*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 218023 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #700 στις: Απρίλιος 03, 2011, 02:14:17 μμ »
Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν.

Αν γίνει αυτό που προτείνεις συνάδελφε, τότε πώς θα παρακολουθεί και επιβλέπει ο καθηγητής ΠΕ14.04 μια πολύμηνη ερευνητική εργασία μαθητών της οποίας το θέμα σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της Ιστορίας ή των Μαθηματικών; Ή μήπως προτείνεις τα θέματα των projects να επιλέγονται από τους μαθητές μόνο από τον τομέα της τεχνολογίας; Αυτό θα το θεωρούσες σωστό και δίκαιο;
Δεν μπορείς να έχεις απαίτηση ένας γεωπόνος να επιβλέπει μία εργασία ιστορικού περιεχομένου, όπως αντίστοιχα μία φιλόλογος ένα περιβαλλοντικό θέμα. Αλλά και το να μην υπάρχουν με κάποιον τρόπο αναθέσεις (έστω κατά τομείς θεμάτων) και απλά να διαμορφώνονται τα προτεινόμενα θέματα σε κάθε Λύκειο με τέτοιον τρόπο που να βολεύονται ως επιβλέοντες όποιοι έχουν περισσευούμενες ώρες, δεν μου φαίνεται και ο πιο επιστημονικός τρόπος διαχείρησης επιστημονικών projects.

Nα απαντήσω σε αυτό που λες, ότι ένας γεωπόνος ή μηχανικός και καλά δεν θα μπορεί να επιβλέπει projet στο μάθημα της ιστορίας. Τόσα χρόνια στο μάθημα της Τεχνολογίας οι μαθητές μπορούσαν ανετότατα να επιλέψουν θέματα ακόμα και από το τομέα της ιστορίας, αρκεί να έχουν διαθεματικότητα με τεχνολογία και άλλες επιστήμες. Εγώ τους είχα δώσει θέμα για παραδοσιακές τοπικές ενδυμασίες - σύγκριση με σύγχρονες μορφές, μιας και οι ενδυμασίες ανήκουν στο τομέα της Τεχνολογίας. Δεν το επέλεξε καμία ομάδα όμως - επέλεξαν άλλα που ήταν από τομέα φυσικής ή κοινωνιολογίας .

Το μάθημα της Τεχνολογίας, ήταν πολύ συγκεριμένο το αναλυτικό πρόγραμμα: ο καθηγητής είναι ο καθοδηγητής, ο ίδιος διερευνά, ψάχνει και συνεργάζεται με τους άλλους κλάδους. Σε καμία περίπτωση το βιβλίο δεν συνιστούσε τα θέματα να είναι από το τομέα της επιστήμης του

Μην ξεχνάμε επίσης ότι τα project είναι διαθεματικά. Δηλαδή μέσα σε ένα ιστορικό θέμα, εμπίπτουν περιβαλλοντικά θέματα, θέματα χημείας, φυσικής, μαθηματικών, γεωργίας.

Για παράδειγμα στο θέμα των ενδυμασιών: ο μαθητής αρχίζει από την γεωργία (μαθαίνει πως φτιάχνονται τα υφάσματα από βαμβάκι), πηγαίνει στη χημεία (χημεία βαφής κ.τ.λ.), πηγαίνει στο περιβάλλον (η σύγχρονη βιομηχανία κλωστικών ινών και οι επιπτώσεις της στο περιβάλλον, επιπτώσεις της σύγχρονης γεωργίας  στο περιβάλλονος και για να παραχθεί ένα ρούχο χρησιμοποιούνται φυτοφάρμακα), οικολογικά-βιολογικά ρούχα πηγαίνει στα μαθηματικα΄(κόστος αγοράς ρούχων που θα φτιάξει μια ομάδα μαθητών, εκπτώσεις, κέρδη βιομηχανίας που θα έχουν κ.τ.λ.), πηγαίνει στο τομεά της τεχνολογίας (στάδια παραγωγής ενόε ρούχου), πηγαίνει στο τομέα της κοινωνιολογίας (στάσεις μιας κοινωνίας απέναντι στην ένδυση-πρότυπα κ.τ.λ.), πηγαίνει στην ιστορία (ιστορικής εξέλιξη της ενδυμασίας, παραδοσιακές ενδυμασίες της περιοχής, σύνδεση των ενδυμασιών της περιοχής με πολιτιστικά και ιστορικά δρώμενα) κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ,


ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΕΒΛΕΠΑΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΟΠΩς ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!!!!!!!!!!!


Ύπήρχε μια διαθεματικότητα στο μάθημα της Τεχνολογίας, ο επιβλέπων Τεχνολόγος δεν έδινε έτοιμες γνώσεις-οι μάθητες έψαχαναν διαθεματικά το θέμα και σε συνεργασία με άλλους κλάδους ο καθηγητής αξιολογούσε κάτι αν ήταν ιστορικά ή επιστημονικά σωστό.

