mariadrd, pskouras, Misilekart, dimsoulis, typos, catia και 46 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αυτό που ίσως εννοείς εσύ, είναι ότι αν γίνει αυτό που λέω, θα μειωθούν οι ανάγκες σε αναπληρωτές σε συγκεκριμένες διευθύνσεις. Αυτό όντως μπορεί να ισχύει, με τη λογική ότι εφόσον φύγουν οι εικονικές οργανικές, θα γίνονται λιγότερες μεταθέσεις στις περιοχές αυτές κι άρα θα αυξηθούν οι αποσπάσεις. Άρα ίσως να χρειάζονται λιγότεροι αναπληρωτές στις περιοχές αυτές. Το σύνολο όμως των αναγκών σε αναπληρωτές (σε όλη την Ελλάδα), θα μείνει ανεπηρέαστο.
Μα αν μειωθούν οι μεταθέσεις σε συγκεκριμένες περιοχές (αναφερόμαστε και οι δύο προφανώς στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία) και αυξηθούν οι αποσπάσεις (γιατί οι λειτουργικές ανάγκες όπως λες θα μείνουν οι ίδιες), τότε φεύγοντας οι αποσπασμένοι από την επαρχία θα αφήνουν επιπλέον λειτουργικά κενά εκεί και έτσι θα αυξάνονται οι ανάγκες σε αναπληρωτές συνολικά στην επικράτεια. Μέχρι που σε μερικά χρόνια (αν όχι κατευθείαν) τα λετουργικά κενά για τους αναπληρωτές θα φτάσουν τα 5.000 όπως λέει ο Patreas. Απλά πλέον δεν θα υπάρχουν οι "πλασματικές οργανικές" και οι μόνιμοι θα αναγκάζονται να υπηρετούν με αποσπάσεις στους τόπους συμφερόντων τους για πολλά χρόνια. Εφόσον θα γίνονται συνταξιοδοτήσεις κανονικά αλλά στα κενά που θα αφήνουν δεν θα γίνονται μεταθέσεις (αφού η διεύθυνση θα δηλώνει οργανικό πλεόνασμα μέχρι οι συνταξιοδοτήσεις να υπερβούν τον αριθμό των θέσεων που καταργήθηκαν), τότε ο συνολικός αριθμός των μόνιμων ΠΕ70 θα μειωθεί, αφού αν δεν θα μπορούν να μετατεθούν οι συνάδελφοι απο την επαρχία, δεν θα δημιουργούν και οργανικά κενά για διορισμούς.Έτσι σταδιακά θα οδηγηθούμε στους 5.000 αναπληρωτές ΠΕ70 που αναφέρει και ο Patreas (ας με διορθώσει αν κάνω κάπου λάθος).
Αν και νομίζω πως έχω κάνει φανερή την αποψή μου, θα δώσω ενα τελευταίο παράδειγμα για να κλείσω τον συλλογισμό μου.Ας υποθέσουμε ότι στη Β' Θεσσαλονίκης ισχύουν αυτή τη στιγμή τα εξής νούμερα (τυχαία επιλογή των αριθμών ώστε να βγαίνουν εύκολα οι πράξεις):-Πραγματικές ανάγκες ΠΕ70: 950-Οργανικές θέσεις: 1.000 (αυτή τη στιγμή καλυμένες στο 100%, οι 50 από αυτές "εικονικές")-Απόντες ΠΕ70: 100 (με βάση τα ποσοστά του Patrea)Άρα, εφόσον διαθέσιμοι είναι μόνο 900 μόνιμοι οργανικά ανήκοντες στην περιοχή (1.000 - 10% = 900), τότε χρειαζόμαστε 50 αποσπασμένους ή αναπληρωτές ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες.Στη περίπτωση που αποφασιστεί να καταργηθούν 50 θέσεις που δεν αντιστοιχούν σε πραγματικές ανάγκες (και δεν έχουμε καθόλου συνταξιοδοτήσεις - απίθανο αλλά το παραθέτω ως περίπτωση), τότε τα νούμερα διαμορφώνονται ως εξής:-Πραγματικές ανάγκες ΠΕ70: 950 (αυτές δεν αλλάζουν, είναι πόσοι δάσκαλοι χρειάζονται με βάση τα τμήματα και τον αριθμό μαθητών που έχουμε)-Οργανικές θέσεις: 950 (και πλέον υπάρχουν και 50 δάσκαλοι που γίνονται οργανικά υπεράριθμοι) -Απόντες ΠΕ70: 100 (αφού πάλι ο αριθμός των μόνιμων στην περιοχή είναι ίδιος, απλά κάποιοι είναι οργανικά υπεράριθμοι).