμοσιολογία, μήπως δεν υπάρχει κανένας μακροχρόνιος σχεδιασμός (το πιο πιθανό) απλώς κάποιοι κοιτάζουν πως θα βολευτούν, είτε στο πιο κοντινό σχολείο είτε σε άλλο κενό. Πως θα συνεργαστούμε αν ανωτερο κριτήριο είναι το πιο κοντινό λάθος κενό από το πως θα γίνει καλύτερο μάθημα;
Είναι άδικο να λες ότι όλοι θα διάλεγαν το πιο κοντινό κενό με βάση τις ανάγκες τους καθώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που φαίνονται και στο διάγραμμα αλλά και γνωρίζουμε όλοι μας ότι πολλοί καθηγητές προτιμούν να διδάξουν το μάθημά τους και ας είναι στο διπλανό σχολείο, απ όλες τις ειδικότητες. Δεν θα έκαναν όλοι το ίδιο και δεν το έκαναν.
Τωρα αν στο μέλλον είναι πιθανόν να αυξηθούν τα επαλ, θα πω γιατί όχι! Δεν θέλω να γίνονται αλλαγές για να εξυπηρετούνται συντεχνίες. ΜΕ ενδιαφέρει όμως και τώρα, όχι στο μέλλον μόνο, το γιατί δεν υπάρχει Βιολογία στα ΕΠΑΛ. ΠΑρόλο που το διάγραμμα στην προπροηγούμενη σελίδα αφορούσε μόνο την Γενική παιδεία, έχω δει και τα προγράμματα της επαγγελματικής, και στις περισσότερες χώρες υπάρχει, πάλι ισχυρά, και η Βιολογία στην Επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτή η τυχαία και μη συνωμοσιολογική παράλειψη της Βιολογίας στο ΕΠΑΛ  στην Ελλάδα γιατί έγινε; Επειδή δεν θέλουμε εμείς να συνεργαστούμε; Να αυτό δεν το πρόσθεσα στις κατηγορίες που δέχομαι. Εδω δεν μας ρωτάνε για την Υλη της Βιολογίας και δεν ξέρουμε αν αυτοί που τα αποφασίζουν είναι καν Βιολόγοι (ψέμματα... ξέρουμε ότι δεν είναι... αλλά... οκ). Φυσικά και να συνεργαστούμε. Οι Βιολόγοι και οι Γεωλόγοι είναι που δεν το θέλουν αυτό?

Αποσυνδεδεμένος trobadoyros

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 108
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #389 στις: Σεπτέμβριος 29, 2014, 12:10:20 πμ »
  Βλέπω πως έχεις εμπάθεια απέναντι στην Χημεία με κύριο σκοπό την αύξηση των ωρών της πληροφορικής. Επομένως ότι λες το λες για ιδίον συμφέρον. Η πληροφορική πρέπει να μπει ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλήνιες. Αλλά δεν μπορείς να έχεις άποψη για το εύρος της χημείας μιας και τη διδάκτηκες μόνο ως μαθητής. Αν ήταν η βιολογία αντί της χημείας  στη  θετική κατεύθυνση τα ίδια θα έλεγες και για τη βιολογία άλλα μάλλον  θα τα έλεγες σε forum χημικών. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που δε διδάσκονται στα σχολεία και δεν είναι εξειδικευμένα. Οι ώρες που διδάσκεται η χημεία δεν είναι υπερβολικές μην ξεχνάμε το μονοώρο στο γυμνάσιο και όχι σε όλες τις τάξεις. Καλό είναι να ξεφύγεις απο το τρυπάκι να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις ώρες των άλλων ειδικοτήτων για να αυξήσουμε τις δικές μας. Μακάρι να υπάρχει κάποια λύση ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι, επιθέσεις τέτοιου είδους να μην γίνονται.

δεν εχω καμια εμπαθεια,αφου ουτε καθηγητης πληροφορικης ειμαι,ουτε θελω να γινω...

το δικαιο πληροφορικης/διαδικτυου παρεμπιπτοντως για τον προηγουμενο δεν το διδασκουν πληροφορικοι,νομικοι το διδασκουν..και το θεωρω ακρως απαραιτητο μαθημα..μην συζηταμε τα αυτονοητα
καμια προθεση για κοντρα,απλα λεω τι ειναι σωστο να διδασκεται στα παιδια μας..τι ειναι χρησιμο και απαραιτητο στον 21 αιωνα και με την καθημερινοτητα που βιωνουμε