Επομένως, πιστεύω ότι συμφωνείτε οι περισσότεροι, ότι ο κλάδος των Τεχνολόγων είναι ο πιο κατάλληλος να διδάξει τα project, λόγω και της καθαρά ερευνητικής διάστασης που έχουν οι σχολές των αποφοίτων που διδάσκουν Τεχνολογίας, αλλά και της μακράς εμπειρίας τόσα χρόνια που έχει αποκτήσει από αυτό το μάθημα

Γιατί το Υπουργείο εσκεμμένα ισχυρίζεται  ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT EINAI ΚΑΤΙ ΝΕΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ;;


ΓΙΑΤΙ κ. Διαμαντοπούλου, ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΑΝ ΒΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΙΕΣ η ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΕΠΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΗΤΑΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΑ PROJECT;;
Μόνο ως προσβολή στους καθηγητές της Τεχνολογίας και στους ίδιους τους μαθητές, μπορώ να το εκλάβω αυτό

Γιατί υποτιμάτε τόσο πολύ τους εφήβους και ισχυρίζεστε εσείς και όλοι σας οι δημοσιογράφοι, ότι οι μαθητές δεν ξέρουν από εργασίες, όταν από το Γυμνάσιο ακόμα στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογία έκαναν  ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ;;[/b]

Γιατί κ. Διαμαντοπούλου δεν αναφέρετε ότι τόσα χρόνια ολόκληρα σχολεία διοργάνωναν εκθέσεις στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας και καλούσαν μάλιστα κάποια από αυτά και κανάλια, προβάλλοντας και την επιχειρηματικότητα των μαθητών και τα ερευνητικά τους project;;

Γιατί κυρία Διαμαντοπούλου, στην επίσημη έρευνα που κάνατε για το ποια μαθήματα θέλουν μαθητές και γονείς, δεν αναφέρετε πουθενά την Τεχνολογία, ενώ ήταν τόσα χρόνια υποχρεοτικότατο μάθημα;;


Γιατί κ. Διαμαντοπούλου, φοβάστε την αλήθεια, ότι σε πολλούς μαθητές άρεσε το μάθημα της Τεχνολογίας;;

Γατί δεν παρείχατε καμία απολύτως βοήθεια τόσα χρόνια στου Τεχνολόγους καθηγητές, είτε από πλευράς υποδομών, είτε από πλευράς επιμορφώσεων;; Kαι όμως χωρίς την βοηθεία σας, αυτοί και οι μαθητές τους (μιας και οι μαθητές τους ήταν συνδημιουργοί στο μάθημα τους) έκαναν θαύματα!!!!!!!!!


Πραγματικά σας φοβίζει κ. Διαμαντοπούλου να πείτε, ότι οι κλάδοι της Τεχνολογίας τόσα χρόνια έβαζαν ένα λιθαράκι στο εκσυγχρονισμό του στείρου Λυκείου σας και Γυμνασίου σας (που εσείς οι ίδοι δημιουργήσατε) και μάθαιναν στους μαθητές να διερευνούν, να ψάχνουν και να κάνουν εργασίες;



Aυτό να το ξέρουν όλοι, ότι δεν θα περάσει τόσο εύκολα ακόμα και η σκέψη πετάγματος των κλάδων Τεχνολογίας έξω από τα Λύκεια (ίσως να μην ισχύει, αλλά το αναφέρω). Η ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ Η ΕΣΚΕΜΜΕΝΗ Η ΜΗ (ΘΕΛΩ ΟΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΜΕ ΔΙΑΨΕΥΣΕΤΕ) ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΔΙΝΑΝ ΤΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ (τουλάχιστον το μάθημα τους) 



Είναι σαν να δίδασκες χημεία τόσα χρόνια, αλλάζει το Υπουργείο τον τίτλο του μαθήματος Χημείας (σε φυσικές επσιτήμες) και σου λέει ότι όχι ως χημικός πλέον δεν μπορείς να διδάσκεις φυσικές επιστήμες, διότι απλά αλλάξαμε τον τίτλο!!!!!!!!!!!

 
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2011, 02:44:51 μμ από giannios »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:30:27 »

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #701 στις: Απρίλιος 03, 2011, 02:41:28 μμ »
Giannios, Μου άρεσαν τα διαθεματικά στα οποία αναφέρθηκες πιο πάνω. Μπορώ και εγώ σαν φυσικός να είμαι καθοδηγητής σε μερικά τέτοια "σχέδια εργασίας"; ...  ;D
Μη βαράς, όχι σε πολλά. σε λίγα μόνο...  :)
Εντάξει, εσείς έχετε εμπειρία... Να γίνετε οι επιμορφωτές μας;   :)
Έχω και μερικές ερωτήσεις:
-Από την εμπειρία σου μπορείς να μας πείς αν υπάρχει η δυνατότητα αντικειμενικής αξιολόγησης αυτών των εργασιών;
-Οι εργασίες στην τεχνολογία ήταν ατομικές ή ομαδικές;
-Ποιο ποσοστό, κατα την γνώμη σου, έκανε τις εργασίες με σοβαρότητα, συνέπεια και αφιέρωνε τον απαιτούμενο χρόνο;
- Πως μπορούν να αξιοποιηθούν πρακτικά οι 3 διδακτικές ώρες την εβδομάδα; Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες εργασίας, όπου συζητούν τις μελέτες τους υπό την επίβλεψη του καθηγητή που κινείται από ομάδα σε ομάδα;
Φαντάζομαι τα μαθήματα του πρώτου μήνα θα είναι γενικά περί εργασιών, ερευνητικός τρόπος, κλπ