Αφού οι ανάγκες είναι πάλι 950 και οι διαθέσιμοι μόνιμοι 900, θα χρειάζονται πάλι 50 αποσπασμένοι ή αναπληρωτές.Και τώρα πάμε στα σενάρια που αναφέρεις:1) Έχουμε κατάργηση 50 οργανικών και συγχρόνως λιγότερες από 50 συνταξιοδοτήσεις (ας πούμε 30 για τις ανάγκες του παραδείγματος):-Πραγματικές ανάγκες ΠΕ70: 950-Οργανικές θέσεις: 950 (όλες καλυμμένες και 20 οργανικά υπεράριθμους αφού οι άλλοι 30 θα πάρουν τις θέσεις που άφησαν κενές τα άτομα που συνταξιοδοτήθηκαν). Άρα πλέον θα έχουμε 970 μόνιμους (με οργανική ή χωρίς) στη περιοχή.-Απόντες ΠΕ70: 97 (970 - 10%)Άρα, θα υπάρχουν 873 διαθέσιμοι μόνιμοι για να καλύψουν τα 950 πραγματικά κενά. Αυτό σημαίνει πως θα απαιτηθούν 77 αποσπασμένοι ή αναπληρωτές.2) Έχουμε κατάργηση 50 οργανικών και συνταξιοδοτούνται και 50 άτομα επίσης:-Πραγματικές ανάγκες ΠΕ70: 950 -Οργανικές θέσεις: 950 (και όλοι οι οργανικά υπεράριθμοι παύουν να πλεονάζουν αφού παίρνουν τις οργανικές που άφησαν κενές οι δάσκαλοι που βγήκαν στη σύνταξη - κανείς δεν μετατίθεται, απλα ισοφαρίζεται το πλεόνασμα)-Απόντες ΠΕ70: 95 (950 - 10%).Στη περίπτωση αυτή οι διαθέσιμοι οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικοί θα ανέλθουν σε 855 (950-95). Επομένως θα απαιτηθούν άλλοι 95 αποσπασμένοι ή αναπληρωτές για να καλυφθούν οι ανάγκες που είναι 950.3) Έχουμε κατάργηση 50 οργανικών και παράλληλα πάνω από 50 συνταξιοδοτήσεις (ας πούμε π.χ. 70). Τότε θα έχουμε:-Πραγματικές ανάγκες ΠΕ70: 950-Οργανικές θέσεις: 950 (αφού συνταξιοδοτούνται 70 άτομα τότε παύουν οι 50 να είναι οργανικά υπεράριθμοι και ανοίγει η περιοχή με 20 μετατιθέμενους από την επαρχία). Προσέξτε ότι ενώ έχουμε 70 συντάξεις έρχοναι μόνο 20 άτομα!-Απόντες ΠΕ70: 95 (950 - 10%)Και στην περίπτωση αυτή (η οποία θα είναι και η τελική κατάληξη - αν δεν γίνει στον πρώτο χρόνο, θα γίνει στο δεύτερο ή στον τρίτο), θα απαιτούνται (και στο εξής όσο δεν μειώνονται οι πραγματικές ανάγκες) 95 αποσπασμένοι ή αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.Ωστόσο, αν δεν γινόταν οι καταργήσεις οι απαιτούμενοι αποσπασμένοι ή αναπληρωτές θα ήταν όχι 95, αλλά 50. Και δεν θα είχαν χαθεί εντελώς 50 ολόκληρες πιθανές μεταθέσεις που θα αντιστοιχούσαν σε 50 κενά πιθανών διορισμών στην επαρχία (όσα δηλαδή και οι καταργήσεις που έγιναν).
Το τελευταίο είναι ουσιαστικά και ο λόγος της διαφωνίας μου με την κατάργηση των οργανικών. Τώρα αν οι ειδικότητες θεωρούν ότι οι πραγματικές ανάγκες μας δεν είναι π.χ. 950 αλλά λιγότερες τότε να εστιάσουν εκεί την κριτική τους και να καταγγέλουν τυχόν αναθέσεις μαθημάτων ειδικοτήτων στους ΠΕ70, κάτι που με βάση τη δική μου εμπειρία δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο όσο συχνά παρουσιάζεται και δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ στις αρχικές τοποθετήσεις των ΠΥΣΠΕ τον Αύγουστο. Αντιθέτως, είναι συνέπεια της μη κάλυψης των κενών των ειδικοτήτων από το υπουργείο.