το ευρος βιολογιας πρωτα πρωτα φυσικης και πληροφορικης ειναι αδιαπραγματευτο τα θεωρω εκ των ων ουκ ανευ γνωση για τα παιδια γι αμια γνωριμια με κλιμακουμενες απαιτησεις με το περιβαλλον ,την φυση και την τεχνολογια που μας περιβαλλει...μακαρι να υπαρχουν ωρε ςνα δοθουν και σε γεωλογια και σε χημεια και σε αλλες επιστημες δεν αντιλεγω
οπως και τα εργαστηρια να γινουν απαιτητικα εργαστηρια για χημεια,αλλα και βιολογια...σε μια τετοια περιπτωση θα ειχε εξαιρετικο ενδιαφερον η χημεια,ενω και η βιολογια θα αναβαθμιζοταν
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 29, 2014, 12:20:38 πμ από trobadoyros »

Αποσυνδεδεμένος Kostas90

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04.01
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #390 στις: Σεπτέμβριος 29, 2014, 11:09:15 πμ »
gvasili δε διαφωνώ μαζί σου για τη σημασία της Βιολογίας στα ΕΠΑΛ! Αν είναι δυνατό! Εννοείται ότι η σημασία της Βιολογίας, ειδικά στις μέρες μας, είναι όχι απλά αδιαμφισβήτητη αλλά και αναβαθμισμένη! Όμως εδώ συμβαίνει και μία παγκόσμια πρωτοτυπία για τα ΕΠΑΛ: στο νέο τεχνολογικό Λύκειο ακόμη και η Φυσική υποβαθμίζεται... (κοίτα που θα πιστέψω και εγώ σε συνωμοσία κατά των φυσικών!  ;))
Απλά, με όλα αυτά που έγραψα ήθελα να εστιάσω στα εξής:
α) Το νόμισμα έχει δύο όψεις: ότι ισχυρίζονται ότι "παθαίνουν" οι βιολόγοι από τους φυσικούς το κάνουν και οι ίδιοι (να δεχτώ σε μικρότερο βαθμό αν και το πλήθος των επίσημων κενών υποδεικνύει ότι παίζουν περίπου στα ίσα τα τελευταία χρόνια...). Επομένως δεν μπορούμε να βάλλονται μονίμως οι φυσικοί. Αν φωνάζουν οι βιολόγοι κατά των φυσικών, άνετα θα μπορούσε να συμβεί και το αντίθετο!
β) Αδυνατώ να δεχθώ ότι υπάρχει οργανωμένο σχέδιο κατά των βιολόγων ή των γεωλόγων για να ευνοηθούν οι φυσικοί ή οι χημικοί. Έχουν διαμορφωθεί και συσσωρευτεί τέτοιες καταστάσεις στην εκπαίδευση που πραγματικά δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να ανατραπεί ριζικά ο σχεδιασμός της κατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού. Προς θεού, δε λέω ότι αυτό είναι παιδαγωγικά σωστό ούτε ότι δεν μπορεί να γίνει σωστότερη αξιολόγηση των αναγκών!
 Σε αυτό το σημείο με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο για τον καλύτερο σχεδιασμό και προγραμματισμό των αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος. Η ουσία είναι ότι η τραγική και πολύχρονη αδυναμία των πολιτικών που ακολουθήθηκαν στην εκπαίδευση οδήγησαν σε τέτοιου είδους καταστάσεις αλλά ταυτόχρονα υποβοηθούν την αντίληψη ότι για τα δεινά της μίας ειδικότητας φταίει η άλλη ειδικότητα. Απλά αυτό που ξαναλέω είναι ότι: δε φταίνε για όλα οι φυσικοί ούτε ότι οι βιολόγοι είναι τα μόνιμα θύματα μίας συνωμοσίας!

“Η επιστήμη δεν μπορεί να λύσει το ύψιστο μυστήριο της φύσης. Και αυτό επειδή, σε τελευταία ανάλυση, εμείς οι ίδιοι είμαστε μέρος του μυστηρίου που προσπαθούμε να λύσουμε”
Max Planck

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία και "νέο"Λύκειο
« Απάντηση #391 στις: Σεπτέμβριος 29, 2014, 11:43:17 πμ »
Η βιολογία στα ΕΠΑΛ είναι μεγαλο θέμα. Παλαιο αίτημα της ΟΛΤΕ ηταν να μεταφερθεί στον τομέα υγειας όλες οι σχολές υγείας ακόμα και η ιατρική οπου θα διδασκονταν μαθήματα ειδικότητας, και συνεπώς βιολογιες, σε όλο το λύκειο οπου φυσικά θα υπήρχε και πρακτικη άσκηση. Αυτό δε θα ηταν άσχημο αλλά εντελώς ουτοπικό σενάριο για τα δεδομένα των ελληνικών ΕΠΑΛ.
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160683
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 988
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 385
Σύνολο: 399

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.057 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.