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #702 στις: Απρίλιος 03, 2011, 02:46:20 μμ »
Με βαθύτατη θλίψη παρατηρώ ότι δε σκεπτόμαστε ως εκπαιδευτικοί, αλλά ως τεχνοκράτες κι αυτό συνάδει πλήρως με τη λογική του υπουργείου...
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #703 στις: Απρίλιος 03, 2011, 02:47:45 μμ »
Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν.

Το project είναι απλά μια μέθοδος διδασκαλίας, όπως π.χ. είναι το παιχνίδι ρόλων ή ο χάρτης ιδεών! Δεν είναι κάτι που το καβατζάρει κάποιος κλάδος  ;D. Επίσης, το πώς θα γίνει ένα project είναι ένα τεράστιο θέμα... μέχρι στιγμής (και το αυτό υποψιάζομαι ότι θα συνεχιστεί) ο καθηγητής έδινε στους μαθητές όλο το υλικό και τους έλεγε με το νι και με το σίγμα τι να κάνουν αν δεν ήθελε να του φέρουν άλλα αντί άλλων εργασία στο τέλος... Ο λόγος; Μα τα παιδιά δεν έχουν ιδέα τι πού πώς γιατί από τη μέθοδο project ... Αυτά ξεκινούν από το δημοτικό (μην πω πιο σωστά νηπιαγωγείο) δεν εφεύρονται ξαφνικά  για ένα μαθητή που το μόνο που του έχουν μάθει 6 χρόνια είναι το πώς να περνάει τα μαθήματα και το πώς να σερφάρει στο ιντερνετ...
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2011, 02:49:26 μμ από sec »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:30:27 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #704 στις: Απρίλιος 03, 2011, 02:49:53 μμ »
Το θεωρώ το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ project από το μάθημα που δίδασκαν.

Το project είναι απλά μια μέθοδος διδασκαλίας, όπως π.χ. είναι το παιχνίδι ρόλων ή ο χάρτης ιδεών! Δεν είναι κάτι που το καβατζάρει κάποιος κλάδος  ;D. Επίσης, το πώς θα γίνει ένα project είναι ένα τεράστιο θέμα... μέχρι στιγμής (και το αυτό υποψιάζομαι ότι θα συνεχιστεί) ο καθηγητής έδινε στους μαθητές όλο το υλικό και τους έλεγε με το νι και με το σίγμα τι να κάνουν αν δεν ήθελε να του φέρουν άλλα αντί άλλων εργασία στο τέλος... Ο λόγος; Μα τα παιδιά δεν έχουν ιδέα τι πού πώς γιατί από τη μέθοδο project ... Αυτά ξεκινούν από το δημοτικό (μην πω πιο σωστά νηπιαγωγείο) δεν εφεύρονται ξαφνικά  για ένα μαθητή που το μόνο που του έχουν μάθει 6 χρόνια είναι το πώς να περνάει τα μαθήματα και το πώς να σερφάρει στο ιντερνετ...

συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ !!!!!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #705 στις: Απρίλιος 03, 2011, 02:59:28 μμ »
να τι γράφεται στον Ημερήσιο Τύπο για τη μέθοδο project:
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=28124
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος DM

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #706 στις: Απρίλιος 03, 2011, 03:02:31 μμ »
Όλα όσα γράφεις, φίλε giannios, περιστρέφονται γύρω από τον ισχυρισμό ότι αφού μέχρι σήμερα οι Τεχνολόγοι έκαναν projects, θα πρέπει και στο μέλλον να το κάνουν αποκλειστικά αυτοί ... Μπορεί η ειδικότητα αυτή να μπαίνει σε περιπέτειες λόγω περικοπής του μαθήματος στην Α τάξη, αλλά γιατί να μην μπορεί και ένας καθηγητής άλλης ειδικότητας να αναθέσει και επιβλέψει μια ερευνητική εργασία στο μάθημά του; Με ποιο τρόπο θα μπορέσει να παρακολουθήσει ο Τεχνολόγος μια εργασία που θα επιλέξει κάποιος μαθητής και η οποία δεν είναι διαθεματική, αλλά είναι αποκλειστικά πάνω σε μια διδακτική ενότητα των Μαθηματικών ή των Αρχαίων Ελληνικών;