Οπότε, με όλο τον σεβασμό, δεν νομίζω πως η κατάσταση των οργανικών των ΠΕ70 "αποβαίνει εις βάρος άλλων" όπως λες. Αντιθέτως, όλοι οι κλάδοι έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τη δημιουργία νέων οργανικών και ας το κάνουν μέχρι εξαντλήσεως των λειτουργικών κενών τους, ακόμα και αν όλες αυτές οι οργανικές καταλήξουν να αντιστοιχούν σε μη "υπαρκτές" θέσεις. Έτσι θα πλησιάσουμε πραγματικά στην ελαχιστοποίηση των αναπληρωτών, αφού πάντα θα υπάρχει ο μόνιμος που θα βρίσκεται stand by για να καλύψει το κενό του συναδέλφου ή της συναδέλφου του που θα έχει ένα ατύχημα, μια ασθένεια, μια εγκυμοσύνη ή που απλώς θα έχει την ανάγκη να ανασάνει από το εκπαιδευτικό έργο για ένα διάστημα, αναλαμβάνοντας προσωρινά μια διοικητική θέση. Τότε θα γίνουμε μια προηγμένη εκπαιδευτικά χώρα και δεν θα χρειάζεται καν να συζητάμε αν οι οργανική τάδε πρέπει να υπάρχει ή όχι...
Όπως και να έχει καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, είμαστε σε διαφορετική φάση της καριέρας μας και είναι λογικό να βλέπουμε τα πράγματα ο καθένας από τη δική του σκοπιά. Πάντως νομίζω ότι οι περισσότεροι θα συμφωνούσαν πως καλύτερα μόνιμος και για τα πρώτα χρόνια περιπλανώμενος μέσα στον νομό σου, παρά αναπληρωτής και μια ζωή μέσα στην αβεβαιότητα....
Πώς θα γίνουν περισσότεροι σε αριθμό διορισμοι αφού δεν έγινε σύσταση οργανικών;;;; η προσχολική αγωγή είναι δίχρονη ...κ δεν έγινε μέχρι τώρα καμία σύσταση νέας οργανικής !!!! Μας κοροϊδεύουν;;; οφείλουν πάνω από 1000 οργανικές στα νηπιαγωγεία ! Φαντάζομαι κ για κάποιες άλλες ειδικότητες το ίδιο...
Οι ειδικότητες της πρωτοβάθμιας παίζουν το παιχνίδι του υπουργείου. Μιλάνε (δικαίως) οι νηπιαγωγοί για νέες οργανικές; Τους δίνουν σημασία και τους διαβάζουν μόνο οι νηπιαγωγοί. Μιλάνε οι εικαστικοί; Το ίδιο. 6 χρόνια έχει λέτε που περιμένετε οργανικές. Κάπου τόσα περιμένουν κι οι άλλες ειδικότητες. Ποια σύμπραξη έχει υπάρξει; Ποιος οργανωμένος αγώνας; Πρόσφατα έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας ο ΠΕΣΥΘ μαζί με κάποιους άλλους και ζήτησαν τη σύμπραξη κι όλων των άλλων ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας. Πήγε κανείς; Απειροελάχιστοι. Ο καθένας μόνος του δε θα πετύχει τίποτα. Κάποτε ο ΠΑΣΑΝ λόγω της ηγεσίας του και διαφόρων πολιτικών συγκυριών είχε ισχύ. Τώρα πλέον δεν έχει την απαιτούμενη ισχύ για να πετύχει τους στόχους του μόνος του. Ούτε καμία από τις άλλες ειδικότητες. Ξυπνήστε κι οργανωθείτε, γιατί ο Μάρτιος είναι πολύ κοντά. Αν δε γίνει τίποτα μέχρι τον Μάρτιο, μετά είναι πολύ πιο δύσκολα τα πράγματα. Και φυσικά κάποια στιγμή θα πρέπει να ξεκουνηθούν όλοι όσοι υπηρετούν στην Αθήνα και να πάνε στις παραστάσεις διαμαρτυρίας. Πώς να πάρουν στα σοβαρά μια διαδήλωση ούτε 100 ατόμων; Να "φοβηθούν" τι; Στη συγκέντρωση του ΠΕΣΥΘ, τους "ξεπέταξε" σε ένα 15λεπτο ο γ.γ. Για υπουργό ή υφυπουργό ούτε λόγος. Και τι να πρωτοπείς και να πρωτακούσει σε 15 λεπτά; Τους είπε εκεί κάποιες υποσχέσεις που μπορεί να γίνουν πραγματικότητα, μπορεί κι όχι. Αντίστοιχα η δευτεροβάθμια διαφωνεί διαχρονικά με τον αλγόριθμο. Και το δείχνει πώς; Γράφοντας το στο pde και στο Facebook? Τα κατά καιρούς προεδρεία της ΠΕΑΔ είναι συνήθως ΠΕ02 και ΠΕ03 και σε θέσεις που με τα νούμερα που εξασφαλίζονται είναι μέσα στους διοριστέους.Οπότε γιατί να κάνουν κάτι πιο δραστικό από ίσως μια ανακοίνωση ή το να το θέσουν απλά σε μία συνάντηση στο υπουργείο; Ο 400 κι ο 500 στον πίνακα θα πρέπει να κινητοποιηθεί, όχι ο 30-40. Αυτός κατά 99% θα διοριστεί. Αρκεί απλά να γίνουν διορισμοί. Τίποτα άλλο. Αλλά εγώ τα λέω, εγώ τα ακούω...