Αποσυνδεδεμένος aegeanel

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 21
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #707 στις: Απρίλιος 03, 2011, 03:16:09 μμ »
Το project είναι μέθοδος, όπως ειπώθηκε παραπάνω, και βοηθά πολύ - από την εκμάθηση της ερευνητικής διαδικασίας μέχρι την πρόσληψη γνώσεων με ενδιαφέροντα τρόπο.
Είναι πολύ καλή ιδέα. Ευτυχώς που καθιερώθηκαν 3 ώρες την εβδομάδα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Σε 3 ώρες κάθε εβδομάδα πολλά μπορούν να γίνουν, με λίγη προσπάθεια κι υπομονή.
Και μην είμαστε τόσο απαισιόδοξοι: με την κατάλληλη επίβλεψη και δουλειά μπορούν να ξεφύγουν αρκετά τα παιδιά από τις παγίδες αντιγραφής και άσκοπης συσσώρευσης πληροφοριών. Ἐνα βίντεο, μια παράσταση ή οτιδήποτε άλλο κάνουν τη διαφορά. http://www.alfavita.gr/artro.php?id=28124
Πολλά είναι τα προβλήματα, όπως τα αναφέρει το άρθρο, και μακάρι να ληφθούν κατάλληλα μέτρα.

Ρωτάω ένα: ποια ειδικότητα θα αναλάβει το project;
Δηλαδή, αν σε τμήμα 20 μαθητών, τα 5 θέλουν εργασία από τον ένα θεματικό κύκλο, τα 10 θέλουν από τον άλλο κύκλο κ.λπ., πώς θα γίνει; Θα πάρει ο φιλόλογος τα 5 παιδιά, ο μαθηματικός τα 10 κ.λπ., ο φυσικός τα άλλα, την ίδια ώρα; Υπάρχει υποδομή;
Όλοι, σχεδόν, θα συμπληρώνουμε το ωράριό μας με τις 3 ώρες;

Υ.Γ. Συγγνώμη, τώρα είδα ότι το άρθρο αναφέρθηκε πιο πάνω.

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2011, 03:19:19 μμ από aegeanel »

Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #708 στις: Απρίλιος 03, 2011, 03:21:44 μμ »
Απαντώ ως παράθεση παρακάτω
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2011, 03:25:55 μμ από giannios »

Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #709 στις: Απρίλιος 03, 2011, 03:24:52 μμ »
Giannios, Μου άρεσαν τα διαθεματικά στα οποία αναφέρθηκες πιο πάνω. Μπορώ και εγώ σαν φυσικός να είμαι καθοδηγητής σε μερικά τέτοια "σχέδια εργασίας"; ...  ;D
Μη βαράς, όχι σε πολλά. σε λίγα μόνο...  :)
Εντάξει, εσείς έχετε εμπειρία... Να γίνετε οι επιμορφωτές μας;   :)
Έχω και μερικές ερωτήσεις:
-Από την εμπειρία σου μπορείς να μας πείς αν υπάρχει η δυνατότητα αντικειμενικής αξιολόγησης αυτών των εργασιών;
-Οι εργασίες στην τεχνολογία ήταν ατομικές ή ομαδικές;
-Ποιο ποσοστό, κατα την γνώμη σου, έκανε τις εργασίες με σοβαρότητα, συνέπεια και αφιέρωνε τον απαιτούμενο χρόνο;
- Πως μπορούν να αξιοποιηθούν πρακτικά οι 3 διδακτικές ώρες την εβδομάδα; Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες εργασίας, όπου συζητούν τις μελέτες τους υπό την επίβλεψη του καθηγητή που κινείται από ομάδα σε ομάδα;
Φαντάζομαι τα μαθήματα του πρώτου μήνα θα είναι γενικά περί εργασιών, ερευνητικός τρόπος, κλπ


Δεν εννοώ σε καμία περίπτωση να γίνουμε επιμορφωτές σας. Είχε γίενι παλιά ένα συνέδριο Τεχνολογίας όπου άτομα με πολύ σημαντική εμπειρία κυρίως από τα ΕΠΑΛ, όπους δίδασκαν Τεχνολογία, έδωσαν πολύ ωραία παραδείματα της καθημερινής τους διδασκαλίας. Φαντάσου σε αιτήματα επιμόρφωσης των κλάδων που διδάσκουν τεχνολογία, το Υπουργείο ούτε καν ανταποκρίθηκε. Εγώ είμαι νέος στο χώρο, ίσως είχαν γίνει πιο παλία και δεν το γνωρίζω

Δεν λέω, προς θεού ότι δεν μπορείτε να έχετε θέση. Το θέμα είναι να μην αφαιρέσει από Α ανάθεση τους ήδη υπάρχοντες κλάδους που διδάσκουν Τεχνολογία. Αν θέλει το Υπουργείο, ας προσθέσει κάποιους, αλλά προς θεού όχι αφαίρεση

Πείτε μου και εσείς σε ποια άλλα μαθήματα στο Γυμνάσιο και Λύκειο, ακολουθούνταν η μέθοδος project, η μέθοδος έρευνας και πειραματισμού, η βιωματική μέθοδος, η μαθητοκεντρική διδασκαλία και μάλιστα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΑΤΑ με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου

Αντικειμενική αξιολόγηση κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει πουθενά στο κόσμο σε κανένα μάθημα. Το κατά πόσο ανταποκρίνεται η αξιολόγηση στην πραγματικότητα είναι και θέμα του τρόπου διδασκαλίας που εφαρμόζει ο καθηγητής. Π.χ. ένας μαθητής στη φυσική, αν του λες κάτι θεωρητικά μπορεί να μην αποδώσει καν σε ένα τεστ αξιολόγησης, αν τον βάλει να το βιώσει ο ίδιος αυτό που λες (π.χ. μέσω πειραμάτων) μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα.

Η αξιολόγηση τόσα χρόνια στο μάθημα Τεχνολογίας γίνόνταν, γινόνταν ανάλογα με τη συμμετοχή του μαθητή στα διάφορα project, την συμμετοχή του σε κατασκευές (γιατί το μάθημα περιελάμβανε κατασκευές), την συμμετοχή του στην αναζήτηση πληροφοριών, το τρόπο παρουσίασης του έργου του, της ερευνάς του κ.τ.λ..

Ο καθηγητής αξιολογούσε τον τρόπο έρευνας και ΟΧΙ αυτό καθεαυτό το αποτέλεσμα της έρευνας. ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΣ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ.
 
Παράδειγμα σε ένα Λύκειο στα πλαίσια του μαθήματος τεχνολογίας ένας μαθητής έκανε πειραματική έρευνα να δει αν τα χάμστερ είναι πιο έξυπνα από τα ποντίκια. Ο καθηγητής του μαθήματος έχει δημοσιεύσει την εργασία του στο Internet, ως εξαιρετικά πρωτότυπη, έπρεπε να βρει ο ίδιος ο μαθητής ο ίδιος μια απλή διαδικασία και σχετικά απλή για να πάρει αποτελέσματα, να επιλύσει διάφορα προβλήματα που θα παρουσιάζονταν στην διάρκεια της διαδικασίας κ.τ.λ. Άμα δείτε την εργασία είναι γεμάτη ορθογραφικά λάθη, αλλά αξιολογήθηκε η εξαιρετική πρωτοτυπία της, όχι το τόσο το αν είναι σωωστό ή όχι το αποτέλεσμα, αλλά ο τρόπος αναζήτησης ενός αποτελέσματος και όλα τα άλλα που ανέφερα!!!!!!

Το αν αυτά που έλεγε π.χ. σε ένα ιστορικό θέμα, ήταν σωστά, μπορούσε άνετα να το διαπιστώσεις, διότι σου έδινε υπιοχρεωτικά και βιβλιογραφία στο τέλος της εργασίας.

Αυτό που λένε κάποιοι ότι ο μαθητής θα φέρνει έτοιμες εργασίες, το ίδιο το μάθημα Τεχνολογίας συνιστούσε τόσα χρόνια η αναζήτηση πληροφοριών και όλες οι ενέργειες να γίνονται μέσα στη τάξη
. Εγώ τους πήγαινα στη βιβλιοθήκη του σχολείου, ανναζητούν πληροφορίες είτε από βιβλία, είτε από το Interet είτε από άλλου. Τους μάθαινα τον τρόπο αναζήτησης και δεν τους έδινα έτοιμες πληροφορίες, Στο λύκειο (όπου το μάθημα ήταν έρευνα και πειραματισμός) κυρίως τα διάφορα γραπτά στάδια, εγώ τα έκανα εξολοκλήρου μέσα στη τάξη. Απλά ο μαθητής μπορούσε να συμπληρώσει στο σπίτι. όσοι είχαν πειράματα προσπαθούσαμε μέσα στη τάξη να τα κάνουμε, βέβαια υπήρχαν και περιπτώσεις, όπου τα έκαναν σπίτι, αλλά απαιτούσα φωτογραφίες από την όλη διαδικασία

Οι εργασίες ήταν και ατομικές και ομαδικές (στην Α γυμνασίου ατομικές, στην Β γυμννασίου ομαδικό project, στο Λύκειο είτε ατομικό ή ομαδικό-σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου πάντα)

Το ποσοστό που έκανε την έρευνα στο σπίτι θεωρώ ότι δεν αφιέρωσε χρόνο, αυτοί που το έκαναν στο σχολείο, θεωρώ ότι αφιέρωσαν πιο πολύ χρόνο και τις έκαναν πιο σοβαρά. Βέβαια υπήρχαν και περιπτώσεις΄μαθητών που δεν γούσταρουν καθόλου. Παράδειγμα κάποιοι μαθητές Α Λυκείου ήθελαν να μπαίνουν συνέχεια facebook, όταν πηγαίναμε στους υπολογιστές. Μιλάμε ήταν πορωμένοι και δεν αναζητούσαν καν πληροφορίες για τα θέματα που είχαν επιλέξει. Τους έβαλα και εγώ λοιπόν να κάνουν μια περιγραφική έρευνα γιατί έβλεπα μηδέν ενδιαφέρον: να μπαίνουν στο facebook και να μιλάνε. να βρουν πόσους φίλους έχουν, με πόσους από αυτούς μιλάνε πραγματικά, πόσο συχνά μιλάνε κ.τ.λ. κ.τ.λ. Δηλαδή μια έρευνα κοινωνιολογικού περιεχομένου που διερευνά τη τεχνολογία του facebook. Σε κάποιους έβαλα πειραματική έρευνα, να μπουν στο facebook να μιλάνε και να δούμε σε συγκεριμένο χρονικό διάστημα πόσα add τους έκαναν, πόσα έκαναν αυτοί κτ.λ., κ.τ.λ.  Μπορώ να πω ότι κάπως τους άρεσε, αλλά και πάλι βαριόνταν μετά να γράψουν. Τους τόνισα όμως ότι μπαίνουμε στο facebook ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΥΤΗΝ ΩΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
Σε αυτά τα μαθήματα ο καθηγητής πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση και να ο ίδιος να προσπαθεί να καταλάβει τι θέλουν οι μαθητές
 
Ο καθηγητής σε αυτα τα μαθήματα ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ, λόγω των εξαιρετικών δυσκολιών που παρουσίαζε ο νέος τρόπος διδασκαλίας που ακολουθούσε το μάθημα. Αποτυχία για τον καθηγητή είναι και ο μαθητής να μην δώσει καν εργασίες- ή την τελική εργασία στην Α Λυκείου που θεωρείται και ως διαγωνισμά.
Φαντάσου η Τεχνολογία διδάσκονταν 2 ώρες, 3 ώρες είναι πιο πολλές και καλύτερα

Στο Λύκειο τα μαθήματα του πρώτων μηνών, ήταν καθαρά τρόπος έρευνας, πως γράφουμε μια εργασία, κεφάλαια της εργασίας, πειραματικές-περιγραφικές έρευνες κ.τ.λ. Βέβαια το βιβλίο ήταν κακογραμμένο. Στους πρώτους μήνες ουσιαστικά φτιάχνεις έναν ερευνητή. Εγώ τους έκανα τα πιο βασικά και λόγω έλλειψης χρόνου και λόγω το ότι το Υπουργείο καθυστέρησε 3-4μήνες!!!!!!!! και από το γεγονός ότι έπρεπε να αρχίσουν τα ερευνητικά project. Μην φανταστείς, αυτή τη στιγμή που μιλάμε κάποιοι μαθητές δεν έχουν αρχίσει καν τη συγγραφή, περιμένουν το Πάσχα

Μετά από όλα αυτά που σας ανέφερα, δεν θεωρείτε επομένως ότι οι κλάδοι που διδάσκουν Τεχνολογία ότι έχουν μια σημαντική εμπειρία σε αυτήν και οφείλουν να πάρουν το νέο μάθημα στο νέο λύκειο;

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2011, 04:01:55 μμ από giannios »

Ερωδιός

  • Επισκέπτης
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #710 στις: Απρίλιος 03, 2011, 03:59:16 μμ »
Όλα όσα γράφεις, φίλε giannios, περιστρέφονται γύρω από τον ισχυρισμό ότι αφού μέχρι σήμερα οι Τεχνολόγοι έκαναν projects, θα πρέπει και στο μέλλον να το κάνουν αποκλειστικά αυτοί ... Μπορεί η ειδικότητα αυτή να μπαίνει σε περιπέτειες λόγω περικοπής του μαθήματος στην Α τάξη, αλλά γιατί να μην μπορεί και ένας καθηγητής άλλης ειδικότητας να αναθέσει και επιβλέψει μια ερευνητική εργασία στο μάθημά του; Με ποιο τρόπο θα μπορέσει να παρακολουθήσει ο Τεχνολόγος μια εργασία που θα επιλέξει κάποιος μαθητής και η οποία δεν είναι διαθεματική, αλλά είναι αποκλειστικά πάνω σε μια διδακτική ενότητα των Μαθηματικών ή των Αρχαίων Ελληνικών;
Μα δεν έχουν ασχοληθεί με τα projects μόνο οι Τεχνολόγοι, αλλά και οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων που συμμετέχουν κάθε χρόνο στα προγράμματα καινοτόμων δράσεων (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας). Σε αυτά τα προγράμματα οι μαθητικές εργασίες είναι ομαδικές και παρουσιάζονται σε όλο το σχολείο (και στην τοπική κοινωνία) σε εκδήλωση στο τέλος της χρονιάς. Περιλαμβάνουν κείμενα, παρουσιάσεις με Η/Υ και βιντεοπροβολέα, καλλιτεχνικά δρώμενα και δημιουργίες, ενώ οι δράσεις των μαθητών συνεχίζονται πολλές φορές και μετά τη λήξη του σχολικού έτους με ποικίλες παρεμβάσεις σε αρμόδιους φορείς ή τοπικούς παράγοντες, δημοσιεύσεις στον τύπο, εκπομπές σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και διάφορες εκδηλώσεις.

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #711 στις: Απρίλιος 03, 2011, 04:00:02 μμ »
ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ


Τα ιδρύματα θα έχουν άποψη στα θέματα

Του Αποστολου Λακασα

Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει την πιλοτική εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο σε ορισμένες σχολές και ΑΕΙ και όχι την καθολική εφαρμογή του σε όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το νέο σύστημα, που θα εφαρμοσθεί από το 2014, προβλέπει την εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές ή πανεπιστήμια και όχι σε τμήματα, όπως ισχύει σήμερα. Ταυτόχρονα, «κλείδωσε» ότι οι Πανελλαδικές Eξετάσεις θα γίνονται σε τέσσερα μαθήματα σε κεντρικό επίπεδο, ώστε να διασφαλισθεί το αδιάβλητο της διαδικασίας. Ειδικό βάρος θα έχει η άποψη των ιδρυμάτων για τους συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος.

Ειδικότερα, το υπουργείο αναμένει να εξελιχθεί ο διάλογος επί της πρότασης που κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα για τη νέα δομή του λυκείου, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την Α΄ Λυκείου του επόμενου σχολικού έτους. Με βάση την πρόταση, η εξειδίκευση των μαθητών θα αυξάνεται όσο προχωρούν οι τάξεις. Eτσι, στην Α΄ Λυκείου θα υπάρχουν οκτώ υποχρεωτικά μαθήματα, στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα επιλέγουν ανάμεσα στη θεωρητική και την πρακτική κατεύθυνση, ενώ στη Γ΄ Λυκείου θα χωρίζονται σε τρεις κατευθύνσεις για τις θετικές επιστήμες, τις οικονομικές επιστήμες και τις θεωρητικές επιστήμες. Εως τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Hδη έχει αποφασισθεί:

- Οι εξετάσεις θα διεξάγονται κεντρικά και με αδιάβλητες διαδικασίες.

- Ο αριθμός των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων μειώνεται σε 4 από 6 σήμερα.

- Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τον συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων.

- Στα μόρια εισαγωγής θα μετράει, κατά ένα μικρό ποσοστό, η συνολική επίδοση του υποψηφίου στο Λύκειο.

Από την άλλη, το μεγαλύτερο «αγκάθι» φαίνεται να είναι η υλοποίηση της εξαγγελίας για εισαγωγή σε σχολή ή ΑΕΙ και όχι σε τμήμα, όπως γίνεται με το ισχύον σύστημα. Και αυτό διότι η υλοποίηση του συστήματος αυτού θέλει καλή προετοιμασία, καθώς απαιτεί την οργάνωση των ΑΕΙ με νέα δομή και με βάση τις σχολές. Επίσης, προς το παρόν δεν μπορούν τα ΑΕΙ να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις που έχει η πρόταση για εισαγωγή σε σχολή ή πανεπιστήμιο (π. χ. οργάνωση των σπουδών, διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας κατανομής των φοιτητών στα τμήματα.)

Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εξετάζεται η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος αυτού σε ορισμένα πανεπιστήμια ή σχολές όπου είναι δυνατή η υλοποίησή της. Τέτοια θα μπορούσαν να είναι το Πάντειο Πανεπιστήμιο ή οι παιδαγωγικές σχολές. Αντίθετα, το προτεινόμενο σύστημα είναι δύσκολο να εφαρμοσθεί σε ιδρύματα όπως το ΕΜΠ ή οι ιατρικές σχολές. Ταυτόχρονα, τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας εξετάζουν το σύστημα που θα προτείνουν να μην προσκρούει στην αρχή της ισότιμης πρόσβασης των υποψηφίων.

Γενικότερα, πάντως, το σύστημα πρόσβασης θα επηρεάσει την επιτυχία της πρότασης που κατέθεσε το υπ. Παιδείας για τη νέα δομή του λυκείου, η οποία έχει καινοτόμα στοιχεία. Ενδεικτικά, εισάγεται η ερευνητική εργασία ως υποχρεωτικό μάθημα και στις τρεις τάξεις. Οι μαθητές θα κάνουν μία ανά τετράμηνο, ενώ μία από τις εργασίες μπορεί να γίνεται στα Αγγλικά. Επίσης, στη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου προβλέπονται τέσσερις ώρες την εβδομάδα για εμβάθυνση σε δύο μαθήματα επιλογής (π. χ. Μαθηματικά, Αρχαία, Φυσική). Είναι ένας τύπος φροντιστηριακών ωρών, στις οποίες οι μαθητές θα μπορούν να εμβαθύνουν στην ύλη με ασκήσεις, εργασίες κ. ά.

Η ερευνητική εργασία και οι ώρες εμβάθυνσης είναι τα δύο στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις. Από την πλευρά του, πάντως, ο καθηγητής Παιδαγωγικών του Παν. Ιωαννίνων κ. Αθανάσιος Γκότοβος ανέφερε στην «Κ»  ότι «το πρόβλημα με το λύκειο και τη (δυσ) λειτουργία του έχει σχέση με την αποδιοργάνωση ενός εκπαιδευτικού χώρου, την αδυναμία παραγωγής μαθησιακού αποτελέσματος και τη σύγχυση προσανατολισμού»

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Αποσυνδεδεμένος giannios

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 536
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #712 στις: Απρίλιος 03, 2011, 04:06:07 μμ »
Όλα όσα γράφεις, φίλε giannios, περιστρέφονται γύρω από τον ισχυρισμό ότι αφού μέχρι σήμερα οι Τεχνολόγοι έκαναν projects, θα πρέπει και στο μέλλον να το κάνουν αποκλειστικά αυτοί ... Μπορεί η ειδικότητα αυτή να μπαίνει σε περιπέτειες λόγω περικοπής του μαθήματος στην Α τάξη, αλλά γιατί να μην μπορεί και ένας καθηγητής άλλης ειδικότητας να αναθέσει και επιβλέψει μια ερευνητική εργασία στο μάθημά του; Με ποιο τρόπο θα μπορέσει να παρακολουθήσει ο Τεχνολόγος μια εργασία που θα επιλέξει κάποιος μαθητής και η οποία δεν είναι διαθεματική, αλλά είναι αποκλειστικά πάνω σε μια διδακτική ενότητα των Μαθηματικών ή των Αρχαίων Ελληνικών;
Μα δεν έχουν ασχοληθεί με τα projects μόνο οι Τεχνολόγοι, αλλά και οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων που συμμετέχουν κάθε χρόνο στα προγράμματα καινοτόμων δράσεων (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας). Σε αυτά τα προγράμματα οι μαθητικές εργασίες είναι ομαδικές και παρουσιάζονται σε όλο το σχολείο (και στην τοπική κοινωνία) σε εκδήλωση στο τέλος της χρονιάς. Περιλαμβάνουν κείμενα, παρουσιάσεις με Η/Υ και βιντεοπροβολέα, καλλιτεχνικά δρώμενα και δημιουργίες, ενώ οι δράσεις των μαθητών συνεχίζονται πολλές φορές και μετά τη λήξη του σχολικού έτους με ποικίλες παρεμβάσεις σε αρμόδιους φορείς ή τοπικούς παράγοντες, δημοσιεύσεις στον τύπο, εκπομπές σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και διάφορες εκδηλώσεις.


Ναι αλλά με μία τεράστια διαφορά. ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΜΑ ΗΘΕΛΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ!!!!!!!!!!
Δεν αποτελούσαν ποτέ ξεχωριστά υποχρεωτικά μαθήματα, όπως το μάθημα της Τεχνολογίας- αντίστοιχο και πανομοιότυπο ακριβώς του νέου μαθήματος των ερευνητικών εργασιών. Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα να έχεις εθελοντές και τελείως διαφορετικό να προσπαθείς να εμπνεύσεις τη δημιουργία υποχρεωτικά ακόμα και σε μαθητές που είνια τελείως αδιάφοροι. Τόσα χρόνια αυτό ακριβώς έκαναν οι κλάδοι που δίδασκαν Τεχνολογία -υπάρχει επομένως μια μεγάλη διαφορά, που αν δεν έχει κάποιος διδάξει αυτό το μάθημα δεν μπορεί να το καταλάβει.
Επίσης οι σχολές που δίδασκαν το μάθημα Τεχνολογία (γεωπόνοι, μηχανικοί κ.τ.λ.) δεν είναι τυχαίο ότι είναι σχολές που ασχολούνται με προβλήματα διαχείρισης ενός τεχνολογικού επιτεύγματος ή μιας έρευνας στην ίδια την κοινωνία. Έχουν διδαχθεί πως μπορούν να μετουσιώνουν επιστημονικές θεωρίες και αρχές σε εφαρμοσμένη γνώση για τη κοινωνία. Έχουν διδαχθεί πως μπορούν να ακολουθούν και να αφουγράζονται τις ανάγκες της κοινωνίας, να πείθουν κοινωνικές ομάδες για την ανάγκη μιας τεχνολογίας, πως να προωθούν τεχνολογικά και ερευνητικά προϊόντα στη κοινωνία και να διαχειρίζονται κοινωνικές ομάδες.

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2011, 04:41:52 μμ από giannios »

Ερωδιός

  • Επισκέπτης
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #713 στις: Απρίλιος 03, 2011, 04:26:39 μμ »
Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά από τις δηλώσεις της Αννούλας κατάλαβα ότι οι ερευνητικές εργασίες αφορούν όλες τις ειδικότητες. Μάλιστα, σε μια συνέντευξή της έκανε λόγο για επιμόρφωση των καθηγητών του λυκείου μέσα στο καλοκαίρι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160666
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 988
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 900
Σύνολο: 903

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.074 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.